dinsdag 5 juni 2001 @ 20:55:56 #1
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_976694
registreer om deze reclame te verbergen
Moderators, als dit niet mag, verwijder het dan maar

Complete beschrijving van hoe een "2view" band werkt

2view is op de markt gezet als een videoband die je twee keer kunt kijken en dan een lege band overhoudt om op te nemen. Leuk, maar hoe flikken ze dat? Iets met een schakelingetje of toch iets mechanisch? Tijd om zo'n ding eens open te maken.

Goed. Naar Albert Heijn geweest en "Instinct" meegenomen. Hij draait dan wel op Canal+, maar het is de beste film die er tussen zit geloof ik. De kassiere zei nog tegen me dat ik de film maar 2 keer kon zien, dat moest ze erbij zeggen vertelde ze me. Ik heb haar hartelijk uitgelachen en zei dat dit een studie-object is, en ik hem helemaal NIET ga kijken...

Eenmaal thuisgekomen het pakje op mijn bureau gelegd. Rustig heb ik het hoesje opengemaakt, me doodgelachen om die pathetische enquete: "2view video's zijn handig: vanaf nu ga ik vaker video's kijken"... HET ZAL TOCH WEL NIET! Ik kijk DVD en Satelliet! Ik HAAT VHS banden! Het is maar goed dat je ze maar twee keer KUNT kijken, anders werd de kwaliteit nog droeviger.

Maar ik had geen tijd om te lachen, ik had een missie: Het openmaken en onderzoeken van de 2view.

Leg de cassette ondersteboven. Je ziet een tweetal kruiskop-schroeven, en drie zilverkleurige bolletjes. Draai de band weer om. Pak een kleine kruiskopschroevendraaier (iets kleiner dan die bolletjes) en duw/boor een gaatje waar die bolletjes vastzitten (je ziet het aan het deksel, het kleurtje is net iets anders ofzo). Duw de schroefjes eruit en klaar! Nog even die twee kruiskoppen losdraaien en de cassette is los. Leg hem met het label naar boven en til het deksel ervan af!

Wow! Ingenieus! Het is toch iets mechanisch!

Tussen de spoelen bevind zich een hendel, met een soort zig-zag gaatje erin. In dat gaatje zit een palletje van een armpje waar een magneetje aanzit. Het werkt zo:
Je kijkt de band, de hendel gaat naar links. Op ongeveer 2/3 van de film springt het armpje met het magneetje een half sleufje verder. Spoel je de band terug, dan wordt de hendel teruggeduwd, en het armpje nóg een half sleufje verder. Nu staat de teller op één. Dit spel herhaalt zich voor de tweede keer kijken, maar dan bij het terugspoelen slaat de arm in de 'wis' stand, op de band dus. Zodra de band weer is teruggespoeld, is de band leeg en slaat het armpje door naar het midden van de cassette, waar het niets meer zal doen.

Wat nu?

Tja. Je kunt nu de illegaliteit induiken (2view geeft je een LICENTIE om twee keer te kijken, dus de cassette modificeren zodat je onbeperkt kunt kijken is illegaal (vergelijk het met shareware, na 30 dagen moet je of registreren of wissen)), of je kunt de 2view cassete voor wat anders gebruiken. Bijvoorbeeld voor een demo-filmpje, wat mensen maar één, twee of drie (voor drie keer moet je het palletje een extra sleufje terugzetten) keer mogen zien.

Al met al is 2view leuk bedacht, maar met de DVD's bij de videotheek in het achterhoofd is het een beetje zielig systeem. 14,95 om een film twee keer te zien vind ik waardeloos. Als het nou nog goede films waren, maar wat er is uitgebracht op dit systeem is niet echt dat je zegt van:"WOW!" De films zijn bij de videotheek allang uit de dagverhuur en kosten je daar zo'n 5 piek. Dus kun je drie VERSCHILLENDE films kijken voor de zelfde centen. Ik wacht wel tot 2view voor DVD uitkomt.

De films die ze uitgebracht hebben:
1. Coyote Ugly
2. Shanghai Noon
3. Keeping the Faith
4. Instinct
5. Runaway Bride
6. The Third Miracle

Duidelijke fouten van de 2view video
1. Makkelijk te 'tweaken' dmv een paperclip ter hoogte van de punt van de pijl (echt handig aangegeven)
2. De schroeven zijn er makkelijk uit te drukken. Ze hadden beter afgegoten kunnen worden.
3. Beperkt aanbod.
4. Niet geschikt om je verzameling uit te breiden, hij is immers na twee keer kijken leeg. Dus niet geschikt voor de kids.

Duidelijke voordelen van 2view
1. Overal te krijgen (zelfs Appie Happie heeft ze)
2. Elke band is nieuw, dus geen videotheek (bagger) kwaliteit
3. Je hoeft de band niet terug te brengen
4. Je kunt hem ook een weekje later afkijken, ipv meteen terugbrengen
5. Prijs is redelijk

www.2viewvideo.com

DISCLAIMER

IK, HET FORUM OF ANDEREN ZIJN NIET VERANTWOORDELIJK VOOR EVENTUELE SCHADE DIE ONTSTAAT AAN VIDEORECORDER, APPARATUUR, JEZELF OF HUISDIEREN. DIT ONDERZOEK IS OP EIGEN RISICO. HET IS NIET TOEGESTAAN DE FILM MEER DAN TWEE KEER TE KIJKEN.

Gun dat bedrijf ook zijn bestaan. Doe wat je wilt, maar ga niet de piraat uithangen en handelen in ge-modde 2views.

dinsdag 5 juni 2001 @ 20:58:06 #2
6897 Chandler
prof. dislecticus
pi_976717
je had het topic beter een andere titel kunnen geven zo iets van

Informatie en tweak schema over 2view...

taal voutjes zijn onderdel van mijn leeven.
  dinsdag 5 juni 2001 @ 21:02:17 #3
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_976760
Nee Chandler, dat mag niet. En dat doe ik ook niet. Ik haat VHS cassetes. Binnenkort heb ik een satellietdecoder met een harddisk erin. Veel beter.
pi_976771
quote:
Op dinsdag 05 juni 2001 20:55 schreef Khadgar het volgende:
Moderators, als dit niet mag, verwijder het dan maar
Hadden we die maar
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 5 juni 2001 @ 21:05:02 #5
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_976778
Hebben we geen oppergod hiero? Kan een andere oppergod niet effe kijken dan?
pi_976784
thanx voor de uitgebr. info!!!!!
Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
  dinsdag 5 juni 2001 @ 21:06:54 #7
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_976791
quote:
Op dinsdag 05 juni 2001 21:06 schreef fashionably_late het volgende:
thanx voor de uitgebr. info!!!!!
You're welcome.
  dinsdag 5 juni 2001 @ 21:42:38 #8
7569 merulez
ergo sum cool
pi_977001
als je gewoon ff bij GoT kijkt bij video&Hifi en de topics van de laatste 20 dagen ofzo laat weergeven krijg je zo wel wat pagina's te zien
[i]"Heaven is to blame, for taking you away..."[/i] ; Smasing Pumpkins - Tear [br][br]R.I.P. 20 - 9 - 1995, my good friend [b]Yovan[/b]
pi_977060
Ennuhh is het ook mogelijk om dat palletje met dat magneetje eraan eruit te slopen zodat je de band gewoon kunt blijven kijken???
[url]http://www.sukkels.com[/url]
  dinsdag 5 juni 2001 @ 21:54:28 #10
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_977063
En DAAROM vertel ik er niks over. Mij interesseert de werking, niet het hacken (volgens mij lieg ik...). Maar die films die erop staan ...
  dinsdag 5 juni 2001 @ 21:55:14 #11
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_977068
Het palletje kun je doorlaten slaan, zonder dat de band gewist wordt -> illegaal.
pi_979936
Illegaal... so what??? komen ze toch niet achter.
[url]http://www.sukkels.com[/url]
pi_984674
gegegege...het kraaktrucje was net ook al in het sbs journaal: Met een stukje plakband en een paperclip zijn de banden heel gemakkelijk te kraken...

Dat wisten we dus al! Maar de fabrikant vindt dat helemaal niet om bang van te worden...de enige die er van balen zijn de videotheken....Die fabrikant maakt t natuurlijk echt nix uit; als hij z'n banden maar verkoopt!!!

Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
  woensdag 6 juni 2001 @ 22:50:57 #14
11738 Zworld
Fok!Food Master
pi_984695
Je kan dus instellen dat de cassette ook je eigen opname kan wissen, voor bijvoorbeeld als je iets wilt uitdelen. Maar je wilt niet dat dat er op blijft staan
Dikke en Zworld zijn de Fok!FoodMasters[br]>>>Forum!<<< [br]MPEG FAQ!
  woensdag 6 juni 2001 @ 23:05:34 #15
374 beelzebub
master of disaster
pi_984817
Wordt dan wel een dure grap he Zworld
  woensdag 6 juni 2001 @ 23:07:19 #16
11738 Zworld
Fok!Food Master
pi_984831
quote:
Op woensdag 06 juni 2001 23:05 schreef beelzebub het volgende:
Wordt dan wel een dure grap he Zworld
eheh dat is zo
Dikke en Zworld zijn de Fok!FoodMasters[br]>>>Forum!<<< [br]MPEG FAQ!
  donderdag 7 juni 2001 @ 00:24:11 #17
8374 Rocknet.nl
Initiatief zoekt nemer (m/v)
pi_985293
[lecture]

Ik maak me eerlijk gezegd niet zo druk om dergelijke vormen van piraterij. (of het nu voor een experiment is of niet ) Ik juig dit gedrag eigenlijk van harte toe om de volgende redenen: (let wel: dit heeft betrekking op een familie bij ons in de Betuwe die gezamenlijk ALLE videotheken bezitten hiero).

1. De BTW-verhoging, van niet al te lang geleden, heeft ertoe geleid dat de verhuurprijs van 'sterfilms' of 'topfilms' met een gulden zijn verhoogd.

Argument van de troela (dochter van de baas): 'Ja,..*zucht*, de verhoging van de BTW moeten wij helaas doorberekenen aan de klant'.

Rekensommetje:

Oude prijs sterfilm: 7,50 (incl 17,5% BTW)
Nieuwe prijs " : 8,50 (incl 19,0% BTW)

Verschil in procenten: 1,5 ofwel 0,2625 Cent, en geen PIEK dus!!

Videotheken dragen vanaf nu dus blijkbaar geen 19%, maar 13,5%BTW!!! af. Kortom; je wordt elke keer voor 3 kwartjes afgezet.

Kan mij die 3 kwartjes nou schelen? True,..maar zeg dan niet dat je het door moet berekenen aan de klant. Zeg dan gewoon 'Prijzen zijn verhoogd vanwege de BTW-verhoging en de lage omzet die we hadden vorig jaar

2. Sterfilms zijn STERfilms, ofwel toppers! Dus trek verdomme die 'Stertitel!-sticker' van Free Willy 1 af.

Zo'n sticker mag van mij op films geplakt worden die niet ouder dan 1 jaar na Nederlandse releasedatum.

3. 3 halen maar 2 betalen?? Ben je gek! Voor alles betaal je de volle mep. Ook de films uit begin '80.

Begrijp me niet verkeerd. 7,50 voor een bandje vind ik een zeer schappelijke prijs,..de mensen moeten er verdomme hun brood mee verdienen. Maar de acties hierboven pik ik mooi niet.

Als we het over muziekcd's hebben,.... ik heb 4 jaarlang een cd-zaak gehad.

Rekensommetje:

Top cd (maak niet uit welke, als ie maar in de album top 100 staat): verkoop minimaal: 44,95

Inkoop: 27,80 (ex)

Het lullige is is dat je als platenzaak de prijs niet omlaag kan gooien (want dat kon als het aan ons lag wel degelijk). Dergelijke prijs-stunten kunnen je importeur ertoe zetten jou niet meer te leveren. (Terwijl in Nederland een leveringsplicht geldt, maar daz weer een ander verhaal )

Daarnaast help je je concullega's zo naar ook de kloten,... en dat is niet netjes :p

Conlusie: zolang de prijzen en sommige bedrijfsvoeringen op deze wijze afgereageerd worden op de klant dan ben ik voor illegaal fikken/tweaken.

BTW, ik heb ook Canal+, maar dat laat ook te wensen over.

[/lecture]

Nieuwe en gebruikte laptops tegen absolute bodemprijzen!! [url]http://www.kedocs.com/webshop[/url]
  donderdag 7 juni 2001 @ 14:56:55 #18
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_988865
Canal+ is niet echt de meest interessante zender. Via de satelliet is het wel beter, omdat je drie zenders hebt. Maar dat lulverhaal over de videotheek begrijp ik niet helemaal. Het boeit ook niet. 10 piek voor een DVD vind ik goed, MITS de DVD het ook 100% doet. Ik erger me dood aan beschadigde films, die ik dan niet af kan kijken :"Sorry, we hebben maar één exemplaar." AAARGH!
  donderdag 7 juni 2001 @ 17:58:50 #19
8374 Rocknet.nl
Initiatief zoekt nemer (m/v)
pi_990496
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 14:56 schreef Khadgar het volgende:
Canal+ is niet echt de meest interessante zender. Via de satelliet is het wel beter, omdat je drie zenders hebt. Maar dat lulverhaal over de videotheek begrijp ik niet helemaal. Het boeit ook niet. 10 piek voor een DVD vind ik goed, MITS de DVD het ook 100% doet. Ik erger me dood aan beschadigde films, die ik dan niet af kan kijken :"Sorry, we hebben maar één exemplaar." AAARGH!
Het gaat erom dat de prijzen van multimedia zo hoog zijn dat dat aanspoort tot piraterij.

Wat betreft dat 'videotheekverhaal': ik wilde gewoon ff m'n gal spuien

Nieuwe en gebruikte laptops tegen absolute bodemprijzen!! [url]http://www.kedocs.com/webshop[/url]
  vrijdag 8 juni 2001 @ 13:43:03 #20
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_994904
Gal spuien? Dat doe je maar in de klaagbaak! Goed. Er was ergens nieuws over 2view. Iemand?
  vrijdag 8 juni 2001 @ 13:48:10 #21
862 Arcee
Look closer
pi_994957
quote:
Op dinsdag 05 juni 2001 20:55 schreef Khadgar het volgende:
Duidelijke voordelen van 2view
2. Elke band is nieuw, dus geen videotheek (bagger) kwaliteit
Fout. Videotheekbanden zijn veel beter dan koopbanden. Huurbanden worden gemaakt om vele malen afgespeeld te worden. Koopbanden niet. Ik koop (kocht) altijd ex-rentals. Zijn beter en goedkoper dan koopbanden.
Don't waste your time living someone else's life.
*** Automatische nieuwsberichtenparser. ***
  vrijdag 8 juni 2001 @ 14:34:21 #22
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_995332

Hierop is duidelijk te zien hoe het mechaniek werkt. De site heb ik verder niks mee te maken. Houdt je aan de regels!

vrijdag 8 juni 2001 @ 14:36:17 #23
862 Arcee
Look closer
pi_995340
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 14:34 schreef Khadgar het volgende:
[afbeelding]

Hierop is duidelijk te zien hoe het mechaniek werkt. De site heb ik verder niks mee te maken. Houdt je aan de regels!

Boeiuh! Diezelfde titels liggen over een tijdje voor een tientje bij Blokker
Don't waste your time living someone else's life.
*** Automatische nieuwsberichtenparser. ***
  vrijdag 8 juni 2001 @ 14:53:46 #24
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_995532
Arcee, je hebt gelijk. Die titels boeien niet. Maar het is gewoon leuk om te knutselen (dezelfde reden dat mensen overclocken, solderen, slopen, gratis Canal+ kijken enzo.)

Niet omdat het boeit, Maar omdat het kan.

(Lijkt wel zo'n speech van Kennedy )

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')