abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 januari 2004 @ 15:03:18 #201
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_16220848
Hier de verschillen:

ICR zit voor de langere afstanden fijner vind ik, maar ICRm geeft meer privacy, airco en 220V.

Hier oud en nieuw op de foto:
OUD:

NIEUW:

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 13 januari 2004 @ 20:35:14 #202
67385 ROG
Go on, say it.
pi_16231690
Ok thanks! Dat golvende lijntje op de plastic wand herken ik van de nieuwe 2e klas (direct 2e klas ingestapt toen, nooit de 1e klas gezien)uit de internationale trein van/naar Belgie met die erg mooie, lichtbruine (soort leren?) stoelen.

En in die nieuwe treinstellen/rijtuigen, zie ik daar in de verte nou nog wel die 3+3 1e klas coupé's met het gangpad aan een zijkant? Die coupé's zijn/waren geweldig imo; beetje privacy en rust.
Maar ipv een dichte wand vroeger tussen coupé en gangpad zit er daar zo te zien nu doorzichtig glas in?

  dinsdag 13 januari 2004 @ 20:43:57 #203
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_16231969
die sprinters zien er leuk uit!

maar als ze op de 40xx lijn ook die nieuwe ICR's inzetten hebben ze een iets tevredener klant meer.

pi_16236421
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:35 schreef ROG het volgende:
Ok thanks! Dat golvende lijntje op de plastic wand herken ik van de nieuwe 2e klas (direct 2e klas ingestapt toen, nooit de 1e klas gezien)uit de internationale trein van/naar Belgie met die erg mooie, lichtbruine (soort leren?) stoelen.
De foto's toonden 1e klas.
quote:
En in die nieuwe treinstellen/rijtuigen, zie ik daar in de verte nou nog wel die 3+3 1e klas coupé's met het gangpad aan een zijkant? Die coupé's zijn/waren geweldig imo; beetje privacy en rust.
Maar ipv een dichte wand vroeger tussen coupé en gangpad zit er daar zo te zien nu doorzichtig glas in?
Dat zijn gereviseerde rijtuigen. 2e klas zijn coupe's van 2* 3 en 1e klas zijn coupe's van 2*3 + 1*3. Tussen gangpad en coupé was altijd een ruit.

ICR gaat natuurlijk niet in de stoptreindienst rijden. ICR heet niet voor niets ICR: Intercity-rijtuigen.

  woensdag 14 januari 2004 @ 00:43:39 #205
67385 ROG
Go on, say it.
pi_16240110
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 22:53 schreef Lucske het volgende:

[..]

De foto's toonden 1e klas.


Ja, had ik al begrepen. Ziet er goed uit, ik was al onder de indruk van de 2e klas toen.
quote:
[..]

Dat zijn gereviseerde rijtuigen. 2e klas zijn coupe's van 2* 3 en 1e klas zijn coupe's van 2*3 + 1*3. Tussen gangpad en coupé was altijd een ruit.


Ja, een ruit, deur met ruit en ruit weer toch? Niet zó'n stuk glazenwasser's paradijs van boven tot onder als wat ik op onderstaande foto zie.

Ik zou me goed bekeken voelen, net een aquarium.

Op den duur moeten alle IC rijtuigen dus er zo uit zien? Als dat in het Nachtnet moet rijden; zonde.

pi_16240831
quote:
Op woensdag 17 december 2003 10:27 schreef MREn het volgende:
Mijn foto's:
http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/
Damn mijn oude passie voor treinen laait weer helemaal op! Goed bezig FOK! kijk hier graag mee....

Trouwens, Rorik in je URL... Zo heet je? Nog nooit een naamgenoot ontmoet namelijk

een blauwe wilde mij hekken, nou mooi niet!!! ik doe mijn internet telkens aan en uit! jammer hekkers -> [url]http://forum.fok.nl/showtopic.php/493361[/url]
pi_16241279
In berlijn zijn ze net als in Antwerpen een nieuw centraal station aan het bouwen, alleen was er in Berlijn sinds de deling geen Hauptbahnhof meer, het belangrijkste station is nu eigenlijk Zoologischer Garten.
Het wordt ook een station met verschillende etages. Het station wordt ook aangesloten op de Noord-Zuid tunnel, waardoor Berlijn treinverbindingen in alle richtingen heeft ondergebracht in een station. In 2006 moet het klaar zijn (voor het WK 2006)
Op deze plek stond eerst Lehrter Bahnhof, een nietsbetekenend S-bahn stationnetje
Hier wat foto's en plaatjes zoals het moet worden:
Lehrter Bahnhof voor sloop

Zoals het er nu uitziet. De brug is trouwens tijdens de bouwwerkzaamheden gewoon in gebruik.


Zoals het eruit komt te zien



  woensdag 14 januari 2004 @ 01:35:22 #208
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_16241531
Even de digitale camera uitgeprobeerd in Utrecht, de trein Maastricht - Haarlem komt hier naast ons (Nijmegen - Den Helder) rijden.


Wat zijn we aan het doen ???
pi_16246149
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:43 schreef ROG het volgende:
Ja, een ruit, deur met ruit en ruit weer toch? Niet zó'n stuk glazenwasser's paradijs van boven tot onder als wat ik op onderstaande foto zie.

[afbeelding]

Ik zou me goed bekeken voelen, net een aquarium.


Ik dacht dat je het over ICK's had, niet over deze rijtuigen. Mijn fout dus. Alle ICRm's 1e klas hebben twee of drie van zo'n coupés.
quote:
Op den duur moeten alle IC rijtuigen dus er zo uit zien? Als dat in het Nachtnet moet rijden; zonde.
In het nachtnet rijden geen IC-rijtuigen.
  woensdag 14 januari 2004 @ 14:13:57 #210
67385 ROG
Go on, say it.
pi_16251998
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 10:31 schreef Lucske het volgende:

[..]

Ik dacht dat je het over ICK's had, niet over deze rijtuigen. Mijn fout dus. Alle ICRm's 1e klas hebben twee of drie van zo'n coupés.
[..]

In het nachtnet rijden geen IC-rijtuigen.


Hm, even weer een n00bvraag dan hehe, wat voor rijtuigen zitten er "in" een Koploper dan?
  woensdag 14 januari 2004 @ 16:03:40 #211
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_16255478
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 14:13 schreef ROG het volgende:

[..]

Hm, even weer een n00bvraag dan hehe, wat voor rijtuigen zitten er "in" een Koploper dan?


De intercityrijtuigen zijn afgeleid van het middenrijtuig van de Koplopers.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 januari 2004 @ 20:47:44 #212
67385 ROG
Go on, say it.
pi_16263966
En die worden nog niet vernieuwd?

Ik begin het te snappen nu.

  woensdag 14 januari 2004 @ 21:23:13 #213
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_16264878
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 20:47 schreef ROG het volgende:
En die worden nog niet vernieuwd?
Nòg niet, inderdaad Zal toch een keer moeten...
quote:
Ik begin het te snappen nu.
Gratuliere
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_16265249
Mischien is het al eerder ter sprake gekomen maarre toch even.

Wat vinden jullie van het HTM (inderdaad: Haagsche Tram Maatschappij) materieel op het NS spoor. Hier in houten rijdt er eentje op de kortste spoorlijn van Nederland (1800 meter). Een echte: HTM rent-a-tram.

Ik zag laatst bij Gouda een nieuw boemeltje richting Alphen rijden. Ook van de HTM maar wel wat futuristischer en moderner. Ze hebben er in gouda ook het perron voor verlaagd.

pi_16265529
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 21:35 schreef Fixers het volgende:
Mischien is het al eerder ter sprake gekomen maarre toch even.

Wat vinden jullie van het HTM (inderdaad: Haagsche Tram Maatschappij) materieel op het NS spoor. Hier in houten rijdt er eentje op de kortste spoorlijn van Nederland (1800 meter). Een echte: HTM rent-a-tram.

Ik zag laatst bij Gouda een nieuw boemeltje richting Alphen rijden. Ook van de HTM maar wel wat futuristischer en moderner. Ze hebben er in gouda ook het perron voor verlaagd.


uhhhmmm tsja


Laten we maar hopen dat het bij die 1800 meter blijft
pi_16265633
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 21:43 schreef rubinio het volgende:

[..]

uhhhmmm tsja
[afbeelding]
[afbeelding]
Laten we maar hopen dat het bij die 1800 meter blijft


Was ik even vergeten te zeggen, het is geen regulier trammaterieel. Zal eens zien of ik een foto ervan kan opsnorren.

Edit: Foto's gevonden. Het trammetje komt oorpronkelijk uit hannover.

Tijdens een proefrit in Den Haag, inmiddels geheel overgespoten en voorzien van het gemeentelijke wapen.

[Dit bericht is gewijzigd door Fixers op 14-01-2004 21:58]

pi_16265691
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 21:47 schreef Fixers het volgende:

[..]

Was ik even vergeten te zeggen, het is geen regulier trammaterieel. Zal eens zien of ik een foto ervan kan opsnorren.


oooooh nou ja zoals je ziet is dat ook al eens het NS spoor op geweest
pi_16265734
deze soms?
pi_16266090
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 21:50 schreef rubinio het volgende:
deze soms?
[afbeelding]
En die rijdt nu tussen gouda en alphen. Wel vaag KLM kleurtje heeft dat ding.
pi_16266252
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 22:01 schreef Fixers het volgende:

[..]

En die rijdt nu tussen gouda en alphen. Wel vaag KLM kleurtje heeft dat ding.


Laatste poging:
trams uit hannover in houten
  woensdag 14 januari 2004 @ 23:02:47 #221
67385 ROG
Go on, say it.
pi_16268360
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 21:47 schreef Fixers het volgende:

[..]

Was ik even vergeten te zeggen, het is geen regulier trammaterieel. Zal eens zien of ik een foto ervan kan opsnorren.

Edit: Foto's gevonden. Het trammetje komt oorpronkelijk uit hannover.

Tijdens een proefrit in Den Haag, inmiddels geheel overgespoten en voorzien van het gemeentelijke wapen. [afbeelding]


Grappig, volgens mij is dat tram 3, op de achtergrond het Sav. Loymanplein met dat winkelcentrum toch?
  donderdag 15 januari 2004 @ 01:08:19 #222
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_16273010
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:05 schreef Rorik het volgende:

[..]

Damn mijn oude passie voor treinen laait weer helemaal op! Goed bezig FOK! kijk hier graag mee....

Trouwens, Rorik in je URL... Zo heet je? Nog nooit een naamgenoot ontmoet namelijk


klopt.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_16293433
Valero E. (siemens)
Gaat over een paar jaar rijden op het traject Madrid-Barcelona (350km/h)
is een opvolger van de ICE-3.

EDIT: je moet het hele adres gebruiken voor de foto

[Dit bericht is gewijzigd door jacco op 15-01-2004 19:52]

pi_16365922
mooie trein..

even vraag over modeltreinen van marklin,
ik denk dat ik digitaal ga nemen, maar wat moet je er allemaal voor kopen en is het niet heel ingewikkeld?

komen er bij woerden weleens getrokken intercitys langs, ik heb ze nooit gezien?

  zondag 18 januari 2004 @ 16:50:08 #225
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_16369847
quote:
Op zondag 18 januari 2004 14:29 schreef sexylexy het volgende:

komen er bij woerden weleens getrokken intercitys langs, ik heb ze nooit gezien?


Nee, getrokken mat rijdt alleen op
1. Haarlem-Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Heerlen/Maastricht
treinseries 800 en 900, mat: dubbeldeks-B, ICR en ICRm
2. Den Haag-Rotterdam-Breda-Eindhoven/Venlo
treinseries 1900 en 2500, mat: ICK
3. Zwolle-Deventer-Arnhem-Den Bosch-Breda-Roosendaal
treinserie 3600, mat: ICR-A, ICRm-B, BDs en BD (met stuurstand ook geduwd mat)

Verder nog getrokken mat. in de serie 140 Amsterdam-Amersfoort-Deventer-Hengelo-Hannover-Berlijn-(Leipzig)
en trek/duw met stuurstand in de serie 600 Amsterdam-Den Haag-Rotterdam-Roosendaal-Antwerpen-Brussel

[Dit bericht is gewijzigd door MREn op 18-01-2004 17:17]

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')