abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 november 2003 @ 16:08:54 #1
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_14732456
Ik ga binnenkort duiken met vrienden in Egypte. Supraleuk natuurlijk. Ik heb leren duiken in Roatan, Honduras; klein eilandje in de Cariben. Goedkoop: US165 voor de 'PADI open water course' en goed materiaal en ook nog 's een erg serieuze instructeur (aanrader dus!).

Naar Egypte kan wel goedkoop met lastminutes inclusief hotel e.d., maar ik geloof dat we niet erg veel zin hebben in mega-resorts die ook nog 's bovenop het koraal zijn gebouwd.

* Zijn er leute die wat alternatieven weten voor de resorts?
* En wat zijn mooie plekken om naartoe te gaan?
* Bestaan er misschien eco-duikcentra of iets dergelijks?
* Wat is een goeie tijd om er naartoe te gaan (qua klimaat, watertemperatuur/-helderheid)?

  dinsdag 18 november 2003 @ 16:15:36 #2
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_14732659
Ik zal vanavond even aan een vriend vragen oftie even naar dit topic kijkt want hijs al 2 of 3 keer wezen duiken in Egypte en hij vond het helemaal geweldig!
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
pi_14732759
Ben afgelopen zomer wezen duiken in Hurghada. Prachtig, alleen veel te warm. Daar vertelden ze me dat eind jan/begin feb. de beste periode is om te duiken --> lekker temperatuurtje en helder water
Ik zat gewoon in een hotel in Hurghada op 5 min. lopen van de zee. Vandaar ging gewoon een bootje naar de mooie plekjes
Theories come and theories go. The frog remains
pi_14732889
Ik ben afgelopen zomer wezen duiken in Hurghada. Jammergenoeg zijn alle "huis"-riffen bijna allemaal dood / verdwenen. Als je iets uit de kust gaat duiken zijn de koraaltuinen en drop-offs fantastisch!

Ik hoorde van bekenden dat Dahab & Sharm el Sheikh nog mooier schijnen te zijn, dus daar wil ik ook wel eens gaan kijken.

Je kunt ook een hoop verhalen uit de "Duiken" halen of op http://www.duiken.nl

succes en veel plezier!

My kind of people would say, "Kiss my ass, Scarface."
pi_14732987
www.d-reizen.nl ga naar last minute top 10, 8 dagen hilton hotel + vlucht a 225 euro!
pi_14733022
Nog ff ge-edit.......

Ik zou niet in de zomer gaan,... dat is gewoon niet lekker (te warm). Februari, Maart, April lijkt mij het verstandigste om te gaan.

Inderdaad Sharm, vooral Ras Mohammed en Dahab zijn echt waanzinnig mooi. Allen de meeste resorts heb je in Sharm en dat is echt toeristisch. Maar een paar kilmeter buiten Sharm is geen kip meer te bekenen en daar kan je heel goed duiken,

Ik ben inmiddels al een paar keer gaan duiken in Egypte! En het is echt geweldig!!! Aanrader,... koop het blad 'duiken' hier staat Egypte heel vaak in. En dus ook de mooiste plekken!!! Verder,..... Sharm el Sheikh, erg toeristisch (Sinai) is erg mooi (Ras Mohammed) en verder richting het noorden richting Israel is nog mooier!!!! Verder bij Hurghada is het ook erg mooi alleen (onderwater alleen erg kaal door miljoenen toeristen die alles kaalplukken) als aanrader zou ik dus verder richting het zuiden gaan. Wel enorm afgelegen maar zeer de moiete waard...

Als ik jou was zou ik een aantal uitgaves van het blad Duiken zien te bemachtigen en dan een keuze maken. ALs je naar Hurghada gaat is het ook mogelijk om met de bus naar Valley of the Kings te gaan (je weet wel waar 'Toetie' begraven ligt. Is ook zeer de moeite waard.

Veel plezier in Egypte en doe een beetje voorzichtig met water uit de kraan drinken (liever niet doen dus)...

Wat is de snelheid van het duister?
  dinsdag 18 november 2003 @ 17:01:02 #7
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_14733704
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 16:27 schreef Ingridh007 het volgende:
www.d-reizen.nl ga naar last minute top 10, 8 dagen hilton hotel + vlucht a 225 euro!
ff lezen: dat was nu juist NIET de bedoeling!
  dinsdag 18 november 2003 @ 17:08:12 #8
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_14733834
haha, nou uit de kraan zal ik niet drinken hoor... ik zal zeker dat blad duiken een keertje kopen.

maar euhmmm.... wat ik eigenlijk bedoel: zijn er ook wat alternatieve (hippie-achtige?) plekken waar je kunt verblijven i.p.v. de grote resorts? Of zijn die resorts eigenlijk de enige optie daar langs de kust?

  dinsdag 18 november 2003 @ 17:10:08 #9
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_14733872
Wat ik altijd doe naar Egypte is wel een lastminute boeken naar Hurghada, maar ook een duikarrangement bij een duikresortje op kamp.

De laatste waar ik was is www.sharmelnaga.com een klein resort van 30 bungalows midden in de woestijn, 60 km onder Hurghada, alles aanwezig en heerlijk rustig, duiken doe je vanaf de kant zo het rif op of ze trekken erop uit met de zodiac.

Nog zuiderlijker ligt een tentenkamp ik kan de link wel even opzoeken..
Je kunt ook een diepe zuidsafari op een boot boeken. www.touria.nl

Lastminute en een arrangement elders is vaak goedkoper dan een losse vlucht en arrangement. Alleen de mensen van het hotel dat bij het arrangement hoort vinden het niet leuk, daar moet je wel mee om durven gaan. Wij hebben wel ingechecked en zijn de dag daarna vertrokken mét de sleutel, die hebben we de laatste dag weer ingeleverd wat een hoop geroep en verontwaardiging opleverde. Ik snap dat ergens wel, je maakt geen omzet als je er niet bent, aan de andere kant hebben ze ook helemaal geen werk aan je dus ik vind het acceptabel. Het feit dat je een kamer hebt geboekt wil niet direct zeggen dat je er ook gebruik van maakt..

Succes!

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_14734265
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 17:08 schreef AtomicDog het volgende:
haha, nou uit de kraan zal ik niet drinken hoor... ik zal zeker dat blad duiken een keertje kopen.

maar euhmmm.... wat ik eigenlijk bedoel: zijn er ook wat alternatieve (hippie-achtige?) plekken waar je kunt verblijven i.p.v. de grote resorts? Of zijn die resorts eigenlijk de enige optie daar langs de kust?


Dahab! was een echt hippie paradijs. zal inmiddels wel een tikkie veranderd zijn maar nog altijd geen betonnen-resorts-bak als Hurghada
pi_14736701
Hmmm... er is nog geen fatsoenlijk duiken in egypte topic! Vaag!

Hurghada Egypte
hier staat ook e.e.a.
En als je de search gebruikt kom je ook nog het nodige tegen.

pi_14746362
Dahab dus. Ga ik in de kerstvakantie naartoe. Aanrader: http://www.inmodivers.de. Als je mailt, mailen ze je terug! Redelijk goedkoop, bovendien aan het strand. Veel plezier!
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 19 november 2003 @ 15:49:20 #13
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_14760693
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 16:28 schreef r1_NL het volgende:

Inderdaad Sharm, vooral Ras Mohammed en Dahab zijn echt waanzinnig mooi.


Precies, als je gaat duiken moet je zeker naar Sharm en Ras Mohammed gaan.

Heb daar al ontzettend vaak gedoken (heb Egyptische pa en paar jaar in Egypte gewoond) maar het blijft elke keer even mooi, dat verveelt echt nooit.

Wij gaan meestal met 'n jacht de zee op en dan mooiste plekken zoeken.

De laatste keer hebben we tussen Ras Mohammed en Shark Reef (ligt daar in de buurd) gedoken naar wc's.
Er was toen pas een grootvrachtschip met allemaal wc's en douchekabine's (voor al die hotels en appartementen daar) aan boord gezonken niet zo ver van de kunst.
Was echt een gek gezicht, een gigantische stapel met plee's op zo'n 16 meter diepte, en her en der stond er nog gewoon eentje los, alsof je daar gewoon naar de plee kon

Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  woensdag 19 november 2003 @ 15:51:05 #14
27929 piere
doe mij maar bier
pi_14760748
het duiken in egypte is erg mooi maar voor de rest is er niet veel te doen (tenminste, ff snel). daarvoor kan je beter naar de filippijnen gaan ofzo
fok you ja!
  woensdag 19 november 2003 @ 15:54:38 #15
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_14760871
Ik ben zelf twee keer in Dahab geweest, dat ligt aan de golf van Aqaba in de Sinaï woestijn. Het is eigenlijk een klein dorpje ver weg van alles zonder al te grote resorts. Er zijn een aantal spectaculaire duiklocaties met prima koraal en vissen die nog niet te erg aangetast zijn door massatourisme. Het fanatisme waarmee ze het rif beschermen is ook meteen mijn grootste bezwaar - je kan er niet zelf op uit, je moet altijd met een divemaster van een van de hotels op stap. Maar dat zie je volgens mij meer in de Rode Zee. Een groot voordeel - vind ik - is dat vrijwel alle duiken vanaf de kust plaatsvinden. Dus geen lange tijd op een boot.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  woensdag 19 november 2003 @ 15:58:41 #16
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_14761025
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:51 schreef piere het volgende:
voor de rest is er niet veel te doen
Vind je ?

Egypte is het enige land te wereld waar 2 van de 7 wereldwonderen te vinden zijn (de piramide van Gizeh en de vuurtoren van alexandrië).

Er is echt veel genoeg te doen in Egypte, de piramide's bezoeken (je mag er ook in), 'n kijkje bij de sfinx, op quads aan een woestijnrace mee doen, een cruise over de nijl, het nationaal museum (waar bijna al 't goed van de Farao's staat opgeslagen).
En steden als Alex en Cairo bezoeken natuurlijk, met kleine gezellige bazaaren enzo.

En dan natuurlijk nog de tempels, ruines en grafkelders bij Karnak, Luxor en Aswan.

Kortom, genoeg te zien en te doen.

Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  woensdag 19 november 2003 @ 16:03:49 #17
27929 piere
doe mij maar bier
pi_14761203
ik begrijp uit het verhaal dat het een duikvakantie is. dan ga je niet ff 1 of meerdre dagen in een bus zitten om iets te bezichtigen (tenminste ik niet) zeker na het duiken wara je best moe van wordt lijkt het me dat je daar geen zin in hebt. ik doelde eerlijk gezegd ook op de avonden etc...
fok you ja!
  woensdag 19 november 2003 @ 16:07:42 #18
43017 _asterix_
www.koervers.nl
pi_14761329
DRUK DRUK en nog eens DRUK ...lekker rustig duiken is het niet. Als je al gaat raad ik je aan om een divesafari te boeken, dan heb je tenminste nog een aantal rustige duiken.

Het is verder wel mooi hoor. Ik heb een aantal pics van Egypte op mijn site staat Foto's

  woensdag 19 november 2003 @ 16:25:18 #19
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_14761935
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:07 schreef _asterix_ het volgende:
DRUK DRUK en nog eens DRUK ...lekker rustig duiken is het niet.
Ik vind Dahab wel redelijk rustig hoor qua duiken.. misschien bedoel je de Egyptenaren zelf, die vreselijk opdringerig zijn wat betreft het aanprijzen van hun waren en eetgelegenheden
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  donderdag 20 november 2003 @ 00:05:56 #20
43017 _asterix_
www.koervers.nl
pi_14776444
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:25 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Ik vind Dahab wel redelijk rustig hoor qua duiken.. misschien bedoel je de Egyptenaren zelf, die vreselijk opdringerig zijn wat betreft het aanprijzen van hun waren en eetgelegenheden


Nee het duiken zelf, ben dit jaar niet geweest, maar twee collega's zijden dat het echt niet meer leuk is als je boven komt en er 30 boten op een rif liggen
  donderdag 20 november 2003 @ 08:58:01 #21
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_14780050
tjessis, dat klinkt gezellig! Klinkt een beetje als het Torremolinos voor het duiken! Fijn dat we daar met z'm allem het rif gaan verpesten. Ongelooflijk dat die vissen daar nog zin in hebben....

Ik vind het dus erg normaal dat je alleen met een divemaster mag gaan duiken. In Honduras was het niet anders... Misschien voor de ervaren duikers wat kinderachtig, maar uit oogpunt van bescherming van koraal en alles wat er leeft, niet verkeerd!

Dahab wordt het. Bedankt!

  donderdag 20 november 2003 @ 16:43:31 #22
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_14792411
quote:
Op donderdag 20 november 2003 08:58 schreef AtomicDog het volgende:
tjessis, dat klinkt gezellig! Klinkt een beetje als het Torremolinos voor het duiken! Fijn dat we daar met z'm allem het rif gaan verpesten. Ongelooflijk dat die vissen daar nog zin in hebben....

Ik vind het dus erg normaal dat je alleen met een divemaster mag gaan duiken. In Honduras was het niet anders... Misschien voor de ervaren duikers wat kinderachtig, maar uit oogpunt van bescherming van koraal en alles wat er leeft, niet verkeerd!


Tja, zelf hou ik er absoluut niet van. Het duiken is tijd die ik met m'n vriendin, vrienden en/of familie wil doorbrengen, niet netjes in een rijtje zwemmend tussen vreemden die een heel ander tempo of interesses kunnen hebben. Ik heb op veel plaatsen gedoken en ik ken dit eigenlijk alleen uit Dahab. Voor mij (en andere ervaren duikers die ik daar ontmoet heb) dus een reden om er niet meer zo gauw heen te gaan. De eerste keer dat ik er kwam hadden ze het ook nog niet. Ik vind het jammer.

Daarnaast waren de divemasters zo druk bezig met al achterwaarts zwemmende op de groep letten dat ik ze zelf meerdere keren hun fles tegen het koraal heb zien rammen. Dat maakt mij weer woest want ik probeer zelf altijd heel goed op mijn buoyancy te letten. Ach ja.

quote:
Dahab wordt het. Bedankt!
Op zich een goeie keuze. Mooi koraal, leuk dorpje. Ik kan het Nesima hotel van harte aanbevelen, een kleinschalig, betaalbaar doch zeer goed verzorgd hotel.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  donderdag 20 november 2003 @ 17:03:45 #23
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_14792825
Ik zie trouwens dat je 'hippie-achtige' plekken zoekt, dan moet je in Dahab in de zogenaamde 'camps' zijn, dat zijn een soort pleintjes met daaromheen eenvoudige stenen hutjes en vaak ook rieten wigwam-achtige dingen, het logeren daar kost geen biet (7 pond per nacht of zo, 9 als je een slotje voor op de deur wil, je moet ff zoeken tot je er een vind die je kwa ligging en hygiene aanspreekt, en dan onderhandelen voor een lage prijs, want prijzen liggen niet vast in Dahab).

Veel mensen leggen hun matras dan buiten op het plein of op het eventuele strandje, als je een camp aan zee hebt kun je heerlijk slapen naast het geruis van de golven. Muggen zijn er niet. Apropos hippies, wiet is trouwens ook erg makkelijk te krijgen in Dahab.

Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_14797034
quote:
Op woensdag 19 november 2003 00:33 schreef Shivo het volgende:
Dahab dus. Ga ik in de kerstvakantie naartoe. Aanrader: http://www.inmodivers.de. Als je mailt, mailen ze je terug! Redelijk goedkoop, bovendien aan het strand. Veel plezier!
Is er in Dahab 's avond ook iets te beleven?
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists.
Deviantart
  vrijdag 21 november 2003 @ 22:50:50 #25
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_14830619
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:02 schreef thomas26 het volgende:

[..]

Is er in Dahab 's avond ook iets te beleven?


Niet erg veel. Er zijn wel jongeren maar die komen om te duiken, niet om te feesten. Je kan tot vrij laat in de nacht blijven hangen in de restaurants/drinkgelegenheden langs de zee maar er zijn geen clubs en disco's en dat soort dingen.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')