Een aantal jaren terug had ik een 16x CD-Rom speler op de zwarte markt gekocht, deze bleek al vrij snel niet goed te zijn.
Maar toen wist ik nog niet dat sommige bedrijven op de zwarte markt geen echte bedrijven zijn, maar min of meer personen die snel een aantal defecte apparaten willen verkopen.
Ik heb het idee dat er tegenwoordig vooral eerlijke bedrijven zijn die computerhardware verkopen op de zwarte markt, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.
Wat meer recentelijk:
Enkele maanden geleden had ik bij Videoland in de Mare, Alkmaar, 9 DVD's gehuurd waarvan 4 of 5 2-dagen films en de rest weekfilms.
Er was toen een aktie dat je per 2-dagen film en per 2 weekfilms een kaartje krijgt.
Als je daar dan 8 van had, kreeg je een gratis DVD.
De mevrouw die aan de kassa stond gaf mij geen enkel kaartje.
Helaas kwam ik daar de volgende keer achter, toen ik weer DVD's huurde.
Toen kreeg ik dus wel het aantal kaartjes, maar dit keer door een meneer die daar ook werkt.
Een tijdje terug (ergens in juni) ging ik naar Muco Modelbouw BV om te kijken voor onderdelen van een elektrische bestuurbare auto.
Ik had het onderstel of hoe je dat ook noemt van een vriend overgekocht, en die was volgens de meneer die bij Muco werkt in goede staat.
Ik had daar dus onderdelen gekocht, waaronder een accu, een zender, een motor en een snelheidsregelaar van meer dan 300 euro.
Blijkbaar wilde die meneer die dure snelheidsregelaar maar al te graag aan mij verkopen zo bleek later.
Ik heb dus allen in elkaar laten zetten door die goede vriend (die overigens veel verstand heeft van elektrische bestuurbare auto's, plus dat er een blaadje met instructies bij de snelheidsregelaar zat, waarop alles duidelijk stond).
Afijn, die goede vriend had alles dus goed in elkaar gezet.
Ik dus blij, want hij deed het.
Na enkele dagen was ik met die bestuurbare auto aan het rijden, en ineens valt ie uit.
Blijkt de aandrijfas van de motor verschoven te zijn.
Dat bleek geen ramp, want die kon ik gewoon aanschroeven volgens de meneer van Muco Modelbouw BV.
Ik dus weer verder plezier hebben van mijn elektrische bestuurbare auto (die zo rond de 50 KM/h ging overigens).
Opeens viel die weer uit.
De meneer van Muco Modelbouw BV. vroeg mij of ik alles correct had aangesloten, en uiteraard was dat het geval, want hij deed het gewoon.
Toen ging die meneer er zelf mee klooien (draadjes erin, accu aangesloten, wat later de doodsteek bleek voor die snelheidsregelaar).
Ik moest toen zo'n accuding aansluiten aan die snelheidsregelaar dmv. 4 penlites (dat is iets wat eigenlijk alleen voor benzine-modellen bedoeld is).
En ja hoor, toen ging ie dus helemaal kapot.
Uiteindelijk zou hij hem voor reparatie opsturen, en ik zou een belletje krijgen wanneer die gerepareerd was (kon een tijdje duren).
Ik had het al helemaal gehad en vroeg of ik mijn geld terug kon krijgen, in ieder geval voor de overige onderdelen die nog in goede staat waren, maar dat was niet mogelijk, helaas.
En dat belletje heb ik ook nooit gehad.
Hij zal wel gedacht hebben: "Wat een sukkel, die is zijn geld mooi kwijt."
Mijn laatste ervaring was vandaag:
Ik had bij de Free Record Shop de programma's gekocht, respectievelijk Magix Techno Music Maker en Music Maker Techno & Trance Edition.
Van de goedkopere kreeg ik een nog afgesloten verpakking, compleet met boekje en CD-Rom, maar van de duurdere (Techno & Trance) kreeg ik de showroom-verpakking die dus leeg was, met alleen de CD-Rom.
Ik kan mij niet voorstellen dat Magix er geen boekje bij zou leveren.
Het filiaal van de Free Record Shop waar ik het overigens over heb is die in de stad van Alkmaar, naast de V&D.
Ik ben eigenlijk benieuwd of mensen iets soortgelijks hebben meegemaakt.
Met vriendelijke groet,
David
Ik kocht er een nieuwe upgrade kit die na 3 weken kapot ging, stuurde het terug en ze blijven gewoon volhouden dat ze er niks van weten, niks ontvangen volgens hun
Ben nog niet klaar met ze.
Na lang zoeken eindelijk ook ooit eens Blood 2 bij een Van Leest gevonden, wilden ze daar gewoon 90 gulden voor hebben (spel was toen al 4 jaar uit, doos was in verregaande staat van ontbinding, dat soort dingen)
[Dit bericht is gewijzigd door Skull-splitter op 03-10-2003 15:12]
quote:In welk opzicht valt oplettend hier te voeren?
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:09 schreef speedfreakssj het volgende:
Sorry hoor maar jij bent echt NIET oplettend.
Afijn, hij baalde. enorm
quote:Damn, "naief" is hier zelfs een understatement
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:13 schreef SteveVai het volgende:
Afijn, hij baalde. enorm
quote:Ik neem aan dat je mij bedoelt.
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:09 schreef speedfreakssj het volgende:
Sorry hoor maar jij bent echt NIET oplettend.
Maar het is nou eenmaal zo dat er altijd mensen zijn die je een loer willen draaien, het probleem is dat je dat dus niet altijd verwacht.
Bij een vage site of iets dergelijks zou ik extra goed opletten, maar ik ben erg terughouden tegenwoordig met de aanschaf van producten van dat soort winkels/bedrijven.
Ik herinner mij dat ik vroeger eens via internet 6 mp3-cd's had gekocht met een verscheidenheid aan dance en trance muziek, nog lang voordat napster populair werd, en mp3 de bekendheid had die het nu heeft.
Het totale pakket kostte niet minder dan 175 NLG (ik meen incl. btw).
Het scheelde niet veel of ik had niks ontvangen, het duurde namelijke een behoorlijke tijd voordat ik die CD's thuis ontvangen had.
Echter, als ik nu iets via internet zou bestellen doe ik dat alleen via betrouwbare winkels/bedrijven.
Ik heb wat dat betreft mijn lesje wel geleerd.
ik koop een compleet systeem .. en zeg :"ik heb al een monitor, laat die maar zitten... maar doe er maar wel 32mb extra bij in" ... ok .. doetie. . . maar wat doet die lul nou op de bon .. hij ruilt dat 1om 1 om. . oftewel . . mijn 32mb koste toen de prijs van mijn monitor. . . hij heeft me geen verschil terug gegeven . .. (monitor was toen een paar 100 gulden . .en dat geheugen een paar 10-tjes)
maarja. . daar kwam ik te laat achter. . dus ik terug naar de winkel . ..
zeggen ze daar : "gekocht is gekocht, daar veranderen we niks meer aan"
oplichters zijn het .. .
quote:heh.... nou, jouw broertje is in ieder geval te pakken op heling, aangezien je bij "twee gasten in een busje" voor zoiets er van uit kunt gaan dat het gejat is..... Dat dat dit keer niet zo is, maar gewoon oplichting, doet daar niets aan af.....
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:13 schreef SteveVai het volgende:
<blabla> Waar zijn die gasten op te pakken?
quote:Mwach
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:18 schreef kwib het volgende:[..]
Damn, "naief" is hier zelfs een understatement
zegt hij, heej uhm heb jij mischien interesse in een paar boxen?
ik: sure geef maar hier, dus ik wil die doos uit de auto pakken (bwahaha die blik op hun gezicht)
hij: neej die heb ik over, maar ze zijn al verkocht is retegoed merk en ik wil er graag zelf wat voor hebben...
ik: hmmm nah dacht het niet, als het jou toch in de weg zit neem ik ze wel mee, maar betalen ga ik er iet voor
toen reed hij boos weg...
quote:hier had ik een zaak van gemaakt...
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:18 schreef Flierp het volgende:
megapool ..maarja. . daar kwam ik te laat achter. . dus ik terug naar de winkel . ..
zeggen ze daar : "gekocht is gekocht, daar veranderen we niks meer aan"oplichters zijn het .. .
wat een oplichters zeg
quote:duh!
megapool ..
[..]
oplichters zijn het .. .
quote:Ik had eergisteren meen ik, een topic geopend over een draadloze netwerkkit van Kobishi.
megapool ..ik koop een compleet systeem .. en zeg :"ik heb al een monitor, laat die maar zitten... maar doe er maar wel 32mb extra bij in" ... ok .. doetie. . . maar wat doet die lul nou op de bon .. hij ruilt dat 1om 1 om. . oftewel . . mijn 32mb koste toen de prijs van mijn monitor. . . hij heeft me geen verschil terug gegeven . .. (monitor was toen een paar 100 gulden . .en dat geheugen een paar 10-tjes)
maarja. . daar kwam ik te laat achter. . dus ik terug naar de winkel . ..
zeggen ze daar : "gekocht is gekocht, daar veranderen we niks meer aan"oplichters zijn het .. .
Afijn, uiteindelijk heb ik dus nog een tweede USB-adapter erbij moeten kopen á 29 ¤ en nogwat eurocent.
En wat me dan opvalt is dat die eerste duurdere prijs zo'n 50 ¤ extra is, voor dus een 2de USB-adapter die uiteindelijk niet in het pakket bleek te zitten.
Dat is dus zo'n 20¤ meer dan een losse USB-adapter.
Maar ik kan mij ook vergissen.
In het pakket zatan namelijk twee PCMCIA-kaarten, terwijl er op de Megapool-website één staat vermeld.
Echter, ik kan alleen via mijn laptop draadloos internetten als er één PCMCIA kaart in de router zelf zit en één in de laptop.
Dus dan kan je je afvragen of dat pakket van 99¤ een PCMCIA-kaart mist, of dat ik uiteindelijk toch zwaar ben opgelicht.
levert een dakkapel +kozijnen
ipv 100% oplevering leveren ze maar 80% op.
incasso was via hypotheek al gedaan..
verhaal 1 : ze zijn met vakantie
verhaal 2: ze maken een doorstart
verhaal 3: ze zijn failliet
verhaal 4: ze zijn overgenomen door een ander bedrijf in een andere plaats..
brief van de gemeente : er is geen vergunning verleent voor het dakkapel dus hij moet eraf..
ik bel de directeur van verhaal 4 om in ieder geval de tekeningen te regelen zodat ik door kon tot zij weer terug waren van vakantie..
dat was in orde.. althans zodra hij er bij kon...
wat gebeurde dat ik dus na veel BS geen tekeningen kon krijgen
de gemeente hijgend in mijn nek
ik heb voor de veiligheid een architekt in de arm moeten nemen, deze maakte de tekeningen voor de vergunning..
na 1 maand: afwijzing van de gemeente, dakkapel voldeed niet aan de eisen..
ik bel diplomat weer op met deze info..
deze had geen mensen over voor dit werk,en na wat gezeur..
vertelde ik dat als ik nu een offerte zou laten maken voor de onkosten voor het ombouwen van mijn dakkapel
en wij de onkosten 50/50 zouden splitten,dan zou ik de handtekening zetten onder het geinstalleerde materiaal door hun,om zodoende de zaak af te handelen..
na ontvangst van de offerte van 4500 euro belde ik de man op..
50/50 hadden we afgesproken...
zeg die man: Ik heb geen zin meer dat jullie mij lastig vallen met dit soort telefoontjes,ik Betaal nu niet,nooit niet,never.
en die inmiddels voor mijn gevoel, hondelul, hing gewoon de hoorn erop......
Consumentenbond zegt: verloren zaak
Stiching eigenhuis zegt: verloren zaak
Breekijzer: reageert niet
de consumentenbond en eigenhuis zeggen beide, dat het bedrijf failliet is en dat er een "onbekend' persoon in een andere plaats toevallig een bedrijf heeft opgestart met dezelfde werkzaamheden en dezelfde bedrijfsnaam...
echter vindt ik het vreemd als men op de website adverteert "Diplomat vierde in 1999 haar 25-jarig bestaan met een wereldproduct. Een bedrijf waar men u als klant persoonlijk kent en u ook zo behandeld. Vakmanschap staat voorop en de deskundige monteurs weten wat service is en laten dat zien ook! De positieve en klantvriendelijke benadering door de medewerkers is naast de kwaliteit voor vele klanten een extra reden om met Diplomat in zee te gaan. "
quote:Ik denk dat als het broertje bijv. een jaar of 12 is en daardoor nog niet redelijkerwijs kan aannemen dat het heling betreft (je bent immers nog niet volwassen en hoeft niet bekend te zijn met allerlij vage regeltjes, dat je ervanuit mag gaan dat het broertje opgelicht is.
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:19 schreef Croga het volgende:[..]
heh.... nou, jouw broertje is in ieder geval te pakken op heling, aangezien je bij "twee gasten in een busje" voor zoiets er van uit kunt gaan dat het gejat is..... Dat dat dit keer niet zo is, maar gewoon oplichting, doet daar niets aan af.....
Degenen die hier de oplichters zijn zijn redelijkerwijs oudere mensen met gezond verstand (blijkbaar niet) die een broertje graag geld afhandig maken, en er misschien wel via regeltjes mee weg komen.
Dat klopt gewoon niet, justitie zou zich dan moeten schamen, en diep ook.
ik hoop dat als er meer mensen zijn die iets soortgelijks hebben meegemaakt, en ook niet door officiële instanties worden geholpen, dat diegenen dan dit topic lezen.
Want ik denk dat de mensen samen een advocaat in kunnen huren (hoe meer mensen hoe minder kosten per persoon) of dat er rechtsbijstand bestaat waarbij de kosten (hopelijk) vrij laag zullen zijn.
Ik weet bijna zeker dat je zo'n rechtszaak (met meerdere mensen) moet kunnen winnen, eventueel tegen de gemeente omdat die jou (of jullie indien er meerderen zijn) in de kosten joegen, terwijl je daar niks aan kon doen.
Ik heb helaas weinig tot geen verstand van rechtszaken etc., maar het is een idee.
Ik hoop dus dat er anderen zijn die je daarmee verder kunnen helpen.
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:40 schreef Billekoek het volgende:
Door mn moeder toen ik klein was. Nu ben ik te zwaar.
ik ben een keer belazerd, ik had een mengpaneel gewonnen van 500 gulden bij een tijdschrift. Ik had daarvoor superijverig een mengpaneel ontworpen.
ik kreeg dat ding dus gewoon niet.
-het mengpaneel was niet meer te krijgen
-ze waren druk
-etc. etc.
ik heb ze gewoon iedere dag even opgebeld en een jurist erachteraan gestuurd. Toen maakten ze de fout door de rechtsbijstand te beloven de mixer te leveren toen moesten ze wel. 2 maanden later was het tijdschrift verdwenen. kennelijk hadden ze geldnood ofzo.
uiteindelijk werd het in april het jaar daarna opgelost.
en was ik 10.000 extra lichter ivm nalatigheid bedrijf 1.
opgelucht dat er wel bedrijven zijn die klaar staan voor hun klanten (bedrijf 2)
en de gemeente niet altijd moeilijk doet,als je duidelijk en eerlijk kan uitleggen wat het probleem is...
en ook laat zien dat je er alles aan gedaan heb om het op te lossen...
ben inmiddels met een advocaat bezig welke andere prijs via/via hanteerd dan normaliter...
ook al denkt Diplomat van mij af te zijn..
ik zal ze krijgen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |