abonnement Unibet Coolblue
pi_63148894
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 20:31 schreef Felixa het volgende:

[..]

Nee, dan kan ik niet, dan zit ik in België...
Sigur Ros is toch zondag pas?
Als iemand wel interesse heeft in twee kaartjes voor Eindhoven hoor ik het graag

Elbow was geweldig. Hoogtepunt voor mij was toch wel het liedje Newborn, wat een geweldig nummer
  woensdag 12 november 2008 @ 08:12:47 #177
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_63149797
quote:
Op woensdag 12 november 2008 00:59 schreef Konijnenjager het volgende:
Geklets tijdens voorprogramma is inmiddels zo ongeveer standaard in Tivoli (en is qua accoustiek daar echt kut, in sommige zalen is het wat minder storend, maargoed). Die bordjes om mensen om stilte te verzoeken hielpen ook niet dus zijn nu weg. Het voorprogramma was ook absoluut niet boeiend, maar een beetje respect is wel op zn plaats.

Elbow zelf was weer geniaal
Volgens mij heeft het ook voor een groot deel te maken met die bar aan de andere kant. Omdat er een soort barriere zit tussen die kant van de zaal en het podium gaat iedereen een beetje praten. En omdat iedereen een beetje praat gaan de mensen die 'een beetje' aan het luisteren waren ook maar praten.

En Elbow was geniaal. Wat een grappige man
pi_63150003
quote:
Op woensdag 12 november 2008 02:21 schreef Evertje het volgende:

[..]

Sigur Ros is toch zondag pas?
Als iemand wel interesse heeft in twee kaartjes voor Eindhoven hoor ik het graag

Elbow was geweldig. Hoogtepunt voor mij was toch wel het liedje Newborn, wat een geweldig nummer
SR is inderdaad zondag pas maar ik maak er een weekendje Brussel van!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_63159585
Bron: nu.nl
quote:
Elbow wil een standbeeld
Uitgegeven: 12 november 2008 12:51
Laatst gewijzigd: 12 november 2008 14:05

AMSTERDAM - Guy Garvey, zanger van het uit Manchester afkomstige Elbow, moet even hard nadenken over de vraag voor wie hij precies muziek maakt. "Ik denk dat we intelligente rock maken, maar iedereen kan er naar luisteren. We zien mensen die headbangen, maar ook mensen die in tranen uitbarsten", aldus Guy.

De kersverse Mercury Prize-winnaars doen momenteel een kleine tour door ons land, waarvan drie optredens strak uitverkochten. Pete Turner, bassist, verheugt zich enorm op het eerste optreden in Haarlem.

Guy: "Hij zorgt gewoon dat hij dronken het podium op gaat. We worden allemaal dronken. Optreden voor een klein publiek is briljant. We hebben voor duizenden mensen gestaan, maar in zo'n kleine zaal krijgen we meer feedback."

Vrouwen
Garvey staat sowieso graag voor een Nederlands publiek: "Je hoeft alleen maar naar dit gebouw, Patronaat in Haarlem, te kijken. De manier waarop de Hollanders tegen muziek en kunst aankijken is een voorbeeld voor de rest van de wereld. Het publiek heeft ook veel respect. In Groot Brittannië gaat al het geld naar sport. Daarnaast zijn de vrouwen hier het mooist!"

In september won Elbow de prestigieuze Nationwide Mercury Prize, een belangrijke prijs voor het beste Britse of Ierse album van het jaar. Bands die voorheen de prijs wonnen, zagen direct de verkoopcijfers stijgen, zo ook Elbow. Alleen al in Groot-Brittannië steeg de verkoop van 'The Seldom Seen Kid' binnen een paar dagen met 668 procent.

Standbeeld

Guy: "Het was geweldig om thuis in Manchester te komen met een trofee. Postbodes die onze muziek nog nooit hadden gehoord spraken ons ineens aan op straat: 'well done mate, nice one!'." Garvey is nog steeds erg trots op de prijs. "Ik zweer het, ze zouden ons een standbeeld moeten geven in het stadhuis van Manchester. Ik zie ons al staan!", stijgt Guy boven zichzelf uit.

Naast een flinke boost voor Elbow's ego, was er ook nog een prijs van 22.600 euro te verdelen onder de band en de manager. Guy is gelijk flink gaan shoppen van zijn deel. "Ik heb een Playstation 3 gekocht. En heel veel dvd's", aldus de gretige frontman. Pete was iets verstandiger met zijn geld: "Ik had er ook iets mee moeten doen, maar ik heb alles nog op de bank staan."

Voyeur

"De bank was misschien wel verstandig geweest. Ik heb ook nog een tweedehands verrekijker van 500 pond gekocht. Ik heb nog nooit iets zo helder gezien! Ik hou van vogels kijken. En ik bespied de buren", zegt een geniepige Garvey. Pete vindt hem maar een vies mannetje. Guy: "Kom op, wie is er nou geen voyeur!"

Alle gekheid op een stokje, Elbow heeft hard gewerkt voor het awardwinnende album. Volkomen terecht dus dat de band apetrots is op 'The Seldom Seen Kid'. Het is het eerste album dat helemaal door de band zelf is geproduceerd.

Persoonlijke ontwikkeling

"We hebben elke stap op dit album zelf gezet. Het is ook een persoonlijke ontwikkeling, we weten nu dat we met zijn vijven in die kamer kunnen duiken en er met een compleet album weer uit kunnen komen", aldus een trotse Guy. Pete: "Het maakt het touren met dit album ook een stuk leuker".

Elbow heeft de tijd voor 'The Seldom Seen Kid' genomen, het duurde maar liefst tweeëneenhalf jaar voor het album af was. Die tijd was erg onzeker voor de band. "We hadden geen label meer, dus we wisten niet wanneer we het album uit konden brengen. Financiële problemen hingen als een zwarte deken over ons heen. Er waren tijden dat ik liever een gewone kantoorbaan had. Het ging zo langzaam allemaal", zegt Garvey.

Trots

Ook verloor de band goede vriend en songwriter Bryan Glancy, vooral bekend in Manchester. 'The Seldom Seen Kid' is aan Glancy opgedragen. Guy: "Het was een teruggetrokken gast, maar hij zou zo ontzettend trots op dit album zijn geweest".

Op dit moment is Elbow bezig met een kinderfilm en -album. "Eigenlijk zijn we alleen nog aan het brainstormen, een verhaal is er nog niet", aldus Pete. "We moeten ook mensen uitzoeken die de figuren kunnen inspreken en dat soort dingen", voegt Guy toe. Het plan is om het album ergens in de volgende vier jaar uit te brengen. Een enthousiaste Garvey: "Het wordt het jungleboek van deze generatie! We zien het als een cadeau aan onze kinderen, ook voor diegenen die nog geboren moeten worden."

Dansje

In juni stond de band nog in de Amsterdamse poptempel Paradiso. Guy vroeg zich toen openlijk af wat de zin van het leven eigenlijk is. Heeft hij het antwoord al gevonden? "Jazeker, ik ben erachter dat alles geneest met verse groenten en een dansje", zegt Guy.

Voor het feit dat Elbow's muziek zich niet echt leent om te dansen heeft Garvey ook een oplossing: "Het gaat makkelijker als je een derde been hebt. Of je doet het met zijn drieën. Wij raden sterk aan dat je twee goede vrienden waarmee je best seks zou willen hebben bij elkaar scharrelt en een trio hebt op de dansvloer terwijl je de verse groenten rauw eet. Dat lost al je problemen op." Laat ons weten hoe dat afloopt Guy!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_63168356
Wát een briljant optreden.
Vond Lowlands wat matjes, maar dit klopte aan alle kanten.
Ik ging bijna twijfelen of Guy wel live zong

btw, weet iemand of er audio van dit concert te vinden is op het web?
pi_63168503
Ik ben na al die positieve reacties toch wel erg benieuwd naar het optreden hier in Groningen morgenavond.
Don't think twice, it's all right.
  woensdag 12 november 2008 @ 23:24:12 #182
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_63177462
quote:
Op woensdag 12 november 2008 20:00 schreef JH87 het volgende:
Ik ben na al die positieve reacties toch wel erg benieuwd naar het optreden hier in Groningen morgenavond.
Stalk jij mij ofzo?
  vrijdag 14 november 2008 @ 00:36:24 #183
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_63209491
Ik vond het briljant vanavond. Elbow, maar ook Laura Marling.
Hoogtepunt: New Born

"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  vrijdag 14 november 2008 @ 00:38:21 #184
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_63209536
Oh, en: Yes, Guy, we're still OK
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  vrijdag 14 november 2008 @ 00:47:12 #185
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_63209737
Nog wat erg brakke 2MP foonpix:





en, beetje off-topic: Laura Marling:

"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  vrijdag 14 november 2008 @ 04:26:37 #186
141482 Q.
JurassiQ
pi_63211298
Zo te zien stond je naast mn vriendin, Brahi.
For great justice!
pi_63216028
Hihi, jullie stonden voor mij.

Was tof trouwens.
Don't think twice, it's all right.
  zondag 16 november 2008 @ 12:52:00 #188
134538 chansadres
Black & White
pi_63259502
Gisteren geweest naar de Effenaar. Man o man. Wat een spetterend optreden. En het hoge woord is er uit. Elbow gaat volgend jaar een nieuw album opnemen en ze hebben zich bevestigd voor PINKPOP! Beter nieuws was er niet denkbaar.

Het vraaggesprek was sowieso erg leuk. Iemand uit het publiek schreeuwde. "May I have a hug?" Guy zucht diep. Zet zijn gitaar in het rekje. Sukkelt naar de rand van het podium en springt in het publiek naar het meisje. Sukkelt weer terug. Klimt het podium op. Pakt rustig zijn gitaar. Gaat er achter zijn microfoon staan en vraagt als er nog andere vragen zijn. Schreeuwt iemand aan de andere kant dat die ook een knuffel wil. Guy zucht dieper. Legt zijn gitaar weer weg en springt weer het publiek in

Ontroerend was dan weer dat iemand Switching off aanvroeg maar Guy excuseerde zich en zei dat het niet ging. Het meisje begon te huilen. Blijkbaar een speciaal nummer... Guy had het er zelf ook moeite mee en keek naar de band van "Kunnen we hem echt niet spelen." Maar ze keken allemaal heel triest dat het niet ging deze keer.

Setlist van de Effenaar:
1. Starlings
2. The Bones Of You
3. Mirrorball
4. Leaders Of The Free World
5. Great Expectations
6. Any Day Now
7. Mexican Standoff
8. Grounds For Divorce
9. The Loneliness Of A Tower Crane Driver
10. Newborn
11. Weather To Fly
12. One Day Like This

Encore
13. Some Riot
14. Station Approach
15. Scattered Black And Whites

Een mooi afscheid van het jaar. Wel stoorde ik aan het publiek dat tijdens Laura Marling massaal aan het praten was. Er had best een bommetje op mogen vallen... Ja jullie waren te verstaan.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_63260921
Waarom konden ze dat nummer niet spelen dan?
  zondag 16 november 2008 @ 13:53:58 #190
134538 chansadres
Black & White
pi_63261205
quote:
Op zondag 16 november 2008 13:45 schreef Operc het volgende:
Waarom konden ze dat nummer niet spelen dan?
Niet ingestudeerd denk ik. Ik denk niet dat elk bandlid elk nummer uit hun hoofd kent. Misschien niet de juiste gitaren of iets dergelijks. Ze hebben niet gezegd waarom dus dat is enkel gissen.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  zondag 16 november 2008 @ 16:25:33 #191
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_63265418
quote:
Op zondag 16 november 2008 12:52 schreef chansadres het volgende:
Gisteren geweest naar de Effenaar. Man o man. Wat een spetterend optreden. En het hoge woord is er uit. Elbow gaat volgend jaar een nieuw album opnemen en ze hebben zich bevestigd voor PINKPOP! Beter nieuws was er niet denkbaar.

Neen, hij verstond de vraag niet goed, en antwoordde met "Yes, we are going to play at a big popfestival". En ging daarna meteen verder met de volgende vraag. Helaas geen duidelijke scoop dus.


Maar man, wat was het enorm vet vanavond! De Q&A was bijzonder en best hilarisch, en wat is mr. Garvy "likeable"! Ik zou zo met hem in de kroeg een biertje gaan drinken, kletsend over koetjes en kalfjes. Hij straalt gewoon iets uit.

Mijn hoogtepunt was denk ik wel "the lonelyness of a tower crane driver". Al was de hele setlist briljant. Zelfs Mexican Standoff werd weer eens gespeeld .

De afterparty was ook erg leuk, het bleef tot half 4 best druk.
  zondag 16 november 2008 @ 17:00:41 #192
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_63266268
Chansadres, was jij ook niet diegene die de vraag stelde of ze op Pinkpop kwamen? Ik dacht je gezien te hebben. Stond je toevallig in het midden van de zaal?
pi_63268991
TVP, nieuwe cd wel goed.
pi_63307830
Wat blijft Some Riot moooooi
pi_63307842
quote:
Op zondag 16 november 2008 12:52 schreef chansadres het volgende:
Gisteren geweest naar de Effenaar. Man o man. Wat een spetterend optreden. En het hoge woord is er uit. Elbow gaat volgend jaar een nieuw album opnemen en ze hebben zich bevestigd voor PINKPOP! Beter nieuws was er niet denkbaar.

Het vraaggesprek was sowieso erg leuk. Iemand uit het publiek schreeuwde. "May I have a hug?" Guy zucht diep. Zet zijn gitaar in het rekje. Sukkelt naar de rand van het podium en springt in het publiek naar het meisje. Sukkelt weer terug. Klimt het podium op. Pakt rustig zijn gitaar. Gaat er achter zijn microfoon staan en vraagt als er nog andere vragen zijn. Schreeuwt iemand aan de andere kant dat die ook een knuffel wil. Guy zucht dieper. Legt zijn gitaar weer weg en springt weer het publiek in
Guy

Stiekem had ik naar de Effenaar moeten gaan
pi_63591263
Ik hoorde een tijdje geleden Grounds For Divorce als Instrumentaal. Ik kan deze versie alleen nergens vinden. Misschien dat jullie hier iets meer over weten?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  Moderator woensdag 11 maart 2009 @ 19:55:10 #197
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_66946582
Nou ik heb ook eindelijk eens Elbow ontdekt Al wel eens gehoord maar nooit veel aandacht aan besteed. Nu ze op Werchter komen heb ik ze wat beter gechecked en het is echt
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_66947360
Het is prachtig
  woensdag 11 maart 2009 @ 20:55:54 #199
141482 Q.
JurassiQ
pi_66948616
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 @ 19:55 schreef MaJo het volgende:
Nou ik heb ook eindelijk eens Elbow ontdekt Al wel eens gehoord maar nooit veel aandacht aan besteed. Nu ze op Werchter komen heb ik ze wat beter gechecked en het is echt
Nu pas? Schande!
For great justice!
  Moderator woensdag 11 maart 2009 @ 21:33:41 #200
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_66949964
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:55 schreef Q. het volgende:

[..]

Nu pas? Schande!
Ja
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')