abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13432472
Hoe gaat dat in zijn werk in verband met papieren en zo?

Ik ben van plan om een oude Mini te kopen, nu heb ik er al een paar gevonden, maar in Nederland, weet er hier iemand wat er allemaal bij komt kijken om die in België te krijgen, kwa papierwerk, kost en andere poespas?

PS.: Als er iemand een oude mini heeft voor rond de 500 euro, let me know, er mag een pak werk aan zijn, maar hij moet kunnen rijden.

carputer in wording...
pi_13432589
ik jbe laatst een auto verkocht aan een belg.
wat er in nederland bij komt kijken is het volgende:
je moet naar een RDW station (www.rdw.nl). Daar laat je de auto overschrijven op jouw naam, met de vermelding dat de auto geexporteerd wordt. Dit kost niet zo gek veel, volgens mij nog onder de 20euro.
Vervolgen moet je ervoor zorgen dat de auto aan de eisen voldoet die ze in Belgie aan voertuigen stellen.
Dan moet je de auto daar invoeren en laten euren. De kosten daarvan weet ik niet, maar dat kun je ongetwijfeld vinden op de site van de "belgische RDW".
Suc6
It is nice to be important but it is more important to be nice
pi_13432626
Andersom is het duur...
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 25 september 2003 @ 13:26:47 #4
26113 HeartCore
Begint eer ge bezint.
pi_13432639
Heb zelf een auto in Frankrijk ingevoerd dit jaar. Als je jezelf een hoop ellende wilt besparen, vraag dan na de aanschaf in Nederland, een CVO certificaat aan. Dit is een Europees document waarmee je zonder noemenswaardige problemen een auto kunt invoeren (kenteken etc.)
pi_13432664
quote:
Op donderdag 25 september 2003 13:26 schreef Syrena het volgende:
Andersom is het duur...
Klopt, dit is kaalplukland...
Eigen brokjes eerst.
pi_13432724
www.nederlandseambassade.be (spelfouten voorbehouden)

staat alles op!

pi_13445030
quote:
Op donderdag 25 september 2003 13:24 schreef illie het volgende:
ik jbe laatst een auto verkocht aan een belg.
wat er in nederland bij komt kijken is het volgende:
je moet naar een RDW station (www.rdw.nl). Daar laat je de auto overschrijven op jouw naam, met de vermelding dat de auto geexporteerd wordt. Dit kost niet zo gek veel, volgens mij nog onder de 20euro.
Vervolgen moet je ervoor zorgen dat de auto aan de eisen voldoet die ze in Belgie aan voertuigen stellen.
Dan moet je de auto daar invoeren en laten euren. De kosten daarvan weet ik niet, maar dat kun je ongetwijfeld vinden op de site van de "belgische RDW".
Suc6
Het probleem is dat het hier over een niet gekeurde auto betreft, dus niet eens meer ingeschreven of zo, of is het dan helemaal gratis?
carputer in wording...
  zaterdag 27 september 2003 @ 00:45:50 #8
67254 elektrik
groeten Olivier
pi_13472154
wel ik ben momenteel bezig met een nederlandse auto in te voeren van nederland naar belgie. en ik zal je zeggen wat je moet doen. mijn auto was in stukken dus zonder keuring! je vraagt aan de verkoper of hij de uitvoersdocumenten en de 2 kentekenbewijzen wil regelen , deze kan hij bekomen bij de rdw en laat hem een papier opstellen voor verkoop of factuur. met deze documenten ga jij naar de Belgse douane en vraag je achter het vignet 705. de lokket bediende zal je vragen voor de bovenvermelde papieren. hij maakt voor jou een document op voor aanvraag van een keuring dit kost je 3euro cent. deze brief moet je met fiscale zegels beplakken voor een waarde van ¤62. dan moet je je aanbieden bij een keurings bureau (voor antwerpen is dat deurne) met al de bovenvernoemde documenten. is de wagen in orde dan krijg je een geldig gelijkvormigheidsatest. na dit moet je je aansluiten bij een verzekering die je een tijdelijke visum geeft en die het verdere douane papier verder invult. en dit document moet u dan naar brussel of kontich brengen met de originele buitelandse papieren. na ontvangst van u belgische numerplaat en uw inschrijvingsbewijs, moet je een fotocopij van dit bewijs sturen naar de directie der douane en accijnzen.


zo zie je het kost je ¤62.03 + keuring

beter wat paarden op men wielen dan in de stal
pi_13499607
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 00:45 schreef elektrik het volgende:
wel ik ben momenteel bezig met een nederlandse auto in te voeren van nederland naar belgie. en ik zal je zeggen wat je moet doen. mijn auto was in stukken dus zonder keuring! je vraagt aan de verkoper of hij de uitvoersdocumenten en de 2 kentekenbewijzen wil regelen , deze kan hij bekomen bij de rdw en laat hem een papier opstellen voor verkoop of factuur. met deze documenten ga jij naar de Belgse douane en vraag je achter het vignet 705. de lokket bediende zal je vragen voor de bovenvermelde papieren. hij maakt voor jou een document op voor aanvraag van een keuring dit kost je 3euro cent. deze brief moet je met fiscale zegels beplakken voor een waarde van ¤62. dan moet je je aanbieden bij een keurings bureau (voor antwerpen is dat deurne) met al de bovenvernoemde documenten. is de wagen in orde dan krijg je een geldig gelijkvormigheidsatest. na dit moet je je aansluiten bij een verzekering die je een tijdelijke visum geeft en die het verdere douane papier verder invult. en dit document moet u dan naar brussel of kontich brengen met de originele buitelandse papieren. na ontvangst van u belgische numerplaat en uw inschrijvingsbewijs, moet je een fotocopij van dit bewijs sturen naar de directie der douane en accijnzen.


zo zie je het kost je ¤62.03 + keuring


ok, thanks voor de info
carputer in wording...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')