abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 25 november 2003 @ 17:09:02 #126
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_14920753
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:35 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Dit is m'n Saabje Wat je hoort is niet meer dan 2200rpm. Ik ga ook nog eens het geluid rijdend opnemen, want die turbo hoor je teringgoed fluiten

http://home.deds.nl/~j24/saab.wav


Ha, vanaf heden deze topic met geluid, fantastisch!
pi_14922569
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 17:09 schreef Short_stop het volgende:

[..]

Ha, vanaf heden deze topic met geluid, fantastisch!


Jij geen geluid? Zou wel cool zijn
'99 MB E320 CDI T-model
  dinsdag 25 november 2003 @ 19:16:35 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_14924218
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:35 schreef j22flyingdownwind het volgende:
want die turbo hoor je teringgoed fluiten
Dan is die turbo goed naar de tering
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_14924513
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 19:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dan is die turbo goed naar de tering


Euh nee je snapt me wel.. hoop ik; turbo's horen te suizen. M'n turbo is 100%, maar mn APC doet soms vaag vanaf de 170/180 km/h, dan klapt ie een beetje in. Daaronder werkt ie altijd super. Bij 120km/h in 5 gasgeven en binnen no time op de 180 Echt cool want je voelt m dan echt doortrekken
'99 MB E320 CDI T-model
  dinsdag 25 november 2003 @ 22:57:01 #130
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_14930838
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 19:27 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Euh nee je snapt me wel.. hoop ik; turbo's horen te suizen. M'n turbo is 100%, maar mn APC doet soms vaag vanaf de 170/180 km/h, dan klapt ie een beetje in. Daaronder werkt ie altijd super. Bij 120km/h in 5 gasgeven en binnen no time op de 180 Echt cool want je voelt m dan echt doortrekken


Ik weet precies hoe ie voelt, ik weet precies hoe ie klinkt Maar als ie hard gaat fluiten schijnt het toch echt een gevolg te zijn van het slijten van de lagers

Overigens is het wel een gaaf geluid

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 26 november 2003 @ 01:24:30 #131
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_14933650
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 18:12 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Jij geen geluid? Zou wel cool zijn


hmm, ja, das wel leuk inderdaad, moet ik ff bedenken of ik het beste mijn PDA of mijn camera kan gebruiken (je kan wel merken dat het ondertussen 2003 is lol, geluid opnemen, hmm, camera of PDA lol, bandrecorder, wtf is een bandrecorder?!?!?!?)
pi_14971027
SAAB

Check deze link eens. Mooie Saab 900 voor weinig geld.

Alleen dit is de zgn. Silver Arrow Is dat hetzelfde als een Red Arrow zoals j22flyingdownwind heeft? Heb namelijk wel interesse in zo'n auto alleen 't is helemaal in Friesland... Woon zelf in Brabant.

Wat vinden jullie er van?

/edit
Deze kerel heeft nog een 900 staan. Ook voor weinig geld als je het vergelijkt met de andere advertenties.
Alleen geen km.standen erbij gezet helaas!

pi_14973639
Te zien aan het plaatje niet. Dit is een 2-deurs, oude klassieke 900 uit '86. Heeft nog de lelijke knipperlichten. Ik denk dat het idee achter de versie wel hetzelfde zal zijn. Ik vermoed dat de auto een respectabele kilometerstand heeft. (overigens was ook de tankdop al vervangen of ontroest, makkelijk te zien door het kleurverschil)

Weet trouwens iemand nog een goed "klus een beetje zelf" boek over klassieke 900's?

Het zou wel leuk zijn om o.a. makkelijk de stoelverwarming en koplampwissers aan de praat te krijgen.

'We have first raised a dust and then complain we cannot see' Bishop Berkeley (1685-1753)
pi_14976527
quote:
Op donderdag 27 november 2003 14:07 schreef SvenThaMan het volgende:
SAAB

Check deze link eens. Mooie Saab 900 voor weinig geld.

Alleen dit is de zgn. Silver Arrow Is dat hetzelfde als een Red Arrow zoals j22flyingdownwind heeft? Heb namelijk wel interesse in zo'n auto alleen 't is helemaal in Friesland... Woon zelf in Brabant.

Wat vinden jullie er van?

/edit
Deze kerel heeft nog een 900 staan. Ook voor weinig geld als je het vergelijkt met de andere advertenties.
Alleen geen km.standen erbij gezet helaas!


Een Silver Arrow is ook een gelimiteerde versie, ook 150 stuks van gebouwd. 't Verschil is alleen dat een Red Arrow wat meer aanpassingen heeft (spoilers, bumpers, skirts, onderstel, verlaagd, speciale velgen, Saab Airflow e.d).
'99 MB E320 CDI T-model
pi_15018506
Jeeeeh ikke is blij
Heb m'n nieuwe stuurtje binnen, mijn oude was fukking versleten.Heb hetzelfde stuurtje alleen dan ipv zwart heb ik nu een heel donker bruine (leer uiteraard )... past wat beter bij het interieur. Verder heb ik eindelijk de typeplaatjes er achter weer op staan Zonder het "Saab" en "900 turbo" embleem kijkt de achterkant wat kaal. Het "turbo" embleem voor in de grille was helaas nog niet binnen.
Verder komen er (waarschijnlijk) volgende week gele (!! ) mistlampen onder in de bumper. Geel natuurlijk om het zweedse er goed in de houden

Wees gegroet en een prettige dag verder

'99 MB E320 CDI T-model
  zaterdag 29 november 2003 @ 16:46:30 #136
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_15022987

Saab

Alleen geen idee hoe ie rijd want zo vind je ze alleen in Noorwegen en Zweden.

Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_15029591
Ik kan aan een Saab 9000 2.0 Turbo komen, uit 1985. Met full options (airco, cruise control, lederen bekleding, lichtmetalen velgen blablablabla) uit met 263.000 km op de teller. :| Kleur is zwart. Er zit helaas geen APK-keuring op.

Even een foto, want dat is wel zo leuk. Zoiets is 't dus (ook een liftback), maar dan in het zwart.

Vraag is: wat kost zoiets per maand? Uitgaande van de Saab dan. Áls ik het doe ga ik toch niet veel rijden (alleen voor de fun ) want school ligt toch maar op 3km afstand en gezien de vele stoplichten is de fiets nog altijd sneller (en anders heb ik nog altijd m'n OV-jaarkaart).

Ik weet wel dat de wegenbelasting rond de 500 Euro per jaar is, en alleen WA-verzekering is voor mij iets van 750 Euro per jaar. Maar what about het onderhoud?

Of is 't een idee om gewoon die auto aan te nemen, en nog niet te verzekeren/keuren en eventueel door te verkopen aan een liefhebber ofzo?

  zondag 30 november 2003 @ 11:35:51 #138
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_15033796
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 23:38 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik kan aan een Saab 9000 2.0 Turbo komen, uit 1985. Met full options (airco, cruise control, lederen bekleding, lichtmetalen velgen blablablabla) uit met 263.000 km op de teller. :| Kleur is zwart. Er zit helaas geen APK-keuring op.

Even een foto, want dat is wel zo leuk. Zoiets is 't dus (ook een liftback), maar dan in het zwart.

[afbeelding]

Vraag is: wat kost zoiets per maand? Uitgaande van de Saab dan. Áls ik het doe ga ik toch niet veel rijden (alleen voor de fun ) want school ligt toch maar op 3km afstand en gezien de vele stoplichten is de fiets nog altijd sneller (en anders heb ik nog altijd m'n OV-jaarkaart).

Ik weet wel dat de wegenbelasting rond de 500 Euro per jaar is, en alleen WA-verzekering is voor mij iets van 750 Euro per jaar. Maar what about het onderhoud?

Of is 't een idee om gewoon die auto aan te nemen, en nog niet te verzekeren/keuren en eventueel door te verkopen aan een liefhebber ofzo?


Is vrij weinig over te zeggen. Hoe is de technische staat van de auto? Heeft ie veel roest? Een turbo zou wel eens afgeragt kunnen zijn, en dat levert veel onderhouds en/of reparatiekosten op. Onderdelen van Saab zijn over het algemeen redelijk geprijst. Ik weet niet hoe dit in verhouding met andere merken is. Ik vind het redelijk te betalen, maarja dat komt omdat onderdelen van mijn Benz niet te betalen zijn. Het verbruik hangt ook nogal van de motorisering af. Heb een weekje in een 9000 CDE gereden, een 2.3 zonder turbo. Deze loopt ongeveer 1:9 als je normaal rijdt. Zo'n 2 liter turbo zal wel wat zuiniger rijden. Ze rijden trouwens ontzettend goed die dingen
'99 MB E320 CDI T-model
  zondag 30 november 2003 @ 12:48:21 #139
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_15034913
quote:
Op zondag 30 november 2003 11:35 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Is vrij weinig over te zeggen. Hoe is de technische staat van de auto? Heeft ie veel roest? Een turbo zou wel eens afgeragt kunnen zijn, en dat levert veel onderhouds en/of reparatiekosten op. Onderdelen van Saab zijn over het algemeen redelijk geprijst. Ik weet niet hoe dit in verhouding met andere merken is. Ik vind het redelijk te betalen, maarja dat komt omdat onderdelen van mijn Benz niet te betalen zijn. Het verbruik hangt ook nogal van de motorisering af. Heb een weekje in een 9000 CDE gereden, een 2.3 zonder turbo. Deze loopt ongeveer 1:9 als je normaal rijdt. Zo'n 2 liter turbo zal wel wat zuiniger rijden. Ze rijden trouwens ontzettend goed die dingen


Kan je hem niet even laten keuren ergens? Heb ik ook gedaan, was maar ¤40... Toen ik hem heb gekocht ging er bijna meteen alsnog vanalles stuk, maar dat hoort blijkbaar bij 16 jaar oude auto's... Alles bij elkaar (auto, keuring en reparatie van o.a. de koppeling) heeft hij me een dikke ¤2000 gekost maar ik ben heeeel blij met mijn saabje...
  zondag 30 november 2003 @ 13:03:38 #140
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_15035228
Doe je goed!
Aanschaf, motorrivisie en wat onderdelen en geintjes hebben mij ongeveer € 4500,- gekost tot nu toe. Maarja het is wel een turbo, en een gelimiteerde oplage. Dat merk je in de aanschaf zeker wel. En daarbij is een volledige motorrivisie ook niet goedkoop Wel de moeite waard!
'99 MB E320 CDI T-model
  zondag 30 november 2003 @ 13:06:57 #141
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_15035271
quote:
Op zondag 30 november 2003 13:03 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Doe je goed!
Aanschaf, motorrivisie en wat onderdelen en geintjes hebben mij ongeveer € 4500,- gekost tot nu toe. Maarja het is wel een turbo, en een gelimiteerde oplage. Dat merk je in de aanschaf zeker wel. En daarbij is een volledige motorrivisie ook niet goedkoop Wel de moeite waard!
Dank je, maar (voorzover ik weet) ziet de jouwe er net zo mooi uit als de mijne lelijk met zijn afbladderende lak en verroeste wieldoppen... Maar ik hoef me iig geen zorgen te maken dat iemand hem pikt of er een kras op maakt of zo...
  zondag 30 november 2003 @ 13:52:38 #142
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_15036089
Nouja ik heb wel lichtmetale velgen die nog in best goede staat zijn. De lak is ook goed, alleen heb ik wat roest onder de spoiler. Motorisch is hij nu gewoon 100%%%5, het interieur ziet er ook perfect uit, alleen komt de hemel (zoals bij bijna elke saab 900 ) een beetje naar beneden op sommige plaatsen. Wat er van buiten niet goed aan is, is wat roest onder de spoiler, en de bumpers hebben nogal wat steenslag, maarja dat is ook wel te verwachten met die taartschep voorop Maar slecht ziet ie er zeker niet uit.




'99 MB E320 CDI T-model
pi_15036312
quote:
Op zondag 30 november 2003 13:52 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Nouja ik heb wel lichtmetale velgen die nog in best goede staat zijn. De lak is ook goed, alleen heb ik wat roest onder de spoiler. Motorisch is hij nu gewoon 100%%%5, het interieur ziet er ook perfect uit, alleen komt de hemel (zoals bij bijna elke saab 900 ) een beetje naar beneden op sommige plaatsen. Wat er van buiten niet goed aan is, is wat roest onder de spoiler, en de bumpers hebben nogal wat steenslag, maarja dat is ook wel te verwachten met die taartschep voorop Maar slecht ziet ie er zeker niet uit.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Blijven Geile auto's die 900's maar dan wel het oude type en niet het nieuwe, waar ook_gek op geilt

Als je ooit van je 900 af wilt J22 * PeuRac steekt hand op

"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 30 november 2003 @ 14:10:20 #144
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_15036396
quote:
Op zondag 30 november 2003 13:52 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Nouja ik heb wel lichtmetale velgen die nog in best goede staat zijn. De lak is ook goed, alleen heb ik wat roest onder de spoiler. Motorisch is hij nu gewoon 100%%%5, het interieur ziet er ook perfect uit, alleen komt de hemel (zoals bij bijna elke saab 900 ) een beetje naar beneden op sommige plaatsen. Wat er van buiten niet goed aan is, is wat roest onder de spoiler, en de bumpers hebben nogal wat steenslag, maarja dat is ook wel te verwachten met die taartschep voorop Maar slecht ziet ie er zeker niet uit.
Jouw auto is echt prachtig man!

Die van mij is technisch volgens mij nu ook 100% met alles origineel behalve de koppeling, de ruitenwissers en de radio/antenne (voorzover ik weet)... 2 liter niet-turbo doet het ook prima (ik moet binnenkort toch echt s naar Duitsland om te kijken hoe hard hij gaat want in Nederland gaat hij hard genoeg om mijn rijbewijs kwijt te raken) alleen het interieur en de lak zien er dus écht niet uit en dat ga ik nu voorlopig ff niet meer herhalen en ik ga ook geen detailfoto's maken tot ik geld en zin heb om hem op te knappen en ik zeker weet dat hij het nu ook goed blijft doen...

(geluid van motor komt eraan)..

  zondag 30 november 2003 @ 14:17:22 #145
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_15036529
quote:
Op zondag 30 november 2003 14:04 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Als je ooit van je 900 af wilt J22 * PeuRac steekt hand op


Vergeet 't maar
Ben totally in luv, ik betrapte mezelf er dit weekend op dat ik zo goed als nooit meer in de G rij
'99 MB E320 CDI T-model
  zondag 30 november 2003 @ 14:22:35 #146
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_15036627
quote:
Op zondag 30 november 2003 14:10 schreef Short_stop het volgende:

[..]


Dank u
Wat zit er bij jou allemaal voor extra's in? Ik heb géén electrische ramen, wel een electrisch schuidakkie, electrische antenne (ook origineel ) en stoelverwarming. Spiegels gaan bij mij ook met de hand (gelukkig)

Ik heb in Nederland (foei!) één keer écht geplankt op een lege snelweg. Hij loopt 210 / 220 op de teller. Maargoed dat doe ik nooit, vind ik zonde van de auto Normaal op de snelweg rij ik zo rond de 130, dan issie nog lekker stil van binnen en schiet het toch lekker op.

Ben trouwens wel benieuwd naar het geluid van je motor Heb nog nooit een die 2 liter-i uit de 900 gehoord dus

'99 MB E320 CDI T-model
pi_15036726
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 23:38 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik kan aan een Saab 9000 2.0 Turbo komen, uit 1985. Met full options (airco, cruise control, lederen bekleding, lichtmetalen velgen blablablabla) uit met 263.000 km op de teller. :| Kleur is zwart. Er zit helaas geen APK-keuring op.

Even een foto, want dat is wel zo leuk. Zoiets is 't dus (ook een liftback), maar dan in het zwart.

[afbeelding]

Vraag is: wat kost zoiets per maand? Uitgaande van de Saab dan. Áls ik het doe ga ik toch niet veel rijden (alleen voor de fun ) want school ligt toch maar op 3km afstand en gezien de vele stoplichten is de fiets nog altijd sneller (en anders heb ik nog altijd m'n OV-jaarkaart).

Ik weet wel dat de wegenbelasting rond de 500 Euro per jaar is, en alleen WA-verzekering is voor mij iets van 750 Euro per jaar. Maar what about het onderhoud?

Of is 't een idee om gewoon die auto aan te nemen, en nog niet te verzekeren/keuren en eventueel door te verkopen aan een liefhebber ofzo?


Een saab 9000 (turbo) uit 1985 ziet er meer zo uit:

Jouw foto is van het nieuwe model van na 1992..

pi_15036753
quote:
Op zondag 30 november 2003 14:17 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Vergeet 't maar
Ben totally in luv, ik betrapte mezelf er dit weekend op dat ik zo goed als nooit meer in de G rij


Foei toch, dan mag je de G ook wel aan mij doen hoor hoef je iig niet bang te zijn dat hij niet goed onderhouden wordt (verkoop ze tenslotte).
quote:
Op zondag 30 november 2003 14:22 schreef j22flyingdownwind het volgende:

Ben trouwens wel benieuwd naar het geluid van je motor Heb nog nooit een die 2 liter-i uit de 900 gehoord dus


Ik weet niet wat de 2.0i doet maar de 2.0S (met LPT, zonder APC dus) Klinkt hetzelfde als de 2.0Turbo, dus ook dat fluiten, en ook die roffel
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 30 november 2003 @ 14:49:22 #149
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_15037072
quote:
Op zondag 30 november 2003 14:30 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de 2.0i doet maar de 2.0S (met LPT, zonder APC dus) Klinkt hetzelfde als de 2.0Turbo, dus ook dat fluiten, en ook die roffel


Ik heb tijdens het zoeken naar een Red Arrow ook nog in een 900S gereden. Ze maken <3000 rpm redelijk hetzelfde geluid, maar daarboven maakt de turbo een heel cool zuigend geluid, door die APC, en dat hoor je bij de S niet. De S is trouwens nog best vlot, maar dat komt omdat het ook een 16klepper is. Onderin (< 1500rpm) heeft ie wat meer pit als mijn turbo, maar vanaf rond de 2500rpm (max koppel) dan is die turbo toch een heel stuk sneller. Maarja oude saabs maken altijd wel dik geluid vind ik. Hebben ook maar 1 demper Ploft zo lekker uit de auspuff (*verwijst naar geluidsfragment eerder in dit topic)
'99 MB E320 CDI T-model
  zondag 30 november 2003 @ 14:51:15 #150
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_15037122
quote:
Op zondag 30 november 2003 14:22 schreef j22flyingdownwind het volgende:

Wat zit er bij jou allemaal voor extra's in? Ik heb géén electrische ramen, wel een electrisch schuidakkie, electrische antenne (ook origineel ) en stoelverwarming. Spiegels gaan bij mij ook met de hand (gelukkig)


Uhm, extra's hehe, uhm, nou, het is een Saab... Verder was het denk ik de goedkoopste uitvoering... Ik heb alleen stoelverwarming maar dat is echt standaard volgens mij, dat had ik ook al op mijn 96 (als ik het me goed herinner)...
quote:
Ik heb in Nederland (foei!) één keer écht geplankt op een lege snelweg. Hij loopt 210 / 220 op de teller. Maargoed dat doe ik nooit, vind ik zonde van de auto Normaal op de snelweg rij ik zo rond de 130, dan issie nog lekker stil van binnen en schiet het toch lekker op.
Is denk dat die van mij ergens rond de 180/190 zal halen... Hoogste snelheid tot nu toe was dik 160 om 4 uur snachts ergens en toen leek hij nog flink wat over te hebben... Was nog lang geen plankgas iig...
quote:
Ben trouwens wel benieuwd naar het geluid van je motor Heb nog nooit een die 2 liter-i uit de 900 gehoord dus
2 liter-i 900? Volgens mij ben je in de war... Ik heb een Saab 90 met een 2 liter motor zonder i...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')