Mijn eerste Saab was een 16 jaar oude Saab 96 met nog geen 30.000KM op de teller. Helaas is die niet meer en heb ik ook geen foto's
Nu heb ik sinds een paar maanden een (opknap-)Saab 90, óók 16 jaar oud maar nu met 190.000km op de teller, aanschafprijs ¤500.
Morgen foto's!!
[Dit bericht is gewijzigd door GizartFRL op 22-10-2003 07:03]
quote:Das een 900. Zelfde achterkant als de 90 die de voorkant van een 99 heeft Wel een beetje een lelijk kleurtje heeft deze vind ik...
Op dinsdag 21 oktober 2003 02:48 schreef Marijnissen het volgende:
vroeger hadden ze toch zo'n lelijke bak? de multipla was er niets bij
-edit-
tis trouwens maar wat je lelijk vindt... Vergeet niet dat je hier naar een ongeveer 15 jaar oude auto kijkt... Saab is een van de weinige merken die (tot niet zo lang geleden) heeeel erg herkenbare auto's maakte (die je dan mooi of lelijk kan vinden)... Wat mij betreft was alleen Citroën net zo herkenbaar...
-edit 2-
Ja, ok, en Mercedes en BMW dan...
Maar dat is toch geen verkeerd lijstje vind ik zelf eigenlijk...
-edit 3-
Ja, goed, en Volvo ook wel... Maar nog even voor de duidelijkheid, deze topic was bedoeld voor Saab-liefhebbers, niet voor Saab-haters...
[Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 21-10-2003 02:58]
quote:Kijk, das nou gewoon helemaal vind ik dus....
Op dinsdag 21 oktober 2003 03:16 schreef bas-beest het volgende:
dit is toch wel de ultieme 900:
Ik ga ff een patatje halen en dan onderweg ook mijn saabje s fotografereneren en zo...
Tot zo!!!
quote:Jij zit atm in de USA?
Op dinsdag 21 oktober 2003 03:19 schreef Short_stop het volgende:[..]
Kijk, das nou gewoon helemaal vind ik dus....
Ik ga ff een patatje halen en dan onderweg ook mijn saabje s fotografereneren en zo...
Tot zo!!!
quote:Nee, ook in Den Haag krijgen we snachts wels trek in een patatje
Op dinsdag 21 oktober 2003 03:20 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Jij zit atm in de USA?
quote:Wauw! Die is vet zeg!
Op dinsdag 21 oktober 2003 03:16 schreef bas-beest het volgende:
dit is toch wel de ultieme 900:
quote:9-5 en 9-3 bedoel je denk ik, de 93 en 95 zijn heeeeel oud... (ik had vroeger een 96, die kwam na de 95...)
Op dinsdag 21 oktober 2003 03:23 schreef BaBy-G het volgende:
vind al die Saabs helemaal niks (lelijke voor bumper)...
behalve de nieuwe 95 en 93 sport sedan...
dit is een 93;
Saab 93 1957
"Je kunt niet harder rijden met een auto", zei Erik Carlsson na zijn overwinning in de 1.800 kilometer lange Finse Duizend Meren Rally in 1957. Het was Eriks eerste victorie in een belangrijke internationaal evenement. De auto in het museum is een exacte replica van de kampioens-Saab: een vaalgeel exemplaar met het registratienummer P 54444. De driecilindertweetaktmotor van 748 cc, die standaard 38 pk levert, was destijds getuned en leverde toen 65 pk.
Dit is een Saab 95 (in niet zo'n heeeeel erg goede staat...)
En dit is een Saab 96, de eerste auto waar ik de wegen in onveilig maakte;
quote:Voordat ik gaaf en leuk en zo begin te roepen wil ik toch eerst wel even weten hoe het nu dan met die 900 is....
Op dinsdag 21 oktober 2003 05:33 schreef method21 het volgende:
We hebben pas met een saab 900 op de maisplak gecrost in hogeloon, binnekort foto's
quote:die staat bij mij in de straat ook, die is van mijn overbuurman.
Op dinsdag 21 oktober 2003 03:16 schreef bas-beest het volgende:
dit is toch wel de ultieme 900:
quote:lol, snackkah de vrijheid
Op dinsdag 21 oktober 2003 04:57 schreef Short_stop het volgende:
Nou, zoals belooft hierbij dus wat plaatjes van mijn saabje;
quote:Ha, een kenner!
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:47 schreef wunderbaum het volgende:[..]
lol, snackkah de vrijheid
quote:Als je dan patat haalt, ga dan naar een goede tent ; piet patat bijvoorbeeld
Op dinsdag 21 oktober 2003 04:57 schreef Short_stop het volgende:
Nou, zoals belooft hierbij dus wat plaatjes van mijn saabje;
quote:ooooo, die oude zaapjes sucken zoooo!!!! Als je nu een nieuwe hebt, die zijn nog wel aardig (ook niet wat ik zou kopen voor dat geld) maar die oude
Op dinsdag 21 oktober 2003 02:28 schreef Short_stop het volgende:
Trotse eigenaar van een Saab? Laat hem hier zien!!! (ja, ook die omgebouwde Vectra's van tegenwoordig )Mijn eerste Saab was een 16 jaar oude Saab 96 met nog geen 30.000KM op de teller. Helaas is die niet meer en heb ik ook geen foto's
Nu heb ik sinds een paar maanden een (opknap-)Saab 90, óók 16 jaar oud maar nu met 190.000km op de teller, aanschafprijs ¤500.
Morgen foto's!!
quote:om 3:30 op dinsdagochtend? Ik dacht het niet. Bovendien maakt de Vrijheid betere patat dan Piet Patat maar das natuurlijk maar persoonlijke voorkeur...
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:12 schreef Ballebek het volgende:[..]
Als je dan patat haalt, ga dan naar een goede tent ; piet patat bijvoorbeeld
quote:Wilde dat ook al zeggen
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:47 schreef wunderbaum het volgende:[..]
lol, snackkah de vrijheid
Ik ben helemaal gek op de 9-3 en de 900
Iets meer niet
quote:Goed zo, vooral geen oude Saab kopen!!! Laat dat maar lekker aan de liefhebbers(kenners) over....
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:13 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
ooooo, die oude zaapjes sucken zoooo!!!! Als je nu een nieuwe hebt, die zijn nog wel aardig (ook niet wat ik zou kopen voor dat geld) maar die oude
quote:Nou voor een kleine 8000 euro heb je een hele mooie saab 900 met vrij veel er op en er aan En reken maar dat je lekker uitgerust op je bestemming aan komt
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:13 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
ooooo, die oude zaapjes sucken zoooo!!!! Als je nu een nieuwe hebt, die zijn nog wel aardig (ook niet wat ik zou kopen voor dat geld) maar die oude
quote:Zonde van je geld, als je het mij vraagt. ieder zijn ding, he
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:16 schreef Short_stop het volgende:[..]
Goed zo, vooral geen oude Saab kopen!!! Laat dat maar lekker aan de liefhebbers(kenners) over....
quote:Voor dat geld heb je echt een hele mooie auto, denk aan een Alpha of een Honda.
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:17 schreef ook_gek het volgende:[..]
Nou voor een kleine 8000 euro heb je een hele mooie saab 900 met vrij veel er op en er aan En reken maar dat je lekker uitgerust op je bestemming aan komt
quote:Ik vind ¤500 nou niet echt heel erg veel geld voor een auto, en ook niet als je de dikke ¤1000 die ik aan diverse reparaties kwijt was meetelt....
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:17 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
Zonde van je geld, als je het mij vraagt. ieder zijn ding, he
Maar ik ben dus een Saab-fan, jij niet, jouw goed recht en mijn goed recht... Maar deze topic was dus eigenlijk bedoelt voor Saab-fans en niet voor Saab-haters...
Die stóelen he?
[Dit bericht is gewijzigd door heijx op 21-10-2003 09:53]
quote:je plaatje doet het niet Maar inderdaad, ze zitten lekkurrrrrrrr!!!
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:25 schreef heijx het volgende:
Back on topic:Die verwarmde stóelen he?
Tyvärr!
Du har försökt att ladda en sida som inte finns på Passagens medlemsservrar. Detta kan bero på någon av följande anledningar:
* Den angivna adressen är felaktig. Kontrollera stavningen och försök igen.
* Sidan är inte tillgänglig för tillfället eftersom medlemmen uppdaterar sidan. Försök igen senare.
* Sidan existerar inte längre på denna server.
har har har
[Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 21-10-2003 09:32]
quote:ik heb t toch over die knake zaapjes? Niet zeuren, dan! Maar goed, wees blij met die oubollige bak van je. Ik ga ff verder kijken op fok, mzl!
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:23 schreef Short_stop het volgende:
of met andere woorden;NU WEER ON-TOPIC GRAAG!!!
En 175 pk ofzo, dat ragt. Hij heeft nou een saab 9000 met 140 pk, en hij rijdt nu op gas. Alleen z'n airco is
Verder leuke bak.
quote:volgens mij is stoelverwarming standaard op alle Saabs (minstens sinds de vroege jaren 70)... Moet ook eigenlijk wel bij scandinavische auto's he! Ik vind zelf de ruitenwissers en sproeiers op de koplampen erg leuk (en handig bij zware sneeuw)...
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:31 schreef Viper_74 het volgende:
Vriend van me heeft een saab 9000 turbo gehad, vette automaat. Luxe kwa uitvoering man, elek ramen/spiegels, volgens mij zelfs stoelverwarming.En 175 pk ofzo, dat ragt. Hij heeft nou een saab 9000 met 140 pk, en hij rijdt nu op gas. Alleen z'n airco is
Verder leuke bak.
quote:Alfa is gewoon bagger. En honda is een antalianen auto :"P
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:19 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
Voor dat geld heb je echt een hele mooie auto, denk aan een Alpha of een Honda.
Saab maakt hele mooie auto,s. alleen het imago is stukken minder.
Vroeger waren het dokter auto,s. Nu zijn het juppen auto,s
quote:Gek genoeg heeft Saab juist naam gemaakt door heel veel ralley's te winnen...
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:37 schreef ook_gek het volgende:[..]
Alfa is gewoon bagger. En honda is een antalianen auto :"P
Saab maakt hele mooie auto,s. alleen het imago is stukken minder.
Vroeger waren het dokter auto,s. Nu zijn het juppen auto,s
quote:Saab 92
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:40 schreef Ultimora het volgende:
J22 heeft een Red Arrow, die rulet verder hebben mijn ouders ook heeeeel erg vroeger 92´s gehad, die zijn minder. 900derds en 9000ends zijn t coolst, en t comfortabelst
quote:apart kleurtje, je auto. Of valt dat wel mee? Op die 2de foto lijkt het net één of andere tint donker-roze...
Op dinsdag 21 oktober 2003 04:57 schreef Short_stop het volgende:
Nou, zoals belooft hierbij dus wat plaatjes van mijn saabje;
quote:Hij is bordeaux-rood alleen valt de lak er dus echt af als je er naar kijkt. Je ziet ook overal plekjes zitten waar het los heeft gelaten al valt dat met deze belichting niet zo heeeeel erg op...
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:39 schreef bas-beest het volgende:[..]
apart kleurtje, je auto. Of valt dat wel mee? Op die 2de foto lijkt het net één of andere tint donker-roze...
Hij vond het zonde om de saab te verkopen omdat hij er toch te weinig voor terug zou krijgen.
Inmiddels heeft hij ook alweer de nieuwe saab 95 3.0T vector gekocht, super machtige wagen al vind ik het jammer dat de griffin lijn er uit is.
Ik zelf heb met wat bij verdienste en het inruilen van de saab reeds deze wagen gekocht.
Saab rijders zullen het wel vreselijk vinden, maar ik ben er helemaal trots op.
quote:Leuke auto!!! Alleen jammer dat het geen Saab is Ik kan me helemaal voorstellen dat je er trots op bent!
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:53 schreef Rolex het volgende:
Mijn vader is Saab freak ik had net mn rijbewijs en toen kreeg ik zijn saab 9000 griffin omdat hij de 95 griffin had gekocht.Hij vond het zonde om de saab te verkopen omdat hij er toch te weinig voor terug zou krijgen.
Inmiddels heeft hij ook alweer de nieuwe saab 95 3.0T vector gekocht, super machtige wagen al vind ik het jammer dat de griffin lijn er uit is.
Ik zelf heb met wat bij verdienste en het inruilen van de saab reeds deze wagen gekocht.
Saab rijders zullen het wel vreselijk vinden, maar ik ben er helemaal trots op.
quote:Makkelijk nummerbord
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:53 schreef Rolex het volgende:
Mijn vader is Saab freak ik had net mn rijbewijs en toen kreeg ik zijn saab 9000 griffin omdat hij de 95 griffin had gekocht.Hij vond het zonde om de saab te verkopen omdat hij er toch te weinig voor terug zou krijgen.
Inmiddels heeft hij ook alweer de nieuwe saab 95 3.0T vector gekocht, super machtige wagen al vind ik het jammer dat de griffin lijn er uit is.
Ik zelf heb met wat bij verdienste en het inruilen van de saab reeds deze wagen gekocht.
Saab rijders zullen het wel vreselijk vinden, maar ik ben er helemaal trots op.
nogmaals;
Deze topic is bedoeld voor saab-fans. Saab-haters en liefhebbers/haters van andere merken wordt vriendelijk doch dringend verzocht hun eigen topic te openen...
quote:zeg
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:14 schreef Short_stop het volgende:
Ja luister s, nou waren we het er net een beetje over eens dat roepen dat je saabs niet fijn vindt off-topic is, dan betekent dat natuurlijk dat roepen dat je niet van Audi's houdt helemaal off-topic is...nogmaals;
Deze topic is bedoeld voor saab-fans. Saab-haters en liefhebbers/haters van andere merken wordt vriendelijk doch dringend verzocht hun eigen topic te openen...
Saab 900 blijf ik mooi vinden
Of de saab 9-3 coupe
quote:Ha, en anders ik wel!!! Maar je hebt gelijk, ik viel een beetje hard tegen je uit... Maar ja, misschien kan je je voorstellen dat als je een topic opent voor saab-liefhebberds en dan komen er allemaal mensen vertellen dat ze saab zwaar bout vinden en dan heb je dat gehad en dan begint er eentje over audi's, dat je dan een beetje zit te balen? Maar sorry dus, ik bedoelde het niet slecht....
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:56 schreef ook_gek het volgende:[..]
zeg
Ben blij dat jij geen modje bent.
quote:Mooi he!
[afbeelding]
Saab 900 blijf ik mooi vinden
Of de saab 9-3 coupe
quote:Niks geen probleem hoor
Op dinsdag 21 oktober 2003 12:09 schreef Short_stop het volgende:[..]
Ha, en anders ik wel!!! Maar je hebt gelijk, ik viel een beetje hard tegen je uit... Maar ja, misschien kan je je voorstellen dat als je een topic opent voor saab-liefhebberds en dan komen er allemaal mensen vertellen dat ze saab zwaar bout vinden en dan heb je dat gehad en dan begint er eentje over audi's, dat je dan een beetje zit te balen? Maar sorry dus, ik bedoelde het niet slecht....
Ik hoor mensen altijd zeggen dat saab een juppen auto is en een dokters auto. En van de week hoorde ik nog iemand zeggen dat hij het idee heeft dat alle saab bezitters gemiddeld 80 zijn en een stoma hebben Hoe komen ze er op
Vriendin van me heeft een Saab 95 van 4 jaar oud. Rijd echt helemaal geweldig
Zelf heb ik altijd een saab 9-3 of een 900 willen hebben. Liefst coupe
Wie weet komt die er ooit nog wel eens
quote:Ken je de 9X al?
Op dinsdag 21 oktober 2003 12:17 schreef ook_gek het volgende:
...
Zelf heb ik altijd een saab 9-3 of een 900 willen hebben. Liefst coupe
Wie weet komt die er ooit nog wel eens
die staat op mijn verlanglijstje maar daar zal die nog wel even blijven ook voorlopig ben ik bang...
quote:U zei coupé?
Op dinsdag 21 oktober 2003 12:17 schreef ook_gek het volgende:Zelf heb ik altijd een saab 9-3 of een 900 willen hebben. Liefst coupe
Wie weet komt die er ooit nog wel eens
Saab Sonnett III met dezelfde Ford V4 als in de 96
Mijn Saabke: Saab 900 Turbo "Red Arrow" no. 68/150.
Electrisch schuifdak, centrale deurvergrendeling, stoelverwarming, CD wisselaartje, en over korte tijd ook de extra oliedruk, olietemp., en accuspanningmeters in de mid-console. Hij is van 1987, heeft 223.000km gelopen. Hij is nu in onderhoud. De techniek wordt even weer op nieuwstaat gebracht. Dat wil zeggen nieuwe cylinderkop, koppakking, uitlaatspruitstuk, remklauwen en blokken. Daarna komt het exterieur aan de beurt. (roest bijwerken).
Ik ben er iig heeeel blij mee En het rijdt vreselijk goed En snel... en daar vergissen nogal wat mensen zich in hehe
En een fotoke!
quote:Hmm, als ik de topic "wat vind je van Saab?" had genoemd had ik je helemaal gelijk gegeven maar in een topic die "Alle Saab-lovers verzamelen!!!!" heet vind ik het toch wel een beetje off-topic om te gaan lopen vertellen hoe lelijk en slecht je Saabs wel niet vind, om het maar niet te hebben over mensen hun mening over Audi's. Ik vind het dan in ieder geval wél normaal om mensen even te vragen on-topic te blijven, anders is de pret voor de mensen die wél Saab-gek zijn er snel af, vind je ook niet?
Op dinsdag 21 oktober 2003 12:17 schreef ook_gek het volgende:[..]
Niks geen probleem hoor
Maar je kan weten dat dit gebeurd. Dit is namelijk gewoon een zooi meningen bij elkaar. En daar zitten dan ook mensen tussen die het niks vinden
quote:Heel simpel, ze hebben er nog nooit in gereden...
Ik hoor mensen altijd zeggen dat saab een juppen auto is en een dokters auto. En van de week hoorde ik nog iemand zeggen dat hij het idee heeft dat alle saab bezitters gemiddeld 80 zijn en een stoma hebben Hoe komen ze er op
Maar nu dan weer helemaal on-topic........
quote:Kewlllllll!!!!!! Hoe lang heb je hem al en is het je eerste Saab?
Op dinsdag 21 oktober 2003 15:31 schreef j22flyingdownwind het volgende:
*Meldt zich*!!Mijn Saabke: Saab 900 Turbo "Red Arrow" no. 68/150.
Electrisch schuifdak, centrale deurvergrendeling, stoelverwarming, CD wisselaartje, en over korte tijd ook de extra oliedruk, olietemp., en accuspanningmeters in de mid-console. Hij is van 1987, heeft 223.000km gelopen. Hij is nu in onderhoud. De techniek wordt even weer op nieuwstaat gebracht. Dat wil zeggen nieuwe cylinderkop, koppakking, uitlaatspruitstuk, remklauwen en blokken. Daarna komt het exterieur aan de beurt. (roest bijwerken).Ik ben er iig heeeel blij mee En het rijdt vreselijk goed En snel... en daar vergissen nogal wat mensen zich in hehe
En een fotoke!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Leuk!!! En jammer
Op dinsdag 21 oktober 2003 16:02 schreef beertje_ het volgende:
Onze eerste auto was een Saab 99
Zal eerdaags ff een foto zoeken.
Voor 100 knaken toendertijd gekocht alleen jammer dat hij slecht onderhouden was anders hadden we er waarschijnlijk nog in gereden
quote:Wij hebben zelf trouwens een Saab 9000 CD Griffin, is mn vader echt zooo trots op, wel logisch ook is ook zown -ding!!! Foto's volgt nog
Op dinsdag 21 oktober 2003 03:22 schreef Duran het volgende:[..]
Wauw! Die is vet zeg!
Ik heb een prachtige donkergroene Cabrio 900 Turbo vlakbij mn werk staan! Als ik ooit een Digi cam heb zal ik er ns een fotootje van maken zown -ding !!!
Heerlijk.
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 20:54 schreef Eul het volgende:
Ik heb er geen maar ik rijd er wel regelmatig in (saab monteur, dus vragen.... misschien heb ik een antwoord?). Vooral die 900 Turbo's, bloedje snel. Idd onderschat door veel mensen (GTi rijders ).Heerlijk.
quote:Het is m'n eerste aapje en heb hem nu 5 weekjes ongeveer En ben er heeeel blij mee
Op dinsdag 21 oktober 2003 15:56 schreef Short_stop het volgende:[..]
Kewlllllll!!!!!! Hoe lang heb je hem al en is het je eerste Saab?
quote:9000T16 was ook verrassend rap van de plek.
Op dinsdag 21 oktober 2003 20:54 schreef Eul het volgende:
Ik heb er geen maar ik rijd er wel regelmatig in (saab monteur, dus vragen.... misschien heb ik een antwoord?). Vooral die 900 Turbo's, bloedje snel. Idd onderschat door veel mensen (GTi rijders ).Heerlijk.
Gekke vraag: Heb je in de werkplaats veel 9000's met kapotte achterklepsluiting gezien? (tweemaal hier) En een plots tegen het plafond springende pookknop?
quote:Whehehe
Op woensdag 22 oktober 2003 11:55 schreef heijx het volgende:En een plots tegen het plafond springende pookknop?
Sonnet II d8 ik
Saab 99 EMS Turbo II met originele airflowkit. Mooi he!
Sonnet I
[Dit bericht is gewijzigd door Tjabbo op 22-10-2003 12:54]
quote:Idd! Een saab moet spoiler en skirt vrij zijn! Dat kan echt niet op zon bak. Behalve dan een origonele airflow kit.
Op woensdag 22 oktober 2003 14:17 schreef ook_gek het volgende:
wat een zonde
quote:Welke???
Op woensdag 22 oktober 2003 14:17 schreef ook_gek het volgende:
wat een zonde
Zo'n groene 99 Turbo II, die heb ik eens mogen rijden.
Benzine intake systeem van een zescilinder motor erop, en volgens mij een geshimmede turbo. ding had naar schatting rond de 210pk
Wat een ge-wel-dige auto. Alleen jammer dat de vorige eigenaar hem niet heeft laten spuiten, maar er zelf verfrollergroen op gedaan heeft.
quote:Foto's 1 t/m 8 kunnen linearecta naar het "Foute tuning" topic. Alleen de 96 op foto 2 kan er mee door.
Op woensdag 22 oktober 2003 12:47 schreef Tjabbo het volgende:
saabs
Overigens: Er heeft toch nooit een 99 EMS Turbo bestaan? Óf EMS óf Turbo dacht ik...
Ik heb het van mijn vader, die rijdt al 16-17 jaar in een 9000 (daarvoor een poosje een volvo estate gehad en daarvoor in 2 verschillende 99's)
sinds 87 hebben we 4 verschillende 9000's gehad, van een kale 9000i 2.0 (87) tot de 9000CSE 2.3LPT automaat (96). Rijdt heerlijk, zij het wat lomp... wel comfortabel enzo
Ik heb nu niet echt geld voor een auto (student..) maar als ik eenmaal een serieus bedrag kan/mag besteden dan gaat er zeker een saab 9-3 komen voor mij
quote:Een subaru in saab jasje:D... de impreza is een prima auto, ziet er alleen niet uit... hiermee helemaal opgelost (al is het schaamteloos gebruiken van subarutechniek natuurlijk wel wat dubieus...). Evengoed jammer dattie alleen naar de VS gaat..
Saab 9-2 X debuteert in L.A.
van autoweek.nl:Saab had de afgelopen zomer al tekeningen vrijgegeven van de 9-2 en nu volgt de eerste foto. Maar op de langverwachte beelden van de achterkant van het nieuwe model moeten we waarschijnlijk wachten tot zijn presentatie in december in Los Angeles.
Vooruitlopend op de autotentoonstelling in Los Angeles zal Saab zijn nieuwe 9-2X half december daar tijdens een speciaal evenement onthullen. De sportieve 9-2X is de eerste Saab met vierwielaandrijving. De auto zal worden gebouwd bij Fuji Heavy Induestries in Japan, de moedermaatschappij van Subaru. De 9-2X is dan ook ook een Subaru in een Saabjasje. Hij staat op de bodemplaat van de Subaru Impreza en heeft de beschikking over twee boxermotoren. De ene is een 2,5-liter met 156 pk en de andere is een 2-liter turbo met 227 pk, die in de Aero geleverd wordt.
De compacte, vijfdeurs 9-2X valt in het segment onder de 9-3 en wordt vanaf de zomer (voorlopig) alleen in Amerika en Canada geleverd.
quote:tja, daar moet je van houden... ik vind zelf iig alles van na de 9000 prachtig (en praktisch). Het dash van de oudere 900's is idd uberlelijk
Op woensdag 22 oktober 2003 18:04 schreef Two_Tribes het volgende:
Mooie auto'sVooral de 9-3 coupe (en dan de Aero of Viggen uitvoering )
Alleen dat dashboard altijd
quote:Persoonlijk vind ik mijn dash (oude 900 ) relatief gezien toch wel heel mooi. Als je naar een Golfje van die tijd kijkt Nou dan vind ik die van mijn aapje toch wel heel mooi
Op woensdag 22 oktober 2003 18:17 schreef Threepio het volgende:[..]
tja, daar moet je van houden... ik vind zelf iig alles van na de 9000 prachtig (en praktisch). Het dash van de oudere 900's is idd uberlelijk
quote:tja, een golf van die tijd.. maar ik moet toegeven, vroegah (en zeker in de 70's/80's) waren de dashboarden in alle auto's zo;n beetje echt lelijk
Op woensdag 22 oktober 2003 18:20 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Persoonlijk vind ik mijn dash (oude 900 ) relatief gezien toch wel heel mooi. Als je naar een Golfje van die tijd kijkt Nou dan vind ik die van mijn aapje toch wel heel mooi
quote:Relaxeeed Wat voor engine?
Op donderdag 23 oktober 2003 03:55 schreef derek0905 het volgende:
De mijne:
quote:Tja, saab heeft toch wel wat betrouwbaarder techniek dan die italianen he
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:08 schreef heijx het volgende:
Ik kan alleen maar meepraten van de eerste 9000 Turbo16 (zonder kat) en de 9000 CSE 2.3 FPT. Eerste en tweede (huidige) Saab van mijn pa, na jaren VW en Audi.
Ook al is het een Fiat/Lancia/Alfa samenwerkingsproduct, de oude 9000 rijdt nog in groten getale rond, de rest nie meer.
quote:2.0 L, maar is gewoon een 900i, ik wil hem eigenlijk tunen, maar weet nieteens of dat mogelijk is.
Op donderdag 23 oktober 2003 12:56 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Relaxeeed Wat voor engine?
quote:Techniek is minder jha. Maar ze weten wel hoe je auto,s moet bouwen
Op vrijdag 24 oktober 2003 00:37 schreef Threepio het volgende:[..]
Tja, saab heeft toch wel wat betrouwbaarder techniek dan die italianen he
quote:Kunnen Saabs uberhaupt wel deuken krijgen. Heb het idee dat het allemaal 3 cm dik plaatstaal is.
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:57 schreef ook_gek het volgende:[..]
Techniek is minder jha. Maar ze weten wel hoe je auto,s moet bouwen
Heb tenminste nog nooit een oude Saab met een deuk gezien
quote:ik wel hoor... maar misschien zal een saab-rijder eerder zorgen dattie het uit laat deuken ofzo.
Op vrijdag 24 oktober 2003 20:01 schreef Two_Tribes het volgende:[..]
Kunnen Saabs uberhaupt wel deuken krijgen. Heb het idee dat het allemaal 3 cm dik plaatstaal is.
Heb tenminste nog nooit een oude Saab met een deuk gezien
btw: ooit wel eens een verroeste saab gezien (900 of later dan, die hokken daarvoor zijn zo oud dat die sowieso wel kunnen roesten)
quote:De mijne heeft roest! (1987)
Op zaterdag 25 oktober 2003 13:11 schreef Threepio het volgende:[..]
ik wel hoor... maar misschien zal een saab-rijder eerder zorgen dattie het uit laat deuken ofzo.
btw: ooit wel eens een verroeste saab gezien (900 of later dan, die hokken daarvoor zijn zo oud dat die sowieso wel kunnen roesten)
quote:zie ik niets van op de foto's Maar laat ik het anders formuleren: Saab staat iig niet echt bekend om snel roestende auto's
Op zondag 26 oktober 2003 09:06 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
De mijne heeft roest! (1987)
[Dit bericht is gewijzigd door Threepio op 26-10-2003 12:10]
quote:Ehh, kapotte achterklepsluiting, niet echt. Maar ik werk er nog niet zo heel lang dus het aanbod 9000 is aanzienlijk kleiner als 900, 93, 95 en 93ss beginnen nu ook te komen voor de eerste beurtjes (, nooit wat mis me ), dus dat soort specefieke problemen zijn denk ik een beetje langs me heen gegeaan. Als je echt iets wilt weten hier over kan ik natuurlijk voor je op onderzoek uitgaan.
Op woensdag 22 oktober 2003 11:55 schreef heijx het volgende:Gekke vraag: Heb je in de werkplaats veel 9000's met kapotte achterklepsluiting gezien? (tweemaal hier) En een plots tegen het plafond springende pookknop?
quote:keej... thnx for the tip.. ik zal eens kijken hoe dat zit bij dat ding
Op zondag 26 oktober 2003 14:38 schreef Eul het volgende:
Dat hij zo moeilijk sluit kun je gewoon afstellen hoor . Gewoon de slotvangerboutjes los maken en dan iets meer de richting van het slot op schuiven en weer vast maken (let wel op dat je hem niet mer naar links of rechts schuift).
Teminste... volgens mij kan dat gewoon bij de 9000.
Deze 900i 8V hadden we eerst:
En deze nu, een 900i-II 16V Carlsson:
quote:Blijkbaar heeft mijn 17-jarige 900 ook last van de Nederlandse strooigewoontes: benzineklep en rechterspatschem zijn roestig. Oh, en ook de zijkant van de motorkap trouwens. Maar verder een fijne wagen natuurlijk
Op maandag 27 oktober 2003 09:28 schreef ik_hier het volgende:
ik woon nu in het zuiden van zweden, en ik kan je vertellen dat er heel wat saabs zijn met roest hoor (ze strooien hier dan ook lang). Voor 900's geldt dat met name tankdoppen en voorspatschermen (met name die rechts) verroest zijn. Ook aan de binnekant van de wielkasten. Kun je zien aan de knutseloplossingen voor de bevestiging van de zijbumper (zoals ook onze auto heeft).
155pk 240nm
quote:Blijft
Op zondag 2 november 2003 19:52 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Nog ff 2 footootjes van mijn Red Arrow155pk 240nm
Maar dat rechter portier? Lijkt dat zo of is t echt gespoten?
quote:Is gespoten na roestbehandelijk. Een van de dingen in mijn prject is de hele auto opnieuw spuiten
Op zondag 2 november 2003 20:09 schreef PeuRac het volgende:[..]
Blijft
Maar dat rechter portier? Lijkt dat zo of is t echt gespoten?
quote:Die wordt weer opgelapt voor de volgende "race".
Op dinsdag 21 oktober 2003 05:37 schreef Short_stop het volgende:[..]
Voordat ik gaaf en leuk en zo begin te roepen wil ik toch eerst wel even weten hoe het nu dan met die 900 is....
quote:@1300 kilo
Op zondag 2 november 2003 19:52 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Nog ff 2 footootjes van mijn Red Arrow155pk 240nm
quote:Zoiets had ik dus ook toen ik mijn 96 in de zijkant van een Golf boorde... Had ik dat al verteld? Ik ging bij stoplicht rechtdoor en Golf kwam uit tegenovergestelde richting en ging ineens linksafzonder me voorrang te verlenen... De deur van de passagierszijde van die Golf zat dus tegen de handrem aan en van mijn Saab zat de bumber nauwelijks scheef...
Op maandag 3 november 2003 12:23 schreef method21 het volgende:[..]
Die wordt weer opgelapt voor de volgende "race".
Is wel leuk ..Saab waar een opel corsa achterop rijdt ...saab merkt het niet eens en corsa ligt in de kreukels.
quote:@1190kg. Maat van me op school heeft een moeke met een 523i. Die houdt mij niet bij En dat koppel op 1190kg is helemaal lekker. In 5e versnelling @ 130km/h, geef een dot gas en voel het in je rug . Ik weet niet of jij je kadettje nog origneel hebt maar een orignele 8v GSI houdt mij no way bij
Op maandag 3 november 2003 12:25 schreef method21 het volgende:[..]
@1300 kilo
pk/vermogen/gewicht..... drol op wielen dus ....
quote:Ooit in een 900 turbo gereden?
Op maandag 3 november 2003 12:25 schreef method21 het volgende:[..]
@1300 kilo
pk/vermogen/gewicht..... drol op wielen dus ....
quote:De mijne is 1230 Kilo.
Op maandag 3 november 2003 12:25 schreef method21 het volgende:[..]
@1300 kilo
pk/vermogen/gewicht..... drol op wielen dus ....
quote:OOOOEEH SUPER vooral de bovenste
Op maandag 3 november 2003 19:00 schreef Short_stop het volgende:
Voor de liefhebbers nog wat plaatjes van rijdende drollen
quote:hehe, takk skall de har of zo
Op maandag 3 november 2003 19:45 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Short_stop is lievsig! Vette foto's kerel!
quote:Ben altijd in de war met Noors en Zweeds Maar dankjewel!
Op dinsdag 4 november 2003 11:55 schreef ik_hier het volgende:
tack ska du ha,
bedoel je en ik moest drie keer kijken om te weten wat je bedoelde. Maar idd leuke foto's.
Wat zou dat doen in onderhoud.
En wat zou een saab kosten met radio bediening op het stuur. Want dat vind ik zO GEIL 900 9-3 of 9-5 coupe vind ik allemaal prima Zo lang ze maar een leuke prijs hebben met radio bediening op het stuur
En deze is nog beter. Kleur zwart en stoel verwarming
verzekering kost me dan 118 euro per maand
wa+ zonder alarm
wegen belasting weet ik niet. En hoe veel die zuipt weet ik ook niet.
weet iemand hier wat dat ongeveer moet doen in onderhoud
Op welk bedrag moet ik rekenen. en wat zuipt het
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 02:30 schreef NightH4wk het volgende:
offtopic verwijdert op verzoek topicstarter.
quote:hallo
Op dinsdag 21 oktober 2003 02:30 schreef NightH4wk het volgende:
offtopic verwijdert op verzoek topicstarter.
quote:Ja jij hebt een oud model. Maar ik wil weten hoe dat is met de 900 serie uit 95
Op zondag 16 november 2003 19:33 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Mja ik weet niet of Saab goedkoop in onderhoud is. Goedkoper als mijn G in ieder geval Maja dan kan het nog duur zijn... Mijn 900 Turbo loopt op lange afstanden 1:11 en in de stad 1:7. Ik rij wel redelijk door, niet hoog in toeren maar rij hem veel op z'n koppel (dus ik laat de turbo wel werken). Stoelverwarming moet je altijd nemen, crusiaal. Schuifdakje is ook onmisbaar als je het eenmaal ooit hebt gehad. Electrische ramen zijn niet belangrijk vindt ik. Die dingen doe ik toch nooit open, heb ik mn elec. dakje wel voor, ventileert beter en maakt minder herrie. Ik zou ook altijd wel voor een turbo gaan, is echt geweldig!
quote:Da is geen Saab, das een Opel
Op zondag 16 november 2003 20:53 schreef ook_gek het volgende:[..]
Ja jij hebt een oud model. Maar ik wil weten hoe dat is met de 900 serie uit 95
quote:Alleen het onderstel
Op zondag 16 november 2003 22:00 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Da is geen Saab, das een Opel
Maar ik wil het gewoon weten
En ik die geile radio bediening op het stuur hebben
quote:welke wil je
Op dinsdag 25 november 2003 00:34 schreef Oosthoek het volgende:
Ik geef dit topic een rotschop, want ik wil zelf ook een saab
quote:Een ouwe 900 turbo, misschien ook wel een Red Arrow
Op dinsdag 25 november 2003 02:14 schreef ook_gek het volgende:
welke wil je
de 900 vind ik zelf mooi
Moet nog ff zorgen dat ik genoeg pieken heb, en papa en mama lief aankijken denk dat ik begin volgend jaar maar 'ns serieus ga uitkijken naar een wagentje. Wil stiekem nog steeds een driedeurs volvo 360 GLT, maar die zijn zo vreselijk schaars geworden in fatsoenlijke staat, dat ik dan beter voor een Saab kan gaan. Bovendien is een 900 turbo ook wel stoerder
quote:Ha, vanaf heden deze topic met geluid, fantastisch!
Op dinsdag 25 november 2003 16:35 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Dit is m'n Saabje Wat je hoort is niet meer dan 2200rpm. Ik ga ook nog eens het geluid rijdend opnemen, want die turbo hoor je teringgoed fluitenhttp://home.deds.nl/~j24/saab.wav
quote:Jij geen geluid? Zou wel cool zijn
Op dinsdag 25 november 2003 17:09 schreef Short_stop het volgende:[..]
Ha, vanaf heden deze topic met geluid, fantastisch!
quote:Dan is die turbo goed naar de tering
Op dinsdag 25 november 2003 16:35 schreef j22flyingdownwind het volgende:
want die turbo hoor je teringgoed fluiten
quote:Euh nee je snapt me wel.. hoop ik; turbo's horen te suizen. M'n turbo is 100%, maar mn APC doet soms vaag vanaf de 170/180 km/h, dan klapt ie een beetje in. Daaronder werkt ie altijd super. Bij 120km/h in 5 gasgeven en binnen no time op de 180 Echt cool want je voelt m dan echt doortrekken
Op dinsdag 25 november 2003 19:16 schreef Duvel het volgende:[..]
Dan is die turbo goed naar de tering
quote:Ik weet precies hoe ie voelt, ik weet precies hoe ie klinkt Maar als ie hard gaat fluiten schijnt het toch echt een gevolg te zijn van het slijten van de lagers
Op dinsdag 25 november 2003 19:27 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Euh nee je snapt me wel.. hoop ik; turbo's horen te suizen. M'n turbo is 100%, maar mn APC doet soms vaag vanaf de 170/180 km/h, dan klapt ie een beetje in. Daaronder werkt ie altijd super. Bij 120km/h in 5 gasgeven en binnen no time op de 180 Echt cool want je voelt m dan echt doortrekken
Overigens is het wel een gaaf geluid
quote:hmm, ja, das wel leuk inderdaad, moet ik ff bedenken of ik het beste mijn PDA of mijn camera kan gebruiken (je kan wel merken dat het ondertussen 2003 is lol, geluid opnemen, hmm, camera of PDA lol, bandrecorder, wtf is een bandrecorder?!?!?!?)
Op dinsdag 25 november 2003 18:12 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Jij geen geluid? Zou wel cool zijn
Check deze link eens. Mooie Saab 900 voor weinig geld.
Alleen dit is de zgn. Silver Arrow Is dat hetzelfde als een Red Arrow zoals j22flyingdownwind heeft? Heb namelijk wel interesse in zo'n auto alleen 't is helemaal in Friesland... Woon zelf in Brabant.
Wat vinden jullie er van?
/edit
Deze kerel heeft nog een 900 staan. Ook voor weinig geld als je het vergelijkt met de andere advertenties.
Alleen geen km.standen erbij gezet helaas!
Weet trouwens iemand nog een goed "klus een beetje zelf" boek over klassieke 900's?
Het zou wel leuk zijn om o.a. makkelijk de stoelverwarming en koplampwissers aan de praat te krijgen.
quote:Een Silver Arrow is ook een gelimiteerde versie, ook 150 stuks van gebouwd. 't Verschil is alleen dat een Red Arrow wat meer aanpassingen heeft (spoilers, bumpers, skirts, onderstel, verlaagd, speciale velgen, Saab Airflow e.d).
Op donderdag 27 november 2003 14:07 schreef SvenThaMan het volgende:
SAABCheck deze link eens. Mooie Saab 900 voor weinig geld.
Alleen dit is de zgn. Silver Arrow Is dat hetzelfde als een Red Arrow zoals j22flyingdownwind heeft? Heb namelijk wel interesse in zo'n auto alleen 't is helemaal in Friesland... Woon zelf in Brabant.
Wat vinden jullie er van?
/edit
Deze kerel heeft nog een 900 staan. Ook voor weinig geld als je het vergelijkt met de andere advertenties.
Alleen geen km.standen erbij gezet helaas!
Wees gegroet en een prettige dag verder
Saab
Alleen geen idee hoe ie rijd want zo vind je ze alleen in Noorwegen en Zweden.
Even een foto, want dat is wel zo leuk. Zoiets is 't dus (ook een liftback), maar dan in het zwart.
Vraag is: wat kost zoiets per maand? Uitgaande van de Saab dan. Áls ik het doe ga ik toch niet veel rijden (alleen voor de fun ) want school ligt toch maar op 3km afstand en gezien de vele stoplichten is de fiets nog altijd sneller (en anders heb ik nog altijd m'n OV-jaarkaart).
Ik weet wel dat de wegenbelasting rond de 500 Euro per jaar is, en alleen WA-verzekering is voor mij iets van 750 Euro per jaar. Maar what about het onderhoud?
Of is 't een idee om gewoon die auto aan te nemen, en nog niet te verzekeren/keuren en eventueel door te verkopen aan een liefhebber ofzo?
quote:Is vrij weinig over te zeggen. Hoe is de technische staat van de auto? Heeft ie veel roest? Een turbo zou wel eens afgeragt kunnen zijn, en dat levert veel onderhouds en/of reparatiekosten op. Onderdelen van Saab zijn over het algemeen redelijk geprijst. Ik weet niet hoe dit in verhouding met andere merken is. Ik vind het redelijk te betalen, maarja dat komt omdat onderdelen van mijn Benz niet te betalen zijn. Het verbruik hangt ook nogal van de motorisering af. Heb een weekje in een 9000 CDE gereden, een 2.3 zonder turbo. Deze loopt ongeveer 1:9 als je normaal rijdt. Zo'n 2 liter turbo zal wel wat zuiniger rijden. Ze rijden trouwens ontzettend goed die dingen
Op zaterdag 29 november 2003 23:38 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik kan aan een Saab 9000 2.0 Turbo komen, uit 1985. Met full options (airco, cruise control, lederen bekleding, lichtmetalen velgen blablablabla) uit met 263.000 km op de teller. :| Kleur is zwart. Er zit helaas geen APK-keuring op.Even een foto, want dat is wel zo leuk. Zoiets is 't dus (ook een liftback), maar dan in het zwart.
Vraag is: wat kost zoiets per maand? Uitgaande van de Saab dan. Áls ik het doe ga ik toch niet veel rijden (alleen voor de fun ) want school ligt toch maar op 3km afstand en gezien de vele stoplichten is de fiets nog altijd sneller (en anders heb ik nog altijd m'n OV-jaarkaart).
Ik weet wel dat de wegenbelasting rond de 500 Euro per jaar is, en alleen WA-verzekering is voor mij iets van 750 Euro per jaar. Maar what about het onderhoud?
Of is 't een idee om gewoon die auto aan te nemen, en nog niet te verzekeren/keuren en eventueel door te verkopen aan een liefhebber ofzo?
quote:Kan je hem niet even laten keuren ergens? Heb ik ook gedaan, was maar ¤40... Toen ik hem heb gekocht ging er bijna meteen alsnog vanalles stuk, maar dat hoort blijkbaar bij 16 jaar oude auto's... Alles bij elkaar (auto, keuring en reparatie van o.a. de koppeling) heeft hij me een dikke ¤2000 gekost maar ik ben heeeel blij met mijn saabje...
Op zondag 30 november 2003 11:35 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Is vrij weinig over te zeggen. Hoe is de technische staat van de auto? Heeft ie veel roest? Een turbo zou wel eens afgeragt kunnen zijn, en dat levert veel onderhouds en/of reparatiekosten op. Onderdelen van Saab zijn over het algemeen redelijk geprijst. Ik weet niet hoe dit in verhouding met andere merken is. Ik vind het redelijk te betalen, maarja dat komt omdat onderdelen van mijn Benz niet te betalen zijn. Het verbruik hangt ook nogal van de motorisering af. Heb een weekje in een 9000 CDE gereden, een 2.3 zonder turbo. Deze loopt ongeveer 1:9 als je normaal rijdt. Zo'n 2 liter turbo zal wel wat zuiniger rijden. Ze rijden trouwens ontzettend goed die dingen
quote:Dank je, maar (voorzover ik weet) ziet de jouwe er net zo mooi uit als de mijne lelijk met zijn afbladderende lak en verroeste wieldoppen... Maar ik hoef me iig geen zorgen te maken dat iemand hem pikt of er een kras op maakt of zo...
Op zondag 30 november 2003 13:03 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Doe je goed!
Aanschaf, motorrivisie en wat onderdelen en geintjes hebben mij ongeveer € 4500,- gekost tot nu toe. Maarja het is wel een turbo, en een gelimiteerde oplage. Dat merk je in de aanschaf zeker wel. En daarbij is een volledige motorrivisie ook niet goedkoop Wel de moeite waard!
quote:Blijven Geile auto's die 900's maar dan wel het oude type en niet het nieuwe, waar ook_gek op geilt
Op zondag 30 november 2003 13:52 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Nouja ik heb wel lichtmetale velgen die nog in best goede staat zijn. De lak is ook goed, alleen heb ik wat roest onder de spoiler. Motorisch is hij nu gewoon 100%%%5, het interieur ziet er ook perfect uit, alleen komt de hemel (zoals bij bijna elke saab 900 ) een beetje naar beneden op sommige plaatsen. Wat er van buiten niet goed aan is, is wat roest onder de spoiler, en de bumpers hebben nogal wat steenslag, maarja dat is ook wel te verwachten met die taartschep voorop Maar slecht ziet ie er zeker niet uit.[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Als je ooit van je 900 af wilt J22 * PeuRac steekt hand op
quote:Jouw auto is echt prachtig man!
Op zondag 30 november 2003 13:52 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Nouja ik heb wel lichtmetale velgen die nog in best goede staat zijn. De lak is ook goed, alleen heb ik wat roest onder de spoiler. Motorisch is hij nu gewoon 100%%%5, het interieur ziet er ook perfect uit, alleen komt de hemel (zoals bij bijna elke saab 900 ) een beetje naar beneden op sommige plaatsen. Wat er van buiten niet goed aan is, is wat roest onder de spoiler, en de bumpers hebben nogal wat steenslag, maarja dat is ook wel te verwachten met die taartschep voorop Maar slecht ziet ie er zeker niet uit.
Die van mij is technisch volgens mij nu ook 100% met alles origineel behalve de koppeling, de ruitenwissers en de radio/antenne (voorzover ik weet)... 2 liter niet-turbo doet het ook prima (ik moet binnenkort toch echt s naar Duitsland om te kijken hoe hard hij gaat want in Nederland gaat hij hard genoeg om mijn rijbewijs kwijt te raken) alleen het interieur en de lak zien er dus écht niet uit en dat ga ik nu voorlopig ff niet meer herhalen en ik ga ook geen detailfoto's maken tot ik geld en zin heb om hem op te knappen en ik zeker weet dat hij het nu ook goed blijft doen...
(geluid van motor komt eraan)..
quote:Vergeet 't maar
Op zondag 30 november 2003 14:04 schreef PeuRac het volgende:[..]
Als je ooit van je 900 af wilt J22 * PeuRac steekt hand op
quote:Dank u
Op zondag 30 november 2003 14:10 schreef Short_stop het volgende:[..]
Ik heb in Nederland (foei!) één keer écht geplankt op een lege snelweg. Hij loopt 210 / 220 op de teller. Maargoed dat doe ik nooit, vind ik zonde van de auto Normaal op de snelweg rij ik zo rond de 130, dan issie nog lekker stil van binnen en schiet het toch lekker op.
Ben trouwens wel benieuwd naar het geluid van je motor Heb nog nooit een die 2 liter-i uit de 900 gehoord dus
quote:Een saab 9000 (turbo) uit 1985 ziet er meer zo uit:
Op zaterdag 29 november 2003 23:38 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik kan aan een Saab 9000 2.0 Turbo komen, uit 1985. Met full options (airco, cruise control, lederen bekleding, lichtmetalen velgen blablablabla) uit met 263.000 km op de teller. :| Kleur is zwart. Er zit helaas geen APK-keuring op.Even een foto, want dat is wel zo leuk. Zoiets is 't dus (ook een liftback), maar dan in het zwart.
Vraag is: wat kost zoiets per maand? Uitgaande van de Saab dan. Áls ik het doe ga ik toch niet veel rijden (alleen voor de fun ) want school ligt toch maar op 3km afstand en gezien de vele stoplichten is de fiets nog altijd sneller (en anders heb ik nog altijd m'n OV-jaarkaart).
Ik weet wel dat de wegenbelasting rond de 500 Euro per jaar is, en alleen WA-verzekering is voor mij iets van 750 Euro per jaar. Maar what about het onderhoud?
Of is 't een idee om gewoon die auto aan te nemen, en nog niet te verzekeren/keuren en eventueel door te verkopen aan een liefhebber ofzo?
Jouw foto is van het nieuwe model van na 1992..
quote:Foei toch, dan mag je de G ook wel aan mij doen hoor hoef je iig niet bang te zijn dat hij niet goed onderhouden wordt (verkoop ze tenslotte).
Op zondag 30 november 2003 14:17 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Vergeet 't maar
Ben totally in luv, ik betrapte mezelf er dit weekend op dat ik zo goed als nooit meer in de G rij
quote:Ik weet niet wat de 2.0i doet maar de 2.0S (met LPT, zonder APC dus) Klinkt hetzelfde als de 2.0Turbo, dus ook dat fluiten, en ook die roffel
Op zondag 30 november 2003 14:22 schreef j22flyingdownwind het volgende:Ben trouwens wel benieuwd naar het geluid van je motor Heb nog nooit een die 2 liter-i uit de 900 gehoord dus
quote:Ik heb tijdens het zoeken naar een Red Arrow ook nog in een 900S gereden. Ze maken <3000 rpm redelijk hetzelfde geluid, maar daarboven maakt de turbo een heel cool zuigend geluid, door die APC, en dat hoor je bij de S niet. De S is trouwens nog best vlot, maar dat komt omdat het ook een 16klepper is. Onderin (< 1500rpm) heeft ie wat meer pit als mijn turbo, maar vanaf rond de 2500rpm (max koppel) dan is die turbo toch een heel stuk sneller. Maarja oude saabs maken altijd wel dik geluid vind ik. Hebben ook maar 1 demper Ploft zo lekker uit de auspuff (*verwijst naar geluidsfragment eerder in dit topic)
Op zondag 30 november 2003 14:30 schreef PeuRac het volgende:[..]
Ik weet niet wat de 2.0i doet maar de 2.0S (met LPT, zonder APC dus) Klinkt hetzelfde als de 2.0Turbo, dus ook dat fluiten, en ook die roffel
quote:Uhm, extra's hehe, uhm, nou, het is een Saab... Verder was het denk ik de goedkoopste uitvoering... Ik heb alleen stoelverwarming maar dat is echt standaard volgens mij, dat had ik ook al op mijn 96 (als ik het me goed herinner)...
Op zondag 30 november 2003 14:22 schreef j22flyingdownwind het volgende:Wat zit er bij jou allemaal voor extra's in? Ik heb géén electrische ramen, wel een electrisch schuidakkie, electrische antenne (ook origineel ) en stoelverwarming. Spiegels gaan bij mij ook met de hand (gelukkig)
quote:Is denk dat die van mij ergens rond de 180/190 zal halen... Hoogste snelheid tot nu toe was dik 160 om 4 uur snachts ergens en toen leek hij nog flink wat over te hebben... Was nog lang geen plankgas iig...
Ik heb in Nederland (foei!) één keer écht geplankt op een lege snelweg. Hij loopt 210 / 220 op de teller. Maargoed dat doe ik nooit, vind ik zonde van de auto Normaal op de snelweg rij ik zo rond de 130, dan issie nog lekker stil van binnen en schiet het toch lekker op.
quote:2 liter-i 900? Volgens mij ben je in de war... Ik heb een Saab 90 met een 2 liter motor zonder i...
Ben trouwens wel benieuwd naar het geluid van je motor Heb nog nooit een die 2 liter-i uit de 900 gehoord dus
quote:Whehe oops haalde je ff in de war met iemand anders op het forum hier Heb je trouwens misschien een foto van je interieur? Ben benieuwd hoe een 90 er van binnenuit uitziet
Op zondag 30 november 2003 14:51 schreef Short_stop het volgende:[..]
2 liter-i 900? Volgens mij ben je in de war... Ik heb een Saab 90 met een 2 liter motor zonder i...
-edit- Is bij jou die stoelverwarming zo'n thermostatische? Die als de stoel koud is aangaat en zodra ie warm is vanzelf uit gaat? Dat las ik in mijn instructieboekje, dat hebben die oude 900's namelijk wel. Ik heb gewoon een knoppie met een 0, 1, 2 en 3 stand
[Dit bericht is gewijzigd door j22flyingdownwind op 30-11-2003 14:57]
quote:Nee, maar die zal ik zo even maken... Het dashboard is iig heeeel erg spartaans en ouderwets vergeleken met het jouwe... En de bekleding is vergaan...
Op zondag 30 november 2003 14:55 schreef j22flyingdownwind het volgende:Heb je trouwens misschien een foto van je interieur? Ben benieuwd hoe een 90 er van binnenuit uitziet
quote:Ik heb voorzover ik weet geen knopje voor de stoelverwarming maar van de zomer deed ie het niet en nu wel dus zal wel thermostatisch zijn...
-edit- Is bij jou die stoelverwarming zo'n thermostatische? Die als de stoel koud is aangaat en zodra ie warm is vanzelf uit gaat? Dat las ik in mijn instructieboekje, dat hebben die oude 900's namelijk wel. Ik heb gewoon een knoppie met een 0, 1, 2 en 3 stand
quote:Aha das wel cool!
Op zondag 30 november 2003 15:00 schreef Short_stop het volgende:[..]
Nee, maar die zal ik zo even maken... Het dashboard is iig heeeel erg spartaans en ouderwets vergeleken met het jouwe... En de bekleding is vergaan...
[..]Ik heb voorzover ik weet geen knopje voor de stoelverwarming maar van de zomer deed ie het niet en nu wel dus zal wel thermostatisch zijn...
quote:Uhm, ja, heb ik wel natuurlijk maar ik heb ook een enorme hekel aan messengers eerlijk gezegd, dus ik gebruik hem zo min mogelijk...
Op zondag 30 november 2003 15:04 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Aha das wel cool!
Hey heb je MSN dat is ms wel leuk
Mijnes is j24surfingdownwind apenstaartje hotmail.com (apenstaartje natuurlijk door @ vervangen, dit wegens mailbots..)
quote:Kan ik me goed voorstellen
Op zondag 30 november 2003 15:06 schreef Short_stop het volgende:[..]
Uhm, ja, heb ik wel natuurlijk maar ik heb ook een enorme hekel aan messengers eerlijk gezegd, dus ik gebruik hem zo min mogelijk...
* Short_stop rookt teveel
quote:Dat is een hele nette prijs, moet je je voorstellen wat je voor een 16v Turbo betaald (met minimale hulp over de 200 PK)
Op dinsdag 2 december 2003 12:40 schreef Oosthoek het volgende:
Ben zelf een beetje aan 't zoeken naar 'n ouwe 900, liefst een S of Turbo, maar als ik op marktplaats kijk heb ik toch het idee dat sommige mensen hun bak was overwaarderen. 5000 euro voor 'n 900 Turbo uit 1986
quote:OMG Het mag dan wel een opgevoerde opel zijn, maar de motoren en design is gelukkig wel Saab Praaaaachtig
Op dinsdag 2 december 2003 13:35 schreef th0r het volgende:
[afbeelding]
-ed-
*meteen even geautotradert heeft.
http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=1&record_id=1206131&class=cars&pos=2&locale=atnl.cars.1&distance=&SearchID=eb73c1dbb0fee47d8da468a59c5e9b76&did=1000096
quote:* PeuRac mazzel heeft vriendje bij Saab te hebben, gaat binnenkort proefrit maken
Op dinsdag 2 december 2003 13:35 schreef th0r het volgende:
[afbeelding]
quote:Toevallig geen kennis bij een TVR dealer?!?
Op dinsdag 2 december 2003 14:22 schreef PeuRac het volgende:[..]
* PeuRac mazzel heeft vriendje bij Saab te hebben, gaat binnenkort proefrit maken
quote:Nee sorry, anders had ik wel een paar foto's met mij in een omgevouwen TVR
Op dinsdag 2 december 2003 14:36 schreef nikanoru het volgende:[..]
Toevallig geen kennis bij een TVR dealer?!?
[Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 02-12-2003 15:09]
quote:Oeiiiiiii
Op dinsdag 2 december 2003 14:54 schreef Short_stop het volgende:
nou, als we dan met zijn allen op 9-3's gaan lopen geilen dan doe ik ook mee
quote:Hoe lang duurde dat, zou hij nog voor sinterklaas bij me op de mat liggen?
Op dinsdag 2 december 2003 14:58 schreef RedArrow68 het volgende:
Oeiiiiiii
Sintahkloas? Ik heb net een lading foldermateriaal binnen Had ik via internet aangevraagd Damnnn zitte mooie foto's bij
quote:Hmm duurde toch best lang, laten we zeggen een weekje
Op dinsdag 2 december 2003 22:18 schreef Oosthoek het volgende:[..]
Hoe lang duurde dat, zou hij nog voor sinterklaas bij me op de mat liggen?
quote:oe, ik kan maar beter op gaan schieten met mijn foto's en geluidsfragmenten geloof ik
Op woensdag 3 december 2003 11:48 schreef RedArrow68 het volgende:[..]
Hmm duurde toch best lang, laten we zeggen een weekje
quote:Ja!
Op woensdag 3 december 2003 11:56 schreef Short_stop het volgende:[..]
oe, ik kan maar beter op gaan schieten met mijn foto's en geluidsfragmenten geloof ik
Ten eerste: mijn enigszins "gemankeerde" SAAB Silver Arrow te Ursand aan het Vänern meer te Zweden:
En de krachtbron van deze SAAB gefotografeerd in het SAAB museum te Trollhättan:
Uiteraard poets ik mijn motor iedere week zodat ie net zo hard glimt als deze
quote:Heb jij een Silver Arrow ??????? Tell me everything about it!
Op woensdag 3 december 2003 22:30 schreef Duvel het volgende:
Hier twee foto's van de Bring The SAAB Home Tour 2003!Ten eerste: mijn enigszins "gemankeerde" SAAB Silver Arrow te Ursand aan het Vänern meer te Zweden:
[afbeelding]En de krachtbron van deze SAAB gefotografeerd in het SAAB museum te Trollhättan:
[afbeelding]
Uiteraard poets ik mijn motor iedere week zodat ie net zo hard glimt als deze
quote:Heb ze vandaag al binnen kregen! Ga nu lekker lezen
Op woensdag 3 december 2003 11:48 schreef RedArrow68 het volgende:
Hmm duurde toch best lang, laten we zeggen een weekje
Mag ik vragen wat je ongeveer voor je Red Arrow hebt betaald? Ik heb 't idee dat ze voor 'n normale 900i of s soms al wereldprijzen vragen, en een turbo wordt door sommigen als goud gezien heb ik 't idee
quote:MSN?
Op donderdag 4 december 2003 15:02 schreef Oosthoek het volgende:[..]
Heb ze vandaag al binnen kregen! Ga nu lekker lezen
Mag ik vragen wat je ongeveer voor je Red Arrow hebt betaald? Ik heb 't idee dat ze voor 'n normale 900i of s soms al wereldprijzen vragen, en een turbo wordt door sommigen als goud gezien heb ik 't idee
quote:Oosthoek@hotmail.com
Op donderdag 4 december 2003 15:12 schreef RedArrow68 het volgende:[..]
MSN?
quote:Mooi daar kan al me spam naar toe
Op donderdag 4 december 2003 21:34 schreef Oosthoek het volgende:[..]
Oosthoek@hotmail.com
quote:Ben ik blij dat mn emailfunctie t al duizend jaar niet meer doet
Op donderdag 4 december 2003 22:32 schreef ook_gek het volgende:
Mooi daar kan al me spam naar toe
quote:MOET het ff kwijt:
Op donderdag 4 december 2003 15:14 schreef Tha_Ramsush het volgende:
Binnenkort thuis een saab 9.3 2liter turbo en dan sportuitvoering etc....
best leuke, luxe en mooie auto's vindt ik...
quote:Ehr, hij is zilver, en dat is samen met het plaatje op het dashboard dat het nummer 180 draagt, het enige kenmerk dat ie nog heeft (oh, en de pookknop wellicht). Dus geen lining meer over de zijkant, en geen notenhouten stuurtje. Wel de hogedruk turbo (gereviseerd), en de LM velgen die erbij horen.
Op donderdag 4 december 2003 13:46 schreef RedArrow68 het volgende:[..]
Heb jij een Silver Arrow ??????? Tell me everything about it!
Overigens vind ik het vreemd dat er voor een 900 SE uit 1994 4000 euro gevraagd wordt op marktplaats, en voor 'n 900 S LPT (classic, 1992) 6000 Terwijl de nieuwere duidelijk luxer uitgevoerd is.
Er staat trouwens weer 'n Red Arrow op marktplaats € 2750 geloof ik, nummer 87.
quote:Ik heb het er met wat mensen van het Saab forum over gehad, waaruit wij concluderen dat het een dikke neppert is. De spoiler mist hij, hij heeft niet de orignele velgen, hij is te hoog (te veel ruimte in wielkasten). En daarbij is de voorbumper geen Red Arrow bumper, maar een Carlsson bumper (iets minder dikke lip onderaan).
Op woensdag 17 december 2003 00:34 schreef Oosthoek het volgende:
Er staat trouwens weer 'n Red Arrow op marktplaats € 2750 geloof ik, nummer 87.
Heb die kerel ook een mailtje daarover gestuurd, ik wacht met smart op een verklaring
quote:Klopt, de foto strookt niet helemaal met een normale red arrow, maar het kan natuurlijk ook dat hij een andere foto heeft gebruikt. Doet immers 50% op marktplaats.
Op donderdag 18 december 2003 20:52 schreef RedArrow68 het volgende:
Ik heb het er met wat mensen van het Saab forum over gehad, waaruit wij concluderen dat het een dikke neppert is. De spoiler mist hij, hij heeft niet de orignele velgen, hij is te hoog (te veel ruimte in wielkasten). En daarbij is de voorbumper geen Red Arrow bumper, maar een Carlsson bumper (iets minder dikke lip onderaan).Heb die kerel ook een mailtje daarover gestuurd, ik wacht met smart op een verklaring
Laat 'm anders een foto opsturen van het dashboardplaatje, weet je 't meteen
quote:tjah , of gewoon een nieuwe 93 kopen.. die zijn echt best gezellige auto's!!!
Op vrijdag 19 december 2003 00:17 schreef Oosthoek het volgende:
Er staat nu trouwens een tweede op marktplaats, voor slechts 1500 euro. Alleen jammer dat hij niet loopt, en dan is 't altijd maar de vraag wat er mee mis is, hoe eerlijk de verkoper ook over mag komen.
Nog wat foto's:
Eigen Saab (nou ja, van ouders)
Bouwjaar: 1991, ± 190.000 km
----------------------------------------------------
zul je net zien, wil je foto's online zetten, foto's weg
zal zo wel nieuwe maken en dan even posten
Verder eigenlijk nog nooit echt problemen ermee gehad, alleen accu & massakabel. Niet echt last van roest. Alleen soms wat mos rond de ruiten
Saunaab
(click):
Heeft wel de sneeuwschuiver en wielen van de red arrow, maar vind 't wel behoorlijk curieus. Misschien een red arrow die geel gespoten is?
quote:9000
Op donderdag 25 december 2003 20:12 schreef Groarrrrrrrr het volgende:
Dit topic hoort bovenaan !!!
Ben vandaag bij een Saab specialist geweest. Deze had nog een hele folder liggen over Saab Airflow Dus nu kan ik volgas allerlei dingen bestellen hehe Mistlampen komen er nu dus iig op. De originele meterset (oliedruk, olietemp, accuspanning) zijn helaas niet meer te krijgen Dan maar een net VDO setje erin...
quote:Er zijn er toch maar 150 van
Op woensdag 10 december 2003 19:03 schreef Duvel het volgende:[..]
Ehr, hij is zilver, en dat is samen met het plaatje op het dashboard dat het nummer 180 draagt, het enige kenmerk dat ie nog heeft (oh, en de pookknop wellicht). Dus geen lining meer over de zijkant, en geen notenhouten stuurtje. Wel de hogedruk turbo (gereviseerd), en de LM velgen die erbij horen.
Een vriend van mij heeft wel een echte, al mist díé dus weer het nummerplaatje, maar hij heeft wel de lining en het stuurtje. Wat overigens niet echt fijn stuurt, maar wel staat...
quote:'t Staat er echt... Zou het een vervalsing zijn? Ik maak binnenkort wel even een fotootje!
Op woensdag 7 januari 2004 18:02 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Er zijn er toch maar 150 van
quote:Niks vervalsing: er zijn 250 van die dingen gemaakt. Dit is nummer 169.
Op vrijdag 9 januari 2004 17:48 schreef Duvel het volgende:[..]
't Staat er echt... Zou het een vervalsing zijn? Ik maak binnenkort wel even een fotootje!
quote:Da's een hele geruststelling Wie biedt op nummer 180?
Op zaterdag 10 januari 2004 02:36 schreef bukgeit het volgende:[..]
Niks vervalsing: er zijn 250 van die dingen gemaakt. Dit is nummer 169.
quote:Doe jij je Silver Arrow weg?
Op maandag 19 januari 2004 18:25 schreef Duvel het volgende:[..]
Da's een hele geruststelling Wie biedt op nummer 180?
Was de staat? Mail me maar ff. * PeuRac is gek op Saab
Ik zondag op m'n werk, komt er een klant met een Saab:
* mooie auto
Ja he
* ik ben gek op saab's speciaal dat type
Dit is een speciale, de laatste serie
* Cool, U wilt em zeker niet toevallig kwijt he?
Dat meen je niet he!
* Jawel, hoezo?
Ik ben al jaren bezig op em te verkopen
* Wacht even dan schrijf ik m'n tel op
Is al te laat, ik heb gisteren m'n andere auto verkocht
AAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGHHHHHHHHH
Ik dacht dat ik gek werd, die man probeerde al 4 jaar lang zijn auto te verkopen, en uitgerekend 1 dag te laat kom ik em tegen
quote:Ik weet een Red Arrow te koop. 2000 euro vaste prijs (is veel te goedkoop :S) . MSN maar voor verdere info
Op maandag 19 januari 2004 19:57 schreef PeuRac het volgende:[..]
Doe jij je Silver Arrow weg?
Was de staat? Mail me maar ff. * PeuRac is gek op Saab
Ik zondag op m'n werk, komt er een klant met een Saab:
* mooie auto
Ja he
* ik ben gek op saab's speciaal dat type
Dit is een speciale, de laatste serie
* Cool, U wilt em zeker niet toevallig kwijt he?
Dat meen je niet he!
* Jawel, hoezo?
Ik ben al jaren bezig op em te verkopen
* Wacht even dan schrijf ik m'n tel op
Is al te laat, ik heb gisteren m'n andere auto verkochtAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGHHHHHHHHH
Ik dacht dat ik gek werd, die man probeerde al 4 jaar lang zijn auto te verkopen, en uitgerekend 1 dag te laat kom ik em tegen
quote:Een RA voor 2000 euro? die kan nooit in een goede staat zijn
Op maandag 19 januari 2004 20:00 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Ik weet een Red Arrow te koop. 2000 euro vaste prijs (is veel te goedkoop :S) . MSN maar voor verdere info
Wat is er met je RedArrow68 account gebeurt btw?
[Dit bericht is gewijzigd door j22flyingdownwind op 20-01-2004 00:09]
quote:ruiluh tegah un negentâg?
Op maandag 19 januari 2004 20:42 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Jewel hij is in hele goeie staat. Is van een goede vriend van me. Hij moet hem kwijt omdat ie gaat dieselen. Hij doet m weg voor 2700euro, maar omdat hij weet dat ik een Red Arrow fanaat ben mag ik hem voor 2300 euro ophalen. De lak is heeel goed, interieur in zeer goede staat. Motorisch perfect (revisie). Alleen de bumper voor heeft steenslag en omdat er (tevens enige wielkast met roest) rechtsvoor in de wielkast roest zit hangt ie 2cm lager aan 1 kant. Is eenvoudig te repareren. Verer zit er een klein beetje roest onder de spoilahhh. Zitten van ongeveer 2 jaar verscheidenen bonnen en facturen bij. Ik heb een telefoon nummer van de dealer waar hij in onderhoud is geweest en die kan je bellen en die zal je ook vertellen dat het een hele goede auto is. Waarom ik hem zo goedkoop weg doe is dat de auto origneel een nieuwe achterklep heeft met nieuwe spoiler. Ik koop die auto voor een die prijs, wissel de achterklep om (zo erg is de mijne niet, maar ik wil hem perfect hebben, en heb geen tijd om er zelf wat aan te doen) en verkoop hem voor 300 euro minder. Als ik heel eerlijk ben rijdt deze RA beter als de mijne, maar omdat ik zo gehecht ben aan mijn nr 68 (en veel geld in gestopt ) hou ik het bij de mijne.
quote:Naar bed (ik iig)
Op maandag 19 januari 2004 21:35 schreef bukgeit het volgende:
Ik vroeg me al af waar alle Saab-liefhebbers gebleven waren.
[Dit bericht is gewijzigd door Spyronius op 20-01-2004 16:31]
quote:Als dat nou door gaat J22
Op dinsdag 20 januari 2004 16:21 schreef j22flyingdownwind het volgende:
* druk heeft
En om eerlijk te zijn vind ik het forum niet meer zoals het was dus ik kom er niet zo vaak meer
dan openen wij toch gewoon een RA topic
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 16:30 schreef PeuRac het volgende:[..]
Als dat nou door gaat J22
dan openen wij toch gewoon een RA topic
quote:Ik post hier foto's van mij Silver Arrow maar niemand die er op reageert, ook jij niet.
Op dinsdag 20 januari 2004 16:21 schreef j22flyingdownwind het volgende:
* druk heeft
En om eerlijk te zijn vind ik het forum niet meer zoals het was dus ik kom er niet zo vaak meer
quote:Ik vind 't een mooie bak, en hij heeft zo te zien zijn houten stuurtje en belijning aan de zijkant nog wèl
Op dinsdag 20 januari 2004 20:19 schreef bukgeit het volgende:[..]
Ik post hier foto's van mij Silver Arrow maar niemand die er op reageert, ook jij niet.
quote:Tanks. Ik ben in het begin wel zo stom geweest om 'm een aantal keren door de wasstraat te rijden. Pas na de derde keer merkte ik dat de belijning begon los te laten. Houten stuurtje, houten pook, bijna 300 K op de teller en net voor 1100 euro laten opknappen/keuren. Puur noodzakelijke ingrepen, niets cosmetisch. Ik heb deze auto nu bijna anderhalf jaar. En jij?
Op dinsdag 20 januari 2004 20:38 schreef Duvel het volgende:[..]
Ik vind 't een mooie bak, en hij heeft zo te zien zijn houten stuurtje en belijning aan de zijkant nog wèl
quote:De mijne heeft die streep al niet meer, en ook het houten stuurtje is er door een vorige eigenaar uitgehaald (kan ik me wel wat bij voorstellen, staat gaaf). Hij heeft nu bijna 275k op de teller, rijdt verder prima. Ik heb 'm nu ruim een jaar, en hij heeft me één keer een beetje laten staan toen de koppelingscilinder het opgaf. Maar nog wel mijn huis gehaald, en daarna door een andere 900 naar de garage gesleept. Resultaat is nu wel dat ie weer koppelt als nieuw
Op dinsdag 20 januari 2004 21:14 schreef bukgeit het volgende:[..]
Tanks. Ik ben in het begin wel zo stom geweest om 'm een aantal keren door de wasstraat te rijden. Pas na de derde keer merkte ik dat de belijning begon los te laten. Houten stuurtje, houten pook, bijna 300 K op de teller en net voor 1100 euro laten opknappen/keuren. Puur noodzakelijke ingrepen, niets cosmetisch. Ik heb deze auto nu bijna anderhalf jaar. En jij?
Heb nog geen tijd gehad om het hele topic door te lezen maar kon het niet laten om alvast maar even te reageren. Ook ik ben een groot Saabliefhebber ben en rij in een Saab 96 (aquamarijn, limited edition, 1979, no. 4). Ben zowiezo nieuw hier en wellicht kan een van jullie mij vertellen of er ook een mogelijk bestaat om bepaalde topics als favoriet aan te merken want ik zoek me steeds suf!
Groetjes Tante-Tilly
quote:Als je in een topic gereageerd hebt, en je klikt daarna op je naam, dan krijg je alle topics te zien waar je ooit in gereageerd hebt. Zo kun je deze snel terug vinden dus!
Op zondag 25 januari 2004 00:41 schreef Tante_Tilly het volgende:
Lieve Saabliefhebbers,Heb nog geen tijd gehad om het hele topic door te lezen maar kon het niet laten om alvast maar even te reageren. Ook ik ben een groot Saabliefhebber ben en rij in een Saab 96 (aquamarijn, limited edition, 1979, no. 4). Ben zowiezo nieuw hier en wellicht kan een van jullie mij vertellen of er ook een mogelijk bestaat om bepaalde topics als favoriet aan te merken want ik zoek me steeds suf!
Groetjes Tante-Tilly
quote:Verder kan je een topic natuurlijk gewoon bookmarken/aan je favorieten toevoegen in internet explorer
Op zondag 25 januari 2004 01:43 schreef Oosthoek het volgende:[..]
Als je in een topic gereageerd hebt, en je klikt daarna op je naam, dan krijg je alle topics te zien waar je ooit in gereageerd hebt. Zo kun je deze snel terug vinden dus!
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:25 schreef Tante_Tilly het volgende:
Thank you, werkt een stuk makkelijker! Zodra ik het toevoegen van plaatjes onder de knie heb dan zal ik een foto van mijn Saabje op dit topic plaatsen!
code:[img]http://DE-URL-VAN-JE-PLAATJE[/img]
quote:Helaas wel
Op zondag 25 januari 2004 20:11 schreef 001 het volgende:
De Saab modellen van tegenwoordig worden toch samen met Subaru ontwikkeld in Amerika (Saab en Subaru zijn beiden onderdeel van General Motors)
PS mijn Red Arrow staat te koop
Mail voor info naar: j24surfingdownwind@ h o t ma il.com
quote:Alleen die 9-2 () toch De 9-7 (SUV) zou gebaseerd worden op de Chevy TrailBlazer en de nieuwe modellen voor de europese markt zijn volgens mij gewoon '100%' Saab (ja, de 9-3 deelt onderdelen met de Vectra, maar erg veel zal je er niet van merken).
Op zondag 25 januari 2004 21:24 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Helaas wel
PS mijn Red Arrow staat te koop
Mail voor info naar: j24surfingdownwind@ h o t ma il.com
quote:www.gm.com auto brands
Op zondag 25 januari 2004 21:30 schreef Threepio het volgende:[..]
Alleen die 9-2 () toch De 9-7 (SUV) zou gebaseerd worden op de Chevy TrailBlazer en de nieuwe modellen voor de europese markt zijn volgens mij gewoon '100%' Saab (ja, de 9-3 deelt onderdelen met de Vectra, maar erg veel zal je er niet van merken).
quote:En dus Een lijstje met alle merken die onder GM vallen zegt niet zoveel
Op zondag 25 januari 2004 21:53 schreef 001 het volgende:[..]
www.gm.com auto brands
quote:Het geeft aan dat je naast een Saabaru (de 9-2X) misschien binnenkort ook een SAAB Panda kunt verwachten
Op maandag 26 januari 2004 16:26 schreef Threepio het volgende:[..]
En dus Een lijstje met alle merken die onder GM vallen zegt niet zoveel
quote:Die Saabaru wordt niet voor niks niet naar Europa gehaal natuurlijk Ik denk dat het in europa wel mee zal vallen met die klonen trouwens. Of misschien wil ik het denken, ik ben graag positief over de toekomst van het merk
Op woensdag 28 januari 2004 08:26 schreef Duvel het volgende:[..]
Het geeft aan dat je naast een Saabaru (de 9-2X) misschien binnenkort ook een SAAB Panda kunt verwachten
GM's wegen zijn ondoorgrondelijk
De 9-3 gaat trouwens binnenkort ook geleverd worden met de 1.9Multijet van Fiat. Schijnt bestwel een van de betere oliestokers van het moment te zijn
Hoe krijg ik dit nu weer....
Let ff niet op mij....
quote:Naja shit happens, persoonlijk vind ik dan de echte saab super lelijk, de gm saab daarintegen, de saab 900 2.3 waar ik nu in rond rij, vind ik een wereld auto en durf ik ook mee over straat.
Op zaterdag 31 januari 2004 19:19 schreef RedArrow68 het volgende:
Echte Saabs zijn <1993 Saab's. En de 9000 ook nog wel (tot '96)
GM
quote:Jouw SAAB is een Opel met SAAB-saus, mijn SAAB is een SAAB
Op zaterdag 31 januari 2004 23:20 schreef Spyronius het volgende:[..]
Naja shit happens, persoonlijk vind ik dan de echte saab super lelijk, de gm saab daarintegen, de saab 900 2.3 waar ik nu in rond rij, vind ik een wereld auto en durf ik ook mee over straat.
quote:met of zonder opel saus, SAAB blijft bepaalde mensen aan trekken....
Op zondag 1 februari 2004 00:50 schreef Duvel het volgende:[..]
Jouw SAAB is een Opel met SAAB-saus, mijn SAAB is een SAAB
Verder vind ik de discussie nutteloos en over smaak valt niet te twisten.
quote:
Op zondag 1 februari 2004 00:53 schreef Xtreem het volgende:[..]
met of zonder opel saus, SAAB blijft bepaalde mensen aan trekken....
Dat is het jammere van de 9-3.. Super mooie auto, absoluut, maar trekt 'te veel' mensen aan.... Niet (alleen) meer de 'SAAB mensen'
quote:iedereen mag een mooie auto rijden maar Saab hoort toch bij een bepaald type mens (ja, hokjesgeest enzo... ) Mensen die meestal wel houden van stijl en luxe, maar niks geven om imago.. naja, da's iig mijn ervaring....
Op zondag 1 februari 2004 01:00 schreef RedArrow68 het volgende:[..]
Hoe minder mensen Saab mooi vinden, hoe beter... 'k Moet er niet aan denken dat iedereen een mooie auto rijdt Hoef ik niet meer trots te zijn
quote:Net als alle andere automerken is het ook bij Saab de bedoeling dat ze zo veel mogelijk auto's verkopen
Op zondag 1 februari 2004 00:53 schreef Xtreem het volgende:[..]
met of zonder opel saus, SAAB blijft bepaalde mensen aan trekken....
Dat is het jammere van de 9-3.. Super mooie auto, absoluut, maar trekt 'te veel' mensen aan.... Niet (alleen) meer de 'SAAB mensen'
quote:I know, maar ik vrees dat door veel auto's te verkopen saab z'n imago verne*kt, en daarmee op lange termijn z'n bestaansrecht
Op zondag 1 februari 2004 01:16 schreef Threepio het volgende:[..]
Net als alle andere automerken is het ook bij Saab de bedoeling dat ze zo veel mogelijk auto's verkopen
quote:Als ze niet snel meer auto's gaan verkopen dan verliezen ze op korte termijn hun bestaansrecht, dat is het probleem een beetje.
Op zondag 1 februari 2004 01:20 schreef Xtreem het volgende:[..]
I know, maar ik vrees dat door veel auto's te verkopen saab z'n imago verne*kt, en daarmee op lange termijn z'n bestaansrecht
(meer gaat toch Volvo rijden )
quote:In Amerika verkoopt Saab heel goed, vooral onder vrouwen, en de USA is de grootste markt van de wereld.
Op zondag 1 februari 2004 01:48 schreef Threepio het volgende:[..]
Als ze niet snel meer auto's gaan verkopen dan verliezen ze op korte termijn hun bestaansrecht, dat is het probleem een beetje.
Ik heb trouwens goede hoop (kijkende naar de concept cars 9x, 9-3x en 9-3 sport hatch) dat we weer wat leuke dingen van saab mogen gaan verwachten als de 9-2 en de 9-7 achter de rug zijn
quote:Ik heb een belgische jongedame op bezoek gehad die interesse had in mijn Red Arrow :d
Op zondag 1 februari 2004 12:39 schreef 001 het volgende:[..]
In Amerika verkoopt Saab heel goed, vooral onder vrouwen, en de USA is de grootste markt van de wereld.
@ Xtreem: je hebt wel gelijk, luxe, design en onopvallendheid zijn kenmerken van Saab. (vooral oude modellen). Mijn rammelende 900 uit 1987 rijdt stukken beter dan een Golf 3 Je bent veel meer betrokken bij het rijden, terwijl je toch uitgerust op je bestemming aankomt.
PS sry dat ik op 2 accoutns zit te fokken, j22 is op mn studieadres en redarrow68 is mn thuisadres... Red Arrow is weg.. dus account ook...
quote:Je sig klopt lekker
Op zondag 1 februari 2004 23:35 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Red Arrow sold...
PS sry dat ik op 2 accoutns zit te fokken, j22 is op mn studieadres en redarrow68 is mn thuisadres... Red Arrow is weg.. dus account ook...
Heb je die 16v eigenlijk gekocht? En zo ja, wanneer krijg je em?
quote:Nee ik heb totaal geen haast. Ik zoek een beetje rond, alhoewel er bijna geen te koop zijn. Wil iig zeker waar voor mij geld dus ik laat hem ook volledig keuren e.d.
Op zondag 1 februari 2004 23:38 schreef PeuRac het volgende:[..]
Je sig klopt lekker
Heb je die 16v eigenlijk gekocht? En zo ja, wanneer krijg je em?
Leuke facts nog:
Heb eindddeeelijk (jeeh) orignele Saab extra instrumenten (oliedruk, accuspanning, buitentemp...) voor in de midconsole gevonden.
Verder ga ik in mijn toekomstige Saab een echte Alcatel GSM uit 1990 inbouwen Nog een échte autotelefoon met zon dikke snoer eraan Heerlijk, en past goed in het interieur.
De RA wordt donderdag opgehaald door het nieuwe baasje. Zal wel even een brokje worden in m'n keel .... Maargoed, de vooruitzichten zijn goed als het om mijn Saab-toekomst gaat, dus er is niets te vrezen
Zodra er een nieuwe op de oprit staat laat ik jullie natuurlijk weten
Een goede nacht toegewenst..
Mee eens.quote:Op zondag 1 februari 2004 01:00 schreef RedArrow68 het volgende:
[..]
Hoe minder mensen Saab mooi vinden, hoe beter... 'k Moet er niet aan denken dat iedereen een mooie auto rijdt Hoef ik niet meer trots te zijn
Deze hebben wij zojuist aangeschaft. Zelfs in die kleur. Een 2.0t Aero cabrio. Alleen de velgen zijn anders, meer spaakjes dacht ik.quote:Op dinsdag 2 december 2003 13:35 schreef th0r het volgende:
[afbeelding]
Ziet er op het eerste gezicht zo op de foto inderdaad een stukje beter uit -> hulde! Echt een mooie bak!quote:Op zaterdag 10 april 2004 16:46 schreef RedArrow68 het volgende:
Ben weer eens terug op het fokforum! Haha, om dit schopje nog een beetje inhoud te geven plaats ik hierbij wat foto's van mijn nieuwe Roderick. Ik verplaatst mij momenteel in nummer 29, i.p.v 68 zoals vroeger. Deze ziet er aanzienelijk beter uit en rijdt ook stukken beter
Alvast 2 fotootjes
[afbeelding]
[afbeelding]
Gaan we vanaaf trouwens met de RA naar t hok?quote:Op zaterdag 10 april 2004 16:46 schreef RedArrow68 het volgende:
Ben weer eens terug op het fokforum! Haha, om dit schopje nog een beetje inhoud te geven plaats ik hierbij wat foto's van mijn nieuwe Roderick. Ik verplaatst mij momenteel in nummer 29, i.p.v 68 zoals vroeger. Deze ziet er aanzienelijk beter uit en rijdt ook stukken beter
Alvast 2 fotootjes
[afbeelding]
[afbeelding]
HIerquote:Op maandag 12 april 2004 17:20 schreef RedArrow68 het volgende:
Damn jammer dat dit topic zo dood is
Waar zijn alle saabliefhebbers? !
ik wel af en toe maar die is van mijn pa .. volgend jaar nieuwe studie dus tenzij ik in die tijd een heel fijn bijbaantje krijg voorlopig nog geen saab voor mijquote:Op maandag 12 april 2004 18:46 schreef PeuRac het volgende:
[..]
HIer
k rij er alleen nog steeds geen
Wat doet zo'n Saab tegenwoordig ?quote:Op zaterdag 10 april 2004 16:46 schreef RedArrow68 het volgende:
Ben weer eens terug op het fokforum! Haha, om dit schopje nog een beetje inhoud te geven plaats ik hierbij wat foto's van mijn nieuwe Roderick. Ik verplaatst mij momenteel in nummer 29, i.p.v 68 zoals vroeger. Deze ziet er aanzienelijk beter uit en rijdt ook stukken beter
Aha, Elandproef.quote:Op donderdag 25 maart 2004 03:17 schreef Farao het volgende:
Brandweer in denemarken :Zweden
[afbeelding]
en dit was er een
[afbeelding]
In welk opzicht?quote:Op dinsdag 13 april 2004 08:37 schreef spearhead het volgende:
[..]
Wat doet zo'n Saab tegenwoordig ?
In prijs? Heel wat meer als een volle druk turbo, dat is zeker alleens een Turbo 16S is duurder (heeft ook 185 pk ipv 170)quote:Op dinsdag 13 april 2004 08:37 schreef spearhead het volgende:
[..]
Wat doet zo'n Saab tegenwoordig ?
Financieel gezien. Of meer algemeen gesteld: wat kost tegenwoordig een nette Saab 900 van het oude model (tot 1993 meen ik ) met een full pressure turbo ?quote:Op woensdag 14 april 2004 19:43 schreef RedArrow68 het volgende:
[..]
In welk opzicht?
Bedankt! Hier heb ik wat aan.. .quote:Op donderdag 22 april 2004 19:24 schreef RedArrow68 het volgende:
nuttig verhaal
gaskabel stuk?quote:Op dinsdag 18 mei 2004 18:51 schreef Gisje het volgende:
Duidelijker kan ik helaas niet zijn.
Ik kreeg te horen dat die wel gewoon bleef lopen maar er gebeurt gewoon niets als je het gaspedaal intrapt. Verder staat die auto niet hier maar als ik ja zeg om te proberen om hem te repareren zou die hem wel brengen.
Ik ga iig even kijken of ik meer info kan krijgen.
Het is simpel te controleren: bedien de gasklep met de hand in plaats van via het gaspedaal. Als ie het dan wel doet is het de gaskabel. Als ie het niet doet is misschien de gasklep (bij deze wagen eigenlijk luchtklep) kapot?quote:Op woensdag 19 mei 2004 10:02 schreef stienus5gtturbo het volgende:
[..]
gaskabel stuk?
quote:General Motors stroomlijnt Europese activiteiten
General Motors, de grootste autofabrikant ter wereld, wil zijn Europese activiteiten meer doen samenwerken. Totnogtoe hebben de drie Europese merken Opel, Vauxhall en Saab zich te veel "als een losse federatie van staten" gedragen. Dat zegt Bob Lutz, de Europese GM-topman, in een gesprek met de zakenkrant Wall Street Journal.
Lutz wil de Europese activiteiten herstructureren. Auto-onderdelen moeten meer tussen de merken worden geruild en dubbel werk moet worden vermeden. "Of een Saab dezelfde airconditioning heeft als een Opel of een Vauxhall, wie ligt daar nu wakker van ?", vraagt Lutz zich af. Hij vindt het bijvoorbeeld niet kunnen dat de ingenieurs van Saab "volledig gescheiden" van die van Opel werken. Voor de klant telt enkel het verschillende karakter van de merken, luidt het.
De Europese merken zijn de probleemkinderen van GM. Afgelopen jaar leden ze een gezamenlijk verlies van 286 miljoen dollar. In het eerste kwartaal liep het verlies verder op van 65 miljoen dollar vorig jaar tot 116 miljoen dollar dit jaar. Oorzaken zijn de aanhoudende hoge prijsdruk, wisselkoersverliezen en de aanloopkosten voor de nieuwe Opel Astra. GM Europe heeft in totaal 63.000 werknemers.
Zeg maar dag tegen Saab... Al is dat natuurlijk eigenlijk al een aantal jaren geleden gebeurd.. .quote:Op woensdag 19 mei 2004 14:35 schreef Oosthoek het volgende:
Slecht nieuws, van SAABforum.nl geplukt:
[..]
Dus Saab wordt het slachtoffer van gebagger bij Opel? Matig... Dat GM van mening is dat alleen de uitstraling van het merk telt dat zien we in de VS met de 9-2X en de 9-7X. Smakeloze kutzooi.quote:Op woensdag 19 mei 2004 14:35 schreef Oosthoek het volgende:
Slecht nieuws, van SAABforum.nl geplukt:
[..]
dat betekent het einde van Saab ... want iemand die zich stijlvol wilt onderscheiden van de "normale man" gaat niet in een Saab-Opel rijden, denk ik.quote:Op woensdag 19 mei 2004 14:35 schreef Oosthoek het volgende:
Slecht nieuws, van SAABforum.nl geplukt:
[..]
Da's een 900 EcoPower, ik heb me ooit laten vertellen dat het een 900S (dus LPT) is, maar dan met een ander naampje. Of dit klopt weet ik dus niet 100% zeker.quote:Op donderdag 27 mei 2004 16:10 schreef devlinmr het volgende:
Ff een vraagje tussendoor. De laatste paar dagen heb ik een aantal Saab 900EP zien rijden. Is dit een bijzondere uitvoering ofzo?
Neiuwe of oude model? Die oude voel je de turbo er nog lekker in kicken, maar die nieuwe is ietsjes sneller. Btw ook makkelijk te tunen die dingenquote:Op woensdag 14 juli 2004 17:45 schreef woutabest het volgende:
Een goede bekende van mij heeft net een saab 9000 aero
nieuw... lekker met leer enzo...quote:Op woensdag 14 juli 2004 18:17 schreef Eul het volgende:
[..]
Neiuwe of oude model? Die oude voel je de turbo er nog lekker in kicken, maar die nieuwe is ietsjes sneller. Btw ook makkelijk te tunen die dingen
Mooi spul! En het is lekker weer, dus rondcrossen met dat ding!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:36 schreef Fransie het volgende:
Hi kids,
Eindelijk heb ik een SAAB.
De 9.3 SE turbo coupé uit 2002 met slechts 80.000km op de teller
Mwah, dat zijn wel redelijk gemiddelde prijzen denk ik. Een nadeel van de RA is dat ze uit de slechte roestjaren komen. 87 88 en 89 staan niet echt bekend als hele harde jaren. De jaren ervoor (86 85 84) en erna (90 91 92) zijn veel vaker roestloos te vinden. Omdat de RA ook nog eens hele dikke kunststoffen wielkastranden en bumpers heeft wil dat nog al eens vervelende verrassingen geven als je die er af haalt.quote:Op maandag 27 maart 2006 00:38 schreef Richie_Rich het volgende:
Ik speel al een tijdje met de gedachte om een Saab te gaan kopen. Nu staan er drie Red Arrows op Marktplaats.
http://kopen.marktplaats.nl/auto_s/saab/c148.html?tab_adcount=619&ds=kw%3A%3Bto%3A1%3Bl1%3A91%3Bl2%3A148%3Blt%3Azip%3Blx%3A%3Bly%3A%3Bosi%3A2&u=148&g=&f=&t=1&p=1&show_thumbnails=1&show_summary=1&tb=all&q=red+arrow&g=&u=148&postcode=&distance=&search=Zoek&srt=dd&show_thumbnail=1&show_summaries=1&s=50
Ik vind de vraagprijzen niet echt hoog alleen. Zijn dit reeele prijzen of zal er wat mis mee zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |