abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 oktober 2003 @ 23:46:43 #1
32740 Luka
Schop kont!
pi_13909492
Aangezien deel 1 vol is hier deel 2!!
quote:
L.E. is tot nu toe idd echt mijn favoriet. Daarna Boys For Pele.
niets aan toe te voegen maar reageer gerust
It's my world...you're just livin' in it!!!
  woensdag 15 oktober 2003 @ 23:47:28 #2
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_13909512
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 23:46 schreef Luka het volgende:
Aangezien deel 1 vol is hier deel 2!!
[..]

niets aan toe te voegen maar reageer gerust


Nah vooruit. Ehm... Strange Little Girl is toch wel haar minste album imho.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_13920196
Ik vind Scarlet's Walk tot nu toe het mooist. Misschien ook omdat dat het eerste album van Tori is dat ik heb gekocht en het vaakst heb gehoord.

Maar eigenlijk is gewoon echt alles mooi. Ik moet alleen nog maar Under the Pink en To Venus and Back hebben. En Y Kant Tori Read, maar ja .

pi_13920336
Under the pink is zeker ook een aanradertje imo
It's my world...you're just livin' in it!!!
pi_13920680
Boys from Pele is het album met de grootste hoogtepunten wat mij betreft. Strange little girls zijn vind ik haar minste covers (waar zijn Landslide, Losing my religion and smells like teen spirit?)

Haar mooiste nummer vind ik toch wel Golddust van SW, maar ja ik val altijd voor melodramatische nummers...

Venus heb ik leren waarderen en Boys from pele vond ik het moeilijkste album. Toen ik em ooit kocht voor mijn toenmalige vriendin vond ik hem zelf eigenlijk wat minder. Nu is het veruit mijn favoriete cd...

pi_13920812
*terugvindpost*
For great justice!
pi_13920833
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 14:53 schreef QyRoZ het volgende:
*terugvindpost*
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_13920959
Nog even een link naar het eerste Tori-topic: Tori Amos

En daar zei ik nog dat ik had gelezen dat er op 6 okober een Greatest Hits uitkwam van Tori. Iemand daar nog wat van gezien? Ik denk dat het een hoax ofzo () was, aangezien www.toriamos.com ook nog steeds in Scarlet's Walk stijl is.

pi_13921036
"Tori Amos Prepares Greatest Hits Compilation

Tori Amos is preparing to release her first ever greatest hits set. The 2-disc compilation will include 2 new tracks - Angels and Snow Cherrys From France.

Tales Of A Librarian will be released on November 18th. The second bonus disc will be an outtakes/live DVD with concert footage of Amos on the Lottapianos tour as well as a range of audio remixes delivered in 5.1 surround sound."

Concert footage . Maar of het echt waar is..

It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_13921129
Kut das balen

Voelk me weer verplicht een cd te kopen voor 2 nummers en waarschijnlijk een kwartiertje live optreden ofzo

  donderdag 16 oktober 2003 @ 15:08:07 #11
19840 Libris
Live from Singapore
pi_13921232
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 15:04 schreef Tranceptor het volgende:
Kut das balen

Voelk me weer verplicht een cd te kopen voor 2 nummers en waarschijnlijk een kwartiertje live optreden ofzo


Ze heeft natuurlijk wel heel veel B kantjes die niet op albums terecht zijn gekomen, maar alleen op singles als nummer 2 en 3, misschien staan er enkele van deze op de verzamelaar.

* Libris ook een groot fan is.

pi_13922998
Hier ook nog een Nederlands stukje over het Greatest Hits-album:
quote:
Op 17 november verschijnt het Best Of-album van Tori Amos. De oude nummers (waaronder de hits 'Cornflake Girl' en 'Professional Widow') zijn opnieuw gemixt en onlangs heeft Amos twee nieuwe liedjes voor de CD opgenomen.

Het eerste nieuwe liedje heet 'Snow Cherries From France'. De titel van het tweede, politieke, liedje is nog niet bekend gemaakt. Het gaat in ieder geval over de tijd dat Tori Amos in de jaren '80 in Washington speelde voor 'congressmen' en hun call girls. Het Best Of-album is de laatste verplichting van Tori Amos naar Warner toe. De zangeres staat tegenwoordig onder contract bij Epic. Haar laatste album Scarlet's Walk (2002) is bij deze platenmaatschappij verschenen.


Van de 3FM website.
En dan ook maar meteen de biografie:
quote:
Amerikaanse singer/songwriter die in 1992 een klassieker aflevert met het zeer persoonlijke Little Earthquakes. Tori Amos scoort haar eerste hit met 'Cornflake Girl' in 1994. De Armand van Helden remix van 'Professional Widow' weet ook de hitlijsten te halen. In 2001 brengt Amos Strange Little Girls uit, met covers van o.a. de Velvet Underground, Joe Jackson en Eminem. Eind 2002 verschijnt het conceptalbum Scarlet's Walk en het jaar erop een Best Of-album: Tales Of A Librarian - A Tori Amos Collection.

Tori Amos is een rare tante. Ze zegt te communiceren met pianos, noemt haar liedjes haar vriendinnen en is er heilig van overtuigd dat ze haar melodieën doorkrijgt van op haar hoofd plassende elfjes.

Voor de elfjes op haar hoofd plassen, prijkt Myra Ellen Amos (haar echte naam) als een Peggy Bundy look alike (push-up bh-tje, rood hoog getoupeerd en gehaarlakt haar) in 1988 op de cover van Y Kant Tori Read? De muziek van dit debuutalbum is net zo fout als de cover. De LP gaat dan ook ongehoord voorbij (in totaal worden er in Amerika 7.000 stuks verkocht). De zangeres wordt hierover ook liever niet meer lastig gevallen. Niet zozeer om de kwaliteit van de muziek, als wel om de herinnering aan die tijd. Wanneer Tori na een optreden een fan naar huis brengt, wordt ze verkracht. Deze gebeurtenis verwerkt ze in de song 'Me And A Gun', een nummer dat terug te vinden is op Little Earthquakes uit 1992. Een album dat de ogen van Alanis Morissette doet tranen EN openen. (When I first heard Little Earthquakes, I cried.)

Alanis is niet de enige die door de cd wordt geraakt. Vooral vrouwelijke luisteraars kunnen zich vinden in de zeer persoonlijke teksten van Tori Amos. (Ironisch genoeg weigert platenmaatschappij Warner het album in eerste instantie...) Van censuur heeft de domineesdochter nog nooit gehoord. Tekstueel gezien deinst ze niet terug voor een verkrachting, een erectie of een partijtje masturberen. Live speelt Tori de nodige covers waaronder 'Angie' van The Rolling Stones en 'Smells Like Teen Spirit' van Nirvana. In 1994 en 1996 verschijnen respectievelijk Under The Pink (met daarop de hit 'Cornflake Girl') en Boys For Pele (met het origineel van de dansvloerstamper 'Professional Widow'). Samen met Little Earthquakes vormen deze albums een drieluik van een meisje met haar Bösendorfer. (De Bösendorfer is de Rolls Royc onder de piano's.)


Op de cds die daarna volgen, From The Choirgirl Hotel (1998) (waarop Tori Amos haar miskraam verwerkt) en To Venus And Back (1999), experimenteert de vaak met Kate Bush vergeleken singer/songwriter met keyboards, loops en samples. In 2001 verschijnt Strange Little Girls. Een album vol covers. Alle nummers zijn door mannen geschreven (o.a. Depeche Mode, de Beatles, Neil Young, Eminem en Joe Jackson), maar worden door Tori vanuit het oogpunt van een vrouw gezongen. Een jaar erop ligt Scarlet's Walk in de winkels.


pi_13923000

ze heeft zoveel mooie nummers gemaakt, echt zulke mooie teksten. Nu luister ik Scarlet's Walk veel, ook super!

Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_13961093
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 15:01 schreef Massive het volgende:
Concert footage . Maar of het echt waar is..
Ja, het is waar.. Ik wilde dus net komen melden dat ik vanochtend een aankondigings mailtje vond..
Ik ben erg benieuwd!
pi_13961114
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 10:34 schreef Icicle het volgende:
Ja, het is waar.. Ik wilde dus net komen melden dat ik vanochtend een aankondigings mailtje vond..
Ik ben erg benieuwd!
Hey, ik ook .
quote:
October 17, 2003
Hello Tori Fans!

Tori has opened her back catalog to release her first ever compilation entitled Tales of a Librarian on November 18. This collection is a 2-Disk CD/DVD compilation that Tori describes as her musical "autobiography." The album features 20 songs that document a career spanning over a decade. Tori has personally revisited and reconditioned the original material to offer a new perspective on some of her most beloved songs.

In addition, Tales of a Librarian will include a pair of brand-new songs as well as newly recorded renditions of two ultra-rare B-sides. A bonus DVD features songs recorded live during sound check of the final show of Tori's summer 2003 North American tour


Upcoming News: To make sure you continue to receive all the latest news about Tori and her upcoming album Tales of a Librarian, please Click Here to signup for the new Tales of a Librarian Mailing List. If you are interested in being a part of Tori's Online Team, helping promote Tori's collection via the Internet, make sure to select YES for street team interest on the signup page.


  zaterdag 18 oktober 2003 @ 11:36:19 #16
71316 Dra_me
:-}...Me...{-:
pi_13961817
Gelukkig weer een nieuwe CD van mw. Amos... Moet bekennen dat ik Scarlet Walk werkelijk niets vind. OK, staan wel een aantal leuke nummers op, maar het is duidelijk te merken dat ze mama gewoorden is.
Boy's for Pele is en blijft mijn nummer 1! Samen met velen "B-sites"

Altijd leuk als Tori met haar eigen nummers in de weer gaat en ze in weer een ander jasje weet te steken. Dit maakt voor mij dat ik haar (muziek) zo super vind. Het is nooit af, kan altijd beter en gekker! Wacht vol verwachting af

Dra_me... een enorme Tori fan.

pi_13961828
Past the Mission .
We'll keep on whispering our mantras.
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 11:54:47 #18
71316 Dra_me
:-}...Me...{-:
pi_13962123
"Leather" en "take to the sky" maar dat wisseld van dag tot dag
pi_13963051
quote:
A bonus DVD features songs recorded live during sound check of the final show of Tori's summer 2003 North American tour
We krijgen dus recordings van een sound check? Da's apart.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 13:26:27 #20
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_13963566
Na het uitbrengen van Strange Little Girls kwam ze naar NL voor een show
Een jaar later na het uitbrengen van Scarlet's Walk kwam ze naar NL voor een show

Zou ze nu weer een jaar later met Librarian een tour maken en naar NL komen? I really really REALLY hope so!! 3 jaar op een rij een optreden van Toortje...

L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 11:10:46 #21
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_14026302
14 November komt de Verzamel-cd van Tori uit in Nederland
(volgens een vriendin bij Van Leest)

De nummers die erop staan zijn:
precious thing
angels
silent all these years
cornflake girl
mary
god
winter
spark
way down
professional widow
mr zebra
crucify
me and a gun
bliss
playboy mommy
baker baker
tear in your hand
sweet dreams
jackie's strength
snow cherries from france

En een bonus dvd met daarop:
Pretty good year
northern lad
honey (all live)
putting the damage on
mr zebra (all remixes)

L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_14026335
Niks van Strange Little Girls en Scarlet's Walk? Hmm .

Maar ik denk niet dat ik 'm ga kopen. Dan koop ik liever de hele CD's die ik nog niet heb.

pi_14026628
Northern Lad live... Ik ben heel benieuwd! Dat heb ik nog nooit live mogen aanhoren helaas.

En.. geen Icicle erop? nah nah

  dinsdag 21 oktober 2003 @ 12:11:17 #24
4210 Joe Gain
Is you, or is you ain't??
pi_14027772
Ik kocht het album Boys for Pele in een periode dat ik echt zwaar depri was, volgens mij in maart 1996 ofzo. In ieder geval, dat album maakte echt zwaar veel indruk op mij. Elk nummer raakt je zo diep, het is echt geweldig en heeft mij ook echt geinspireerd om verder te gaan met het spelen op de piano.

Het album Little Earthquakes is mijn tweede favoriet van Tori.

*No animals were harmed during the posting of this post*
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 12:20:00 #25
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_14027995
[quote]Op dinsdag 21 oktober 2003 11:12 schreef Tom_Tom- het volgende:
Niks van Strange Little Girls en Scarlet's Walk? Hmm .

Blijkbaar vond ze dat van zichzelf niet haar sterkste albums
Ik vind op zich de meeste nr's wel mooi, en er zitten veel van m'n favorieten tussen (Bliss, Precious Things, Playboy Mommy, Winter, Baker Baker) maar ik mis bv Raspberry Swirl, Cooling, Beauty Queen/Horses en Lovesong (maar die's niet echt van haar).... maar da's puur persoonlijk. Voor de rest op zich wel een leuke selectie.

L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 17:45:09 #26
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_14035939
Het album Little Earthquakes is mijn favoriet van Tori.
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 18:41:41 #27
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_14036712
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 17:45 schreef Doezelhaar het volgende:
Het album Little Earthquakes is mijn favoriet van Tori.
Goh...jij hier?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 22 oktober 2003 @ 18:21:40 #28
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_14058844
eb m'n eigen Best Of Tori-cd wel eens gemaakt.
Deze nr's stonden daarop... op alfabetische volgorde:

A sorta Fairytale (Album version, mooiste stuk is nl uit de single versie geknipt )
Baker, Baker (staat ook op haar eigen Best Of)
Bells For Her (Live versie, minder zoet)
Blood Roses (geweldig!)
Caught A Lite Sneeze (Die mis ik ECHT op haar best of)
Cloud On My Tongue
Cooling
Cornflake Girl (Tuurlijk op op 'r best of)
Crucify (Wel de live rare solo piano, ook op Best Of)
Hey Jupiter
Losing My Religion (REM-cover... nee echt?!)
Mr Zebra (ook op d'r best of)
Precious Things (heerlijk snelle piano, ook op d'r best of)
Pretty Good Year (de krijs is 't coolste)
Raspberry Swirl (Hoe kon ze die nu overslaan )
Rattlesnakes (een van de weinige mooie van strange little girls)
Smells Like Teen Spirit (Nirvana!)
Strange Little Girl (de andere mooie van die cd)
Sweet Dreams (ook op best of)

Ben nu bezig met Best Of deel 2 en daar komende de volgende op:

Beauty Queen / Horses
Bliss (staat ook op d'r best of)
Blue Skies (samen met BT, erg mooi)
Carbon
Doughnut Song
Father Lucifer
Honey
Hotel
Love Song (Cover van The Cure, sinds Ahoy helemaal weg van)
Marianne
Mother
Playboy Mommy (ook op Best Of)
Silent All These Years (ook al)
Spark (ook)
Take To The Sky
Talula (ook BT, Tornado Mix)
Winter (ook op Best Of)

Hmm, toch best veel dezelfde keuze's als Tori zelf

[Dit bericht is gewijzigd door Ang3l op 22-10-2003 18:47]

L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_14825998
het eerste album dat ik van tori ken is Boys for Pele
een paar weken later kocht ik ook Under the Pink en Little Earthquakes.
haar latere albums heb ik ook allemaal en de singles die Plato te bieden had idem (behalve die van To Venus and back want daar stond te weinig (nieuws) op)
het nieuwe album + dvd moet ik gewoon kopen. tori is de artiest bij wie ik niet kan wachten tot de prijs wat is gezakt!

het concert in januari heb ik helaas gemist ivm wintersport. ik ben alleen naar haar Strange Little Girls concert geweest.
maar ik ben ook een keer bij een radio optreden geweest in hilversum!

kaartjes de avond daarvoor gewonnen bij de radio. zat op werk hoorde de prijsvraag, had geen idee wat het antwoord was maar toch bellen. de vraag bleek te moeilijk ze zouden een andere stellen, dus ik bleef bellen. ik kreeg een vraag waarvan in het antwoord ook niet wist maar de betreffende jongen had een bonus vraag voor mij: wat was de eerste single van Boys for Pele? duhh
dus sassie zat de volgende dag vlak voor tori's neus en vervolgens meet and greet!!

  vrijdag 21 november 2003 @ 20:25:24 #30
51562 Fen
Life's just a playground
pi_14826757
Oh ik vind Tori echt zo geweldig!
Heb alle albums van haar, behlave SLG, die heb ik op bandje.
Ik vind Under the Pink, Little Earthquakes en de live cd van To Venus And Back denk ik wel het mooist. Vooral de live nrs Cornflake Girl en Cooling! Echt super! Purple People is ook zo mooi!
Concert was super, en ik vind het slecht dat zo weinig mensen haar kennen!

Heb zelfs een website/club over haar!

Anyway, ik hoop dat ze snel weer naar NL komt voor een concert!

Everybody's talking, but they don't say a thing
pi_14836751
Ik heb inmiddels de limited edition ( + DVD) aangeschaft en ik moet zeggen dat die DVD wel heel ok is. In elk geval veel beter dan die bij Scarlet's Walk.

De nummers op de cd zijn veelal 'opgepoetst' en aangevuld (soms zelf het piano-arrangement enigzins aangepast) en dat pakt de ene keer goed uit (Way Down) en de andere keer wat minder( professional widow, God)!

Over het algemeen is het een leuke cd om met een zekere mate van Tori-nostalgie naar te luisteren. Jammer vind ik echter dat de nieuwe (of nu op cd-gezette B-kantjes) niet heel erg bijzonder uit de verf komen door de wat vlakke 'gelikte' productie.

  zaterdag 22 november 2003 @ 11:20:39 #32
19840 Libris
Live from Singapore
pi_14837178
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 10:41 schreef Tranceptor het volgende:
Ik heb inmiddels de limited edition ( + DVD) aangeschaft en ik moet zeggen dat die DVD wel heel ok is. In elk geval veel beter dan die bij Scarlet's Walk.

De nummers op de cd zijn veelal 'opgepoetst' en aangevuld (soms zelf het piano-arrangement enigzins aangepast) en dat pakt de ene keer goed uit (Way Down) en de andere keer wat minder( professional widow, God)!

Over het algemeen is het een leuke cd om met een zekere mate van Tori-nostalgie naar te luisteren. Jammer vind ik echter dat de nieuwe (of nu op cd-gezette B-kantjes) niet heel erg bijzonder uit de verf komen door de wat vlakke 'gelikte' productie.


Ik heb hem gisteren gedownload, ik koop hem vandaag of morgen even. Hij valt me eigenlijk een beetje tegen, ik had gehoopt op meer onbekende nummers die nooit op albums hebben gestaan. Alleen Mary, Sweet Dreams en Snow Cherries from France kende ik niet. De versie van Professional Widow is volgens mij de Armin van Helden remix. Wel leuk, ik had hem nog niet op cd.
pi_14837218
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 11:20 schreef Libris het volgende:
. De versie van Professional Widow is volgens mij de Armin van Helden remix. Wel leuk, ik had hem nog niet op cd.
Klopt, hij stond toch ook op de cd Boys from Pele? Hoe dan ook het geluid is opgepoetst, hij klinkt ff wat anders.

Er staan inderdaad weinig echt nieuwe liedjes op en eerlijk gezegd had Cooling ofzo niet misstaan.

  zaterdag 22 november 2003 @ 11:39:26 #34
19840 Libris
Live from Singapore
pi_14837366
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 11:24 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Klopt, hij stond toch ook op de cd Boys from Pele? Hoe dan ook het geluid is opgepoetst, hij klinkt ff wat anders.

Er staan inderdaad weinig echt nieuwe liedjes op en eerlijk gezegd had Cooling ofzo niet misstaan.


Volgens mij staat er een andere versie op Pele *ff checken* Ja, eentje met clavecimbel (even dislectie). Heb ook ergens gelezen dat dit album een soort autobiografie is.
  zaterdag 22 november 2003 @ 12:05:57 #35
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_14837768
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 11:24 schreef Tranceptor het volgende:

Er staan inderdaad weinig echt nieuwe liedjes op en eerlijk gezegd had Cooling ofzo niet misstaan.


Ja die staat alleen als live versie op Venus And Back, Live, Still Orbiting
Al heb ik 'm wel als MP3 in cd-versie... waar komt die dan vandaan? B-versie van een single?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_14837869
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 14:53 schreef QyRoZ het volgende:
*terugvindpost*
  zondag 23 november 2003 @ 15:08:03 #37
51562 Fen
Life's just a playground
pi_14863238
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 12:05 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ja die staat alleen als live versie op Venus And Back, Live, Still Orbiting
Al heb ik 'm wel als MP3 in cd-versie... waar komt die dan vandaan? B-versie van een single?


Dat is inderdaad een B-kantje. Van de single Spark - limited edition in de UK. Geloof ik tenminste! Maar ik vind 'm live mooier, ook al is er dan een stuk uitgehaald!
Everybody's talking, but they don't say a thing
pi_14870749
die b-side is wel de moeite waard, idd een langere versie van cooling en een mooie uitvoering van do it again.

de andere spark single heeft naast spark de nummers purple people en bachelorette. beide heb ik gewoon bij plato gekocht. die heeft ze mestal wel in het rek staan met nog een heel aantal andere b-sides van tori.

de dvd van de nieuwste cd vind ik niet zo bijzonder eigenlijk.

pi_14870932
Bij House of Sounds in den Bosch is ook altijd wel wat leuks te vinden van Tori..
  zondag 23 november 2003 @ 21:28:31 #40
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_14872453
quote:
Op zondag 23 november 2003 15:08 schreef Fen het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een B-kantje. Van de single Spark - limited edition in de UK. Geloof ik tenminste! Maar ik vind 'm live mooier, ook al is er dan een stuk uitgehaald!


Too many brambles...Hiding under these bushes.... Jammer. Was een mooi stuk
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zondag 23 november 2003 @ 21:29:29 #41
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_14872491
quote:
Op zondag 23 november 2003 20:32 schreef Sassy het volgende:
die b-side is wel de moeite waard, idd een langere versie van cooling en een mooie uitvoering van do it again.

de andere spark single heeft naast spark de nummers purple people en bachelorette. beide heb ik gewoon bij plato gekocht. die heeft ze mestal wel in het rek staan met nog een heel aantal andere b-sides van tori.

de dvd van de nieuwste cd vind ik niet zo bijzonder eigenlijk.


Purple people staat toch ook op cd 2 van To Venus and Back?
Vind het een matig nr.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 24 november 2003 @ 20:28:18 #42
51562 Fen
Life's just a playground
pi_14897646
Oh, ik vind Purple People juist heel mooi!
Heb je al eens geprobeerd om 'm heel hard op te zetten, en met je ogen dicht mee te zingen?

Heerlijk

Everybody's talking, but they don't say a thing
  maandag 24 november 2003 @ 20:35:03 #43
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_14897899
Laatst een filmpje gedownload waarin Tori Amos 'Enjoy the Silence' van Depeche Mode speelt..

om stil van te worden...

Don't love if you want to die in peace.
pi_14922375
Stil wordt je pas van de Tom Waits-cover Time op Strange Little Girls en natuurlijk 'Gold Dust' op Scarlet's Walk
  woensdag 26 november 2003 @ 16:05:44 #45
51562 Fen
Life's just a playground
pi_14946022
Stil word je pas, als ze voor je op het podium zit, en gewoon in het echt nog beter is dan op cd!

Dat heb ik niet met veel artiesten..

Everybody's talking, but they don't say a thing
pi_14946148
Stil wordt je pas als je 1,5 uur staat te wachten voor een handtekeningetje.. ze dan eindelijk komt.. maar te vroeg weer weg gaat, zodat je nog niets hebt dan een paar onduidelijke foto's..

Of als je naar Paul de Leeuw gaat, op de voorste rij zit, het ook nog je verjaardag is, en ze dan niet komt opdagen, maar gewoon een paar dagen later komt..

pi_18956067
En een rotschop omhoog.

Waarom? Nou:

A new Tori Amos DVD/CD project called Welcome To Sunny Florida will be released by Epic Records on May 18, 2004 in North America (U.S. and Canada). The release date in the U.K., Germany, France and many other European countries is May 24, 2004. (The release was delayed one week in Europe to prevent availability issues.).



The DVD will include live footage (18 songs) from the final show of Tori's Lottapianos tour, which took place on September 4, 2003 at the Sound Advice Theatre in West Palm Beach, FL.
The companion 6-track CD is called Scarlet's Hidden Treasures and will include some of the Scarlet's Walk b-sides as well as some previously unreleased songs.
CD Selections (Scarlet's Hidden Treasures)
Ruby through the Looking-Glass - 4:54
Seaside - 3:24
Bug a Martini - 5:03
Apollo's Frock 8:14
Tombigbee - 4:27
Indian Summer - 7:40


.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_18956145
Oh ja, ik wil iedereen nieuw in dit topic ook even wijzen naar Diagnosed Sounds. De bron van vele, vele live opnames en remixes. Volkomen legaal te downloaden.

Aanrader is zeker de Xerxes remix van Me And A Gun.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_18964992
Ah cool een nieuwe cd/dvd van mn skatje

Xerxes ken ik al, nee dank je ....
  zondag 9 mei 2004 @ 21:31:31 #50
51562 Fen
Life's just a playground
pi_19004151
Hm, wel gaaf, maar heb liever een dvd met allemaal oude clipjes erop!
Everybody's talking, but they don't say a thing
pi_19290865
* Schop *

De DVD ligt nu al in de winkels!

Heb hem zojuist gehaald bij van Leest 19,99 met Wildcard 17,99. En nu maar wachten tot half zes want dan pas ben ik afgewerkt
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:27:18 #52
51562 Fen
Life's just a playground
pi_19320228
En....??
Everybody's talking, but they don't say a thing
pi_19320417
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 15:54 schreef Massive het volgende:
Oh ja, ik wil iedereen nieuw in dit topic ook even wijzen naar Diagnosed Sounds. De bron van vele, vele live opnames en remixes. Volkomen legaal te downloaden.

Aanrader is zeker de Xerxes remix van Me And A Gun.
Wat een enorm geile site!

Ja, de site kende ik al, maar al die mp3'tjes. .
pi_19331232
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 18:27 schreef Fen het volgende:
En....??
In een woord geweldig! Maar ja, dat was ook wel te verwachten
Het 5.1 geluid is echt extreem goed.

Me very very happy!
pi_19332469
Tori amos
Cornflake girl
  zondag 23 mei 2004 @ 11:39:08 #56
51562 Fen
Life's just a playground
pi_19332632
quote:
Op zondag 23 mei 2004 07:52 schreef GaF het volgende:

[..]

In een woord geweldig! Maar ja, dat was ook wel te verwachten
Het 5.1 geluid is echt extreem goed.

Me very very happy!
Aanrader dus?
Ik vraag hem wel als kado als ik geslaagd ben
Everybody's talking, but they don't say a thing
  maandag 24 mei 2004 @ 00:04:23 #57
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_19351638
Heb hem vandaag in handen gehad maar moet nog ff wachten totdat ik 'm samen met een vriendin ga halen (= personeel van van leest = korting ) ... was best frustrerend! Wilde hem meteen meenemen
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 27 mei 2004 @ 11:03:07 #58
19840 Libris
Live from Singapore
pi_19441099
Ik heb net de DVD's besteld:
1 "Tori Amos - A Sorta Fairytale (Special Edition EP DVD Single)" Sanji;DVD; $9.98
1 "Tori Amos - Welcome to Sunny Florida (DVD with Bonus CD in Amray Case)"
Tori Amos;DVD; $13.99

Kom er opeens achter dat ik geen tv, laat staan een dvd-speler heb Ook maar eens achteraan..
  donderdag 27 mei 2004 @ 11:18:43 #59
51562 Fen
Life's just a playground
pi_19441563
haha goeie!
Everybody's talking, but they don't say a thing
  donderdag 27 mei 2004 @ 11:27:27 #60
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19441865
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 11:03 schreef Libris het volgende:
Ik heb net de DVD's besteld:
1 "Tori Amos - A Sorta Fairytale (Special Edition EP DVD Single)" Sanji;DVD; $9.98
die's cool
quote:
1 "Tori Amos - Welcome to Sunny Florida (DVD with Bonus CD in Amray Case)"
Tori Amos;DVD; $13.99
Is ook naar mij onderweg . Ben benieuwd .
quote:
Kom er opeens achter dat ik geen tv, laat staan een dvd-speler heb Ook maar eens achteraan..
. Doe's bestellen dan .
pi_19442358
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 11:03 schreef Libris het volgende:
Ik heb net de DVD's besteld:
1 "Tori Amos - A Sorta Fairytale (Special Edition EP DVD Single)" Sanji;DVD; $9.98
1 "Tori Amos - Welcome to Sunny Florida (DVD with Bonus CD in Amray Case)"
Tori Amos;DVD; $13.99

Kom er opeens achter dat ik geen tv, laat staan een dvd-speler heb Ook maar eens achteraan..
Zie andere topic in MUZ over Tori Amos- Welcome to Sunny Florida....
  donderdag 27 mei 2004 @ 11:45:31 #62
19840 Libris
Live from Singapore
pi_19442456
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 11:27 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

die's cool
[..]

Is ook naar mij onderweg . Ben benieuwd .
[..]

. Doe's bestellen dan .
Hee Roel, wist niet dat je een Amos fan was.... Denk erover om een beamer + xbox te kopen Vakantiegeld is binnen
  donderdag 27 mei 2004 @ 11:57:59 #63
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19442792
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 11:45 schreef Libris het volgende:

[..]

Hee Roel, wist niet dat je een Amos fan was....
je kunt me met bijna iedere singer/songwriter (meestal vrouwelijk) blijmaken . En Jewel is niet voor niets de tweede helft van m'n username .
quote:
Denk erover om een beamer + xbox te kopen Vakantiegeld is binnen
Da's wel meteen goed dus .
  donderdag 27 mei 2004 @ 12:06:53 #64
19840 Libris
Live from Singapore
pi_19443059
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 11:57 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

je kunt me met bijna iedere singer/songwriter (meestal vrouwelijk) blijmaken . En Jewel is niet voor niets de tweede helft van m'n username .
[..]

Da's wel meteen goed dus .
Tja, kan ook een zoveel inch televisie kopen, maar ik moet het wel weer naar Nederland sjouwen.. Maar we gaan offtopic, dus ik zet Flying Dutchman (snap niet dat ie nooit op een album heeft gestaan) maar eens op..
pi_19443310
Flying Dutchman staat op een import cd die bij Under the Pink mee kwam..
  donderdag 27 mei 2004 @ 12:26:58 #66
19840 Libris
Live from Singapore
pi_19443652
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 12:16 schreef Icicle het volgende:
Flying Dutchman staat op een import cd die bij Under the Pink mee kwam..
Ik heb hem van de B-sides van Under The Pink, maar volgens mij heeft ie nooit op een 'volwaardig' album gestaan...

Heeft trouwens iemand het album van Ellen Amos - Lost Songs (het eerste album van Tori?)
pi_19443954
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 12:26 schreef Libris het volgende:

[..]

Ik heb hem van de B-sides van Under The Pink, maar volgens mij heeft ie nooit op een 'volwaardig' album gestaan...
Nee, klopt. Die B-sides is wat ik bedoelde.
quote:
Heeft trouwens iemand het album van Ellen Amos - Lost Songs (het eerste album van Tori?)
Volgens mij is dat album nooit officieel uitgebracht. Alleen in eigen beheer, of zoiets dergelijks.
pi_19478722
De eerste is toch gewoon Y Kant Tori Read?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_19478819
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 18:50 schreef methodmich het volgende:
De eerste is toch gewoon Y Kant Tori Read?
Dat is de eerste officiele ja
Maar er zijn bijv. ook opnames dat ze piano speelt met d'r vader, toen ze nog een tiener was. En dus 1 plaatje onder de naam "Myra Ellen Amos".
pi_19484459
quote:
Baltimore, still the rarest and most unobtainable Ellen Amos single, because there are fewer than ten in circulation, was written in 1980 in response to a Baltimore city contest to come up with a theme song for the city. The B side, Walking With You, is a must more middle-of-the-road love song. Financed by her father, Baltimore was pressed on their new "MEA" (for Myra Ellen Amos) label.
Een toppertje, lijkt me. Kijk bijvoorbeeld alleen maar eens naar deze diepzinnige en prachtige tekst:
quote:
we like it here in baltimore
there's so much love in baltimore
working hand in hand
to make this place a better land
in baltimore
love is what you'll find
so stop and take the time
to enjoy the brotherhood of baltimore
.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_19485027
Ik vind de dvd echt mooi!
Fighting for peace is like fucking for virginity
  vrijdag 28 mei 2004 @ 23:33:48 #72
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19485311
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 23:17 schreef socalledchaos het volgende:
Ik vind de dvd echt mooi!
met een beetje geluk heb ik 'm morgen in huis . Ben erg benieuwd .
  zaterdag 29 mei 2004 @ 07:51:44 #73
19840 Libris
Live from Singapore
pi_19488724
Ik heb mijn x-box and beamer besteld, nu alleen het geluid nog

Listening to Baltimore
  maandag 7 juni 2004 @ 08:37:24 #74
19840 Libris
Live from Singapore
pi_19697713
Heb een beamer en dvd-speler gekocht en die aangesloten op mijn stereo. Ik vind de DVD erg goed, vooral het geluid. Ik heb nog wel wat commentaar op de manier van filmen (vooral tijdens de eerste nummers). In minder dan een seconde tussen beelden wisselen, veel vage beelden, naar mijn idee te weinig publiek op de beelden. Maar al met al een goede koop (en een leuk interview met de moeder van Tori!)
  dinsdag 8 juni 2004 @ 12:42:51 #75
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_19724628
Jah, hebbes, eindelijk!
Vind de nr's die ze uitgekozen heeft om te spelen allemaal wel goed, maar ik ken betere. Ach. zo heeft iedereen zijn/haar persoonlijke favorieten (en bij de Best Of cd had ik hetzelfde commentaar). Maar Precious Things staat er op, dus dat was al reden genoeg voor de DVD

Weet je welk nr ik haar nou nog NOOIT live heb horen spelen? Raspberry swirl Jammer....
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_19728842
Ik heb dr nog nooit Golddust horen doen
pi_21793551
N.a.v. een gesprekje op MSN over Tori:

Hoe kan het dat ze in Nederland nog nooit een grote hit heeft gehad? Volgens het hitdossier wat ik vanmiddag toevallig zag is Cornflake Girl met een 32e plaats (ongeveer) het succesvolste wat ze heeft gedaan. Dat is toch volkomen belachelijk? Haar grandioze . Choirgirl. . opener Spark heeft zelfs nooit de top 40 gehaald!
En dan haar albums. Dat zag ik niet staan in het dossier. Maar zijn dat nou ooit grote knallers qua verkopen? Ja, Little Earthquakes en Under The Pink hebben miljoenen verkocht. Maar de rest?

En waarom verkoopt ze dan wel de grote zalen uit qua concerten?

Waarom?
pi_21794888
quote:
Op maandag 6 september 2004 22:58 schreef Tom_Tom- het volgende:
Waarom?
Goeie vraag. Aan mij zal het niet gelegen hebben.

Edit: Dit wel wel een vrij nutteloze post zo. Meer info: Ik denk dat Under the Pink mijn favoriet blijft, maar het kan wel eens wisselen. Als Precious Things nou op UtP had gestaan was het wel vrij zeker geweest, maar ja. Onderaan de lijst staat Strange Little Girls en To Venus and Back is eigenlijk vooral leuk door de live-CD. Ik ben tegenwoordig iets minder fanatiek met alle singletjes en dergelijke kopen, maar dat betekent niet dat ik d'r minder leuk ben gaan vinden. Ik hoop dat ze ooit nog een totaal concert in Nederland zonder band doet... *droom*

[ Bericht 48% gewijzigd door biawa op 06-09-2004 23:56:15 ]
pi_21795049
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 12:42 schreef Ang3l het volgende:
Weet je welk nr ik haar nou nog NOOIT live heb horen spelen? Raspberry swirl Jammer....
Er staat me iets bij... even nazoeken... Ja, ik wist het wel! Plugged '98 tour in het Congresgebouw in Den Haag tijdens de encore.
  dinsdag 7 september 2004 @ 12:45:37 #80
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_21801628
quote:
Op maandag 6 september 2004 23:59 schreef biawa het volgende:

[..]

Er staat me iets bij... even nazoeken... Ja, ik wist het wel! Plugged '98 tour in het Congresgebouw in Den Haag tijdens de encore.
Toen was ik me nog niet bewust van het fenomeen La Amos
Ik kende in 't gehoor alleen cornflake girl, van de radio opgenomen op casettebandje, niet wetende wie het was. Totdat ik een cd bij een vriendin hoorde... verkocht

Sindsdien alle cd's, 3 videobanden, 1 dvd en 2 optredens
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 7 september 2004 @ 15:30:16 #81
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_21804528
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 15:54 schreef Massive het volgende:
Diagnosed Sounds. De bron van vele, vele live opnames en remixes. Volkomen legaal te downloaden.
Thx dude,..... bookmarked.
pi_21804746
Ik vraag me af hoe haar volgende album gaat klinken.

Haar albums kun je denk ik het beste vergelijken met een rivier.
Little Earthquakes was een relatief rustig album. Ze zit nog beschaafd achter de piano en het klinkt allemaal nog erg lief (ook al is het dat misschien niet). Dus een rustig stukje rivier met hier en daar wat bochten en uitstekende rotsen.
Under the Pink begint al wat woeliger te worden. Nummers als The Waitress, God en Space Dog klinken heel anders dan nummers als Icicle en Crucify. De rivier wordt langzaamaan wilder.
Boys For Pele is eigenlijk een mengeling van de 'rustige' Tori (Hey Jupiter) en de wildere Tori (Professional Widow). Dat dit album een commerciele flop is geworden, snap ik niet. Maar dit is dus wel een logisch vervolg op Under the Pink, het wilde wordt verder uitgebouwd.
Dat wilde kom je nog meer tegen op From The Choirgirl Hotel, waar de rivier die Tori heet inmiddels al watervallen, stroomversnellingen en wilde bochten heeft. Spark, Hotel, Raspberry Swirl. Allemaal totaal anders dan Little Earthquakes (en Scarlet's Walk).
To Venus And Back (Orbiting) gaat nog weer verder hier op door. Als je het mij vraagt iets te ver (nummers als Datura en Suede vind ik niet echt heel erg goed). Still Orbiting - Live kun je hier moeilijk tussenplaatsen, omdat het nummers van 4 albums zijn.
Strange Little Girls zakt qua scherpe muziek weer wat. Het zit denk ik ergens tussen Pele en Pink. Vooral door de nummers Bonny & Clide '97 en Heart of Gold.
En dan Scarlet's Walk. Dat zijn eigenlijk allemaal lieve, prachtige pianoluisterliedjes. Dus de rivier is weer tot rust gekomen. En ook haar b-kantjes (Scarlet's Hidden Treasures) zijn rustig.

Het is dus opzich wel een beetje een golfbeweging die erin zit. Ik hoop dat haar volgende album weer een stuk richting Choirgirl gaat.

En dan de albums in volgorde:

1. From The Choirgirl Hotel.
2. Scarlet's Walk.
3. Little Earthquakes.
4. Under The Pink.
5. Boys For Pele.
6. Strange Little Girls.
7. To Venus & Back (Orbiting (Still Orbiting-Live vind ik een goed album, maar ja, die nummers staan dus ook op de gewone albums en past er moeilijk tussen)).

[ Bericht 0% gewijzigd door Tom_Tom- op 07-09-2004 15:52:14 (Boys for Pele, niet songs. :@.) ]
pi_21804796
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 15:44 schreef Tom_Tom- het volgende:
Songs For Pele is eigenlijk een mengeling van de 'rustige' Tori (Hey Jupiter) en de wildere Tori (Professional Widow). Dat dit album een commerciele flop is geworden, snap ik niet.
Het is extreem album met compositioneel ook nummers die ver uiteenlopen, mensen zijn dat niet gewend en kopen geen album dat experimenteel is en alle kanten opgaat. Ik vind het een waanzinnig goed album, met afstand haar beste. Ze kan in 1 nummer zowel ingetogen als wild en opwindend zijn en je toch achterlaten met een gevoel van woede....
pi_21804895
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 15:46 schreef Tranceptor het volgende:
Het is extreem album met compositioneel ook nummers die ver uiteenlopen, mensen zijn dat niet gewend en kopen geen album dat experimenteel is en alle kanten opgaat. Ik vind het een waanzinnig goed album, met afstand haar beste. Ze kan in 1 nummer zowel ingetogen als wild en opwindend zijn en je toch achterlaten met een gevoel van woede....
Ik vind het ook een waanzinnig goed album. Eigenlijk al haar albums zijn waanzinnig goed. Maar ik vind het bij BFP jammer dat er ook wat zwakkere nummers opstaan (ik noem een Not The Red Baron, Agent Orange, de te lange remix van Professional Widow).
  dinsdag 7 september 2004 @ 16:27:46 #85
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_21805636
Ik vind de laatste paar nr's van dat album matig, idd Agent Orange, Not the red Baron etc.
Ik luister vrijwel alleen de eerste 2/3 van dat album
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_21805727
Ik heb heel erg moeten wennen aan die nummers inderdaad, maar ik vind ze wel wat minder maar toch zeer de moeite waard. Ik heb wat dat betreft veel albums waar je even doorheen moet bijten.
  dinsdag 7 september 2004 @ 16:37:19 #87
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_21805836
Ik moet nog steeds door To Venus and back heenbijten.
cd 1 dan he, cd 2 vond ik meteen geweldig.
Idem met Strange little girls (m.u.v. de titelsong en rattlesnakes)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_21806083
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 15:51 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Ik vind het ook een waanzinnig goed album. Eigenlijk al haar albums zijn waanzinnig goed. Maar ik vind het bij BFP jammer dat er ook wat zwakkere nummers opstaan (ik noem een Not The Red Baron, Agent Orange, de te lange remix van Professional Widow).
Naar mijn mening was Boys for Pele een beter album geweest als hij net als veel van andere albums 12 nummers had gehad. Ik vind het een briljant album, maar een aantal songs (Professional Widow, Agent Orange) "verpesten" het een beetje. Not the Red Baron vind ik trouwens zeker niet tot de zwakkeren behoren... Trouwens:
[geobsedeerd Tori-fan feitje]
De stemmen op de achtergrond aan het begin van Not the Red Baron zijn Nederlanders!
[/geobsedeerd Tori-fan feitje]
pi_21806697
Ik vind het achtergrondkoortje op . Way Down. . zo leuk.
pi_21807025
Leuk dat het topic zo goed loopt !
Ander nieuws, waarover ook weer te discussieren valt:
quote:
On January 18, 2005, a new biography/autobiography titled TORI AMOS: PIECE BY PIECE is to release, written by Tori Amos and Ann Powers. "In Tori Amos: Piece by Piece[/i[, the singer herself takes readers beyond the mere facts, explaining the specifics of her creative process—how her songs go from ideas and melodies to recordings and passionately performed concert pieces. Written with acclaimed music journalist [i]Ann Powers, Tori Amos: Piece by Piece is a firsthand account of the most intricate and intimate details of Amos's life as both a private individual and a very public performing musician. In passionate and informative prose, Amos explains how her songs come to her and how she records and then performs them for audiences everywhere, all the while connecting with listeners all over the world and maintaining her own family life (which includes raising a young daughter). But it is also about how Amos uses her music as a medium to express her unique and fascinating personal history; in short, we see the pieces that make up—as Amos puts it—'the woman we call Tori'. With photos taken especially for this book by the acclaimed photographer Loren Haynes, Tori Amos: Piece by Piece is a rare treat for both fans and non-fans alike, an inside look at what it's really like being one of the figureheads of contemporary female music."
En verder:
Op http://www.leonanaess.com is het nieuwe liedjes van Leona Naess te downloaden, genaamd "Ballerina". Het is geproduceerd door Tori, en zij speelt ook de keyboards ervoor.

En als laatste:
quote:
"Tori's drummer Matt Chamberlain comments on Tori's new album in an August 19, 2004 entry on his official web site at mattchamberlain.com. He simply says that he has finished recording on it, thinks it will be her best album to date, and mentioned that they tried to make each song as unique as possible."
Dus, dat belooft een druk jaar volgend jaar !
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_21807114
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 17:15 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik vind het achtergrondkoortje op . Way Down. . zo leuk.
Als er iets me juist stoort aan dat nummer dan is het dat koortje . Ik weet niet wat ik tegen koortjes heb, bij Hallelujah van Leonard Cohen gaat het me ook altijd op de zenuwen werken.
pi_21807313
Jammer dat die biografie in januari uitkomt. Het was een mooi sinterklaas/kerstcadeau geweest.
pi_22929038
We hebben een titel .

"Mtv.com says Tori's new album is called "The Beekeeper"
A small news item posted on October 28, 2004 at mtv.com talks about Tori's upcoming book, which we already knew about. But they also mention her new album, and state that it has the title The Beekeeper. Here is what MTV.com reports:

"Meanwhile, Tori Amos' upcoming book, "Tori Amos: Piece by Piece," co-written with music journalist Ann Powers, has just been finished. The tome offers a rare look inside the singer's mind, her personal history, her muses and her artistic process. The book's release in February will coincide with Amos' eighth album, The Beekeeper. ...

As of now, the Dent has been told that this album will be released on February 22, 2005, although the date could change again. We have no additional info about the album at this time. The book "Tori Amos: Piece by Piece" comes out that same month, and online vendors are still giving a release date of February 8, 2005 for that. .
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_22929105
Ook van The Dent:
quote:
As Tori mentioned herself, a tour will likely follow around the same time as the album's release, and we are waiting also to find out more about that. Tori has implied that it will be a solo tour, at least at first, but we have no definite confirmation at this time.
Tour! Solo! Nu maar hopen dat Europa inbegrepen is!
pi_22929250
Als er maar niet hetzelfde gebeurd als met FIona Apple's album

Solo is ze op dr best vind ik al zijn dr twee kompanen geweldige muzikanten...
pi_22929401
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 10:48 schreef Tranceptor het volgende:
Als er maar niet hetzelfde gebeurd als met FIona Apple's album
Die zou, verassend genoeg, ook in februari moeten uitkomen. Maar dan nog, een album van Tori wordt niet zo snel op de planken geplaatst, want dan zou de rel nog groter zijn als bij Fiona .
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_22929531
!

Album, boek, tour! Als Tori dan maar zo lief is om die tour niet tijdens de examens te doen. . En solo, wil dat zeggen alleen Tori met haar piano's?
pi_22930074
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 11:07 schreef Tom_Tom- het volgende:
En solo, wil dat zeggen alleen Tori met haar piano's?
Ik neem aan net als in in de Heineken Music Hall tijdens de tour van Strange Little Girls, alleen Tori met d'r spulletjes dus. ALS het een solo tour gaat worden dit keer natuurlijk... ik hoop het eigenlijk wel.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 11:50:37 #99
19840 Libris
Live from Singapore
pi_22930297
Goede vooruitzichten!

Gisteren speelde een vriend van me tijdens een optreden nog winter voor me

Kippenvel
pi_22930523
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 11:37 schreef biawa het volgende:
Ik neem aan net als in in de Heineken Music Hall tijdens de tour van Strange Little Girls, alleen Tori met d'r spulletjes dus. ALS het een solo tour gaat worden dit keer natuurlijk... ik hoop het eigenlijk wel.
Ja, ik ken Tori live alleen van mp3 en van haar DVD. Dus dat weet ik niet. .
Maar alleen Tori en dingetjes klinkt leuk. . Al vond ik die drummer op Welcome To Sunny Florida ook erg goed, maar ja. . Alles is leuk en mooi en goed als het met Tori te maken heeft. . Behalve Datura.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 13:27:16 #101
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_22932309
Yeah baby yeah, goed nieuws!
Ben benieuwd wat voor stijl het ditmaal wordt. Experimenteel als earthquakes, of rustig aards als scarlet, of vaag als choirgirl?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_22932440
ik wil een nieuwe Boys from Pele, maar dan zonder Armin van Buuren
pi_22932608
Ik wil vaag als Choirgirl.
pi_22933276
Er wordt geroddeld dat het een collectie zou worden van "Bee-sides". Maar dit is niet het geval. Het gaat wel om een nieuw album, aangezien Tori in een interview ook gezegt heeft bezig te zijn met veel nieuwe liedjes .
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_22933517
@ Tom_Tom-: Ik had inderdaad al zo'n idee dat je nog geen solo live tour gezien had, maar met de titel kun je vast wel wat recensies, set lists en waarschijnlijk ook wel wat files vinden. Ik geloof dat ze toen in Amsterdam bijvoorbeeld piano en keyboard (en ook een clavecimbel?) bij zich had en dat ziet er dan dus zo uit:

Bron: http://www.angelfire.com/art/mon/tori.html
Voor als het plaatje het niet doet: http://www.geocities.com/masters1st/sm10etienne1.jpg

Volgens het artikel op usatoday.com:
quote:
Working with drummer Matt Chamberlain and bassist Jon Evans, the singer/songwriter is producing and recording The Beekeeper, due Feb. 23, in her U.K. studio, Marian Engineering. For her first release since Scarlet's Walk two years ago, she's incorporating vintage organs, Afro-Cuban percussion and gospel choirs in such tunes as Sweet the Sting, Sleeps With Butterflies and Ribbons Undone.
Klinkt spannend, hoewel ik toch blijf hopen op ooit nog een album als Under the Pink.
pi_22933993
Gospelkoor? .

Ik ben érg benieuwd!
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 18:37:11 #107
51562 Fen
Life's just a playground
pi_22939030
Tori zit in Mona Lisa Smile! Was de film aan het kijken, en was erg verbaasd toen ik haar daar zag! Ze zong mooi Weet iemand hoe de nummers heten die ze deed?
Everybody's talking, but they don't say a thing
pi_22941826
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 18:37 schreef Fen het volgende:
Tori zit in Mona Lisa Smile! Was de film aan het kijken, en was erg verbaasd toen ik haar daar zag! Ze zong mooi Weet iemand hoe de nummers heten die ze deed?
quote:
Tori has 2 songs the Soundrack to Mona Lisa Smile. Those songs are You Belong To Me and Murder, He Says.
Het zijn twee nieuwe nummers die niet op een album staan, behalve de soundtrack natuurlijk.
http://www.thedent.com/monalisa.html
pi_24080466
Omdat het topic anders wegzakt en daar blijft tot ver na het uitkomen van het album, hier maar een update:


01. Parasol
02. Sweet the Sting
03. The Power of Orange Knickers
04. Jamaica Inn
05. Barons of Suburbia
06. Sleeps with Butterflies
07. General Joy
08. Mother Revolution
09. Ribbons Undone
10. Cars and Guitars
11. Witness
12. Original Sinsuality
13. Ireland
14. The Beekeeper
15. Martha's Foolish Ginger
16. Hoochie Woman
17. Goodbye Pisces
18. Marys of the Sea
19. Toast
quote:
TORI IS SENDING THIS VERY SPECIAL HOLIDAY MESSAGE FROM HER STUDIO IN CORNWALL!
Watch in QuickTime | Real | Win Med 56k 100k 300k 450k
--

.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_24083459
Geweldige titels van de nummers. Martha's Foolish Ginger. Hoe krijg je het verzonnen.

Oh, en ik vind de twee previewstukjes die nog niet af zijn van dat Cars & Guitars en Sleeps with Butterflies wel goed, in plaats van al die Tori-zeikers.
  zondag 19 december 2004 @ 16:27:18 #111
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_24083724
Tori-zeikers, het ergste slag zeikers dat er is.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_24083788
quote:
Op zondag 19 december 2004 16:27 schreef Marble het volgende:
Tori-zeikers, het ergste slag zeikers dat er is.
Precies!

"Wheeeeh, ze heeft een nieuw nummer waar ik 1 minuut van heb geluisterd en wat nog nieteens afgemixt is, maar ze is zoooo saai en commercieel geworden! Ik haat Tori!"
  dinsdag 1 februari 2005 @ 19:03:45 #113
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_24867941
Heb inmiddels al een aantal nummers van the Beekeeper gehoord en ik heb het idee dat het allemaal(gelukkig) wat afwisselender wordt dan Scarlet's Walk.

Ireland is bijvoorbeeld en leuke sjalalala-meezinger en Baron's of Suburbia vind ik erg boys for pele-achtig aandoen. Ribbons undone is een lief liedje evenals Parasol. Alleen het nummer 'Sweet the Sting' vind ik niet om over naar huis te schrijven...

Ik heb er zin in
Afrika Paprika
  dinsdag 1 februari 2005 @ 19:10:35 #114
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_24868090
Schat lieverd.... ireland, sweet the sting en baron's of Sub? dat zijn nou net 3 van de 5 die ik nog mis ... ik hou van je he, dat weet je toch?

Ik vind Original Sinsuality echt prachtig... alleen zo kort
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_24879510
Ik vind Hoochie Woman een heel leuk uitstapje, helaas duurt ie maar 2,5e minuut waar sommige mindere tracks veel langer duren...
  maandag 28 februari 2005 @ 00:17:24 #116
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25290807
Ff deze gekickt aangezien het nr nit op The Beekeeper staat.

Upside Down

Kent iemand dat nr van haar?
Volgens mij is't ergens een B-kant van maar weet 't niet zeker.
Ik vind het echt zo'n ontzettend mooi nr........ damn.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_25348476
Ik hoorde zojuist op de radio dat Tori Amos vanavond in de Bijenkorf in Amsterdam signeert..

Kan iemand een krabbeltje voor mij meenemen?
pi_25354452
quote:
Op maandag 28 februari 2005 00:17 schreef Ang3l het volgende:
Ff deze gekickt aangezien het nr nit op The Beekeeper staat.

Upside Down

Kent iemand dat nr van haar?
Volgens mij is't ergens een B-kant van maar weet 't niet zeker.
Ik vind het echt zo'n ontzettend mooi nr........ damn.
Ja, een B-kantje op... even kijken... De single van Winter (van het album Little Earthquakes).
Verder staan daar ook The Pool, Take to the Sky en Sweet Dreams op. Sweet dreams staat ook, hoewel in een andere versie, op Tales of a Librarian.
  donderdag 3 maart 2005 @ 23:15:34 #119
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25354684
Ik vind de sweet dreams b-kant versie leuker dan de librarian-versie
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_25354889
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 23:15 schreef Ang3l het volgende:
Ik vind de sweet dreams b-kant versie leuker dan de librarian-versie
Ik ook!
pi_25392505
hebben jullie al gekeken op www.tori.web-log.nl ? ziet er wel geinig uit
  zondag 6 maart 2005 @ 10:38:47 #122
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25392949


Ik neem ff aan dat dat tori amos seatingplan ding op de ahoy-site fout is?
Aangezien ze daar aangeven dat de vloer staanplaatsen zijn en ik rang 1 rij 3 op Arena vloer heb.
Of moeten we in rijtjes gaan staan?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_25393146
info is fout, in de arena worden stoelen geplaatst:
RANG 1: zitplaatsen; Arena vloer Rij 1 tm 18; *** Rang 2: zitplaatsen; Arena vloer Rij 19 t/m 29,
  zondag 6 maart 2005 @ 23:24:37 #124
88824 mindwar
Little earthquake
pi_25403824
ik ben de zeer gelukkige bezitster van 2 kaarten voor rij 13...
en dat om 2 minuten over 10!!!!
Tering wat ging de kaartverkoop snel! Meisje voor me.. 1 minuut sneller... rij 4....


Mijn favo cd's zijn toch wel Choirgirl en Little eartquakes..
Hou toch het meest van haar drukkere nummers..
Maar stiekum vind ik eigelijk alles geweldig...

Jaren geleden... jaar of 6/7 toch wel haar eerste cd gekocht...
Under the Pink..
Vanaf toen al helemaal verkocht...

Was het maar al 11 juni!!!
Reisverslagen en info over Nationale Parken USA: www.ontdek-amerika.nl
  maandag 7 maart 2005 @ 07:47:34 #125
19840 Libris
Live from Singapore
pi_25407406
Vorige keer dat ze er was zat ik in Maastrict en kon ik niet. Nu zit ik aan de andere kant van de wereld en kan ik zeker niet... Ik zie 'r ook nog niet meteen naar Azie touren.

Heb Beekeeper nu ook, en het is wel even een flinke hap, 19 nummers..
pi_25422842
Ik ga het 12 juni eens in Brussel proberen.. Vond de Ahoy' maar niks vorige keer.

Zijn er nog mensen die naar de signeersessie in Amsterdam zijn geweest?
pi_25431208
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 09:17 schreef Icicle het volgende:
Ik ga het 12 juni eens in Brussel proberen.. Vond de Ahoy' maar niks vorige keer.

Zijn er nog mensen die naar de signeersessie in Amsterdam zijn geweest?
Ik, en Tom, onder andere. Staat veel in in het The Beekeeper thread .
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  dinsdag 8 maart 2005 @ 22:18:29 #128
88824 mindwar
Little earthquake
pi_25431596
Ik zou ook graag naar brussel gaan... ahoy is niet echt een geweldige plek nee..
Maar jammere is dus dat brussel op een zondag is! zo lastig als je nog terug moet en smorgens weer vroeg naast je bed moet staan...
Reisverslagen en info over Nationale Parken USA: www.ontdek-amerika.nl
pi_25461045
Ahoy is eigenlijk waardeloos, waarom niet 3 concerten zoals in 1994, maastricht, nijmegen en den haag, zeker nu ze alleen is, is een kleiner zaal denk ik meer gewenst
  vrijdag 11 maart 2005 @ 21:39:24 #130
88824 mindwar
Little earthquake
pi_25479504
Helemaal mee eens... Ik ben absoluut voor een intiemere kleine zaal...
Reisverslagen en info over Nationale Parken USA: www.ontdek-amerika.nl
pi_25481169
Ik ga naar Ahoy, en heb er vreselijk veel zin in! Ik zit op rij 30 volgens mij, zo uit m'n hoofd gezegd.

Ik heb Tori nog nooit eerder live gezien, ik luister ook pas twee jaar naar haar, ik geloof dat ik haar ontdekte toen ze net voor het laatst in nederland was geweest

Ik kan niet wachten!!!
pi_25521548
Tom Mcrae in het voorprogramma, wat vinden jullie van hem?
Geef mij maar The Strokes of The Thermals of Tori Amos of Jewel of The Corrs of Herman Brusselmans
pi_25523007
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:01 schreef luckyleo het volgende:
Tom Mcrae in het voorprogramma, wat vinden jullie van hem?
Goed ende tof.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 17:28:59 #134
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25569108
Ik heb vandaag in Amsterdam Piece By Piece gekocht, die biografie van Tori.
En "precious things, the string quartets tribute to tori amos", ofwel cd met tori nummers maar dan met viool, cello etc, alleen instrumentaal (klassiek). Heel apart!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_25569835
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 17:28 schreef Ang3l het volgende:

Ik heb vandaag in Amsterdam Piece By Piece gekocht, die biografie van Tori.
En "precious things, the string quartets tribute to tori amos", ofwel cd met tori nummers maar dan met viool, cello etc, alleen instrumentaal (klassiek). Heel apart!
Ik hoor veel positieve dingen over Piece By Piece. Ik ga 'm zelf ook nog wel een keer kopen. Of krijgen, uiteraard.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 19:11:17 #136
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25571182
Overigens... deze dus gekocht vandaag:



1. Precious Things
2. Caught a Lite Sneeze
3. Cruel
4. Silent All These Years
5. Cornflake Girl
6. God
7. Pretty Good Year
8. Flying Dutchman
9. Girl
10. Crucify
11. Muhammed My Friend
12. Past the Mission
13. Precious Things [Remix]
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 22:44:56 #137
64792 Mryc
play me one more song
pi_25575962
tori amos staat vandaag in de spits. of was het de metro? hmmm...
  zaterdag 19 maart 2005 @ 10:28:01 #138
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25582362
Het was de Metro
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 18:08:20 #139
88824 mindwar
Little earthquake
pi_25663940
En hoe is de cd Ang3l?
Reisverslagen en info over Nationale Parken USA: www.ontdek-amerika.nl
  dinsdag 22 maart 2005 @ 18:14:21 #140
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25664084
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 18:08 schreef mindwar het volgende:
En hoe is de cd Ang3l?
Mooi. Ik moest af en toe ff wennen, maar ik heb met violen wel vaker dat ik denk "VALS!!!" maar dat het dan toch blijkbaar zuiver is. Het snerpt ooit zo. Maargoed, ik vind 't wel een aparte cd en heb d'r geen spijt van.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_25665472
Wat zal de 'aftershow' zijn straks in Ahoy' zoals er op mijn kaartje geprint staat.

Iemand ene idee of suggestie?

BTW, die Sttring-CD lijkt me wel wat. Morgen maar eens naar Velvet.
Take on the situation, but not the torment ...
  dinsdag 22 maart 2005 @ 19:22:29 #142
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25665969
Ik had 'm bij de FAME gekocht in Amsterdam (Kalverstraat)
daar lag nog een andere tribute to tori cd, met allemaal (voor mij) onbekende vrouwelijke amerikaanse artiesten die een nr van haar zongen.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_25666670
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 19:22 schreef Ang3l het volgende:
Ik had 'm bij de FAME gekocht in Amsterdam (Kalverstraat)
daar lag nog een andere tribute to tori cd, met allemaal (voor mij) onbekende vrouwelijke amerikaanse artiesten die een nr van haar zongen.
Ja, klopt. Die heb ik al een paar keer in m'n hand gehad, maar ik vond 'm te duur om blind te kopen.
pi_25782127
Tussen nu en 18.00 hoor je op 3FM Tori 4 nummers live spelen (Sleeps With Butterflies, Winter, Leather en The Power Of Orange Knickers) en nog wat interviewtjes enzo.
  zondag 27 maart 2005 @ 16:59:11 #145
19840 Libris
Live from Singapore
pi_25783236
Wie heeft de bio ( Piece by Piece) al trouwens? Ik heb hem net vanmiddag gehaald, maar nog niet begonnen.
pi_25783294
quote:
Op zondag 27 maart 2005 16:59 schreef Libris het volgende:
Wie heeft de bio ( Piece by Piece) al trouwens? Ik heb hem net vanmiddag gehaald, maar nog niet begonnen.
Ik heb 'm nog niet. Hij is wel al te koop via bol.com enzo, maar k wacht wel tot 'ie in de boekenhandels ligt.
pi_25810139
ff een vraagje:
heb hier kaartjes liggen van Tori met daarop "rij 4 stoel 18 / ingang Arena,Tribune". Waar zit ik dan??
Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
  maandag 28 maart 2005 @ 18:28:04 #148
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25811307
quote:
Op maandag 28 maart 2005 17:38 schreef Kemania het volgende:
ff een vraagje:
heb hier kaartjes liggen van Tori met daarop "rij 4 stoel 18 / ingang Arena,Tribune". Waar zit ik dan??
Niet op de vloer van de arena in ieder geval. Weet nog vorige keer dat er mensen op onze plaats zaten op de 1e rij helemaal vooraan, en ze wilden niet weg .... bleken ze uiteindelijk TRIBUNE rij 1 te hebben i.p.v. VLOER rij 1... dat scheelt nogal!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 22:04:08 #149
88824 mindwar
Little earthquake
pi_25841877
hahaha ja dat scheelt een hoop met die stoelen....

Ik heb het boek trouwens.... ben nog niet begonnen met lezen.. Maar t ziet er wel erg goed uit... vind de layout alleen al super..

bewaar hem nog lekker voor t warmere weer om hem in de tuin weg te werken...
Reisverslagen en info over Nationale Parken USA: www.ontdek-amerika.nl
pi_25925891
De setlist voor het eerste OStour concert:

Original Sinsuality
Angels
Happy Phantom
Jamaica Inn
Seaside
Winter
Playboy Mommy
God Bless The Child (Billie Holliday cover)
Candle in the Wind (Elton John cover)
Marys of the Sea
Sister Janet
Marianne
Rattlesnakes
The Beekeeper
Pretty Good Year
___________________________________
Power of Orange Knickers
Putting the Damage On
___________________________________
Another Girl's Paradise
1000 Oceans (for Jessica Lunsford)
  zaterdag 2 april 2005 @ 10:45:23 #151
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25926125
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 10:29 schreef Tom_Tom- het volgende:

Original Sinsuality
Happy Phantom
Jamaica Inn
Winter
Playboy Mommy
Rattlesnakes
Pretty Good Year
Power of Orange Knickers
Deze mag ze van mij in Ahoy herhalen
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zondag 3 april 2005 @ 13:04:09 #152
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_25950875
Toch hoop ik dat ze er ook nog Sugar of Precious Things bij ramt!
pi_25955207
Een Cooling, Concertina en Bells for her erbij zou het helemaal afmaken
  zondag 3 april 2005 @ 16:26:54 #154
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_25955260
Zo heeft iedereen wel zijn of haar voorkeuren inderdaad. Ik moet nodig nog eens meer van haar ontdekken. Jups, ik ben een Tori n00bie...

pi_25956443
Gewoon Boy for Pele kopen. Dan ben je al een heel eind .
  zondag 3 april 2005 @ 18:21:29 #156
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25958313
quote:
Op zondag 3 april 2005 13:04 schreef MadGuy het volgende:
Toch hoop ik dat ze er ook nog Sugar of Precious Things bij ramt!
Precious Things heel graag. Die deed ze tijdens Scarlet en Strange Little Girls ook Blijft mijn favoriet. Als cover voor Tori Piano Bar heb ik Lovesong aangevraagd van The Cure (die speelde ze vorige x in Ahoy ook)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zondag 3 april 2005 @ 18:36:25 #157
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_25958694
quote:
Op zondag 3 april 2005 17:13 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Gewoon Boy for Pele kopen. Dan ben je al een heel eind .
Dat is dus onzin. Een artiest bestaat uit meer dan één album.
  zondag 3 april 2005 @ 19:04:32 #158
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_25959534
quote:
Op zondag 3 april 2005 18:21 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Precious Things heel graag. Die deed ze tijdens Scarlet en Strange Little Girls ook Blijft mijn favoriet. Als cover voor Tori Piano Bar heb ik Lovesong aangevraagd van The Cure (die speelde ze vorige x in Ahoy ook)
Bekijkt ze de resquests per land/stad of gaat het om het volgende concert?
  zondag 3 april 2005 @ 19:17:37 #159
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25959826
Ik zou 't eigenlijk niet weten
Dat wordt thedent in de gaten houden of de 2 cover-nummers wisselen denk ik.
Ik hoop dat het iedere keer anders is, want Candle in the wind hoef ik nou niet echt te horen ....
Geef mij maar haar versie van Lovesong en Smells like teen spirit bv, of Little Blue Raincoat
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zondag 3 april 2005 @ 19:19:48 #160
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25959873
Ik zie dat ze na de europese tour in Juni/Juli een zomertour in USA gaat doen.

Tori's Summer 2005 U.S. Original Sinsuality Tour
Tori will definitely be with her band for this leg
NO DATES TO REPORT YET!

Aangezien ik in Augustus daar ben hoop ik dat dat toevallig in de buurt is, dan ga ik weer
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_25960053
quote:
Op zondag 3 april 2005 18:36 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Dat is dus onzin. Een artiest bestaat uit meer dan één album.
Ja, maar als iemand nog bijna niks kent kun je hem/haar moeilijk aanraden om maar meteen 7 albums te kopen toch? Ik denk dat 'Boys for Pele' wel het meeste te bieden heeft en het allerlangst blijft boeien, dus zou ik dat aanraden. Als je die eenmaal weet te waarderen, dan is de rest van haar discografie een eitje .
  zondag 3 april 2005 @ 20:14:30 #162
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_25961143
Dat is waar.

Ik heb tot nu qua volledige albums The Beekeeper en Scarlet's Walk en ook disc 2 van To Venus and Back (de live CD) naast wat losse dingen. Ik kan mezelf er in ieder geval helemaal in verliezen. De rest zal wel volgen.

En Ang3l: We'll see. Als echte Madonna fan wil ik wel voor haar cover van Live To Tell gaan. Maar ik ben sowieso blij met iedere andere cover dan Candle In The Wind...
  zondag 3 april 2005 @ 22:24:06 #163
71333 BUG80
Stop making sense
pi_25964763
quote:
Op zondag 3 april 2005 18:21 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Als cover voor Tori Piano Bar heb ik Lovesong aangevraagd van The Cure (die speelde ze vorige x in Ahoy ook)
En o wat was dat mooi zeg
  zondag 3 april 2005 @ 22:27:40 #164
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25964854
quote:
Op zondag 3 april 2005 22:24 schreef BUG80 het volgende:

[..]

En o wat was dat mooi zeg
Dat was m'n favoriete nr van het concert kippenvel en vochtige ogen.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zondag 3 april 2005 @ 22:50:15 #165
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_25965395
Nu ben ik wel benieuwd!
  maandag 4 april 2005 @ 00:03:52 #166
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_25967304
quote:
Op zondag 3 april 2005 22:27 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Dat was m'n favoriete nr van het concert kippenvel en vochtige ogen.
Prrrt sorry ang3l, ik heb die cover op mp3 en vind het echt een baggercover, bijna een verkrachting van het immens mooie Cure-origineel.

Als het aan mij ligt speelt Tori Purple Rain
Afrika Paprika
pi_25972761
Orlando setlist:

Original Sinsuality
Leather
Parasol
Beauty Queen/Horses
Bells For Her
Mother
Ribbons Undone
My Favorite Things (Rodgers & Hammerstein/The Sound of Music)
Imagine (John Lennon)
Marys of the Sea
Jackie's Strength
Crazy
Strange
The Beekeeper
__________________
Not The Red Baron
Famous Blue Raincoat
__________________
Never Seen Blue
Cloud On My Tongue


Op Bells For Her en Not The Red Baron na is dit wel een erg prima setlist. .
  maandag 4 april 2005 @ 12:31:44 #168
99533 zurekop
ye see house is a feelin'
pi_25974340
quote:
Op zondag 3 april 2005 18:21 schreef Ang3l het volgende:
Als cover voor Tori Piano Bar heb ik Lovesong aangevraagd van The Cure (die speelde ze vorige x in Ahoy ook)
WOW!!!! wat moet dat mooi geweest zijn !!!!!!
  maandag 4 april 2005 @ 14:16:19 #169
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_25976585
Ik ben wel blij dat ze The Beekeeper erin houdt. Op één of andere manier vind ik dat zo'n heerlijk hallucinerend nummer!
pi_25977926
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:16 schreef MadGuy het volgende:
Ik ben wel blij dat ze The Beekeeper erin houdt. Op één of andere manier vind ik dat zo'n heerlijk hallucinerend nummer!
Vind ik ook. Live klinkt het echt heeel erg apart. Mooi ook.
  maandag 4 april 2005 @ 15:57:52 #171
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_25978881
quote:
Op maandag 4 april 2005 15:16 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Vind ik ook. Live klinkt het echt heeel erg apart. Mooi ook.
Ik heb het nog niet live gehoord. Ik ga maar eens even op zoek denk ik!
  maandag 4 april 2005 @ 22:26:31 #172
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25987810
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:16 schreef Tom_Tom- het volgende:
Orlando setlist:

Original Sinsuality
Leather
Parasol
Beauty Queen/Horses
Bells For Her
Mother
Ribbons Undone
My Favorite Things (Rodgers & Hammerstein/The Sound of Music)
Imagine (John Lennon)
Marys of the Sea
Jackie's Strength
Crazy
Strange
The Beekeeper
__________________
Not The Red Baron
Famous Blue Raincoat
__________________
Never Seen Blue
Cloud On My Tongue


Op Bells For Her en Not The Red Baron na is dit wel een erg prima setlist. .
Toch wel anders dan de eerste. Enne... Famous Blue Raincoat!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_25987977
Ik zou Tori wel Hallelujah van Leonard Cohen willen horen doen.
  maandag 4 april 2005 @ 23:11:45 #174
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25989045
Mooie voorkant van 't programma-boekje:

L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 4 april 2005 @ 23:19:35 #175
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25989288
Vraagje... weet iemand toevallig waar je een beetje een fatsoenlijke poster van Miss Amos kan bestellen/kopen? Ik zoek er al tijden een, maar het lukt me niet En die van Thedent-shop kost me gvd 20 $ om te verschepen.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_25993066
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:14 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb tot nu qua volledige albums The Beekeeper en Scarlet's Walk en ook disc 2 van To Venus and Back (de live CD) naast wat losse dingen.
Dus je hebt zelf Boys for Pele, Under the Pink en Little Earthquakes nog niet? Ga je schamen . En hoe heb je het voorelkaar gekregen om alleen disc 2 van Venus te hebben? Of is het een kopietje? Je moet ook zeker de DVD 'Welcome to Sunny Florida' kopen. Die kost nog maar 7,99 bij de Plato. Koopje!
pi_25993635
Ik zou Angie van de Rolling Stones wel live willen horen.. En Icicle natuurlijk.
  dinsdag 5 april 2005 @ 09:34:31 #178
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_25993686
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 08:35 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Dus je hebt zelf Boys for Pele, Under the Pink en Little Earthquakes nog niet? Ga je schamen . En hoe heb je het voorelkaar gekregen om alleen disc 2 van Venus te hebben? Of is het een kopietje? Je moet ook zeker de DVD 'Welcome to Sunny Florida' kopen. Die kost nog maar 7,99 bij de Plato. Koopje!
Die andere CD's waren mij te duur om zo op de bonnefooi te kopen, maar ik ga ze zeker halen nu. Ik zou eens bij de Plato moeten kijken inderdaad. Waar zit die ergens in Rotterdam ook al weer?

En alleen de disc 2 van Back To Venus. Ja dat is een grappig verhaal. Ik had de CD bij de Mediamarkt in Den Haag gekocht, maar kwam er thuis pas achter dat alleen disc 2 erin zat. Omdat ik mijn CD's rip voor mijn M3 heb ik disc 2 alvast maar geript en toen ben ik weer naar Mediamarkt gegaan om hem te ruilen. Echter, ze hadden alleen dit exemplaar nog, dus ik kreeg mijn geld terug. Dus toen had ik alleen disc 2 nog maar op mijn harddisk staan.

Van dat geld had ik toen Scarlet's Walk gekocht, want die was maar ¤5,99. Dat durfde ik wel te wagen. Maar Tori begint goed in te zinken en ik durf nu wel redelijk blind te kopen denk ik.
pi_25993915
Ik heb Tori ook gewoon gekocht op volgorde van goedkoopste. Nou ja, op een gegeven moment.

Ik begon met Strange Little Girls, omdat ik daar een paar nummers zo mooi van vond. Daarna al snel Scarlet's Walk gekocht. Toen kwam ik Little Earthquakes tegen in de opruimbakken en dus gekocht. Later Boys for Pele en . From The Choirgirl Hotel. . To Venus And Back kreeg ik maar nergens goedkoop, dus daar heb ik toch nog 20 euro voor neergelegd. Under the Pink heb ik voor 7,50 ofzo op de kop getikt. Tales for a Librarian voor 8 euro. En Welcome To Sunny Florida heb ik ook de volle mep voor betaald.
The Beekeeper heb ik heel goedkoop gepreorderd bij bol.com. Kostte me in totaal 18 euro ofzo.
  dinsdag 5 april 2005 @ 10:35:57 #180
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_25994668
Ik duik vandaag ook even de stad in. Zijn de versies van de liedjes op Libririan wezenlijk anders/ beter dan de originele versies?

Tom_Tom- man, jij hebt haar gewoon ontmoet zie ik net! *Jaloers*
pi_25994812
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 10:35 schreef MadGuy het volgende:
Ik duik vandaag ook even de stad in. Zijn de versies van de liedjes op Libririan wezenlijk anders/ beter dan de originele versies?
Ik zou die cd toch echt als laatste kopen. Er staan een paar b-sides/nieuwe nummers op en een paar nummers zijn een beetje anders. Het is een fijne cd, maar echt een luxe artikel.
  dinsdag 5 april 2005 @ 10:45:51 #182
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_25994895
Ik zal die ook zeker later kopen. Net als Strange Little Girls. Maar ik was gewoon benieuwd of het wezenlijk andere of beter nummers zijn. De reworked versies dan.
pi_25994947
Ik ben al fan van tori amos sinds little earthquakes en heb eigenlijk braaf telkens het volle pond betaald voor iedere nieuwe cd. De laatste cd heb ik echter nog steeds niet aangeschaft.
pi_25995254
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 10:35 schreef MadGuy het volgende:
Ik duik vandaag ook even de stad in. Zijn de versies van de liedjes op Libririan wezenlijk anders/ beter dan de originele versies?

Tom_Tom- man, jij hebt haar gewoon ontmoet zie ik net! *Jaloers*
Ja, dat was echt enorm tof. De signeersessie in Amsterdam. .

Maar inderdaad, ik zou Tales for a Librarian lekker laten liggen tot je alle andere albums hebt. Het is wel een leuk album om te hebben, maar geen must-have. Sommige nummers klinken daar beter op (Tear in Your Hand en Crucify bijvoorbeeld), maar nummers als Spark en Cornflake Girl vind ik er niet beter op geworden.

En ik heb Strange Little Girls nooit slecht gevonden. Misschien komt het omdat het m'n eerste Tori album was, dan ben je nog niet zo kritisch. Ik kan me dan ook wel voorstellen dat het een enorme teleurstelling is als je dat album hoort na Choirgirl, Little Earthquakes en de anderen. Maar toch vind ik het nog steeds niet slecht. Er staan best leuke en mooie covers op (Time, Raining Blood, Rattlesnakes, Real Men, I Don't Like Mondays). Sommige zijn wat minder, maar ach. Ik kan er goed naar luisteren.
  dinsdag 5 april 2005 @ 11:33:58 #185
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_25996034
Ik wil niet zeggen dat ik Strange Little Girls slecht vind. Sterker nog, ik heb er eigenlijk nog niets van gehoord. Maar aangezien het covers zijn geeft me dat geen goed beeld van Tori, ben ik bang. Eerst maar haar eigen werk.

Overigens heb ik wel al een boel favorieten. Ik vind eigenlijk niets van wat ik heb écht slecht van haar.
  dinsdag 5 april 2005 @ 12:15:30 #186
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_25997075
Er zijn eigenlijk maar 2 cd's die ik amper luister.
Strange little girls en cd 1 van To Venus and Back.
De eerste vind ik te depressief, de 2e te .... ja kweetniet ..... saai.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 5 april 2005 @ 12:26:18 #187
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_25997363
Overigens. Mocht iemand het ooit in zijn of haar bolletje halen een biopic over Tori Amos te maken is Cate Blanchett dé actrice bij uitstek om de rol van Tori te vertolken:

pi_26000270
Setlist van gister:

Original Sinsuality
Blood Roses
Past The Mission
Sleeps With Butterflies
Cooling
The Power Of Orange Knickers
Doughnut Song

Rocket Man (Elton John cover)
Killing Me Softly (Roberta Flack cover)

Carbon
Jamaica Inn
Landslide
I Don't Like Mondays
The Beekeeper

1st Encore

Tear In Your Hand
Josephine

2nd Encore

Merman
Twinkle


!
pi_26000938
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 15:48 schreef Tom_Tom- het volgende:
Setlist van gister:
Doughnut Song
Die had ik nog graag eens live gehoord. Ik heb voor dit jaar maar geen kaartjes gehaald. Misschien dat ik nog ergens een kaartje op de kop kan tikken, maar ik was het eerlijk gezegd een beetje vergeten. Heb haar ook al twee keer gezien, en zo mooi als de eerste keer word het toch niet meer ben ik bang.

Maar als ik zo die setlists weer zie, wilde ik toch een beetje dat ik toch een kaartje had liggen . Nou ja, je kan niet alles hebben.
  dinsdag 5 april 2005 @ 17:29:20 #190
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26002636
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 15:48 schreef Tom_Tom- het volgende:

Blood Roses


L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 5 april 2005 @ 18:34:43 #191
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26004211
Zijn er hier eigenlijk al mensen die gestemd hebben op een cover?

Wrapped around your finger van The Police is ook wel heel mooi van haar .....
Smells like teen spirit, love song, famous blue raincoat, losing my religion.... het zijn er ook zoveel! (en dan vind ik de covers die op Strange Little Girls staan niet echt meetellen)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 5 april 2005 @ 19:07:41 #192
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26004989
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:18 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Die had ik nog graag eens live gehoord. Ik heb voor dit jaar maar geen kaartjes gehaald. Misschien dat ik nog ergens een kaartje op de kop kan tikken, maar ik was het eerlijk gezegd een beetje vergeten. Heb haar ook al twee keer gezien, en zo mooi als de eerste keer word het toch niet meer ben ik bang.

Maar als ik zo die setlists weer zie, wilde ik toch een beetje dat ik toch een kaartje had liggen . Nou ja, je kan niet alles hebben.
Er zijn nog kaartjes voor Ahoy te krijgen hoor. Misschien niet helemaal op haar neus, maar toch!

Ik ben nog aan het bedenken wat ik wil horen van haar. Als échte Madonna fan zou ik Live To Tell zeggen, maar misschien is er nog iets mooiers.

Annie wees, ik heb 'Welcome to Sunny Florida' en 'Choirgirl Hotel' gekocht!
pi_26027249
Ik wil graag nieuwe covers horen. Alhoewel de covers die ze de afgelopen jaren gedaan heeft ook mooi.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_26027336
Ik vind Time op Strange Little Girls prachtig, maar heb er nog nooit een liveversie van gehoord. Verder natuurlijk voor Tori fans de enige echt geweldige cover van de The Cure- Love Song
pi_26027843
quote:
Op woensdag 6 april 2005 16:49 schreef Massive het volgende:
Ik wil graag nieuwe covers horen. Alhoewel de covers die ze de afgelopen jaren gedaan heeft ook mooi.
Hereinmyhead biedt de oplossing.

De liveversie van Blood Roses met het orgel is mooooooooi.
pi_26027985
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:13 schreef Tom_Tom- het volgende:
De liveversie van Blood Roses met het orgel is mooooooooi.
Dit is wel het understatement van de eeuw zeg. Tjonge.
  woensdag 6 april 2005 @ 18:48:56 #197
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26030083
Nu maak je me heel nieuwsgierig. Ik vond The Beekeeper in dat opzicht een beetje tegenvallen, zo alleen met het orgel...
  woensdag 6 april 2005 @ 21:26:13 #198
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26033531
Beetje erg traag vond ik die.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 6 april 2005 @ 21:31:24 #199
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_26033661
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 15:48 schreef Tom_Tom- het volgende:
Setlist van gister:

Original Sinsuality
Blood Roses
Past The Mission
Sleeps With Butterflies
Cooling
The Power Of Orange Knickers
Doughnut Song

Rocket Man (Elton John cover)
Killing Me Softly (Roberta Flack cover)

Carbon
Jamaica Inn
Landslide
I Don't Like Mondays
The Beekeeper

1st Encore

Tear In Your Hand
Josephine

2nd Encore

Merman
Twinkle


!
Merman!!! O god ik weet niet of ik het droog houd als Tori dat in Ahoy speelt...
Afrika Paprika
  woensdag 6 april 2005 @ 22:22:06 #200
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26034793
Voor de mensen die de clip nog niet gezien hebben: http://www.blastro.com/pl(...)tml?artist=Tori+Amos
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 6 april 2005 @ 22:48:03 #201
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26035415
Mooie clip inderdaad.

Trouwens, was het niet zo dat Tori in Amerika solo zou touren en naar Europa een bescheiden band zou meenemen? Op zich vind ik dat mooier, zeker voor sommige nummers. The Beekeeper zou ik al beter vinden met een klein beetje erbij zoals op het album. En dan kan ze ook de wat heftigere nummers doen zoals Sugar en Precious Things!
  donderdag 7 april 2005 @ 07:59:43 #202
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26039842
Precious things is vele malen mooier zonder band dan met band. De manier waarop ze dan op de piano slaat maakt het al heftig genoeg.

Nee, de band mag van mij thuis blijven. Strange Little Girls tour was zonder band, en in Scarlates Walk zat een tussenstuk zonder band, en dat vond ik veel mooier dan met. Met band werd ze nl de hele tijd overstemd door de drums en gitaar .... je hoorde de piano nog maar amper. En let's face it..... da's toch eigenlijk wel het belangrijkste instrument bij Tori Amos, niet?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_26041273
Ze worden echt iedere keer beter! !

Original Sinsuality
Angels
Take To The Sky
Josephine
Yes, Anastasia
Mother Revolution
Rattlesnakes

Boys In The Trees (Carly Simon cover)
Like A Prayer (Madonna cover)

Marys Of The Sea
Snow Cherries From France
Jackie's Strength
Mother
Bells For Her
The Beekeeper

1st Encore

Goodbye Pisces
China

2nd Encore

The Power Of Orange Knickers
Putting The Damage On

Like a Prayer! . Yes, Anastasia! . Mother! . Putting the Damaga On! . Take to the Sky! . Jackie's Strength! .

Veel te weinig Choirgirl, dat wel.
  donderdag 7 april 2005 @ 09:53:44 #204
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26041390
Take to the sky was voroge keer ook, erg sexy live
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 7 april 2005 @ 10:07:15 #205
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26041672
Daar heb je weer gelijk in Ang3l. Ik laat me verrassen!

En Like A Prayer, woei!
pi_26053189
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  donderdag 7 april 2005 @ 18:41:02 #207
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26053535
Klinkt nog goed ook!

Update: Ik heb ook maar Little Earthquakes, Pele en Pink gekocht...
pi_26053830
Het enige dat ik wil is Tori in een zaaltje voor 20 mensen met alleen haar piano, is dat nou teveel gevraagd?

Boys from Pele is echt goed
pi_26054122
quote:
Op donderdag 7 april 2005 18:41 schreef MadGuy het volgende:
Klinkt nog goed ook!

Update: Ik heb ook maar Little Earthquakes, Pele en Pink gekocht...
Eindelijk . En? Wat vind je er van?
  donderdag 7 april 2005 @ 20:12:59 #210
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26055560
Eindelijk? Ik ben pas twee weken Tori aan het ontdekken?

Ik ben nog aan het luisteren. Ik merk iedere keer bij haar albums dat het moet bezinken. Ik ben begonnen met Earthquakes. Ik weet nu al dat ik Mother een bagger nummer vind, maar dat kan veranderen. Voor de rest vind ik het wel leuk. Het moet nog bezinken.
pi_26055767
Mother moet groeien, zoals dat zo mooi heet.

Het duurde bij mij een jaar, ongeveer, voordat ik het echt heel erg mooi vond.
  donderdag 7 april 2005 @ 20:30:04 #212
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_26055951
quote:
Op donderdag 7 april 2005 20:21 schreef Tom_Tom- het volgende:
Mother moet groeien, zoals dat zo mooi heet.

Het duurde bij mij een jaar, ongeveer, voordat ik het echt heel erg mooi vond.
Hetzelfde geldt voor de titeltrack, vind ik nu min of meer het mooiste nummer van de cd, eerst absoluut de minste.
Afrika Paprika
  donderdag 7 april 2005 @ 21:08:25 #213
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26056799
Little Earthquakes vond ik gelijk mooi. Maar dat kwam ook door de live versie. Net als Precious Things, eigenlijk. Ik zal nog wel zien wat betreft Mother. Het jengelt nu nog een beetje.
  donderdag 7 april 2005 @ 22:38:19 #214
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26059251
Update: ik ben nu Under The Pink aan het luisteren en de eerste twee nummers komen gelijk al goed aan. Ik denk dat ik wat meer pit wil. Jezus, ik scrhok me het leplazerus bij die uithaal in Pretty Good Year!

Annie wees, rockin' on!
pi_26071339
quote:
Op donderdag 7 april 2005 22:38 schreef MadGuy het volgende:
Update: ik ben nu Under The Pink aan het luisteren en de eerste twee nummers komen gelijk al goed aan. Ik denk dat ik wat meer pit wil. Jezus, ik scrhok me het leplazerus bij die uithaal in Pretty Good Year!

Annie wees, rockin' on!
PGY is prachtig. De clip ook, daar zit ze zo ontzettend ondeugend in een stoel te kijken.
  vrijdag 8 april 2005 @ 13:46:35 #216
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26071447
Ik vind van LE eigenlijk alleen China niks. Tear in your hand is gegroeid, maar Chine blijf ik saai vinden. Prec.Things blijft mijn all time favourite, van alle albums (al is Barons of Suburbia erg aan het inhalen).
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 8 april 2005 @ 14:33:12 #217
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26072516
Zo heeft iedereen zijn eigen smaak. Ik kan Mother nog steeds niet helemaal verkroppen. China sta ik een beetje onverschillig tegenover; niet vervelend, maar ook niet super favoriet ofzo. PT en LE vind ik wel helemaal het einde van dat album.

Ik zal die clip eens opzoeken, Tom-Tom!

Ik ben nu bezig met Boys For Pele en ik merk dat deze toch wel wat moeilijker is om in te komen. We gaan nog een paar keer luisteren!
pi_26072573
http://music.yahoo.com/ar-314841-videos--Tori-Amos

Daar staan heel veel clips, MadGuy.
  vrijdag 8 april 2005 @ 14:47:12 #219
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26072838
Weet ik, thanks toch!
  vrijdag 8 april 2005 @ 14:49:59 #220
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26072909
Boys For Pele vind ik, en volgens mij velen met mij, leuk tot aan de laatste paar nummers. Not the red baron, agent orange.... het kan me niet echt bekoren.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_26072934
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 14:49 schreef Ang3l het volgende:
Boys For Pele vind ik, en volgens mij velen met mij, leuk tot aan de laatste paar nummers. Not the red baron, agent orange.... het kan me niet echt bekoren.
.Nee, precies. Maar Putting The Damage On en Twinkle vind ik dan weer wel leuk.
pi_26073181
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 14:49 schreef Ang3l het volgende:
Boys For Pele vind ik, en volgens mij velen met mij, leuk tot aan de laatste paar nummers. Not the red baron, agent orange.... het kan me niet echt bekoren.
Ik heb aan die laatste nummers heel erg moeten wennen, maar het is echt mijn favo cd, alleen die dance remix vind ik tenenkrommend.
pi_26073213
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 15:02 schreef Tranceptor het volgende:
Ik heb aan die laatste nummers heel erg moeten wennen, maar het is echt mijn favo cd, alleen die dance remix vind ik tenenkrommend.
Ik ook. Al is de lange albumversie beter te pruimen dan de verkorte singleversie.

Toch jammer dat ik niet de BFP heb met de originele Talula en In The Springtime Of His Voodoo.
pi_26073352
Cars and guitars van The beekeeper vind ik een van haar beste nummers.
  vrijdag 8 april 2005 @ 17:26:46 #225
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26076522
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 15:03 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Ik ook. Al is de lange albumversie beter te pruimen dan de verkorte singleversie.

Toch jammer dat ik niet de BFP heb met de originele Talula en In The Springtime Of His Voodoo.
Ik heb die met de remix van Talula (die ik mooi vind, mara ik ben dan ook fan van BT) en die met de remix en het origineel van Prof. Widow. Alleen zit ik ff te denken of Twinkle d'r nou opstaat......
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_26091864
Original Sinsuality
Blood Roses
Sweet The Sting
Icicle
Take To The Sky
Toast
Bells For Her

Growin' Up (Bruce Springsteen cover)
Vincent (Starry Starry Night) - (Don McLean cover)

Parasol
Seaside
Happy Phantom
Jamaica Inn
Yes, Anastasia
The Beekeeper

1st Encore

Winter
Cooling

2nd Encore

The Power Of Orange Knickers
Putting The Damage On


Toast! Dat had ik echt nooit live verwacht, want het gaat over haar overleden broer. Erg emotioneel enzo.
  zaterdag 9 april 2005 @ 10:54:19 #227
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_26092005
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 14:49 schreef Ang3l het volgende:
Boys For Pele vind ik, en volgens mij velen met mij, leuk tot aan de laatste paar nummers. Not the red baron, agent orange.... het kan me niet echt bekoren.
Grappig hoe smaken zo kunnen verschillen... ik vind Not the Red Baron juist een van de mooiste nummers van het album, en ook in the Springtime of his Voodoo is voor mij wel een hoogtepunt. Ik vind het album het minste aan het begin, na Horses, dus van blood roses tot aan caught a lite sneeze (wat weer top is) , daar vind ik de nummers het meeste ingekakt.

Marianne

Verder valt het me op dat ze bijna geen nummers meer van Scarlet's Walk speelt... vreemd. Ik zou graag I can't see New York of Gold Dust live horen...
Afrika Paprika
pi_26092024
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 10:54 schreef LuQas het volgende:
Marianne
quote:
tuna
rubber
a little blubber in my igloo
Als je een nummer maakt wat met die woorden begint ben je in mijn ogen gewoon geniaal. Marianne vind ik dan ook een heel erg mooi nummer.
  zaterdag 9 april 2005 @ 19:58:00 #229
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26105195
Ik was even verdwaald in het vermaledijde Amos Lee topic...

Annie wees, ik ben nog steeds blij dat ze The Beekeeper erin houdt. Sweet The Sting, yay!

Ik ben nog steeds aan het kijken of ik Boys For Pele cool vind of niet. Ik heb dezelfde versie van het album als jij, Tom-Tom. Ik wist eigenlijk niet dat er andere versies waren. Nu ben ik wel erg benieuwd naar In The Springtime Of His Voddoo, net als het origineel van Talula. Al moet ik zeggen dat ik deze remix ook niet verkeerd vind. Die remix van Professional Widow kan me gestolen worden, die heb ik dan ook uit de Tori Amos playlist van mijn MP3 speler geknikkerd...
  maandag 11 april 2005 @ 10:33:58 #230
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26142030
10 April Setlist:


Original Sinsuality
Beauty Queen
Horses
Carbon
Parasol
Leather
Jackie's Strength
Strange

59th Street Bridge Song (Feelin' Groovy) - (Simon & Garfunkel cover)
Me And Bobby McGee (Janis Joplin cover)

Mrs. Jesus
Marys Of The Sea
Silent All These Years
Ribbons Undone
Spring Haze
The Beekeeper

1st Encore

Merman
Cloud On My Tongue

2nd Encore

Sweet The Sting
Twinkle
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 11 april 2005 @ 11:40:59 #231
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26143500
F*ck, dat is pas een goede setlist! Zoiets mag ze in Ahoy wel herhalen!
  maandag 11 april 2005 @ 11:46:47 #232
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26143640
Ik vind deze juist een stuk minder.
Ik hou niet zo van Jackie's Strength, Strange, de 2 covers, Mrs Jesus, Ribbons Undone, Spring Haze en Twinkle....... maar de rest is ok
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 11 april 2005 @ 14:18:04 #233
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_26146829
Me and my Bobby mcGee!!! Aargh! Briljant!
Afrika Paprika
  maandag 11 april 2005 @ 14:43:15 #234
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26147434
Als ik uit de setlists ga filteren tot nu toe, dan mag ze van mij het zo doen:

1 Original Sinsuality
2 Carbon
3 Leather
4 Silent all these years
5 Cloud on my tongue
6 Blood roses
7 Take to the sky

cover 1 Famous blue raincoat
cover 2 Lovesong

1 Jamaica Inn
2 Winter
3 Cooling
4 The power of orange knickers
5 Playboy mommy
6 Marys of the sea

encore 1 Rattlesnakes
encore 2 Pretty Good year
encore 3 Happy Phantom
encore 4 Bells for her

Niet persee die volgorde, maar zo ben ik ff de setlists doorgelopen.
Ik hoop echter enorm op Barons of Suburbia en Precious Things
(beiden lijken overigens wel op elkaar vind ik)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 11 april 2005 @ 15:39:00 #235
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26148851
Ik hoop ergens ook op Little Earthquakes of Sugar. Of beide. naast Precious Things.

En The Beekeeper moet ze er wel inhouden, natuurlijk!

Trouwens, Strange, Mrs. Jesus en Jackie's Strength vind ik juist wèl cool!
pi_26149215
Mijn setlist:

1. Original Sinsuality.
2. Blood Roses.
3. Hotel
4. Precious Things.
5. Black Dove (January).
6. Parasol.
7. A Sorta Fairytale.

1. Hallelujah (Leonard Cohen cover).
2. Ain't Got No/I Got Life (Nina Simone cover).

1. Garlands.
2. Lust.
3. The Waitress.
4. Toast.
5. Ruby Through The Looking-Glass.
6. Spark.

1. The Power Of Orange Knickers.
2. Mother.

1. Pretty Good Year.
2. Gold Dust.

Ongeveer. Ik heb dus nergens rekening mee gehouden als in: die heeft ze al gespeeld. Gewoon, wat ik zou willen als ze met d'r piano hier in de huiskamer zat. .
pi_26149391
Als ik mocht kiezen

1 Hoochie Woman
2 Spark
3 Cooling
4 Gold Dust
5 Pretty Good Year
6 Power of Orange Knickers
7 Hallulujah
8 Jackie's Strength
9 Precious Things
10 I can't see New York
11 Twinkle

en zo mag ze nog wel ff doorgaan
pi_26149445
quote:
Op maandag 11 april 2005 16:05 schreef Tranceptor het volgende:
en zo mag ze nog wel ff doorgaan
Precies! Ze gaat daar maar gewoon zitten en speelt gewoon fucking al haar nummers in een ruk door achter elkaar!
  maandag 11 april 2005 @ 16:07:03 #239
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26149446
quote:
Op maandag 11 april 2005 15:57 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ongeveer. Ik heb dus nergens rekening mee gehouden als in: die heeft ze al gespeeld. Gewoon, wat ik zou willen als ze met d'r piano hier in de huiskamer zat. .
Dan zou die van mij d'r heel anders uitgezien hebben
HOTEL bijvoorbeeld
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 11 april 2005 @ 16:07:16 #240
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26149450
Haha, je had het natuurlijk ook zelf in haar oor kunnen fluisteren, destijds in de Bijenkorf...

Ik kan het er wel mee eens zijn, overigens. Alleen zou ik Ruby Through The Looking-Glass vervangen door Indian Summer (om het maar bij Scarlet's Hidden Treasures te houden) en Gold Dust door iets als Virginia ofzo.

Lust is geweldig! En Mother vind ik nog steeds een pestnummer, maar goed.

Overigens, Garlands staat toch op de limited edition van The Beekeeper? Moet ik ook maar eens opzoeken...
  maandag 11 april 2005 @ 16:08:25 #241
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26149475
Garlands staat op de dvd ja Mooi
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_26149595
quote:
Op maandag 11 april 2005 16:07 schreef MadGuy het volgende:
Haha, je had het natuurlijk ook zelf in haar oor kunnen fluisteren, destijds in de Bijenkorf...

Ik kan het er wel mee eens zijn, overigens. Alleen zou ik Ruby Through The Looking-Glass vervangen door Indian Summer (om het maar bij Scarlet's Hidden Treasures te houden) en Gold Dust door iets als Virginia ofzo.

Lust is geweldig! En Mother vind ik nog steeds een pestnummer, maar goed.

Overigens, Garlands staat toch op de limited edition van The Beekeeper? Moet ik ook maar eens opzoeken...
Dat je Ruby wil vervangen kan ik nog wel begrijpen, maar Gold Dust, daar blijf je vanaf. .

En Garlands staat inderdaad op de DVD. Een van haar mooiste nummers.
  maandag 11 april 2005 @ 16:25:45 #243
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26149869
Gold Dust kan ik ook wel verkroppen hoor...

Hm eens zien dan maar of die nog ergens te vinden is.
  maandag 11 april 2005 @ 16:50:17 #244
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_26150446
quote:
Op maandag 11 april 2005 15:57 schreef Tom_Tom- het volgende:
Mijn setlist:

* knip *

Ongeveer. Ik heb dus nergens rekening mee gehouden als in: die heeft ze al gespeeld. Gewoon, wat ik zou willen als ze met d'r piano hier in de huiskamer zat. .
Tori bij mij op bezoek:

1. Original Sinsuality
2. the Waitress
3. Playboy Mommy
4. In the springtime of his voodoo
5. Mother Revolution
6. Space Dog
7. Pick out your Cloud

1. Purple Rain (Prince cover)
2. Me and my Bobby McGee (Janis Joplin Cover)

1. Tear in your hand
2. Professional Widow
3. I can't see New York
4. Martha's foolish ginger
5. Mother
6. Gold Dust

1. Merman
2. Pretty good year

1. Baltimore
2. Cooling
Afrika Paprika
  maandag 11 april 2005 @ 19:07:06 #245
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26153542
Tori bij mij op bezoek:

1. Original Sinsuality
2. Upside down
3. Precious Things
4. Caught a lite sneeze
5. Barons of suburbia
6. Hotel
7. Happy Phantom

1. Lovesong (The Cure cover)
2. Twijfelgeval …. Famous blue raincoat, Wrapped around your finger, smells like teen spirit

1. The power of orange knickers
2. Blood roses
3. Northern lad
4. Here in my head
5. Cloud on my tongue
6. Pretty good year

1. Winter
2. Me and a gun (1x live gezien, in doodse stilte alleen haar stem )

1. Toast
2. Cooling
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 12 april 2005 @ 01:49:17 #246
99533 zurekop
ye see house is a feelin'
pi_26162392
it's time to say: goodbye to pisces....

pfffffffff wat een mooi nummer! (maar dat terzijde)
  dinsdag 12 april 2005 @ 11:00:03 #247
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26166312
Laat ik Tori dan ook maar eens uitnodigen. Ik hoop dan wel dat ze wat vriendjes meeneemt om sommige nummers wat extra schwung mee te geven.

Precious Things
A Sorta Fairytale
Sugar
Carbon
Cornflake Girl
Strange
Jackie's Strength
Witness

Mer Girl (Madonna cover) – ze heeft deze dan wel nooit gedaan, maar het lijkt me zo’n perfect nummer voor haar!
Me And Bobby McGee (Janis Joplin cover)

Winter
Lust
Silent All These Years
Cruel
Little Earthquakes
The Beekeeper

1st Encore

The Power Of Orange Knickers
Hey Jupiter

2nd Encore

Sweet The Sting
Virginia


Het is nog aardig moeilijk. Er zijn nog zoveel nummers die ik hierbij zou willen voegen, maar ik heb me gewoon aan de lengte van de Orginal Sinsuality Tour gehouden.

Overigens beginnen sommige nummers van Boys For Pele ook aardig in te zinken nu. Het viel em trouwens op hoe 'Björk' ze klinkt in het nummer Caught A Lite Sneeze!

[ Bericht 11% gewijzigd door MadGuy op 12-04-2005 11:05:51 ]
  dinsdag 12 april 2005 @ 11:34:09 #248
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26167042
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 11:00 schreef MadGuy het volgende:
Het viel em trouwens op hoe 'Björk' ze klinkt in het nummer Caught A Lite Sneeze!
Inderdaad ja, vooral dat middelstuk:

The spire is hot and my cells can't feed
And you still got that Belle
Dragging your foots, yes
I'm hiding it well Sister Ernestine
But I still got that Belle dragging my foots, yes

Erg mooi
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_26167267
Original Sinsuality
Yes, Anastasia
Parasol
Marianne
Happy Phantom
Snow Cherries From France
Rattlesnakes

Streets Of Philadelphia (Bruce Springsteen cover)
Landslide (Stevie Nicks/Fleetwood Mac cover)

The Power Of Orange Knickers
Winter
Mother Revolution
Space Dog
The Beekeeper

1st Encore

Tear In Your Hand
Baker Baker

2nd Encore

Etienne
Toast


Wederom Toast! . En Etienne! !
  dinsdag 12 april 2005 @ 12:00:09 #250
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26167537
En Winter! En Space Dog! Woei!
  dinsdag 12 april 2005 @ 13:31:18 #251
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26169584
Etienne ken ik niet

Baker baker
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 12 april 2005 @ 14:47:09 #252
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26171261
Ik ken zoveel niet, als ik naar de lange lijst met songs kijk op www.hereinmyhead.com!

Het is vechten tegen de bierkaai, met Tori!
pi_26172950
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 13:31 schreef Ang3l het volgende:
Etienne ken ik niet

Baker baker
Etienne is van Y Kant Tori Read. .

Tori heeft gezegd dat ze de laatste tijd de nummers van dat album steeds meer is gaan waarderen en dat ze misschien ook wat live zou gaan doen. Nou, dat heeft ze nu dan ook gedaan. .



[img]



.
  dinsdag 12 april 2005 @ 16:01:55 #254
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_26173076
Nee, ik vind dit echt de minste tori-setlist tot nu toe... ik vind Snow cherries from France, Marianne en Toast echt geen leuke nummers. Baker Baker lijkt me wel fijn om te horen, die ken ik ook helemaal niet live...

@ Tom: geef mij maar Tori in haar Baltimore-tijd

Afrika Paprika
  dinsdag 12 april 2005 @ 16:20:35 #255
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_26173485
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 16:01 schreef LuQas het volgende:
Nee, ik vind dit echt de minste tori-setlist tot nu toe... ik vind Snow cherries from France, Marianne en Toast echt geen leuke nummers. Baker Baker lijkt me wel fijn om te horen, die ken ik ook helemaal niet live...

@ Tom: geef mij maar Tori in haar Baltimore-tijd

[afbeelding]
hmmm in dat geval verwijs ik naar www.herinmyhead.com
Afrika Paprika
  dinsdag 12 april 2005 @ 19:57:36 #256
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26178564
Of Scarlet's Walk Tori!

  woensdag 13 april 2005 @ 11:32:26 #257
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26191081
Voor mensen die vorige keer niet bij het concert waren, dit was de setlist van de Scarlets Walk tour in Ahoy:

Wampum Prayer
a sorta fairytale
Little Amsterdam
Caught A Lite Sneeze
Crucify
Pancake
Horses
Cornflake Girl
Wednesday

Band leaves........

China
Lovesong
Cooling

Band returns.........

Amber Waves
Concertina
Bliss
Take To The Sky
Precious Things
I Can't See New York
Iieee

1st Encore

Talula
Past The Mission

2nd Encore

Sweet Sangria
Playboy Mommy

Er zaten erg goede nr's tussen
Little Amsterdam, Caught a lite sneeze, Crucify, Lovesong, Cooling, Bliss, take to the sky, precious things, Talula, Playboy Mommy.....
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_26191634
Ik zie dat ze ook Bliss heeft gespeeld. ik vind zelf Bliss helemaal geweldig, maar die speelt naar mijn weten bijna nooit. best jammer. erg goed nummer.
  woensdag 13 april 2005 @ 11:59:31 #259
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26191774
Mooi nummer, maar ik moet zeggen dat ie live wel een beetje rommelig was. Maar toch leuk
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_26192018
Cooling was mooi in Ahoy, kippenvel!
pi_26192181
Ik heb nog nooit live gezien, maar op de dvd welcome to sunny florida kreeg ik al kippenvel van cooling.
dus als ze die nog live gaat spelen 11juni dan zal ik nog meer kippenvel krijgen.
  woensdag 13 april 2005 @ 12:16:39 #262
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26192245
quote:
Op woensdag 13 april 2005 12:08 schreef Tranceptor het volgende:
Cooling was mooi in Ahoy, kippenvel!
Ik heb het concert op cd vanuit de Ahoy (shhhht) en ik ik krijg nog steeds kippenvel van Lovesong en Cooling achter elkaar Is ook het stukje zonder band en dat vind ik sowieso mooier.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_26192766
Ben benieuwd of de taper arena taper was. Weet je of dat zo is??
quote:
Op woensdag 13 april 2005 12:16 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik heb het concert op cd vanuit de Ahoy (shhhht) en ik ik krijg nog steeds kippenvel van Lovesong en Cooling achter elkaar Is ook het stukje zonder band en dat vind ik sowieso mooier.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  woensdag 13 april 2005 @ 14:21:47 #264
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26195599
quote:
Op woensdag 13 april 2005 12:37 schreef merry77 het volgende:
Ben benieuwd of de taper arena taper was. Weet je of dat zo is??
[..]
uuuuuhm... het concert dat ze destijds gegeven heeft in de Ahoy is op tape/cd Maar die van de Arena (jaartje daarvoor) heb ik niet, helaas. Ik was daar toen trouwens ook niet, ik heb 'r gezien in Brussel aangezien A'dam uitverkocht was.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 13 april 2005 @ 14:24:24 #265
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26195669
Lijst van 12 April:

Original Sinsuality
Happy Phantom
Sweet the Sting
Little Amsterdam
Carbon
Cars and Guitars
Crazy

Sweet Dreams (Eurythmics cover)
River (Joni Mitchell cover)

Jamaica Inn
Cooling
Space Dog
Goodbye Pisces
China
The Beekeeper

1st Encore

Sweet Dreams
Leather

2nd Encore

Doughnut Song
Ribbons Undone


SWEET DREAMS Zowel de eurythmics cover als haar eigen nr
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 13 april 2005 @ 17:10:54 #266
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_26199564
quote:
Op woensdag 13 april 2005 14:24 schreef Ang3l het volgende:
Lijst van 12 April:

* knip *

SWEET DREAMS Zowel de eurythmics cover als haar eigen nr
Leuke lijst! daar doe ik het voor!

Little Amsterdam
Ik hoop dat ze die in Nederland (ook al zijn we dan in Rotterdam) ook speelt...
Afrika Paprika
  woensdag 13 april 2005 @ 17:22:05 #267
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26199816
Vorige keer in ieder geval wel, en toen waren we ook in R'dam
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 13 april 2005 @ 18:49:53 #268
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26201600
Ze kan ook nog voor Flying Dutchman kiezen, natuurlijk...

Mooie lijst inderdaad. Daar kunnen we het wel mee doen. Ik zou alleen graag willen dat ze ook weer eens een nummer als Precious Things of Sugar eruit knalt...
  woensdag 13 april 2005 @ 18:59:42 #269
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_26201794
hoi

ik heb 2 cd's van tori
Under the pink. welke ik helemaal geniaal vind
en ftom the choirgirl hotel. die ook wel ok is.

ik ging laatst die nieuwste luisteren, The beekeper. en die kon me eigenlijk heel weinig boeien... na een paar nummers had ik het wel weer gehad eigenlijk.. jammer dat ze zo soft geworden is..

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  woensdag 13 april 2005 @ 23:57:09 #270
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_26210797
Northern Lad is eigenlijk zo enorm mooi
Afrika Paprika
pi_26216970
Die is zeker mooi, LuQas!

Maar dat geldt voor meerdere nummers. Of eigenlijk is mooi het verkeerde woord. Cool is beter, zoals 'i e e e', 'Rapsberry Swirl' en 'Spark'! Dit was toch wel een beetje het meest experimentele album qua instrumentatie voor haar, denk ik.

The Beekeeper is inderdaad wat softer, maar heeft wel een bepaalde geliktheidsfactor die me wel aanstaat. Ze is echt gegroeid in haar muziek, vind ik!
  donderdag 14 april 2005 @ 11:45:10 #272
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_26217933
maar maar

Cornflake girl is natuurlijk gewoon ... ja
enorm goed.
en yes, anastasia is ook zo'n goed nummer.

dat gelikte van the beekeeper begon me een beetje te irriteren.
in Under the pink zit tenminste nog een beetje pit. een paar uitspattingen hier en daar. er zit meer emotie in denkik.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  donderdag 14 april 2005 @ 12:36:26 #273
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26219185
Wat lijkt dat nieuwe nr van Racoon - Happy Family toch enorm op Happy Phantom van Tori.
Niet alleen de titel, ook de melodie/ritme.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_26228930
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:45 schreef timbob het volgende:
maar maar

Cornflake girl is natuurlijk gewoon ... ja
enorm goed.
en yes, anastasia is ook zo'n goed nummer.

dat gelikte van the beekeeper begon me een beetje te irriteren.
in Under the pink zit tenminste nog een beetje pit. een paar uitspattingen hier en daar. er zit meer emotie in denkik.
Dat ben ik het ook wel met je eens hoor. Een beetje pit hier en daar is cool. Daarom ben ik blij dat ze zo'n gevarieerd oeuvre heeft. Mooie zwijmelliedjes, luisterliedjes en ruigere songs.
pi_26250889
14-04-05:

Original Sinsuality
Icicle
Blood roses
Leather
Jamaica inn
Snow Cherries From France
Bells For Her

Turn The Page (Bob Seger)
Penny Lane (Beatles)

Butterfly
Mother Revolution
Beauty Queen
Horses
Jackie's Strength
Spring Haze
The Beekeeper

Not The Red Baron
Rattlesnakes

Abbey Road
Silent All These Years
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_26250946
Hmm, dat vind ik een wat mindere setlist.

Maar Penny Lane is wel hip, natuurlijk.
  vrijdag 15 april 2005 @ 16:39:53 #277
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26251453
Ik bene r ook niet zo kapot van. Je zou dat maar treffen in Ahoy...
  vrijdag 15 april 2005 @ 17:20:30 #278
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_26252348
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 16:14 schreef Massive het volgende:
14-04-05:

Original Sinsuality
Icicle
Blood roses
Leather
Jamaica inn
Snow Cherries From France
Bells For Her

Turn The Page (Bob Seger)
Penny Lane (Beatles)

Butterfly
Mother Revolution
Beauty Queen
Horses
Jackie's Strength
Spring Haze
The Beekeeper

Not The Red Baron
Rattlesnakes

Abbey Road
Silent All These Years
Superlijst! Op Snow Cherries from France na ben ik erg blij met Icicle, Butterfly (vetvetvet), Beauty Queen/Horses Not the Red Baron en ABBEY ROAD tralala
Afrika Paprika
  vrijdag 15 april 2005 @ 17:41:13 #279
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26252810
Waar is Abbey Road van?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 15 april 2005 @ 17:58:35 #280
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_26253120
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 17:41 schreef Ang3l het volgende:
Waar is Abbey Road van?
http://www.hereinmyhead.com/collect/beesides/abbey.html

bijzonder bijzonder bijzonder
Afrika Paprika
pi_26258441
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 16:39 schreef MadGuy het volgende:
Ik bene r ook niet zo kapot van. Je zou dat maar treffen in Ahoy...
Dan zou ik een gelukkig mens zijn. Icicle, Blood Roses, Original Sinsuality, Bells For Her, Butterfly (Een van mijn persoonlijke favorieten), Horses, Not The Red Baron, Abbey Road en Silent All These Years zijn allemaal zeer schitterende nummers.
De setlist is weinig origineel, dat geef ik toe, maar het is gevuld met top nummers.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:59:19 #282
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_26260191
Icicle is mooi

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zaterdag 16 april 2005 @ 11:10:02 #283
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26266516
*Concertina aan het herontdekken*
Hmm, die mag eigenlijk ook wel gespeeld worden
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_26270415
Setlist van Chicago:

Original Sinsuality
Father Lucifer
Mother Revolution
Yes Anastasia
Apollo's Frock
Parasol
Mother

Operator (Jim Croce)
The Circle Game (Joni Mitchell)

Cars and Guitars
Space Dog
Marianne
Barons of Suburbia
Cool on Your Island
The Beekeeper

Honey
Sweet the Sting

Cloud on My Tongue
Ribbons Undone

.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  zaterdag 16 april 2005 @ 14:14:44 #285
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26270539
Barons of Suburbia!
Vond al dat ze die zo weinig speelde
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_26270935
Geweldige setlist, inderdaad.

Cool on your Island. .
  zaterdag 16 april 2005 @ 18:26:41 #287
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26276715
Kijk, dat vind ik dan wel weer een leuke list. Wat meer variatie!

En Ang3l, ik wil ook Concertina!
  zaterdag 16 april 2005 @ 18:56:10 #288
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_26277505
Hmm... dit vind ik dan weer een iets mindere setlist. Ik vind Father Lucifer, Marianne en the Beekeeper alle drie echt duidelijk mindere nummers, maar het is wel mooi dat ze Honey heeft gespeeld, die is dan weer erg mooi. Het lijkt erop dat er twee kampen in Tori-setlist-waardering beginnen te ontstaan
Afrika Paprika
  zondag 17 april 2005 @ 16:13:41 #289
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26298677
Ha, inderdaad. Het is niet te hopen dat er dadelijk bij Ahoy één groep sikkeneurig en de andere groep uitgetogen de zaal verlaat...
  maandag 18 april 2005 @ 14:48:28 #290
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26323158
Is de setlist van Dallas al gepost?

Original Sinsuality
Marys of the Sea
Take to the Sky
Icicle
Little Amsterdam
Carbon
Crazy

Personal Jesus (Depeche Mode cover)
By Your Side (from 'Godspell')

Blood Roses
Here. In My Head
The Power of Orange Knickers
Winter
Spring Haze
The Beekeeper

Merman
Silent All These Years

Sweet The Sting
Hey Jupiter

-------------------------------------------------

Klinkt goed!
  maandag 18 april 2005 @ 15:35:47 #291
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_26324319
Ja, hier kan ik me ook wel redelijk in vinden. Hoewel ik Carbon, Crazy en Spring Haze niet zulke geweldige nummers vind, zijn Icicle, Little Amsterdam, Personal Jesus, Merman en Hey Jupiter cool!
Afrika Paprika
  maandag 18 april 2005 @ 16:55:03 #292
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26326122
Here in my head
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 18 april 2005 @ 17:12:40 #293
71333 BUG80
Stop making sense
pi_26326571
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:36 schreef Ang3l het volgende:
Wat lijkt dat nieuwe nr van Racoon - Happy Family toch enorm op Happy Phantom van Tori.
Niet alleen de titel, ook de melodie/ritme.
Nu je het zegt ja! Happy Family moet haast wel (onbewust?) geinspireerd zijn op Happy Phantom.
  dinsdag 19 april 2005 @ 09:13:38 #294
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26340898
quote:
Op maandag 18 april 2005 15:35 schreef LuQas het volgende:
Ja, hier kan ik me ook wel redelijk in vinden. Hoewel ik Carbon, Crazy en Spring Haze niet zulke geweldige nummers vind, zijn Icicle, Little Amsterdam, Personal Jesus, Merman en Hey Jupiter cool!
Ik vind Carbon en Crazy geweldig, maar dat komt omdat ik Scarlet's Walk eigenlijk helemaal goed vind. Spring Haze ken ik nog niet, maar die komt dermate vaak langs dat ik hem toch maar eens moet downloaden of kopen.

Ang3l, wat een fijne avatar heb je toch!
  dinsdag 19 april 2005 @ 11:16:26 #295
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26343275
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 09:13 schreef MadGuy het volgende:

Ang3l, wat een fijne avatar heb je toch!
uhuh!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 20 april 2005 @ 10:42:36 #296
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26369254
En de setlist van 19 april:

Original Sinsuality
Little Amsterdam
Icicle
Your Cloud
Jamaica Inn
Father Lucifer
Cool On Your Island

I Ran (A Flock of Seagulls)
Suzanne (Leonard Cohen)

The Power Of Orange Knickers
Cloud On My Tongue
Space Dog
Parasol
Carbon
The Beekeeper

encore 1: Leather
encore 2: Putting The Damage On

[ Bericht 2% gewijzigd door MadGuy op 20-04-2005 13:22:07 ]
  woensdag 20 april 2005 @ 12:40:15 #297
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_26371800
quote:
Op woensdag 20 april 2005 10:42 schreef MadGuy het volgende:
En de setlist van 19 april:
Hey! maar 1x encore?!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 20 april 2005 @ 13:21:29 #298
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26373065
Wel twee encores, maar per encore slechts één liedje. Misschien had ze het niet zo naar haar zin?
pi_26373171
Dat is vreemd ja. Dan ben je als publiek helemaal voor bereid op 2 encores met 2 nummers, komt dat niet.
  woensdag 20 april 2005 @ 13:59:16 #300
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26374131
Op het Tori forum van Yessaid.com heerst ook ongeloof:
quote:
DENVER????? WTF?????????
The crowd was the rudest yet. I was at both Hartford and Boston and this crowd was ugly. I would really like to know what the two songs she didn't sing were going to be, and why she didn't sing them. It was about 110 degrees in the theatre and Smitty was making lots of hand gestures towards the end- I'm not sure what all that was about. Was something not safe for Tori? Is that why she left early? Was she sick? She was drooling, a lot.... I wish they wouldn't sell booze at the theatre. It only makes people obnoxious and then they have to get up and down to pee every other song.... and to Tori's "cousin", a nasty trashy piece in 5th row center who barked every 5 seconds and tried to CLAP along during the Beekeeper, who felt the need to dance and give "thumbs up" signs to Tori over and over- you are a ridiculous self centered piece of #$%#... Figure it out
  woensdag 20 april 2005 @ 15:52:42 #301
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_26377318
Wat vreselijk jammer zeg, maar ik vind dat wat ze gespeeld heeft wel enorm goed, zo'n lijstje mag van mij ook in Rotterdam gespeeld worden.

Ik zat al I-pod-playlist-samenstellende te filosoferen over wat nu mijn drie favoriete Tori-nummers zijn en ben tot deze conclusie gekomen, in willekeurige volgorde wel te verstaan, want dat zou al helemaal ondoenlijk zijn...

- Playboy Mommy
- Pretty Good Year
- Cooling

Hoe zit het bij jullie?
Afrika Paprika
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')