abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 oktober 2003 @ 19:30:59 #1
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_13857497
Deel 1: [Snowboard] Centraal topic
Deel 2: [snowboard] centraal topic deel 2

Laatste posts deel 2:

quote:
Op maandag 13 oktober 2003 17:33 schreef frankthetank het volgende:
Haha Ok Ok Ik begrijp wat jullie bedoelen, gelukkig zijn er in les menuires redelijk wat scholen dus als ik daar ben die 10 dagen neem ik wel enkele dagen les. Remmen en draaien lukt me allemaal goed, evenwicht nog ietsje minder. Reden dat ik nog geen les had genomen is omdat mijn kameraad me vorig jaar op weg heeft geholpen.

Hij heeft zelf wel veel les gehad, en heeft me zelf op weg geholpen de 1e dag. Daarom ging het ook zo snel! (Ben ik hem ook zeer dankbaar voor) iig, dit jaar zal hij me de eerste dag ook even helpen waarschijnlijk.
Ik neem aan dat hij ook verder de regels kent dus dat zal ik hem even vragen. Sowieso lijkt me een dagje of 3 les wel nuttig.


quote:
Op maandag 13 oktober 2003 18:47 schreef Lawine het volgende:
Les nemen is inderdaad erg nuttig. Ik ben twee jaar geleden voor het eerst gaan wintersporten en toen meteen gaan boarden in het beginnersklasje (ESF). Dat ging dusdanig goed dat ik afgelopen jaar de klas die daarna komt mocht overslaan, dus direct van snowboard 0 naar snowboard 2. Hier was het wel een beetje aanpoten maar ik heb toen de indruk gekregen dat ik _echt_ veel geleerd heb. Na 2 lesdagen zaten we al lekker te carven en op dag 4 kwamen de ollies, jumps en andere leuke truuks.

Ik denk dat dit jaar in Avoriaz het funpark onveilig gemaakt gaat worden door ondergetekende


Hier weer lekker verder over de zin en onzin van flowbindingen ten opzicht van strapbindingen, de duckstance ten opzichte van de traditionele stances, de lyfestyle ten opzichte van de wannabees, de anwartheropleiding ten opzichte van de NSL, Val Thorens ten opzichte van Serre Chevalier en alle andere issues die voor snowboarders interessant zijn.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_13857725
OK.

FLOWbindingen zijn ruk. Ik heb ze helaas ook gehad en wist hoe snel ik ze weer moest wegdoen.....het enige dat makkelijk is dat ze snel aan en uit gaan maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Ik ben blij dat ik binnenkort eindelijk mijn Burton C16 bindingen binnen krijg; ik had de P1-MD's maar die hebben het niet al te lang uit gehouden....Ik zit nu nog te denken of ik mij Jussi ga inruilen voor een Powers of misschien wel een UnInc....

Eigenlijk ben ik maar een gewone mus
pi_13857866
Heb vorige week burton testavond gehad.
Ik vind de seven toch wel heel erg lekker. Khad ook een code en een custom uitgeprobeerd, alleen die waren me iets te stijf. Daarbij was die custom 1.66 ook iets te lang.

Liefhebbers in een home-made snowboardfilmpje?
>>>>
http://ncsc.host.sk/snowboard/final.rar (alstie het niet doet, f5)

Back off, you sentimental 'moralknights' !
  maandag 13 oktober 2003 @ 19:49:04 #4
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_13857902
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 19:41 schreef bruinekanarie het volgende:
OK.

FLOWbindingen zijn ruk. Ik heb ze helaas ook gehad en wist hoe snel ik ze weer moest wegdoen.....het enige dat makkelijk is dat ze snel aan en uit gaan maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Ik ben blij dat ik binnenkort eindelijk mijn Burton C16 bindingen binnen krijg; ik had de P1-MD's maar die hebben het niet al te lang uit gehouden....Ik zit nu nog te denken of ik mij Jussi ga inruilen voor een Powers of misschien wel een UnInc....


Flowbindungen, ich bin damit begeistert! (zoals mijn beste leraar totnogtoe het mij leerde). Dit heb ik heel snel van hem overgenomen, het is zeker niet sneller dan strapbindingen. Je moet ze veel nauwkeuriger afstellen en je moet ze vaker afstellen. Tenminste, als je het ultieme genot eruit wil halen, en dat wil je. De tijd die dit je extra kost is echter vooral buiten de piste, bij het aan en uitdoen op de piste win je die tijd wel weer terug! en daar heb je die tijd nodig!

Wat vond jij er niet lekker aan? Als puntje bij paaltje komt kun en doe je er toch precies dezelfde dingen mee als met straps?

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_13858662
Hehe Fuck ik wou net een nieuw topic openen.. najah.. iig, ik zit nog steeds een beetje te twijfelen, als ik zo die lessen doorneem die ik op de pagina's van verschillende scholen lees dan kan ik die beginner lessen wel, thx to my friend. Ik denk dus dat ik hem gewoon even ga ondervragen over de verschillende regels en wat ik nog meer zou moeten weten. Mocht het de eerste twee dagen nog niet super gaan neem ik wel les voor honderd euro ofzo, moet dan maar
Thx for the info!!!
  maandag 13 oktober 2003 @ 20:59:21 #6
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_13859729
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 20:19 schreef frankthetank het volgende:
Hehe Fuck ik wou net een nieuw topic openen.. najah.. iig, ik zit nog steeds een beetje te twijfelen, als ik zo die lessen doorneem die ik op de pagina's van verschillende scholen lees dan kan ik die beginner lessen wel, thx to my friend. Ik denk dus dat ik hem gewoon even ga ondervragen over de verschillende regels en wat ik nog meer zou moeten weten. Mocht het de eerste twee dagen nog niet super gaan neem ik wel les voor honderd euro ofzo, moet dan maar
Thx for the info!!!
Meestal mag je bij een school eerst "voor boarden"

Dan delen ze je in bij een klasje met jou niveau

btw, over die Flowbindingen, ik heb het al eens gezegd en ik zeg het nog maar een keer: zolang er nog veel mensen zijn die beweren dat Straps beter zijn en de toppers nog straps gebruiken, blijf ik straps gebruiken
Verder kan ik er niet echt over oordelen want ik heb ze nog nooit gebruikt en ik zie het nut van overstappen nog niet in

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_13860252
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 19:49 schreef XL het volgende:

[..]

Flowbindungen, ich bin damit begeistert! (zoals mijn beste leraar totnogtoe het mij leerde). Dit heb ik heel snel van hem overgenomen, het is zeker niet sneller dan strapbindingen. Je moet ze veel nauwkeuriger afstellen en je moet ze vaker afstellen. Tenminste, als je het ultieme genot eruit wil halen, en dat wil je. De tijd die dit je extra kost is echter vooral buiten de piste, bij het aan en uitdoen op de piste win je die tijd wel weer terug! en daar heb je die tijd nodig!

Wat vond jij er niet lekker aan? Als puntje bij paaltje komt kun en doe je er toch precies dezelfde dingen mee als met straps?


Jij bent zeker niet in een park te vinden om te springen...Ik heb dat dus wel gedaan met flowbindingen; helaas op een gegeven moment schoot de pen waarmee de binding aan elkaar vast zat los.....daar zaten toen van die ringetjes voor die je altijd kwijt raakte.....Ik vond het echt gevaarlijke bindingen.....ik ben blij dat ik ze snel weg kon doen....

Misschien zijn ze wel wat relaxter op de pistes zelf maar de directe overbrenging die ik met strap bindingen heb kun je absoluut niet krijgen met Flows.....De mensen die hooguit 2 keer per jaar boarden zullen wel voor Flow kiezen is mijn mening...

Eigenlijk ben ik maar een gewone mus
pi_13860434
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 19:47 schreef Mr.Zop het volgende:
Heb vorige week burton testavond gehad.
Ik vind de seven toch wel heel erg lekker. Khad ook een code en een custom uitgeprobeerd, alleen die waren me iets te stijf. Daarbij was die custom 1.66 ook iets te lang.

Liefhebbers in een home-made snowboardfilmpje?
>>>>
http://ncsc.host.sk/snowboard/final.rar (alstie het niet doet, f5)


F5'en helpt niet....

Heb je de Jussi, de UnInc en de Powers niet getest dan....dat zijn echt de boards voor mij (met als koploper de Jussi ). Ik neem dit jaar mijn Jussi en misschien de UnInc of Powers mee op vakantie....ik kan bijna niet wachten.

Mijn vriendin rijdt de witchcraft ...het stijfste board voor dames van Burton, helaas zit ie niet meer bij de nieuwe collectie. Eigenlijk is de dragonfly-core helemaal niet terug gekomen in de hoedanigheid dat we 'm gewend waren. Alleen de CustomX heeft deze core nog. En dit jaar is de Alumfly-core in de T6.....

Eigenlijk ben ik maar een gewone mus
pi_13860448
Beetje kortzichtig om zo te denken, dat jij nou cheap-ass flow bindingen koopt . Flow maakt ook betere en ook duurdere bindingen, verstevigd en way-2-comfortabeler. Het overbrengen gaat bijna even snel als bij Step-ins, klein beetje op je hak en je maakt al een bocht. Daarbij springen alle gasten die ik ken; indoor; met flow.
Mensen die backflip-360's maken weten heus wel wat beter is
(of zou het aan de sponsor liggen )

Werkt F5 niet? bij mij wel.. damn -->
http://ncsc.host.sk/snowboard/

Back off, you sentimental 'moralknights' !
pi_13860665
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 21:26 schreef Mr.Zop het volgende:
Beetje kortzichtig om zo te denken, dat jij nou cheap-ass flow bindingen koopt . Flow maakt ook betere en ook duurdere bindingen, verstevigd en way-2-comfortabeler. Het overbrengen gaat bijna even snel als bij Step-ins, klein beetje op je hak en je maakt al een bocht. Daarbij springen alle gasten die ik ken; indoor; met flow.
Mensen die backflip-360's maken weten heus wel wat beter is
(of zou het aan de sponsor liggen )

Werkt F5 niet? bij mij wel.. damn -->
http://ncsc.host.sk/snowboard/


Ik hou het wel bij mijn carbon bindingen....en ik blijf dus ook bij mijn straps...en jij blijft waarschijnlijk bij je flows...
Eigenlijk ben ik maar een gewone mus
pi_13860692
Maar over 1 ding moet je het met mij eens zijn dat die step-ins van Burton echt ruk en gevaarlijk zijn.....zodra er ijs in ligt ben je het haasje en krijg je ze niet meer aan of uit...
Eigenlijk ben ik maar een gewone mus
  maandag 13 oktober 2003 @ 22:25:45 #12
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_13862103
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 21:19 schreef bruinekanarie het volgende:

[..]

Jij bent zeker niet in een park te vinden om te springen...Ik heb dat dus wel gedaan met flowbindingen; helaas op een gegeven moment schoot de pen waarmee de binding aan elkaar vast zat los.....daar zaten toen van die ringetjes voor die je altijd kwijt raakte.....Ik vond het echt gevaarlijke bindingen.....ik ben blij dat ik ze snel weg kon doen....

Misschien zijn ze wel wat relaxter op de pistes zelf maar de directe overbrenging die ik met strap bindingen heb kun je absoluut niet krijgen met Flows.....De mensen die hooguit 2 keer per jaar boarden zullen wel voor Flow kiezen is mijn mening...


Ik ben inderdaad zelden in een snowpark te vinden. Dat ik daar niet kom wil niet zeggen dat ik niet spring, ok de zwaarste krachten op je binding heb je in de pipe. Backcountry en aan de zijkanten van pistes liggen vaak schansjes en hopen sneeuw waar je de leukste dingen op kan doen. Dat jou Flowbinding is losgeschoten is een kwalijke zaak, ik ken de situatie niet maar neig naar materiaalbesef. Bindingen van een merk als Flow worden echt wel heftig getest, daar hangen ze gewichten en krachten aan die je niet zomaar even overtreft door in een pipe te spelen. Trillingen in die kabels kunnen een gevolg zijn van losse schroefjes of ringetjes. Als deze kabels los zitten zijn de krachten op de kabels groter, mogelijk heeft dit een rol gespeeld. Als er schroefjes op je strapbindingen loszitten schroef je deze ook vast voor je gaat snowboarden, anders knappen je straps. Het goed monteren en controleren van je bindingen leer je van snowboardleraren en van de verkopers in speciaalzaken en is noodzakelijk om dit soort ongelukken te voorkomen.

De overbrenging op de sneeuw is absoluut gelijkwaardig, je hebt dezelfde drukpunten op je schoen en je kunt de druk op je schoen tot minimaal hetzelfde niveau als met straps opvoeren.

Bedenk goed dat een hoop professionals, in opdracht van de sponsors, op bindingen van het merk dat hun sponsort rijden. Binnen de policy van Flow neemt het concept een belangrijkere plaats in dan het sponsoren van rijders. In die zin is hun mening nooit objectief.

Ook step-ins van Burton zijn niet slecht, het comfort van deze bindingen vind ik zelf ook niet erg groot. De straps biedt volgens mij ook niet dezelfde mogelijkheden als echte straps (dat weet ik even niet helemaal zeker, de strap zit toch in een positie vast aan de schoen?). Het voordeel van deze binding vind ik dan ook te verwaarlozen, af te schrijven eigenlijk (zeker voor de ver gevorderde snowboarder). Maar de meningen over de binding zullen door de Nederlandse snowboarder nogal snel negatief uitvallen omdat de Snowdome in Den Haag er schandalig mee omspringt. Vrijwel zonder instructie krijg je er redelijk slecht onderhouden bindingen mee, slechter dan ze eigenlijk zijn. Wat ijs op de piste met deze bindingen te maken heeft ontgaat mij volkomen! Het enige dat ik me kan bedenken is dat wanneer je een voet uit de binding haalt bij een sleeplift de binding vol ijs zit als je bovenkomt.. Dat is een standaard step-in probleem dat Flow zo goed als heeft opgelost.


---edit
Om je flowbindingen voor de volle 100 % te benutten zijn Flowschoenen aan te raden. Deze zijn speciaal ontworpen om de drukpunten van de binding goed over te brengen. Als je dermate kritisch bent en je vindt dat schoenen van Flow niet lekker zitten. Dan vind ook ik straps van een ander merk, met goed combinerende schoenen het beste alternatief.

[Dit bericht is gewijzigd door XL op 13-10-2003 22:28]

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_13862361
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 22:25 schreef XL het volgende:

[..]
Ook step-ins van Burton zijn niet slecht, het comfort van deze bindingen vind ik zelf ook niet erg groot. De straps biedt volgens mij ook niet dezelfde mogelijkheden als echte straps (dat weet ik even niet helemaal zeker, de strap zit toch in een positie vast aan de schoen?). Het voordeel van deze binding vind ik dan ook te verwaarlozen, af te schrijven eigenlijk (zeker voor de ver gevorderde snowboarder). Maar de meningen over de binding zullen door de Nederlandse snowboarder nogal snel negatief uitvallen omdat de Snowdome in Den Haag er schandalig mee omspringt. Vrijwel zonder instructie krijg je er redelijk slecht onderhouden bindingen mee, slechter dan ze eigenlijk zijn. Wat ijs op de piste met deze bindingen te maken heeft ontgaat mij volkomen! Het enige dat ik me kan bedenken is dat wanneer je een voet uit de binding haalt bij een sleeplift de binding vol ijs zit als je bovenkomt.. Dat is een standaard step-in probleem dat Flow zo goed als heeft opgelost.


Ik rijd oa ook Step Ins van Burton, met Burton Moto SI boots.
De Strap zit idd vast aan de schoen. Soms zit er wel eens ijs in, maar een skistokje lenen of met zoals bij mij de punt van je leash, die een schroevendraaier erin heeft (R.E.D. ) gebruik ik om ijs weg te bikken.
Back off, you sentimental 'moralknights' !
  maandag 13 oktober 2003 @ 23:44:50 #14
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_13864354
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 22:34 schreef Mr.Zop het volgende:

[..]

Ik rijd oa ook Step Ins van Burton, met Burton Moto SI boots.
De Strap zit idd vast aan de schoen. Soms zit er wel eens ijs in, maar een skistokje lenen of met zoals bij mij de punt van je leash, die een schroevendraaier erin heeft (R.E.D. ) gebruik ik om ijs weg te bikken.


Waarom rijd je die step-ins? Is het gemak voordeel van die step-ins niet om zeep geholpen doordat je toch 1 strap hebt? Is het tijdvoordeel dat je hebt (omdat er maar 1 strap is) niet om zeep geholpen doordat je af en toe ijs uit je binding moet 'kappen'?

Ik zou behalve tijdwinst/gemak geen argument voor het gebruik van step-in bindingen weten.

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 13 oktober 2003 @ 23:53:48 #15
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_13864584
Hey XL, we hebben deze discussie vorig jaar ook al gehad.

Flow is gewoon een andere manier van vast maken.

De een is van mening dat het minder direct reageert dan Straps, de ander vind dat het helemaal niets uitmaakt.
Het heeft ook veel te maken met het soort binding je hebt. Er kan tussen 2 verschillende strapbindingen al veel verschil zitten. Dus het is een beetje afhankelijk wat je met wat vergelijkt.
Ik denk dat de beste flowbinding minimaal heel dicht in de buurt van (goeie) strapbindingen komen te zitten.

Step-in bindingen heb ik nooit het voordeel van begrepen. Iedereen is het er over eens dat het het minder goed werkt dan Straps en Flow.
Het wordt alleen nog wel eens gebruikt bij wedstrijden waar je met je board uit begint en je naar je board moet rennen, aan moet klikken en naar beneden moet razen.
Maar verder is het in alle opzichten minder goed dan de 2 eerder genoemden.

btw Mr Zop!!!!!
Veel van die gastjes die in snowdome springen en een beetje lopen te grinden kunnen dat heel leuk in snowdome maar als ze bij de echte pro's in de echte sneeuw komen en de berg wordt net iets stijler, of de kicker wordt net iets minder perfect geshaped, dan kunnen ze het al niet meer.
Ik zal niet zeggen dat ze er helemaal niets van kunnen maar ik heb het vaak zat meegemaakt dat die lui geweldig zijn in snowworld/snowdome maar dat we ze toch redelijk voor de sokken rijden bij het echte werk.
Daarnaast rijden de echte toppers nog steeds met straps.
ik heb geboard/les gehad van de snelste mannen op snowboards. (o.a. Darren Powell en James Clifford, hij was iig 4de bij de x-games boarder X en snelste softbootrider ooit.) en die gasten zweren nog steeds bij Straps.

btw voor de mensen die nu al gaan zitten zeuren, Jah ik wou dat over die snelste mannen gewoon ff kwijt want ik ben er nog best wel trots op ook

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_13867462
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 23:44 schreef XL het volgende:

[..]

Waarom rijd je die step-ins? Is het gemak voordeel van die step-ins niet om zeep geholpen doordat je toch 1 strap hebt? Is het tijdvoordeel dat je hebt (omdat er maar 1 strap is) niet om zeep geholpen doordat je af en toe ijs uit je binding moet 'kappen'?

Ik zou behalve tijdwinst/gemak geen argument voor het gebruik van step-in bindingen weten.


Ik heb gisteren weer straps gereden, en ik zweer dat ik alleen straps fijn vind bij het springen. Voor de rest brengt mijn SI binding veel sneller mijn bewegingen over op mijn board, maak ik sneller bochten en carve ik veel en veel makkelijker. Verder is het bij mij op wintersport wel eens heuveltje op, en als je dan niet genoeg vaart heb, step ik liever even bij door eruit te gaan in een simpele beweging, bij te steppen en als ik weer vaart heb er zo weer in te stappen * click* (van ijs is dan geen sprake als je er net nog hebt ingezeten).
Bij straps is het --> straps los, heel eroverheen, anders hangen je straps er los bij, bijsteppen, er weer in stappen, o shit, ik heb vaart, stoppen, boot tussen je straps proppen, en vast"strappen" maar. En weer vaart maken door lekker te waggelen met je board (dat is trouwens vet )
Back off, you sentimental 'moralknights' !
pi_13874776
Dat verhaal van dat er ijs tussen de SI-bindingen komt is bij mij ontstaan omdat ik altijd bij heel erg koud en slecht weer aan het boarden ben; tevens zijn de lokaties niet al te best....Noorwegen e.d. en dan vooral in December Januari....

Met mijn straps heb ik dan ook wel last van dat de sneeuw snel vast vriest in mijn binding maar daar komt dan gewoon je schoen overheen en vast maken maar.

Ik moet wel toegeven dat ik een probleem heb gehad dat de buckels van mijn straps waren vast gevroren (heb ik gelukkig maar 1 keer meegemaakt en is niet tof)....

Ps. Volgende week heb ik een uitnodiging om verschillende Flow-bindingen uit te testen....Ik ga ze alleen uit testen maar ik stap echt niet van mijn straps af...

Eigenlijk ben ik maar een gewone mus
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 19:29:55 #18
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_13882081
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 08:32 schreef Mr.Zop het volgende:

[..]

Ik heb gisteren weer straps gereden, en ik zweer dat ik alleen straps fijn vind bij het springen. Voor de rest brengt mijn SI binding veel sneller mijn bewegingen over op mijn board, maak ik sneller bochten en carve ik veel en veel makkelijker. Verder is het bij mij op wintersport wel eens heuveltje op, en als je dan niet genoeg vaart heb, step ik liever even bij door eruit te gaan in een simpele beweging, bij te steppen en als ik weer vaart heb er zo weer in te stappen * click* (van ijs is dan geen sprake als je er net nog hebt ingezeten).
Bij straps is het --> straps los, heel eroverheen, anders hangen je straps er los bij, bijsteppen, er weer in stappen, o shit, ik heb vaart, stoppen, boot tussen je straps proppen, en vast"strappen" maar. En weer vaart maken door lekker te waggelen met je board (dat is trouwens vet )


(goeie) strapbindingen zijn echt wel directer dan SI bindingen!!!!

verder heb je wel gelijk dat je met SI's sneller eruit kan en dat het in de situatie die jij omschreven hebt idd handiger is.

echter, ik kom niet zo vaak in die situatie. als ik moet lopen, is het ook wel gelijk een redelijk stuk (over het algemeen).
Maar daarnaast is 1foot boarding ook een onderdeel van het snowboarden. Het is hetzelfde als wanneer je in een lift staat. tegenwoordig zie je (vooral in snowworld en co) dat mensen hun bindingen vast laten.
Echt zo treurig om te zien. Van die mensjes die dan de lift in hannessen omdat ze met beide voeten vast staan.
Maar daar kan ik het nog wel begrijpen omdat je maar op een klein gedeelte bezig bent. In de echte sneeuw vind ik echter dat je gewoon je binding los behoord te hebben in een lift....

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_13883742
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 19:29 schreef Komakie het volgende:

[..]

(goeie) strapbindingen zijn echt wel directer dan SI bindingen!!!!

verder heb je wel gelijk dat je met SI's sneller eruit kan en dat het in de situatie die jij omschreven hebt idd handiger is.

echter, ik kom niet zo vaak in die situatie. als ik moet lopen, is het ook wel gelijk een redelijk stuk (over het algemeen).
Maar daarnaast is 1foot boarding ook een onderdeel van het snowboarden. Het is hetzelfde als wanneer je in een lift staat. tegenwoordig zie je (vooral in snowworld en co) dat mensen hun bindingen vast laten.
Echt zo treurig om te zien. Van die mensjes die dan de lift in hannessen omdat ze met beide voeten vast staan.
Maar daar kan ik het nog wel begrijpen omdat je maar op een klein gedeelte bezig bent. In de echte sneeuw vind ik echter dat je gewoon je binding los behoord te hebben in een lift....


Groene piste expert
Eigenlijk ben ik maar een gewone mus
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 20:35:36 #20
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_13883771
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 19:29 schreef Komakie het volgende:

[..]
Echt zo treurig om te zien. Van die mensjes die dan de lift in hannessen omdat ze met beide voeten vast staan.
Maar daar kan ik het nog wel begrijpen omdat je maar op een klein gedeelte bezig bent. In de echte sneeuw vind ik echter dat je gewoon je binding los behoord te hebben in een lift....


Inderdaad, schande! Die boarders verklooien het imago van de sport. Slecht voor het humeur van andere mensen in die rijen en slecht voor de relatie skier-boarder!

Wat ik me ook altijd afvraag, als je duck staat en je pakt met twee voeten in de binding een lange sleeplift, doet dat dan niet verschrikkelijk veel pijn!?

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_13885107
ik switch altijd in die ankerliftjes
Dus na 5 minuten wissel ik om, je hebt waar ik kom ook sleepliften van 20 minuten enzo. Dus das best kut, telkens een kracht aan 1 been hebben. Paddestoelliftjes zijn dan helemaal een uitkomst
Groene piste kenner? Hehe het leuke fenomeen he, smeltende sneeuw, ben je lekker aan het boarden kom je ineens een fucking drassig stuk tegen van gras en modder
Dan kan je de groeven niet op 1 hand tellen als je beneden bent. Gelukkig weten de Oostenrijkers wel van wanten met waxen/slijpen/schuren/smelten etc etc. :p
BTW, werkt mijn filmpje al bij 1 van jullie?
Back off, you sentimental 'moralknights' !
pi_13885636
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 20:35 schreef XL het volgende:

[..]

Inderdaad, schande! Die boarders verklooien het imago van de sport. Slecht voor het humeur van andere mensen in die rijen en slecht voor de relatie skier-boarder!

Wat ik me ook altijd afvraag, als je duck staat en je pakt met twee voeten in de binding een lange sleeplift, doet dat dan niet verschrikkelijk veel pijn!?


Het doet geen pijn....maar daar heb ik een voordeel omdat mijn knieen niet goed staan en ik loop dus als een pinguin met mijn poten naar buiten.....ik sta op een board een geheel natuurlijke houding...

En ik heb ook de pest aan boarders waar de rest op moet wachten omdat ze ff 'snel' hun bindingen staan te strappen in de lift....

Eigenlijk ben ik maar een gewone mus
pi_13885837
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 21:26 schreef Mr.Zop het volgende:
ik switch altijd in die ankerliftjes
Dus na 5 minuten wissel ik om, je hebt waar ik kom ook sleepliften van 20 minuten enzo. Dus das best kut, telkens een kracht aan 1 been hebben. Paddestoelliftjes zijn dan helemaal een uitkomst
Groene piste kenner? Hehe het leuke fenomeen he, smeltende sneeuw, ben je lekker aan het boarden kom je ineens een fucking drassig stuk tegen van gras en modder
Dan kan je de groeven niet op 1 hand tellen als je beneden bent. Gelukkig weten de Oostenrijkers wel van wanten met waxen/slijpen/schuren/smelten etc etc. :p
BTW, werkt mijn filmpje al bij 1 van jullie?
Dat switchen doe ik ook maar bij mij gaat het continue....en ik heb afgelopen jaar voor het eerst het fenomeen gezien dat er beekjes ontstonden in de pistes.....met rotsen e.d.....daar heb ik mijn board helemaal aan gort gereden...misschien had ik ook beter kunnen steppen....maar ik ben er continue overheen gesprongen....

Paddestoeltjes liften heb ik een nare ervaring mee dat het paddestoeltje niet echt vast zat waardoor het vel dat tussen mijn been en zak in zak tussen een kier kwam tijdens het switchen....(ik switch tegenwoording wat zorgvuldiger en voorzichtiger)

En je filmpje kan ik niet bekijken, ik mis een codec.....kan je 'm in een ander formaat submitten...??

Eigenlijk ben ik maar een gewone mus
pi_13886355
Back off, you sentimental 'moralknights' !
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 22:28:19 #25
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_13886764
To Komakie: Ik heb ut wel mezelf aangeleerd met als 3 redenen : eindeloos tijd 's avonds om gratis indoor te boarden, ff geen geld voor een les (en die waren destijds moeilijk te plannen), en het leek me wel te leren. [heb overigens in die 3 weken 1 keer een man geraakt. (op zo'n hobbel piste) en 1x zelf snoeihard gevallen omdat ik achterom mijn excuus aanbood aan een vrouw die ik iets te dicht naderde ]

Misschien mis ik de discussie een beetje maar is het nou sowieso een probleem als er iemand met zijn 2 bindingen vast, in een sleeplift, hangt?
'k bedoel ik doe dat altijd, maar ik pleur er niet uit hoor

:: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')