abonnement Unibet Coolblue
pi_13999971
De laatste tijd zie ik steeds vaker kinderen van een jaar of 7/8 in de nieuwste mode lopen. kids met afzakkende skatebroeken, met heeeele wijde lange pijpen en zelfs 1 met een gothic jurk!!!!
en allemaal mini breezertjes met make-up en al natuurlijk!

deze kinderen kunnen toch niet lekker buitenspelen???? ik zie sowieso nooit meer een kind die net uit een boom of sloot komt!
bestaan er nog gewone kinderen?
en wat vinden jullie van die mini-modepoppen???

Carpe diem
  maandag 20 oktober 2003 @ 09:37:29 #2
28560 toska
Let's All Chant
pi_13999990
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 09:36 schreef marchien het volgende:
De laatste tijd zie ik steeds vaker kinderen van een jaar of 7/8 in de nieuwste mode lopen. kids met afzakkende skatebroeken, met heeeele wijde lange pijpen en zelfs 1 met een gothic jurk!!!!
en allemaal mini breezertjes met make-up en al natuurlijk!

deze kinderen kunnen toch niet lekker buitenspelen???? ik zie sowieso nooit meer een kind die net uit een boom of sloot komt!
bestaan er nog gewone kinderen?
en wat vinden jullie van die mini-modepoppen???


Bomen , sloten
Normaal zing ik de sterren van de hemel
  maandag 20 oktober 2003 @ 09:37:53 #3
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_13999997
In principe kan het best, maar kleine kinderen met gothic-jurken gaat wel erg ver. Een modieuze broek of trui of iets dergelijks is natuurlijk wel leuk.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_14000000
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 09:37 schreef toska het volgende:

[..]

Bomen , sloten


ja, van die dingen waar ik vroeger altijd in klom en viel!
Carpe diem
pi_14000089
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 09:37 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
In principe kan het best, maar kleine kinderen met gothic-jurken gaat wel erg ver. Een modieuze broek of trui of iets dergelijks is natuurlijk wel leuk.
In principe wel, maar tegenwoordig begint het steeds vroeger. Op de basischool gingen we vroeger altijd lekker voetballen in de pauzes. Dat kan nu niet meer, omdat de dure merkschoenen en merkkleding die ze dragen dan te snel slijten. (begon in mijn tijd ook al langzamerhand op te komen, maarbegint nu wel steeds extremer te worden..)
pi_14000111
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 09:37 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
In principe kan het best, maar kleine kinderen met gothic-jurken gaat wel erg ver. Een modieuze broek of trui of iets dergelijks is natuurlijk wel leuk.
tuurlijk is het leuk (sommige dingen dan) staat grappig!
maarre..,. dan voor een keertje, of een feestje ofzo, niet constant!
Carpe diem
  maandag 20 oktober 2003 @ 09:47:35 #7
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_14000119
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 09:45 schreef ploderus het volgende:

[..]

In principe wel, maar tegenwoordig begint het steeds vroeger. Op de basischool gingen we vroeger altijd lekker voetballen in de pauzes. Dat kan nu niet meer, omdat de dure merkschoenen en merkkleding die ze dragen dan te snel slijten. (begon in mijn tijd ook al langzamerhand op te komen, maarbegint nu wel steeds extremer te worden..)


dat doen ze toch wel.. alleen zijn de mama's en papa's er niet erg blij mee. Verder is er niets mis mee, al vind ik die gothic jurk wel erg ver gaan ja.. maar gewoon modieuze kleding voor kids is niets mis mee, ik zie soms kinderen lopen met armoedige kleertjes, en dan denk ik pas van wat doe je ze aan...
pi_14000130
lol. Ik dacht al een tijdje dat buiten spelen iets uit vervlogen tijden was en dat de gemiddelde middag achter eoa console of de tv werd doorgebracht. Maar dan blijkt dat TS nog in bomen heeft geklommen. Kortom: het zal allemaal wel meevallen.
* staaltje haalt opgelucht adem
Vroeger, toen schepen nog van hout en mannen van staal waren....
pi_14000136
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 09:47 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

dat doen ze toch wel.. alleen zijn de mama's en papa's er niet erg blij mee. Verder is er niets mis mee, al vind ik die gothic jurk wel erg ver gaan ja.. maar gewoon modieuze kleding voor kids is niets mis mee, ik zie soms kinderen lopen met armoedige kleertjes, en dan denk ik pas van wat doe je ze aan...


met die wijde pijpen kan je toch niet fatsoenlijk spelen?? spelen die kinderen nog wel buiten eigenlijk???
Carpe diem
  maandag 20 oktober 2003 @ 09:50:43 #10
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_14000156
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 09:49 schreef marchien het volgende:

[..]

met die wijde pijpen kan je toch niet fatsoenlijk spelen?? spelen die kinderen nog wel buiten eigenlijk???


mwaw na school niet echt... weinig kids.. heeft te maken met internet, playstation of whatever, en aan ruimtegebrek (hier dan...)
pi_14000184
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 09:50 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

mwaw na school niet echt... weinig kids.. heeft te maken met internet, playstation of whatever, en aan ruimtegebrek (hier dan...)


AAAAAAAAAAAAARGH waar zijn de gewone kiddo's gebleven! die voetballen en stoeien en in bomen klimmen
en knikkeren en op het klimrek zitten??
Carpe diem
  maandag 20 oktober 2003 @ 09:56:31 #12
28560 toska
Let's All Chant
pi_14000232
Die zijn er toch gewoon? Alleen dat bomenklimmen en slootje springen , tja heir is alles volgebouwd dus weinig groen en water,

Voetballen wordt gewoon gedaan hoor .
En de meeste kinderen in mijn buurt dragen zeemankleding

Normaal zing ik de sterren van de hemel
pi_14000233
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 09:47 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

dat doen ze toch wel.. alleen zijn de mama's en papa's er niet erg blij mee. Verder is er niets mis mee, al vind ik die gothic jurk wel erg ver gaan ja.. maar gewoon modieuze kleding voor kids is niets mis mee, ik zie soms kinderen lopen met armoedige kleertjes, en dan denk ik pas van wat doe je ze aan...


Er bestaat ook nog zoiets als een middenweg. Ik vind het een beetje raar dat sommige kinderen een outfit hebben dat samen meer kost dan ik in een maand verdien.. (ben student dus verdien niet zo heel veel )
En veel van die kinderen doen thuis niets anders dan tv kijken, playstation spelen enz. Beetje triest en waarschijnlijk ook meteen deels de reden voor het groeiende overgewicht..
pi_14000258
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 09:52 schreef marchien het volgende:

[..]

AAAAAAAAAAAAARGH waar zijn de gewone kiddo's gebleven! die voetballen en stoeien en in bomen klimmen
en knikkeren en op het klimrek zitten??


Die lopen nu met hun dure mobiele telefoon te overleggen bij wie ze achter de tv of playstation kruipen
  maandag 20 oktober 2003 @ 09:58:41 #15
28560 toska
Let's All Chant
pi_14000275
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 09:57 schreef ploderus het volgende:

[..]

Die lopen nu met hun dure mobiele telefoon te overleggen bij wie ze achter de tv of playstation kruipen


In welke dure wijken wonen jullie?
Normaal zing ik de sterren van de hemel
pi_14000317
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 09:58 schreef toska het volgende:

[..]

In welke dure wijken wonen jullie?


Ik woon niet in een dure wijk, maar als ik door een winkelcentrum loop, zie ik zat veel te jonge kindertjes met een mobieltje lopen..
En in de bus van die koters die van achter in de bus naar hun vriendjes/vriendinnetjes voorin de bus aan het bellen/sms'en zijn..
Laatst begon mijn nichtje van 8 ook al dat ze een mobieltje wil..
Wat een onzin
pi_14000390
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 10:01 schreef ploderus het volgende:

[..]

Ik woon niet in een dure wijk, maar als ik door een winkelcentrum loop, zie ik zat veel te jonge kindertjes met een mobieltje lopen..
En in de bus van die koters die van achter in de bus naar hun vriendjes/vriendinnetjes voorin de bus aan het bellen/sms'en zijn..
Laatst begon mijn nichtje van 8 ook al dat ze een mobieltje wil..
Wat een onzin


en idd! ik was de mobieltjes vergeten!
Carpe diem
  maandag 20 oktober 2003 @ 10:06:58 #18
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_14000398
Kun je nagaan welke invloed radio en TV tegenwoordig op de jeugd hebben. Het is mij ook opgevallen dat steeds meer hele jonge kinderen zich gaan kleden als pubers (of zelfs als volwassenen). Da's op zich nog niet zo erg, maar als ze het gedrag eveneens overnemen en een kind geen kind meer kan zijn, vind ik het wel erg triest.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_14001089
Komt allemaal door de ouders denk ik..

Mijn kind heeft een mobiel
"OOoo. mijne een laptot"
Oo dan koop ik er ook 1

pi_14001128
Kinderen moeten gewoon vies kunnen worden, ik ken genoeg ouders die hun kinderen mooi aankleden en dan mogen ze niet spelen omdat ze dure kleding aanhebben (en als ze dan knoeien krijgen ze nog straf ook).

Laatst zag ik ook al een meisje van een jaar of 2 met oorbellen in (grote ring met friemeltjes eraan). Veeltste groot en te zwaar... je zag dr oorlellen gewoon hangen.
Tis ook vooral bij meisjes, tenminste daar valt het me meer op.
In de zomer zag ik 6 jarige met naveltruitjes lopen

Kijk een kind naar een feest iets moois laten aantrekken ok... maar toch niet naar school of buiten laten spelen.

Ik zie vaak genoeg mini gothic jurkjes hangen, erg mooi (aangezien ik zelf goth ben). Maar zoiets zou mijn kind alleen dragen als ze het zelf wil en alleen naar een feest.
Ik droeg vroeger ook graag jurken, maar dat was dan ook alleen op feesten.

  maandag 20 oktober 2003 @ 11:47:59 #21
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_14002276
Als je het zo gaat bekijken is het reactionaire idee van het herinvoeren van schoolverpakkingen niet eens zo slecht. Maar dan niet hele pakken, maar gewoon goedkope standaardkleren, een voorschrift, kindjelief moet in een spijkerbroek met t-shirt komen, klaar.

Dan kunnen ze weer gewoon doen wat ze horen te doen, en die mobieltjes zijn al helemaal belachelijk. Eind groep 8/begin brugklas kan ik me er iets bij indenken omdat ze tegenwoordig gepest/belaagd/afgemept worden op elke hoek, maar zorg dan dat ze niet zelf kunnen bellen, alleen bereikbaar zijn.

Lekker ouderwets, volgens mij kan het geen kwaad in deze, naast ons woont een buurmeisje dat op hoge hakken loopt, neuspiercing, belachelijke kleding en zich ook nog eens heel volwassen probeert te gedragen, je wordt er echt misselijk van. TMF en andere instanties, laat kindlief toch gewoon een kind zijn. Trieste meuk.

Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_14002359
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 11:47 schreef Willaaam het volgende:
Als je het zo gaat bekijken is het reactionaire idee van het herinvoeren van schoolverpakkingen niet eens zo slecht. Maar dan niet hele pakken, maar gewoon goedkope standaardkleren, een voorschrift, kindjelief moet in een spijkerbroek met t-shirt komen, klaar.
Schooluniformen zijn idd zo slecht nog niet. Je ziet dan het verschil niet meer tussen de 'rijkere' en 'armere' kinderen. Kinderen worden al snel gepest omdat ze met een broek van de zeeman lopen....
  maandag 20 oktober 2003 @ 11:59:33 #23
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_14002527
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 09:52 schreef marchien het volgende:
AAAAAAAAAAAAARGH waar zijn de gewone kiddo's gebleven! die voetballen en stoeien en in bomen klimmen
en knikkeren en op het klimrek zitten??
Je mag wel even mijn neefje (5) en nichtje (6) komen bekijken, hoor... die voldoen aan jouw beschrijving

Natuurlijk reken ik wel kijk- en luistergeld

pi_14002577
Als het bij 'zondagse' kleren zou blijven, zou er idd niks mis mee zijn. Maar kennelijk moeten kinderen er tegenwoordig iedere dag paasbest op staan. Waar is de tijd van de met patches opgelapte broeken als je weer eens hard op je snuffert was gegaan met een gat in je broek als gevolg?
  maandag 20 oktober 2003 @ 12:03:46 #25
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_14002632
Nee, schooluniformen kunnen niet volgens mij. Ja je lost het probleem over arm en rijk op, maar je raakt er wel een groot deel van je vrijheid om jezelf uit te drukken mee kwijt.
No way, dat ik ooit mijn eigen kloffie inruil voor een uniform.

Anyway, ik vind het idd ook best wel erg hoe het tegenwoordig gaat, maja, de jeugd wordt nu eenmaal steeds sneller volwassen, hoe gaar het ook is.

Kinderen hebben tegenwoordig helemaal geen tijd meer om kind te zijn lijkt wel.
Het moet allemaal steeds sneller en op steeds vroegere leeftijd.
Helaas valt hier weinig aan te doen, het is gewoon een combinatie van factoren, mobiele telefoons, internet. Al die zaken had ik niet toen ik nog zo oud was.

Wel grappig eigenlijk, dat men nu al rond hun 20e klaagt over de jeugd van tegenwoordig!

pi_14002690
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 12:03 schreef Untouchables het volgende:
Wel grappig eigenlijk, dat men nu al rond hun 20e klaagt over de jeugd van tegenwoordig!
Kun je grappig noemen, maar ik heb serieus het idee dat er een groot verschil is. En niet alleen met de kinderen die nu op de basisschool zitten, maar ook met de tieners van nu. Bij ons in de buurt is zoveel drugsproblematiek op dit moment: dat was er gewoon 10 jaar geleden nog helemaal niet. Ik heb gehoord dat op de 'brave' school waar ik op heb gezeten, nu 80% van de leerlingen drugs gebruikt... Is uit een onderzoek gebleken. En niet alleen pillen en blowen, maar ook harddrugs.

Maar dat terzijde...

  maandag 20 oktober 2003 @ 12:26:52 #27
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_14003047
Ik denk dat die kleren door hun ouders zijn uitgezocht.

Een kind van 7/8 boiet het niet of nauwelijks wat ie voor stijl draagt.

pi_14003063
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 12:26 schreef Ixnay het volgende:
Ik denk dat die kleren door hun ouders zijn uitgezocht.

Een kind van 7/8 boiet het niet of nauwelijks wat ie voor stijl draagt.


Is inderdaad aannemelijk...

wat had je dan gedacht

  maandag 20 oktober 2003 @ 12:31:27 #29
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_14003122
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 12:03 schreef Untouchables het volgende:
Nee, schooluniformen kunnen niet volgens mij. Ja je lost het probleem over arm en rijk op, maar je raakt er wel een groot deel van je vrijheid om jezelf uit te drukken mee kwijt.
No way, dat ik ooit mijn eigen kloffie inruil voor een uniform.
16 en ik klaag al, waarom? omdat je het verschil ziet voor je ogen. een paar jaar terug zat ik op school, en toen heb ik mijn pda, laptop en begin 1e gsm allemaal hard voor gewerkt en verdiend, en ik had ook nog tijd om te spelen.

En ik bedoel geen uniform, maar een voorschrift, druk je maar uit met het soort t-shirt en spijkerbroek, maar dan ben je van die maffe fratsen als naveltruitjes af. sim-pel.

(in andere woorden, ik had opzich wel een gsm, maar met een heel ander nut, ik was toen al vrij weinig thuis, ben altijd vrij op mezelf geweest. Heb er ook alleen maar in bepaalde gevallen mee gebeld)

Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_14003223
mee eens: die kinderen veranderen zo snel! ik ging gewoon spijkerbroek t-shirt naar school!!! desnoods in jogginpak.
Carpe diem
  maandag 20 oktober 2003 @ 12:53:07 #31
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_14003575
Is denk ik idd de manier van opvoeden: ikzelf ben de vader van een tweeling. Mijn vriendin wil de kids graag optutten, er op hun paasbest uit laten zien enzo (komt denk ik doordat zij uit een familie komt die graag pronken met alles wat ze hebben).

Ikzelf ben juist 180 graden anders: ik laat ze graag rondlopen in een spijkerbroek en lekkere trui (zowel de jongen als het meisje) zodat ze lekker kunnen smeren en ravotten zonder dat ik bang hoef te zijn dat hun kleding vies wordt.

Als ik hun blije gezichtjes zie wanneer ze thuiskomen met modder in het gezicht en in hun kleding dan doet me dat veel meer plezier dan ze te zien rond schuiven in dure merkkleding omdat ze moeten oppassen dat die niet vies worden/kapot gaan...

En ze gaan toch al bijna elke dag in bad en de wasmachine draait ook elke dag, dus dat maakt verder ook niets uit...


Oh ja, over sloten: bij het huis waar we nu wonen ligt een sloot aan de overkant van de straat. Het eerste wat mijn vriendin zei was dat ze hoopte dat de kids daar niet in zouden vallen. Ik heb haar beloofd dat mochten ze voor hun 5e verjaardag er niet in zijn gevallen dat ik ze d'r persoonlijk in zal gooien

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_14003835
Ik denk dat dit topic beter op zijn plaats is in OUD
  maandag 20 oktober 2003 @ 13:16:42 #33
65461 styl.lissim0
paul frank is y0ur friend..
pi_14004173
Ik vind het altijd zoooo liefffff .

y0u can't be me.. I'm a r0ck star.. I'm rhyming 0n the t0p 0f a c0p car.. =)
  maandag 20 oktober 2003 @ 13:39:47 #34
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_14004773
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 13:16 schreef styl.lissim0 het volgende:
Ik vind het altijd zoooo liefffff .

[afbeelding]

[afbeelding]


Dit kan inderdaad prima, zo extreem is het niet, in ieder geval niet te bloot .
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
  maandag 20 oktober 2003 @ 13:54:31 #35
65461 styl.lissim0
paul frank is y0ur friend..
pi_14005141
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 13:39 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Dit kan inderdaad prima, zo extreem is het niet, in ieder geval niet te bloot .


Haha precies!
y0u can't be me.. I'm a r0ck star.. I'm rhyming 0n the t0p 0f a c0p car.. =)
  maandag 20 oktober 2003 @ 15:05:13 #36
11682 Moonah
Jolie femme
pi_14006962
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 11:51 schreef _Draven_ het volgende:

[..]

Schooluniformen zijn idd zo slecht nog niet. Je ziet dan het verschil niet meer tussen de 'rijkere' en 'armere' kinderen. Kinderen worden al snel gepest omdat ze met een broek van de zeeman lopen....


Denk je echt dat 'schooluniformen' dit probleem zouden ondervangen? Er zijn spijkerbroeken van de Zeeman, en er zijn dure kinderspijkerbroeken. 'Probleem' verplaatst zich dan alleen.
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 12:26 schreef Ixnay het volgende:
Een kind van 7/8 boiet het niet of nauwelijks wat ie voor stijl draagt.
Vergis je niet!

Overigens zie ik het probleem niet zo. Ik zie mooi aangeklede kinderen net zo lekker spelen en ravotten als kinderen in 'gewone' kleren.

Dat kinderen steeds vroeger met mode bezig zijn, zich steeds sneller ouwelijk kleden, is inherent aan de hele ontwikkeling in onze maatschappij. Ik vind dat geen goede ontwikkeling, maar ik denk dat hij niet te keren is.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 20 oktober 2003 @ 15:59:50 #37
3542 Gia
User under construction
pi_14008429
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 09:36 schreef marchien het volgende:
De laatste tijd zie ik steeds vaker kinderen van een jaar of 7/8 in de nieuwste mode lopen. kids met afzakkende skatebroeken, met heeeele wijde lange pijpen en zelfs 1 met een gothic jurk!!!!
en allemaal mini breezertjes met make-up en al natuurlijk!

deze kinderen kunnen toch niet lekker buitenspelen???? ik zie sowieso nooit meer een kind die net uit een boom of sloot komt!
bestaan er nog gewone kinderen?
en wat vinden jullie van die mini-modepoppen???


Je mag mijn jongste wel een weekje lenen.
Is meestal te vies om aan te pakken. Dat kind is werkelijk alleen maar schoon als hij net uit bad komt.

Dus, ja, ze bestaan nog, de echte smeerpoetsen.

Maar je hebt wel gelijk, hoor. Zie het ook bij mijn kids op school. Schijnbaar willen die ouders hun welvaart tonen door hun kinderen dure merkkleding aan te trekken. Wie heeft het duurste? Dat wordt dan bij de poort besproken!

In elk geval doet deze mams daar niet aan mee. Ze hebben niet eens zondagse kleren!

pi_14008515
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 12:53 schreef Hallahan het volgende:
Is denk ik idd de manier van opvoeden: ikzelf ben de vader van een tweeling. Mijn vriendin wil de kids graag optutten, er op hun paasbest uit laten zien enzo (komt denk ik doordat zij uit een familie komt die graag pronken met alles wat ze hebben).

Ikzelf ben juist 180 graden anders: ik laat ze graag rondlopen in een spijkerbroek en lekkere trui (zowel de jongen als het meisje) zodat ze lekker kunnen smeren en ravotten zonder dat ik bang hoef te zijn dat hun kleding vies wordt.

Als ik hun blije gezichtjes zie wanneer ze thuiskomen met modder in het gezicht en in hun kleding dan doet me dat veel meer plezier dan ze te zien rond schuiven in dure merkkleding omdat ze moeten oppassen dat die niet vies worden/kapot gaan...

En ze gaan toch al bijna elke dag in bad en de wasmachine draait ook elke dag, dus dat maakt verder ook niets uit...


Oh ja, over sloten: bij het huis waar we nu wonen ligt een sloot aan de overkant van de straat. Het eerste wat mijn vriendin zei was dat ze hoopte dat de kids daar niet in zouden vallen. Ik heb haar beloofd dat mochten ze voor hun 5e verjaardag er niet in zijn gevallen dat ik ze d'r persoonlijk in zal gooien


  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 oktober 2003 @ 18:41:15 #39
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_14012455
Ik vind het leuk om mijn zoon leuk aan te kleden. Maar dat is dan wel praktische kleding, die ook gewoon vies mag worden. Om mode geeft ie nog niks (gisteren 3 geworden), maar hij is wel gek van Bob de Bouwer Ik geniet ervan als hij er leuk uitziet, maar ik geniet er net zo van als ie lekker vies is geworden door het spelen en ik dat smoeltje zie

Ik koop trouwens veel tweedehands, dat kan een stootje hebben. Ik koop dan alleen wat ik er nog erg mooi uit vind zien, want dat blijft ook mooi omdat het al tig keer gewassen is. En gaat er dan wat stuk, dan heeft het zowat niks gekost en is dat dus niet erg

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 20 oktober 2003 @ 20:17:33 #40
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_14014775
Ik heb even getwijfeld of ik dit zou posten, maar ik doe het toch. Ook al krijg ik misschien vervelende reacties...
Mijn kinderen trek ik graag merkkleding aan, ik vind het leuk als ze er anders uitzien, dat ze iets aanhebben wat bijna niemand anders draagt. Ikzelf trek bijvoorbeeld ook geen jas aan die ik drie keer tegenkom als ik boodschappen ga doen. De meeste mensen boeit dat misschien niet, maar mij dus wel. En echt, ik ga heus niet spastisch doen als m'n kinderen in de zandbak willen, of door de plassen stampen. Ook duurdere kleren kunnen prima schoon worden in de wasmachine hoor! Ik proef vaak een minachting uit postings van mensen, dat het eigenlijk not-done is om je kind dure kleding aan te trekken. Vind ik jammer. Ik zal mensen, die wel hun kleding kopen bij Zeeman nooit afkraken, dat moet iedereen toch zelf weten? Ik word er alleen een beetje niet goed van dat je je hier zou moeten schamen dat je wel graag (veel) geld aan kinderkleding uitgeeft. Dat maakt je echt niet meteen een trut die niet wil dat haar kind zich vies maakt tijdens het spelen. Hallo?! Daar zijn het toch kinderen voor? Natuurlijk maken die zich vies!

En Hallahan, doelde je vriendin niet op verdrinkingsgevaar in plaats van vies worden? Lijkt mij logischer dat ze dat bedoelde.
Zo, dat wilde ik even kwijt.

  maandag 20 oktober 2003 @ 20:21:53 #41
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_14014912
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 11:51 schreef _Draven_ het volgende:

[..]

Schooluniformen zijn idd zo slecht nog niet. Je ziet dan het verschil niet meer tussen de 'rijkere' en 'armere' kinderen. Kinderen worden al snel gepest omdat ze met een broek van de zeeman lopen....


Daar ben ik het dus niet mee eens.

De arme kinderen krijgen dan de schooluniformen van hun alleroudste broer/zus die allang versleten is en veels te groot ofzo.

Het verschil blijft er al-tijd. Of je moet de scholen zelf elk jaar de kleding laten distribueren.

Verder maakt het me niks uit wat een kind draagt, als hij of zij het zelf maar leuk vindt .

Ik heb opzich ook al zo'n hekel aan schooluniformen.

  maandag 20 oktober 2003 @ 20:26:25 #42
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_14015063
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 12:31 schreef Willaaam het volgende:

[..]

16 en ik klaag al, waarom? omdat je het verschil ziet voor je ogen. een paar jaar terug zat ik op school, en toen heb ik mijn pda, laptop en begin 1e gsm allemaal hard voor gewerkt en verdiend, en ik had ook nog tijd om te spelen.

En ik bedoel geen uniform, maar een voorschrift, druk je maar uit met het soort t-shirt en spijkerbroek, maar dan ben je van die maffe fratsen als naveltruitjes af. sim-pel.

(in andere woorden, ik had opzich wel een gsm, maar met een heel ander nut, ik was toen al vrij weinig thuis, ben altijd vrij op mezelf geweest. Heb er ook alleen maar in bepaalde gevallen mee gebeld)


Ik vind eigenlijk niet dat jij mag oordelen over andermans smaak . Zelf houd ik ook absoluut niet van naveltruitjes maar als mijn toekomstige kinderen (ik ben btw ook 16.) dat willen dragen moeten ze dat vooral doen. Natuurlijk laat ik ze niet in bh met slipje over straat lopen. Er zijn altijd grenzen. En ik zal het ook echt niet leuk vinden als ze al met een naveltrui willen beginnen op hun 6e ofzo . Maar het allerbelangrijkste voor mij is dat het kind zich er fijn in voelt.. en niet de ouder.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 oktober 2003 @ 22:37:51 #43
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_14018851
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 20:17 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb even getwijfeld of ik dit zou posten, maar ik doe het toch. Ook al krijg ik misschien vervelende reacties...
Mijn kinderen trek ik graag merkkleding aan, ik vind het leuk als ze er anders uitzien, dat ze iets aanhebben wat bijna niemand anders draagt. Ikzelf trek bijvoorbeeld ook geen jas aan die ik drie keer tegenkom als ik boodschappen ga doen. De meeste mensen boeit dat misschien niet, maar mij dus wel. En echt, ik ga heus niet spastisch doen als m'n kinderen in de zandbak willen, of door de plassen stampen. Ook duurdere kleren kunnen prima schoon worden in de wasmachine hoor! Ik proef vaak een minachting uit postings van mensen, dat het eigenlijk not-done is om je kind dure kleding aan te trekken. Vind ik jammer. Ik zal mensen, die wel hun kleding kopen bij Zeeman nooit afkraken, dat moet iedereen toch zelf weten? Ik word er alleen een beetje niet goed van dat je je hier zou moeten schamen dat je wel graag (veel) geld aan kinderkleding uitgeeft. Dat maakt je echt niet meteen een trut die niet wil dat haar kind zich vies maakt tijdens het spelen. Hallo?! Daar zijn het toch kinderen voor? Natuurlijk maken die zich vies!

En Hallahan, doelde je vriendin niet op verdrinkingsgevaar in plaats van vies worden? Lijkt mij logischer dat ze dat bedoelde.
Zo, dat wilde ik even kwijt.


Ik vind dat er een heel verschil is tussen merkkleding en modekleding. Merkkleding is vaak juist heel sterk en praktisch, zodat kinderen er lekker in kunnen bewegen en spelen. Modekleding is alleen maar "voor het mooi". Ik vind merkkleding vaak leuk (ook niet altijd ), maar ik vind het te duur. Als ik het koop is het in de uitverkoop of tweedehands
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † maandag 20 oktober 2003 @ 23:22:03 #44
7074 moussy
kuttekop
pi_14020313
Mijn dochter krijgt ook wel dure merk kleding. Ze hoeft er niet áltijd als éénheidsworst bij te lopen. Maar voor mijn knip ga ik net zo makkelijk naar een outlet. Ik koop het niet voor de buitenwereld, maar gewoon omdat ik het leuk vind. Ik denk dat daar ook een groot verschil in zit.

Zelf trekt ze het liefst de meest ongelukkige en onooglijke setjes aan, maar dat mag ze als we niet weg hoeven dat zijn namelijk altijd korte broeken of rokjes met dit weer is dat niet écht warm

Zelf loop ik het liefste in een leren broek, nou die kom je bij zeeman niet tegen. Moet ik mijn dochter dan wel altijd in zeeman goed proppen? Ze heeft wel dingen van zeeman hoor, dat maakt me ook niet uit. Ik koop gewoon wat ik leuk vind en of dat nou merk of zeeman is, maakt me geen fluit uit en wat een ander daar van vind ook niet.

Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 00:32:44 #45
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_14021672
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 20:17 schreef Spuuglokje het volgende:
En Hallahan, doelde je vriendin niet op verdrinkingsgevaar in plaats van vies worden? Lijkt mij logischer dat ze dat bedoelde.
Zo, dat wilde ik even kwijt.
tuurlijk zal ze ook wel bang zijn voor verdrinking hoewel dat in die sloot moeilijk wordt, gezien het feit dat ie 10 maanden per jaar droog/modderig is. Maar het gaat haar ook om het vies worden. Want oh oh, ze zouden toch eens een keer nat worden, of van top tot teen onder de drek thuiskomen...

Zoals ik zei: zo af en toe 'moeten' Jasper en Julia wel eens in 'gala' kleding (vooral bij feestjes van haar familie) en dan hoor ik de hele dag niets anders van: 'doe dat nou niet, je wordt vies', of 'pas op je schoenen, je beschadigt de neuzen' etc etc etc. Als je zo bang bent dat hum 'mooie' kleren vies worden trek ze dan niet aan! De kids zijn net 3 jaar, zij zien echt geen verschil tussen een broek van ter stal van ¤8,- of en Mexx broek van ¤50,-

Ik ben 's ochtends huisvader en ik laat de kids meestal kiezen wat ze aanwillen en dat zijn vaak de oudste jeans en een paar slobberige truien. Soms wil Julia me wel eens verrassen en wil ze een jurkje aan maar dan zie je Jasper echt denken van 'oh ja, Julia is een meisje'...

Oh ja, voordat ik op mijn kop krijg van mijn vriendin: de kleding wat ze dragen is altijd schoon (bij het aankleden dan) en heel en ze zien er niet uit als een paar paupers (bij het aankleden dan, 2 uur later kan ik nergens garant voor staan )...

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:58:21 #46
62197 Ravenous
Carpe Noctem
pi_14024483
Mijn dochtertje is 5 en het kan haar wel degelijk schelen wat ze aan haar lijfje draagt. Met sommige dingen kan ik echt niet thuiskomen, omdat ze het gewoon niet mooi vind. En dan denk ik ja moet ik dan elke dag een oorlog gaan voeren bij het aankleden, terwijl ik het zelf ook belangrijk vind om er een beetje leuk uit te zien?

Wat ik weer wel overdreven vind zijn die meisjes van net 11, 12 jaar die zich kleden alsof ze 18 zijn met een heupbroek en een stringetje die er boven uit komt en dan zo'n kort naveltruitje er op. Sorry dat vind ik echt geen porum.

Nothing else matters †
pi_14024520
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:58 schreef Ravenous het volgende:
Mijn dochtertje is 5 en het kan haar wel degelijk schelen wat ze aan haar lijfje draagt. Met sommige dingen kan ik echt niet thuiskomen, omdat ze het gewoon niet mooi vind. En dan denk ik ja moet ik dan elke dag een oorlog gaan voeren bij het aankleden, terwijl ik het zelf ook belangrijk vind om er een beetje leuk uit te zien?

Wat ik weer wel overdreven vind zijn die meisjes van net 11, 12 jaar die zich kleden alsof ze 18 zijn met een heupbroek en een stringetje die er boven uit komt en dan zo'n kort naveltruitje er op. Sorry dat vind ik echt geen porum.


dat bedoelde ik ook! ik bedoel: kinderen mogen er echt wel leuk uitzien! maar ze moeten het
a) zelf ook leuk vinden
b) niet kleine volwassennen worden
c) lekker kunnen spelen (en nee, dan bedoel ik niet! de playstation)
Carpe diem
pi_14026594
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 09:49 schreef marchien het volgende:
spelen die kinderen nog wel buiten eigenlijk???
waarschijnlijk één van de redenen waarom 40% van de kinderen te dik is ..
pi_14026715
Ik ga zelf trouwens meestal naar Villa Hap of Mexx of H&M
daar hebben ze toch wel de leukste kleren en door de betere
kwaliteit gaat het langer mee als ze over de grond schuiven enz.
Voor buitenspelen heb ik 3 paar oude broeken en één paar schoenen
die er verder nog redelijk uitzien, waar hij (mijn oudste) als hij wil mee in
bomen mag klimmen en vies mag worden, als die stuk gaan hoor je mij
niet hoor, wel vind ik dat kinderen moeten leren dat als ze er graag in
leuke stoere kleren bij willen lopen, zich ook moeten realiseren dat die
kleren duurder zijn en dat ze dus wat voorzichter moeten zijn als ze die
dragen, hebben ze daar geen zin in, prima maar doe dan even je speel
kleren/schoenen aan
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 11:48:20 #50
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_14027190
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:28 schreef Logician het volgende:
...zich ook moeten realiseren dat die
kleren duurder zijn en dat ze dus wat voorzichter moeten zijn als ze die
dragen, hebben ze daar geen zin in, prima maar doe dan even je speel
kleren/schoenen aan...
First: ik weet niet hoe oud jouw kind(eren) is/zijn maar Jasper en Julia hebben geen van beiden enig benul van geld (en met hun 3 jaar is dat maar goed ook) dus ik mag niet van hen verwachten dat ze dat verschil zien.

Second: vind je het zelf niet een beetje vreemd dat zogauw kinderen hun natuurlijk gedrag (eg. spelen) vertonen ze zich moeten verkleden?

off-topic:
Wat merken betreft: voor jeans zijn wij bijna aangewezen op Ter Stal: beide kids zijn slank gebouwd en merk kleding valt wat dat betreft bij hun vaak erg wijd uit terwijl de Ter Stal jeans perfect voor hun zijn gesneden. Kent iemand dat?

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_14027479
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:48 schreef Hallahan het volgende:

[..]

First: ik weet niet hoe oud jouw kind(eren) is/zijn maar Jasper en Julia hebben geen van beiden enig benul van geld (en met hun 3 jaar is dat maar goed ook) dus ik mag niet van hen verwachten dat ze dat verschil zien.

Second: vind je het zelf niet een beetje vreemd dat zogauw kinderen hun natuurlijk gedrag (eg. spelen) vertonen ze zich moeten verkleden?

off-topic:
Wat merken betreft: voor jeans zijn wij bijna aangewezen op Ter Stal: beide kids zijn slank gebouwd en merk kleding valt wat dat betreft bij hun vaak erg wijd uit terwijl de Ter Stal jeans perfect voor hun zijn gesneden. Kent iemand dat?


Goed antwoord hoor!!

* Bright had altijd versleten knieen in z'n nieuwe broekje en gaten in de punten van z'n nieuwe schoentjes

  dinsdag 21 oktober 2003 @ 12:07:38 #52
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_14027682
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:59 schreef Bright het volgende:

[..]

Goed antwoord hoor!!

* Bright had altijd versleten knieen in z'n nieuwe broekje en gaten in de punten van z'n nieuwe schoentjes


Ik denk dat 'wij mannen' er gewoon anders tegen aankijken, bij vrouwen heb ik idd soms het idee dat de kids er ook zijn voor 'de pronk'...

en wat dat spelen betreft, ik zie in je profiel dat je, net als ik, van een (voor fok dan) wat oudere generatie bent (ikke zelfs nog 4 jaar ouder dan jij bent) en in onze jeugd was het ook volkomen normaal (en mogelijk) om altijd buiten te spelen... Als ik mijn neefjes en nichts soms hoor klagen dat ze niets te doen hebben... Damn, ik had vroeger ALTIJD tijd tekort, was altijd buiten aan het spelen en verveelde me (bijna) nooit...

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_14027815
Goh, bestaat er zoiets als 'Wij mannen'?
Goh, ben ik al zo oud?
Tja, vroeger mocht je als kind zijnde nog in de bouw spelen, ik had dus ook altijd tijd tekort, wist altijd welke huizen werden opgeleverd en heb heel veel over bouwkunde (en -onkunde ) geleerd
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 12:21:48 #54
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_14028035
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 12:13 schreef Bright het volgende:
Goh, bestaat er zoiets als 'Wij mannen'?
Goh, ben ik al zo oud?
Tja, vroeger mocht je als kind zijnde nog in de bouw spelen, ik had dus ook altijd tijd tekort, wist altijd welke huizen werden opgeleverd en heb heel veel over bouwkunde (en -onkunde ) geleerd
Zolang dat de vrouwen altijd praten over 'die mannen' bestaat er idd zoiets als 'wij mannen' ennuh, yep ik moet je teleurstellen, volgens Fok normen zijn wij (bijna) bejaard...

Maar wat je interesse voor de bouw betreft: ik was exact hetzelfde, opgroeien in een nieuwbowwijk heeft toch zoveel voordelen!

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 12:42:47 #55
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_14028507
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 20:26 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk niet dat jij mag oordelen over andermans smaak . Zelf houd ik ook absoluut niet van naveltruitjes maar als mijn toekomstige kinderen (ik ben btw ook 16.) dat willen dragen moeten ze dat vooral doen. Natuurlijk laat ik ze niet in bh met slipje over straat lopen. Er zijn altijd grenzen. En ik zal het ook echt niet leuk vinden als ze al met een naveltrui willen beginnen op hun 6e ofzo . Maar het allerbelangrijkste voor mij is dat het kind zich er fijn in voelt.. en niet de ouder.


Zeg, ik heb het wel over de Basisschooltijd he, de middelbare vind ik ze echt wel oud genoeg om zelf hun meuk uit te zoeken. En kindlief voelt zich heel fijn in een spijkerbroek en t-shirt als kindlief niet beter weet

En ik bedoel geen pakken, wie laat z'n kinderen nou in echte pakken rondlopen, dat doen alleen de engelsen

Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_14028755
Helleuuuuuwwwwwwwww, ben zelf ook wel een beetje Goth en mijn oudste, nu bijna 6, vindt het ook preachtig, heb laatst bij de hennes een prachtige zwarte jurk met uitlopende mouwen voor d'r gekocht, netpantys, hogelaarzen en wow een spuperbabe!! Ja hoor, mag ze best aan als ze wil( wil zich zo graag identificeren met mama). Verder speelt de mijne nog veel buiten, klimt OOK in bomen, voetbalt, speelt tikkertje en verstoppertje, knikkert en is fan van K3

Jongste draagt vooral comfi kleren, ze loopt net en is echt zo vaak vies. het moet comfi en niet te duur zijn.

Wat ik ziek vindt, is die mama's die op lopen op te scheppen over ald ie merken die ik bij GOD niet uit elkaar kan houden, met prijskaartjes eraan, waar ik spontaan onwel van word, nooit dus!!

  dinsdag 21 oktober 2003 @ 12:57:12 #57
8885 moralia
Grip op je zak
pi_14028832
Hier nog een reaktie van een "bejaarde" alleen dan van de dameskant. Maar mijn kind draagt ook merkkleding (en trouwens ook H&M en Hans Textiel trouwens) gewoon omdat ik het leuk vind staan, het zit mooi en het kan tegen een stootje...ja echt waar ze mag er zelfs mee over de grond kruipen buiten en in de zandbak. Ik heb namelijk een prima wasmachine waardoor ze er weer als nieuw uitkomen. Dat gegeneraliseer van dat "vrouwen" het erg vinden als het vies wordt is dus aan mij even niet besteed.

En ik speelde vroegâh ook buiten en mijn ouders kochten ook merkkleding etc voor mij en raad eens?? Dat mocht ik gewoon aanhouden!

I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 13:01:59 #58
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_14028946
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 12:57 schreef moralia het volgende:
Hier nog een reaktie van een "bejaarde" alleen dan van de dameskant. Maar mijn kind draagt ook merkkleding (en trouwens ook H&M en Hans Textiel trouwens) gewoon omdat ik het leuk vind staan, het zit mooi en het kan tegen een stootje...ja echt waar ze mag er zelfs mee over de grond kruipen buiten en in de zandbak. Ik heb namelijk een prima wasmachine waardoor ze er weer als nieuw uitkomen. Dat gegeneraliseer van dat "vrouwen" het erg vinden als het vies wordt is dus aan mij even niet besteed.

En ik speelde vroegâh ook buiten en mijn ouders kochten ook merkkleding etc voor mij en raad eens?? Dat mocht ik gewoon aanhouden!


Jij bent natuurlijk die uitzondering
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_14032841
Een beetje pronken met je kinderen mag toch wel? Het moet alleen inderdaad geen belemmering zijn bij het spelen. Mijn kleine nichtjes (vijf en tweeëneenhalf) dragen vaak dezelfde kleren, alleen is de oudste echt een dametje en ziet de kleinste er binnen vijf minuten uit als een kolensjouwer (en dan zien ze er allebei op hun eigen manier schattig uit), maar dat moet ook niet uitmaken, het moet wel gewoon vies kunnen worden en tegen een stootje kunnen.

Ik denk dat ik later best kleertjes zal kopen van Bien Bleu en Benetton en Mexx, maar ook van de H&M en de Hema en de Zeeman (vooral de babykleertjes zijn daar echt schattig).

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_14033071
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:48 schreef Hallahan het volgende:

[..]

First: ik weet niet hoe oud jouw kind(eren) is/zijn maar Jasper en Julia hebben geen van beiden enig benul van geld (en met hun 3 jaar is dat maar goed ook) dus ik mag niet van hen verwachten dat ze dat verschil zien.

Second: vind je het zelf niet een beetje vreemd dat zogauw kinderen hun natuurlijk gedrag (eg. spelen) vertonen ze zich moeten verkleden?

off-topic:
Wat merken betreft: voor jeans zijn wij bijna aangewezen op Ter Stal: beide kids zijn slank gebouwd en merk kleding valt wat dat betreft bij hun vaak erg wijd uit terwijl de Ter Stal jeans perfect voor hun zijn gesneden. Kent iemand dat?


mijn zoon is 7jr en wil de laatste mode, is best maar die mode is duur
dus moet hij als hij naar buiten gaat om te spelen zijn speelkleren aan.
lijkt mij niets vreemds aan?
pi_14033242
Op school en als we toevallig langs een speeltuin lopen hoor je mij
niet klagen, ik heb nml ook een wasmachine ..

maar .. als mijn zoontje naar buiten gaat na schooltijd, komt hij altijd
helemaal zwart terug, en hij blijft vaak tijdens het boompje klimmen
achter een tak haken oid. dan vind ik het niet vreemd dat ik hem vraag
om oude kleren aan te trekken als hij lekker wil gaan ravotten.
wij hebben nml geen vet pot (ik werk part-time en mijn vriend heeft
alleen studiefinanciering) dus vind ik dat als ik rekening met mijn zoon
hou door dure kleren die hij graag wil voor hem te kopen, hij ook best
een beetje rekening mag houden met het feit dat het geld ons niet op
de rug groeit.

  dinsdag 21 oktober 2003 @ 15:48:21 #62
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_14033368
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 15:36 schreef Logician het volgende:

[..]

mijn zoon is 7jr en wil de laatste mode, is best maar die mode is duur
dus moet hij als hij naar buiten gaat om te spelen zijn speelkleren aan.
lijkt mij niets vreemds aan?


Een jongen van 7 die volgens de laatste mode gekleed wil zijn? Sorry hoor, maar daar lijkt mij heel veel vreemds aan...

Ik kan het helemaal fout hebben maar het lijkt mij eerder dat mams hem dit oplegt... Jij kunt mij niet vertellen dat jouw zoon van 7 het verschil ziet tussen jeans van Ter Stal of van Mexx (ik ben zelf 38 en afgezien van het merkje zie IK het verschil niet eens....)

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_14033620
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 15:48 schreef Hallahan het volgende:

[..]

Een jongen van 7 die volgens de laatste mode gekleed wil zijn? Sorry hoor, maar daar lijkt mij heel veel vreemds aan...

Ik kan het helemaal fout hebben maar het lijkt mij eerder dat mams hem dit oplegt... Jij kunt mij niet vertellen dat jouw zoon van 7 het verschil ziet tussen jeans van Ter Stal of van Mexx (ik ben zelf 38 en afgezien van het merkje zie IK het verschil niet eens....)


Wie ben jij om mij en mijn kind te beoordelen terwijl je mij helemaal
niet kent?

Sorrie maar ik ga verder niet meer op jouw reacties in, ik vind jouw
reageren te onbeleefd en onbeschoft.

pi_14033975
Vraagje aan de ouders die dure merkkleding kopen: groeien jullie kinderen niet?

Je kunt wel zeggen dat die stevig is enzo, maar zo stevig is helemaal niet nodig omdat kinderen er gigantisch snel weer uitgegroeid zijn... Zelfs als je de kleding ook aan jongeren broertjes/zusjes/neefjes of nichtjes kunt geven hoeft dat denk ik helemaal niet.

En dat een kind van 7 bepaalde kleding mooi vindt is denk ik voor een groot deel aangepraat en resultaat van de houding van de ouders.

pi_14034053
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 20:17 schreef Spuuglokje het volgende:
Mijn kinderen trek ik graag merkkleding aan, ik vind het leuk als ze er anders uitzien, dat ze iets aanhebben wat bijna niemand anders draagt.
Hier heb ik een vraagteken bij. Zien ze er namelijk wel zo anders uit met dure merkkleding? Er zijn tegenwoordig zoveel ouders die zulke kleding aantrekken dat ik niet denk dat je je hiermee echt kunt onderscheiden. Of je moet natuurlijk toevallig een paar heel speciale dure winkeltjes kennen.

Ik denk dat je je juist ten positieve kunt onderscheiden door niet met de laatste dure mode mee te lopen maar je fantasie te gebruiken. Dan hoeft kleding helemaal niet zo duur te zijn lijkt me...

  dinsdag 21 oktober 2003 @ 16:16:29 #66
8885 moralia
Grip op je zak
pi_14034111
Kinderen van 7 weten best al wat voor kleren ze wel en niet willen dragen hoor. Zeker meisjes, maar jongens dus blijkbaar ook.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_14034193
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 16:16 schreef moralia het volgende:
Kinderen van 7 weten best al wat voor kleren ze wel en niet willen dragen hoor. Zeker meisjes, maar jongens dus blijkbaar ook.
Dat snap ik, ik ken ook van die kinderen die roepen dat ze vandaag iets anders aanwillen. Maar of ze merkbewust zijn? Dat zijn ze alleen als je ze vertelt wat een merk is en wat niet. Anders kiezen ze gewoon wat ze lekker vinden zitten of er leuk uit vinden zien. Goedkope merken maken vaak ook best aardige variaties van wat mode is.

had ik erbij moeten zetten, sorry

  dinsdag 21 oktober 2003 @ 16:20:07 #68
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_14034206
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 15:57 schreef Logician het volgende:

[..]

Wie ben jij om mij en mijn kind te beoordelen terwijl je mij helemaal
niet kent?

Sorrie maar ik ga verder niet meer op jouw reacties in, ik vind jouw
reageren te onbeleefd en onbeschoft.


Oei oei oei... Op je teentjes getrapt? Of is de waarheid hard? Wil je mij aub even laten zien waar ik onbeleefd of onbeschoft ben geweest?

En sorry hoor, maar als jij met een partime loontje en je vriend een stufi jouw kind zo graag in dure merkkleding wil steken moet je helemaal zelf weten, maar kom dan niet met zo'n drogreden aan van 'mijn 7-jarig kind wil het zelf'...
Hij wil waarschijnlijk ook elke dag wel patat eten, of naar de kinderboerderij, of naar de kermis of noem maar op maar daar geef je toch ook niet aan toe?

Arinna: I couldn't agree more!

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_14034262
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 16:11 schreef Arinna het volgende:
Vraagje aan de ouders die dure merkkleding kopen: groeien jullie kinderen niet?

Je kunt wel zeggen dat die stevig is enzo, maar zo stevig is helemaal niet nodig omdat kinderen er gigantisch snel weer uitgegroeid zijn... Zelfs als je de kleding ook aan jongeren broertjes/zusjes/neefjes of nichtjes kunt geven hoeft dat denk ik helemaal niet.

En dat een kind van 7 bepaalde kleding mooi vindt is denk ik voor een groot deel aangepraat en resultaat van de houding van de ouders.


niet in mijn geval, ik ben zelf redelijk nonchelant qua kleding en het
boeit mij en mijn vriend vrij weinig, bij hem op school zijn ze er wel
erg veel mee bezig, en een kind wil er nou eenmaal bijhoren, op zich
prima (moet natuurlijk niet te gek worden) maar dan wil ik niet dat hij
die dure kleren aan doet als hij buiten gaat spelen ..

mijn zoontje weet trouwens precies wat hij wel en niet wil ..

pi_14034358
Hallahan :
sorrie hoor maar ik post hier niet om me een beetje door een zwart-wit kijkende doos van tegen de 40 te laten beledigen.

reden waarom?:

je eigen mening is iets heel anders dan iemand af te gaan lopen kraken,
omdat jij het niet met zijn of haar mening eens bent, m.a.w 38? grow up!

pi_14034429
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 16:20 schreef Hallahan het volgende:

[..]

Oei oei oei... Op je teentjes getrapt? Of is de waarheid hard? Wil je mij aub even laten zien waar ik onbeleefd of onbeschoft ben geweest?

En sorry hoor, maar als jij met een partime loontje en je vriend een stufi jouw kind zo graag in dure merkkleding wil steken moet je helemaal zelf weten, maar kom dan niet met zo'n drogreden aan van 'mijn 7-jarig kind wil het zelf'...
Hij wil waarschijnlijk ook elke dag wel patat eten, of naar de kinderboerderij, of naar de kermis of noem maar op maar daar geef je toch ook niet aan toe?

Arinna: I couldn't agree more!


Dank je!

Ik heb laatst ergens gehoord: het probleem met kinderen van tegenwoordig (het is een algemene tendens dat kinderen onbeschofter zijn, eerder ontsporen in de pubertijd etc, zijn onderzoeken naar gedaan) is dat ze geen 'nee' meer te horen krijgen.

Als kinderen geen 'nee' krijgen, is er geen bovengrens. En als ze die grens zelf gaan zoeken gaat het nogal eens mis. Ik vind het een heel beangstigende trend. Je kunt dit ook toepassen op het 'vraagstuk' waar het in dit topic om gaat: als je kinderen altijd maar geeft wat ze willen, is het einde zoek..
.
(ik werk veel met jongeren en je wordt echt helemaal ziek als je ziet en hoort wat een drugs er bv al door dertienjarigen gebruikt wordt (zie mijn post bovenaan p2)).

pi_14034491
tjah tuurlijk moet je je kind niet altijd geven wat ze willen.
als iets in mijn ogen te duur is dan krijgt ie het gewoon niet
punt uit, hij doet er gelukkig nooit moeilijk over als iets niet
mag, dus dat valt wat hem betrefd allemaal wel mee, en merk
kleding .. een broek van h&m is vaak nog goedkoper dan een
broek van de hema of c&a dus daar doe ik niet zo moeilijk om.
en als ie straks levi's broeken wil gaat ie maar lekker sparen
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 16:31:42 #73
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_14034528
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 16:25 schreef Logician het volgende:
Hallahan :
sorrie hoor maar ik post hier niet om me een beetje door een zwart-wit kijkende doos van tegen de 40 te laten beledigen.

reden waarom?:

je eigen mening is iets heel anders dan iemand af te gaan lopen kraken,
omdat jij het niet met zijn of haar meing eens bent, m.a.w 38? grow up!


  • de uitdrukking 'doos' wordt over het algemeen gebruikt voor leden van jouw geslacht...
  • zwart/wit? Omdat ik jouw mening niet deel denk ik zwart/wit?
  • mag ik je dan alsnog verzoeken om mij te vertellen waar ik jou beledig?
  • en als je dan toch bezig bent: vertel me ook even waar ik je afkraak
  • oh ja, je zou me nog steeds vertellen waar ik onbeleefd en onbeschoft ben...
  • Volgens mij ben jij diegene van ons 2 die op moet groeien...

    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
    pi_14034554
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2003 16:31 schreef Hallahan het volgende:

    [..]

  • de uitdrukking 'doos' wordt over het algemeen gebruikt voor leden van jouw geslacht...
  • zwart/wit? Omdat ik jouw mening niet deel denk ik zwart/wit?
  • mag ik je dan alsnog verzoeken om mij te vertellen waar ik jou beledig?
  • en als je dan toch bezig bent: vertel me ook even waar ik je afkraak
  • oh ja, je zou me nog steeds vertellen waar ik onbeleefd en onbeschoft ben...
  • Volgens mij ben jij diegene van ons 2 die op moet groeien...


    als jij het zegt
    pi_14034620
    ik loop stage op een basisschool in groep 2..
    daar lopen ook al 2 kinderen op hakkenlaarsjes..
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
    pi_14034719
    Hee, geen ruzie maken...

    Jullie zijn het niet helemaal ens, maar volgens mij valt het meningsverschil eigenlijk nog wel mee. Na de laatste posts van Logician heb ik namelijk het idee dat het bij jou ook nog wel meevalt: je bent niet het type dat altijd en alleen maar merkkleding koopt. Je koopt het maar af en toe en zorgt dan ook dat kinderen er zuinig op zijn. Dat mag ook best, daar zijn ze duur genoeg voor. Ik zal ook echt niet zeggen dat een kind altijd in goedkope kleding moet lopen.

    Ik vind het zelf alleen niets als ouders hun kinderen als kleine mode-aankleedpopjes gaan gebruiken en als dat het kindzijn in de weg staat. Ik ken een paar van die kinderen en da's echt te eng voor woorden.

    pi_14034815
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2003 16:39 schreef Arinna het volgende:
    Hee, geen ruzie maken...

    Jullie zijn het niet helemaal ens, maar volgens mij valt het meningsverschil eigenlijk nog wel mee. Na de laatste posts van Logician heb ik namelijk het idee dat het bij jou ook nog wel meevalt: je bent niet het type dat altijd en alleen maar merkkleding koopt. Je koopt het maar af en toe en zorgt dan ook dat kinderen er zuinig op zijn. Dat mag ook best, daar zijn ze duur genoeg voor. Ik zal ook echt niet zeggen dat een kind altijd in goedkope kleding moet lopen.

    Ik vind het zelf alleen niets als ouders hun kinderen als kleine mode-aankleedpopjes gaan gebruiken en als dat het kindzijn in de weg staat. Ik ken een paar van die kinderen en da's echt te eng voor woorden.


    Inderdaad en ik ben het helemaal met je eens, maar wat ik gewoon niet
    kan hebben is dat iemand die mij helemaal niet kent meteen een oordel
    over mij klaar heeft liggen, dan voel ik mij beledigd.
    Ik ben echt geen persoon om normaal met zulke taal te strooien maar
    mensen die zo jegens anderen doen kunnen wat mij betrefd de boom in.
      dinsdag 21 oktober 2003 @ 16:44:50 #78
    430 Hallahan
    ...tot je er groen van ziet...
    pi_14034857
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2003 16:35 schreef pinquit het volgende:
    ik loop stage op een basisschool in groep 2..
    daar lopen ook al 2 kinderen op hakkenlaarsjes..
    Maar dat begrijp je toch wel? Dat willen die kids zelf! Nog niet zolang geleden werden die kids wakker en schreeuwden naar hun moeder: Mams, ik wil geen normale schoenen meer dragen, ik moet hakkenlaarsjes!
    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
      dinsdag 21 oktober 2003 @ 16:48:35 #79
    430 Hallahan
    ...tot je er groen van ziet...
    pi_14034948
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2003 16:43 schreef Logician het volgende:

    [..]

    Inderdaad en ik ben het helemaal met je eens, maar wat ik gewoon niet
    kan hebben is dat iemand die mij helemaal niet kent meteen een oordel
    over mij klaar heeft liggen, dan voel ik mij beledigd.
    Ik ben echt geen persoon om normaal met zulke taal te strooien maar
    mensen die zo jegens anderen doen kunnen wat mij betrefd de boom in.


    OK, nog 1 keer: WAAR heb ik jou persoonlijk aangevallen/beledigende taal geuit of wat dan ook? Laat het me eens zien. If so, zal ik als eerste mijn excuses aanbieden....
    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
    pi_14034963
    Even om het voor Logician op te nemen, kinderen kunnen op jonge leeftijd al heel goed weten wat ze willen. Mijn nichtje heeft het nog niet echt met merkkleding, maar wel met wat voor soort kleding ze aan wil, ze heeft al een heel eigen smaak en die is juist heel anders dan de smaak van haar ouders (zij draagt het liefst jurkjes en rokken met veel kant en roze en bloemetjes en mooie schoentjes, haar ouders zien veel liever degelijke broeken en truien). Ik denk dat dat voor merkkleding ook best kan gelden als kinderen wat ouder worden, dan hoor je er toch veel over op school.

    Mijn nichtje is bijvoorbeeld wel heel merkbewust als het om speelgoed gaat, ze spaart alles van de Baby Born en dan weet ze bijvoorbeeld dat dat van Zapf Creations is (al toen ze nog vier was), dat weet ze gewoon van de reclame. Ik denk dat dat tegenwoordig gewoon zo gaat, dat kinderen veel sneller bewust zijn van wat er allemaal te koop is. Ik denk echt niet dat dat per definitie door ouders wordt opgelegd en dat kan je zeker niet zonder meer maar concluderen bij mensen die je helemaal niet kent, alleen omdat jouw kinderen anders zijn.

    In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
    pi_14035148
    Een jongen van 7 die volgens de laatste mode gekleed wil zijn? Sorry hoor, maar daar lijkt mij heel veel vreemds aan...
    1: je suggereert hier dat er iets mis is met de situatie bij ons thuis.

    Ik kan het helemaal fout hebben maar het lijkt mij eerder dat mams hem dit oplegt...
    2: je beoordeelt hier zo maar eventjes dat ik hem het op leg om bepaalde kleding te dragen?!

    Oei oei oei... Op je teentjes getrapt? Of is de waarheid hard?
    3: je suggereert hier dus dat de reden dat ik voor mij zelf op kom dat is omdat jij gelijk hebt
    terwijl het mij logisch lijkt dat een persoon zich zelf verdedigt als hij/zij word aangevallen.

    En sorry hoor, maar als jij met een partime loontje en je vriend een stufi jouw kind zo graag in
    dure merkkleding wil steken moet je helemaal zelf weten, maar kom dan niet met zo'n drogreden aan
    van 'mijn 7-jarig kind wil het zelf'...
    Hij wil waarschijnlijk ook elke dag wel patat eten, of naar de kinderboerderij, of naar de kermis
    of noem maar op maar daar geef je toch ook niet aan toe?

    4: heb ik ooit "dure merk kleding gehad?" h&m is helemaal niet duur en villa hap en mexx daar koop
    ik dingen meestal in de uitverkoop en ik kom eigenlijk nooit duurder uit dan dat ik bij de hema zou
    zijn geweest, soms zelfs goedkoper.
    Ik vind de manier waarop jij mij aanspreekt hier nogal lomp en kleinerend, en dus beledigend.

    Je hebt je hele mening al klaar zonder ook maar te weten waarik het eigenlijk over heb.

      dinsdag 21 oktober 2003 @ 17:04:07 #82
    430 Hallahan
    ...tot je er groen van ziet...
    pi_14035311
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2003 16:49 schreef Angeles het volgende:
    Even om het voor Logician op te nemen, kinderen kunnen op jonge leeftijd al heel goed weten wat ze willen. Mijn nichtje heeft het nog niet echt met merkkleding, maar wel met wat voor soort kleding ze aan wil, ze heeft al een heel eigen smaak en die is juist heel anders dan de smaak van haar ouders (zij draagt het liefst jurkjes en rokken met veel kant en roze en bloemetjes en mooie schoentjes, haar ouders zien veel liever degelijke broeken en truien). Ik denk dat dat voor merkkleding ook best kan gelden als kinderen wat ouder worden, dan hoor je er toch veel over op school.

    Mijn nichtje is bijvoorbeeld wel heel merkbewust als het om speelgoed gaat, ze spaart alles van de Baby Born en dan weet ze bijvoorbeeld dat dat van Zapf Creations is (al toen ze nog vier was), dat weet ze gewoon van de reclame. Ik denk dat dat tegenwoordig gewoon zo gaat, dat kinderen veel sneller bewust zijn van wat er allemaal te koop is. Ik denk echt niet dat dat per definitie door ouders wordt opgelegd en dat kan je zeker niet zonder meer maar concluderen bij mensen die je helemaal niet kent, alleen omdat jouw kinderen anders zijn.


    Aha, maar jouw nichtje is smaakbewust en niet merkbewust. Ook ik laat mijn kinderen gewoonlijk kiezen wat ze willen dragen en dat kun je soms wel zien (kleurcombinaties om van te rillen).

    En praat me aub niet over zapf creations: julia heeft op haar derde verjaardag een baby anabelle gekregen, toen moest en zou er alle accesoires bijkomen. Dachten we ermee klaar te zijn begint Zapf sinds kort weer met reclame voor een kinderwagen en regenjas... Dus je kunt je voorstellen wat Julia nou weer wil hebben...

    Maar dit betekend NIEt dat julia merkbewust is: hadden wij baby anabelle clarabella koe genoemd dan had ze dus nooit de link tussen haar pop en die reclame gelegt...

    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
    pi_14035452
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2003 17:04 schreef Hallahan het volgende:
    Aha, maar jouw nichtje is smaakbewust en niet merkbewust. Ook ik laat mijn kinderen gewoonlijk kiezen wat ze willen dragen en dat kun je soms wel zien (kleurcombinaties om van te rillen).

    En praat me aub niet over zapf creations: julia heeft op haar derde verjaardag een baby anabelle gekregen, toen moest en zou er alle accesoires bijkomen. Dachten we ermee klaar te zijn begint Zapf sinds kort weer met reclame voor een kinderwagen en regenjas... Dus je kunt je voorstellen wat Julia nou weer wil hebben...

    Maar dit betekend NIEt dat julia merkbewust is: hadden wij baby anabelle clarabella koe genoemd dan had ze dus nooit de link tussen haar pop en die reclame gelegt...


    Nee, maar ik bedoel dat ze dus wel vaak die merknamen kennen en later komt dat dan ook meer met kleding. Dat horen ze dan van anderen en dan willen ze het ook. Nu zijn die kinderen nog heel klein, dus nog minder met merkkleding bezig, maar als ze groter worden dan wordt dat misschien wel belangrijker. Gewoon omdat ze al van jongs af aan gewend zijn om op merken te letten.

    Ik was laatst aan het winkelen bij de Wibra en daar hadden ze barbiepoppen die exact leken op barbiepoppen van de Bart Smit en de Intertoys. Ze heten alleen niet Barbie, maar verder zijn ze hetzelfde. Toch willen kinderen vaak een echte Barbie hebben. Het is gewoon ook erbij willen horen, van anderen horen dat dat goed is om te hebben en als kleren eenmaal belangrijk worden, geldt dat dus ook voor kleren, ik denk dat er wel een link is.

    Ik denk gewoon niet dat het altijd per se door ouders wordt opgelegd. Misschien bij sommige kinderen wel, maar dan krijg je toch weer dat andere kinderen in de klas het dan ook willen hebben.

    In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
      dinsdag 21 oktober 2003 @ 17:40:51 #84
    430 Hallahan
    ...tot je er groen van ziet...
    pi_14035877
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2003 16:57 schreef Logician het volgende:
    Een jongen van 7 die volgens de laatste mode gekleed wil zijn? Sorry hoor, maar daar lijkt mij heel veel vreemds aan...
    1: je suggereert hier dat er iets mis is met de situatie bij ons thuis.

    Ik kan het helemaal fout hebben maar het lijkt mij eerder dat mams hem dit oplegt...
    2: je beoordeelt hier zo maar eventjes dat ik hem het op leg om bepaalde kleding te dragen?!

    Oei oei oei... Op je teentjes getrapt? Of is de waarheid hard?
    3: je suggereert hier dus dat de reden dat ik voor mij zelf op kom dat is omdat jij gelijk hebt
    terwijl het mij logisch lijkt dat een persoon zich zelf verdedigt als hij/zij word aangevallen.

    En sorry hoor, maar als jij met een partime loontje en je vriend een stufi jouw kind zo graag in
    dure merkkleding wil steken moet je helemaal zelf weten, maar kom dan niet met zo'n drogreden aan
    van 'mijn 7-jarig kind wil het zelf'...
    Hij wil waarschijnlijk ook elke dag wel patat eten, of naar de kinderboerderij, of naar de kermis
    of noem maar op maar daar geef je toch ook niet aan toe?

    4: heb ik ooit "dure merk kleding gehad?" h&m is helemaal niet duur en villa hap en mexx daar koop
    ik dingen meestal in de uitverkoop en ik kom eigenlijk nooit duurder uit dan dat ik bij de hema zou
    zijn geweest, soms zelfs goedkoper.
    Ik vind de manier waarop jij mij aanspreekt hier nogal lomp en kleinerend, en dus beledigend.

    Je hebt je hele mening al klaar zonder ook maar te weten waarik het eigenlijk over heb.


    1. ik suggereer niets, ik gebruik alleen jouw eigen woorden (daar is niets vreems aan/daar is veel vreemds aan). In mijn eigen ervaring (nu 13 keer 'Oom' van mijn familie kant en 3 keer 'oom' van mijn vriendin's kant EN vader van een tweeling) lijkt het mij idd vreemd (als in iets wat je niet dagelijks tegenkomt)

    2. dat doet iedere ouder, JIJ beslist uiteindelijk wat je zoon draagt want jij koopt zijn kleding (of niet natuurlijk)

    4. h&m is, naar mijn mening, geen merkkleding, die andere 2 wel en ervaring heeft mij geleerd dat, zelfs afgeprijst, ze bijna nooit goedkoper worden dan de andere merken als hema etc.

    en kan iemand mij aub vertellen waar ik lomp, kleinerend en beledigend ben geweest..

    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
    pi_14035913
    Ja, maar je doet wel alsof zij maar wat zit te beweren, met die opmerkingen als 'de waarheid is hard' enzo. Nogmaals, jij kunt het wel niet kennen, maar dat wil niet zeggen dat het ook niet voor kan komen.
    In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
      dinsdag 21 oktober 2003 @ 17:55:17 #86
    430 Hallahan
    ...tot je er groen van ziet...
    pi_14036090
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2003 17:43 schreef Angeles het volgende:
    Ja, maar je doet wel alsof zij maar wat zit te beweren, met die opmerkingen als 'de waarheid is hard' enzo. Nogmaals, jij kunt het wel niet kennen, maar dat wil niet zeggen dat het ook niet voor kan komen.
    'de waarheid is hard' was een pure reactie op de defensieve manier waarop zij reageerde op mijn idee dat het meer haar wil was dan haar zoon's wil. En als ze goed had gelezen stond daar ook nog 'ik kan me vergissen' voor...
    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
      dinsdag 21 oktober 2003 @ 17:58:59 #87
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_14036143
    edit: laat maar, gaat eigenlijk veel te ver..
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_14036232
    Oh, de post waar ik op reageerde is opeens weg, dus laat maar...
    In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
      dinsdag 21 oktober 2003 @ 19:15:17 #89
    430 Hallahan
    ...tot je er groen van ziet...
    pi_14037298
    Volgens mij heb ik wat gemist... damn...
    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
      † In Memoriam † dinsdag 21 oktober 2003 @ 21:34:51 #90
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_14040134
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2003 12:07 schreef Hallahan het volgende:

    [..]

    Ik denk dat 'wij mannen' er gewoon anders tegen aankijken, bij vrouwen heb ik idd soms het idee dat de kids er ook zijn voor 'de pronk'...


    Wat een slap gelul op niks af. Mijn dochter mag gelukkig net zo makkelijk ravotten in dr dure keding. Anders kan ze beter in een glazen kastje wonen!! maar dat zou ze slopen
    Je zou er haast een boek over schrijven!
      dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:03:45 #91
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_14040790
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2003 18:05 schreef Angeles het volgende:
    Oh, de post waar ik op reageerde is opeens weg, dus laat maar...
    Ik denk dat je mijn post bedoelt
    Nadat ik 'm overnieuw las, vond ik eigenlijk dat ie wat te ver ging voor dit topic en heb 'm daarom weggehaald.

    Ik wil nog wel even een samenvatting geven:

    Ik heb dus vanaf dat ik een jaar of vier was (volgens mijn vader was 't nog eerder zelfs, maar daar heb ik geen bewuste herrinneringen meer van) continue oorlog met mijn moeder gehad over kleding. En dan niet een beetje, maar echt oorlog.
    Mede hierdoor heb ik mijn moeder 15 jaar geleden vaarwel gezegd (en wil 'r ook echt nooit meer zien). Zelfs een paar maanden geleden bij de psycholoog kwam deze eeuwige oorlog nog als mede reden naar boven voor mijn 'in de knoop zitten' op dat moment.

    Wat ik wil zeggen:
    Kinderen kunnen echt een heel duidelijke eigen wil hebben in wat ze wel of niet aantrekken. En dit kan echt heel ver gaan.
    En ja, kies je dan voor die eeuwige oorlog die ontstaat, of geef je je kind (in beperkte mate) zijn zin.

    Waarom zou je vier hema-broeken in de kast laten liggen verstoffen omdat je kind ze niet aan wil, je kunt dan ook 1 (duurdere) broek kopen die het kind wel met plezier draagt..
    En ja, elk kind is anders.. maar als er toch bij mij elke ochtend zo'n oorlog zou zijn, zou ik toch wel heel snel een middenweg gaan zoeken.

    hmz, ik geloof dat ik lichtelijjk offtopic neig.. sowwy

    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      † In Memoriam † dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:06:26 #92
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_14040852
    Als mijn dochter iets niet mooi vind gooit ze het gewoon weg

    Héérlijk, zo'n eigen mening!!

    Je zou er haast een boek over schrijven!
    pi_14052787
    Daar was ik het dus wel mee eens, ik vind ook wel dat je een kind tegemoet kan komen. Je kunt wel heel principieel gaan roepen dat je je niet de wet laat voorschrijven door je kind, enzovoort, maar vaak schiet je daar toch niks mee op. De moeder van mijn nichtje heeft bijvoorbeeld ingesteld dat er broekendagen zijn, dan moet ze dus gewoon een lange broek aan, en jurkendagen, waarop ze jurken mag dragen, wat zij altijd graag wil. Dat gaat gewoon goed. Je kunt bijvoorbeeld ook tegen een kind zeggen: een broek van dat en dat merk vind ik te duur, dus dat gaat me te ver, maar je mag wel een broek van een goedkopere winkel zelf uitzoeken die daar dan op lijkt, zoiets. Er is altijd wel een middenweg tussen een kind altijd zijn zin geven en stug je eigen zin erdoor duwen.

    Zelf heb ik nooit veel problemen gehad vroeger, mijn moeder vond het wel leuk om me heel leuk aan te kleden, maar daar mocht ik gewoon in spelen en het mocht gewoon vies worden. Het hoefde ook echt niet duur te zijn, veel was ook zelfgemaakt bijvoorbeeld en ik vond dat prima.

    In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
    pi_14074724
    Mijn oudste weet ook heel goed wat ze wel en niet wil( wordt over een paar dagen 6) Maar ik heb nog altijd het laatste woord daar in.( heb ook nog niet gemerkt dat ze er bij haar in de klas mee bezig zijn, zal wel per school verschillen dan) Ze kan hoog en laag springen maar als ik iets niet mooi of te duur vind,. is het pech gehad, ja zeg, wat zullen we nu beleven. Mijn kids zien er altijd hardstikke leuk uit, ik wil soms beat wat merkkleren scoren in de uitverkoop en verders is het hennes en hema en C en A en 2-de hands en Zeeman en henk ten Hoor en Wibra etc. Maar het is de kunst dat je leert combineren en de leuke dingen eruit pikt. Ik heb een heel uitgesroken smaak en gelukkig deelt oudste dat nog zo'n beetje, wat ook scheelt. Ik houd van echt meisjesachtig, beetje hippie, beetje apart, iig NIET aso, marktkleren zal ik nooit kopen. Ik wil geen mini me. het is en blijft een kind hoor, Geen korte rokjes en naveltruitjes hier.

    Jongste heeft ook wel eens dezelfde jurk als oudste aan, staat heel geinig, alleen is oudste heel proper en shattig enzo, jongste is een echte rouwdouwer en altijd vies en smerig, maar 't zijn alletwee schatjes.

    pi_14074796
    Angeles: Ben jij De Angeles van het Viva Forum?? Want dan ken ik jou, en jij mij...
    pi_14074833
    Ow en ik weet toevallig dat Logician een HELE goede mama is( Tis mijn irl vriendinnetje, dus pas op he, ik BIJT )
      donderdag 23 oktober 2003 @ 11:19:46 #97
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_14074837
    Waar halen die ouders dat geld vandaan dan?
    Ik koop nl. af en toe wel eens kleertjes voor de kindertjes van mijn vriend, maar zelfs een normaal truitje of broekje is tegenwoordig al flink prijzig, laat staan merkkleding. En waarom zou je zulke dure spullen kopen als ze er toch weer heel snel uitgegroeid zijn of de gaten erin vallen? Dan kun je beter een wat stevigere broek kopen, waarin ze kunnen ravotten.

    Villa H@pp heeft idd vaak leuke dingen in de aanbieding, H&M en HEMA ook (heb laatst hele lieve Superman-longsleeves bij de H&M gehaald).

    In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
      donderdag 23 oktober 2003 @ 11:24:24 #98
    28560 toska
    Let's All Chant
    pi_14074954
    Marktkleding is aso?
    Normaal zing ik de sterren van de hemel
      † In Memoriam † donderdag 23 oktober 2003 @ 11:30:10 #99
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_14075097
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2003 11:14 schreef AnnaLeah het volgende:
    Ik houd van echt meisjesachtig, beetje hippie, beetje apart, iig NIET aso, marktkleren zal ik nooit kopen. Ik wil geen mini me. het is en blijft een kind hoor, Geen korte rokjes en naveltruitjes hier.
    Mijn dochter hobbelt vandaag in een spijkerbroek van de markt. Die is me toch vandaag een partij aso!! Maar gelukkig kan ze morgen haar mini levi weer aan, dan trekt ze weer helemaal bij!!
    Je zou er haast een boek over schrijven!
      donderdag 23 oktober 2003 @ 11:32:25 #100
    7554 Spuuglokje
    Domestic Goddess
    pi_14075162
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2003 11:14 schreef AnnaLeah het volgende:
    Jongste heeft ook wel eens dezelfde jurk als oudste aan, staat heel geinig
    Kijk, dat zou ik nou nooit doen, dat heb ik nou nooit begrepen. Ik vind dat niet geinig, maar meer zo...zo.... fantasieloos
    Maar smaken verschillen he Er zijn nog meer mensen die het wel leuk vinden, want ik zie het regelmatig
    pi_14075313
    Vonk eerst ook 10 keer niks( beide dezelfde jurk), maar nu vind ik het echt zo scheetig. En met marktkleding bedoel ik de gebleekte heupbroekjes voor die peuters en naveltruitjes, ik bedoelde het niet zo dat marktkleding altijd aso is...Maar goed ieder zijn/haar smaak, is niet erg toch? Ik houd van punk en Gothrock voor mezelf, vinden ook heel veel mensen lelijk, prima! Leven en laten leven!
    pi_14075622
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2003 11:37 schreef AnnaLeah het volgende:
    Vonk eerst ook 10 keer niks( beide dezelfde jurk), maar nu vind ik het echt zo scheetig. En met marktkleding bedoel ik de gebleekte heupbroekjes voor die peuters en naveltruitjes, ik bedoelde het niet zo dat marktkleding altijd aso is...Maar goed ieder zijn/haar smaak, is niet erg toch? Ik houd van punk en Gothrock voor mezelf, vinden ook heel veel mensen lelijk, prima! Leven en laten leven!
    Hey meis
    ik bel je!!
    pi_14075847
    Ja moet je doen, ben je tel. nummer weer eens kwijt
    Knuffel!!
    pi_14076027
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2003 12:02 schreef AnnaLeah het volgende:
    Ja moet je doen, ben je tel. nummer weer eens kwijt
    Knuffel!!
    offtopic]
    ik heb net via de telefoon goed nieuws gehad,
    ik ga weer aan het werk, (zwangerschap verlof
    verloopt 26okt) en dinsdag avond ga ik voor het
    eerst een beetje meekijken in een inloophuis
    voor mensen met psychische problemen, ik heb
    er nu al zin in.

    ps: vrijdag gaan ik uit, ga jij mee? ok bel je er later
    wel even over!
    /offtopic]

    pi_14076440
    Voor mijn kids geen dure merkkleding... waarom niet omdat ik het ronduit te duur vind voor dat half jaar (soms nog wel korter) dat ze het aan kunnen.
    Ik struin altijd van alles af om de meest leuke kleding te kopen (ja die ik leuk vind).

    De oudste loopt voornamelijk in skate kleding, dus lekker loszittende kleding waar hij zich vrij in kan bewegen.
    De jongste daar heb ik nog geen echte stijl bij zolang ik het maar stoer vind, broeken moeten trouwens wel veel zakken hebben.

    Ja ik heb hier twee mexx stelletjes, 1 gekregen bij de geboorte van mijn eerste zoon en de tweede heb ik zelf gekocht in de uitverkoop, dat was met 75 procent korting

    Ik kom nu nog voornamelijk bij zeeman, hans textiel en c&a maar als de oudste wat langher wordt ga ik naar hennes want die heeft wel hele gave kleding voor een redelijke prijs.


    En Hallahan: Dat jij het een drogreden vind dat een kind van 7 zelf die dure mode/merkkleding wil, wil nog niet zeggen dat het echt zo is.
    Er zijn veel meer kinderen (iig in mijn familie) die op zo'n jonge leeftijd verrassend modebewust en gevoelig zijn.
    Mijn nichtje van 10 en neefje van 8 willen ook graag in de laatste mode lopen en dat staat hun moeder dan ook gewoon toe. Ook spelen ze daar gewoon in en worden er ongeloofelijk vies is... de wasmachine draait wel.
    Dit is absoluut geen verwijt jouw kant op hoor, maar het kwam op mij een beetje kortzichtig over....

    pi_14077089
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2003 15:36 schreef Logician het volgende:

    [..]

    mijn zoon is 7jr en wil de laatste mode, is best maar die mode is duur
    dus moet hij als hij naar buiten gaat om te spelen zijn speelkleren aan.
    lijkt mij niets vreemds aan?


    ik zou het normal met je eens zijn, maar aangezien ik logi en haar zoon ken, ben ik dat niet, want:
    1- hij is heeel bewust
    2- hij is geen normaal kind van 7
    3- hij is super-intelligent
    dus hij kan eigen beslissingen maken en doet dat ook! daarbij snapt hij precies wat wel en niet kan en kleed hij zich uit zichzelf om als hij naar buiten gaat! ik heb gevraagd aan hem, wat hij daarvan vond, antwoord:
    dat is toch heel normaal, anders maak ik mijn mooie kleren misschien kapot! duzzz... kan best in dit geval!

    en haar kinders van 0 en 1 lopen echt niet in de duurste kleren hoor!

    Carpe diem
    pi_14079590
    alicia's kledingkast bestaat dus voor 80% uit merkkleding. Maar alles daarvan is OF gekregen OF tweedehands gekocht. De overige 20% wordt gevuld door pyama's, mallots, rompers en af en toe een gewoon broekje tussendoor van de wibra of zeeman.

    Merkkleding is zo veel leuker, mooier, sterker dat ik het gewoon veel leuker vind om haar daar in te steken. Nieuw is het voor ons niet weggelegd, maar tweedehands kun je in die kleine maatjes behoorlijk goed scoren en is het haast niet te onderscheiden van nieuw.

    Verder mag ze er mee doen wat ze wil, ze eet gewoon chocola of spagetti mee, speelt in de modderbak op het balkon (mama had het niet logisch idee bedacht een waterbak en zandbak te maken, wat dus nu een modderbak is ).

    Een kind moet kind kunnen zijn ondanks wat ouders het kind graag aan willen trekken, is het vies hup de wasmachine in aan het eind van de dag, gaat het er niet uit jammerdan, ze heeft iig die dag lol gehad.

    pi_14221584
    Wat word er onder merkkleding verstaan? Als dat mex enz is dan vind ik dat allemaal een beetje saaie kleding. En belachelijk duur. We hebben wat kleding van mex en esprit gekregen, wel leuk, maar niet leuker als andere kleren. En heel dom met van die drukkertjes aan de pijpen. Terwijl je een broekje met verschonen veel makkelijker uittrek ipv die drukkertjes open en dicht te doen.
    Wij komen veel kleding bij HenM. Betaalbaar en leuk vinden wij dan. Lekker een beetje felle kleuren en nog echt kinderkleding. De laatste tijd zie ik echt van die jongvolwassen kleren voor van die kleintjes. Winterjassen bv heel veel met van die achterlijke franje aan de mouwen enzo en dan vaak ook nog wit. Dat ziet er na 1 keer spelen toch al niet meer uit?
    Wij zijn op zoek geweest voor schoenen voor Bo. Bijna allemaal laarzen. Dat kan gewoon niet lekker zitten voor een kind van nog geen 2. Ze pas ze overgens niet eens want ze zijn gemaakt voor het kind spillebeen. Wat me overgens ook met veel kleding opvalt. Ook veel voor slanke lange kinderen en niet voor kinderen met restjes babyvet, of normaal postuur. Ik vind de mode die ik voor ons als volwassenen al kwa maten erg klein vind erg doorgevoerd worden bij kinderen. En dan ook de mode zelf. Het worden net kleine volwassenen. Maar je eigen indentiteit krijgen met merkkleding vind ik dus ook zo niet waar. Maar goed smaken verschillen.
    Af en toe kopen we ook bij zeeman en hans. En als ik iets leuks betaalbaars zie wat ik echt leuk en handig vind en het is van een merk wou ik ook wel kopen. Maar wij kijken dus niet bij voorbaat naar merkkleding als we voor de kinderen kleren kopen.
    De jan lul van het geheel.
    Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
    Kutsch; tussen kut en kitsch
    Het voelt heerlijk!!!!
    pi_14225292
    Jessie, de Hema heeft tegenwoordig (o.a) broeken met knoopsgaten elastiek achter.
    Ideaal, want ik heb namelijk wèl kind spillebeen, en alle broeken zijn hier te groot. Nu past het, en dat past Bo vast ook aangezien je dat kan verstellen.

    Hier wel veel merkkleding gehad, mijn nichtje loopt er nu in, en strax Lara weer omdat het er gewoon nog steeds als nieuw uitziet. Dat vind ik dus ècht geen weggegooid geld. Sommige dingen van de Hema ook maar meestal kan je dat wel zien dat het vaak gedragen is. Ik heb nu weer voor Lara merkkleding gekregen van mijn zus, wat ze voor mijn nichtje kocht en zo is het kringetje weer rond
    Alhoewel Lara nu gekleed gaat in een reteleuk truitje van de Hema en een ontzettend schattig broekje van de Wibra. (voor 3.99 in de opruiming ) Ook daar kom ik regelmatig, ik zie wel wat ik leuk vind. En hoe mijn knip het vind

    Nu koop ik geen merk meer voor B&R want ze gaan naar school en kan toch merken () dat ze de kleren vooral broeken erg slijten.

    Screw them.
    We're going home.
    pi_14228736
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2003 11:14 schreef AnnaLeah het volgende:
    Jongste heeft ook wel eens dezelfde jurk als oudste aan, staat heel geinig, alleen is oudste heel proper en shattig enzo, jongste is een echte rouwdouwer en altijd vies en smerig, maar 't zijn alletwee schatjes.
    Ik vind dat ook juist leuk hoor, mijn nichtjes hebben dat ook vaak en het staat dan heel schattig, en net als bij jou is de oudste echt een keurig dametje en de jongste een rouwdouwertje met een zwarte toet, maar dat maakt het juist grappig.
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2003 11:17 schreef AnnaLeah het volgende:
    Angeles: Ben jij De Angeles van het Viva Forum?? Want dan ken ik jou, en jij mij...
    Klopt! Ik had je al herkend, door de namen van je kinderen en door sommige dingen die je vertelde. Leuk dat je hier ook zit.
    In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
    pi_14478986
    Heeeeeeeeeeej Angeles, hoestie meid? Vanwaar niet meer bij de Viva??
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')