TTDPatch
TTDPatch site: http://www.ttdpatch.net/
FAQ: http://www.ttdpatch.net/doc.html#faq
Manual: http://www.ttdpatch.net/manual/
Handige Rail opstellingen (uit deel 1, meer op verzoek in dit topic)
Voorrang voor sneltreinen dmv presignals
Inhaalspoor
TTDAlter
Speciale tool voor de echte die-hards...
http://www.orudge.uklinux.net/TT/ttdalter.php
Meer info
Op Usenet: alt.games.microprose.transport-tyc
Belangrijke nieuwe features in TTDPatch
Teveel om op noemen...
Maar ik doe een poging:
- electrisch treinen (met bovenleiding)
- verschillende trein graphics (landensets, TGV, ICE)
- lange treinen, treinen met meerdere locs
- presignals, voor efficiente emplacementen
- realistische kinetische model (realistisch optrekken, adhv massa trein)
- ... teveel, lees de manual
Screenshots
Een paar oude van mij uit een deel 2.
Ik probeer hier zoveel mogelijk features van TTDPatch te showen.
lange kolentrein
tunnel onder stad voor ICE treinen
gewoon
eindstation met 'slimme' emplacement - treinen kunnen meestal tegelijkertijd in en uitrijden-zonder opstoppingen of zonder op elkaar te wachten
een soort Utrecht CS
gelijkvloerse aansluiting
station met 'slimme' emplacement ontwerp (zie hierboven voor uitleg)
quote:Hehe, en dan voor het gemak deel 2 overslaan en meteen naar deel 3.
Op dinsdag 21 oktober 2003 13:13 schreef Strolie75 het volgende:
grmblll, ik dacht even dat er een nieuw deel van het spel uitkwam.
quote:Das dezelfde!!
Op dinsdag 21 oktober 2003 12:58 schreef GTiMICRO het volgende:
www.picserver.tk
quote:Control ingedrukt houden bij het aanschaffen van een locomotief.
Op donderdag 23 oktober 2003 09:53 schreef avw1982 het volgende:
Hoe kan je meerdere treinen achter elkaar plaatsen. De patch heb ik maar het lukt me nog niet? Wie het weet mag het zeggen.
quote:Merci, ga ik thuis meteen proberen.
Op donderdag 23 oktober 2003 11:22 schreef dennisdotcom het volgende:[..]
Control ingedrukt houden bij het aanschaffen van een locomotief.
quote:Ik heb 4 giant screens en ongeveer 45 normale. Giant zijn 2,7 mb p/s en kleine 230 - 450 kb per stuk. Ik ga ze nu naar gif omzetten dus verwacht maar een halvering van grote. Dat zal dus moeilijk e-mailen worden. Heb je geen ftp server waar ik ze kan uploaden?
Op dinsdag 21 oktober 2003 13:47 schreef dennisdotcom het volgende:
Hoeveel mb aan plaatjes zijn het? Anders kun je ze naar mij mailen en dan upload ik ze wel.
Waarom zet je ze niet om naar JPEG? Dan worden ze flink kleiner (ongeveer 35 kb per stuk).
Volgens mij ligt dat aan de kleurenindeling. Heb jij een ander idee?
quote:"Unload" bij sawmill uitzetten
Op zaterdag 25 oktober 2003 12:06 schreef poehej het volgende:
ik heb een probleem... als ik treinen laat lopen tussen steden krijg ik wel geld maar als ik ze laat lopen van een bos naar een sawmill dan krijg ik geen geld.. weet iemand hoe dit kan??
quote:werkt het ook bij alle andere industrie dingen??
Op zaterdag 25 oktober 2003 13:15 schreef klnvntrbyt het volgende:[..]
"Unload" bij sawmill uitzetten
quote:Yep
Op zaterdag 25 oktober 2003 17:19 schreef poehej het volgende:
werkt het ook bij alle andere industrie dingen??
quote:Ja komt die eigenlijk nog es? Weet iemand dat toevallig?
Op dinsdag 21 oktober 2003 13:13 schreef Strolie75 het volgende:
grmblll, ik dacht even dat er een nieuw deel van het spel uitkwam.
quote:Jowood maakt Transport Giant.
Op zaterdag 25 oktober 2003 17:22 schreef Denocorp het volgende:
Ja komt die eigenlijk nog es? Weet iemand dat toevallig?
Ziet er heel goed uit, maar de gameplay van JoWood spellen is gemiddeld niet zo geweldig. Microprose bestaat niet meer en Chris Sawyer verbergt zich ergens.
Transport Giant al verkrijgbaar / downloadbaar?
quote:Tsja. Je bent een die-hard. Of je bent het niet.
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:54 schreef sebabje het volgende:
ik heb het vandaag er weer afgehaald het werd zo
quote:TTO
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:19 schreef CasB het volgende:
* CasB is er weer aan begonnen...maar TTO is nog steeds wel cooler dan TTD
quote:transport tycoon original (TT mag ook )
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:24 schreef Kapmes het volgende:[..]
TTO
quote:Dacht al, iets genialer dan Deluxe gemist?!?
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:25 schreef CasB het volgende:[..]
transport tycoon original (TT mag ook )
quote:Waar heb je het over?
Op zaterdag 25 oktober 2003 18:04 schreef existenz het volgende:
*terugzoek post*
quote:geef wat meer info over transport tycoon original
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:25 schreef CasB het volgende:[..]
transport tycoon original (TT mag ook )
bijv. screenshots
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 17:40 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
[afbeelding]
quote:Die boten!!
Op zaterdag 25 oktober 2003 17:37 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Hier komen een paar screens:Ben nog ff bezig
Hoe vet ...
Veel leuker dan die standaard dingen .
Zijn dat extra voertuigen of gewoon vervanging van de oude?
quote:Heb er geen screens van, maar het is bijna hetzelfde, alleen dan geen thema's...voor de rest zou ik het niet echt weten...ik vind TT leuker omdat het er allemaal net iets duidelijk uitziet...Het is allebei leuk
Op zaterdag 25 oktober 2003 22:58 schreef sebabje het volgende:[..]
geef wat meer info over transport tycoon original
bijv. screenshots
quote:In TT heb je geen mapbuilder en die stopt met ontwikkelingen in 2020. TTD heeft wel mapbuilder, themes, en gaat door tot 2050 (dus extra treinsoort, vliegtuigen, vrachtwagentjes/bussen).
Op zaterdag 25 oktober 2003 23:01 schreef CasB het volgende:[..]
Heb er geen screens van, maar het is bijna hetzelfde, alleen dan geen thema's...voor de rest zou ik het niet echt weten...ik vind TT leuker omdat het er allemaal net iets duidelijk uitziet...Het is allebei leuk
quote:true
Op zaterdag 25 oktober 2003 23:03 schreef blieblie het volgende:[..]
In TT heb je geen mapbuilder en die stopt met ontwikkelingen in 2020. TTD heeft wel mapbuilder, themes, en gaat door tot 2050 (dus extra treinsoort, vliegtuigen, vrachtwagentjes/bussen).
quote:bochten in een hoek van 90 graden:
Op zondag 26 oktober 2003 12:23 schreef sebabje het volgende:
ik heb zin als transport giant uit komt www.transportgiant.com
quote:Wel jammer van de stations. Bij TT krijg je van die giga overkappingen enzo. Hier is dat niet.
Op zondag 26 oktober 2003 12:23 schreef sebabje het volgende:
ik heb zin als transport giant uit komt www.transportgiant.com
quote:Waar zie je dat?
Op zondag 26 oktober 2003 12:29 schreef klnvntrbyt het volgende:[..]
bochten in een hoek van 90 graden:
de gfx zijn mooi, maar die onrealistische bogen zijn echte afknappers (ooit een trein met 140 een hoek zien maken van 90 graden?)
En persoonlijk heb ik liever bochten van 90 graden (of 45) dan van die lange wijde bochten waar je mega veel voor moet slopen om 1 bocht aan te kunnen leggen midden in de stad.
quote:Maar dat is wel realistischer
Op zondag 26 oktober 2003 12:38 schreef blieblie het volgende:[..]
Waar zie je dat?
Ik kan het niet vinden..En persoonlijk heb ik liever bochten van 90 graden (of 45) dan van die lange wijde bochten waar je mega veel voor moet slopen om 1 bocht aan te kunnen leggen midden in de stad.
quote:Realistisch my ass. Keb liever een lekker speelbaar spel zoals TTD. Het spel is minder realistisch maar speelt gewoon super .
Op zondag 26 oktober 2003 12:40 schreef CasB het volgende:[..]
Maar dat is wel realistischer
Hello everyone,
to keep the majority of us busy, while some other guys implement new
features, I start(ed) a TTD Contest.
The winner receives nothing.
The way to victory is your price
I started a new game (temperate) on difficulty HARD.
I saved the game on Jan, 1st, 1930.
to participate you have to do the following:
1) download the savegame and start playing.
2) save the game and send it to me.
3) be sure to send your name as well, in case you are the winner
The winner is, who can proof the most points by sending the savegame
as early as possible (gametime).
If someone reaches same points earlier (gametime) as the current leader,
he/she becomes leader.
pts condition
[ ] 400 40,000 units of cargo delivered in the last four quarters
[ ] 100 120 moving thingies
[ ] 100 80 station parts
[ ] 100 10,000 minimum profit of all trains at least 2 years old
[ ] 100 100,000 maximum quarterly operating profit in last 3 years
[ ] 50 50,000 minimum quarterly operating profit in last 3 years
(i.e. the quarter with the *least* profit must be > 50,000)
[ ] 50 8 different types of cargo delivered in last quarter
[ ] 50 10 million cash
[ ] 50 < 250,000 loan (ie. zero loan=50 pts, 250k loan=0 pts)
The game ends at 2050 (!).
Here are the rules:
To keep it fair, everyone must use the same configuration.
of course the usage of cheats is restricted.
Don't use cheats for cheating your points.
(adding money, manipulating gametime, etc.)
Of course you may use other cheats, that help to play.
(plant many trees, convert track, ...)
As far as I know, there is a cheat, that displays wich cheats were used.
You may send as many savegames as you want.
I'll list your name and your best result only.
You can download the zip (including savegame, and config file)
at this page:
http://141.76.120.10/~ian/ttd/contest/
there is also the scoreboard.
If you don't like it HARD, just make your own contest and send me
the description and savegame. I'll put all other contests on the same
page. I think it would be a good idea to have all contests on the same page.
Sebastian
from Dresden
I list only the MUST switches. use the others as you like
most switches are standard. you can use the config file inside the
zip, it contains my settings.
aiboost 4
bribe on
bridgespeedlimits 90
buildoncoasts on
buildonslopes on
cheatscost on
curves 3333
disasters 255
electrifiedrailway on
enginespersist off
enhancegui 15
experimentalfeatures 126
extpresignals on
extradynamite on
feederservice on
generalfixes on
gotodepot on
gradualloading on
keepsmallairport on
largertowns 4
largestations on
loadallgraphics on
loadtime on
longbridges on
mammothtrains on
manualconvert on
miscmods 0
moreairports on
morebuildoptions 31
morevehicles 20
mountains 3333
multihead 0
newagerating on
newplanes on
newrvcrash 1
newrvs on
newships on
newtrains on
noinflation on
officefood on
planecrashcontrol 1
planes 240
planespeed on
plantmanytrees 3
presignals on
roadvehs 240
rvqueueing on
saveoptionaldata on
semaphores on
ships 240
signcheats on
spread 20
stableindustry on
startyear 1930
subsidiaries on
tgractstationexist 5
tgractstations 10
tgractstationsweight 55
tgrfizzydrinksinoptim 30
tgrfizzydrinksinweight 30
tgrfoodinmin 80
tgrfoodinoptim 20
tgrfoodinweight 30
tgrgoodsinoptim 20
tgrgoodsinweight 20
tgrmailinoptim 25
tgrmailinweight 10
tgrmailoutweight 10
tgrpassinmax 5000
tgrpassinweight 40
tgrpassoutweight 40
tgrsweetsinoptim 20
tgrsweetsinweight 20
tgrtownsizebase 60
tgrtownsizefactor 63
tgrwaterinmin 80
tgrwaterinoptim 20
tgrwaterinweight 30
towngrowthlimit 80
towngrowthratemax 600
towngrowthratemin 20
towngrowthratemode 2
townminpopulationdesert 60
townminpopulationsnow 90
tracktypecostdiff on
trainrefit on
trains 240
unifiedmaglev 1
****************
Voor de echte die-hards die mee willen doen!!!!!!!!!
quote:Nieuwe voertuigen, das echt geweldig, beter dan hoe dat bij GTA gaat. Hier kun je ze er gewoon bij zetten. Het limier is 11484 nieuwe sprites. Voor elk voertuig zijn er 8 nodig. Dus tel maar na!!!
Op zaterdag 25 oktober 2003 23:01 schreef blieblie het volgende:
Die boten!!
Die bus!!Hoe vet ...
Veel leuker dan die standaard dingen .
Zijn dat extra voertuigen of gewoon vervanging van de oude?
quote:het plaatje doetut nie
Op zondag 26 oktober 2003 17:25 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Heavy traffic!!Check ook die dubbeldekker!!
quote:Dan doe je iets verkeerd, probeer eens doel opslaan als, misschien werkt dat.....
Op maandag 27 oktober 2003 17:43 schreef blieblie het volgende:
het plaatje doetut nie
Oh ja, doen er nog die-hards mee aan de contest? Die map is trouwens wel zwaar klote. Allemaal bergen, echt
quote:Nope, kruisje...
Op maandag 27 oktober 2003 18:34 schreef _laytsskylighter_ het volgende:[..]
Dan doe je iets verkeerd, probeer eens doel opslaan als, misschien werkt dat.....
Oh ja, doen er nog die-hards mee aan de contest? Die map is trouwens wel zwaar klote. Allemaal bergen, echt
quote:Zal hem opnieuw uploaden, al doet ie het bij mij gewoon goed. De contest duurt trouwens tot 26-11.
Op maandag 27 oktober 2003 19:01 schreef blieblie het volgende:
Nope, kruisje...
En ik doe ook niet mee aan de contest, geen tijd voor @ the moment.
Edit:
WTF?????????? !!!!!!!! Waarom doet
http://picserver.student.utwente.nl/
het niet? Hebben meer mensen dat probleem?
quote:Ik heb altijd bij die ingewikkelde kruisingen dat treinen verkeerde afslagen pakken enzo ... Hoe los je dat op?
Op dinsdag 28 oktober 2003 09:04 schreef dennisdotcom het volgende:
[afbeelding]
quote:Als ik het goed begrijp proberen jouw treinen de kortste route te nemen, alleen gaat dat meestal de verkeerde kant op. Een mogelijkheid is om ergens een station te leggen, op een duidelijk route en de trein daar non-stop door heen te laten gaan. Als je dat een beetje goed uitwerkt los je een hoop problemen op.
Op dinsdag 28 oktober 2003 09:41 schreef blieblie het volgende:
Ik heb altijd bij die ingewikkelde kruisingen dat treinen verkeerde afslagen pakken enzo ... Hoe los je dat op?
Pics coming.......
quote:Ook dat... Maar ook als je een 4 sporen breed station hebt dat er maar 2 van worden gebruikt en er toch treinen in de wachtrij staan.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:23 schreef _laytsskylighter_ het volgende:[..]
Als ik het goed begrijp proberen jouw treinen de kortste route te nemen, alleen gaat dat meestal de verkeerde kant op. Een mogelijkheid is om ergens een station te leggen, op een duidelijk route en de trein daar non-stop door heen te laten gaan. Als je dat een beetje goed uitwerkt los je een hoop problemen op.
Pics coming.......
quote:Dat klinkt toch erg vreemd.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:45 schreef blieblie het volgende:
Ook dat... Maar ook als je een 4 sporen breed station hebt dat er maar 2 van worden gebruikt en er toch treinen in de wachtrij staan.
Overigens gebruik ik in het spel waarvan ik plaatjes heb gepost geen richting-stations (non-stop).
quote:maak je wel gebruik van 2richtings-seinen voor dat station?
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:45 schreef blieblie het volgende:[..]
Ook dat... Maar ook als je een 4 sporen breed station hebt dat er maar 2 van worden gebruikt en er toch treinen in de wachtrij staan.
http://www.ttdpatch.net/newgrf.html
http://ttd.cernun.net/newgrf/newgrf.html
http://www.ewetel.net/~michael.blunck/ttd/
************************************************
TTD Alter
http://www.goase.com/ttdalter.htm
[Dit bericht is gewijzigd door _laytsskylighter_ op 28-10-2003 22:18]
quote:Jupz, ik maak altijd 1 rail heen, 1 rail terug en daar sluit ik bijv. ale ore mijnen op aan. Die 2 rails komen op een station aan met plek voor 4. Allemaal netjes aangesloten op alle vier de aansluitingen met seinen. En die verrekte treinen pakken max 2 perrons.
Op dinsdag 28 oktober 2003 20:06 schreef WouterFB het volgende:[..]
maak je wel gebruik van 2richtings-seinen voor dat station?
ik zal es proberen te tekenen in ascii:
code:< zijn seinen ene kant op/--<>-st-----
---<------<-/-\-<>-at-----
--->------>-\-/-<>-io-----
\--<>-nn-----
En de rails achter "stationn" zijn het perron .
Nu willen die treinen alleen unloaden op het perron "at" en "io". Heel irri, want voor de kruising stapelen de treinen zich op die binnen komen.
quote:whaaa hoezo lijp die moet ik echt ff downloaden
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:12 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Nieuwe graphics:http://www.ttdpatch.net/newgrf.html
http://ttd.cernun.net/newgrf/newgrf.html
[afbeelding]
http://www.ewetel.net/~michael.blunck/ttd/
[afbeelding]
************************************************TTD Alter
http://www.goase.com/ttdalter.htm
quote:zou toch wel moeten werken... heb je screenshotje? das wat duidelijker
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:54 schreef blieblie het volgende:[..]
Jupz, ik maak altijd 1 rail heen, 1 rail terug en daar sluit ik bijv. ale ore mijnen op aan. Die 2 rails komen op een station aan met plek voor 4. Allemaal netjes aangesloten op alle vier de aansluitingen met seinen. En die verrekte treinen pakken max 2 perrons.
ik zal es proberen te tekenen in ascii:
code:< zijn seinen ene kant op/--<>-st-----
---<------<-/-\-<>-at-----
--->------>-\-/-<>-io-----
\--<>-nn-----
> zijn seinen andere kant op
<> zijn seinen beide kanten op
- en / en \ zijn railsEn de rails achter "stationn" zijn het perron .
Nu willen die treinen alleen unloaden op het perron "at" en "io". Heel irri, want voor de kruising stapelen de treinen zich op die binnen komen.
quote:De onderste zijn nog niet te downloaden, maar die nieuwe bussen bovenaan ga ik nu downloaden!!
Op woensdag 29 oktober 2003 11:34 schreef poehej het volgende:
whaaa hoezo lijp die moet ik echt ff downloaden
Edit:
Met de onderste bedoelde ik dus die vage gebouwtjes langs de rails. Niet TTD Alter
[Dit bericht is gewijzigd door _laytsskylighter_ op 29-10-2003 13:08]
quote:TTD Patch?
Op woensdag 29 oktober 2003 13:01 schreef blieblie het volgende:
Ik heb em niet opnieuw geinstalleerd nadat ik laatst mijn pc herinstalled heb .
Wat moest je ook al weer doen om TTD werkend te krijgen op XP?
quote:Ze moeten gaan klooien met die heli's daar kun je vast wel wat mee. Maak gewoon een klein veldje in plaats van zo'n giga gebouw. En natuurlijk een chinook!!
Op woensdag 29 oktober 2003 13:32 schreef blieblie het volgende:
Die nieuwe graphics zijn zooooo vet ...
Als ze die nieuwe havendesign, die nieuwe seinhuisjes en nieuwe stations af hebben wordt het helemaaaaal een geniaal spel.
quote:Ook dat... de helifunctie in TTD is gewoon bout op het moment, en dat die vrachtwagens en bussen in hun geheel de bocht omgaan is ook erg duf ...
Op woensdag 29 oktober 2003 16:01 schreef _laytsskylighter_ het volgende:[..]
Ze moeten gaan klooien met die heli's daar kun je vast wel wat mee. Maak gewoon een klein veldje in plaats van zo'n giga gebouw. En natuurlijk een chinook!!
Maar als ik zo zie waar ze mee bezig zijn... Wel een aanvulling op TTD erg leuk .
quote:Heb je het als eens gespeeld met dit soort bussen en vrachtauto's?
Op woensdag 29 oktober 2003 16:33 schreef blieblie het volgende:
Ook dat... de helifunctie in TTD is gewoon bout op het moment, en dat die vrachtwagens en bussen in hun geheel de bocht omgaan is ook erg duf ...
Dat is echt zo erg. Vooral als ze in de bus stops staan, dat ziet er gewoon niet uit. Of wanneer ze vlak achter elkaar rijden, rijden ze voor de helft door elkaar heen. Maar die bochten kun je ook niet veranderen. Het spel is gemaakt met 8 verschillende hoeken en dat kun je niet veranderen!
quote:Maar hadden ze die vrachtwagens niet in 2 delen de hoek om kunnen laten gaan ofzo. Net als bij een trein, daar gaat ook eerst de locomotief, dan de ene wagon, dan de wagon daarachter etc. de hoek om.
Op woensdag 29 oktober 2003 16:38 schreef _laytsskylighter_ het volgende:[..]
Heb je het als eens gespeeld met dit soort bussen en vrachtauto's?
Dat is echt zo erg. Vooral als ze in de bus stops staan, dat ziet er gewoon niet uit. Of wanneer ze vlak achter elkaar rijden, rijden ze voor de helft door elkaar heen. Maar die bochten kun je ook niet veranderen. Het spel is gemaakt met 8 verschillende hoeken en dat kun je niet veranderen!
Ik heb nu tentamens, maar volgende week gaat een lekker TTD-addict weekje worden Dat weet ik wel. Maar uitgeprobeerd heb ik nog niet dus.
Wel jammer dat er toch nog kleine foutjes inzitten.
Ik heb ook ergens gelezen dat ze de maps niet groter kunnen maken, omdat het hele spel op 8bits is geprogrammeerd (vandaar dat je over die 8 (of een 8 tot de macht x ) terug ziet komen in grotes, lengtes e.d.)
[Dit bericht is gewijzigd door blieblie op 29-10-2003 16:48]
quote:Op dat plaatje iig niet. In het spel is er ook een mailtruck zonder oplegger. Is een beetje vreemd, maar het ziet er wel cool uit.
Op woensdag 29 oktober 2003 16:47 schreef blieblie het volgende:
[afbeelding]Heeft die groene truck geen oplegger??
Das wel weer gaaf.
Rechterplaatje, bovenste vrachtwagen.
quote:Ik deed het spel altijd met een vriend van mij en dan in de editor NL+UK+Ierland modelleren, en dan de steden die je er plant ook gewoon de "echte" namen geven (maastricht Londen etc)
Op woensdag 29 oktober 2003 18:14 schreef OphiOn het volgende:
Ik was altijd met de treintjes bezig. Die leveren volgensmij ook het meeste op.
Wij tijdje bezig, en onder Maastricht lag gewoon water, en Maastricht was echt een enorme stad, en Dublin ook, dus wij vonden het wel een plan om een directe trein verbinding vanuit Maastricht over het water naar Dublin te leggen ... Dus eerst als maar westwaartst in zuid NL en dan "het kanaal" over om dan net onder dublin een 90 graden bocht omhoog te maken en dan zo als maar rechtdoor tot in hartje Dublin
Liep als een spreekwoordelijke trein die lijn (wel nooit de aanleg kosten eruit gehaald )
Tip: Als er olievelden langs de rand van de map in zee liggen, en het olieveld draait goed, kun je t beste een stuk land ophogen en daar een station langspleuren om zo de olie met de trein naar de raffinaderij te brengen, werkt veel sneller en levert meer geld op
quote:Treinen leveren idd ge meeste op. Al vind ik die boten steeds beter. Probeer maar eens (met natuurlijk de newships) Veel dingen met boten te doen (Factory, Farm, Steel Mill, enz.) Ze gaan misschien heel langzaam, maar het levert ook wat op als er eentje vanuit de andere kant van de map aankomt. Daar bouw je er gewoon 20 en klaar is kees.
Op woensdag 29 oktober 2003 18:14 schreef OphiOn het volgende:
Ik was altijd met de treintjes bezig. Die leveren volgensmij ook het meeste op.
quote:je verdient alleen meer als de tijd per afgelegd vakje korter is.
Op woensdag 29 oktober 2003 18:57 schreef _laytsskylighter_ het volgende:[..]
Treinen leveren idd ge meeste op. Al vind ik die boten steeds beter. Probeer maar eens (met natuurlijk de newships) Veel dingen met boten te doen (Factory, Farm, Steel Mill, enz.) Ze gaan misschien heel langzaam, maar het levert ook wat op als er eentje vanuit de andere kant van de map aankomt. Daar bouw je er gewoon 20 en klaar is kees.
Dus met snelle treinen verdien je met dezelfde hoeveelheid over dezelfde aantal vakjes meer dan met een boot.
quote:Zo simpel ligt het niet, er zijn een aantal factoren die de winst van een voertuig bepalen, dit zijn de belangrijkste:
Op woensdag 29 oktober 2003 19:07 schreef blieblie het volgende:
je verdient alleen meer als de tijd per afgelegd vakje korter is.
Dus met snelle treinen verdien je met dezelfde hoeveelheid over dezelfde aantal vakjes meer dan met een boot.
Vooral de snelheid/capaciteit verhouding is belangrijk. Anders zou een vliegtuig veel, meer verdienen dan een trein. Ook kost het onderhouden van treinen meer dan een boot met dezelfde capaciteit. Daarom is het af en toe nog best wel eens handig om uit te zoeken wat nu het beste is.
Misschien hebben de makers het niet bedoeld, maar dit spel is veel complexer dan het lijkt. Die boten werken natuurlijk minder bij het vervoeren van passagiers of voedsel. Deze goederen verliezen veel sneller hun waarde dan bijvoorbeeld steenkool.
quote:snelheid/capaciteit verhouding is belangrijk.
Op woensdag 29 oktober 2003 19:13 schreef _laytsskylighter_ het volgende:[..]
Zo simpel ligt het niet, er zijn een aantal factoren die de winst van een voertuig bepalen, dit zijn de belangrijkste:
* Kosten
* Opbrengsten
* Snelheid
* CapaciteitVooral de snelheid/capaciteit verhouding is belangrijk. Anders zou een vliegtuig veel, meer verdienen dan een trein. Ook kost het onderhouden van treinen meer dan een boot met dezelfde capaciteit. Daarom is het af en toe nog best wel eens handig om uit te zoeken wat nu het beste is.
Misschien hebben de makers het niet bedoeld, maar dit spel is veel complexer dan het lijkt. Die boten werken natuurlijk minder bij het vervoeren van passagiers of voedsel. Deze goederen verliezen veel sneller hun waarde dan bijvoorbeeld steenkool.
Dat zeggik toch... ik denk overigens niet dat onderhoud van de trein vs. boot opweegt tegen de winst die je meer maakt met die snelheid/capaciteit van een trein vs. een boot.
Maar goed, ik heb het nog niet uitgerekend. Maar volgens mij verdien je met een trein toch het meest per fully loaded rit tussen A en B.
quote:Dat klopt...
Op woensdag 29 oktober 2003 19:22 schreef blieblie het volgende:
Maar goed, ik heb het nog niet uitgerekend. Maar volgens mij verdien je met een trein toch het meest per fully loaded rit tussen A en B.
Kun je trouwens niet *.png hier laten zien?
Sorry ik ben te lui om de feedback, whatever te gaan lezen
(Toch maar een keer tijd zoeken om die manual te lezen, 117fucking pagina's )
quote:Wat bedoel je?
Op vrijdag 31 oktober 2003 21:42 schreef blieblie het volgende:
Iemand enig idee hoe je een station op ontvangen zet???
Ik snap er nix van .
(Toch maar een keer tijd zoeken om die manual te lezen, 117fucking pagina's )
quote:`
Op vrijdag 31 oktober 2003 21:42 schreef blieblie het volgende:
Iemand enig idee hoe je een station op ontvangen zet???
Ik snap er nix van .(Toch maar een keer tijd zoeken om die manual te lezen, 117fucking pagina's )
Niet
Je geeft alleen aan naar welke stations de treintjes moeten en de rest gaat vanzelf...
quote:Ik denk dat ie dat wel begreep. Volgens min bedoelde hij toch iets anders.
Op vrijdag 31 oktober 2003 23:00 schreef Kapmes het volgende:
Niet
Je geeft alleen aan naar welke stations de treintjes moeten en de rest gaat vanzelf...
Ik heb de manual helemaal doorgenomen, en die nieuwe opties!! Geniaal gewoon.. Echt vet .
Snap totaal niks van je probleem...
Weet niet zeker of dit geldt voor OTT of TTD zonder TTDPatch.
Het gaat hier vooral om de nieuwe treinen/voertuigen
Edit: Het hoeft al niet meer... Het is me al gelukt Gewoon via de download op de officiële site...
[Dit bericht is gewijzigd door BlackSparrow op 01-11-2003 09:12]
quote:Is alleen met de patch, vandaar dat ik het niet snapte, .
Op zaterdag 1 november 2003 00:38 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Als je een trein het commando "unload" geeft, zet ie de lading bij het station af. Deze lading kan dan door een ander voertuig weer verder worden getransporteerd. Dit moet je dus niet doen wanneer je staal naar een fabriek toe brengt. Laat dan gewoon "unload" weg en hij zet het staal om in goederen.Weet niet zeker of dit geldt voor OTT of TTD zonder TTDPatch.
quote:Hoe kun je nou zonder TTDPatch op XP multiplayer spelen? Of begrijp ik hier iets niet.
Op zaterdag 1 november 2003 13:02 schreef sebabje het volgende:
moet je de patch downloaden
Edit:
Nog een paar links:
"Alle" nieuwe graphics: http://www.ttdpatch.cjb.net/newgrf/20/allw.zip
TTDPatch 2.0 rev1: http://www.ttdpatch.cjb.net//ttdpt20r1W.zip
TTDPatch alpha 4: http://www.ttdpatch.cjb.net/src/latestw.zip
quote:Hoezo? Lukt het na een tijdje niet meer? Zo moeilijk is het toch nou ook weer niet?
Op zaterdag 1 november 2003 13:10 schreef BlackSparrow het volgende:
Ik heb de patch idd al... De vorige keer dat ik het speelde ging het nog aardig lang goed...
quote:Het ging idd nog aardig lang goed totdat het spel er uit zichzelf ermee op hield (crashde...)... Door de slechte multiplayer ondersteuning voor Windhoos XP...
Op zaterdag 1 november 2003 17:29 schreef _laytsskylighter_ het volgende:[..]
Hoezo? Lukt het na een tijdje niet meer? Zo moeilijk is het toch nou ook weer niet?
quote:http://www.ttdpatch.cjb.net/faq.html
Can you please fix the multiplayer problems?
No, I can't. Seriously, I just can't. I don't even have two computers to play multiplayer games with. Someone would have to buy me another computer, two licences of XP and two licences of Soft/ICE for XP. Until then, I can't even begin to try fixing anything related to multiplayer games.
Besides, even if I had the computers and debuggers and everything, I'm not sure if the problems can be fixed in the first place. It may be that TTD's networking protocol is just fundamentally broken and can't be fixed, short of a complete rewrite of TTD. Who knows... I certainly don't.
Misschien geeft dit wat meer duidelijkheid
quote:Ik vind het over netwerk toch niet zo interessant. Je kunt elkaar moelijk saboteren dus je speelt een beetje langs elkaar heen.
Op zaterdag 1 november 2003 19:12 schreef Fliepke het volgende:
nou dat klinkt meer als een misschien is het kapot.
ik heb alleen geen idee en ik kan het ook niet uitzoeken.
quote:Je kan elkaar heel goed in de weg zitten hoor... Alleen heb je dan het probleem dat je ontiegelijke ruzie met de ander krijgt
Op zaterdag 1 november 2003 19:18 schreef _laytsskylighter_ het volgende:[..]
Ik vind het over netwerk toch niet zo interessant. Je kunt elkaar moelijk saboteren dus je speelt een beetje langs elkaar heen.
quote:Daarom gaat dit topic over Transport Tycoon.
Op zaterdag 1 november 2003 22:41 schreef Frutsel het volgende:
Railroad Tycoon 3 komt eraan
hij staat in me download Que...
hopelijk is ie net zo fucking goed en nog beter dan deel 2
quote:kheb em al en dit topic gaat over transport tycoon ja
Op zaterdag 1 november 2003 22:41 schreef Frutsel het volgende:
Railroad Tycoon 3 komt eraan
hij staat in me download Que...
hopelijk is ie net zo fucking goed en nog beter dan deel 2
Eerste van een aantal screens die gaat komen (mar nu nog ff niet). Wat je hier ziet is de dbset, hier te downloaden.
http://www.ewetel.net/~michael.blunck/ttd/
Verder is het "aparte" station wel opvallend. En kijk ook even naar de signalen, en de manier hoe de rails langs het water loopt.
quote:Hoe kanda met die onderste 2 treinen??
Op zaterdag 1 november 2003 23:31 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
[afbeelding]Eerste van een aantal screens die gaat komen (mar nu nog ff niet). Wat je hier ziet is de dbset, hier te downloaden.
http://www.ewetel.net/~michael.blunck/ttd/Verder is het "aparte" station wel opvallend. En kijk ook even naar de signalen, en de manier hoe de rails langs het water loopt.
quote:Da kan, maar waarom zou je dat knopje gebruiken?
Op zondag 2 november 2003 00:20 schreef Furby het volgende:
Ik gok op "force train" knopje. Hij negeert dan het signaal.
Hier kun je de savegame downloaden:
http://www.ttdpatch.cjb.net/station.zip
quote:Wat is er perfect aan magneettrein op monorail ???
Op zondag 2 november 2003 01:32 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Hier valt een staaltje perfecte infrastructuur te zien. Al dien maglev's
quote:Die had ik al verwacht!!!
Op zondag 2 november 2003 01:37 schreef Furby het volgende:
Wat is er perfect aan magneettrein op monorail ???
quote:In dit specifieke geval komt het er op neer dat TTDPatch de hele maglev baan eruit heeft geflikkerd. Dit omdat als je net al je standaard rails hebt aangepast op monorail komt de maglev uit. Dat is vaak frustrerend.
Track Conversion
Are you annoyed by having to manually change all your tracks once Monorails and MagLevs become available? No problem anymore, just plant a sign named "Cht: Tracks 1", and all your tracks along with the trains will be converted to monorail. This way you can even have steam engines running on monorail or maglev tracks, like in this picture.
Als het om TTD gaat weet ik overal een antwoord op, dus kom maar op met die vragen!!
quote:Nee, dat is een keuze die je moet afwegen.
Op zondag 2 november 2003 01:42 schreef _laytsskylighter_ het volgende:Dit omdat als je net al je standaard rails hebt aangepast op monorail komt de maglev uit. Dat is vaak frustrerend.
Maar wat me opvalt is dat er vaak voor de meest ingewikkelde emplacementen gekozen wordt zodat er 2 treintjes in het half uur elkaar ongehinderd kunnen kruizen maar wel dat er hele steden worden ingedamd in hun ontwikkeling. Wat een spaggetti ontwerpen
Het valt me op dat alles weer naar dubbelspoor wordt herleid wat mij doet denken dat je het gewoon beter eenvoudig kan houden met de meest simpele oplossing die geen ruimte kost omdat de treinen uiteindelijk toch weer achter elkaar aan moeten en je een fucking groot gebied beslaat waar eigenlijk steden op zouden kunnen uitbreiden of mijnen/fabrieken kunnen ontstaan.
quote:Die moet je zelf bouwen, en die kosten zijn niet mis. Ook kun je geen mijnen/farms/bossen etc bouwen. Nog ff over die steden. Meestal zijn er maar een paar steden die echt van belang zijn voor hun grootte. De rest hoeft ook niet uit te breiden. Zelf maak ik vooral tunnels onder steden door.
Op zondag 2 november 2003 01:49 schreef Furby het volgende:
........ of mijnen/fabrieken kunnen ontstaan.
Voordelen:
* Sneller
* Korter (is hetzelfde maar klinkt leuk)
* Meer plaats voor stad
Nadelen:
* Aan de prijs
Soms moet je gewoon de keuze maken om een stad groot te maken of klein te laten. Oh ja, die keuze van de maglev en monorail, das makkelijk, want je hebt toch geen keuze meer bij TTDPatch!!! En wat is het nadeel?
OK, behalve als je ttdconfig aanpast
Als je dit plaatje beziet ze je dat er 2 bruggen in voorkomen en die kleine brug is tekort. Maak 'm wat langer en er is geen hoogte verschil wat juist weer goed is voor de doorstroming omdat hellingen KUT zijn vanwege afremmen.
Maar goed, het hele plaatje staat al bol van de hoogteverschillen en als ik het zo bezie is het eigenlijk een gewone t-splitsing met een stationneke eraan vast.
Ik vind het maar een beetje onzin hoor om van zulke grote en ingewikkelde kruispunten te maken (tenzij er 20 treinen over moeten natuurlijk...).
Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe de seinen met de gele plaatjes ervoor werken dan die zonder (TTD met patch)... Want ik snap die niet helemaal en gebruik ze bijna nooit. Als je meerdere keren klikt om te verwisselen dan krijg je ze...
quote:Okey... Dat heb ik nu gelezen in het vorige topic... En ik heb ze uit gezet...
Op zondag 2 november 2003 08:57 schreef BlackSparrow het volgende:
Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe de seinen met de gele plaatjes ervoor werken dan die zonder (TTD met patch)... Want ik snap die niet helemaal en gebruik ze bijna nooit. Als je meerdere keren klikt om te verwisselen dan krijg je ze...
quote:Dubbele "stoplichten" gebruiken. Dat is echt de oplossing. Heb zelf er ook vaak mee gehad. Gebruik dan een paar enkele stoplichten om de treinen aan een kant te laten rijden. (Dus 1 voor naar het station en 1 voor eruit)
Op zondag 2 november 2003 10:19 schreef BlackSparrow het volgende:
Kan iemand mij ook helpen om mijn treinen een ander spoor te laten kiezen op een station dan die waar er al 1 staat... Ik heb vast een screenshot gemaakt van de situatie, alle 4 de sporen mogen gebruikt worden, maar het liefste 2 (er komen 4 treinen...)
En ik heb er wel weer een trein op rijden die staal heen en weer moet verslepen.
quote:Waarom heb je de rijrichting moeten veranderen? Nu zit er een onnodige kruising in van inkomende en uitgaande treinen.
Op zondag 2 november 2003 12:50 schreef BlackSparrow het volgende:
Inmiddels heb ik het opgelost, mede dankzij je tip... En ik heb ook de rijrichting om moeten draaien.. Hij is nu ook al wat groter dan op de screenie... Er komen nu iets van 10 treinen
quote:Dat is omdat ze anders om gaan draaien en dan de hele tijd tussen het station en de seinen die andersom staan gaan rijden... Dat is omdat ze altijd de kortse weg nemen... Maar ik heb het ondertussen ook alweer aangepast omdat het er een beetje te druk voor werd... Nu zit alles dus wel zonder kruising..
Op zondag 2 november 2003 14:53 schreef klnvntrbyt het volgende:[..]
Waarom heb je de rijrichting moeten veranderen? Nu zit er een onnodige kruising in van inkomende en uitgaande treinen.
[Dit bericht is gewijzigd door BlackSparrow op 02-11-2003 15:33]
hij had wel het water kunnen dicht gooien
Je moet dubbelzijdige seinen er neer zetten.
quote:Thielp .
Op zondag 2 november 2003 17:36 schreef BlackSparrow het volgende:
Kijk dat had ik dus ook... ff denken over oplossing...Je moet dubbelzijdige seinen er neer zetten.
quote:Als alle stations die je gebruikt in het bereik van de Steel Mill staan, kan dat niet. Is gewoon simpelweg niet mogelijk. Laat eens zien met een maar screens, of stuur eens een savegame naar m'n hotmail.
Op zondag 2 november 2003 13:17 schreef blieblie het volgende:
bij mij wil mijn steel factory geen steel maken ...
ik heb er nu 2 iron ore treinen op aangesloten, die de fabriek netjes voorzien van ijzererts. Maar der komt geen staal uit?
En ik heb er wel weer een trein op rijden die staal heen en weer moet verslepen.
quote:Opeens maakte hij staal ...
Op zondag 2 november 2003 20:15 schreef _laytsskylighter_ het volgende:[..]
Als alle stations die je gebruikt in het bereik van de Steel Mill staan, kan dat niet. Is gewoon simpelweg niet mogelijk. Laat eens zien met een maar screens, of stuur eens een savegame naar m'n hotmail.
Der zit alleen altijd een periode in ttd waarin weinig nieuwe voertuigen zitten. Zo van 1935 tot 1970.
Das saaaaai .
quote:Heb je de DB Set? volgens mij heb je er dan heel wat bij!!
Op zondag 2 november 2003 20:25 schreef blieblie het volgende:
Opeens maakte hij staal ...
Dus dat is ook al opgelost. Gaat best lekker zo.
Der zit alleen altijd een periode in ttd waarin weinig nieuwe voertuigen zitten. Zo van 1935 tot 1970.
Das saaaaai .
quote:ik heb de db-set ja.
Op zondag 2 november 2003 20:27 schreef _laytsskylighter_ het volgende:[..]
Heb je de DB Set? volgens mij heb je er dan heel wat bij!!
http://www.ewetel.net/~michael.blunck/ttd/
Ik heb em iig wel gedownload en geinstalleerd, ik weet alleen niet waar je in kan stellen welke set hij pakt? (Temperate Set, DB-Set etc.).
Maar ik heb wel andere treinen enzo dan eerst.
quote:Ook al die vage 5 verschillende passagierswagons?
Op zondag 2 november 2003 20:31 schreef blieblie het volgende:[..]
ik heb de db-set ja.
tenminste, geloof ik.Ik heb em iig wel gedownload en geinstalleerd, ik weet alleen niet waar je in kan stellen welke set hij pakt? (Temperate Set, DB-Set etc.).
Maar ik heb wel andere treinen enzo dan eerst.
quote:2 heb ik er (1954)
Op zondag 2 november 2003 20:33 schreef _laytsskylighter_ het volgende:[..]
Ook al die vage 5 verschillende passagierswagons?
quote:Dan heb je idd de DB-Set.
Op zondag 2 november 2003 20:40 schreef blieblie het volgende:
2 heb ik er (1954)
Local en main.
idem mt mail
Dit is nu een goede kruising
Lees deze site ff goed door als je zelf ook een goed treinnetwerk wilt maken:
http://www.tycoongames.net/strategies-cheats.html
quote:Download de DB-set!!! Link hier ergens boven
Op zondag 2 november 2003 22:05 schreef Furby het volgende:
uhm, 1930 begonnen en ik heb alleen maar een bus en een vliegtuigje om mee te beginnen en dat propellor-vliegtuigje gaat ook nog eens met mach 2
quote:Met de patch in 1930 .
Op zondag 2 november 2003 23:52 schreef dennisdotcom het volgende:
Transport Tycoon DELUXE begint in 1950 ipv 1930.
Oh, en boten maak je GEEN topwinsten mee .
Ik zit nu met 45 treinen op een omzet van 25 miljoen gulden, en met 32 boten net 2,4 miljoen.
quote:Komt omdat ze in de patch hebben ze de snelheden rechtgetrokken. In de officiele versie is de snelheid van een vliegtuig de genomen snelheid delen door 4 en dan vergeleken met de andere voertuigen.
Op zondag 2 november 2003 22:05 schreef Furby het volgende:
uhm, 1930 begonnen en ik heb alleen maar een bus en een vliegtuigje om mee te beginnen en dat propellor-vliegtuigje gaat ook nog eens met mach 2
In de patch hebben ze die rule deruit gesloopt. (Vinnik persoonlijk leuker. Maakt het echter, een vliegtuig die 500km/h vliegt en bijgehouden kan worden met een bus is nix ).
Ik zie dat ding vliegen en denk " HUH ???" en volg dat kreng. Vliegt ie in de fik boven m'n vliegveldje
Maar mijn probleem was dat een klein propellervliegtuigje uit 1930 met mach 2 rondknort over mijn scherm.
Ik zal ff een screenie van dat zeppelinneke online zetten.
quote:UFO's zijn ook niet okee, die gaan op een spoorrails landen en ontploffen dan .
Op maandag 3 november 2003 00:05 schreef Furby het volgende:
Net een fucking zeppelin op m'n vliegveld neergestordIk zie dat ding vliegen en denk " HUH ???" en volg dat kreng. Vliegt ie in de fik boven m'n vliegveldje
Maar mijn probleem was dat een klein propellervliegtuigje uit 1930 met mach 2 rondknort over mijn scherm.
Ik zal ff een screenie van dat zeppelinneke online zetten.
Maar dan is er dus een stuk rails weg.
quote:Je meent het.
Op maandag 3 november 2003 00:06 schreef dennisdotcom het volgende:
Zet disasters uit in options, dan krijg je dit niet.
quote:Die is wel vet .
Op maandag 3 november 2003 00:13 schreef Furby het volgende:[..]
Je meent het.
quote:Zal zo wel ff een screen maken, want dan doe jij het niet helemaal 100%.
Op maandag 3 november 2003 00:00 schreef blieblie het volgende:
Oh, en boten maak je GEEN topwinsten mee .
Ik zit nu met 45 treinen op een omzet van 25 miljoen gulden, en met 32 boten net 2,4 miljoen.
quote:Volgens kon je het zelfs op nog eerder instellen, hebben jullie trouwens deze al gezien, die lijkt mij echt zo vet!!
Op maandag 3 november 2003 00:00 schreef blieblie het volgende:
Met de patch in 1930 .
Of deze dan:
en deze:
Beide kunnen helaas niets, maar tis wel leuk om te zien!!
quote:En nog een lading van mij!
Op maandag 3 november 2003 09:36 schreef dennisdotcom het volgende:
Ik zal vanmiddag even screenshots plaatsen hoe het wél moet!
quote:tsssk, ik doe het beregoed .
Op maandag 3 november 2003 07:04 schreef _laytsskylighter_ het volgende:[..]
Zal zo wel ff een screen maken, want dan doe jij het niet helemaal 100%.
quote:Zal er nu wel eentje ophalen!
Op maandag 3 november 2003 11:40 schreef blieblie het volgende:[..]
tsssk, ik doe het beregoed .
Dat moeten er toch veel meer kunnen zijn?
quote:Moek es goed gaan zoeken.
Op maandag 3 november 2003 13:19 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
TTD Patch goed ingesteld?
quote:Je moet in de cfg file van TTDPatch de morevehicles switch verhogen. Ik heb hem op 4 staan.
Op maandag 3 november 2003 13:18 schreef blieblie het volgende:
in 2015???? ...
Maareuh "Too many vehicles" ...
Volgens mij heb ik ergens iets verkeerd ingesteld.
Ik zit nog nie eens op 600 vehicles . (autootjes, bussen, locomotieven, wagons, vliegtuigen en boten bij elkaar opgeteld....)
quote:Is wel een maximum, kweenie wat dat is, maar minder dan 40
Op maandag 3 november 2003 13:48 schreef blieblie het volgende:
ik heb em op 40 gezet ...
Kan ik weer een tijd vooruit.
quote:40 staat in de patch...
Op maandag 3 november 2003 13:50 schreef _laytsskylighter_ het volgende:[..]
Is wel een maximum, kweenie wat dat is, maar minder dan 40
quote:OK
Op maandag 3 november 2003 13:51 schreef blieblie het volgende:[..]
40 staat in de patch...
tussen de 1 en de 40.
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=5033
De hondekop:
quote:Misschien kun je hem beter op 8 ofzo zetten. 40 is wel erg veel. Als je nu je savegame naar iemand anders stuurt moet die ook z'n morevehicles switch op 40 zetten, wat oudere PC's lopen met die hoge waarde vast. Mijn P350 kan maar tot 8 aan. Bij hogere waarden gaat alles schokkend bewegen.
Op maandag 3 november 2003 13:51 schreef blieblie het volgende:[..]
40 staat in de patch...
tussen de 1 en de 40.
quote:Hoeveel RAM?
Op maandag 3 november 2003 13:57 schreef Steijn het volgende:[..]
Misschien kun je hem beter op 8 ofzo zetten. 40 is wel erg veel. Als je nu je savegame naar iemand anders stuurt moet die ook z'n morevehicles switch op 40 zetten, wat oudere PC's lopen met die hoge waarde vast. Mijn P350 kan maar tot 8 aan. Bij hogere waarden gaat alles schokkend bewegen.
quote:Klopt, bij 40 kreeg mijn pc idd het erg moeilijk. Amd 1200 mhz 356 mb sdram.
Op maandag 3 november 2003 13:57 schreef Steijn het volgende:[..]
Misschien kun je hem beter op 8 ofzo zetten. 40 is wel erg veel. Als je nu je savegame naar iemand anders stuurt moet die ook z'n morevehicles switch op 40 zetten, wat oudere PC's lopen met die hoge waarde vast. Mijn P350 kan maar tot 8 aan. Bij hogere waarden gaat alles schokkend bewegen.
Keb em dus terug gezet op 8 .
quote:Ik vind die nieuwe havens en stations gaaf die ze aan het maken zijn .
Op maandag 3 november 2003 14:04 schreef Steijn het volgende:
Er is ook een alpineset in de maak. Dan heb je ook sneeuw in de gematigde klimaatzone:
*ff plaatjes zoeken*
Ik ben benieuwd of je bij die staions ook na verloop van tijd modernere varianten krijgt.
[Dit bericht is gewijzigd door blieblie op 03-11-2003 14:30]
Het moet natuurlijk wel de orginele sfeer uitademen, he?
[Dit bericht is gewijzigd door Draaitafeltje op 03-11-2003 14:29]
quote:Is toch anders....
Op maandag 3 november 2003 14:29 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
http://www.transportgiant.com
quote:vooral die screen met dat TNT vliegtuig dat aan het landen is.
Op maandag 3 november 2003 14:31 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Komt goed in de buurt, en die graphics zien er veelbelovend uit
Wel jammer dat de vorige spellen van Jowood erg buggy waren, en dat ze hun spellen vaak "net" niet super maken.
quote:Idd, maar als ik hier posts lees over bochten in rails van 90 graden, maar de graphics zijn mooi
Op maandag 3 november 2003 14:31 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Komt goed in de buurt, en die graphics zien er veelbelovend uit
quote:Juist... En als ik zo naar de huidige vehicles en screenshots kijk, blijven ze toch wel behoorlijk in de amerikaanse sfeer hangen, das ook erg jammer.
Op maandag 3 november 2003 14:34 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Heb hier thuis nog Traffic Giant. Het idee is heel goed, maar de graphics van de voertuigen zijn bagger en de longlivety is erg kort
quote:Deze is echt vet. Die wil ik ook.
Op maandag 3 november 2003 14:26 schreef blieblie het volgende:
quote:Die gasten bij TTPatch doen goed hun werk, echt knap!
Op maandag 3 november 2003 14:37 schreef _laytsskylighter_ het volgende:[..]
Deze is echt vet. Die wil ik ook.
quote:Maximale grootte zover ik weet
Op maandag 3 november 2003 14:49 schreef Draaitafeltje het volgende:[..]
Die gasten bij TTPatch doen goed hun werk, echt knap!
Kunnen er al grotere maps gegenereerd worden of is dat nog steeds een vaste (maximale) grootte?
Maar, ik heb nog geen nieuwe voertuigen, al zou ik die wel moeten hebben want ik heb een "newgrf" map met daarin alle dingen, zoals "newshipsw.grf" en "dbsetw.grf".
Ook zit er in de map Transport Tycoon Deluxe (M'n main folder dus) een "newgrfw.cfg" bestand met daarin
code:En ook een file "ttdpatch.cfg" met daarin alles wat er hoort.newgrf/arcticsetw.grf
newgrf/cargosetw.grf
newgrf/dbsetw.grf
newgrf/tropicstw.grf
newgrf/elrailsw.grf
newgrf/newshipsw.grf
newgrf/signalsw.grf
newgrf/tempsetw.grf
newgrf/trkfoundw.grf
newgrf/LongBusesw.grf
newgrf/McTrucksw.grf
newgrf/ScaniaTrucksw.grf
newgrf/VolvoTrucksw.grf
Volgens mij is alles goed, maar de dingen zoals de treinen en schepen die je van 1926 ofzo al zou moeten hebben, die heb ik niet . Ook geen nieuwe spoor-dingen, dus ik denk niet dat 'ie werkt.
Wie heeft er tips over wat ik misschien gemist heb? Ik zou eeuwig dankbaar zijn .
Als ik nou een treintje bouw (met rails en alle shit dr bij) en dat treintje begint met het vervoeren van wat ie dan ook moet vervoeren dan doet ie dat heel netjes. Alleen, kijk ik dan bij mijn kosten/inkomstenoverzicht, dan zie ik bij Train Income helemaal niets staan. Ik raak alleen maar steeds meer geld kwijt.
Wat doe ik fout ? Iemand die mij op weg kan helpen want ik vind dit best een leuk spelletje. Hoop dat hier ooit een versie van uitkomt die een hogere resolutie aankan, want die 320x200 vind ik beetje te laag.
quote:Nou ik dacht toch wel dat ie naar de goede plaats gaat ja. Hij unload daar ook, maar ik zie geen geld erbij komen
Op maandag 3 november 2003 15:28 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Verdient de trein wel geld als ie aankomt, anders stuur je die naar een verkeerde plaats. Bv. staal brengen naar sawmill werkt natuurlijk niet
quote:Haal de unload command weg
Op maandag 3 november 2003 15:34 schreef CoolGuy het volgende:[..]
Nou ik dacht toch wel dat ie naar de goede plaats gaat ja. Hij unload daar ook, maar ik zie geen geld erbij komen
quote:Meen je nou serieus dat dit t probleem is ? Dat zou wel erg onlogisch zijn maar oke. Andere vraag, ik zie die screenshots hier allemaal vliegen en t lijkt wel alsof dat een hogere resolutie is dan 320x200....ligt dat nou aan die screenshots of is t zo dat je de resolutie van die game ergens kunt aanpassen ?
Op maandag 3 november 2003 15:43 schreef _laytsskylighter_ het volgende:[..]
Haal de unload command weg
quote:De resolutie van TTD is dacht ik 640x480 en deze resolutie is vast en kun je niet aanpassen.
Op maandag 3 november 2003 16:09 schreef CoolGuy het volgende:[..]
Meen je nou serieus dat dit t probleem is ? Dat zou wel erg onlogisch zijn maar oke. Andere vraag, ik zie die screenshots hier allemaal vliegen en t lijkt wel alsof dat een hogere resolutie is dan 320x200....ligt dat nou aan die screenshots of is t zo dat je de resolutie van die game ergens kunt aanpassen ?
quote:Het spelletje draait in 640x480 ofzo. Maar als je het in een window speelt, dan wordt het zaakje kleiner/scherper. Als je dan een screenshot maakt, heb je een kleine, 'scherpe' screenshot...
Op maandag 3 november 2003 16:09 schreef CoolGuy het volgende:[..]
Meen je nou serieus dat dit t probleem is ? Dat zou wel erg onlogisch zijn maar oke. Andere vraag, ik zie die screenshots hier allemaal vliegen en t lijkt wel alsof dat een hogere resolutie is dan 320x200....ligt dat nou aan die screenshots of is t zo dat je de resolutie van die game ergens kunt aanpassen ?
Maar de resolutie van het spel zelf verandert niet!
edit: ja, ik ben langzaam vandaag...
quote:hmmz...ja naja, ik draai die game op een 19"monitor, misschien dat t daarom lijkt dat t allemaal korreliger is ofzo.
Op maandag 3 november 2003 16:52 schreef Steijn het volgende:[..]
De resolutie van TTD is dacht ik 640x480 en deze resolutie is vast en kun je niet aanpassen.
quote:Dit kan ik bevestigen... Je moet de unload command weg halen, want anders zet ie het op het station neer totdat er een andere trein komt die het mee kan nemen...
Op maandag 3 november 2003 15:43 schreef _laytsskylighter_ het volgende:[..]
Haal de unload command weg
code:"If you're bored with the selection of vehicles that TTD has to offer, this switch is right for you! It allows the use of new graphics files to modify the existing vehicles. You can have new trains, ships, planes and road vehicles."newships, -S newtrains, -T
newplanes, -XP
newrvs, -XR
loadallgraphics, -XG
Maar waar moet ik deze switches dan plaatsen? In welk bestand? En hoe? Er staat nergens bij waar ik het in moet zetten om het te laten werken. Moet ik ze plaatsen in 'ttdpatch.cfg'? (Zoja, hoe? Er gewoon in gooien werkt niet, dat heb ik al geprobeerd)
Help .
[Dit bericht is gewijzigd door Massive op 03-11-2003 18:42]
quote:gewoon de regeltjes
Op maandag 3 november 2003 18:41 schreef Massive het volgende:
Goed, ik heb zelf nog wat verder gezocht en ben hier uitgekomen. Daar staat duscode:"If you're bored with the selection of vehicles that TTD has to offer, this switch is right for you! It allows the use of new graphics files to modify the existing vehicles. You can have new trains, ships, planes and road vehicles."newships, -S newtrains, -T
newplanes, -XP
newrvs, -XR
loadallgraphics, -XG
Maar waar moet ik deze switches dan plaatsen? In welk bestand? En hoe? Er staat nergens bij waar ik het in moet zetten om het te laten werken. Moet ik ze plaatsen in 'ttdpatch.cfg'? (Zoja, hoe? Er gewoon in gooien werkt niet, dat heb ik al geprobeerd)
Help .
code:invoegen in ttdpatch.cfgnewships on
newtrains on
newplanes on
newrvs on
Als je nieuwe graphics wil gebruiken moet je een map newgrf maken, daar alle grf file in pleuren.
Dan is er ook nog een grf config bestand, daar moet je de relatieve pad van elke grf file aan toevoegen...
Of je download gewoon de zip met grf's van Josef's site
quote:http://misc.owenrudge.net/ttgame/
Op dinsdag 4 november 2003 16:54 schreef WouterFB het volgende:
weet er iemand nog wat leuke scenarios zoals linkgame islands en west country 90201? k raak beetje uitgekeken op die 2 en de rest vind k niks
quote:jupz, dit heeft als voordeel dat als bijvoorbeeld je een factory hebt met 2 stations ivm. ruimte-tekort, je alleen op het station waarop je goods-treinen laat rijden, goods gezet krijgt.
Op woensdag 5 november 2003 20:57 schreef Draaitafeltje het volgende:
Ben zojuist even met de gepatchte versie aan het spelen geweest.
Raar probleempje: als je een station bij bijvoorbeeld een coal mine zit, wordt er geen coal op het station gezet. Dit gebeurt pas NADAT er een trein in het station is geweest.....is dit een nieuwe optie ofzo?
Of als je een coalmine en een oremine in de buurt van een station met erop coaltreinen hebt liggen je rating niet omlaag gaat.
quote:Hoe krijg je het dan voor elkaar om een bepaalde soorten goederen op een bepaald stations aangeboden te krijgen?
Op woensdag 5 november 2003 21:19 schreef blieblie het volgende:[..]
jupz, dit heeft als voordeel dat als bijvoorbeeld je een factory hebt met 2 stations ivm. ruimte-tekort, je alleen op het station waarop je goods-treinen laat rijden, goods gezet krijgt.
Of als je een coalmine en een oremine in de buurt van een station met erop coaltreinen hebt liggen je rating niet omlaag gaat.
quote:voor de goederen die je aangeboden wilt hebben een trein, boot, vliegtuig, auto voor er heen sturen.
Op woensdag 5 november 2003 21:27 schreef Draaitafeltje het volgende:[..]
Hoe krijg je het dan voor elkaar om een bepaalde soorten goederen op een bepaald stations aangeboden te krijgen?
Wil je Coal stuur je een coal trein.
Wil je Wood stuur je een wood trein.
etc.
quote:Logisch eigenlijk
Op woensdag 5 november 2003 21:47 schreef blieblie het volgende:[..]
voor de goederen die je aangeboden wilt hebben een trein, boot, vliegtuig, auto voor er heen sturen.
Wil je Coal stuur je een coal trein.
Wil je Wood stuur je een wood trein.
etc.
Ik kan de tijd die tussen 2 servicesbeurten van mijn voertuigen niet veranderen. deze blijft op 16000 staan terwijl ik wel gewoon op het decrease knopje druk. Iemand die dit probleem kent en de oplossing weet?
quote:Kijk in ttdpatch.cfg en zoek naar het getal 16000 en verander dat zonodig.
Op donderdag 6 november 2003 20:28 schreef gizmo4ever het volgende:
Ik heb een probleempje, of in ieder geval. het lukt me niet.Ik kan de tijd die tussen 2 servicesbeurten van mijn voertuigen niet veranderen. deze blijft op 16000 staan terwijl ik wel gewoon op het decrease knopje druk. Iemand die dit probleem kent en de oplossing weet?
quote:nou, als ik ze niet handmatig naar het depot laat gaan staan ze om de paar seconden stil.
Op donderdag 6 november 2003 22:36 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Dit is door TTDPatch ingesteld. Het is nu de bedoeling dat er zich geen break down's meer voor doen. Dat betekend alleen niet dat een vliegtuig niet crashen. Verder heb je die instelling dus niet meer nodig.
quote:Gezellig achter de pc met TTD
Op maandag 22 december 2003 11:22 schreef dutchmage het volgende:
en ook ik heb m weer geinstalled.. goed voor de winterige dagen
Ik heb de patch geinstalleerd maar toch werkt het niet ( ook niet met control )
quote:ja met de patch.....
Op maandag 22 december 2003 10:04 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
met de TTDPatch?
alvast bedankt
quote:Is het niet zo dat je gesavede games kunt openen in de editor?
Op zondag 4 januari 2004 21:47 schreef murp het volgende:
ik heb een vraagje.. ik zit in 2028 en mn populatie is 7000 en ik heb nog geen bank.. kan iemand vertellen of die bank er vanzelf komt of dat ik er iets voor moet doen... ( fund new buildings?? )alvast bedankt
en ik zit nu in het jaar 2100 en heb nog steeds geen Meglav (of hoe dat ding ook heet) iemand een idee hoe dat kan.
quote:dankje
Op dinsdag 6 januari 2004 07:42 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
http://ttdgraphics.cjb.net/
Is een leuke site vor wat graphics,
maar met die maglev kan ik je niet helpen, helaas.
Oh ja en maglev heb ik al gevonden, omdat ik ook de electrische treinen heb heb ik alleen de monorail en daarop rijdt de maglev trein.
Geen aparte baan meer voor die trein dus
Zoek ik effe op. moment
Edit: hier is ie dan, werkt alleen als je de patch gebruikt
http://www.ttdpatch.net/Manual/ttdpatch_i.pdf
Pagina 120 begint het
[Dit bericht is gewijzigd door gasemans op 08-01-2004 10:48]
quote:ik wil nie cheaten...
Op maandag 5 januari 2004 00:14 schreef Kluupkluup het volgende:[..]
Is het niet zo dat je gesavede games kunt openen in de editor?
En dan een bank toevoegen, of bijvoorbeeld 'dat irritante water' weghalen
TTD gepatched natuurlijk draait onder XP met nieuwe graphics en TTDAlter
Op zich stelt het niets voor. Maar het was een stadje wat erg klein was en uitgegroeid is.
en een in ontwikeling zijnde sateliet stad.
Koploper, Elec1800, Plan T, ze zijn allemaal van de partij.
Volg hier de laatste ontwikkelingen:
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=5033
quote:Ziet er goed uit. Wat is je performance?
Op donderdag 8 januari 2004 23:04 schreef Lord Dreamer het volgende:
3 nieuwe screens ,net gemaakt van mijn Hypergonderia staden een in ontwikeling zijnde sateliet stad.
quote:Je bedoeld het financiele plaatje ?
Op donderdag 8 januari 2004 23:24 schreef Steijn het volgende:[..]
Ziet er goed uit. Wat is je performance?
[Dit bericht is gewijzigd door Lord Dreamer op 08-01-2004 23:37]
quote:Ja, bij die grafiekjes. Er staan een hoop grafieken over de financieen maar er is ook iets van een performance grafiek.
Op donderdag 8 januari 2004 23:28 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Je bedoeld het financiele plaatje ?
quote:Dat is niet wat ik precies bedoelde maar zo te zien heb je een fors bedrijf.
Op donderdag 8 januari 2004 23:28 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Je bedoeld het financiele plaatje ?
Oke de stats en grafieken van Hypergondoria
quote:hmm , mij veel te veel sporen door elkaar heen, dat moet effectiever en simpeler kunnen.
Op donderdag 8 januari 2004 23:35 schreef Steijn het volgende:
Sommige mensen overdrijven met hun kruisingen
[afbeelding]
quote:Zo kun je hem nog verder omhoog krijgen.
Op donderdag 8 januari 2004 23:42 schreef Lord Dreamer het volgende:
[afbeelding]Oke de stats en grafieken van Hypergondoria
Ik ben nooit verder gekomen dan 800
quote:Ik heb er niets bijzonders voor gedaan , en ben nog lang niet klaar
Op donderdag 8 januari 2004 23:55 schreef Steijn het volgende:[..]
Zo kun je hem nog verder omhoog krijgen.
http://i-want-a-website.com/about-tt/ttfaq12.html#12-9Ik ben nooit verder gekomen dan 800
Met gewoon logica kom je een heel eind.
quote:Oh my god. Dat is gewoon ugly.
Op donderdag 8 januari 2004 23:35 schreef Steijn het volgende:
Sommige mensen overdrijven met hun kruisingen
[afbeelding]
edit: bovendien zie ik in het plaatje mutual-exlusion & circular-wait & hold-and-wait & no-preemption... deadlock dus. Dus het is ook nog eens alles behalve slim ontworpen...
[Dit bericht is gewijzigd door klnvntrbyt op 09-01-2004 14:49]
quote:Geen flauw idee waar je het over hebt maar dat zal wel goed zijn. deel 4 heb ik geppend en deze kan dus dicht. Ik zal wat screens posten. één van mijn plattegrond na hem een nacht door te hebben laten lopen.
Op vrijdag 9 januari 2004 14:33 schreef klnvntrbyt het volgende:[..]
Oh my god. Dat is gewoon ugly.
Ik probeer altijd zo realistisch mogelijk te bouwen. Klaverblad knooppunten voor treinen horen daar dus niet bij. Ik zal in dit topic (of in Deel 4) wel een paar screenies posten
edit: bovendien zie ik in het plaatje mutual-exlusion & circular-wait & hold-and-wait & no-preemption... deadlock dus. Dus het is ook nog eens alles behalve slim ontworpen...
En een paar screens met de nieuwe waar ik nu mee bezig ben.
Ik weet niet wat mensen moeilijk doen maar in 1975 zit mijn rating alweer rond de 900 zonder ook er maar op te letten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |