abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 december 2003 @ 13:53:31 #1
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_15087928
Ik moet voor school een CGI-script maken waarmee ik heel simpel formulieren kan inlezen en de ingevulde gegevens kan laten zien op een scherm.
Op zich niet zo moeilijk, maar het moet alleemaal in C
Aangezien de docent het niet kan uitleggen ben ik op zoek naar een site waar een voorbeeld staat of waar staat hoe het moet.
Wie kan me verder helpen?
So we just called him Fred
  dinsdag 2 december 2003 @ 14:00:39 #2
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_15088171
De POST data kan je inlezen van STDIN, dan een beetje parsen en weer uitspugen naar STDOUT.... wel eerst nog even een content-type HTTP-header ervoor schrijven.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_15088172
Ik heb het wel eens gedaan, het valt best mee. CGI op zich is een eitje in C, wat wel een beetje lastig (lees: omslachtig, als je php gewend bent) was was dus variabelen uit een form gebruiken. Zoek gewoon ff op 'c cgi form example' of zo op google, en je vindt vast wel iets.
Genoeg is genoeg, wat jullie allemaal bezighoudt is al droevig genoeg!
pi_15088186
pak de cgi header file er bij... kijk naar de standaard functies, het is echt niet zo moeilijk als het lijkt
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  woensdag 3 december 2003 @ 00:16:34 #5
30106 Hiawatha
Had ie nu maar een camera.....
pi_15105379
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 14:00 schreef Flurry het volgende:
De POST data kan je inlezen van STDIN, dan een beetje parsen en weer uitspugen naar STDOUT.... wel eerst nog even een content-type HTTP-header ervoor schrijven.
Precies.

Nog een tip: getenv() om de REQUEST_METHOD en CONTENT_LENGTH uit te lezen. En, oh ja, de RFC van HTTP vereist dat je \r\n achter elke regel print ipv \n. Succes!

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')