abonnement Unibet Coolblue
pi_13963324
Een aantal fokkers heeft een MBA gedaan... zag ik in oudere threads. Hoe hebben jullie dat programma gefinancierd en bij wie hebben jullie je MBA gedaan?
pi_13963488
Wat voor MBA bedoel je precies ?

MBA als op ze Engels, of MBA op ze Nederlands, de boekhoudopleiding ?

I will rule the universe and you all gonna die !!!!!!
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 13:28:01 #3
37225 BAC
Lekker hoor..........
pi_13963593
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 13:21 schreef SoNoS het volgende:
Wat voor MBA bedoel je precies ?

MBA als op ze Engels, of MBA op ze Nederlands, de boekhoudopleiding ?


LOL

Wat denk jezelf.
De nederlandse variant hoef je dus geen financiering voor te regelen. Das een eurootjes en meer niet. De TS heeft het natuurlijk over echte MBA's.

Heb je een werkgever die mee financieert? Studeer je nog en wil je het hiera gaan doen?

pi_13963704
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 13:28 schreef BAC het volgende:

[..]

LOL

Wat denk jezelf.
De nederlandse variant hoef je dus geen financiering voor te regelen. Das een eurootjes en meer niet. De TS heeft het natuurlijk over echte MBA's.

Heb je een werkgever die mee financieert? Studeer je nog en wil je het hiera gaan doen?


Voor de een wel, de ander niet hoor...
Er zijn zat mensen die laten hun Nederlandse MBA financieren door een bedrijf...

Oja.. en de echte MBA, is de Nederlandse MBA hoor.. vergis je niet.

I will rule the universe and you all gonna die !!!!!!
pi_13965114
Mijn werkgever zal op z'n hoogst op de proppen komen met een (van de x aantal benodigde) aanbevelingsbrief. Ik zal het dus zelf moeten financieren. Ik "studeer" nu nog (HBO) ... en combineer dat met werk. En aangezien het mijn plan is om dit jaar af te studeren ben ik me aan het orienteren op volgende stappen.

Het liefst zou ik naar een school gaan in het buitenland; INSEAD of de Londen Business School, Zwitserland wellicht... maar daar nemen ze per jaar maar 90 man aan. Of ze me toelaten is een tweede natuurlijk.

  zaterdag 18 oktober 2003 @ 15:53:25 #6
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_13965952
Mijn collega is net klaar op INSEAD. Gelukkig voor hem heeft zijn werkgever het betaald, want dat zijn geen grappen. Ik meen dat ie al met al ¤ 75.000 mocht neertellen.

Toelating op INSEAD was erg zwaar.

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_13966806
INSEAD is erg duur ... maar ja, dan heb je het ook wel over het beste MBA programma van europa.

Voor particulieren kost de opleiding 10.000 euro minder dan wanneer je werkgever hem betaald; 53.000 euro (ex levensonderhoud etc. etc.). Overigens ... in tegenstelling tot de twee jaar die veel MBA programma's uit de VS aan tijd kosten is het INSEAD programma 1 jaar. Met dezelfde kosten per jaar ben je *nogal* veel duurder uit in de VS.

pi_13970823
Vaak kun je een (goedkopere) lening afsluiten bij de MBA instellingen? Anders flink slijmen bij je werkgever.
pi_13985381
maar wat is dan precies het verschil tussen de MBA op Nijenroode / Insead / Rotterdam/London Business School

en de studie (International) Business Administration (die opleidt tot Master of Business Administration = MBA)

De 1e groep is post-doctoraal ok, maar opleidinginhoudelijk gezien?

Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
pi_13986631
Ik doe op dit moment een verkort doctoraalprogramma aan de RuG, als ik die heb afgerond zou ik ik de MscBA (Master of Science in Business Administation) titel mogen voeren. Het is maar een subtiel verschil, maar het maakt toch uit.

Bij de 'echte' MBA opleidingen krijg je ook DIE titel ('MBA' dus), bij een universitaire bedrijfskunde/economie&management studie krijg je de MscBA titel.

pi_13987475
quote:
maar het maakt toch uit.
Wat is het verschil dan?
Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
  zondag 19 oktober 2003 @ 19:53:46 #12
37225 BAC
Lekker hoor..........
pi_13990536
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 17:27 schreef mabit het volgende:

[..]

Wat is het verschil dan?


Dat zeg jezelf al toch hierboven.

De een is universitair en dus Msc de ander is postdoc en dus Phd en in business dus MBA. Verschil is je salaris strookje!!

MBA kost veel en niet iedereen kan het. Msc kan bijna iedereen als je een beetje je best doet.

edit:
TS: Jij wil na je hbo naar insead? Denk je dat je wordt aangenomen??? Studeer je nu heeel erg onder je niveau? Heb je voor de meeste of alle mba's niet eerst een paar jaar werk ervaring nodig??

pi_13998265
Ik zeg niet dat ik *direct* na mijn HBO ga proberen op "INSEAD" te komen, maar het is wel mijn doel. Ik heb ruim 4 jaar werk ervaring, maar zeker 50% nog te veel alleen uitvoerend werk. Ik moet even zien hoe dit over 1 of 2 jaar het geval is, het project waar ik nu mee bezig ben (afstudeer project) en de projecten die op de planning staan zouden wel in aanmerking kunnen komen als de benodigde ervaring. Overigens moet ik ook nog een GMAT examen afleggen.
pi_13999912
Niet om het een of ander, maar sedert wanneer is M.Sc. BA oid een titel?

Bij mijn weten is het:
Master of Science in Business Administration af gekort:
M.Sc. of MS (USA afko) en dan apart erachter je afstudeer/studie richting.
Mocht dat aan de RUG anders zijn, dan wijkt men totaal af van de normaal geldende internationale normen en waarden m.b.t. academische (Angelsaksische) graden/degrees.

quote:
Op zondag 19 oktober 2003 16:45 schreef var.fok het volgende:
Ik doe op dit moment een verkort doctoraalprogramma aan de RuG, als ik die heb afgerond zou ik ik de MscBA (Master of Science in Business Administation) titel mogen voeren. Het is maar een subtiel verschil, maar het maakt toch uit.

Bij de 'echte' MBA opleidingen krijg je ook DIE titel ('MBA' dus), bij een universitaire bedrijfskunde/economie&management studie krijg je de MscBA titel.


*Meeting (still) is sometimes Disconnecting...*
pi_14002074
M.Sc. is de titel, BA is de studierichting, zoals je zelf al zei. Je mag, maar hoeft niet perse, de richting achter de titel zetten.

Ik heb de titel zo genoteerd omdat
a) het zo mag
b) het verschil tussen de MBA en Msc (of M.Sc/M.Sc BA) titel aan te geen.

Verder wijkt de RuG uiteraard niet af van geldende normen.

  maandag 20 oktober 2003 @ 15:27:38 #16
19149 Seraphin
De echte, en dat proef je!
pi_14007574
Terugkomend op de vraag van de TS: veel opleidingsinstituten hebben contacten met banken waar je tegen speciale voorwaarden je studie kan financieren. Wat ook veel voorkomt is dat mensen door hun werkgever geheel of gedeeltelijk gesponsord worden.

Wat betreft het inhoudelijke verschil tussen MBA en Msc (in dezelfde richting):
MBA is een toepassingsgerichte studie, je gebruikt je werkervaring om de lessen inhoudelijk aan te vullen, en veel vakken hebben als doel je een resultaat te laten produceren. Msc is een academische studie: vanuit een theoretische achtergrond wordt stof aangeboden, met als doel je een manier van redeneren aan te leren. Het proces is in dit geval belangrijker dan het eindresultaat.

Op dinsdag 8 november 2005 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Laten we even serieus en ontopic verder discussieren!
  maandag 20 oktober 2003 @ 19:38:57 #17
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_14013747
quote:
INSEAD site:
Q: I do not have an academic degree. Will you still consider me?
A: In exceptional circumstances we may waive this requirement for otherwise outstanding candidates with substantial professional experience.
Weinig kans dus met een HBO opleiding. Ik zou sowieso eerst ergens een master halen en werkervaring opdoen op academisch niveau voordat ik het zou overwegen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_14014095
quote:
1. Excellent Academic Achievement
The INSEAD MBA is intensive, rigorous and challenging. You must have a sound academic foundation. You should hold a bachelor's degree or equivalent from a recognised college or university (although in exceptional circumstances, we may waive this requirement for otherwise outstanding candidates with substantial professional experience)
HBO = Bachelors toch? Werk ervaring ben ik het mee eens ... zie vorige post van mij. Overwegen doe ik nu al. Kan zeker geen kwaad, anders kom ik nooit waar ik wil wezen.
  maandag 20 oktober 2003 @ 23:49:43 #19
19149 Seraphin
De echte, en dat proef je!
pi_14021041
n.a.v. de twee bovenstaande posts: Bachelor is idd HBO, "academic education" kan je niet zomaar vertalen naar "academische opleiding".

In Nederland staat dat altijd voor een Universitaire opleiding, in het buitenland is "academic" gewoon bachelor / master. Zijn wel meer kleine details. Als je in Nederland op een Hogeschool zit, dan is dat b.v. heel wat anders dan wanneer je in de VS op een High School zit.

Op dinsdag 8 november 2005 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Laten we even serieus en ontopic verder discussieren!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')