abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 oktober 2003 @ 13:24:34 #1
69546 Ans
Dementie = nirvana
pi_14004372
Ik koop al enige tijd klassieke CD's bij de Kruidvat. Die bieden een hele scherpe prijs voor hun cd's. Ik mag dan ook graag door hun assortiment gaan om te kijken of er nog wat leuks bij zit. ik ben nu aan het sparen voor een mooie box die ze hebben van Mozart:

Kopen jullie wel eens klassiek cd's bij de Kruidvat en wat vind je van die cd's?

Ans Appelman

Het mooie aan dementie is dat je het zelf niet door hebt; je kan gewoon legitiem een lastpak zijn voor je omgeving
pi_14004454
-edit: offtopic.-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 20-10-2003 16:56]

[b]Iedereen is gelijk[/b][br]Maar sommige zijn iets gelijker dan anderen
pi_14004477
M'n moeder heeft die Kruidvat boxset van Mozart.

Ik ben zelf niet zo'n klassiek-kenner, maar over het algemeen schijnt de kwaliteit van die Kruidvat-uitgaven nogal wisselend te zijn: veel vage Oost-Europese orkesten met fictieve dirigenten. Maar voor de prijs die je ervoor betaalt mag je natuurlijk nauwelijks klagen, het blijft spotgoedkoop.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  maandag 20 oktober 2003 @ 13:29:53 #4
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_14004508
Klassiek is gewoon echt muziek. Schitterend gewoon toch! En iedereen die klassieke muziek aanbiedt is een held!

Hoe duur is die Mozart Box?

  maandag 20 oktober 2003 @ 13:30:56 #5
69546 Ans
Dementie = nirvana
pi_14004534
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 13:29 schreef Doezelhaar het volgende:
Klassiek is gewoon echt muziek. Schitterend gewoon toch! En iedereen die klassieke muziek aanbiedt is een held!

Hoe duur is die Mozart Box?


ik geloof 24,95

Ans Appelman

Het mooie aan dementie is dat je het zelf niet door hebt; je kan gewoon legitiem een lastpak zijn voor je omgeving
  maandag 20 oktober 2003 @ 13:33:19 #6
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_14004595
Een aantal jaren geleden was er eens een luister-test onder klassiek-fans. CD's werden gedraaid zonder dat ze wisten wie de uitvoerenden waren en vervolgens beoordeeld.
Het Kruidvat kwam er heel hoog uit!
Ik heb zelf ook diverse klassieke cd's uit het Kruidvat en daar is niets mis mee.
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_14004623
Al die boxsets zijn in de aanbieding, volgens de site. 40 cds van Mozart, Beethoven, Bach, Vivaldi of Handel voor 24,95. Geen geld, eigenlijk.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  maandag 20 oktober 2003 @ 13:35:26 #8
69546 Ans
Dementie = nirvana
pi_14004648
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 13:34 schreef Zander het volgende:
Al die boxsets zijn in de aanbieding, volgens de site. 40 cds van Mozart, Beethoven, Bach, Vivaldi of Handel voor 24,95. Geen geld, eigenlijk.
Voor dat geld is lenen in de bieb zelfs duur

Ans Appelman

Het mooie aan dementie is dat je het zelf niet door hebt; je kan gewoon legitiem een lastpak zijn voor je omgeving
pi_14004776
ik heb er twee, een Sibelius-box (5 cd's) en een Shostakovich-box (16 cd's). Allebei voor weinig...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_14004980
Vanmiddag toch even kijken dan. Dan wil ik wel zo'n Mozart of een Beethoven box hebben
pi_14005068
Ik heb een jaar geleden eens de Mahler-box (10 CD's) gekocht. Daar was ik best tevreden over. Van de meeste symphonieën heb ik betere uitvoeringen maar een paar waren echt prachtig.
En zo is het met alle budget-cd's. Het is dus verstandig om wat geld te investeren in de Penguin guide to Classical Music. Deze geeft een schitterend overzicht van goede en minder goeie uitvoeringen. En ze besteden veel aandacht aan budget-cd's. Aangezien de cd's van bijv. het Kruidvat doorgaans "oudere" opnamens zijn kun je ze bijna altijd wel vinden in die gids. Tevens kun je een bladeren in muziekblad "Luister". Ook dat blad besteedt steeds meer aandacht aan die soort boxen.
Tot slot: neem bijv. het merk Naxos (¤ 7,50 of zoiets), dat enkele jaren geleden nogal populair was. Het tweede pianoconcert van Rachmaninov is in hun uitvoering prachtig. Het tweede pianoconcert van Brahms is niet om aan te horen. In de serie Essential Classics van Sony (ook iets van ¤ 7,50) zit een 4de symphonie van Mahler die ik daarna nooit meer ergens anders zo mooi heb gehoord.
Opera's zijn zelden mooi (of compleet) op budget cd's.
Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
pi_14005286
Mozart verdient beter, maar het is idd geen geld
  maandag 20 oktober 2003 @ 14:05:57 #13
69546 Ans
Dementie = nirvana
pi_14005423
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 14:00 schreef Beathoven het volgende:
Mozart verdient beter, maar het is idd geen geld
Ik vind het nog knap, ik moet nog maar zien of over 2 eeuwen Elvis nog steeds zoveel verkoopt als Mozart nu doet

Ans Appelman

Het mooie aan dementie is dat je het zelf niet door hebt; je kan gewoon legitiem een lastpak zijn voor je omgeving
pi_14010152
Ik heb vrij veel cd's bij het Kruidvat gekocht. Kwalitatief zijn ze op zich wel okay en je kunt altijd later nog van een extreem duur merk iets kopen wanneer je iets heel goed vindt. Niet alle opnames zijn even goed overigens, ik heb er ook wat crappy dingen tussen zitten. Maar voor het geld hoef je het zeker niet te laten.
pi_14011491
Ans, als je me even de uitvoerders van de box geeft zoek ik even op af het wat is.
Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
pi_14011559
Hmm, ik wilde net zo'n box gaan kopen voor iemand z'n verjaardag, maar hier waren ze allemaal uitverkocht of niet te vinden.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_14012863
Je kunt ze ook online bestellen, Zander.
pi_14013915
Ik heb even bij www.kruidvat.nl gekeken. Het is een mooie box (aan de buitenkant). Ook redelijk wat bekende uitvoerenden erbij. Maar ook een hoop muziek die velen, ook de liefhebbers, normaal niet gauw zouden kopen. Mozart heeft heel veel muziek geschreven maar niet alles was even indrukwekkend. Van zijn symphonieën zijn alleen de laatste echt boeiend, toch vind je in deze cd-box veel oude symphonieën terug (veel ervan zijn bovendien live opnames dus ook de geluidskwailiteit kon wel eens tegenvallen). Ik heb de symphonieën ook even opgezocht maar heb geen van de uitvoeringen terug kunnen vinden.
Ook van zijn pianoconcerten zijn er slechts een paar die de middelmaat ontstijgen. Dit geldt zo mogelijk nog meer voor zijn vioolconcerten, welke slechts zelden ten tonele worden uitgevoerd, de violiste is overigens Emmy Verhey dat is weer een pré. In beide gevallen is er in de naslagwerken niets over te vinden.
Voorst treffen we bakken met kamermuziek aan. Ik weet hier te weinig van om er iets over te kunnen zeggen.
Tot slot zijn het Kyrie en het Requiem. Ook hiervoor geldt weer dat er niets over te vinden is.
Opera's staan er niet op. Dit is natuurlijk een groot gemis. Hoewel het ook een hoop ergenis kan besparen.

Ik wil nog even iets zeggen over dat ik niks over de uitvoeringen heb kunnen vinden in de naslagwerken van de klassieke muziek. Dit hoeft natuurlijk niets te zeggen. Anderzijds is het zo dat er enorme naslagwerken bestaan waar heel veel opgenomen muziek wordt besproken. Als je daar helemaal niet in voorkomt, geeft dat op zijn minst te denken.
Ik laat iedereen vrij in zijn keuze maar ik koop deze box dus niet en geef mijn geld liever uit aan een mooie uitvoering van een zijn opera's.

Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
pi_14014629
ik vin et niej egt heel geweldug.... mun pa en mun opa hebben allebei heeeeeeel de bach serie.... dat zijn 200 cds ofso!!! waaaa
  maandag 20 oktober 2003 @ 20:14:45 #20
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_14014690
CD's bij een drogisterij....... Straks kan ik ook Luxaflex kopen bij de groentenboer en voor de APK van mijn auto naar de slager op de hoek.

Ik vind het raarrrrrrrrrrr.

Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_14015519
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 20:12 schreef louise13 het volgende:
ik vin et niej egt heel geweldug.... mun pa en mun opa hebben allebei heeeeeeel de bach serie.... dat zijn 200 cds ofso!!! waaaa
nu maar hopen dat ze geen CD speler aanschaffen
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:08:47 #22
69546 Ans
Dementie = nirvana
pi_14023055
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 20:14 schreef Sjaakman het volgende:
CD's bij een drogisterij....... Straks kan ik ook Luxaflex kopen bij de groentenboer en voor de APK van mijn auto naar de slager op de hoek.

Ik vind het raarrrrrrrrrrr.


je kan ook dvd's kopen bij de drogisterij, ik geloof zelfs soms ook speelgoed. Je kan je foto's bij sommige laten ontwikkelen e.d.

Ans Appelman

Het mooie aan dementie is dat je het zelf niet door hebt; je kan gewoon legitiem een lastpak zijn voor je omgeving
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:20:04 #23
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_14023134
Ik heb op Sebs aanraden toen Der Ring des Nibelungen gekocht. Vahlto heeft er toen naar geluisterd en de opname was bijna net zo goed als zijn enorm dure Deutsche Grammaphon Karajan-versie. Veel van dezelfde mensen zaten er ook op. Mij heeft het 25 gulden ofzo gekost.

Helaas zitten er vaak net niet de dingen tussen die ik hebben wel. Als ze ooit eens een goddelijke barokbox (bekt lekker) hebben, dan ga ik er wel voor. Vivaldi ofzo. Maar al die Chopin en Schubert etc hoef ik niet hoor.

Edit: ik ging ook eens op de site kijken en zie dat ze een 40CD box hebben van Händel én Vivaldi Nou, ff 50 euro bij elkaar graaien.

[Dit bericht is gewijzigd door Witchfynder op 21-10-2003 08:27]

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_14073942
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:20 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb op Sebs aanraden toen Der Ring des Nibelungen gekocht. Vahlto heeft er toen naar geluisterd en de opname was bijna net zo goed als zijn enorm dure Deutsche Grammaphon Karajan-versie.
Nou ja, ietwat overdreven, maar ik vind die Kruidvat-opname (voor zover ik die gehoord heb), vooral voor die prijs zéér acceptabel.

Ik heb onlangs een CD-box van de pianist Yevgeni Kissin gekocht, voor ongeveer € 6,- (de exacte prijs ben ik vergeten). Hij speelt werken van Tsjaikovski (óók het eerste pianoconcert, u weet wel...), de gebroeders Liszt & Chopin en nog meer.

Is óók zeer acceptabel, al moet je de foutjes voor lief nemen die vaak tijdens live-concerten voorkomen; in dit geval dubbele toetsen die worden aangeslagen (#PrOiNk#). En wat leuk is: Het pianoconcert van Tsjaikovski wordt gedirigeerd door een behoorlijk jonge Valery Gergiev (opname uit 1987).

Trouwens zijn er ook bij de Kruidvat muziekboeken verkrijgbaar, zoals een biografie over Haydn, Mahler (nieuw, geschreven door de Bergense voorzitster van de Nederlandse Mahler-vereniging, Eveline Nikkels). en een boek over Mozart in Nederland. Vooral voor mensen die een eerste kijkje in het leven van deze componisten willen nemen, zijn deze boeken erg interessant! .

Konečne je vsetko tak, ako má byť.
pi_14074246
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 19:00 schreef Seborik het volgende:
Je kunt ze ook online bestellen, Zander.
Offe..
Hetgeen natuurlijk onethisch zou zijn. .
Konečne je vsetko tak, ako má byť.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')