Het belangrijkste is natuurlijk om woonruimte te vinden. Een kamer van <¤500 per maand zoals men dat van studenten hier kent:? Verder natuurlijk een fulltime baantje wat alles kan financiėren en je daar (krap) van kunt rondkomen. Mag gerust dom werk zijn dat iedereen kan, zoals het vullen van vakken in een supermarkt bv. Kan ik wel mee leven, of kennen ze zoiets daar niet
In je vrije tijd natuurlijk lekker feesten, op het strand rondhangen, nieuwe mensen ontmoeten, op de grond rollen van het lachen om al die sukkels in Nederland() en weet ik veel wat daar allemaal mogelijk is. Hoeft natuurlijk niet veel geld te kosten, want we moeten niet meer uitgeven dan er binnen komt
Ok, mijn vraag: Is dit nog een beetje realiteit of kan ik maar beter doordromen in ons koude landje
Ben benieuwd naar de reacties
[edit]
Uiteraard heb ik wat rondgespeurd op internet via startpaginadochters, maar da's meer toeristeninformatie wat je daar tegen komt
[Dit bericht is gewijzigd door Kapmes op 18-11-2003 00:09]
quote:Er is vast wel meer werk dan achter de bar of de drugs
Op dinsdag 18 november 2003 00:03 schreef DeWaasheid het volgende:
Enige werk wat daar is, dat is in de logistiek.(bolletjes vervoeren)
hij zou aanvankelijk voor 6 maanden gaan, maar nou na 3 jaar zit ie er nog
hij werkt al vanaf de eerste week in een frienttent daar oid, maar super relax zegt ie
maarjah 3 jaar friettent en beetje feesten :/
je moet er maar van houden
quote:Hij zal daar vast veel mensen hebben ontmoet en misschien zelfs een vriendin
Op dinsdag 18 november 2003 00:12 schreef klabbakus het volgende:
een vriend van mij heeft dat gedaanhij zou aanvankelijk voor 6 maanden gaan, maar nou na 3 jaar zit ie er nog
hij werkt al vanaf de eerste week in een frienttent daar oid, maar super relax zegt ie
maarjah 3 jaar friettent en beetje feesten :/
je moet er maar van houden
extra tip :
www.travelactive.nl
Hiermee ga ik in Augustus een jaar naar Amerika, naar een High School.
[Dit bericht is gewijzigd door SnowBite op 18-11-2003 00:27]
Mensen die daar stage lopen en ik tegenkom als ik terug ben op mijn eiland zijn altijd heel positief hoor. Maar ja, je verdient zeker minder dan hier. Je moet de voordelen als het klimaat en relaxtere leven waarderen.
Tuurlijk is het op zo'n eiland beperkter dan hier in Nederland. Als je daar echter woont en je vriendenkring hebt en je werk en de rest van je sociale leventje dan mis je niet veel. Je neemt daar gewoon eerder het vliegtuig ipv de auto/trein.
quote:Heb je geen vrienden ofzo, dat je zo graag mensen wilt ontmoeten?
Op dinsdag 18 november 2003 00:14 schreef Kapmes het volgende:[..]
Hij zal daar vast veel mensen hebben ontmoet en misschien zelfs een vriendin
3 jaar lijtk me ook vele in eerste instantie, maar misschien vliegt gewoon de tijd daar
quote:Valt best mee hoor die criminaliteit.
Op dinsdag 18 november 2003 00:06 schreef Gobo het volgende:
Lijkt mij ook wel wat, lekker relaxen in je vrije tijd.
Wel onwijs veel criminaliteit daar.....
quote:Tuurlijk wel, maar dit is gewoon weer ander volk enzo. Lijkt me wle cool dat je daar als vreemdeling komt en vanzelf allerlei mensen leert kennnen die totala anders zijn dan die van hier zeg maar
Op dinsdag 18 november 2003 00:29 schreef SnowBite het volgende:[..]
Heb je geen vrienden ofzo, dat je zo graag mensen wilt ontmoeten?
Als je Antilianen wilt ontmoeten kun je ook gewoon in Nederland zijn hoor.
Houdt er rekening mee dat sommigen bij een bedrijf je zien als 'de makamba (nederlander) die het denkt beter te weten'.
Bij een baantje achter de bar zal je daar natuurlijk geen last van hebben. Verdient alleen niet zo lekker denk ik en wel hard werken. Kom je echter wel in aanraking met veel vrouwelijk schoon.
quote:Ja, dat kan ik begrijpen.
Op dinsdag 18 november 2003 00:35 schreef Kapmes het volgende:[..]
Tuurlijk wel, maar dit is gewoon weer ander volk enzo. Lijkt me wle cool dat je daar als vreemdeling komt en vanzelf allerlei mensen leert kennnen die totala anders zijn dan die van hier zeg maar
Trouwens:
"Het is in ieder geval zeker een eiland om vaker heen te gaan. Maar echter niet voor meer dan 3 weken, anders wordt heet saai, al die zon en zee en strand (al hadden we wel een grote regenbui!)"
quote van http://www.virtualtourist.com/m/3ecf/ab9/
Maar toch, ik denk dat het ook aan de persoon ligt.
Ga er anders eerst een korte periode heen, en dan zie je wel weer.
Suc6 iig!
1 aanrader: zorg dat je een auto hebt daar (al is het maar een oud barrel dat je zelf aan de praat houd als je een beetje handig bent), auto is vrijheid. moet er niet aan denken om er zonder auto te hebben gezeten (maar ik moet er sowieso niet aan denken om ergens ter wereld zonder auto te zitten )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |