De medewerkers van Ryanair zouden natuurlijk wel moeilijk kúnnen gaan doen, omdat die te betalen bagagegelden voor hun ook pure omzet is . Prima aanvulling op tickets van een paar euro ......quote:Op zondag 22 april 2007 20:34 schreef DutchTrain het volgende:
Een backpack van bijna 1200 liter heb ik nog nooit gezien, dus het moet wel lukken om binnen die afmetingen te blijven. Wel even op het gewicht letten, maar mijn ervaring is, dat ze daar niet moeilijk over doen als het vliegtuig niet echt vol zit. (laatst met 1 koffer van 30 kilo uit Pisa gevlogen naar EHV zonder bij te betalen).
Backpacks gaan op een speciale wagen om te voorkomen dat ze vast komen te zitten in het bagagesysteem op beide luchthavens. Een hoes is natuurlijk wel makkelijker en mooier.
Natuurlijk, maar dat is het risico wat je neemt als je je niet aan de regels wílt houdenquote:Op zondag 22 april 2007 20:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
De medewerkers van Ryanair zouden natuurlijk wel moeilijk kúnnen gaan doen, omdat die te betalen bagagegelden voor hun ook pure omzet is . Prima aanvulling op tickets van een paar euro ......
Mijn ervaring is dat ze zeer strikt zijn wat betreft het gewicht van je bagage. Ik had een koffer van 23 kg en moest dus 64 euro bijbetalen ofzo, mn zus had 17 kg en moest dus 16 euro betalen.quote:Op zondag 22 april 2007 20:34 schreef DutchTrain het volgende:
Een backpack van bijna 1200 liter heb ik nog nooit gezien, dus het moet wel lukken om binnen die afmetingen te blijven. Wel even op het gewicht letten, maar mijn ervaring is, dat ze daar niet moeilijk over doen als het vliegtuig niet echt vol zit. (laatst met 1 koffer van 30 kilo uit Pisa gevlogen naar EHV zonder bij te betalen).
Backpacks gaan op een speciale wagen om te voorkomen dat ze vast komen te zitten in het bagagesysteem op beide luchthavens. Een hoes is natuurlijk wel makkelijker en mooier.
quote:Ryanair trekpaard van regionale economie
WEEZE - Vóór eind volgend jaar groeit het aantal arbeidsplaatsen op en rond Airport Weeze tot circa tweeduizend. De komst van toeristen naar de regio Niederrhein en het aanpalende Nederlandse grensgebied levert tweehonderd miljoen euro per jaar op.
Dat zijn de verwachtingen van de Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair, die zichzelf tot motor van de economische ontwikkelingen op Airport Weeze heeft gemaakt. Op haar beurt beschouwt de regio Niederrhein Airport Weeze als belangrijkste motor voor de economische ontwikkeling van de regio. De werkloosheid in Noordrijn - Westfalen is 10 procent.
Gisteren kondigde Ryanair aan vanaf oktober twee extra Boeings op Weeze te stationeren, naast de twee die er vanaf 1 juni hun thuisbasis krijgen. Daarmee is een investering van 280 miljoen dollar gemoeid, bijna 200 miljoen euro.
Ryanair is dit jaar zelf goed voor 200 arbeidsplaatsen op de luchthaven. Het betreft piloten, cabinepersoneel en technici. Volgend jaar, als het aantal vliegtuigen naar zes wordt uitgebreid, komen daar nog eens honderd mensen bij.
Verdere uitbreiding van Airport Weeze naar vier é vijf miljoen passagiers betekent tenminste een verdubbeling van het aantal arbeidsplaatsen op en rond de luchthaven, naar in totaal vierduizend. Vorig jaar verwerkte Airport Weeze bijna zeshonderdduizend passagiers. De helft kwam uit Nederland.
Ryanair hanteert een norm van duizend arbeidsplaatsen per één miljoen passagiers. Op de luchthaven zelf groeit het aantal werknemers van de huidige 250 naar een kleine 300. Bedrijven op de luchthaven die zich bezighouden met bewaking, afhandeling, horeca en schoonmaak hebben inmiddels ook al extra personeel aangetrokken.
Ryanair-topman O'Leary zei gisteren dat de snelle uitbreiding van de luchthaven vooral te danken is aan het doorzettingsvermogen van de Nederlandse eigenaar H. Buurman en het bestuur van de Kreis Kleve. " Kijk nog maar eens goed rond, want het is de laatste kans om een rustige vertrekhal te zien. Vanaf 1 juni zal dat hier heel anders zijn", aldus O'Leary.
Ofschoon de vergunningskwestie voor de luchthaven nog steeds speelt - de juridische en bestuurlijke afhandeling kan nog jaren duren -, heeft O'Leary vertrouwen in een goede afloop. "Ik ga ervan uit dat de rechtbank de goede afwegingen maakt en zich de economische ontwikkelingen die hier ontstaan ter harte neemt. Zou Weeze moeten sluiten, dan verplaatsen we de vliegtuigen naar een andere luchthaven. Gegadigden genoeg. Sluiting betekent voor ons ongemak, maar is niet onoverkomelijk."
Ryanair sluit nog steeds niet uit dat Airport Eindhoven tot haar eerste Nederlandse thuishaven kan uitgroeien. Dan moeten de beperkingen in de openingstijden verdwijnen. "Die zijn twintig jaar geleden opgelegd op grond van het lawaai dat vliegtuigen destijds maakten. Het geluid dat de huidige generatie Boeings produceert, is eentiende van wat ze destijds maakten. Als de belemmeringen worden weggenomen, kunnen we daar een basis openen. Dat we ons nu op Weeze ontwikkelen, is geen hinderpaal voor de ontwikkeling van Eindhoven", aldus O'Leary.
Ryanair wil ook de vluchten op Eelde, bij Groningen, hervatten als de startbaan daar wordt verlengd. Verder zei O'Leary in gesprek te zijn met drie Nederlandse luchthavens die Ryanair binnen willen halen. Namen wil hij niet noemen.
Dat Air Berlin, de grootste prijsstunter van Duitsland, plannen heeft om nabij Düsseldorf Airport International een eigen thuisbasis te vestigen, deert Ryanair allerminst. "De enige die denkt dat Air Berlin goedkoop is, is Joachim Hunold (de bestuursvoorzitter van Air Berlin -red.) zelf. Ik vraag me bovendien af of Hunold sowieso enig besef heeft van de werkelijkheid ", sneerde O'Leary.
quote:Ryanair start acht nieuwe lijndiensten vanaf Weeze Airport
10-05-2007
LONDEN - De Ierse prijsvechter Ryanair vliegt vanaf de herfst van 2007 naar acht nieuwe bestemmingen vanaf de Duitse luchthaven Weeze. De maatschappij maakte donderdag (10 mei) bekend dat er nieuwe diensten worden gestart naar Milaan-Bergamo, Fuerteventura, Sevilla, Trapani, Marrakech, Malaga, Valencia en Växjö. Tevens worden twee extra Boeing 737-800’s op de luchthaven gestationeerd.
Ryanair vliegt momenteel vanaf Weeze reeds naar zes bestemmingen: Londen Stansted, Barcelona-Girona, Rome-Ciampino, Stockholm-Skavsta, Glasgow-Prestwick en Shannon. Op 1 juni komen er daar nog eens vier bestemmingen bij: Venetië-Treviso, Palma de Mallorca, Alghero en Alicante. In 2008 wil Ryanair twee miljoen reizigers vervoeren vanaf Weeze.
Volgens CEO Michael O’Leary van Ryanair is het aantal boekingen voor de eerder aangekondigde routes dusdanig groot dat de maatschappij nu al een extra uitbreiding besloot aan te kondigen.
quote:'Ryanair en Zonplan misleiden klanten'
ARNHEM - De reisaanbieders Ryanair en Zonplan misleiden hun klanten. Ryanair adverteert met een goedkope vlucht die in werkelijkheid door bijkomende kosten veel duurder uitvalt en Zonplan biedt een reis naar Turkije aan, die zonder extra toeslag niet te boeken is.
Dat heeft de Reclame Code Commissie volgens TV Gelderland bepaald naar aanleiding van een klacht, die de regionale omroep in april tegen vijf reisaanbieders indiende.
De klachten tegen Centerparcs, Landal Greenparcs en Ferio Vakanties zijn ongegrond verklaard, maar de omroep kondigde woensdag aan daartegen in beroep te komen.
Sinds april geldt de zogenoemde Code Reisaanbiedingen. Die houdt onder andere in dat in een all-inprijs ook werkelijk alle kosten verrekend moeten zijn. Tijdens of na het boeken mogen niet allerlei extra kosten zoals toeristenbelasting en weekendtoeslagen opduiken.
Steekproef
Het consumentenprogramma van TV Gelderland ontdekte bij een steekproef overtredingen van de nieuwe code bij vijf reisaanbieders, aldus de omroep.
De Reclame Code Commissie geeft hen in twee van de vijf gevallen gelijk. TV Gelderland meent echter dat ook het apart rekenen van een toeslag voor bedlinnen, het apart berekenen van een gemeentelijke heffing en het bepalen van een minimumaantal reizigers voor een aanbieding in strijd zijn met de Code Reisaanbiedingen.
Dat kan niet. Dat kan tegenwoordig bijna alleen nog maar als je bussiness class boekt.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:14 schreef Terreros85 het volgende:
Hoe zit het met het cancelen van vluchten bij Ryanair. Kun je die gewoon cancelen en je geld terugkrijgen of gaat dat lastiger? Site doet het nu niet, dus daar kan ik niet op kijken. Transavia vliegt voor mij net iets beter en even goedkoop dus daar wil ik liever boeken. Iemand die weet hoe dat werkt?
Mogen ze ook meteen KLM erbij zetten met hun 10 euro per persoon creditcard betaalkosten die pas op het moment van betalen zichtbaar worden, zonder dat die ergens op de site terug te vinden zijn.quote:Op woensdag 16 mei 2007 12:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/news/107(...)iden_klanten%27.html :
Heb je hier een bron van, want kan er niks over vinden?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:04 schreef Thetallguy het volgende:
Eindhoven - Valencia staat ook in de planning, nog geen datum voor aangewezen maar ook zo rond oktober zou best eens kunnen
op het forum van airliners.net wist iemand te melden dat er slots toegewezen waren, incl tijdstippen enzo. En t was een betrouwbaar iemandquote:Op maandag 25 juni 2007 00:11 schreef MCH het volgende:
[..]
Heb je hier een bron van, want kan er niks over vinden?
Met de bus. Zie http://www.eindhovenairport.com/nl/index1.php?content_id=183 .quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:15 schreef jojomen4 het volgende:
Hier dan ff maar.
Hoe kom ik bij Eindhoven airport vanaf Eindhoven CS?
Had daar gisteren al zitten kijken voor parkeren (vlieg morgen naar Londen vanuit Eindhoven).quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:39 schreef jojomen4 het volgende:
Dank je, want zelf vond ik hem daar niet in 5 minuten.
Thnx. Dat gaat geregeld worden .quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:55 schreef jmac het volgende:
parkeren moet je niet op de officiele plekken doen maar gewoon ergens in de buurt (bedrijventerrein e.d.).
Dat staat er helemaal niet .quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:48 schreef jmac het volgende:
Ryanair is to invest $140m and add two more B737 800s (total 6) in Stockholm and add 12 new routes Alicante, Basel, Bratislava, Eindhoven, Baden Baden, Liverpool, Malta, Pisa, Porto, Salzburg, Trapani and Valencia starting in October 2007.
Vanaf oktober naar liverpool vanaf eindhoven
http://www.liverpooljohnlennonairport.com/page.php?p=3&media_id=211&offset=0&month=Jun
Helaas .quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:57 schreef jmac het volgende:
Oops, excuse me. Idd niet goed gelezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |