abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 18:48:03 #1
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_13969544
Ik lees meestal de boeken die m'n pa me in m'n handen duwt. Als ik een boekhandel binnenstap en ik kijk tussen de thrillers, dan heb ik nooit een flauw idee wat ik pakken moet. Allerlei flitsende, glimmende kaften en uiteraard lovende kritieken op de voor- en achterzijde.
De boeken die ik 't meest indrukwekkend vind, zijn Clancy-achtige scenario's. Oorlogen, rampen, conflicten enz. op mondiale schaal.
Ik lees nu Red Phoenix van Larry Bond over een Noord-Koreaanse invasie. Bevalt me tot nu toe ook wel.
Heb ook wel boeken van Ludlum, Grisham, Forsyth gelezen wat me goed bevallen is.

Wie heeft goede tips in het "genre"?

Ik hoop trouwens dat ik het een beetje heb kunnen verwoorden.

"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
  FOK!fotograaf zaterdag 18 oktober 2003 @ 18:53:18 #2
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_13969646
red phoenix => Rode Feniks toch?

Zeer goed boek, door dit boek ben ik meerder boeken van Larry Bond gaan lezen.

(operatie) Rode storm (er is hier ergens een topic over) is ook een heel goed boek!. Ik houd wel van boeken die over een totale oorlog gaan, met de politiek er achter enz enz. Ik kan helaas niet bij mijn boeken, anders kan ik nog wel wat titels/schrijvers geven.

zaterdag 18 oktober 2003 @ 18:57:51 #3
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_13969738
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 18:53 schreef Ronhui het volgende:
red phoenix => Rode Feniks toch?

Zeer goed boek, door dit boek ben ik meerder boeken van Larry Bond gaan lezen.

(operatie) Rode storm (er is hier ergens een topic over) is ook een heel goed boek!. Ik houd wel van boeken die over een totale oorlog gaan, met de politiek er achter enz enz. Ik kan helaas niet bij mijn boeken, anders kan ik nog wel wat titels/schrijvers geven.

Rode Feniks inderdaad ja, in het NL's.

Zou je een keer wat titels of schrijvers willen posten? Want ik denk dat je begrijpt welk soort boeken ik bedoel.
Operatie Rode Storm heb ik gelezen. Goed boek. Die had ik op de middelbare school een keer op m'n boekenlijst gezet, en werd tot mijn verbazing ook nog goed gekeurd.

"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 19:03:18 #4
13969 JAG
Judge Advocate General
pi_13969857
Dat is ook mijn smaak aan boeken! Naast de namen die je noemde heb ik verder nog in de kast staan:

- Eric L. Harry (komt sterk overeen met Larry bond en Red Storm Rising van Tom Clancy: denkbeeldige oorlogen)
- Brian Haig (John Grisham meets JAG )
- Stephen Coonts (de kaften zijn altijd getooid met aanbevelingen van Tom Clancy en het lijkt er ook wel veel op, alleen meer marine erin)
- David Baldacci (combinatie tussen Grisham en Ludlum (denk ik))

There are 10 types of people in this world: those that understand binary and those that don't
pi_13997496
Ja, die covers zijn altijd volgepropt met prachtig commentaar, maar meestal heeft dat vrijwel niks met de inhoud te maken (ik kan het weten, ben er vaak genoeg ingetrapt).
Als je Operatie Rode Storm goed vind MOET je zeker Vortex lezen. Ook van Larry Bond, maar nog beter (imho). Gaat over Zuid-Afrika dat een veroveringsoorlog begint in Namibie. Echt heel goed gedaan, zowel op politiek als militair vlak.
Wat betreft Clancy, stick to the Ryan-verse. Deze zijn door hem zelf geschreven, de rest niet (dus NetForce, OP-Center, PowerPlays).
Wat betreft het wat meer conventionele spionage spul is Frederick Forsyth de absolute koning, zorg dat je ALLES van hem te pakken krijgt (behalve zijn Phantom of the Opera-remake dan)

En als je van Clancy alles gehad hebt (en je dus gewend bent aan boeken van 1000+ bladzijden) zou je Cryptonomicon eens kunnen proberen. Geschreven door Neal Stephenson, boordevol hypermoderne technologie en afgewisseld met actie (ten tijde van WO2). Het is wel ff wat anders geschreven en heeft een vrij trage opbouw, maar als je doorbijt dan word je zeker beloont.

maandag 20 oktober 2003 @ 00:45:28 #6
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_13997538
Mensen, hartstikke bedankt voor de moeite!

Ik neem jullie aanbevelingen hartstikke serieus, en zal een bezoekje aan de boekwinkel brengen.

pi_13997699
Dan is er nog het boek "The Company" over de carriere van een paar CIA agenten over een periode van ong. 50 jaar.

Robert Littell is de schrijver als ik me het goed herinner.
check Klopt, Robert Littell is ook één van de meest populaire schrijvers in het spionage genre momenteel.

maandag 20 oktober 2003 @ 19:10:55 #8
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_14013085
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 00:57 schreef Trence het volgende:
Dan is er nog het boek "The Company" over de carriere van een paar CIA agenten over een periode van ong. 50 jaar.

Robert Littell is de schrijver als ik me het goed herinner.
check Klopt, Robert Littell is ook één van de meest populaire schrijvers in het spionage genre momenteel.

Je bedoelt de Machtsfabriek. Die ligt hier voor me.

Ik sla 'm binnenkort wel open, maar 't is wel een gigant van een boek zeg. Hoop dat 't een beetje snel op gang komt.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')