abonnement Unibet Coolblue
pi_14144723
Na mijn reis naar Nieuw-Zeeland (zie hier) van afgelopen december en januari, is het weer tijd voor vakantie! Deze keer ga ik naar Thailand, en wel van 14 november tot en met 7 december.
In tegenstelling tot mijn vakantie naar Nieuw-Zeeland, heb ik deze keer een groepsreis geboekt. Ik heb een keer minder zin om 'in mijn eentje' rond te rommelen. Ook ben ik er wel benieuwd naar, hoe het me voor 24 dagen in zo'n groep bevalt. Een nadeel dat ik nu al wel zie, is dat ik minder zin heb om mijn reisgids te bestuderen. Mijn reisroute ligt immers toch al vast, dus waar zou ik me druk om maken?
Omdat de route van de reis voor het grootste deel al vast ligt, kan ik naar de digitale extra reisinformatie van de reisorganisatie (Summum) verwijzen: zie hier. De reisroute zal er als volgt uitzien:

Mijn vluchttijden zijn als volgt:

Heenreis (14.11.2003):
LH 4431 Amsterdam - Frankfurt 19.35 - 20.45
LH 744 Frankfurt - Bangkok 22.30 - 13.50*
* = aankomst volgende dag

Terugreis (6.12.2003):
LH 745 Bangkok - Frankfurt 22.55 - 06.10*
LH 4450 Frankfurt - Amsterdam 08.45 - 09.50
* = aankomst volgende dag

Van mijn belevenissen ter plekke ben ik van plan om hier zo nu en dan wat te posten, om weer een online reisverslag te krijgen.

  zondag 26 oktober 2003 @ 13:01:35 #2
35140 CosmoKramer
eenmansklooster
pi_14144747
Ik ben er ook. 5 november tot 26 november .

pi_14144753
Leuk, case_. Uiteraard zal ik meelezen.
I intend to live forever, or die trying.
pi_14144853
Klinkt goed! Ben benieuwd wat je van Thailand vindt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_14145938
Ziet er goed uit.

Bij Sukhothai kan je lekker relaxen in een "waterval" en hot springs.

Ik zie dat je naar River Kwai gaat, maar er staat niets over de Hellfire Pass? Dat vind ik echt bij die spoorbaan horen, ook al ligt er geen spoor meer.

Ik neem aan dat ze ook even bij de ruines in Ayutaya (ofzo) langs gaat. Het ligt iig op de weg Maak dan even een foto van die 11.79 meter hoge Buddha. Mijn foto's daarvan zijn mislukt

Je mist overigens wel een paar dagen relaxen in Pai

Veel plezier alvast!

pi_14148070
Wauw, ziet er goed uit! Ik heb niet echt het noorden en oosten van Thailand gezien, ben alleen in Chang Mai en Ayutthaya geweest en ben daarna naar het zuiden getrokken...Als je tijd heb, denk ik dat het de moeite waard is om ook naar Ayuttaya te gaan, ik vond het zelf heel indrukwekkend. Ben erg benieuwd naar je reisverslag, veel plezier!

Edit: hm, lees dat je een groepsreis maakt dus zelf plannen zal er wel niet inzitten...

pi_14151532
Goh, wordt druk daar in Thailand.

Maar we gaan je niet tegenkomen, gezien reisroute en data

Veel plezier!

  zondag 26 oktober 2003 @ 17:44:44 #8
6941 APK
Factual, I think.
pi_14151720
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 17:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Goh, wordt druk daar in Thailand.
Inderdaad.

Ikke 9 dec - 10 januari.

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_14151776
In die periode ben ik ook alweer op vakantie. Maar ik zal je verslagen wel lezen. Dat wordt vast weer een leuk verslag.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zondag 26 oktober 2003 @ 19:18:52 #10
55903 Visvlinder
ik denk dus ik denk...
pi_14153937
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 17:44 schreef APK het volgende:

[..]

Inderdaad.

Ikke 9 dec - 10 januari.


Idem van 3 nov tot ongeveer 12 nov (dan oversteek naar laos).
het leven is geen krentenbol en zelfs geen twee...
pi_14157455
Hoeveel Thailand topics zijn er al wel niet? Is onderhand een tweede Frankrijk, dat Thailand.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 27 oktober 2003 @ 01:10:16 #12
6941 APK
Factual, I think.
pi_14163391
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 21:10 schreef Shivo het volgende:
Is onderhand een tweede Frankrijk, dat Thailand.
Gelukkig zijn er een stuk minder van die stink-Fransen daar.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Moderator dinsdag 28 oktober 2003 @ 11:49:42 #13
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_14193213
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 21:10 schreef Shivo het volgende:
Is onderhand een tweede Frankrijk, dat Thailand.
Oe mooi, dan zullen er wel niet te veel van die vervelende travel-snobs rondlopen. Want die moeten nu natuurlijk naar een nieuw "onontgonnen" stukje wereld (met een Lonely Planet van het betreffende land in de rugzak).

Ik ga vanavond. Bangkok - Ko Chang - Chiang Mai en misschien Chiang Rai nog.

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 11:51:39 #14
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_14193258
http://www.andersreizen.nl/verslag/th01c01.html

dit is mijn reisverslag van Thailand, paar jaartjes geleden alweer. Misschien heb je er wat aan.

pi_14203939
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 11:51 schreef err het volgende:
http://www.andersreizen.nl/verslag/th01c01.html

dit is mijn reisverslag van Thailand, paar jaartjes geleden alweer. Misschien heb je er wat aan.


Leuk verslag in iedergeval.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 14:06:51 #16
25637 hbruyn
Ben benieuwd
pi_14275090
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:32 schreef case_ het volgende:

[..]

Leuk verslag in iedergeval.


Ja, daar kan ik me bij aansluiten. Leuk om al die bekende plekken weer te zien.
Zelf ben ik afgelopen jaar bijna 4 maanden in en om Thailand geweest, en ik ben helemaal weg van het land en z'n mensen.
Ik denk dat je een geweldige tijd tegemoed gaat.

Wil je meer lezen, dan kun je ook kijken in mijn reisverslag van o.a. Thailand dus. www.bruyn.net

pi_14660041
14-11-2003

Na 's-ochtends eerst eerst even rustig de tas ingepakt te hebben, ben ik nog even naar mijn ouders geweest en daarna heb ik om 15.44 de trein naar Schiphol gepakt, waar ik rond 16.30u. aan kwam. Om 17.30u. zou de "contactpersoon" van Summum, de reisorganisatie waarmee ik zoals reeds eerder genoemd reis, komen om de vliegtickets uit te delen. Nadat ik mijn ticket in ontvangst heb genomen en ingecheckt ben, loop ik door naar gate B11, waar om 19.20u. vlucht LH 4681 naar Frankfurt zal vertrekken. Hier spreek ik ook al even twee reisgenoten (Andre, Remco) die met dezelfde reis mee gaan. Na het "boarden" vertrekt het vliegtuig aan de late kant, omdat het mistig is boven Frankfurt (zicht ongeveer 20 kilometer). In het vliegtuig zit ik naar twee andere reisgenoten, Wim en Danielle. Even verderop zitten Riemke en Erwin en verder voorin zitten Andre en Remco, die ik al eerder ontmoet heb. De vlucht naar Frankfurt verloopt volgens het "best case scenario" van de piloot (had-ie voor vertrek uitgelegd ): we kwamen slechts 10 minuten te laat aan in Frankfurt. Hier heb ik kort wat gepraat met Danielle, Andre en Remco, voordat het alweer tijd was om te boarden voor vlucht LH 744 naar Bangkok. In het middengedeelte zitten op rij 48 eerst Case_, Danielle, Ernst en Wim naast elkaar. Na het opstijgen wordt het avondeten geserveerd.

15-11-2003

Ik begon al redelijk slaperig te worden, maar besloot om toch de film "The Italian Job" te kijken. Ik vond hem wel goed. Daarna kwam "Charlies Angels 2 - Full Throttle". En dat vond ik zo vaag dat ik besloot om te gaan slapen, wat ook heel erg goed lukte .
Na wat doezelen ben ik volledig ontwaakt, vervolgens heb ik maar wat verder gedoezeld (geen zin om een boek te lezen). Daarna was het tijd om het ontbijt te verorberen en na nog wat doezelen om vervolgens om 14.06u. lokale tijd te landen in Bangkok.
Na de douaneformaliteiten en het ophalen van mijn tas en het vinden van het bordje "Summum" aan het einde van een redelijk lang gangenstelsel, duurde het nog even voordat het gehele reisgezelschap bij elkaar was. (Iemand had wat in het vliegtuid laten liggen en anderen waren op een "onlogische" plek van de luchthaven beland.) Daarna is de groep met behulp van twee minibusjes naar het "Viengtang Hotel" (LPTHAILAND2003, p.178 nr. 1.) gebracht. Na drie kwartier rust volgde een praatje van reisbegeleider Yuri over de indeling van de reis (ik ben benieuwd wat het _precies_ wordt. )
Hierna ben ik met Ernst, Danielle, Henny, Klaas en Wim wat gaan drinken in de straat van het hotel. Vervolgens hebben we gegeten bij Sawadee House (LPTHAILAND2003, p. 176, nr. 36). Ik had een groene Curry, die bij lange na nog niet zo heet was als de welbefaamde curry van Liejannuh. Kijken of ik dat hier eigenlijk nog wel ga meemaken. Daarna hebben we met hetzelfde groepje nog een wandelingetje door de stad gemaakt, langs de rivier. Ook zijn we even bij het Phra Sumen Fort wezen kijken. Vervolgens heb ik bij een "7eveneleven" twee flessen water gekocht, om daarna terug te gaan naar het hotel om te douchen en dit vervolgens even op papier (kladversie ) te zetten. (23.30u.) Nu even dit ingeklopt in een Internetcafe dat overigens vele malen beter te betalen is als in Nieuw-Zeeland. Straks nog even wat rondslenteren, maar echt lang zal dat niet duren, want ik wil morgen om 7.15u. op gaan staan. En ik vond de eerste reisdag zoals zo vaak redelijk vermoeiend. .

  zaterdag 15 november 2003 @ 18:36:06 #18
6941 APK
Factual, I think.
pi_14660750
Enerverend.

De piloot kon niet landen omdat er 'slechts' 20 km zicht was.

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_14665272
Leuke groep Case?? Beetje jongeren ook nog??
Morgen naar het Grand Palace en die wandeling doen??

Kun je een beetje wennen aan de hitte?

pi_14675069
Leuk! Die 7eleven hebben we ook vaak gezien. Ze hebben er chips van inktvissen, maar die durfden we niet te proberen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_14676860
quote:
Op zondag 16 november 2003 14:02 schreef YPPY het volgende:
Ze hebben er chips van inktvissen, maar die durfden we niet te proberen.
Groot gelijk. Niet te eten namelijk!
  Moderator zondag 16 november 2003 @ 16:12:45 #22
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_14677525
quote:
Op zondag 16 november 2003 15:35 schreef Jasper het volgende:

[..]

Groot gelijk. Niet te eten namelijk!


Ze maken die chips ook wel vers, op straat. Krokant gebakken en dan door zo'n "broekenpersmachientje" gehaald.

Evenééns niet te eten.

Wat is het smerigste dat jullie in Thailand hebben gegeten?
Ik heb gebakken varkensdarm gehad en dat vond ik erg vies. De krokante buitenkant ging nog wel, maar die weke binnenkant...

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_14678972
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 21:50 schreef Liejannuh het volgende:
Leuke groep Case?? Beetje jongeren ook nog??
Morgen naar het Grand Palace en die wandeling doen??

Kun je een beetje wennen aan de hitte?


Groep ziet er wel O.K. uit. Aan de warmte ben ik nog niet geheel gewend, maar dat zal nog wel komen.
Vandaag ben ik bij het Grand Palace geweest. De wandeling bewaar ik denk ik voor op de terugreis, als het ervan gaat komen.
  maandag 17 november 2003 @ 14:07:02 #24
20790 Yvonnetje
Mooi hč, alles.....
pi_14698825
quote:
Op zondag 16 november 2003 14:02 schreef YPPY het volgende:
Leuk! Die 7eleven hebben we ook vaak gezien. Ze hebben er chips van inktvissen, maar die durfden we niet te proberen.
Ben ik dan de enige die de thaise inktvis-chips lekker vind? Ik moet toegeven dat ze behoorlijk stonken, maar ze smaakten echt lekker
Geluk is een richting, geen punt
  maandag 17 november 2003 @ 15:37:02 #25
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_14701837
jammer dat je niet naar het zuiden gaat!
supermooie eilanden
pi_14763857
16-11-2003

Om 7.30u. ben ik opgestaan en heb ik in het hotel ontbeten. Om half 9 heb ik in de lobby met de groep verzameld en ben ik naar de opstapplaats van een "lijndienstboot" gegaan. Met de boot zijn we richting het noorden gevaren. Na het uitstappen heb ik even een half uurtje over een vis-, groente en fruitmarkt gelopen. Hier heb ik tevens voor 200 B mijn eerste overhemdje (een nep-shirtje van een bekend merk) gekocht.
Vervolgens zijn we met drie kleinere boren verder gevaren richting het noorden, naar Nonthaburi. Hier heb ik een tempel bezocht. Daarna ben ik samen met Andre en Remco in een "powerboat" gestapt en zijn we met (naar schatting) 60 km/h door de kanaaltjes gevaren. Bij een restaurantje in Ban Yai (LPTHAILAND2003, p. 144) hebben we de luch (heldere soep en nasi met sate) gebruikt. Daarna zijn we met een boot dicht in de buurt van Wat Phra Kaew en het grand Palace afgezet. Hier zijn we aansluitend naartoe gelopen. Na een toegangskaartje te hebben gekocht, ben ik het terrein opgelopen. Het "kijkgebied" van mijn camera was veel te klein om al deze pracht en praal effectief op de gevoelige plaat (lees: CCD) vast te leggen. Na het bekijken van het complex ben ik met Wim, Danielle, Klaas en Ernst richting het hotel gelopen. Op een terrasje dicht in de buurt heb ik een colaatje gedronken, waarna ik met Klaas richting Khao San Road ben gelopen. Ik volg al snel mijn eigen weg, omdat ik graag wat kleren wil kopen. Na een ruim uur ben in een wit T-shirt met een rijzende zon, een Chang-bier T-shirt met lange mouwen en een afritsbroek rijker. Waarschijnlijk heb ik wel te veel betaald, maar ja...
Daarna ben ik naar het hotel gegaan, heb ik gedoucht (hard nodig) en heb ik even een half uurtje een uiltje geknapt. Om een uurtje of 6 ben ik bij Ernst en Henny op een terrasje dicht bij het hotel gaan zitten. Om 19.00u. zijn we met een groot gedeelte van de groep per Taxi-meter naar het Asia hotel gegaan, om naar het Calypso cabaret te kijken. Dit is een voorstelling met een hoog "Joop van den Ende-gehalte" waarin alleen mannen en travestieten meedoen. Deze zijn overigens zeer goed "verbouwd". Dat schijnt hier overigens al voor een Eurootje of 2000 te kunnen...
Na de show, die ik overigens wel de moeite waard vond, zijn we met de Taxi-meter terug naar het hotel gegaan. Toen ben ik met Danielle en Henny wezen eten bij Tip-Tum (LPTHAILAN2003, p. 178, nr. 3). Het eten was niet beter dan bij Sawasdee House, gisteren. Na het eten heb ik nog even snel email gekeken en ben ik naar bed gegaan om ca. 0.00u.

17-11-2003

Na ruim een uur word ik plotseling wakker. En niet zomaar wakker, maar klaarwakker. Misschien nog iets van een jetjag-effectje? Bij de "7eleven" om de hoek heb ik twee kitkatrepen, een flesje cola, chips en een of ander vaag broodje met worst en kaas gekocht. Na de kitkats en de rest (behalve de chips) verorberd te hebben, ben ik bij de Burger King op Khao San road een Whopper met kaas gaan halen. Daarna ben ik maar teruggegaan naar het hotel, waar de ik de chips en de cola heb verorberd. Daarna heb ik een paar uur lekker geslapen, en ben ik om 6 uur opgestaan om verder te reizen. Na het ontbijt in het hotel zijn we naar Damnoen Saduak floating market geweest. (LPTHAILAND2003, p. 232). Dit vond ik een _zeer_ commerciele markt. Na er een ruim half uurtje te hebben doorgebracht, had ik het dan ook zeker gezien. Vervolgens ben ik doorgereden naar Tam Kasert, een klein plaatsje, lastig (lees: niet) te vinden in de Lonely Planet. Hier hebben we middageten genomen.
Daarna zijn we om ca. 13.30u. op de trein richting Kanchanaburi gestapt. Na een dik uur en rond de 70km. "treinen" kwam ik aan op de plaats van bestemming, waar ik natuurlijk als echte toerist ( ) wel even een foto heb genomen van de zeer bekende "Death Railway Bridge". Na dat gedaan te hebben, heb ik ook nog even het pas geopende (ca. 2.5 maanden) nieuwe Oorlogsmuseum en de daar dichtbij gelegen "Allied War Cemetery" bezocht, waarna we in het hotel zijn afgezet. We zitten met de groep in het Baan Suan Fon hotel, zeker niet dicht bij de stad, waar ook een bus mensen van Kras Stervakanties gehuisvest is.
Nadat ik intrek heb genomen in mijn kamer, was het tijd voor een verkoelende duik in het zwembad. Na deze duik heb ik onder het genot van een bietje een beetje aan mijn verslagje zitten werken. Vervolgens heb ik samen met Rieke, Erwin, Andre en Remco (later ook even Yuri) gegeten in het restaurant van het hotel (geen al te beste kwaliteit). Na wat drankjes vond ik het bedtijd (ca. 23.15u.): ik wil bijkomen van het korte nachtje van afgelopen nacht.

18-11-2003

Na een zeer goede nachrust ben ik om 8.30u. opgestaan. Ik heb ontbeten in het hotel, waarna ik met de rest van de groep naar "Erawan National Park" ben gegaan. Hier kwamen we om 10.30u. aan. Met mensen, die steeds weer verschillend waren, heb ik het wandelpad van 1500m. naar boven genomen. Daar heb ik even lekker gezwommen in een bassin onderaan aan waterval. Het is zeker een mooi stukje natuur. Er zijn ook veel Thaise bezoekers, die soms graag met een Europeaan op de foto willen. Verschillende mensen van onze groep waren de klos! .
Vervolgens ben ik weer naar beneden gewandeld en heb ik voor de verandering nog maar een duik in een ander bassin genomen. Het is immers een relaxed dagje. . Daarna hebben we bij de ingang van het park geluncht, waarna we weer met de bus naar het hotel zijn gegaan, waar ik voordat ik een duik in het zwembad heb genomen, eerst even mijn reisverslagje heb aangevuld (ca. 16.30u.)

  Moderator donderdag 20 november 2003 @ 11:55:35 #27
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_14784190
quote:
Op woensdag 19 november 2003 17:26 schreef case_ het volgende:
Bij de "7eleven" om de hoek heb ik twee kitkatrepen, een flesje cola, chips en een of ander vaag broodje met worst en kaas gekocht. Na de kitkats en de rest (behalve de chips) verorberd te hebben, ben ik bij de Burger King op Khao San road een Whopper met kaas gaan halen.

Kun je in vervolg ook in het verslag opnemen hoe vaak en hoe lang je dagelijks naar de WC bent geweest en wat de kleur was van de onderbroek die je droeg?

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 20 november 2003 @ 12:00:08 #28
6941 APK
Factual, I think.
pi_14784354
En een groepsfoto van alle reisgenoten, want al die namen zeggen mij niets.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_14784601
Wij gingen ook naar Calypso, was wel Joopig ja.

Die tocht door de kanalen vond ik echt ontzettend leuk, leuk dat jij dat ook hebt gedaan. Je ziet dan toch een kant van Bangkok die je anders niet snel ziet.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_14794870
* Liejannuh is nu op het werk aan het opscheppen dat mijn curry's heter zijn dan de thaise curry's in Thailand!
  donderdag 20 november 2003 @ 19:06:16 #31
53110 Rennus
Mod-der Fok-ker
pi_14795592
Thailand rulez! Met lekker eten en mooie dames ]
Lijkt me echt supercool om daar eens naartoe te gaan. Dan krijg ik denk ik wel een lage dunk van ons Nederland met weinig cultuur
I don't byte, I nibble a bit |
pi_14845012
quote:
Op donderdag 20 november 2003 11:55 schreef Gert het volgende:

[..]

Kun je in vervolg ook in het verslag opnemen hoe vaak en hoe lang je dagelijks naar de WC bent geweest en wat de kleur was van de onderbroek die je droeg?


Als ik jou daar een plezier mee doe, wil ik het wel een keertje turven. Timen doe ik niet aan. Ik zal mijn verslagen fors inkorten, want ik heb veel te weining tijd om ze in te kloppen, misschien dat ze wel een zachte dood gaan sterven, dan ben je ook mooi weer van dit probleem af.
pi_14845040
quote:
Op donderdag 20 november 2003 12:10 schreef YPPY het volgende:
Wij gingen ook naar Calypso, was wel Joopig ja.
Goh zeg, ze weten het wel te vinden.
pi_14845555
Ik vind je verslagen wel leuk hoor Case!!
En met mij nog velen, dus ik wacht weer in spanning af op het volgende verslag!
  zaterdag 22 november 2003 @ 19:34:30 #35
6941 APK
Factual, I think.
pi_14846886
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 18:40 schreef Liejannuh het volgende:
Ik vind je verslagen wel leuk hoor Case!!
En met mij nog velen, dus ik wacht weer in spanning af op het volgende verslag!
Ik ook.

Meer!

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_14857482
quote:
Op donderdag 20 november 2003 18:37 schreef Liejannuh het volgende:
* case_ is nu op het werk aan het opscheppen dat mijn curry's heter zijn dan de thaise curry's in Thailand!
Opschepper.
pi_14857765
18-11-2003 - vervolg

Na de duik in het zwembad, ben ik in het restaurant even wat gaan drinken en heb ik wat in mijn LP gelzen. Daarna zijn we met de groep op een "varend eiland" gaan eten. Dit eiland voer een stuk de rivier (Kwai) af, onder de welbekende brug door en vervolgens weer terug naar het hotel. Het werd voortgesleept door een typisch Thais bootje met een open moter: een dieselmotor (van een vrachtwagen o.i.d.) is open en bloot op de boot gemonteerd en met een lange staaf steekt de schroef in het water. het maakt behoorlijk wat herrie zodat het op het "drijvende eiland" niet erg rustig is...
Overigens wordt dit type eiland ook gebruikt voor bijvoorbeeld het vervoer van vrachtwagens. Dit levert een andere bron van inkomsten op voor de eigenaar van zo'n "schip", eigenlijk meer een of andere "schuit".
Na weer aan wal gestapt te zijn, heb ik met Ernst, Danielle en Henny nog wat gedronken, waarna ik om ca. 0.00u. naar bed ben gaan slapen.

19-11-2003

Om ca. 7.45 u ben ik (gelukkig maar ) weer eens voor de zoveelste keer in mijn leven opgestaan. Ik heb vandaag een reisdag naar Phitsanulok voor de boeg. Na het ontbijt genuttigd te hebben, zijn we om ca. 8.30u. in de busjes gestapt en naar Manorom gereden, waar we met een veerboot een rivier zijn overgestoken. Na de oversteek hebben we een boottocht met lunch over een zijrivier van de Chao Praya River gemaakt. Deze boot, een omgebouwd rijstschip, had een binnenboordmotor met een schroefconstructie zoals we die ook in Nederland kennen. Dit levert ook een stuk minder herrie op dan die open dielsels of bezinemotoren.
Na de lunch en een ruime 1.5 uur varen kwamen we aan in Uthai Thani, waar we weer in de minibusjes zijn gestapt. Onderweg hebben we zeker een interessant stuk van het platteland gezien. Erg opvallend waren m.i. de huizen die dreven op het water. Dit is voor het mindere rijke deel van de bevolking. Als je op het water woont, hoef je geen belasting te betalen: lekker goedkoop dus.
We zijn uit Uthai Thani doorgereden naar Phitsanulok, waar we in het Amarin Nakhorn Hotel verbleven. Hier kwamen we om ca. 16.30 u. aan. Na kamer 816 betrokken te hebben en mijn vuile was bij de receptie ingeleverd te hebben ben ik even redelijk uitgebreid door de stad gelopen. Erg opvallen vond ik het aerobicen tussen 18.00u. en 18.30 u van vele Thai alngs de Mae Nan (rivier). Gewoon buiten op straat staat een podium met een instructrice en dan: aerobicen maar. Het schijnt door de staat gefinancierd te worden. Bij ons lijkt het me vooral in de winter wat aan de koude kant.
Uiteindelijk ben ik teruggelopen naar het hotel, waar ik even wat gedronken heb. Om ca. 20.00u. was het tijd om te gaan eten. Ik, Andre, Remco en Wim zijn beland in een restaurant aan de westkant van de Mae Nam Nam (rivier). De serveersters spraken nauwelijks engels, waardoor bestellen erg lastig was. Ik kwam uit op "Coconut soup" en "Chicken with rice", een van de weinige woorden Engels die de serveersters naast het woord "pay" kenden.
Na het eten ben ik tegenvover het Topland Hotel gaan internetten. Om ca. 23.30u. ben ik teruggewandeld naar mijn eigen hotel. Onderweg zag ik dat de markt werd opgebouwd. Karren met vlees en andere zaken reden af en aan. Het vlees werd met bijlen in stukken gehakt, enz...
Om ca. 23.50u. was ik terug inhet hotel, waar ik nog even in de lobby heb gezeten en nog even geluisterd heb naar karaoke optredens van Klaas en Ernst. Toen ben ik om 01.30u. maar eens gaan slapen.

20-11-2003

Om ca 7.20u. ben ik opgestaan en heb ik in het hotel ontbeten. Om 8.30u. zijn we met z'n alleen in de bus gestapt, naar Sukhothai Historical Park. Daar heb ik van 10.30-12.15 u. Rondgfietst en Wat Mahatat, Wat Si Sawai, Wat Sa Si en Wat Trapang Thong bekeken. Na het park verlaten te hebben, hebben we in de buurt in een groot hotel geluncht. Erg veel westerse toeristen, om daarna door te reizen naar Phitsanulok, waar we aansluitend Wat Yai hebben bekeken. Er schijnen veel Jappanners te komen, omdat deze tempel bij een gebedje voor financiele voorspoed zal zorgen. Ik heb ook maar even een leuk gebedje gedaan. Ook werd ik hier door Thaise scholieres gevraagd, of ik een enquete in wilde vullen Toe ik dat gedaan had, wilden ze naar goed Thais gebruik natuurlijk even met me op de foto. Toen heb ik zelf ook nog maar even een foto van dit groepje laten nemen.
Na Wat Yai zijn we naar een boeddha-fabriek geweest. Hier worden boeddhabeelden vervaardigd. De goedkope worden gegoten in een malm de grondstof is dan een soort mengsel van plastics. Duurdere zijn van een soort zandsteen, nog duurdere van brons.
Vervolgens ben ik naar het ruime zwembad van het Amarin Lagoon hotel geweest (Dochterhotel van het Amarin Nakhorn Hotel), waar ik een uurtje heb gezwommen en met een biertje aan de rand van het zwembad heb gelegen. Om 18.00u. was ik weer terug in mijn eigen hotel, waar ik mijn inmiddels weer schone was in ontvangst heb genomen.
Aansluitend zijn we met de groep Koreaans gaan barbecuen, ergens in Phitsanulok. Deze vorm van barbecue schijnt hier in Thailand erg populair te zijn. Er is erg veel vlees, dus ik ben er nog wel eens voor te porren. Na de barbecue zijn we naar het hotel teruggegaan, waar ik in de lobby nog wat heb gedronken om vervolgens te gaan slapen.

21-11-2003

Na opgestaan te zijn en ontbeten te hebben, zijn we met zijn allen in de minibusjes naar Phu Hin Rong Kla National Park (LPT2003, p. 389) gegaan. Van 1967 tot en met 1982 was deze berg het strategische hoofdkwartier van de Communistische Partij van Thailand (CPT) en haar tactische arm, de Liberation Army of Thailand (LPT).
Na de lunch zijn we met de busjes naar een parkeerplaats gereden, waarna we een wandeling door het park gemaakt hebben. Het uitzicht was niet fantastisch, omdat het redelijk mistig is, maar dat schijnt hier over het algemeen altijd zo te zijn. Erg opvallend vond ik de rotsformaties. De grond is voor een deel bobbelig. De associatie met een maanlandschap is redelijk snel gemaakt. Ook kwamen we nog een groep Thaise toeristen van Hewlett Packard tegen. Het is wel duidelijk dat deze mensen goed geld verdienen, want er waren zeer veel digitale cameras te bespeuren. Na een kijkje genomen te hebben in het voormalige hoofdkwartier van de CPT en een natuurlijke schuilkelder, een grote rotsformatie, zijn we teruggegaan naar de bungalow, waar we overnachten.
Toen vond ik het even tijd voor een typisch vakantieklusje: het schrijven van een aantal kaartjes voor het thuisfront. Daarna zijn we als groep gaan eten. Het Thaise voedsel begint nu al normaal te worden. Hoewel het lekker is, denk ik soms: niet alweer witte rijst. Het restaurantje in het park, waar we aten ging om ca. 22.00u. dicht, waarna ik met nog een paar leden van de groep naar de bungalow ben gelopen, nog wat met onze reisbegeleider heb gepraat en daarna mijn bed heb opgezocht (ca. 23.15u.)

22-11-2003

Vandaag heb ik weer een reisdag voor de boeg. Om ca. 7.30u. ben ik opgestaan. Daarna hebben we om 8.30u. met de groep ontbeten, waarna we in de minibusjes zijn gestapt en terug naar ons hotel in Phitsanulok zijn gereden. Tijdens de reis heb ik even lekker zitten dommelen in de bus. Je moet toch zeker genoeg rusten op een vakantie, vind ik.
Om ca. 11.15 uur waren we terug in het hotel, waar we al twee nachten overnacht hadden. Ik heb wat door de stad gelopen, wat eten gekocht en een krant: de Bangkok Post. Dit alles omdat we om 13.55u. op de trein naar Chiang Mai zijn gestapt, een reis van bijna zes uur. Dan is het wel fijn om iets te eten en te lezen bij je te hebben. De reis naar Chiang Mai vond ik mooi: je ziet onderweg het landschap veranderen. Het gaat over van vlak land naar bergachtig landschap. Om ca. 20.00u. kwamen we aan op het Station van Chiang Mai. Daarvandaan zijn we met twee rode pickups naar het Northlands house hotel gegaan, waar we een aantal nachten zullen verblijven. Kamer 205 krijg ik toegewezen, waarna ik met Henny, Ernst, Danielle, Wim en Klaas ervoor kies om een keer westers te gaan eten (Bij Zest Bakery & restaurant). Ik koos voor een "fillet steak with pepper sauce" en friet. Deze smaakte best wel redelijk, na een week veel rijst op te hebben. Na het eten ben ik nog even door de stad gelopen, waarna ik om 01.00u. terug was in het hotel en na lekker gedoucht te hebben mijn mandje maar weer eens heb opgezocht.

------------
Wat wel opvalt is de verdeling van de toeristen. In het Phu Hin Rong Kla National Park was er (bijna) geen buitenlander te zien. Wij waren met onze groep bijna de enige. Dit komt volgens mij mede doordat het park voor een alleenreizende backpacker niet gemakkelijk te bereiken is. Er zijn vooral veel Thai (Thai-wanezen ) op vakantie. Dit zijn dan wel de rijkere Thai, omdat de armere Thai zo'n vakantie over het algemeen niet maken. Die zien de grote stad meer als ideaalbeeld en proberen het "platteland" te ontvluchten, omdat ze dat eerder met armoede associeren.
Hier, in Chiang Mai, barst het van de Westerse toeristen, net als overigens in Bangkok. Dus de sfeer is ineens heel anders. We gaan trouwens ook nog naar Therd Thai, waar echt nauwelijks toeristen schijnen te komen. Onze reisbegeleider beweert, dat de mensen daar een groep toeristen nog raar vinden. Ik ben benieuwd.

  Moderator zondag 23 november 2003 @ 15:27:59 #38
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_14863695
Ik vind de verslagen ook leuk hoor.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zondag 23 november 2003 @ 15:33:49 #39
6941 APK
Factual, I think.
pi_14863824
quote:
Op zondag 23 november 2003 15:27 schreef Gert het volgende:
Ik vind de verslagen ook leuk hoor.
Maar wel foto's, toch?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Moderator zondag 23 november 2003 @ 17:06:20 #40
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_14865934
quote:
Op zondag 23 november 2003 15:33 schreef APK het volgende:

[..]

Maar wel foto's, toch?


Ja! Van de khlongs. Van de reisgenoten. Van kamer 205. Van alles!

Ik zal zelf het goede voorbeeld geven: lekker eten in Thailand, voor een eurootje of 4.

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 24-11-2003 16:00]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_14867431
quote:
Op zondag 23 november 2003 17:06 schreef Gert het volgende:

[..]

Ja! Van de khlongs. Van de reisgenoten. Van kamer 205. Van alles!

Ik zal zelf het goede voorbeeld geven: lekker eten in Thailand, voor een eurootje of 4.

[afbeelding]


Doet eens resizen. je "verkloot" de snelheid van het topic, en dat kan ik hier niet gebruiken. Bandbreedte is niet altijd optimaal.

Foto' s: als ik weer thuis ben.

[Dit bericht is gewijzigd door case_ op 23-11-2003 19:01]

  Moderator maandag 24 november 2003 @ 15:57:54 #42
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_14890108
Je krijgt toch de tekst als eerste te zien?
NEway, vooruit, het is jouw topic. Ik haal het plaatje wel helemaal weg en maak er een link van.

Wat stond er vandaag op het menu en hoe laat?

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 24-11-2003 15:59]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_14903094
Tnx Gert!
Niet overal in Thailand zijn de internetverbindingen even snel enzo en dan is zo'n plaatje een beetje vervelend!
pi_14977120
23-11-2003

Om een uurtje of 8 ben ik maar weer eens opgestaan. Daarna was het om 9.30u. Tijd voor een "briefing" van mijn reisbegeleider. Tsja, zo iemand moet nu ook eenmaal soms een beetje met de groep communiceren en doet dat dan door een verhaal(tje) van een ruime drie kwartier af te steken. Het gaat met name in het kort over het hoe en wat er op het programma staat en waar we allemaal naartoe gaan en op welke tijd we allemaal op gaan staan enzo. Na dit verhaal
heb ik mijn jas waarvan de rits kapot was (speciaal meegenomen naar Thailand, om hem te laten fixen, goekope arbeid ), even naar de kleermaakster op de hoek gebracht, om te kijken of ik hem kon laten maken. Dit bleek voor 120 Baht mogelijk te zijn. Morgen om vier uur 's-middags zou hij af zijn. Hoe ze dat dan gingen fixen had ik nog niet door. Ik zou het maar even avonturen. Was wel erg benieuwd.
Daarna ben ik met Wim even op de Wararot Market van Chiang Mai wezen kijken. Best wel een grote markt. Ik heb er niets gekocht. Ik wilde eigenlijk nog wel een T-shirtje hebben, maar had moeite met het vinden van de juiste maat (ik ben ca. 1.9 m.) .
Na een tijdje rondgekeken te hebben, ben ik met een tuk-tuk naar Wat Chiang Mai gereden. Na geluncht te hebben heb ik daar even een kijkje genomen. Wel een leuke tempel. En bovendien is het de oudste "Wat" van de stad. Vervolgens heb ik nog wat door de stad gewandeld en daarna ben ik naar het hotel teruggegaan. Daar heb ik lekker eens een beetje rondgelummeld en kort een uiltje geknapt.
Om 17.30u. hebben we met het grootste gedeelte van de groep verzameld om naar een twee uur durende Thaise massage te gaan. Ik moet bekennen: ik was nog nooit gemasseerd, maar ik vond het wel erg lekker. Aansluitend zijn we wezen eten bij een, naar zeggen, orgineel kantoke restaurant. Tenslotte ben ik op de Night Bazar,een nachtmarkt, wezen kijken, om daarna op Thanon Loi Kroh nog een biertje te gaan drinken. Er bevindt zich daar toch wel een behoorlijk aandeel "multifunctionele dames". Volgens mij kunnen ze allemaal wel koken en zijn ze van behoorlijk lichte zeden. Na het ene biertje heb ik besloten de pijp wat Thanon Loi Kroh betrof voor die avond aan Maarten tegeven en ben ik teruggelopen naar het hotel. Daarna heb ik nog even geinternet waarna ik het om ca 01.45u. toch wel tijd was om te gaan slapen.

24-11-2003

Om 7.15u. opgestaan. Toch wel vroeg, zo na gisteren, maar ik heb een aardig programma voor de boeg. Eerst heb ik maar eens ontbeten, waarna ik met de rest van de groep ik de minibusjes ben gestapt om een kijkje te gaan nemen bij het Maesa elephant camp, een olifantentrainingcentrum. Na wat olifanten te eten gegeven te hebben (vebazend hoe zo'n beest een stuk suikerriet verbrijzeld), heb ik gezien hoe ze zich wassen in de rivier. Daarna was het tijd voor een showtje waarin ik zag hoe olifanten voetbalden, boomstammen optilden en op een goede plaats neerlegden enzovoort... Al met al leuk om te zien.
Daarnazijnwe doorgereden naar Doi Suthep, 16 km noordwest van Ciang Mai. Hier heb je een mooi uitzicht over de stad. Het weer was in iedergeval mooi genoeg. Bovendien kun je er de Wat Phra That Doi Suthep bekijken, die je via een trap van 300 treden bereikt. Ook dit was de moeite waard.
Daarna zijn we met z'n allen (ja, ik reis immers met een groep ) in de minibusjes gestapt en zijn we naar Chiang Mai gereden, waar we een bij een Thais curry restaurant een thaise curry hebben gegeten. Ik koos voor de spicy variant, maar zelfs deze kon nog niet tippen aan de spiceyingheid van de curry van Liejannuh, hoewel het wel een van de eerste currys was die erbij in de buurt kwam.
Daarna was het tijd voor in mijn ogen wat minder interessante zaken: achtereenvolgens hebben we een parasollenfabriek, een zijdefabriek en een zilverfabriek bezocht. Ik vond het erg toeritsich ogen. Volgens mij worden er ook op commisiebasis veel zaken aan toeristen verkocht die er met busladingen door reisleiders heen worden gbracht. Al met al minder interessant en leuk, vond ik. Tenslotte zijn we om ca 16.00u. weer in het hotel afgezet.
Hier ben ik eerst maar eens gaan kijken, wat de kleermaakster vanmijn jas had gemaakt. En dat was zeker niet verkeerd. De rits was gemaakt. Mijn blauwe ALDI-jas functioneert weer, en dat voor maar 120 Baht. . Ze is er in geslaagd om een nieuw "wagentje" op de rits te moneteren. Echt Thais froebelwerk, volgens mijn reisbegeleider. Daar schijnen de Thai erg goed in te zijn. . De jas is dus niet voor niets een retourtje Thailand geweest, als ik straks weer in Nederland ben.
Daarna heb ik even wat uitgerust, waarna ik bij de de riverside, een westers ogend restaurant ben gaan eten. Daarna heb iknog even wat over de Night-bazar geslenterd, maar ik had het al wel gezien en toen besloot ik om na een redelijk inspannende dag bijtijds in bed te gaan. Om 22.15u. ging het licht al uit.

25-11-2003 & 26-11-2003 & 27-11-2003: wandeling

Deze drie dagen heb ik een wandeling(etje) gemaakt door de bergen van het noorden in Thailand. De eerste dag zijn we om 10.30u. bij het hotel vertrokken. Na 2.5 uur in een pick-up gereden te hebben, was het zoals gebruikelijk weer tijd om te gaan eten. Daarna hebben we nog een klein half uurtje gehobbeld in deze auto en zijn we langs de kant van de weg afgezet voor een ca. 2 uur durende wandeling. Eerst kwamen we bij een dorp waar mensen van de Lahu stam woonden. Vervolgens zijn we doorgewandeld en kwamen we bij een dorp van de Karen stam. Hier hebben we overnacht in een eenvoudige hut. Ik ben al om ca 8.45u. gaan slapen, want ik had de hele dag al een beetje last van mijn maag. Wat opvalt is hoe eenvoudig deze mensen, voornamelijk vluchtelingen uit China en Birma, leven. Er lopen er vele hanen en kippen, ietwat schurftige honden (vlooien?) over het terrein. Om je te verdiepen in het geloof van deze bergvolkeren is zeker niet eenvoudig: het is vaak een mengeling van boeddisme en het katholieke geloof.

De tweede dag zijn we na een ontbijd van toast met ei gaan verder gaan wandelen. Na een dorp van deLisu stam en de Akha stam gepasseerd te zijn, gaan het grootste gedeelte van onze groep zittend op een olifant een berg over. Een erg leuk ritje van anderhalf uur. Erg mooi om te zien hoe zo'n groot beest zo over zo'n smal bergpaadje even naar boven loopt. Daarna hebben we in een dorp geluncht, waarna het weer tijd was om verder te lopen naar een dorp van de Palong stam waar we weer in een soortgelijke hut hebben overnacht. Wat echter wel opviel, was, dat de Palong meer handelen dan de Karen: zij waren op het moment dat we aankwamen mais uit schuren in zakken aan het verpakken, om aan een opkoper te verkopen. Na in dit dorp aangekomen te zijn, heb ik me even lekker onder de tuinslang opgefrist, waarna ik een lekker rustig ben gaan zitten. Na een tijdje heb ik nog even door het dorp rondgelopen. Vervolgens het avondeten genuttigd en lekker bij het kampvuur gezeten. Veel is er 's-avonds ook niet te doen in zo'n dorp. Om ca. 22.30u. heb ik mijn slaapzak maar eens opgezocht. Met mijn maag gaat het inmiddels gelukkig alweer een heel stuk beter , al is het nog niet optimaal.

Om half zeven was ik al wakker, mede omdat we met 14 personen in 1 hut slapen. Zodra ik een voet buiten de hut zet zie ik al een markt van wel 20 palong-vrouwen zitten, die allemaal dezelfde spullen aan ons, toeristen, willen verkopen. Om de bevolking ook wat extra geld te gunnen, heb ik voor iets te veel geld (180 baht) een zeer kleurrijk hoofddeksel gekocht. Na een ontbijt van toast met ei was het om 9.00u. tijd om verder te lopen naar het eindpunt van de tocht. Na een krap uurtje lopen zijn we weer bij de weg, waar twee minibusjes van de lokale reisagent ons opwachten. Een met "Baobab" voor de voorruit, terwijl ik toch echt met Summum reis. Maar ja, Summum is dan ook onlangs immers ook overgenomen door Baobab, dus dat moet kunnen...
Toenwas het tijd voor een niet zo enerverend tochtje op een bamboevlotje. Niet echt super, en het had van mijook niet gehoeven. De rest van de dag gaat op aan de reis naar Chiang Rai, waar ik nu inmiddels ben. Ik zit in de Golden Triangle Inn. Na lekker gedoucht te hebben (fijn na twee dagen geen echte douche! ) Heb ik even wat in de stad gegeten bij een pizzeria (Mamma Mia). Een pizza was niet genoeg, dus heb ik maar een tweede besteld, echter niet na er even over nagedacht te hebben of mijn maag alweer helemaal op orde is. Ik denk van wel, dus het zou goed moeten gaan. Morgen ga ik een dagje naar Birma, met een 4 uurs visum, naar Tachileick.

pi_15007087
mja leuk zoon reisverslag, maar een beetje tips aannemen van lezers is ook wel leuk af en toe...

wat een lange verhalen zeg, een saaie opsomming van en toen... en toen... en toen..
oja en ik heb een broodje kaas gegeten bla bla

WAT VIND E ERVAN daar gaat het om toch? hoe is de groep? geef es antwoord op vragen ofzo ipv 3 kanstjes aan droge meuk :|

And then there were syntax-errors
pi_15026286
Als je het niet leuk vind, moet je het niet lezen. Snappez vous UberPhreak?
pi_15033038
Ja, wie ze wil lezen, leest ze maar en anders niet.
En ja, ik heb wel eens tips gekregen, waar ik dan niets aan vond. Want: smaken verschillen nu eenmaal...
pi_15033057
Owja, dat kan ik me ook nog heel goed voor de geest halen Case! Je moet echt ergens heen, want het is het allermooiste plekje op aarde ongeveer. Je komt er en je denkt: fuck, wat een berg toeristen hier en wat is hier nou eigenlijk zo mooi???

Ach, dat zijn achteraf dan ook wel weer grappige verhalen!

pi_15033068
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 18:40 schreef UberPhreak het volgende:
mja leuk zoon reisverslag, maar een beetje tips aannemen van lezers is ook wel leuk af en toe...
Tsja, wordt lastig, het aannemen van tips als je aan een reisschema bent gebonden. Je gaat niet zomaar even je eigen weg bij deze manier van reizen. Wordt een dure hobby als je dan weer je eigen vervoer gaat betalen, terwijl het eigenlijk al geregeld is.
pi_15037640
Wat leuk weer! Je hebt dan duidelijk een betere massage gehad dan wij. Ik wil echt weer terug als ik dit lees.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_15037711
Een visum van vier uur voor Birma, is dat niet een beetje kort?
En als je te lang blijft, mag je dan niet meer weg?
I intend to live forever, or die trying.
  Moderator zondag 30 november 2003 @ 17:10:10 #52
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_15039545
Ik vind die minieme details wel lachen eigenlijk. Elke keer weer hoe laat er opgestaan wordt en wat-ie eet, op de een of andere manier is het intrigerend om te lezen.

Dat 4 uur Birma-gedoe is ook onzin natuurlijk, Maar zoals Case al min of meer aangeeft, het zit gewoon in het schema van de reisorganisator.
Er zijn veel mensen die dat leuk vinden denk ik: het gaat er niet om dat ze Birma nou echt gezién hebben, het gaat erom dat ze kunnen zéggen dat ze het gezien hebben.

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_15048780
Herkenbaar, de dingen die je rond Chang Mai hebt gedaan en doet! Ik gok dat iedere toerist daar een trekking doet, inclusief olifant mountain walk. En alvast veel plezier met de bamboo raft (op een stel bamboe palen een rivier afzakken) want daar ontkom je natuurlijk ook niet aan.

Heb je die klimmuur in het midden van Chang Mai nog gezien? Ik heb even overwogen daar te gaan klimmen, maar de prijs was zelfs naar Nederlands begrippen aan de hoge kant, rond de 400-500 baht voor twee uur ofzo. Zelfs hier klim je goedkoper. Ik heb heel wat spullen meegenomen van de Night Market, fantastisch wat ze daar allemaal hebben. Het leukste eraa vond ik echter het afdingen.

Nog een verhaaltje over de bamboo raft: toen ik dat deed had ik net twee weken een nieuwe bril. Bij de eerste de best "stroomversnelling" vloog er een tak in mijn gezicht: bril van mijn hoofd, in het water!!! Na 200 meter eindelijk een plaats om de raft aan de kant te leggen, en teruggelopen met de bestuurder (een oud Thais mannetje). Die kerel loopt terug, steekt zijn hand in het water en... vind binnen enkele seconden mijn bril!! Daar heb ik hem natuurlijk uitgebreid voor bedankt en hem meer bahts gegeven dan dat hij in een week verdient waarschijnlijk. Achteraf vermoed ik dat dit niet de eerste keer was dat hij zoiets meemaakte, maar desalniettemin ben ik hem dankbaar!

Veel plezier op de rest van je reis maar weer.

Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 2 december 2003 @ 01:45:29 #54
6941 APK
Factual, I think.
pi_15079398
quote:
Op zondag 30 november 2003 17:10 schreef Gert het volgende:
Ik vind die minieme details wel lachen eigenlijk. Elke keer weer hoe laat er opgestaan wordt en wat-ie eet, op de een of andere manier is het intrigerend om te lezen.
Ik ga volgende week dinsdag en voel mij geroepen om mijn reisverslag ook in dit tupoc te posten.

Voorproefje:

09.30u: Opgestaan.
10.30u: Ommeletje gegeten, kopje koffie erbij, fruitshake.
11.30u-16.30u Hangmat, boek lezen, zwemmen, frisbee gooien in de zee. Karn praat met neger die misschien op nieuwjaarsdag in haar bed belandt.
17.00u Biertje om de zonsondergang te bekijken. Oren dicht om niet de tips van de vervelende Amerikaanse/Canadese backpacker te horen.
18.00u. Effe slapuh.
20.00u Eten met Sang Sum erbij enzo.
22.00u --> drinken op het strand.

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Moderator dinsdag 2 december 2003 @ 08:26:51 #55
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_15080617
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 01:45 schreef APK het volgende:

[..]

Ik ga volgende week dinsdag en voel mij geroepen om mijn reisverslag ook in dit tupoc te posten.

Voorproefje:

09.30u: Opgestaan.
10.30u: Ommeletje gegeten, kopje koffie erbij, fruitshake.
11.30u-16.30u Hangmat, boek lezen, zwemmen, frisbee gooien in de zee. Karn praat met neger die misschien op nieuwjaarsdag in haar bed belandt.
17.00u Biertje om de zonsondergang te bekijken. Oren dicht om niet de tips van de vervelende Amerikaanse/Canadese backpacker te horen.
18.00u. Effe slapuh.
20.00u Eten met Sang Sum erbij enzo.
22.00u --> drinken op het strand.


Wat doe je tussen 9:30 en 10:30 dan?

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_15095618
Ik stel voor dat je daar een apart reisverslag voor opent APK.
  woensdag 3 december 2003 @ 01:49:16 #57
6941 APK
Factual, I think.
pi_15106593
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 18:10 schreef Liejannuh het volgende:
Ik stel voor dat je daar een apart reisverslag voor opent APK.
Waarom

Moet iedereen een eigen topic openen?

Het is toch juist leuk om te zien hoe iedereen op zijn/haar eigen manier een bepaald land bekijkt?

Straks krijg je negen Thaise reisverslagen.
Lijkt me niks.

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 3 december 2003 @ 01:57:16 #58
6941 APK
Factual, I think.
pi_15106630
En de smileys waren zeker ook op?

Wat een zeikerd ben jij.
Bah.

Met je hete curry.

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_15107978
Er moeten juist veel topics komen met reisverslagen. Ik heb ook een topic over mijn 'avonturen' in Thailand. Het is vaak toch wat overzichtelijker als je het apart houdt en je topic krijgt ook meer aandacht (omdat het je eigen topic is).

Ik vind de verhalen van case nog steeds erg leuk, juist omdat er zoveel details in staan. Het lijkt opzettend op wat ik in mijn dagboek heb geschreven.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Moderator woensdag 3 december 2003 @ 10:47:56 #60
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_15110734
quote:
Op woensdag 3 december 2003 08:18 schreef YPPY het volgende:
Er moeten juist veel topics komen met reisverslagen. Ik heb ook een topic over mijn 'avonturen' in Thailand. Het is vaak toch wat overzichtelijker als je het apart houdt en je topic krijgt ook meer aandacht (omdat het je eigen topic is).

Ik vind de verhalen van case nog steeds erg leuk, juist omdat er zoveel details in staan. Het lijkt opzettend op wat ik in mijn dagboek heb geschreven.


Ik heb helemaal geen zín om aandacht te geven aan ik weet niet hoeveel reistopics over hetzelfde land.
Bijvoorbeeld: ik lees nu dat jij ook een topic hebt van je vakantie in Thailand, maar ik vind het helemaal niet handig dat ik dat nu weer apart moet gaan opzoeken.

Als ik zin heb om Thailand-verslagen te lezen, vind ik het juist prettig als die bij elkaar staan.

Je kunt ook overdrijven met dat eigen topic-gedoe.

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_15111794
He cool ik ga ook! Van 21 januari tot 11 februari.

Heb alleen een ticket geboekt, maar heb al wel een beetje een reisschema voor mezelf opgesteld. Ga eerst vanuit Bangkok naar Chiang Mai en Chiang Rai en daarna zak ik af naar het zuiden om op Ko Samui enorm op het strand te gaan liggen. Maar misschien pakt het ook wel heel anders uit.

Toevallig iemand ook rond die tijd daar?

pi_15118196
quote:
Op woensdag 3 december 2003 10:47 schreef Gert het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen zín om aandacht te geven aan ik weet niet hoeveel reistopics over hetzelfde land.
Bijvoorbeeld: ik lees nu dat jij ook een topic hebt van je vakantie in Thailand, maar ik vind het helemaal niet handig dat ik dat nu weer apart moet gaan opzoeken.

Als ik zin heb om Thailand-verslagen te lezen, vind ik het juist prettig als die bij elkaar staan.

Je kunt ook overdrijven met dat eigen topic-gedoe.


Ik vind het juist overzichtelijk om van alle reizigers een apart topic te hebben. Alle reisverslagen in 1 topic vind ik maar verwarrend. Misschien maar ff een poll van maken?
Jesus saves but death prevails.
pi_15119794
Misschien kunnen we verder in het kritiek topic reageren.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Moderator woensdag 3 december 2003 @ 19:37:14 #64
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_15124558
quote:
Op woensdag 3 december 2003 16:33 schreef YPPY het volgende:
Misschien kunnen we verder in het kritiek topic reageren.
Ik stel dan voor dat er ook een bijval-topic komt.
Dan kunnen de mensen met kritiek lekker overzichtelijk bij elkaar posten.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_15165999
quote:
Op zondag 30 november 2003 23:04 schreef Shivo het volgende:
Herkenbaar, de dingen die je rond Chang Mai hebt gedaan en doet! Ik gok dat iedere toerist daar een trekking doet, inclusief olifant mountain walk. En alvast veel plezier met de bamboo raft (op een stel bamboe palen een rivier afzakken) want daar ontkom je natuurlijk ook niet aan.

Heb je die klimmuur in het midden van Chang Mai nog gezien? Ik heb even overwogen daar te gaan klimmen, maar de prijs was zelfs naar Nederlands begrippen aan de hoge kant, rond de 400-500 baht voor twee uur ofzo. Zelfs hier klim je goedkoper. Ik heb heel wat spullen meegenomen van de Night Market, fantastisch wat ze daar allemaal hebben. Het leukste eraa vond ik echter het afdingen.

Nog een verhaaltje over de bamboo raft: toen ik dat deed had ik net twee weken een nieuwe bril. Bij de eerste de best "stroomversnelling" vloog er een tak in mijn gezicht: bril van mijn hoofd, in het water!!! Na 200 meter eindelijk een plaats om de raft aan de kant te leggen, en teruggelopen met de bestuurder (een oud Thais mannetje). Die kerel loopt terug, steekt zijn hand in het water en... vind binnen enkele seconden mijn bril!! Daar heb ik hem natuurlijk uitgebreid voor bedankt en hem meer bahts gegeven dan dat hij in een week verdient waarschijnlijk. Achteraf vermoed ik dat dit niet de eerste keer was dat hij zoiets meemaakte, maar desalniettemin ben ik hem dankbaar!

Veel plezier op de rest van je reis maar weer.


Ik heb idd even gebamboeraft. Niet nuttig. Het stroomde niet zo ard, misschien is het in het hoogseizoen wel leuk.
Die klimmuur heb ik gezien, ja. Alleen houd ik niet van klimmen, dus heb ik hem maar laten gaan...
En ja, brillen en "watersport": ik heb in de jachthaven waar mijn ouders met de boot lagen heel veel brillen richting hun zeemansgraf zien verdwijnen. Bij dure brillen werd er soms een duiker ingehuurd om de bril weer proberen op te vissen.
pi_15166098
quote:
Op zondag 30 november 2003 17:10 schreef Gert het volgende:
Ik vind die minieme details wel lachen eigenlijk. Elke keer weer hoe laat er opgestaan wordt en wat-ie eet, op de een of andere manier is het intrigerend om te lezen.

Dat 4 uur Birma-gedoe is ook onzin natuurlijk, Maar zoals Case al min of meer aangeeft, het zit gewoon in het schema van de reisorganisator.
Er zijn veel mensen die dat leuk vinden denk ik: het gaat er niet om dat ze Birma nou echt gezién hebben, het gaat erom dat ze kunnen zéggen dat ze het gezien hebben.


Ach ja, details. Ik heb ooit eens "William Sutcliffe - Are you experienced" gelezen. Dat gaat over backpackers in India. Eigenlijk ging het verhaal van het boek gewoon over nietsdoen.
Als ik op vakantie ben, gaat er nou eenmaal veel tijd heen met rustig ontbijten, beetje verplaatsen met een busje of een beetje op een terrasje zitten.
Nu ja, dinsdag weer werken. . Nu heb ik geen zin en tijd om een verhaaltje te posten, want hier is de koning vandaag jarig, overal in de stad hangen prenten van hem en na 18.00 is er vuurwerk bij het Grand Palace.

Je moet trouwens geen reis naar Thailand boeken als de Koning op het punt staat om te overlijden. Het schijnt dat er dan een maand nationale rouw wordt afgekondigd. Dit houdt in dat alle Nationale Parken dicht gaan, er geen alcohol verkocht mag worden. Kortom: een groot probleem voor de rondreizende toerist. En de vraag is of je reisverzekering wat vergoed, want ze hebben voor dit probleem vast een leuke clausule in hun polis zitten.

En dat Birma-uitje is leuk, maar echt Burma is het idd niet. Grappig is het wel.

  vrijdag 5 december 2003 @ 18:21:59 #67
6941 APK
Factual, I think.
pi_15181675
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 08:46 schreef case_ het volgende:
Je moet trouwens geen reis naar Thailand boeken als de Koning op het punt staat om te overlijden. Het schijnt dat er dan een maand nationale rouw wordt afgekondigd. Dit houdt in dat alle Nationale Parken dicht gaan, er geen alcohol verkocht mag worden.
Kolére.

Fingers crossed dan maar.

Vorig jaar werd ik trouwens op de verjaardig van die kutkoning uit mijn hut op Ko Samet gebonjoured omdat Thaise mensen dan voorrang krijgen.

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')