abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14718523
Regelmatig heb ik wel eens een dromerige bui waarin ik bedenk hoe het zou zijn om een tijdje uit Nederland te vertrekken en naar de Antillen te verhuizen voor onbepaalde tijd. Aruba of Curacau:? Mede door de Nederlandse taal daar trekt het me wel en alle voordelen verder, zoals het klimaat en relaxede boel daar.

Het belangrijkste is natuurlijk om woonruimte te vinden. Een kamer van <¤500 per maand zoals men dat van studenten hier kent:? Verder natuurlijk een fulltime baantje wat alles kan financiėren en je daar (krap) van kunt rondkomen. Mag gerust dom werk zijn dat iedereen kan, zoals het vullen van vakken in een supermarkt bv. Kan ik wel mee leven, of kennen ze zoiets daar niet
In je vrije tijd natuurlijk lekker feesten, op het strand rondhangen, nieuwe mensen ontmoeten, op de grond rollen van het lachen om al die sukkels in Nederland() en weet ik veel wat daar allemaal mogelijk is. Hoeft natuurlijk niet veel geld te kosten, want we moeten niet meer uitgeven dan er binnen komt

Ok, mijn vraag: Is dit nog een beetje realiteit of kan ik maar beter doordromen in ons koude landje

Ben benieuwd naar de reacties

[edit]
Uiteraard heb ik wat rondgespeurd op internet via startpaginadochters, maar da's meer toeristeninformatie wat je daar tegen komt

[Dit bericht is gewijzigd door Kapmes op 18-11-2003 00:09]

dinsdag 18 november 2003 @ 00:03:16 #2
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_14718572
Enige werk wat daar is, dat is in de logistiek.

(bolletjes vervoeren)

/-=]
|o-0
~~~`
pi_14718629
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 00:03 schreef DeWaasheid het volgende:
Enige werk wat daar is, dat is in de logistiek.

(bolletjes vervoeren)

Er is vast wel meer werk dan achter de bar of de drugs
pi_14718655
Lijkt mij ook wel wat, lekker relaxen in je vrije tijd.
Wel onwijs veel criminaliteit daar.....
COFFEE.EXE Missing---Insert Cup and Press Any Key
pi_14718717
Het gaat niet voor niks zo kut daar, als je dus een baantje wilt zul je verder moeten kijken dan de supermarkt. In het toerisme zou wel kunnen, maar daar heb je de opleiding niet voor en voor jou tien anderen. Ik denk dat je iets unieks mee moet brengen want waarom zouden zij een Nederlander aannemen die na een tijdje, als hij net lekker is ingewerkt, weer weg gaat Droom dus lekker verder of regel via via iets
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_14718759
een vriend van mij heeft dat gedaan

hij zou aanvankelijk voor 6 maanden gaan, maar nou na 3 jaar zit ie er nog

hij werkt al vanaf de eerste week in een frienttent daar oid, maar super relax zegt ie

maarjah 3 jaar friettent en beetje feesten :/

je moet er maar van houden

pi_14718791
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 00:12 schreef klabbakus het volgende:
een vriend van mij heeft dat gedaan

hij zou aanvankelijk voor 6 maanden gaan, maar nou na 3 jaar zit ie er nog

hij werkt al vanaf de eerste week in een frienttent daar oid, maar super relax zegt ie

maarjah 3 jaar friettent en beetje feesten :/

je moet er maar van houden

Hij zal daar vast veel mensen hebben ontmoet en misschien zelfs een vriendin 3 jaar lijtk me ook vele in eerste instantie, maar misschien vliegt gewoon de tijd daar
  dinsdag 18 november 2003 @ 00:19:36 #8
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_14718863
Ik heb toch helaas van veel mensen negatieve reacties gehad.
Na enkele maanden heb je het eiland al compleet gezien, en begin je je te vervelen...

extra tip :
www.travelactive.nl

Hiermee ga ik in Augustus een jaar naar Amerika, naar een High School.

[Dit bericht is gewijzigd door SnowBite op 18-11-2003 00:27]

pi_14718949
Je moet er heen gaan om daar bijv. je stage te lopen (stagecuracao.com). Kan je vervolgens zelf bepalen of het je wat lijkt om daar langer/voor altijd te blijven.

Mensen die daar stage lopen en ik tegenkom als ik terug ben op mijn eiland zijn altijd heel positief hoor. Maar ja, je verdient zeker minder dan hier. Je moet de voordelen als het klimaat en relaxtere leven waarderen.

Tuurlijk is het op zo'n eiland beperkter dan hier in Nederland. Als je daar echter woont en je vriendenkring hebt en je werk en de rest van je sociale leventje dan mis je niet veel. Je neemt daar gewoon eerder het vliegtuig ipv de auto/trein.

dinsdag 18 november 2003 @ 00:29:01 #10
49959 SnowBite
pi_14718966
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 00:14 schreef Kapmes het volgende:

[..]

Hij zal daar vast veel mensen hebben ontmoet en misschien zelfs een vriendin 3 jaar lijtk me ook vele in eerste instantie, maar misschien vliegt gewoon de tijd daar

Heb je geen vrienden ofzo, dat je zo graag mensen wilt ontmoeten?
Als je Antilianen wilt ontmoeten kun je ook gewoon in Nederland zijn hoor.
pi_14719020
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 00:06 schreef Gobo het volgende:
Lijkt mij ook wel wat, lekker relaxen in je vrije tijd.
Wel onwijs veel criminaliteit daar.....
Valt best mee hoor die criminaliteit.
Maar ja, het blijft een arm eiland dus dan heb je vanzelf iets eerder kans op criminaliteit. Moorden enzo dat zijn vrijwel alleen de afrekeningen binnen het drugscircuit waarbij een colombiaanse huurmoordenaaar even langskomt.
pi_14719037
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 00:29 schreef SnowBite het volgende:

[..]

Heb je geen vrienden ofzo, dat je zo graag mensen wilt ontmoeten?
Als je Antilianen wilt ontmoeten kun je ook gewoon in Nederland zijn hoor.

Tuurlijk wel, maar dit is gewoon weer ander volk enzo. Lijkt me wle cool dat je daar als vreemdeling komt en vanzelf allerlei mensen leert kennnen die totala anders zijn dan die van hier zeg maar
pi_14719089
Ik weet niet wat voor baan je in gedachten hebt. Vakkenvullen gaat niet echt werken denk ik. (jongetjes die boodschappen naar de auto brengen voor de mensen verdienen meer aan hun tips dan de vrouwen achter de kassa).

Houdt er rekening mee dat sommigen bij een bedrijf je zien als 'de makamba (nederlander) die het denkt beter te weten'.

Bij een baantje achter de bar zal je daar natuurlijk geen last van hebben. Verdient alleen niet zo lekker denk ik en wel hard werken. Kom je echter wel in aanraking met veel vrouwelijk schoon.

dinsdag 18 november 2003 @ 00:44:25 #14
49959 SnowBite
pi_14719094
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 00:35 schreef Kapmes het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, maar dit is gewoon weer ander volk enzo. Lijkt me wle cool dat je daar als vreemdeling komt en vanzelf allerlei mensen leert kennnen die totala anders zijn dan die van hier zeg maar

Ja, dat kan ik begrijpen.

Trouwens:
"Het is in ieder geval zeker een eiland om vaker heen te gaan. Maar echter niet voor meer dan 3 weken, anders wordt heet saai, al die zon en zee en strand (al hadden we wel een grote regenbui!)"
quote van http://www.virtualtourist.com/m/3ecf/ab9/

Maar toch, ik denk dat het ook aan de persoon ligt.
Ga er anders eerst een korte periode heen, en dan zie je wel weer.
Suc6 iig!

† In Memoriam † dinsdag 18 november 2003 @ 01:05:49 #15
21636 Feestkabouter
pi_14719274
heb er een tijd gezeten, ik had vooraf werk geregeld.
prima onderdak voor 400 euro p.m. excl., kan ook al wel voor 250 a 300 euro als je met weinig genoegen neemt.
het feesten daar is een tijdje wel leuk, maar wel elke week heel erg hetzelfde. en het is een klein eiland, veel mensen hebben het op een gegeven moment (meestal vrij plotseling) wel echt gezien daar.

1 aanrader: zorg dat je een auto hebt daar (al is het maar een oud barrel dat je zelf aan de praat houd als je een beetje handig bent), auto is vrijheid. moet er niet aan denken om er zonder auto te hebben gezeten (maar ik moet er sowieso niet aan denken om ergens ter wereld zonder auto te zitten )

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')