abonnement Unibet Coolblue
pi_14884042
Zojuist door Jort Kelder bekend gemaakt dat er 19 kogels afgeschoten zijn, waarschijnlijk in het weekend, op de redactie. Ook is gemeld dat er donderdag een keer is geschoten op het huis van de eigenaar van Quote. Kogel werd teruggevonden in het plafond van z'n 4-jarig zoontje.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=236580&c=12

For being Rude is the only way
pi_14884127
quote:
Op maandag 24 november 2003 12:12 schreef Rude het volgende:
Kogel werd teruggevonden in het plafond van z'n 4-jarig zoontje.
??????????
RaDa 4 life!! Ready 2 make an entrance so back on up!!!
pi_14884183
-edit. ongewenst. -

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 24-11-2003 12:36]

  Moderator maandag 24 november 2003 @ 12:17:39 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_14884201
die kleine heeft zeker al een eigen huis gekregen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_14884814
Volledig bericht:
quote:
Redactie van Quote beschoten

AMSTERDAM - Het redactielokaal van maandblad Quote is gisteravond of vanochtend door onbekenden beschoten. Donderdagnacht werd al het huis van Quote-uitgever Maarten van de Biggelaar in Amsterdam onder vuur genomen. De daders zijn onbekend, maar op de Quoteredactie wordt rekening gehouden met een wraakactie van Heineken-ontvoerder Willem Holleeder.

In het plafond van het redactielokaal, op de tweede verdieping van een pand aan het Singel bij het Koningsplein, zaten vanochtend negentien kogelgaten. Volgens de redactie zou het gaan om kogels met het kaliber .22. Er is vanaf de straat door de ramen in het plafond geschoten.

Vanochtend was het pand deels afgezet door de technische recheche. De Amsterdamse politie wilde vanochtend niet meer bevestigen dan dat in het pand kogelinslagen zijn aangetroffen en dat de zaak in onderzoek is. Volgens de Quote-medewerker zijn geen kogelhulzen aangetroffen.

De schoten moeten gisteravond of vanacht zijn gelost. ''Gistermiddag waren er nog mensen op de redactie aanwezig,'' zegt de medewerker.

''De redactiezaal is doorzeefd,'' aldus uitgever Maarten van den Biggelaar. ''Dat kun je gerust zeggen, we weten niet wanneer dat exact is gebeurd.''

Het huis van Van den Biggelaar in Zuid werd donderdagnacht al beschoten. Vanochtend was hij in gesprek met de politie over de gebeurtenissen.

''We hebben de schoten thuis niet gehoord, maar vrijdagochtend bleken er kogelgaten te zitten in het raam en het plafond van de slaapkamer van mijn zoontje.''

Of hij geschrokken is? ''Daar hoef ik toch geen antwoord op te geven, hè? Iets als dit hebben nog nooit aan de hand gehad.''

Aan speculaties omtrent de dader waagt Van den Biggelaar zich niet. ''Dat gaat de politie uitzoeken.'' Dreigbrieven of telefoontjes die verband houden met de aanslagen, zijn de uitgever niet bekend.

Door de redactie worden de schietpartijen in verband gebracht met publicaties over Heineken-ontvoerder Willem Holleeder en diens relatie met vastgoedmagnaat Willem Endstra. Quote publiceerde precies een jaar geleden over Holleeder. ''Die heeft toen ook nog gepost bij het redactielokaal.''

http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1069653826149.html


  maandag 24 november 2003 @ 13:59:54 #6
16142 SignOTheTimes
Symathiek & schattig
pi_14886811
Om eerlijk te zijn verbaasd dit bericht me niet super veel. Het is niet de eerste keer dat Quote hommeles heeft met personen uit de Quote 500. Een tijd geleden is Quote al bedreigd wegens het plaatsten van een artikel. Toen Roel Pieper persoonlijk bedreigt werd kwam Quote ook al in opspraak.
Op 14 mei 2003 zei Amber: "Kortom, SOTT is de charmantste en liefste vader van de wereld."
  maandag 24 november 2003 @ 14:01:24 #7
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_14886856
Zo'n vastgoed-makelaar heeft ook al een par keer uren op een bankje voor de redactie (en voor een cafe) gezeten, kennelijk ter intimidatie.

Volgens RTLZ.

[Dit bericht is gewijzigd door tvlxd op 24-11-2003 14:39]

kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_14887018
quote:
Op maandag 24 november 2003 12:12 schreef Rude het volgende:
<knip>
Kogel werd teruggevonden in het plafond van z'n 4-jarig zoontje.
<knip>
quote:
Op maandag 24 november 2003 12:15 schreef HellaHard-OG het volgende:

??????????


In het plafond van de kamer van z'n 4-jarig zoontje dus...
.::.
  maandag 24 november 2003 @ 14:35:37 #9
16142 SignOTheTimes
Symathiek & schattig
pi_14887740
En dan te bedenken dat ik daar afgelopen zomer flink wat daagjes aan het werk ben geweest. En ja, ik zat aan de voorkant!
Op 14 mei 2003 zei Amber: "Kortom, SOTT is de charmantste en liefste vader van de wereld."
  maandag 24 november 2003 @ 18:18:40 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_14893891
Dit is het loon van het eeuwige hypen en mennen van het volk
De verandering van nederland is mede een gevolg van de media, die niet geintresseerd zijn in kwalitatieve berichtgeving, maar in hype, hype en massawaan.
Het is net als met het jaar 2000,
allerlei zaken lopen roepen en dan verbaasd zijn als er niets gebeurt.
Nu ook weer, zaken lopen hypen en gillen, spanning en sensatie, en dan stomverbaasd zijn dat dit gebeurd. De colombianisatie van nederland, gestuurd door de media. Voor de mensen die het nog niet hebben begrepen, dit is waar bowling for colombine over ging.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_14893982
Volgens mij is het gewoon een ordinaire publiciteitsstunt.

(daders onbekend, niemand die iets heeft gezien of gehoord,'aanslag' door niemand opgeëist, geen dreigbrieven of telefoontjes welke hiermee verband zouden kunnen houden)

Iemand gaat echt niet staan schieten op dat gebouw alsmede op het huis van van Biggelaar zonder tevoren danwel achteraf aan te geven om welke reden hij deze actie onderneemt.
Achteraf dreigen is ook weinig zinvol (indien het iemand uit de Quote 500 zou betreffen)

De nieuwe Quote zal gretig aftrek vinden volgende maand, volgens planning.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_14894336
quote:
Op maandag 24 november 2003 18:22 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Volgens mij is het gewoon een ordinaire publiciteitsstunt.

(daders onbekend, niemand die iets heeft gezien of gehoord,'aanslag' door niemand opgeëist, geen dreigbrieven of telefoontjes welke hiermee verband zouden kunnen houden)


Zou kunnen, je kunt echter ook een geluidsdemper gebruiken.
  maandag 24 november 2003 @ 18:38:23 #13
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_14894351
Waar gaat het heen....
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_14894392
quote:
Op maandag 24 november 2003 14:35 schreef SignOTheTimes het volgende:
En dan te bedenken dat ik daar afgelopen zomer flink wat daagjes aan het werk ben geweest. En ja, ik zat aan de voorkant!
He, waar zat je? Bij Pim?
  maandag 24 november 2003 @ 18:42:46 #15
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_14894463
quote:
De kogel vloog door het raam van de kinderkamer." Er vielen geen gewonden
dat is maar net goed gegaan dan . gelukkig maar
pi_14894556
quote:
Jort Kelder: "Wie het gedaan heeft weten we niet, en daar zullen we ook nooit achter komen, ik wil het niet eens weten".
Right.

Net zoals de zgn liefde tussen Jort Kelder en Georgina Verbaan, nog nooit heeft de Quote zoveel free publicity gehad en een publiek weten te bereiken dat normaliter alleen over de Quote hoort/spreekt wanneer de 500 gepubliceerd wordt.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_14894633
Ja dit was wel een beetje te verwachten dat ze wat kogels door de ramen gingen schieten.
Dan moet je ook maar niet over mensen lullen en hun in gevaar brengen en gewoon respect hebben voor je medemens

Volgend jaar maar geen Quotje 500

"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_14895323
quote:
Op maandag 24 november 2003 13:59 schreef SignOTheTimes het volgende:
Om eerlijk te zijn verbaasd dit bericht me niet super veel. Het is niet de eerste keer dat Quote hommeles heeft met personen uit de Quote 500. Een tijd geleden is Quote al bedreigd wegens het plaatsten van een artikel. Toen Roel Pieper persoonlijk bedreigt werd kwam Quote ook al in opspraak.
Denk dat het eerder te maken heeft met Entstra & Co.
Pieper moet niet zeuren, loopt er zelf behoorlijk mee te koop dat ie geld heeft.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 24 november 2003 @ 19:31:58 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_14895757
quote:
Op maandag 24 november 2003 19:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Denk dat het eerder te maken heeft met Entstra & Co.
Pieper moet niet zeuren, loopt er zelf behoorlijk mee te koop dat ie geld heeft.


Dus als je geld hebt moet je daar je kop over houden?
Wat een gelul
Criminelen moeten in de bak en gekken in een gesticht.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_14896541
quote:
Op maandag 24 november 2003 19:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Denk dat het eerder te maken heeft met Entstra & Co.
Pieper moet niet zeuren, loopt er zelf behoorlijk mee te koop dat ie geld heeft.


Dat zou ook kunnen, maar als de opdrachtgevers uit de top 500 komen, dan sta ik er ook niet van te kijken.
Dhr Kelder mag blij zijn dat hij nogmaals is gewaarschuwd, als de opdrachtgever wat minder respect had gehad zoals Kelder dat heeft, had ie hem weggeschoten.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 24 november 2003 @ 22:33:45 #21
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_14902852
Heeft iemand eigenlijk de volledige lijst met alle 500...scanne plz!
pi_14903528
quote:
Op maandag 24 november 2003 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit is het loon van het eeuwige hypen en mennen van het volk
De verandering van nederland is mede een gevolg van de media, die niet geintresseerd zijn in kwalitatieve berichtgeving, maar in hype, hype en massawaan.
Het is net als met het jaar 2000,
allerlei zaken lopen roepen en dan verbaasd zijn als er niets gebeurt.
Nu ook weer, zaken lopen hypen en gillen, spanning en sensatie, en dan stomverbaasd zijn dat dit gebeurd. De colombianisatie van nederland, gestuurd door de media. Voor de mensen die het nog niet hebben begrepen, dit is waar bowling for colombine over ging.
Voor de mensen die het nog niet hebben begrepen; massamedia heeft niet een dergelijk grote invloed op de mens. En Bowling for Columbine was -hoewel er 'n kern van waarheid in zat- zwaar over the top....
pi_14905681
quote:
Op maandag 24 november 2003 18:37 schreef Sphere het volgende:
Zou kunnen, je kunt echter ook een geluidsdemper gebruiken.
Een geluidsdemper is niet zo stil als in films. Als het stil is op straat, in de nacht, geeft het toch nog een behoorlijke knal. Zeker als je 19 keer door een ruit schiet...
  dinsdag 25 november 2003 @ 00:00:30 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_14905722
quote:
Op maandag 24 november 2003 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus als je geld hebt moet je daar je kop over houden?
Wat een gelul
Criminelen moeten in de bak en gekken in een gesticht.


in de echte mensen wereld misschien, maar in de criminele wereld geldt de wet: wie praat, die gaat.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 25 november 2003 @ 00:02:25 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_14905779
quote:
Op maandag 24 november 2003 22:50 schreef DonStefano het volgende:

[..]

Voor de mensen die het nog niet hebben begrepen; massamedia heeft niet een dergelijk grote invloed op de mens. En Bowling for Columbine was -hoewel er 'n kern van waarheid in zat- zwaar over the top....


ga eens goeie kranten lezen, dan zie je hoe er hier gehyped wordt.
(en nee dan bedoel ik geen nederlandse kranten)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')