abonnement Unibet Coolblue
pi_25849798
En hij is binnen, heb alleen nog geen tijd gehad om hem te luisteren
A mind with a heart of it's own
pi_25894367
Ik heb hem al een tijdje op Internet-import. Sommige nummer zijn leuk, maar zijn echte curiosa. Veel nummers zijn niet echt de moeite waard tenzij je natuurlijk een rare verzamelaar bent.Maar dan heb je die al. Ik ken er toch al veel van (en ik ben gewoon een oude fan) : ik volg Nick Cave al sinds ongeveer 1982/3, en dan krijg je wel eens wat mee, en krijg je wel eens wat extra's bij platen of tape je wel eens wat van de radio.

Ik zou toch voor fans die andere plaat adviseren: Original Seeds Vol 2. Daar heb je goede ingangen in goede muziek. Dingen als "The Popgroup" (die Nick wel eens op MTV gepromoot heeft als zijnde een invloed, of een nummer als "Anthrax" van 'The Gang of Four' , dat zijn geweldige nummers van geweldige bands die toen, in ieder geval even, een spannend en avontuurlijk moment hadden.
En die het verdienen op hun hoogtepunt herinnerd te worden:Ik ben blij dat Nick het met me eens is.

[ Bericht 4% gewijzigd door NoSigar op 02-04-2005 00:55:22 ]
Helpt waar hij kan!
pi_31336655
Nick Cave is goed. Zeker een van de beste artiesten van dit moment.
Ik vind het alleen zonde dat ik nog niet naar een concert ben geweest.
pi_31336752
Zag van de week nog een foto van 'em in de krant voor een of andere Australische film waarin hij meespeelde.

Nou maar hopen dat dit niet ten koste gaat van 'smans muziek carriere.
pi_31336909
afgelopen week was er een interview met Anton Crbijn op tv, dat ging onder andere over de videoclips die die heeft gemaakt voor verschillende bands en artiesten. Lieten ze een stukje zien van een Nick Cave-video, niet echt een heel geslaagde( weet zo gauw niet meer welke het was). Commentaar van Nick Cave "Anton Corbijn is hele goede, maar deze video was niet echt geslaagd". Commentaar van Corbijn "er werden voor de shoot dan ook enorme hoeveelhedenl alcohol genuttigd, en niet door mij"
A mind with a heart of it's own
pi_31338327
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:08 schreef DrMarten het volgende:
afgelopen week was er een interview met Anton Crbijn op tv, dat ging onder andere over de videoclips die die heeft gemaakt voor verschillende bands en artiesten. Lieten ze een stukje zien van een Nick Cave-video, niet echt een heel geslaagde( weet zo gauw niet meer welke het was). Commentaar van Nick Cave "Anton Corbijn is hele goede, maar deze video was niet echt geslaagd". Commentaar van Corbijn "er werden voor de shoot dan ook enorme hoeveelhedenl alcohol genuttigd, en niet door mij"
Dat is de clip van Straight to you, als ik me goed herinner.
  maandag 10 oktober 2005 @ 21:16:11 #157
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_31342472
Zo'n enorm slechte clip is dat toch niet? Zeker niet vergeleken met andere clips uit die tijd.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_31344541
Dat interview staat op die clip-verzamel-DVD, waarin Nick kort commentaar geeft over de videoclips.

En zo'n beetje alle clips vind hij "a load of shit" of "a really crap video".
pi_31347437
Welke clip is van Corbijn?
Zo uit mijn hoofd ken ik maar twee clips van Cave: Stagger Lee, en die was wel stoer en Babe I'm on fire, die eigelijk vooral leuk was voor degene die hem maakten niet voor ons kijkers.
Helpt waar hij kan!
pi_31363722
Straight To You is dat, zoals gezegd. Aardige clip, niet wereldschokkend.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:25:08 #161
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_31364424
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:08 schreef DrMarten het volgende:
afgelopen week was er een interview met Anton Crbijn op tv, dat ging onder andere over de videoclips die die heeft gemaakt voor verschillende bands en artiesten. Lieten ze een stukje zien van een Nick Cave-video, niet echt een heel geslaagde( weet zo gauw niet meer welke het was). Commentaar van Nick Cave "Anton Corbijn is hele goede, maar deze video was niet echt geslaagd". Commentaar van Corbijn "er werden voor de shoot dan ook enorme hoeveelhedenl alcohol genuttigd, en niet door mij"
Welk programma was dat? Wil het heel graag zien ...
I am a black hole shitting into the void
pi_31364809
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 18:53 schreef methodmich het volgende:
Straight To You is dat, zoals gezegd. Aardige clip, niet wereldschokkend.
Ach ja, overheen gekeken. dank.
Helpt waar hij kan!
pi_31377774
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 19:25 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Welk programma was dat? Wil het heel graag zien ...
Ik heb werkelijk geen idee, ik zat te zappen en kwam er langs. Niet gekeken welk programma het was. Ik zou niet eens meer weten welke zender het was.
A mind with a heart of it's own
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:10:22 #164
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_31378154
Het was te zien tijdens een interview met Corbijn op MTV.
1,000,000 demons can't be wrong...
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:41:34 #165
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_31378790
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 16:59 schreef Kolkus het volgende:
Zag van de week nog een foto van 'em in de krant voor een of andere Australische film waarin hij meespeelde.

Nou maar hopen dat dit niet ten koste gaat van 'smans muziek carriere.
Nick heeft het scenario geschreven voor een film die binnenkort uitkomt (The Proposition). Ging het daar misschien over?
pi_31378961
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 10:41 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Nick heeft het scenario geschreven voor een film die binnenkort uitkomt (The Proposition). Ging het daar misschien over?
Stond er niet bij, maar zou heel goed kunnen.

Heeft iemand trouwens Ghosts....of the civil dead gezien?!
Cult-film uit de jaren 80 waarvoor hij samen met Blixa Bargeld de soundtrack heeft gemaakt en een van de hoofdrollen speelt.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 23:19:12 #167
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_31396680
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 10:50 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Stond er niet bij, maar zou heel goed kunnen.

Heeft iemand trouwens Ghosts....of the civil dead gezien?!
Cult-film uit de jaren 80 waarvoor hij samen met Blixa Bargeld de soundtrack heeft gemaakt en een van de hoofdrollen speelt.
Nee ... nooit gezien. Was het wat?
  donderdag 13 oktober 2005 @ 08:56:40 #168
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_31401926
Een Nick Cave topic en ik ontdek het nu pas...

Vind hem echt geweldig. Eigenlijk is het totaal niet mijn muziek enzo (lees: ik ben gisteren naar het concert van de Backstreet Boys geweest en verder hou ik van Nederlandstalig en Keltisch enzo), maar ik ben er een beetje ingesleept door vrienden en nu ben ik helemaal verkocht

Heb hem twee keer in de HMH gezien en dat was echt grandioos! Erg aparte kerel, maar erg gaaf.

Zal dit topic eens in de gaten blijven houden
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_31410351
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 10:50 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Stond er niet bij, maar zou heel goed kunnen.

Heeft iemand trouwens Ghosts....of the civil dead gezien?!
Cult-film uit de jaren 80 waarvoor hij samen met Blixa Bargeld de soundtrack heeft gemaakt en een van de hoofdrollen speelt.
Weet jij toevallig waar ik die film kan kopen?
pi_31412370
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:57 schreef el_hombre het volgende:

[..]

Weet jij toevallig waar ik die film kan kopen?
Ik heb 'em weleens zien liggen bij Kooijker, anders is 'ie vast wel via internet te bestellen.

Het is een grimmig gevangenisverhaal en ik vond hem sterk, voor meer info klik:

Ghosts...of the civil dead
  vrijdag 20 januari 2006 @ 14:44:22 #171
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_34279065
Van de officiële site:

Nick Cave & The Bad Seeds release a brand new DVD on 23rd January 2006. The DVD features the legendary tour film THE ROAD TO GOD KNOWS WHERE and LIVE AT THE PARADISO, both available together here for the first time on DVD. Described by the NME on its original VHS release as “the definitive documentary of the music business in its glorious, monotonous reality”, The Road To God Knows Where by Uli M. Schueppel is an intimate and revealing insight into a band on the road. Filming during their US tour in Feb / March 1989, we see life on the road as it truly was. On the road – at the hotel – sound check – backstage – the concert – backstage – back at the hotel – hitting the road again… Featuring a Bad Seeds line up of Nick Cave, Mick Harvey, Blixa Bargeld, Thomas Wydler, Kid Congo Powers and Roland Wolf, the film also introduces us to a cast of extras from the band’s crew and the band’s guests (including Anita Lane, Lydia Lunch and Lung Leg).

Live At The Paradiso was recorded in Amsterdam in June 1992 and features classic Nick Cave & The Bad Seeds songs such as The Mercy Seat, The Ship Song, Tupelo and Deanna performed by a line up of Nick Cave, Mick Harvey, Blixa Bargeld, Conway Savage, Thomas Wydler and Martyn P Casey. The concert film was edited by long-time collaborator John Hillcoat whose credits include The Proposition (scripted by Nick Cave and due for UK release in March 06), To Have And To Hold and Ghosts of The Civil Dead plus many Bad Seeds promo videos). The Director of Photography was John Mathieson who went on to work on Gladiator and the forthcoming Brian Jones biopic, Stoned.

The DVD release also features two special extras, unavailable elsewhere. The Song, A Short Film By Uli M. Schueppel documents the band recording I’ll Love You Till The End Of The World for the Wim Wenders film Until The End Of The World. City Of Refuge is a collection of Super 8 film shot by Schueppel on tour with Nick Cave & The Bad Seeds.

Klinkt allemaal erg goed.
Ik denk wel dat ik hem koop.

Weet er trouwens al iemand meer over "the proposition"?
pi_34303707
Ik vind de DVD The Videos al zo alleraardigst.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 23 januari 2006 @ 17:01:16 #173
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_34382839
Zou dit ook interessant zijn v.w.b. de muziek:



THE PROPOSITION
The Proposition OSTby Nick Cave and Warren Ellis is released by Mute in the UK on 6h March. The album will be released in Europe on 10th March and in North America on 21st February. The film will be released in the US in April.

Track List:

Happy Land
The Proposition #1
Road To Banyon
Down To The Valley
Moan Thing
The Rider #1
Martha's Dream
Gun Thing
Queenie's Suite
The Rider #2
The Proposition #2
Sad Violin Thing
The Rider #3
The Proposition #3
The Rider Song
Clean Hands, Dirty Hands
  maandag 23 januari 2006 @ 17:03:47 #174
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_34382915
Nick Cave heeft zijn fans al gewaarschuwd dat het helemaal niet te vergelijken is met zijn gewone werk.
Maar interessant is het sowieso, me dunkt.
pi_34383034
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:01 schreef pdiscs het volgende:
Zou dit ook interessant zijn v.w.b. de muziek:

[afbeelding]

THE PROPOSITION
The Proposition OSTby Nick Cave and Warren Ellis is released by Mute in the UK on 6h March. The album will be released in Europe on 10th March and in North America on 21st February. The film will be released in the US in April.

Track List:

Happy Land
The Proposition #1
Road To Banyon
Down To The Valley
Moan Thing
The Rider #1
Martha's Dream
Gun Thing
Queenie's Suite
The Rider #2
The Proposition #2
Sad Violin Thing
The Rider #3
The Proposition #3
The Rider Song
Clean Hands, Dirty Hands
Gaaf! Cave heeft het script ook geschreven... een Aussie western

Hij zou eigenlijk al zijn uitgekomen volgens imdb..
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')