abonnement Unibet Coolblue
pi_13606570
Heej!
Ik had een paar vraagjes over Dwerghamsters!
1: Zitten ze liever met meerdere bij elkaar(in de kooi)
of kan ik er net zo goed eentje inzetten?
2: Is het erg als je 2 jongens bij elkaar zet? 'k Bedoel gaan ze dan niet
vechten ofzo?

Dat waren ze! Messchien heb ik over een poosje nog vragen, maar dit was het tot nu toe!

Thnx alvast

pi_13606686
Je kunt ze gerust met z'n 2en in een kooi zetten maar dan wel vanaf dat ze heel jong zijn. Alleen is ook geen probleem.


Je kunt beter 2 vrouwtjes bij elkaar zetten, bij mannetjes bestaat er een kans dat ze gaan vechten.

[Dit bericht is gewijzigd door M-2-B op 02-10-2003 20:31]

  donderdag 2 oktober 2003 @ 20:31:23 #3
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_13606707
Ze moeten elkaar wel vanaf geboorte af aan kennen, anders gaan ze zeker vechten. Dat geldt voor mannetjes én vrouwtjes.
pi_13606754
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 20:31 schreef sleepflower het volgende:
Ze moeten elkaar wel vanaf geboorte af aan kennen, anders gaan ze zeker vechten. Dat geldt voor mannetjes én vrouwtjes.
Ik heb twee jonkies uit 2 nestjes bij elkaar gehad (2 vrouwtjes) geen problemen mee gehad
  donderdag 2 oktober 2003 @ 20:34:38 #6
15406 BigWillyDerSuperSpender
You choo-choo-choose me?
pi_13606776
Bij mij gingen ze wel hun kindjes opvreten en allerlei andere narigheid.
Words... nothing but sweet, sweet words that turn into bitter orange wax in my ears
  donderdag 2 oktober 2003 @ 20:35:13 #7
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_13606791
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 20:33 schreef M-2-B het volgende:

[..]

Ik heb twee jonkies uit 2 nestjes bij elkaar gehad (2 vrouwtjes) geen problemen mee gehad


Dat kan natuurlijk wel...ligt natuurlijk ook aan het karakter van de hamster. Ik heb een keer de zoon-hamster bij de vader-hamster gezet, die zoon beet bijna het oor van z'n vader eraf.
pi_13607009
Kan ik ook alleen 1 dwerghamstertje nemen?
Of gaat hij zich dan te eenzaam voelen?
  donderdag 2 oktober 2003 @ 20:45:54 #9
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_13607049
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 20:44 schreef DJ_Vamp het volgende:
Kan ik ook alleen 1 dwerghamstertje nemen?
Of gaat hij zich dan te eenzaam voelen?
Nee hoor
pi_13607342
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 20:45 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Nee hoor


Keej dan! Thnx
  donderdag 2 oktober 2003 @ 21:12:51 #11
68711 CdFMarshall
What goes around...
pi_13607726
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 20:44 schreef DJ_Vamp het volgende:
Kan ik ook alleen 1 dwerghamstertje nemen?
Of gaat hij zich dan te eenzaam voelen?
Nope.. Dwerghamsters zijn van nature vrij solitaire dieren. Vandaar dat ze inderdaad vanaf jongsafaan met meerdere dieren moeten worden gehouden of anders kun je ze zelfs beter alleen houden. Zelfde overigens met Syrische hamster (goudhamster)...
Wel zijn ze erg gesteld op contact met het 'baasje' (ik neem aan dat je een russische dwerg hebt, roborovski's zijn namelijk helemaal eenlingen...)
Zodra wij geloven dat de aarde plat is, staan we zelf op het randje...
pi_13642084
ik heb geen idee wat voor dwergbeest ik heb. Volgens mij een Russische, maar dan in het wit. Beetje agressief, wild, wordt niet zo heel graag opgepakt, kan m geen seconde uit t oog verliezen, ziet geen diepte, voelt geen pijn als ie van de bank springt, niet echt zindelijk, knaagt aan je vingers, sloopt alles wat ie ziet, en het heet Max
Maar als ik hem bij de goudhamster zet durft ie niks... hehe
Tap tap tap
  zaterdag 4 oktober 2003 @ 12:32:46 #13
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_13642538
Dwerghamsters zijn cool. Wij hebben een witte die we in de tuin van een vriend hebben gevonden.

Haar favoriete spel is vogelzaadjes verzamelen die we in het hok hebben rondgestrooid, soort Pokémon voor hamsters.
Ze kan ook aan haar voorpootjes aan het dak van de kooi hangen als een commando

Haar looprad is ook favoriet, niet alleen om in te rennen maar ook om achterover in te gaan zitten dommelen terwijl ze haar voeten vasthoudt

Je kunt ze normaal gesproken niet bijelkaar in een hok houden ze zijn inderdaad solitair. Zelfs niet als ze uit hetzelfde nest komen. Maar inderdaad hebben hamsters verschillende karakters dus is het een kwestie van mazzel hebben.

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_13642786
Wij hebben 2 dwerghamster (mannetje en vrouwtje) en die lagen in de dierenwinkel al bij elkaar dus hebben we ze allebei meegenomen. Gaat prima! Vechten absoluut niet. Integendeel, het mannetje duikt steeds op het vrouwtje. Is wel grappig.

Ze kunnen samen, maar ze moeten elkaar wel van begin af aan kennen.

  zaterdag 4 oktober 2003 @ 13:27:24 #15
68711 CdFMarshall
What goes around...
pi_13643597
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 12:04 schreef CherryLips het volgende:
ziet geen diepte
Da's logisch, geen enkele hamster ziet diepte. Bedenk het maar eens; waarom zien wij diepte? Omdat onze blikvelden (linkeroog en rechteroog) elkaar overlappen. Op het punt van overlappen (en het gebied daarachter, zien wij diepte. Bij dieren net zo... Roofdieren hebben de ogen aan de voorkant van hun kop zodat ze diepte kunnen zien. Prooidieren daarentegen, zoals hamsters, muizen, etc. hebben de ogen aan de zijkant van hun kop zodat ze een breed blikveld hebben waarin ze roofdieren kunnen zien aankomen. Aangezien de ogen aan de zijkant zitten zullen de blikvelden elkaar nooit overlappen en zien ze dus geen diepte... voila... Vandaar dat dus elke hamster oid gewoon van een bank, tafel etc afloopt...
Zodra wij geloven dat de aarde plat is, staan we zelf op het randje...
pi_13643690
Ratten hebben hun ogen ook zoals muizen en hamsters, maar ratten zullen nooit zomaar van een tafel aflopen, of van een bank, of iets anders dat hoog is.

Ratten zien dus wel diepte.

pi_13644031
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:27 schreef CdFMarshall het volgende:

[..]

Da's logisch, geen enkele hamster ziet diepte. Bedenk het maar eens; waarom zien wij diepte? Omdat onze blikvelden (linkeroog en rechteroog) elkaar overlappen. Op het punt van overlappen (en het gebied daarachter, zien wij diepte. Bij dieren net zo... Roofdieren hebben de ogen aan de voorkant van hun kop zodat ze diepte kunnen zien. Prooidieren daarentegen, zoals hamsters, muizen, etc. hebben de ogen aan de zijkant van hun kop zodat ze een breed blikveld hebben waarin ze roofdieren kunnen zien aankomen. Aangezien de ogen aan de zijkant zitten zullen de blikvelden elkaar nooit overlappen en zien ze dus geen diepte... voila... Vandaar dat dus elke hamster oid gewoon van een bank, tafel etc afloopt...


Mijn dwerghamsters zien of egwoon minder diepte dan m'n goudhamsters of ze laten zich overal uit zichzelf vanaf lazeren. De goudhamsters die ik tot nu toe heb gehad waren wat voorzichtiger met zichzelf en die kan ik ook gewoon op de bank laten lopen. Misschien ligt het aan het aard van het beestje.
Tap tap tap
  zaterdag 4 oktober 2003 @ 14:02:30 #18
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_13644262
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:31 schreef Cici het volgende:
Ratten hebben hun ogen ook zoals muizen en hamsters, maar ratten zullen nooit zomaar van een tafel aflopen, of van een bank, of iets anders dat hoog is.

Ratten zien dus wel diepte.


En muizen vallen ook zo goed als nooit, probeer maar eens een muis van je hand te laten vallen, die blijft zich krampachtig overal aan vast klampen.

Woestijnratten laten zich weer wel overal vanaf vallen.

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_13644285
ik denk toch ook meer dat het een trekje van het beessie is, nu ik er zo over nadenk. Op mijn hand valt ie er niet zo snel vanaf en hodut ie zich goed vast, maar op de bank dan stort ie zo omlaag in z'n enthousiasme...
Tap tap tap
  zaterdag 4 oktober 2003 @ 18:12:20 #20
68711 CdFMarshall
What goes around...
pi_13648480
Het is ook niet zo dat ze dus domweg rechtdoor lopen, al teveel hersens hebben ze niet maar dat betekent niet dat ze dom zijn... Ze kunnen echt wel zien dat de tafel ophoudt, maar niet wat er voor diepte achter ligt. Tuurlijk loopt het ene beestje makkelijker ergens vanaf dan een ander. Een FEIT is echter dat dit soort dieren geen diepte kan zien... Je kunt hoog en laag springen, maar als je ogen aan de zijkant van je kop zitten kun je geen diepte zien... Simple as that...
Zodra wij geloven dat de aarde plat is, staan we zelf op het randje...
pi_13663319
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:31 schreef Cici het volgende:
Ratten hebben hun ogen ook zoals muizen en hamsters, maar ratten zullen nooit zomaar van een tafel aflopen, of van een bank, of iets anders dat hoog is.

Ratten zien dus wel diepte.


ratten zien maar voor een heel erg klein deel diepte... als ze een grote sprong gaan maken duurt het ook een tijd voordat ze de afstand hebben ingeschat
eten!!!
  zondag 5 oktober 2003 @ 19:08:23 #22
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_13670641
Het kan ook zijn dat ze de diepte een beetje inschatten door hun kop heen en veer te bewegen.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_13670761
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 20:26 schreef DJ_Vamp het volgende:
Heej!
Ik had een paar vraagjes over Dwerghamsters!
1: Zitten ze liever met meerdere bij elkaar(in de kooi)
of kan ik er net zo goed eentje inzetten?
2: Is het erg als je 2 jongens bij elkaar zet? 'k Bedoel gaan ze dan niet
vechten ofzo?

Dat waren ze! Messchien heb ik over een poosje nog vragen, maar dit was het tot nu toe!

Thnx alvast


1. dwerghamsters zijn familiediertjes en ja ze zitten het liefst met meerdere ipv alleen;
2. nee is niet erg, is natuurlijk wel verschillend (wat anderen mensen ook al zeiden, ze moeten elkaar kennen..en daarbij kan i/h mensenleven ook niet iedereen met zijn broer/zus opschieten)..zelf had ik 2 mannetjes en dat ging prima, waren heel lief met elkaar..

Er is trouwens nog een nieuw topic hierover over dwerghamsters en via
Google is er ook heel veel informatie te vinden!

  zondag 5 oktober 2003 @ 20:47:41 #24
60397 Raspberry
Pink, Soft and Delicious... :)
pi_13673011
Dwerghamsters NIET bij elkaar zetten.
Ze maken elkaar gewoonweg af.
Er zijn al meerdere topics hierover trouwens, en daar is men steeds tot de conlusie gekomen dat het het beste was om ze NIET bij elkaar te zetten.
Enz. Enz. Enz.
  zondag 5 oktober 2003 @ 20:48:50 #25
60397 Raspberry
Pink, Soft and Delicious... :)
pi_13673053
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 12:45 schreef _Flea_ het volgende:
Wij hebben 2 dwerghamster (mannetje en vrouwtje) en die lagen in de dierenwinkel al bij elkaar dus hebben we ze allebei meegenomen. Gaat prima! Vechten absoluut niet. Integendeel, het mannetje duikt steeds op het vrouwtje. Is wel grappig.

Ze kunnen samen, maar ze moeten elkaar wel van begin af aan kennen.


is trouwens niet gezond voor het vrouwtje, heeft ze dan niet steeds jongen?!
Enz. Enz. Enz.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')