quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:35 schreef ROG het volgende:
Ok thanks! Dat golvende lijntje op de plastic wand herken ik van de nieuwe 2e klas (direct 2e klas ingestapt toen, nooit de 1e klas gezien)uit de internationale trein van/naar Belgie met die erg mooie, lichtbruine (soort leren?) stoelen.
quote:Ze zijn er nog wel, maar nog maar twee coupés ipv vier. Er zit idd een glazen schuifwand in, maar met wat opdruk-art om toch aardig wat privacy te geven, ik heb er nooit problemen mee in ieder geval.
En in die nieuwe treinstellen/rijtuigen, zie ik daar in de verte nou nog wel die 3+3 1e klas coupé's met het gangpad aan een zijkant? Die coupé's zijn/waren geweldig imo; beetje privacy en rust.
Maar ipv een dichte wand vroeger tussen coupé en gangpad zit er daar zo te zien nu doorzichtig glas in?
quote:Venlo - Grens - Duitsland is ook getrokken mat, toch? .
Op zondag 18 januari 2004 16:50 schreef MREn het volgende:[..]
Nee, getrokken mat rijdt alleen op
1. Haarlem-Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Heerlen/Maastricht
treinseries 800 en 900, mat: dubbeldeks-B, ICR en ICRm
2. Den Haag-Rotterdam-Breda-Eindhoven/Venlo
treinseries 1900 en 2500, mat: ICK
3. Zwolle-Deventer-Arnhem-Den Bosch-Breda-Roosendaal
treinserie 3600, mat: ICR-A, ICRm-B, BDs en BD (met stuurstand ook geduwd mat)Verder nog getrokken mat. in de serie 140 Amsterdam-Amersfoort-Deventer-Hengelo-Hannover-Berlijn-(Leipzig)
en trek/duw met stuurstand in de serie 600 Amsterdam-Den Haag-Rotterdam-Roosendaal-Antwerpen-Brussel
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 20-01-2004 21:54]
quote:Da's dus in 50% van de gevallen getrokken materieel
Op woensdag 21 januari 2004 10:03 schreef Taurus1978 het volgende:
Venlo - Grens - Duitsland wordt gereden door trek-duw materieel, aan de ene kant een Baureihe 111 loc en de andere kant een stuurstandrijtuig.
Verder zijn de foto's van die tram geweldig... Wat een baggerbak!
quote:Wat een gekleurd gedoe
Op dinsdag 20 januari 2004 18:35 schreef sweek het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het was rustig. .
quote:De HTM heeft er ook een flink aandeel in hoor...
Op woensdag 21 januari 2004 21:10 schreef rubinio het volgende:[..]
Wat een gekleurd gedoe
EN DAT VOOR DE NS met zn gekke interieurkleuren...
quote:een HEEL GROOT aandeel dan...
Op woensdag 21 januari 2004 22:41 schreef QyRoZ het volgende:[..]
De HTM heeft er ook een flink aandeel in hoor...
quote:Leiden CS
Op donderdag 22 januari 2004 07:27 schreef sweek het volgende:
Reisje van vandaag:
Schinnen - Sittard - Eindhoven - Utrecht - Rhenen - Utrecht - Gouda - Alphen a/d Rijn - Leiden - Rotterdam - Hoek Van Holland Strand - Rotterdam - Eindhoven - Maastricht.
Tot vanavond, met vast weer een berg foto's. .
quote:Leiden is mooi ja! .
Op donderdag 22 januari 2004 18:38 schreef ROG het volgende:[..]
Leiden CS
Schinnen - Sittard, is dat traject met zo'n dieseltrein?
Rhenen
Koploper in Utrecht
Leuk stationnetje om te fotograferen, Gouda!
Interieur van dat Lightrailding... reed erg lekker, zat goed... maar is wel erg luidruchtig.
In Alphen a/d Rijn aangekomen
Leiden CS
quote:Ofwel de "er gaat niets boven Grûn express" Daar wil je niet instappen als je koppijn hebt. Gouwe stickertjes, zwarte spikkelvloer, rose/paarse/groene bekleding. Maar wel leuk verder.
Op donderdag 22 januari 2004 19:23 schreef sweek het volgende:
Enige leuke video'tje eigenlijk:
http://users.pandora.be/sweek/misc/treinen/MOV00714.MPG
De Mendini. .
Over kleurtjes: Ik heb nu al een paar koplopers gezien met fluoriserende kleurtjes aan de zijranden van de deur. Waar is dat voor, zodat de conducteurs beter kunnen zien of alle deuren wel dicht zitten? (en dat is geen overbodige luxe).
quote:Ja.
Op donderdag 22 januari 2004 20:19 schreef Fixers het volgende:
Over kleurtjes: Ik heb nu al een paar koplopers gezien met fluoriserende kleurtjes aan de zijranden van de deur. Waar is dat voor, zodat de conducteurs beter kunnen zien of alle deuren wel dicht zitten? (en dat is geen overbodige luxe).
quote:Oh ja? Zo zo.
Op donderdag 22 januari 2004 18:54 schreef sweek het volgende:
Dieseltreintjes vind je, naast op de dieseltrajecten natuurlijk, op Weert - Eindhoven en Zwolle - Groningen, beiden de stoptreindiensten.
quote:Nope, Plan U rijdt in de nieuwe dienstregeling niet meer. Zwolle - Groningen wordt nu gereden door ICM. Weert - Ehv door Mat '64 gok ik.
Op donderdag 22 januari 2004 18:54 schreef sweek het volgende:[..]
Dieseltreintjes vind je, naast op de dieseltrajecten natuurlijk, op Weert - Eindhoven en Zwolle - Groningen, beiden de stoptreindiensten.
quote:Aah, niet meer? Ok... .
Op donderdag 22 januari 2004 20:35 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Nope, Plan U rijdt in de nieuwe dienstregeling niet meer. Zwolle - Groningen wordt nu gereden door ICM. Weert - Ehv door Mat '64 gok ik.
quote:Heel fijn voor jou, maar daar heb ik geen boodschap aan.
Op donderdag 22 januari 2004 21:04 schreef sweek het volgende:[..]
Aah, niet meer? Ok... .
Kijk Luckske, zo kan dat ook.
quote:Ja, eerste series. Geniet er nog maar van, want dat zijn nu net de series die de schroothoop op gaan de komende maanden.
Op donderdag 22 januari 2004 21:14 schreef sweek het volgende:
Owja, iets wat voor mij ook nieuw was, ik zat in een Plan V met ook een paar hokjes (2de klas gewoon)
Het was de 416... is dat een van de eerste soort ofzo?
Al vind ik het helemaal niets, met vieren naast elkaar.
quote:Ik zat ergens einde 2003 nog in een Plan U op Zl - Gn en het personeel was er niet rouwig om dat het zou verdwijnen. Ik vind het wel grappig mat omdat het lekker veel herrie maakt en goed rookt
Op donderdag 22 januari 2004 20:35 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Nope, Plan U rijdt in de nieuwe dienstregeling niet meer. Zwolle - Groningen wordt nu gereden door ICM. Weert - Ehv door Mat '64 gok ik.
quote:Echt genieten was het niet hoor, van mij mag 'ie wel weg. .
Op vrijdag 23 januari 2004 00:17 schreef MREn het volgende:[..]
Ja, eerste series. Geniet er nog maar van, want dat zijn nu net de series die de schroothoop op gaan de komende maanden.
Al vind ik het helemaal niets, met vieren naast elkaar.
quote:Ik vind die oude Plan V'tjes wel lekker: je hoort de motoren lekker gieren bijvoorbeeld. En voor mij als gelijkstroomfreak is dat wel het summum natuurlijk. En ze hebben slaaporen aan de stoelen!
Op vrijdag 23 januari 2004 19:26 schreef sweek het volgende:[..]
Echt genieten was het niet hoor, van mij mag 'ie wel weg. .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |