abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 4 februari 2004 @ 15:42:17 #226
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_16882803
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 15:36 schreef pea4fun het volgende:
Dus na het focussen kantelen? naar beneden neem ik aan? Sluitertijd?

Edit: niet dat ik nieuwsgierig ben ofzo hoor ... ennuh...alsjeblieft natuurlijk bij al die vragen


haha...uiteraard, dat spreekt toch voor zich

Camera Model Name
Canon PowerShot A60
Shooting Date/Time
2/4/04 4:00:43 PM
Shooting Mode
Portrait
Photo Effect Mode
Off
Tv( Shutter Speed )
1/60
Av( Aperture Value )
4.8
Metering Mode
Evaluative
Exposure Compensation
0
ISO Speed
Auto
Lens
5.4 - 16.2mm
Focal Length
16.2mm
Digital Zoom
None
Image Size
1200x1600
Image Quality
Fine
Flash
On
Flash Type
Built-In Flash
Flash Exposure Compensation
0
Red-eye Reduction
On
Shutter curtain sync
1st-curtain sync
White Balance
Auto
AF Mode
Single AF
AF Range Mode
Macro
File Size
265KB
Drive Mode
Self-Timer Operation
Owner's Name

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  woensdag 4 februari 2004 @ 15:46:07 #227
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_16882941
Thanks...

* pea4fun pikt er even een paar dingen uit om mee aan de slag te gaan

http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  donderdag 5 februari 2004 @ 11:24:12 #228
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_16906274
nog maar even wat doorgerommeld met druppels...als je maar genoeg foto's maakt zit er altijd wel een mooie bij


Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_16919422
Kwas op pad voor de fotowedstrijd en had ik deze nog gemaakt, kvond ze wel leuk

De kabels zijn zon 8 cm dik en 10 meter lang, de ijzere stellage hangt dus op ongeveer 10 meter hoogte

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_16937594
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 11:24 schreef Abbadon het volgende:
nog maar even wat doorgerommeld met druppels...als je maar genoeg foto's maakt zit er altijd wel een mooie bij
Ha ja dat is zeker. Ik neem aan dat is die druppels hebt geflitst? Wat misschien wel leuk is is om een donkere achtergrond te nemen en een sluitertijd van ongeveer 1/50 of zo en met een sterke spot van de zijkant op de druppels schijnen. Dan ook nog flitsen (op het tweede gordijn bij voorkeur). Dan zie je een mooie oranje streep achter je druppel (door de spot) die dan toch scherp is (door de flitser). Nogmaals ik weet niet of dit goed werkt voor druppels maar misschien geeft het wel een mooi effect. Ik ga dat van het weekend maar eens proberen.

hier nog wat oudere experimenten: lucifer en druppel op een stukje vislijn: nog best wat lucifers moeten verstoken om de ontbranding erop te krijgen. Ook belichting was een beetje onvoorspelbaar dus wellicht wat overbelicht...

[Dit bericht is gewijzigd door luap op 06-02-2004 11:13]

voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_16938049
die 2e foto van die lucifer is mooi! met een draadontspanner of anstandsbediening gedaan?

die foto van die druppels, heb je die gemaakt met de methode die je uitlegde? dus voor een zwarte lap katoen met een spot van de zijkant en dan ook nog flitsen?

voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_16938251
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 11:19 schreef knuppelhout het volgende:
die 2e foto van die lucifer is mooi! met een draadontspanner of anstandsbediening gedaan?

die foto van die druppels, heb je die gemaakt met de methode die je uitlegde? dus voor een zwarte lap katoen met een spot van de zijkant en dan ook nog flitsen?


Lucifer: nee hoor gewoon met het handje, lucifer zat wel vast geklemd zodat ik daan geen hand aan "kwijt" was. Dus kon gewoon werken.

Druppels: nee dit is gewoon helemaal stil, dus die druppels vallen niet maar zitten vast op de vislijn. Vislijn opgehangen met een stukje plakband en dan met de plantenspuit wat water op verneveld. Dan krijg je van die druppeltjes.

voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
  vrijdag 6 februari 2004 @ 11:40:07 #233
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_16938610
*besluit genomen heeft...

volgende week ga ik een close-up filter voor mijn Canon A60 kopen...

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 11:48:17 #234
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_16938864

https://homedrive.home.nl/larsvanderlas/publiek/IMG_0504.jpg voor de grote foto !
Jammer dat de tulp niet helemaal beeldvullend was

  vrijdag 6 februari 2004 @ 11:50:52 #235
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_16938937
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 11:48 schreef detulp050 het volgende:
[afbeelding]

https://homedrive.home.nl/larsvanderlas/publiek/IMG_0504.jpg voor de grote foto !
Jammer dat de tulp niet helemaal beeldvullend was


Huilie
De kleuren spatten van het scherm af
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  vrijdag 6 februari 2004 @ 12:41:45 #236
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_16940312
Mooi is die he, ik ben er stiekem wel heel trots op. Heb hem als wallpaper
pi_17006505
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 12:41 schreef detulp050 het volgende:
Mooi is die he, ik ben er stiekem wel heel trots op.
En terecht! Heel mooie kleuren.

Hier nog een foto van het weekend: de kraan, nu maar met kraan. Geinig effect: de kraan komt terug in de druppels, zie onderste foto.

voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_17018320
Takjes in de woonkamer.


wat is je mening?

pi_17018432
quote:
Op zondag 8 februari 2004 18:48 schreef luap het volgende:

[..]

En terecht! Heel mooie kleuren.

Hier nog een foto van het weekend: de kraan, nu maar met kraan. Geinig effect: de kraan komt terug in de druppels, zie onderste foto.
[afbeelding]

[afbeelding]


Met kraan vindt ik mooier....echt een scherpe foto hoor.
Scherpte is mooi...waarvan het ook is...het is fascinerend...;-)
pi_17018445
quote:
Op zondag 8 februari 2004 18:48 schreef luap het volgende:

[..]

En terecht! Heel mooie kleuren.

Hier nog een foto van het weekend: de kraan, nu maar met kraan. Geinig effect: de kraan komt terug in de druppels, zie onderste foto.
[afbeelding]

[afbeelding]


Met kraan vindt ik mooier....echt een scherpe foto hoor.
Scherpte is mooi...waarvan het ook is...het is fascinerend...
pi_17020592
quote:
Op maandag 9 februari 2004 00:53 schreef srhali het volgende:
Takjes in de woonkamer.
wat is je mening?
Mijn mening is dat ik het een mooie foto vind. Mooi onderwerp ook net uitkomende katjes .

Wel wat kleine minpuntjes: achtergrond had wat gladder gemogen (bijvoorbeeld rechtsboven die grijze vlek kan beter weg) en scherpte aan het uiteinde is niet optimaal. Die dingen zouden redelijk eenvoudig aan te passen moeten zijn door je camera parallel aan het takje op te stellen, dan is alles in focus en voor de achtergrond kun je de vaas neerzetten waar je maar wilt dus dat heb je ook helemaal in de hand.
Maar nogmaals: over het algemeen niet slecht , maar kan beter.

voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_17025426
Wat macro-probeerseltjes. Ik heb ze verkleind. grote versies kan ik evt. ook online zetten, mocht iemand dat willen.





voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_17047738
Camera net een week ( EOS 10D ) dus wil het hier ook ff proberen.
Eerste is heksje, wat op de foto staat is ongeveer 3 en een halve centimer, achtergrond is een raam.
Plasma bol was lastig en de beginners fout valt ook meteen op, reflectie van een stoel, vaatdoekje en me koffie natuurlijk.

pi_17068277
Ik heb ook even wat geprobeerd.... Het zijn kleine stukjes ijzerveisel, die ik met een magneet in een bepaalde vorm gedreven heb

Het is niet helemaal macro, maar goed, dat kan nog door te croppen. Heb ze iets bijgewerkt met PS omdat er wat kleine kruimels naast lagen en er een kleine weerspiegeling in zat. Waarschijnlijk door een stukje blank metaal...

Ik ben ook nog aan het expirimenteren geweest met de kraan en de druppels, maar ik wordt gek van de schaduw moet van de week maar eens wat lampjes van de muur schroeven en kunstlicht gaan gebruiken....

pi_17069300
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 19:42 schreef Alex_XXL het volgende:
Ik heb ook even wat geprobeerd.... Het zijn kleine stukjes ijzerveisel, die ik met een magneet in een bepaalde vorm gedreven heb

Het is niet helemaal macro, maar goed, dat kan nog door te croppen. Heb ze iets bijgewerkt met PS omdat er wat kleine kruimels naast lagen en er een kleine weerspiegeling in zat. Waarschijnlijk door een stukje blank metaal...
Ik ben ook nog aan het expirimenteren geweest met de kraan en de druppels, maar ik wordt gek van de schaduw moet van de week maar eens wat lampjes van de muur schroeven en kunstlicht gaan gebruiken....


Die tweede is erg mooi . Erg leuk bedacht en goed uitgevoerd.
Druppels probeer je achtergrond goed ver weg te krijgen dan verdwijnen die schaduwen vanzelf.
Succes.
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
  dinsdag 10 februari 2004 @ 22:11:40 #246
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_17072971
quote:
Op maandag 9 februari 2004 12:58 schreef knuppelhout het volgende:
Wat macro-probeerseltjes. Ik heb ze verkleind. grote versies kan ik evt. ook online zetten, mocht iemand dat willen.


[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Mooie foto's!
Kan je die bloem miss vergroot online zetten
Die is prachtig!

(De 3de dus

<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
pi_17073887
Hier nog 2 foto's van vanavond. Een takje kersenbloesem uit de vaas (niet echt macro maar toch redelijk close-up). En een stukje van een bananenblad.

voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_17074147
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 22:41 schreef luap het volgende:
Hier nog 2 foto's van vanavond. Een takje kersenbloesem uit de vaas (niet echt macro maar toch redelijk close-up). En een stukje van een bananenblad.
[afbeelding]

[afbeelding]


Weer mooie plaatjes.
Misschien was de eerste met een wat donkere achtergrond nog wat mooier geweest. Maar hij is prachtig scherp. Ook de meeldraden
Bananenbladstructuur is mooi, met die diagonaal erdoor.
pi_17079829
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 22:49 schreef The_Frog het volgende:
Weer mooie plaatjes.
Misschien was de eerste met een wat donkere achtergrond nog wat mooier geweest. Maar hij is prachtig scherp. Ook de meeldraden
Bananenbladstructuur is mooi, met die diagonaal erdoor.
Die scherpte komt omdat ik sinds het weekend een statief van iemand heb kunnen lenen. Dat scheelt zo veel in scherpte en je werkt van zelf wat "rustiger". Het komt ook de compositie erg ten goede. Daarnaast moest ik voor dat statief of met flitser werken of met de lens helemaal open en hoge iso waarden. Nu kan ik gewoon op iso 200 werken bij een diafragma van f/16 (bloesem) tot f/22 (banaan) zonder te flitsen. Wel bij sluitertijden van 10 en 25 seconden maar dat maakt dus niet uit... moet je alleen even wachten
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_17097599
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 09:06 schreef luap het volgende:

[..]

Die scherpte komt omdat ik sinds het weekend een statief van iemand heb kunnen lenen. Dat scheelt zo veel in scherpte en je werkt van zelf wat "rustiger". Het komt ook de compositie erg ten goede. Daarnaast moest ik voor dat statief of met flitser werken of met de lens helemaal open en hoge iso waarden. Nu kan ik gewoon op iso 200 werken bij een diafragma van f/16 (bloesem) tot f/22 (banaan) zonder te flitsen. Wel bij sluitertijden van 10 en 25 seconden maar dat maakt dus niet uit... moet je alleen even wachten


Als ik dit hoor denk ik dat de volgende aanschaf toch een statief moet zijn en nog geen adaptors of id.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')