abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † maandag 24 november 2003 @ 12:08:32 #1
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_14883937
quote:
Dwaze vaders krijgen vrouwelijke tegenhanger

De stichting Dwaze Vaders die opkomt voor kinderen en vaders die na een scheiding geen contact meer mogen hebben, krijgt een vrouwelijke tegenhanger. De actiegroep Wijze moeders wil dat niet langer ,,prijskaartjes op de hoofden van kinderen worden geplakt''.

De 'wijze moeders' doelen daarmee op de dwangsommen die de rechter kan opleggen bij het niet nakomen van een omgangsregeling. Ze willen niet langer verplicht worden om hun kinderen in onveilige situaties bij hun vader te brengen. Bovendien moet het onmogelijk worden dat vaders zich op geheime adressen en in illegaliteit verschuilen.

De actiegroep ziet zichzelf niet als een pressiemiddel richting Dwaze Vaders, maar meer als een politiek breekijzer, juist nu minister Donner van Justitie van plan is het familie- en omgangsrecht op onderdelen aan te passen.


Een *leuke* tegenhanger van dit krantenberichtje is de site over bezoekPlicht

Zelf heb ik nooit kunnen begrijpen waar een ouder het recht vandaan haalt om een kind te verbieden de biologische ouder te *leren kennen* . ( geweld- en geestelijke druk op de kinderen daargelaten)
Doorgaans merk je dat kinderen uit wraak worden weggehouden bij "de andere ouder" (de opmerkingen "ik zorg ervoor dat je je kinderen nooit meer kunt zien" als chantage hoor je helaas vaak )

Denken jullie, als ouder, dat je plichten t.o.v. een kind mogen wijken voor wraakgevoelens? Niet alleen het Recht van het kind, het Recht waarop hij heeft zijn natuurlijke ouders te leren kennen en ontmoeten maar ook de Plicht van ouders om kinderen te onderhouden ? ( neen, niet een $$ kwestie maar geestelijk...je afspraken nakomen ...ect?)

  maandag 24 november 2003 @ 12:21:34 #2
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_14884314
duss..
  maandag 24 november 2003 @ 12:26:38 #3
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_14884451
quote:
Denken jullie, als ouder, dat je plichten t.o.v. een kind mogen wijken voor wraakgevoelens? Niet alleen het Recht van het kind, het Recht waarop hij heeft zijn natuurlijke ouders te leren kennen en ontmoeten maar ook de Plicht van ouders om kinderen te onderhouden ? ( neen, niet een $$ kwestie maar geestelijk...je afspraken nakomen ...ect?)
nee,
en weer nee,
Het is laf om dat over de ruggen van de kids dit soort dingen uit te spelen.
quote:
De 'wijze moeders' doelen daarmee op de dwangsommen die de rechter kan opleggen bij het niet nakomen van een omgangsregeling.
Hou je dan gewoon aan de wet.
quote:
Ze willen niet langer verplicht worden om hun kinderen in onveilige situaties bij hun vader te brengen. Bovendien moet het onmogelijk worden dat vaders zich op geheime adressen en in illegaliteit verschuilen.
Waar staat dat ze bij hem thuis moeten worden afgezet?
En hoe weten ze eigenlijk dat het een onveilige sitatie is?
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_14884586
Als de Rechter bepaald dat de vader het kind een x aantaldagen per week/maand/jaar/decennia/eeuw/whatever mag zien dan is dat waarschijnlijk wel verantwoord. en dan moeten die moeders zich daar gewoon aan houden (je moet als vader blijkbaar gewoon een of andere hoge bru beklimmen in een stripfiguren pak om je kind te mogen zien.) Vrouwen... can't live with them can't live without them.
(benk blij dak nog vrijgezellig en ongetrouwd en ongekind ben )
pi_14884939
quote:
Op maandag 24 november 2003 12:08 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Een *leuke* tegenhanger van dit krantenberichtje is de site over bezoekPlicht

Zelf heb ik nooit kunnen begrijpen waar een ouder het recht vandaan haalt om een kind te verbieden de biologische ouder te *leren kennen* . ( geweld- en geestelijke druk op de kinderen daargelaten)
Doorgaans merk je dat kinderen uit wraak worden weggehouden bij "de andere ouder" (de opmerkingen "ik zorg ervoor dat je je kinderen nooit meer kunt zien" als chantage hoor je helaas vaak )

Denken jullie, als ouder, dat je plichten t.o.v. een kind mogen wijken voor wraakgevoelens? Niet alleen het Recht van het kind, het Recht waarop hij heeft zijn natuurlijke ouders te leren kennen en ontmoeten maar ook de Plicht van ouders om kinderen te onderhouden ? ( neen, niet een $$ kwestie maar geestelijk...je afspraken nakomen ...ect?)


Er zij niet enkel vaders, lees mijn berichtje eens bij ouders problemen bij omgangsrecht
pi_14885175
pssssss

Maasmechelen- Het hof van beroep in Antwerpen heeft gisteren(5/11) de effectieve gevangenisstraf van zes maanden van Sonja.S uit Maasmechelen bevestigd. De vrouw kreeg die straf omdat ze drie jaar lang belette dat haar ex-man (Henri Castermans) zijn zoon kon zien. Ik wil enkel mijn kinderen beschermen zegt Sonja. Deze uitspraak is zo onrechtvaardig. Als ik kan ga ik in cassatie.

Tussen augustus 98 en oktober 2001 belette Sonja S. dat haar ex-man zijn zoon kon zien, hoewel de jeugdrechter in eerste aanleg én in beroep besliste dat de vader omgang met zijn zoon moest krijgen.

Tweemaal koppelde de rechter daar een dwangsom aan, maar ook dat hielp niet.

De rechtbank in Tongeren veroordeelde eind oktober vorig jaar de moeder tot zes maanden cel en het betalen van 2.478 euro materiële en 12.395 euro morele schadevergoeding aan haar ex.

De vrouw tekende beroep aan, haar raadsman pleitte dat ze ontoerekeningsvatbaar was.

Het Hof van beroep stelde een psychiater aan, die noteerde dat Sonja S. toerekeningsvatbaar was en is. Gisteren bevestigde het hof het vonnis van de Tongerse strafrechter. De straf van zes maanden moet de vrouw doen inzien dat ze een heel anderen weg zal moeten inslaan en moet haar ervan weerhouden het wettelijk omgangsrecht van de vader met zijn zoon te boycotten.

Sonja S. reageert verbolgen. De kinderen willen niet terug naar hun vader. Ik vind het arrest zo onrechtvaardig. Ik teken hoger beroep aan en ga in cassatie. Ik denk dat ik daarvoor rechtsbijstand zal moeten vragen, want ik heb geen geld. Maar ik moet het doen, voor mijn kinderen. Wat gaat er anders met de kinderen gebeuren?

eigen schuld, dikke bult

pi_14885627
Mijn man is een vader van een jongetje van reeds drie jaar oud. De moeder in deze kwestie is een meid die zodra iets haar niet zint haar kind gebruikt om wel haar zin te kunnen krijgen. Of om mijn man dwars te zitten. Verleden jaar heeft mijn man zijn zoon vier maanden niet mogen zien en nu heeft mijn man al bijna 6 maanden niet meer gezien. Wat de redenen ook moge zijn mijn man is een hele goede en liefhebbende vader die alles voor zijn kind over heeft.

Zij hangt altijd de zielige onschuld uit en het zwakke geslacht. En in plaats van dat zij het beste voor haar kind wilt (dus beide ouders gewoon zien) wil zij alleen het beste voor haar zelf. Helaas bestaan er zulke vrouwen. Ik wordt er in ieder geval kots misselijk van. Ik kan alleen maar zeggen dat ik vind dat wanneer een rechter een uitspraak heeft gedaan omtrent bezoekregeling en een van de ouders zich hier niet aan houdt het gerechtigd is hier een dwangsom tegenover te zetten. Misschien dat die moeders dan eindelijk eens inzien wat zij de vaders aandoen.

pi_14885864
quote:
Op maandag 24 november 2003 13:15 schreef Little-Angel het volgende:
Mijn man is een vader van een jongetje van reeds drie jaar oud. De moeder in deze kwestie is een meid die zodra iets haar niet zint haar kind gebruikt om wel haar zin te kunnen krijgen. Of om mijn man dwars te zitten. Verleden jaar heeft mijn man zijn zoon vier maanden niet mogen zien en nu heeft mijn man al bijna 6 maanden niet meer gezien. Wat de redenen ook moge zijn mijn man is een hele goede en liefhebbende vader die alles voor zijn kind over heeft.

Zij hangt altijd de zielige onschuld uit en het zwakke geslacht. En in plaats van dat zij het beste voor haar kind wilt (dus beide ouders gewoon zien) wil zij alleen het beste voor haar zelf. Helaas bestaan er zulke vrouwen. Ik wordt er in ieder geval kots misselijk van. Ik kan alleen maar zeggen dat ik vind dat wanneer een rechter een uitspraak heeft gedaan omtrent bezoekregeling en een van de ouders zich hier niet aan houdt het gerechtigd is hier een dwangsom tegenover te zetten. Misschien dat die moeders dan eindelijk eens inzien wat zij de vaders aandoen.


Wat erg little angel, ik kan me heel goed voorstellen hoe je man zich moet voelen, heeft hij al een procedure gestart?? want 6 maanden is al heel lang .....
Ik begrijp toch niet waarom een mens zoiets kan doen....
pi_14886565
Mijn man kan het op dit moment emotioneel niet zo goed aan om weer de juridische molen in te gaan. Mijn man had het zo hoog zitten in augustus dat hij door een te hoge bloeddruk (door de stress) bewusteloos is gegaan en de dokter heeft hem toen duidelijk te kennen gegeven dat hij een wandelende tijdbom was. Hij gaat nu een eindelijk na veel aandringen van mij en mijn schoonouders een afspraak maken bij een psycholoog om over zijn verdriet te praten. En pas als hij zich goed genoeg voelt gaat hij weer vechten om zijn zoon te mogen zien. Zijn zoon stond bij ons altijd op de eerste plaats maar door alle ellende van haar kant af veroorzaakt staat mijn man nu op de eerste plaats. Ik wil nog geen lang geen weduwe worden! Zijn gezondheid gaat momenteel voor.

Maar uiteraard missen wij hem heel erg en nu we zelf bezig zijn om een kindje te krijgen is het extra krom dat mijn man zijn oudste kind niet mag zien.

pi_14886759
ja allemaal heel zwaar he, hoop dat het goedkomt voor jullie echt waar

En misschien een kleine troost voor jullie, ik zelf had 20 jaar nooit mijn vader mogen zien van mijn moeder, heb nu 2 jaar kontakt met hem en heb volledig gebroken met mijn moeder, juist omdat ze mij zo voorgelogen heeft en mijn vader een echte leuke man is
Eenmaal volwassen zoeken ze toch hun rots op

Ikzelf heb een limiet gezet op mijn juridische strijd, de dag dat mijn zoon 6 is, hou ik er mee op en wacht ik tot hij volwassen word want het maakt je soms geestelijk kapot, dus begrijp je man 100/100

En hopelijk komt er gauw eens een kleine deugnietje bij jullie

pi_14887267
Wij hopen zelf ook gauw tegen een positieve zwangerschapstest aan te mogen kijken en uiteraard hopen we dat mijn stiefzoontje ook alles hiervan mee mag maken. Helaas kost de juridische molen ook veel geld en aangezien wij twee verdieners zijn komen wij niet in aanmerking voor een prodeo advocaat (zoals de moeder). En je kan wel alles blijven betalen maar ook bij ons houdt dat een keer op. Ook mijn man zijn zoon zal eens gaan vragen waar papa is en dan komt hij vanzelf wel hopelijk met vragen en hem zoeken, mocht mijn man zijn zoon helemaal niet meer mogen zien dan. Het is niet eerlijk dat sommige vaders nog niet eens een weekendje met hun kinderen is gegunt.
pi_14887432
Grappig om te lezen. Mijn vader wilde ons juist een tijd maar erg weinig zien. Mijn moeder heeft ons nooit tegengehouden naar hem toe te gaan, maar soms juist gestimuleerd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_14888247
quote:
Op maandag 24 november 2003 13:57 schreef gekkebekke het volgende:
En misschien een kleine troost voor jullie, ik zelf had 20 jaar nooit mijn vader mogen zien van mijn moeder, heb nu 2 jaar kontakt met hem en heb volledig gebroken met mijn moeder, juist omdat ze mij zo voorgelogen heeft en mijn vader een echte leuke man is
Eenmaal volwassen zoeken ze toch hun rots op
Ik heb precies hetzelfde, ik heb sinds mijn 17de contact met mijn vader, nu 12 jaar. En dat ging in eerste instantie heel moeizaam, maar dat is best goed gekomen. En sinds 4.5 jaar geen contact meer met mijn moeder om precies dezelfde reden.

Helaas is het meer uitzondering dan gewoonte dat de ouder het kind omgangs regeling geeft met de andere ouder. Heel jammer, en zou dit zelf nooit op mijn geweten willen hebben.

Ik heb geen goed woord over voor mensen die hun kinderen weghouden bij de andere ouder vandaan zonder geldige reden (anders dan uit wraak).

pi_14888591
quote:
Op maandag 24 november 2003 14:51 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde, ik heb sinds mijn 17de contact met mijn vader, nu 12 jaar. En dat ging in eerste instantie heel moeizaam, maar dat is best goed gekomen. En sinds 4.5 jaar geen contact meer met mijn moeder om precies dezelfde reden.

Dus angel, het komt nog goed zie je

Helaas is het meer uitzondering dan gewoonte dat de ouder het kind omgangs regeling geeft met de andere ouder. Heel jammer, en zou dit zelf nooit op mijn geweten willen hebben.

Ik heb geen goed woord over voor mensen die hun kinderen weghouden bij de andere ouder vandaan zonder geldige reden (anders dan uit wraak).


pi_14888669
quote:
Op maandag 24 november 2003 14:51 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde, ik heb sinds mijn 17de contact met mijn vader, nu 12 jaar. En dat ging in eerste instantie heel moeizaam, maar dat is best goed gekomen. En sinds 4.5 jaar geen contact meer met mijn moeder om precies dezelfde reden.

Helaas is het meer uitzondering dan gewoonte dat de ouder het kind omgangs regeling geeft met de andere ouder. Heel jammer, en zou dit zelf nooit op mijn geweten willen hebben.

Ik heb geen goed woord over voor mensen die hun kinderen weghouden bij de andere ouder vandaan zonder geldige reden (anders dan uit wraak).


Lewis maar zo ben je toch een heel aantal jaren kwijt he, heb je dat ook dat je je afvraagt van wat heeft hij graag en voor de feestdagen dat je dagen zit te zoeken omdat je eigenlijk je eigen vader nie ken
die band is er, maar zal nooit zijn zoals het had moeten zijn he, wat heel jammer is.......
ze zeggen allemaal het is in het belang van het kind, flauwe kl*ten, is puur uit eigen belang, de ander duivelen
pi_14889905
Ach er zijn ook vaders die totaal geen interesse hebben in hun kinderen hoor. Mijn man is een zoon van twee gescheiden mensen en zijn vader heeft verdomd weinig interesse in zijn zoon; de reden hiervoor is dat zijn ex blank was en zijn vrouw, ik dus, ook blank is. Hij heeft letterlijk gezegd telleurgesteld te zijn in zijn zoon. Hij was dus ook niet uitgenodigd op ons trouwen. Het was een moeilijke keus voor mijn man maar hij deelt wel de rest van zijn leven met mij en zijn vader had deel uit kunnen maken van zijn leven ware het niet dat huidskleur dan geen issue had moeten zijn. En mijn man zijn ex, zij is dus ook blank, heeft tegen mij gezegd nooit meer een relatie te willen met iemand uit een andere cultuur. Mijn man is van Surinaamse afkomst en in Nederland geboren en getogen, WAT is hier een andere cultuur aan?

Goed ik ga offtopic, nu weer even ontopic; niet iedere vader mag zijn kind(eren) niet zien maar wil simpelweg zijn kind(eren) niet zien. Dat zal ook wel gelden voor sommige vrouwen.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')