pi_16301404
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:01 schreef Varr het volgende:
Hoeveel en hoelang trainen jullie nou per week? Meld het even ik ben wel benieuwt. Ik denk zelf gewoon te beginnen met 3x 2uur per week, lijkt me lang zat.
2x 2uur (+ 15min cardio per keer)

3x is in het begin veel te veel, dan krijgen de spieren geen rust en kunnen ze niet optimaal groeien. 2x is zat op in het begin. Minstens 1 volle dag rust tussen de trainingen in.

You put the what in the who now and did huh!?
Fotoboek
"Suck my cock!!" -Ron Jeremy
Technological Singularity
  vrijdag 16 januari 2004 @ 09:12:07 #177
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_16306516
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:01 schreef Varr het volgende:
Hoeveel en hoelang trainen jullie nou per week? Meld het even ik ben wel benieuwt. Ik denk zelf gewoon te beginnen met 3x 2uur per week, lijkt me lang zat.
2 uur is te lang. Na 5 kwartier is je test. spiegel ingezakt en wordt er een shitload aan cortisol je bloed in gepompt.

5 kwartier max dus.

Ikzelf train 5x per week 3 kwartier a 1 uur.

I'm Bigger, and Bolder, and Rougher and Tougher, in other words Sucker, there is no other.
Godfather Bodybuilding topic reeks | Mod @ http://forum.dutchbodybuilding.com
  vrijdag 16 januari 2004 @ 11:49:04 #178
27474 heerder
NTCE KAMP COMMANDO
pi_16309662
ik ben deze week weer begonnen.

Maanag na het trainen, had ik op mn schouder een rooie plek, dat waren allemaal adertjes.

en gisteren had ik na het trainen het zelfde alleen op mn andere schouder.

wie weet wat dat is?

"Het doel van de oorlog is vrede."
  vrijdag 16 januari 2004 @ 13:08:18 #179
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_16311846
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 09:12 schreef Mr.J het volgende:

[..]

2 uur is te lang. Na 5 kwartier is je test. spiegel ingezakt en wordt er een shitload aan cortisol je bloed in gepompt.

5 kwartier max dus.

Ikzelf train 5x per week 3 kwartier a 1 uur.

Jah het leek me ook wel redelijk lang, maar ik dacht als het te lang wordt kom ik er wel achter.
Als het teveel wordt kan ik sobiso minder doen, dit is zeg maar het maximum wat ik per week kan halen met mijn indeling.

Maar het is niet zo dat ik opeens van "niks" naar 3x per week ga fitnessen, heb lange tijd elke avond thuis spiergroeptrainingen gedaan, niet dat dit in vergelijking is met fitness, maar het is beter als niks.

vrijdag 16 januari 2004 @ 13:09:37 #180
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_16311891
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:46 schreef Refragmental het volgende:

[..]

2x 2uur (+ 15min cardio per keer)

3x is in het begin veel te veel, dan krijgen de spieren geen rust en kunnen ze niet optimaal groeien. 2x is zat op in het begin. Minstens 1 volle dag rust tussen de trainingen in.

Ik verdeel het over dinsdag, donderdag, en zondag, dus het is redelijk verdeeld over de week.
pi_16311997
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 11:49 schreef heerder het volgende:

Maanag na het trainen, had ik op mn schouder een rooie plek, dat waren allemaal adertjes.

wie weet wat dat is?

Standing calf raise gedaan? Of een andere oefening waarbij een zwaar gewicht op je schouders rust?
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  vrijdag 16 januari 2004 @ 13:29:26 #182
19479 Mr.J
pi_16312429
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 11:49 schreef heerder het volgende:

wie weet wat dat is?

Let me guess:
Ook adertjes?
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 13:08 schreef Varr het volgende:
Jah het leek me ook wel redelijk lang, maar ik dacht als het te lang wordt kom ik er wel achter.
Als het teveel wordt kan ik sobiso minder doen, dit is zeg maar het maximum wat ik per week kan halen met mijn indeling.

Maar het is niet zo dat ik opeens van "niks" naar 3x per week ga fitnessen, heb lange tijd elke avond thuis spiergroeptrainingen gedaan, niet dat dit in vergelijking is met fitness, maar het is beter als niks.

Dat teveel hoef je niet direct te merken in de zin van vermoeidheid en/of overtraining, maar je vooruitgang is gewoon stukken minder. En daar gaat het volgens mij toch echt om.
I'm Bigger, and Bolder, and Rougher and Tougher, in other words Sucker, there is no other.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 14:54:25 #183
27474 heerder
NTCE KAMP COMMANDO
pi_16314923
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 13:13 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Standing calf raise gedaan? Of een andere oefening waarbij een zwaar gewicht op je schouders rust?

nee ik heb wel schouders getraind
"Het doel van de oorlog is vrede."
  vrijdag 16 januari 2004 @ 18:55:45 #184
62944 STFU
Blain (NTCE Chaingunner)
pi_16321259
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 14:54 schreef heerder het volgende:

[..]

nee ik heb wel schouders getraind

strea
Hank Evans: Well fuck my ozone.
Hank Evans: Hey, Ringworm! Yeah I'm talking to you, you toxic waste of life. You gonna pick up that butt or do I have to glue it to my shoe and stick it up your big pimply a-hole.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 19:07:19 #185
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_16321556
Is sinds enkele weken weer bloedje serieus.
Heeft 3 jaar niet kunnen trainen door blessures, dom doen en meer oorzaken.

Niet kunnen aftrainen, dus not a pretty sight
Trainde vroeger bij All-in in Utrecht en gaf daarnaast zelf les aan BB-ers in spe bij Fitshape

Draai nu , 5/6 dagen in de week veel reps , helft oorspronkelijk gewicht+ 3 x cardio een half uur om de spieren weer wakker te maken.

Ik kan geen kip meer zien en appels haat ik alweer

It's good to be back

vrijdag 16 januari 2004 @ 19:37:36 #186
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_16322286
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 19:07 schreef SHE het volgende:

Trainde vroeger bij All-in in Utrecht en gaf daarnaast zelf les aan BB-ers in spe bij Fitshape

Draai nu , 5/6 dagen in de week veel reps , helft oorspronkelijk gewicht+ 3 x cardio een half uur om de spieren weer wakker te maken.

It's good to be back

En nu maar volhouden!

The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_16322413
Wat doen jullie allemaal als warming-up?

En is het verstandig om tijdens de rustdagen nog andere dingen te doen zoals spinning (pure cardio)?
Zoals ik heb begrepen moet je in je rustdagen geen gewichten meer tillen, over cardio tijdens rustdagen kan ik helaas niks vinden.

Ik doe trouwens iedere keer voordat ik ga trainen een warming-up van 15 minuten flink rennen op de loopband.

Fotoboek
pi_16322535
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 19:42 schreef Refragmental het volgende:
Wat doen jullie allemaal als warming-up?

En is het verstandig om tijdens de rustdagen nog andere dingen te doen zoals spinning (pure cardio)?
Zoals ik heb begrepen moet je in je rustdagen geen gewichten meer tillen, over cardio tijdens rustdagen kan ik helaas niks vinden.

Ik doe trouwens iedere keer voordat ik ga trainen een warming-up van 15 minuten flink rennen op de loopband.

Ik doe alleen 1 of 2 sets met een lichter gewicht als warming up, niet fietsen of rennen.

Voor conditie of cutten is het prima om op je rustdagen cardio te doen.

Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 11:14:03 #189
19479 Mr.J
pi_16336874
quote:

It's good to be back

Kip kan je ook vervangen door bijv. tonijn of kwark. Maar goed, denk dat je dat zelf al wel weet.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 12:21:30 #190
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_16337969
quote:

It's good to be back

Wat is er mis met appels.

Appels!

zondag 18 januari 2004 @ 12:01:04 #191
60358 Skull-shitter
24-fundamentalist
pi_16362224
ligt dbb.com eruit?
We have nothing to beer, but beer itself!
  zondag 18 januari 2004 @ 13:09:13 #192
19479 Mr.J
pi_16363946
Niet meer iig.
  zondag 18 januari 2004 @ 22:45:59 #193
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_16380967
Heb mezelf ook even ingeschreven bij dbb.com. Het verschil tussen vetten is me nu ook duidelijk, want bij het idee van vetten binnenkrijgen voor bodybuilden had ik al iets van...
Ik hoop goed gebruik te maken van de vele nuttige informatie die erop staat. Een goed begin is het halve werk tenslotte.
pi_16384880
Wat is die link van dbb.com voluit?
Fotoboek
pi_16390128
Ik ben wel benieuwd of mijn trainingsprogramma een beetje goed is. Ik train voor een laag lichaamsgewicht met zoveel mogelijk spier omdat ik er naast ook hockey. Dit betekent veel rennen en snel draaien/stoppen.

Ik ga 3 keer per week de gym in. 2 keer daarvan train ik me hele lichaam waarbij ik langzaam opbouw naar mijn top, deze training duurt ongeveer 3 uur per keer.
De overgebleven keer doe ik enkele rug en borstspieroefeningen zo lang en zo zwaar mogelijk als ik kan. Met deze training ben ik ongeveer 2 uur kwijt, soms iets meer.

Verder train ik nog elke dag thuis op de buikspieren en armen (duur: een half uurtje per keer)

Is het wel handig om elke keer te pushen tot het maximum of is het beter om soms een weekje lager te trainen? De trainingen spreiden kan ik niet omdat ik een drukke baan heb en ik ook hockeytraining heb.

Verder, hoeveel trainen de meeste op de buikspieren?

Ik train elke keer dat ik in de gym ben mijn buikspieren zo'n 30 a 45 minuten.

maandag 19 januari 2004 @ 11:49:37 #196
19479 Mr.J
pi_16390540
quote:
Op maandag 19 januari 2004 00:59 schreef Refragmental het volgende:
Wat is die link van dbb.com voluit?
Zie sig.
  maandag 19 januari 2004 @ 11:52:07 #197
19479 Mr.J
pi_16390596
quote:
Op maandag 19 januari 2004 11:32 schreef Den_Haag het volgende:
Ik ben wel benieuwd of mijn trainingsprogramma een beetje goed is. Ik train voor een laag lichaamsgewicht met zoveel mogelijk spier omdat ik er naast ook hockey. Dit betekent veel rennen en snel draaien/stoppen.

Ik ga 3 keer per week de gym in. 2 keer daarvan train ik me hele lichaam waarbij ik langzaam opbouw naar mijn top, deze training duurt ongeveer 3 uur per keer.
De overgebleven keer doe ik enkele rug en borstspieroefeningen zo lang en zo zwaar mogelijk als ik kan. Met deze training ben ik ongeveer 2 uur kwijt, soms iets meer.

Verder train ik nog elke dag thuis op de buikspieren en armen (duur: een half uurtje per keer)

Is het wel handig om elke keer te pushen tot het maximum of is het beter om soms een weekje lager te trainen? De trainingen spreiden kan ik niet omdat ik een drukke baan heb en ik ook hockeytraining heb.

Verder, hoeveel trainen de meeste op de buikspieren?

Ik train elke keer dat ik in de gym ben mijn buikspieren zo'n 30 a 45 minuten.

3 uur per keer?!? Damn, splits om te beginnen de te trainen spiergroepen over die 3 dagen. En als je dan in de knoei komt met je hockytraining schuif je maar het eea op, want dit werkt niet.

Teveel en lang trainen is NIET goed, je gaat er alleen maar achteruit van.

Dus ook geen armen meer thuis trainen. Buik 30 a 45 minuten is ook veels te veel. Ik ben in 5 minuten klaar met buik (3 oefeningen, 2 setjes, 15 a 30 reps)

vb schema:
Dag1 : Borst + Biceps + Triceps
Dag2 : Quads + Hamstrings + Kuiten + Buik
Dag3 : Schouders + Rug + Traps

pi_16391779
Waar train jij precies voor? Het gaat mij puur en alleen om spierkracht, hoe breed mijn armen enz. zijn interesseert mij niet. Qua resultaat ben ik op dit moment zeker niet ontevreden. Ben 2.02m, weeg tussen de 85-88kg en heb een vetpercentage van 10 á 11.
  maandag 19 januari 2004 @ 12:58:12 #199
19479 Mr.J
pi_16392198
Ik voor massa.

Voor spierkracht moet je maar 2 a 4 reps doen. Dus nog steeds waarmee jij bezig bent (nofi). Jij bent dan op uithoudingsvermogen bezig als ik dat allemaal lees. En dan nog train je veels te veel.

pi_16393163
Het probleem is met hockey is dat je zowel uithoudingsvermogen en explosieve kracht moet hebben en trainen.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')