abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 25 november 2003 @ 08:10:03 #1
35514 anima
nigga stole my yoshi
pi_14908384
Nu heb ik gisteren een hypotheek offerte binnen gekregen van de rabobank ( de opmaat hypotheek)

Nu bestaat deze hypotheek uit een combinatie van obligaties, aandelen en sparen.

30% sparen
32% obligaties
38% aandelen

Is dit nou een risicovolle hypotheek of redeleijk safe?

>>>>Fotoboek<<<<
Ik geloof niet in God, maar ik geloof wel dat er iets is, citeerde Harry de halve wereld bevolking
pi_14908409
obligaties en sparen zijn natuurlijk zo goed als risicoloos
aandelen zitten altijd een risico aan maar dat weet je zelf denk ik ook wel............in deze hypotheek wordt voor 1/3 in aandelen belegd.......dat is redelijk.

Kun je zelf kiezen in welke aandelen je gaat beleggen.....of zijn het een soort huisfondsen van de Rabobank (Robeco) waar je in kunt beleggen?

  dinsdag 25 november 2003 @ 08:14:19 #3
35514 anima
nigga stole my yoshi
pi_14908417
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 08:13 schreef moorkoppie het volgende:
obligaties en sparen zijn natuurlijk zo goed als risicoloos
aandelen zitten altijd een risico aan maar dat weet je zelf denk ik ook wel............in deze hypotheek wordt voor 1/3 in aandelen belegd.......dat is redelijk.

Kun je zelf kiezen in welke aandelen je gaat beleggen.....of zijn het een soort huisfondsen van de Rabobank (Robeco) waar je in kunt beleggen?


de aandelen zijn idd van robeco
>>>>Fotoboek<<<<
Ik geloof niet in God, maar ik geloof wel dat er iets is, citeerde Harry de halve wereld bevolking
  dinsdag 25 november 2003 @ 08:15:53 #4
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_14908430
ikzou het niet doen, al verwacht je misschien een stijging van de koersen, maar risicovol blijft het altijd. Ik zou gewoon een hypotheek aflsluiten met een gunstig rentepercentage.
succes
pi_14908433
dan zijn het huisfondsen.........die zijn ook wat stabieler dan losse aandelen.......als je ook nog een zelf mag kiezen in welke fondsen je mag beleggen (verschillende sectoren) dan is het zeker een leuke combinatie waar je ook nog zelf in de hand hebt wat voor risico je loopt

meestal is het ook nog zo bij deze hypotheken dat je in je beleggingen altijd kunt switchen naar andere fondsen

  dinsdag 25 november 2003 @ 08:18:48 #6
35514 anima
nigga stole my yoshi
pi_14908452
kijk ik heb weinig verstand van beleggen ed.
Is het te zeggen dat de aandelen robeco een erg klein risico hebben.
>>>>Fotoboek<<<<
Ik geloof niet in God, maar ik geloof wel dat er iets is, citeerde Harry de halve wereld bevolking
pi_14908453
Wil je een hypotheek voor 2 weken of voor 30 jaar??
  dinsdag 25 november 2003 @ 08:19:17 #8
35514 anima
nigga stole my yoshi
pi_14908458
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 08:18 schreef Nappy het volgende:
Wil je een hypotheek voor 2 weken of voor 30 jaar??

30 jaar
>>>>Fotoboek<<<<
Ik geloof niet in God, maar ik geloof wel dat er iets is, citeerde Harry de halve wereld bevolking
pi_14908461
vraag informatie of van de fondsen van Robeco wat het rendement is geweest............laat je goed informeren

mensen zijn nu natuurlijk bang om te beleggen.........maar je moet het inderdaad zien over een lange periode

ik werk zelf bij een bank en mensen met een Beleggershypotheek zijn geneigd om iedere dag te kijken wat hun aandelenportefeuille doet.........dat moet je niet doen natuurlijk.........gewoon zijn beloop laten gaan

pi_14908534
ga je voor 30 jaar rente vast ?!?

'kweetniet of dat wel slim is ?

wij hebben hem 3 maanden geleden overgezet van Rabo naar Postbank met een rente van 3.7 op 5 jaar.
verdeling hebben wij 50% Spaar 50% obligaties.

pi_14908917
Neem gewoon een hypotheek met vaste lage rente. Aandelen koop je met geld dat je kunt missen, daar gebruik je niet je huis voor als onderpand. Een vriendenstel van me heeft net hun huis moeten verlopen omdat ze een paar jaar geleden zo'n hypotheek hadden afgsloten en nu de lasten niet meer op konden brengen omdat de beurs nu zo laag staat.( wat niet wil zeggen dat de beurs niet nog veel lager kan gaan staan)
Some weasel took the cork out of my lunch...
  dinsdag 25 november 2003 @ 10:24:47 #12
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_14910402
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 08:20 schreef moorkoppie het volgende:
vraag informatie of van de fondsen van Robeco wat het rendement is geweest............laat je goed informeren

[...]


Rendementen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.

Maar de combinatie lijkt mij heel redelijk. Beleggen van geld is meer dan alles op een spaarrekening zetten.

Het belangrijkste is dat je 's avonds rustig gaat slapen, zonder over je hypotheek na te denken.

  dinsdag 25 november 2003 @ 10:55:09 #13
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_14911041
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 09:01 schreef Adfundum het volgende:
Een vriendenstel van me heeft net hun huis moeten verlopen omdat ze een paar jaar geleden zo'n hypotheek hadden afgsloten en nu de lasten niet meer op konden brengen omdat de beurs nu zo laag staat
Haal je nu niet twee dingen door elkaar?

Wat TS naar mijn idee bedoelt, is dat aan de hypotheek een aandelendepot gekoppeld is. Oftewel: hij stort nu een bepaald bedrag in een depot, met de bedoeling dat dat over 30 voldoende is om (een afgesproken deel van) de hypotheek af te lossen.

Dat heeft naar mijn idee helemaal niets te maken met het wel of niet meer kunnen opbrengen van je maandlasten als de beurs laag staat.

Wil je het nog even toelichten?

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_14917227
Als je voor lange termijn gaat dan is aandelen (zeker in de verhouding die je aangeeft) geen probleem. Het ergste wat kan gebeuren is dat over 30 jaar de belegging geen ruk waard is maar aan de andere kant wat is een ton of 2 nog waard.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')