abonnement Unibet Coolblue
pi_13619302
Naast Sortavala staat ook Talinn in de planning. Zijn er misschien mensen met leuke verhalen over de hoofdstad van Estland???


groetjes,


MH

pi_13619581
mooie oude stad, er is een groot park/tentoonstellingsgebied, ben de naam even kwijt. Of neem even de snelboot naar Helsinki.
Name's Smalls. Leonard Smalls. My friends call me Lenny... only I ain't got no friends.
pi_13619651
In Baltische Staten staan wat nuttige stukjes over Tallinn, met twee ll'en. Die kant wil ik zeker nog eens op.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_13619812
dank je wel voor de tip!
pi_13620527
Er zullen wel genoeg gewillige dames zijn he
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_13635243
Ik ben er pas geweest en Tallinn is echt een prachtige stad.

Het bestaat uit een "boven-" en een "benedenstad"; er zijn dus grote hoogteverschillen. Vanaf de bovenstad heb je mooie uitzichtpunten over de benedenstad. De bovenstad heeft een heel mooie ortodox-Russische kathedraal en het parlementsgebouw. Tegenover die kathedraal, naast het parlementsgebouw zit een erg goed restaurant. Wel een van de duursten van de stad, maar dat is voor ons nog heel betaalbaar.

De benedenstad is het echte, mooie oude centrum. Het centrale plein is het Raadhuisplein, met dus het oude raadhuis (toren kun je beklimmen) en voor gebak is Café Anglais de aangewezen plek. Niet aan dit plein gaan eten: te duur voor doorsnee eten en vol met toeristen. In de benedenstad staan mooie oude pakhuizen. De belangrijkste straat is 'Pikk'; daaraan staan ook een paar fraaie Jugendstil-panden en gildehuizen. Aan het einde van Pikk naar het noorden is een oude stadspoort en daarachter een park met een monument voor de slachtoffers van de Estonia-ramp. Als je vanaf die poort de oude stadsmuur volgt zie je hoe goed die nog intact is en hoeveel toren er nog zijn (29!).

Ietsje uit het centrum heb je nog het Bezetingsmuseum over de Russiche bezetting. Ook een mooi, modern pand. Daar vlakbij zit het Uniquestay hotel. Erg mooi ingericht en een computer met gratis internet op elke kamer.

pi_13826799
http://www.autostop.lt/main.php

klik op free accomodation, je kan doorlinken naar estland zelf: http://nederlands.hospitalityclub.org/indexned.htm

veel plezier! ~grania

Let's check out that wave, before it checks out us!
pi_17556888
Tallinn

De meeste nederlanders hebben waarschijnlijk nog nooit van Tallinn gehoord, laat staan dat ze weten waar het ligt. Toch is het een prachtige stad waar het goed toeven is en waar veel te zien is.

Tallinn is de Hoofdstad van Estland en omdat ik voor school (ik zit in 6VWO) een project over de toetreding van Estland maak ben ik er samen met een klasgenoot en docent geweest. Het is een moderne stad die veel moois te bieden heeft. Daarom wil ik graag wat vertellen over Tallinn. Ik denk dat misschien meer mensen het leuk zouden vinden om een bezoekje te brengen aan deze stad!

Estland en zeker Tallinn zijn modern en aan niets merk je dat het een voormalige Sovjetrebubliek is geweest. De mensen zijn erg vriendelijk en gastvrij en vooral de jongeren spreken perfect Engels. Je kan er rechtstreeks heen vliegen via KLM of Estonian Air maar je kan ook via Helsinki reizen. Als je via Helsinki reist kun je met de prijsvechter Vbird vliegen en vanuit Helsinki varen in de zomer 7 lijndiensten van Helsinki naar Tallinn. Een retourtje kost je 20 tot 30 Euro en de reis is confortabel en mooi. De overtocht duurt 2-3 uur.

In Tallinn aangekomen loop je de haven uit en wandel je tegen de oude stadsmuur. Deze stadsmuur met 29 torens is kenmerkend voor de middeleeuwse hanzestad. Er zijn op ongeveer 2 km2 8 kerken, prachtige gebouwen, leuke steegjes en een prachtig stadsplein met het gemeentehuis. De stad wordt door sommigen klein Praag genoemd en de oude binnestad met stadsmuur staat op de lijst van de UNESCO.

Het is niet gevaarlijker als in andere steden maar je moet natuurlijk niet overdreven gaan lopen showen met je westerse luxe. Wij hebben niks gemerkt van criminaliteit en hebben geen politie gezien. Ik voelde me er gewoon veilig en denk dat Tallinn niet crimineler is als b.v. Amsterdam of Brussel. Er zijn veel gezellige restaurantjes waar je goedkoop en erg lekker kan eten. Doordat het prijspeil in Tallinn veel lager ligt als in Nederland is het er niet duur. Je betaald met Eeks (Estse Kronen) maar omdat deze gekoppeld is aan de Euro heb je geen last van inflatie of andere zaken. Creditcards en Euro's zijn overigens ook geen probleem

Er zijn veel hotels met verschillende prijsklassens. De luxe hotels rekenen westerse prijzen. Wij zaten in een Hostel (ALUR) en die was goed maar eenvoudig.

Omdat Tallinn een kleine stad is kun je alles in princiepe te voet afleggen. Als je toch met het openbaar vervoer wil kun je beter een Tallinn Card kopen want dan mag je ook gratis in de Musea.

Als je naar Tallinn gaat probeer dan in iedergeval de trots van het land: VANA TALLINN Het is een kruiden liqeur die erg goed smaakt. In de winter is het erg koud in Tallinn maar omdat het een land klimaat heeft is het er in de zomer prachtig en warm. Het is een ideale stad voor mensen die eens een andere stedentrip willen maken als naar Parijs of London. Het een leuke stad maar omdat het niet gek groot is ben je er drie dagen zoet maar kun je je er geen week vermaken. Het is makkelijk te combineren met een bezoek aan Helsinki maar wel vele malen mooier

Meer informatie kun je vinden op de volgende sites:

http://tallinn.pagina.nl (nieuwe erg goede site met alle info voor je reis)
http://estland.pagina.nl
http://visitestonia.com
http://www.tourism.tallin(...)78255686181a0685ab93

of over ons project:

http://web.kennisnet2.nl/vo/scholier_havovwo/werkstukken/estland

tenslotte: Ik ben geen lid van het Ests verkeersbureau of heb commerciele belangen bij Tallinn maar ben gewoon erg gegrepen door deze prachtige stad!
pi_17557175
ehhhm oke, bedankt.
I rawk
pi_17557554
Ik hoop deze zomer de Baltische Staten te bezoeken, dus ook Talinn.

Alleen beetje apart stukje hierboven, een hoog "ja leuk dat je het ook even meld' niveau!
  zondag 7 maart 2004 @ 18:52:08 #11
18079 neok
all the way
pi_17559000
Vooral je ondertitel slaat de nagel op de kop. Als je maar kan zuipen. Schijnt dat vele Zweden de oversteek naar Tallinn maken tijdens het weekend omdat het er zo goedkoop is. De alcohol dan
Buenos dias Tristeza
pi_17560075
Er was hier volgens mij al een topic over Tallinn hoor. Zo onbekend is het niet.
pi_17560179
Ik vond het nogal een dorpje toen ik er was. Maar wel een lief dorpje hoor! Gezellig pleintje met verschillende kroegjes, dicotheekje om de hoek en als je er in het voorjaar of zomer bent, lijkt het al 6 uur als je de discotheek uitrolt, maar is het in werkelijkheid nog maar een uur of half 4. Is wel even vaag in het begin.
Ik vond het er leuk, zeker een aanrade. En inderdaad, sta niet raar te kijken van Zweden die om 9 uur al dronken zijn van het goedkope bier
En Estionian Air is een prima maatschappij. Djee, ik moet er maar weer eens heen denk ik...
Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
pi_17560245
quote:
Op zondag 7 maart 2004 17:06 schreef lenin het volgende:

Estland en zeker Tallinn zijn modern en aan niets merk je dat het een voormalige Sovjetrebubliek is geweest.
Praat geen onzin.
pi_17560294
quote:
Op zondag 7 maart 2004 19:50 schreef rosstek het volgende:

[..]

Praat geen onzin.
Euh, daar ben ik het wel mee eens ja. Het is juist duidelijk dat het een ex-sovjetstaat is, ondanks dat ze moderner zijn geworden. Al kijk je gewoon om je heen en lees je de stad, dan is het duidelijk. Maar ook instellingen ed hebben nog wat resten. Alleen er is geen cyrillisch schrift geloof ik, maar daar houdt het dan ook wel op.
Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
  zondag 7 maart 2004 @ 20:31:04 #16
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_17561118
Er heeft een meisje uit Talin een jaar bij mijn ouders gewoond vorig jaar. Misschien ga ik van de zomer wel bij haar langs. Lijkt me een ontztettend mooie stad. Ook het land gewoon lijkt me mooi..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_17563185
Sinds wanneer hebben er veel mensen nog nooit van die stad gehoord? Hoofdsteden zijn meestal wel bekend dacht ik zo...
Learn the rules and break them.
pi_17563255
Ik zit nu in Riiga, waar je vrij duidelijk nog invloeden van de Russen ziet. Voornamelijk omdat de helft van de bevolking Russisch is. Cyrillisch schrift zie je heel veel. 't Is bijna een 2talig land (ook al zijn ze op dit moment bezig met dat te veranderen, onderwijs in russisch is/wordt (weet niet precies hoe ver ze zijn) afgeschaft). Kan me moeilijk voorstellen dat dat in Estland ineens heel anders is.
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
  FOK!fotograaf zondag 7 maart 2004 @ 23:57:53 #19
73911 ultra_ivo
pi_17565749
In Estland zijn de Russen meer geconcentreerd in een aantal gebieden/steden (vooral de regio Narva/Köhtle Järvaa). Ook wel redelijk wat in Tallinn. Maar in Tartu bijvoorbeeld bijna geen.
Letland heeft weer een iets andere situatie. Ook meer Russen die er in de oude republiek al woonden (voor de oorlog).

Ivo
  maandag 8 maart 2004 @ 00:19:58 #20
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17566186
Het stikt er alleen van de bezopen Finnen in de cafe's in het weekend
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_17575843
Zitten d'r lekkere meiden?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_17580584
Lekkere meiden in overvloed
pi_19494953
Ik en mijn beste vriend willen deze zomer liften naar Estland, wie heeft hier ervaring mee?
Heeft iemand tips?
En wie heeft er tips voor in Estland zelf, goedkope hotelletjes?
pi_19533047
Niemand??
  maandag 31 mei 2004 @ 13:32:52 #25
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19533358
Waarom Estland vraag ik me af?! Het is nou niet echt een van de meest voor de hand liggende bestemmingen om al liftend naar toe te gaan!
pi_19533636
quote:
Op maandag 31 mei 2004 13:32 schreef Liejannuh het volgende:
Waarom Estland vraag ik me af?! Het is nou niet echt een van de meest voor de hand liggende bestemmingen om al liftend naar toe te gaan!
Wij willen gewoon heel erg graag naar Estland, het lijkt ons een prachtig land.
Maar helaas hebben we niet zoveel geld, dus we vroegen ons af hoe het was om te liften naar Estland. Zo duidelijk? Heb jij hier misschien ervaring mee?
  maandag 31 mei 2004 @ 13:46:26 #27
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19533707
Ik ben nog nooit die kant uit geweest.
Maar er is ook nog ergens een topic over Helsinki en volgens mij kun je daar heel goedkoop naar toe vliegen en daar vandaan met de boot naar Estland.
pi_19533859
quote:
Op maandag 31 mei 2004 13:46 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben nog nooit die kant uit geweest.
Maar er is ook nog ergens een topic over Helsinki en volgens mij kun je daar heel goedkoop naar toe vliegen en daar vandaan met de boot naar Estland.
Ja dat had ik idd al gezien, maar het lijkt ons ook erg spannend om te gaan liften.
Nouja ik wacht de reactie wel af hier, anders gaan we gewoon met het vliegtuig.
pi_19567348
De binnenstad van Tallin lijkt op het sprookjesbos de Efteling. Jammer dat ze niet zoveel keus hebben bij de Mc Donalds, in tegenstelling tot die in Berlijn, waar we op de terugweg aten..

Je kunt varend naar Tallin. Neem eerst de trein naar Noord-Duitsland, alwaar een boot vertrekt naar Helsinki en/of Tallin, eventueel met overstappen..
pi_19567418
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 16:18 schreef Stoja het volgende:
Ik en mijn beste vriend willen deze zomer liften naar Estland, wie heeft hier ervaring mee?
Heeft iemand tips?
En wie heeft er tips voor in Estland zelf, goedkope hotelletjes?
Van Estland weet ik het niet, maar in Letland zijn de hotels echt duur. Voor een goedkoop hotel betaal je al gauw 40 euro per nacht. Ik ben dus in Letland geweest, waar ik het geluk had, al mensen te kennen. Maar als je echt in nood zit: je mag bijna overal ongestoord je tentje neerplanten, voor zover ik weet. Liften in het oosten zelf, is geloof ik ook niet heel moeilijk. Misschien is het even moeilijk om west-europa uit te komen, liftend.
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_19576573
ik zag een tijdje geleden yorin travel over Tallinn, en ze zeiden daar dat er in verhouding echt ontiegelijk veel jongeren wonen. En het uitgaan daar is ook echt helemaal fantastisch, aldus yorin. Maar het zag er echt heel erg leuk uit. Dus....uitgaan daar!
the liver is evil, it must be punished
pi_19581476
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 18:15 schreef jeoren het volgende:
De binnenstad van Tallin lijkt op het sprookjesbos de Efteling. Jammer dat ze niet zoveel keus hebben bij de Mc Donalds, in tegenstelling tot die in Berlijn, waar we op de terugweg aten..

Je kunt varend naar Tallin. Neem eerst de trein naar Noord-Duitsland, alwaar een boot vertrekt naar Helsinki en/of Tallin, eventueel met overstappen..
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 18:18 schreef daReaper het volgende:

[..]

Van Estland weet ik het niet, maar in Letland zijn de hotels echt duur. Voor een goedkoop hotel betaal je al gauw 40 euro per nacht. Ik ben dus in Letland geweest, waar ik het geluk had, al mensen te kennen. Maar als je echt in nood zit: je mag bijna overal ongestoord je tentje neerplanten, voor zover ik weet. Liften in het oosten zelf, is geloof ik ook niet heel moeilijk. Misschien is het even moeilijk om west-europa uit te komen, liftend.
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 23:20 schreef Roosje11 het volgende:
ik zag een tijdje geleden yorin travel over Tallinn, en ze zeiden daar dat er in verhouding echt ontiegelijk veel jongeren wonen. En het uitgaan daar is ook echt helemaal fantastisch, aldus yorin. Maar het zag er echt heel erg leuk uit. Dus....uitgaan daar!
Ik ga niet naar Estland voor de McDonalds hoor jeoren. Weet je nog hoeveel de boottrip kostte?

daReaper, heb je ervaring met liften in het oosten? Ja ik had me ook al bedacht dat het liften in Nederland en Duitsland misschien moeilijk kan worden.

Roosje11, ja dat heb ik ook gezien bij yorin travel leuk he???
pi_19582005
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 10:05 schreef Stoja het volgende:

[..]


[..]


[..]

Ik ga niet naar Estland voor de McDonalds hoor jeoren. Weet je nog hoeveel de boottrip kostte?

daReaper, heb je ervaring met liften in het oosten? Ja ik had me ook al bedacht dat het liften in Nederland en Duitsland misschien moeilijk kan worden.

Roosje11, ja dat heb ik ook gezien bij yorin travel leuk he???
Geen ervarging mee zelf
Wel een keer 1tje opgepikt, toen ik met n letse vriend van mij onderweg was naar Cesis. Volgens mij stond die daar nog niet heel lang... Maar zeker weet ik niet, want zowel die vriend van mij als zij spraken amper engels, en ik op dat moment nog amper Lets.
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_19587944
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 13:33 schreef lenin het volgende:
Tallinn de grote onbekende in het oosten!
liften
pi_19587958
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 10:35 schreef daReaper het volgende:

[..]

Geen ervarging mee zelf
Wel een keer 1tje opgepikt, toen ik met n letse vriend van mij onderweg was naar Cesis. Volgens mij stond die daar nog niet heel lang... Maar zeker weet ik niet, want zowel die vriend van mij als zij spraken amper engels, en ik op dat moment nog amper Lets.
Hehe ok dan
pi_19592723
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 18:18 schreef daReaper het volgende:
Van Estland weet ik het niet, maar in Letland zijn de hotels echt duur. Voor een goedkoop hotel betaal je al gauw 40 euro per nacht.
En dat is duur?
pi_19592873
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 17:22 schreef k_man het volgende:

[..]

En dat is duur?
Wel als je daar heen gaat, met de verwachting een low-budget vakantie hebben.
Verder is alles in principe wel goedkoop (behalve kleren).
En hotel met die prijs was voor mij in ieder geval geen optie, aangezien ik er 3 maanden was.
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
  Moderator woensdag 2 juni 2004 @ 19:29:11 #39
45833 crew  Fogel
pi_19596092
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 10:05 schreef Stoja het volgende:

Weet je nog hoeveel de boottrip kostte?
Een day cruise (op dezelfde dag heen en weer van Helsinki-Tallinn) kostte 27/7/2003 44 euro met de Nordic Jet Line.

-edit- Dit was per persoon en zonder auto.

[ Bericht 7% gewijzigd door Fogel op 02-06-2004 21:27:23 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_19597305
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 19:29 schreef Fogel het volgende:

[..]

Een day cruise (op dezelfde dag heen en weer van Helsinki-Tallinn) kostte 27/7/2003 44 euro met de Nordic Jet Line.
¤17 met ecruro lines of zoiets op een dag heen en weer zonder auto o.i.d.
anders enkeltje ¤10 dus retour ¤20,=
pi_19610156
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 20:10 schreef lenin het volgende:

[..]

¤17 met ecruro lines of zoiets op een dag heen en weer zonder auto o.i.d.
anders enkeltje ¤10 dus retour ¤20,=
Je bedoelt http://www.eckeroline.fi/ ?

Ik heb zelf geboekt op http://www.tallink.fi/en/index.html
Tallinn cruise on m/s Romantika Je betaalt dan 55 euro retour incl. een nacht op de boot (hetgeen voor ons bijzonder goed uitkwam..vandaar deze redelijk dure)
pi_19610196
quote:
Op maandag 31 mei 2004 13:46 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben nog nooit die kant uit geweest.
Maar er is ook nog ergens een topic over Helsinki en volgens mij kun je daar heel goedkoop naar toe vliegen en daar vandaan met de boot naar Estland.
Volgens mij vlieg je goedkoper naar Riga (ook wel aardig in de buurt) dan naar Helsinki.

Ik heb ergens 149 zien staan.
Black out the windows, it's party time!
pi_19611056
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 10:46 schreef Maestrov het volgende:

[..]

Volgens mij vlieg je goedkoper naar Riga (ook wel aardig in de buurt) dan naar Helsinki.

Ik heb ergens 149 zien staan.
Enkel of retour?

In ieder geval vlieg je voor 69,99 naar helsinki met v-bird (enkeltje, incl alle belastingen enzo). Bovendien heeft v-bird enorm vaak acties enzo. (ik zelf ben retour voor 38 euro, met oudjaar geboekt)
pi_19612139
Ik dacht retour maar v-bird is mij onbekend dus waarschijnlijk zal de helsinki variant wel goedkoper zijn.
Black out the windows, it's party time!
pi_19616791
Nu boek je voor 19.95 een enkele reis naar alle bestemingen van Vbird dus ook naar Helsinki (dit is inclusief alle toeslagen en belastingen) vanuit Helsinki met de boot naar Estland toe en klaar is kees heb ik ook gedaan en ging goed:

Tallinn de grote onbekende in het oosten! (stond al eerder vermeld maar voor het gemak)
pi_19620396
Dat is beter geregeld dan in bijv. Riga, waar om 7.00 uur 's ochtends 2 ma-Flodders ons een rondleiding wensten te geven en ons vervolgens 3 uur later zat waren.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 17:26:20 #47
74430 Nyluzzz
Terviseks!
pi_20688282
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 12:06 schreef Maestrov het volgende:
Ik dacht retour maar v-bird is mij onbekend dus waarschijnlijk zal de helsinki variant wel goedkoper zijn.
Ik heb vorige maand de Helsinki-variant genomen. Mooie reis, alleen de terugreis met de boot vanuit Tallinn is ons minder bevallen. De zee was nogal wild en echt de halve boot ging over zijn nek!
...drop it like it's hot...
  zaterdag 17 juli 2004 @ 17:31:06 #48
74430 Nyluzzz
Terviseks!
pi_20688384
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 12:26 schreef michaelhendrix het volgende:
Naast Sortavala staat ook Talinn in de planning. Zijn er misschien mensen met leuke verhalen over de hoofdstad van Estland???


groetjes,


MH
Ben 2 maanden geleden in Tallinn en Tartu geweest. Tallinn is werkelijk een prachtige stad. Tartu was ook mooi. Helsinki vonden we wat minder, beetje saaie stad.

Mooie verhalen? We waren met een groep studenten dus dat is altijd mooi. Club Hollywood was super! En op de avonden dat die niet open was zaten we met z'n allen op een podium op het centrale plein (ben de naam even kwijt) bier te drinken.

Overdag het land bekeken, met de bus van Tallinn naar Tartu via het Peipsi meer en langs de kust weer terug. Kortom een prachtige reis!
...drop it like it's hot...
pi_20705369
vanavond (18-7) komt het item van Yorin travel over tallinn weer op tv!!!! 20:00 op Yorin kijken dus!
  maandag 19 juli 2004 @ 10:41:20 #50
74430 Nyluzzz
Terviseks!
pi_20716872
quote:
Op zondag 18 juli 2004 19:01 schreef lenin het volgende:
vanavond (18-7) komt het item van Yorin travel over tallinn weer op tv!!!! 20:00 op Yorin kijken dus!
Kut, gemist! Komt er nog een herhaling?
...drop it like it's hot...
  dinsdag 7 september 2004 @ 19:05:50 #51
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_21809189
Deze zomer ook een paar weken naar Scandinavië en de Baltische staten geweest. Tallinn was zonder enige twijfel de mooiste stad tijdens mijn vakantie, sterker nog de mooiste stad die ik ooit gezien heb! Het is inderdaad meer een dorp, het is niet echt groot (het oude centrum dan). Het is zo ontzettend mooi, elke paar meter wilde ik stoppen voor een foto maar dat is gewoon niet te doen

Je merkt inderdaad nog veel van de Russische invloeden (vreemd dat lenin het tegenovergestelde beweert, en vreemd dat hij zich lenin noemt maar goed...). Vlak buiten de stad is daar een goed voorbeeld van, een mega groot lelijk betonnen gebouw dat tegenwoordig dienst doet als concertzaal maar wat vroeger ongetwijfeld gebruikt is voor partijbijeenkomsten. Ook zijn de mensen nog erg 'Oostblok' gekleed en zie en hoor je veel Russisch.
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_37739752
Ik wou voor een culturele vakantie naar helsinki, maar zie ineens veel over tallin.
Kan alleen niets vinden over uitgaan, mezelf kennende zal ik dat het meest doen.
Is het leuk, hoe is de sfeer en wat kost een biertje?
  donderdag 11 mei 2006 @ 19:14:06 #53
104963 ETA
European Travel Author
pi_37743963
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 16:32 schreef giulio1 het volgende:
Ik wou voor een culturele vakantie naar helsinki, maar zie ineens veel over tallin.
Kan alleen niets vinden over uitgaan, mezelf kennende zal ik dat het meest doen.
Is het leuk, hoe is de sfeer en wat kost een biertje?
Tallinn, superstad(je)!! Er hangt wel een lekker pittoresk gezellig sfeertje, maar wel veel toeristen in de middag. Maar vroeg in de ochtend/laat in de nacht als de zon net op is, dan is het lekker rustig en kan je prachtig door de oude gedeeltes slenteren. Er zijn veel kleine barretjes in de oude stad, sommige leuker dan de andere. Ik vond Hell Hunt (oudste pub in Estland, anno 1993 ) wel aardig, en er was nog zo'n aardig cocktailbarretje, maar de naam is mij ontschoten. En Hollywood is wel een aardige discotheek, niet veel bijzonders maar zeker niet slecht.

Qua prijzen, maak je daar geen zorgen om, bier was geloof ik minder dan 1 euro, en dure cocktails iets van 2-3 euro, ook in de discotheken.

Andere aanrader is de Tallinn Zoo met de openlucht historisch museum stukje verderop. Ligt wel beetje buiten het centrum, maar goed te bereiken met de bus. Er zijn wel 2 reisverslagen hier op FOK te vinden, een van mij en een van Dutchtrain: [Reisverslag] Een Baltische Citytrip , [Reisverslag] Estland en Letland
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  donderdag 11 mei 2006 @ 19:23:22 #54
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_37744173
Tallinn is leuk. Ik ben daar vorige week nog geweest op vakantie. (halve week Helsinki, halve week Tallinn) Drank is in heel Tallinn wel goedkoop. Je hebt een paar gezellige cafetjes zitten in het oude gedeelte van de stad die vaak wel tot laat open zijn nog. Ook heb je een paar hele gezellige restaurantjes waar je kan eten (op z'n middeleeuws) voor weinig geld (Peppersack, en nog 1tje in die straat)
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
  donderdag 11 mei 2006 @ 20:13:53 #55
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_37745409
Was je toevallig die halve week in pasila?

Dacht dat er ook ergens een biercafe zat in Tallinn, maar dat weet ik niet zeker
Hoorde 1 van m'n huisgenoten daar es over...

D'r zit iig een Molly Malones in de oude stad
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_37750075
Molly malones? Da's niet mijn stijl, maar deze tips kon ik nog nergens vinden....
Heb er al steeds meer zin in, oost berlijn vond ik eerder ook heel leuk, denk toch ergens zoiets te vinden, maar dan net iets anders
  vrijdag 12 mei 2006 @ 03:04:26 #57
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37751149
Wellicht staat er ook nog wat in Talinn, Estland
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:20:42 #58
78089 PhatBastard
-----------Rock 'n Roll--
pi_37754339
wat ik mij herinner van tallin (was der in 1999) dat er ongelooflijk veel patserige "nieuwe russen" rondliepen....
the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
pi_37770990
Vooral heeeel veeeel dronken Finnen. Die komen met de boot vanaf Helsinki, op de boot is bier tax free. Dus daar beginnen ze al met zuipen, zuipen en zuipen. Waar ze niet tegen kunnen, want daar kost een biertje veel centen. Dus zijn ze drank niet echt gewend. Vervolgens gaan ze in Tallinn ook nog een zuipen, kotsen en vechten. Het is dus vooral leuk als je een Fin vrije kroeg hebt. (en ik bedoel de echte finnen en niet de "noordafrikaanse finnen" waar je hier weleens over leest )
  vrijdag 12 mei 2006 @ 20:45:51 #60
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_37771129
Ik ben 3 jaar geleden echt helemaal door de geluidsbarriere gegaan in Tallinn. Waren met 24 studenten een weekendje daar, toen ik nog in Helsinki studeerde.
Zijn toen naar die discotheek geweest in dat grote gebouw met al die pilaren in het oude centrum. Entree was toen al 10e ofzo, maar er was wel speciale Ibiza night. Echt zoveel gezopen en veel mooie Estse vrouwen
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 12 mei 2006 @ 21:36:40 #61
104963 ETA
European Travel Author
pi_37772225
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 20:45 schreef Public_NME het volgende:
Ik ben 3 jaar geleden echt helemaal door de geluidsbarriere gegaan in Tallinn. Waren met 24 studenten een weekendje daar, toen ik nog in Helsinki studeerde.
Zijn toen naar die discotheek geweest in dat grote gebouw met al die pilaren in het oude centrum. Entree was toen al 10e ofzo, maar er was wel speciale Ibiza night. Echt zoveel gezopen en veel mooie Estse vrouwen
Hollywood dus
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_37784372
Veel tips voor uitgaan in Tallinn kun je vinden in de gratis te downloaden In Your Pocket guides.

In het centrum zit ook een touristoffice waar je wat info kunt krijgen, maar het meeste kom je te weten door even door het grote winkelcentrum te lopen en alle foldertjes aan te nemen of de aanplakposters te lezen.

En inderdaad... dronken Finnen zul je er zeker tegenkomen
  dinsdag 16 mei 2006 @ 11:59:13 #63
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_37873848
Waarom geen combinatie? Ik ben een poosje terug een weekendje gegaan, 2 dagen Helsinki en 1 dag Tallinn. Met de boot over is redelijk snel gebeurd en de vergelijking is gewoon erg leuk.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_37876094
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:59 schreef Hik het volgende:
Waarom geen combinatie? Ik ben een poosje terug een weekendje gegaan, 2 dagen Helsinki en 1 dag Tallinn. Met de boot over is redelijk snel gebeurd en de vergelijking is gewoon erg leuk.
Dan zou ik het zelf wel omdraaien en wat meer tijd in Tallinn rondhangen en dan een dagtochtje maken naar Helsinki. Zeker uitgaan is in Tallinn leuker dan in Helsinki.
pi_37878285
Kom er ongeveer 2 à 3 keer per maand en het is er erg leuk, vooral in de zomer, dan komt de ambiance echt naar boven De mensen vind ik zelf nog een beetje teruggetrokken, maar ze zijn er met een flinke inhaalslag bezig

Dronken Finnen zuighen naadje! En ik zou idd langer in Tallin blijven dan Helsinki, want daar is ook geen reet te beleven
  dinsdag 16 mei 2006 @ 14:23:52 #66
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_37878373
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 12:24 schreef DutchTrain het volgende:
Veel tips voor uitgaan in Tallinn kun je vinden in de gratis te downloaden In Your Pocket guides.

In het centrum zit ook een touristoffice waar je wat info kunt krijgen, maar het meeste kom je te weten door even door het grote winkelcentrum te lopen en alle foldertjes aan te nemen of de aanplakposters te lezen.

En inderdaad... dronken Finnen zul je er zeker tegenkomen
Smei offtopic, maar ik kwam die In Your Pocket gidsjes tegen in Gdansk, waar ze in een pension lagen waar we zaten, en ik vond het heel leuke resigidsjes. Eindelijk een reisgids met een beetje humor die ook durft te zeggen welke dingen je niet moet bezoeken of zo. Een aanrader dus
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:16:06 #67
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_37880198
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:14 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dan zou ik het zelf wel omdraaien en wat meer tijd in Tallinn rondhangen en dan een dagtochtje maken naar Helsinki. Zeker uitgaan is in Tallinn leuker dan in Helsinki.
Tssss.... vergeet de Arctic Ice Bar in Helsinki niet hè...

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:21:01 #68
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37880399
Is dat je vriend Hik? Lijkt wel wat op DT.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:01:29 #69
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_37881757
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:21 schreef Jaguarized het volgende:
Is dat je vriend Hik? Lijkt wel wat op DT.
Lekker ding toch...

Google, voor het geval je me té serieus gaat nemen
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_37883551
Absinth?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 17:19:22 #71
104963 ETA
European Travel Author
pi_37884295
Off topic: Hey Hik, ik zie nu pas dat ik een studiegenootje ben

On topic:
Tallinn, lekker op terrasje biertje weg drinken in prachtige centrum terwijl de zon ondergaat. Begint lekker rustig te worden, spontaan een limbocontest organiseren met franse bejaarden (don't ask ), rollend door de hobbelige straten op weg terug naar de slaapplek, wakker worden door zonnetje in gezicht en klokgelui van de kerk naast je...

Helsinki, komen aan op groot feest, bier op....


Tallinn it is!!
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_37897810
Ik studeer niet meer......
Hoe zit het met taxi's en vrouwen versieren dan?
Taxi's, kroegen, vrouwen en beetje cultuur is de bedoeling.
Die finnen heb ik wel een hekel aan gekregen na een aantal vakanties, das weer minder
Maar met Finnen hebben we het over mannen?
  woensdag 17 mei 2006 @ 00:02:49 #73
104963 ETA
European Travel Author
pi_37900387
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 23:11 schreef giulio1 het volgende:
Ik studeer niet meer......
Hoe zit het met taxi's en vrouwen versieren dan?
Taxi's, kroegen, vrouwen en beetje cultuur is de bedoeling.
Die finnen heb ik wel een hekel aan gekregen na een aantal vakanties, das weer minder
Maar met Finnen hebben we het over mannen?
Estse vrouwen zijn zeer mooi en lang! Taxi's zijn wel te vertrouwen, ben redelijk vaak met de taxi geweest n Estland, nooit afgezet.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:54:37 #74
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_37908776
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 17:19 schreef ETA het volgende:
Off topic: Hey Hik, ik zie nu pas dat ik een studiegenootje ben
Geinig.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_37938209
Iemand nog die reisgidsen link? Die waren wel leuk maar googlen schiet niet op...
En de kosten van die taxi''s dan?
Iemand nog tips voor een leuk hostel?
Vind op www.hostelworld.com al iets voor 8 euro nog wat, is dat dan ook wat?
pi_37938392
Wil ook nog wel graag een keer die kant op gaan .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_37938895
Wie wil er samen met mij heengaan dan?
Goedkoopste hotel wat er te vinden is en dan daar es de boel op zijn kop zetten?
Songfestival meiskes versieren?
  donderdag 18 mei 2006 @ 11:37:18 #78
104963 ETA
European Travel Author
pi_37945191
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:07 schreef giulio1 het volgende:
Iemand nog die reisgidsen link? Die waren wel leuk maar googlen schiet niet op...
En de kosten van die taxi''s dan?
Iemand nog tips voor een leuk hostel?
Vind op www.hostelworld.com al iets voor 8 euro nog wat, is dat dan ook wat?
exacte prijzen voor taxi's kan ik niet echt geven. Maar een taxiritje kost over het algemeen weinig, duurste rit die ik had was snachts 20 minuten van buiten de stad naar het centrum, kostte 7-8 euro ongeveer.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_37948482
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:07 schreef giulio1 het volgende:
Iemand nog die reisgidsen link? Die waren wel leuk maar googlen schiet niet op...
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 12:24 schreef DutchTrain het volgende:
Veel tips voor uitgaan in Tallinn kun je vinden in de gratis te downloaden In Your Pocket guides.
pi_38873508
Hee, ik wil tips voor cheap hotels!!!
  donderdag 15 juni 2006 @ 10:58:26 #81
104963 ETA
European Travel Author
pi_38876985
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 04:45 schreef giulio1 het volgende:
Hee, ik wil tips voor cheap hotels!!!
http://www.inyourpocket.com/estonia/tallinn/en/category?cid=996&chid=56
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  maandag 17 november 2008 @ 15:40:15 #82
202348 Susi
Temple of Love
pi_63290461
Schop !

Ik ga vrijdag naar Tallinn, en ik kijk er enorm naar uit ! Vooral naar het oude gedeelte kijk ik erg uit. Zijn er in die 885 dagen dat er in dit topic niet is gepost nog mensen naar Estland geweest ?
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:09:53 #83
202348 Susi
Temple of Love
pi_63698530
Tallinn, wat een stad ! Ben uiteindelijk alleen maar in de oude binnenstad geweest, maar ik denk dat dit ook het meest interessante gedeelte is. De hele stad was ook bedekt met een sneeuwlaag van een centimeter of vijf waardoor het er sprookjesachtig uit zag.
Uiteraard gedineerd in de Olde Hansa, een Middeleeuwse tent, een aanrader. Alles wordt daar ook traditioneel gedaan, kaarsen als verlichting, ook op het toilet en verder bediening in traditionele kledij en live muziek.
Hostels zijn overigens spotgoedkoop. Wij gingen op de bonnefooi heen, maar voor vijftien euro konden we twee nachten slapen op een dorm.
Helaas was er die zondag dat wij teruggingen een ontzettende sneeuwstorm bezig, waardoor de boot acht uur vertraging op liep. Uiteraard zingende, dansende en lallende Finnen op de boot
pi_93444083
wij gaan eind maart met ons voetbalteam (17 man) een weekend naar Talinn. 20 euro voor het vliegtuig, 12 euro per nacht voor een hostel.

Iemand anno 2010 nog tips? We gaan niet bepaald voor het bezoeken van musea maar gewoon om een weekend gezellig te zuipen en stripclubs bezoeken :7

overigens gaan we de vrijdag dat wat aankomen al naar Estland - Uruguay ^O^
pi_93684823
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:13 schreef planethugo het volgende:
wij gaan eind maart met ons voetbalteam (17 man) een weekend naar Talinn. 20 euro voor het vliegtuig, 12 euro per nacht voor een hostel.

Iemand anno 2010 nog tips? We gaan niet bepaald voor het bezoeken van musea maar gewoon om een weekend gezellig te zuipen en stripclubs bezoeken :7

overigens gaan we de vrijdag dat wat aankomen al naar Estland - Uruguay ^O^
Ik heb helaas geen tips voor je, maar wel een vraag: met welke maatschappij (en via welk vliegveld) ga je, en welk hostel heb je geboekt?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_93685199
20 euro zal wel voor Weeze - Tallinn zijn met Ryanair, heb ik in januari ook gedaan :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_93685554
nice, weeze is 45 min met de auto voor mij.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_93688923
idd vanuit weeze. Hostel is:
http://www.tallinnbackpac(...)allinnoldtownhostel/

volgens mij is dit 'm geworden. Heb het zelf niet geboekt.

Tallguy, nog tips? :)
pi_93701109
Ben niet in stripclubs geweest en wel in musea ;)

iig erg lekkere en goedkope pannenkoeken in een studentententje in het centrum! Weet alleen de naam even niet meer. Centrum is erg klein dus alles is goed beloopbaar.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_93707521
quote:
iig erg lekkere en goedkope pannenkoeken in een studentententje in het centrum! Weet alleen de naam even niet meer.
Kompressor <3
pi_93883905
Afgelopen weekend de carnaval vermeden door naar Tallinn te gaan. Sinds kort een nieuwe Ryanair bestemming dus leek het ons de moeite wel waard.

De oude binnenstad is erg mooi en creëert een middeleeuws sfeertje. Hier zijn talloze sfeervolle kroegjes en restaurants te vinden. Olde Hansa is een echte aanrader, een restaurant geheel in oude sfeer. Geheel verlicht door kaarslicht, personeel in klassieke klederdracht, ouderwetse pullen van aardewerk met bier en een menukaart met oa. beren en hertenvlees. Wij hebben ons hier uitermate vermaakt :-).

Qua stappen; overal wordt club Hollywood aangeprezen, dit was echter niks. Je vind hier meer toeristen dan Esten zelf. De tweede avond waren wij in club Vabank. Deze club was een stuk chiquer. Alhoewel, soms hadden we het idee dat we op een porno-set rondliepen. Bijna elk meisje hier slaapt onder de zonnebank en heeft een geblondeerde coupe. Echt veel moeite om met ze in contact te komen hoef je ook niet te doen. Ze zaten soms letterlijk aan ons, overduidelijk op zoek naar de "rijkere" West-Europeanen.

Al met al, een zeer geslaagde bestemming voor een weekendje wat anders.
pi_93900019
bedankt ^O^
dat zijn de tips waar we iets mee kunnen!
pi_93911913
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:50 schreef Lesz het volgende:
Afgelopen weekend de carnaval vermeden door naar Tallinn te gaan. Sinds kort een nieuwe Ryanair bestemming dus leek het ons de moeite wel waard.

De oude binnenstad is erg mooi en creëert een middeleeuws sfeertje. Hier zijn talloze sfeervolle kroegjes en restaurants te vinden. Olde Hansa is een echte aanrader, een restaurant geheel in oude sfeer. Geheel verlicht door kaarslicht, personeel in klassieke klederdracht, ouderwetse pullen van aardewerk met bier en een menukaart met oa. beren en hertenvlees. Wij hebben ons hier uitermate vermaakt :-).

Qua stappen; overal wordt club Hollywood aangeprezen, dit was echter niks. Je vind hier meer toeristen dan Esten zelf. De tweede avond waren wij in club Vabank. Deze club was een stuk chiquer. Alhoewel, soms hadden we het idee dat we op een porno-set rondliepen. Bijna elk meisje hier slaapt onder de zonnebank en heeft een geblondeerde coupe. Echt veel moeite om met ze in contact te komen hoef je ook niet te doen. Ze zaten soms letterlijk aan ons, overduidelijk op zoek naar de "rijkere" West-Europeanen.

Al met al, een zeer geslaagde bestemming voor een weekendje wat anders.
Thnx voor de info.
We willen met een aantal vrienden in mei naar Tallinn gaan. Ik blijf dit topic ff volgen.
Eskimo Joe
pi_93912289
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:50 schreef Lesz het volgende:

Al met al, een zeer geslaagde bestemming voor een weekendje wat anders.
wat kost een biertje ongeveer in een cafe en/of disco? :)
  vrijdag 11 maart 2011 @ 10:33:01 #95
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_93947498
Als ik het verhaal van Lesz lees ben ik bang dat er bepaalde personen in onze groep wel eens voor "Rijke" Europeaan kunnen spelen ;)
pi_93948016
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 10:33 schreef Professional het volgende:
Als ik het verhaal van Lesz lees ben ik bang dat er bepaalde personen in onze groep wel eens voor "Rijke" Europeaan kunnen spelen ;)
ik denk dat er de week erna wat meer vrouwen langs de kant staan te kijken :)
pi_94044366
Om ff de negatieveling uit te hangen:

Ik ben 2x in Tallinn geweest (studeerde in Helsinki) en vond het een 'shithole' Toegeven: de oude stad is schitterend, maar daar is dan ook alles mee gezegd. De lokale vrouwen zijn lelijk, ze zien eruit als russische hoeren, maar dan wat alternatiever. Als je de schoonheid van de Finse vrouwen in Helsinki gewend bent, zijn de Estse vrouwen een regelrechte klap in je gericht. De mensen over het algemeen zien eruit als staal of havenarbeiders, allemaal grauwe gezichten en ze rijden ook allemaal in 4-deurs bmw's of mercedessen of andere ragbakken (let er maar eens op). Wegen zijn slecht onderhouden, overal oude sovjet lantaarnpalen, bekabeling in de lucht, afgebladerde (verf wat loslaat) huizen overal en het lokale eten is niet 'te vreten' De enige voordelen van deze stad zijn:

spotgoedkoop bier
hoeren
mooie binnenstad
pi_94078753
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2011 14:06 schreef Leonidas82 het volgende:
Om ff de negatieveling uit te hangen:

Ik ben 2x in Tallinn geweest (studeerde in Helsinki) en vond het een 'shithole' Toegeven: de oude stad is schitterend, maar daar is dan ook alles mee gezegd. De lokale vrouwen zijn lelijk, ze zien eruit als russische hoeren, maar dan wat alternatiever. Als je de schoonheid van de Finse vrouwen in Helsinki gewend bent, zijn de Estse vrouwen een regelrechte klap in je gericht. De mensen over het algemeen zien eruit als staal of havenarbeiders, allemaal grauwe gezichten en ze rijden ook allemaal in 4-deurs bmw's of mercedessen of andere ragbakken (let er maar eens op). Wegen zijn slecht onderhouden, overal oude sovjet lantaarnpalen, bekabeling in de lucht, afgebladerde (verf wat loslaat) huizen overal en het lokale eten is niet 'te vreten' De enige voordelen van deze stad zijn:

spotgoedkoop bier
hoeren
mooie binnenstad
Dit breng je inderdaad op een erg negatieve manier! Ik kan echter niet zeggen dat ik het niet met je eens ben.

Toen wij de stad binnen reden schrokken wij ook, het doet niet erg Europees aan en om nu te spreken over mooie architectuur.. De binnenstad doet daarentegen sprookjesachtig aan en deze hoef je niet te verlaten tijdens een weekendbreak (geen probleem dus).

Je hoeft de vrouwen niet te vergelijken met bijv. Scandinavische vrouwen (ik ben meerdere malen in Zweden en Denemarken geweest) maar er zijn vast genoeg heren die deze "Russische hoeren" wel aantrekkelijk vinden, ze zijn iig heel erg makkelijk..

Bier is idd goedkoop, je betaalt ongeveer 2 euro voor een halve liter op de meest toeristische plekjes.

Al met al, gewoon een leuke stad voor een weekendje stappen, je moet er geen weken gaan rondlopen nee :P
pi_94086533
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:57 schreef Lesz het volgende:
Al met al, gewoon een leuke stad voor een weekendje stappen, je moet er geen weken gaan rondlopen nee :P
Dat is met vrijwel iedere stad die je als stedentrip bezoekt.
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
  dinsdag 22 maart 2011 @ 20:00:35 #100
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_94480440
Vrijdag is het dan zover, dan zitten we eindelijk in Tallinn.
We zien wel hoe het gaat, heb al van meerdere mensen gehoord dat de binnenstad niet heel groot is dus verdwalen zullen we niet ;)
pi_94834153
Wij gaan eind mei in Tallinn met tien man een vrijgezellenweekend vieren dus ik ben erg benieuwd naar de reacties van Professional en Planethugo.
Dat de binnenstad klein en mooi is, is op verschillende sites te lezen. Maar hoop dat jullie aanbevelingen kunnen doen waar je goed kan uitgaan en welke kroegjes perfect zijn om alvast in de stemming te komen. De actuele bierprijs is daarbij natuurlijk erg belangrijk!;) Ik las een aantal berichten hierboven dat een halve liter bier 2 euro kost, maar er moeten vast wel kroegen zijn waar je nog goedkoper uit bent...
pi_94851758
we zijn afgelopen weekend dus geweest met ons voetbalteam van 16 man sterk. Erg veel gelachen en genoten.

Wij zijn overdag veel in de irish pub Molly Malones op het centrale plein(naam even kwijt maar is niet te missen) geweest om gewoon relax zittend wat in te drinken, te ouwehoeren en voetballen kijken en savonds in een engelse, ietwat meer dance achtige, pub genaamd the pub with no name. Het centrum is niet zo groot dus die zul je vanzelf wel tegenkomen.

En 1 avond is een deel van onze groep naar club Hollywood geweest en dat was me erg goed bevallen, de entree was wel 12 euro maar dat kwam volgens mij omdat er een russische versie van milk inc een uur het optreden was. Wij verstonden er geen reet van maar de bezoekers zongen uit volle borst mee, leuk voor 10 minuten maar het duurde een uur. Daarna ging de dj weer aan de slag met veel epische danceplaten zoals van the prodigy etc dus dat was dik in orde tot de sluitingstijd van 6(?) uur. Daarna was the pub with no name nog open dus naar ook nog verder geborreld :) . We zijn 1 stripclub in geweest en dat was niet echt denderend dus daar zijn we na 10 minuten weer vertrokken.

tallinn is die de stad met tientallen feestcafe's en disco maar met een groep vermaak je je vast wel in een paar gelegenheden. De finnen zoals in dit topic genoemd hebben we geen last van gehad, eerder mee gelachen :P
pi_94903578
Wij gaan eind april voor een lang weekend naar Tallinn. Mede door alle reacties heb ik al een aardig beeld gekregen. Heeft iemand nog wat concrete tips m.b.t. leuke bars en of uitgaansgelegenheden?

Ik ben in 2009 naar Riga geweest. Destijds kreeg ik via dit forum een tip m.b.t. de Belle Epoque Bar (French Bar). Dat was echt een supertip.

Ook nu zijn we weer op zoek naar zo'n bar (juiste mix autochtonen en toeristen, vrij goedkoop qua drank en een prettige atmosfeer).

Alvast bedankt.
  vrijdag 1 april 2011 @ 16:17:35 #104
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_94906492
wij hebben niet echt zo een specifieke bar gevonden, ben wel om 4 uur snachts ergens in een kelder terecht gekomen die veel weg had van een illegale bar maar dat was niet echt bijzonder.

het bier is trouwens niet ultra goedkoop, halve liters gehad varierend van 2.5 naar 3.5 euro
  maandag 4 april 2011 @ 11:57:23 #105
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_95017253
Eigenlijk zijn er wel genoeg cafes waar je naar binnen kunt, gewoon naar binnen lopen en als het niks is loop je weer naar buiten.

Wij kwamen op een gegeven moment in een kelder uit waar voornamelijk lokalen kwamen, maar we werden er binnen een uur uitgezet omdat we iets te luidruchtig waren en teveel tegen kussens aanschopten. Maar op zich wel gezellig.

Centrum is niet heel groot, elke straat heb je wel een bar/cafe/restaurant waar wel iets te doen is. Ik vond hem in ieder geval best een leuke stad. Alleen de mensen waren beetje nors en arrogant.
pi_95074160
Nimeta (sportsbar, Goedkope cocktails, leuk om in te drinken) Zit vlakbij het grote plein met kerk

Club Prive (kleine, leuke club met locals en veel vrouwen..)
Cathouse ( Veel russische vrouwen en muziek)
Vabank ( iets ouder publiek, en meer "upperclass" )

Vabank en Prive zitten tegenover elkaar, makkelijk om even te switchen.
  woensdag 6 april 2011 @ 13:27:49 #107
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_95116872
Nimeta is The Pub with no name niet? Met die pooltafel helemaal achterdoor en de twee rokersruimtes halverwege. Ook paar keer geweest, was wel gezellig.

Hellhunt is ook een indrinkcafe, gewoon leuk om ff snel wat te drinken. Meer niet.
  woensdag 6 april 2011 @ 14:48:32 #108
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_95120314
hellhunt zijn 2 groepen van ons geweest, één keer toen er (nog) niets te doen was en één keer toen het sluitingstijd was :P
pi_95617444
Heel erg bedankt voor de bovenstaande tips.

Wij vertrekken aanstaande donderdag. Volgens mij is Tallinn culturele hoofdstad van 2011. Dus qua cultuur zitten we vast goed.

Heeft iemand anders nog dynamische tips qua dag- of avondbesteding.

En hoe zit het trouwens met de vrouwelijke inwoners. We houden altijd wel van enige interactie (alleen liever niet met professionals ).

Thanks,
Eco
  zondag 17 april 2011 @ 22:58:01 #110
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_95646997
als je met wat 50 euro biljetten zwaait zijn de vrouwen haast niet van je af te slaan :')

let alleen er alleen wel op dat Estland het grootste percentage HIV/aids patienten heeft van heel europa :P
pi_95842478
Ik ga dit topic ook maar even doornemen. In juli een paar dagen naar Tallinn :)
pi_103599857
Ik ga komend weekend de stad verkennen met 4 maatjes. Verslag volgt!
pi_107263334
Ik ga volgend weekend met wat vrienden naar Tallinn.
Zijn er nog mensen die hun reisverslag willen delen, de Do's en Dont's.

-Waar kan je goed eten?
-Waar kan je goed feesten?
-Wat is het waard om te bezichtigen?

Thnx
Eskimo Joe
pi_107462492
@Nordic_Blue.... verslag??
Eskimo Joe
  vrijdag 3 februari 2012 @ 11:34:09 #115
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_107550317
Wij zijn vorig jaar met 16 man in Tallinn geweest.
Qua bezichtigingen heb ik niet echt een idee, wij zijn toen gewoon wat door de stad gaan slenteren. De binnenstad doet middeleeuws aan en er zijn verschillende stadsmuren en torens te zien. Ik raad je aan gewoon wat door de stad te slenteren en te lopen naar wat uitzichtpunten in de stad. Haven is ook wel leuk om even een kijkje te nemen, zijn altijd veel mensen aan het ijsvissen.

Qua uitgaan, er liggen veel pubs in de stad. Pub with No Name is volgens mij wel de bekendste en is ook gewoon open tot 6 uur `s morgens. Molly Malone was onze uitvalbasis, in ieder geval genoeg te doen.
pi_107701826
Thnx voor de info.
Ben net terug en was een leuk weekend!
Eskimo Joe
pi_107706541
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 01:15 schreef Mercan het volgende:
Thnx voor de info.
Ben net terug en was een leuk weekend!
sow dat is wel een erg ruim verslag ;)
pi_107716612
Vabank ++
Club Hollywood +
AK 47 schieten ++
Pannenkoek eten in Kompressor +
Berenvlees Olde Hansa ++
Oude stadscentrum ++
Eskimo Joe
  FOK!fotograaf dinsdag 24 september 2013 @ 22:46:54 #119
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_131534484
Een kickje,

Ik ga het eerste weekend van november met 5 vrienden naar Tallinn. Iemand hier nog recent geweest met tips voor ons?
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  woensdag 25 september 2013 @ 20:39:53 #120
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_131564900
Ik weet niet hoelang je gaat. Ik ben van het voorjaar 4 dagen geweest, waarvan we 3 dagen echt wat hebben kunnen doen. Daar heb je meer dan genoeg aan want de stad is heel klein.
Wij hebben toen een excursie gemaakt naar Lahemaa National Park met verschillende stops onderweg.
Check www.traveller.ee maar eens.

De stad zelf vond ik erg leuk, restaurants in het centrum vond ik wat matig, buiten het centrum is het vaak wat beter en ook voordeliger.
Het is patat.
pi_131637382
Ik woon zelf al twee jaar in Tallinn dus als iemand wat wil weten, vraag maar raak :)
pi_131637406
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:46 schreef Mascleta het volgende:
Een kickje,

Ik ga het eerste weekend van november met 5 vrienden naar Tallinn. Iemand hier nog recent geweest met tips voor ons?
Wat wil je precies doen en waar ben je naar op zoek ?
pi_132168578
Beste

In Maart/April 14 gaan we met de een groep mannen(ongeveer 8) van 25 tot 28 jaar op citytrip, een weekendje uitgaan en amuseren:) Niet specifiek rokkenjagen maar het andere geslacht is natuurlijk ook wel aangenaam gezelschap.
Vorige jaren hebben we Riga en Belgrado bezocht. Vooral Riga is echt wel een topper qua uitgaan en ook met een AK47 geschoten.

Hetgeen ik hier lees denk ik dat Talinn zeker een sterke nominatie voor dit jaar verdiend.
Buiten het uitgaan zijn er nog randactiveiten te beleven die in Belgie niet vanzelfsprekend zijn(vb;AK47 schieten:p)

Tips zijn altijd welkom, desnoods andere bestemmingen.

Dank U!
pi_150302376
Beste,

Aankomende zomer willen ik (18 jaar) en mijn broertje (17 jaar) naar Tallinn, wij vroegen ons af hie het zit met de leeftijdscontrole op alcohol en of mijn broertje daar wel de club in komt?
  donderdag 9 februari 2017 @ 20:22:30 #125
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_168786439
Schopje, iemand nog tips voor dingen die je hier gezien moet hebben? :P (Ik ben er over 2 weken)
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_168794083
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 20:22 schreef mstx het volgende:
Schopje, iemand nog tips voor dingen die je hier gezien moet hebben? :P (Ik ben er over 2 weken)
Niks, zo bijzonder is die stad niet. Beetje verdwalen!
pi_168801868
Ik ben er verleden jaar een aantal dagen geweest. Gezellige kleine stad.
Ik ben niet van het uitgaan dus over clubs en uitgaan kan ik weinig vertellen.
Ik vond de omgeving van Tallinn wel erg mooi.
Als je over een auto beschikt en van natuur houdt zou ik zeker het Lahemaa national park bezoeken.
Hier is ook een geheime verlaten Russische U-Boot basis. Vanuit Tallinn worden er geloof ik wel dagtrips georganiseerd.
In de stad zelf zou ik zeker het Patarei Sea fortress bezoeken, een voormalig gevangenis. Spooky stuff!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')