abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_16084660
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:17 schreef Toeps het volgende:
Shit, wat is die van het voedingscentrum irritant. Ze laat niemand uitpraten!
Misschien irritant, maar zover ik heb gezien spreekt ze wel de waarheid.

Die cheerleaders van Atkins op TV zijn naar mijn mening blind voor alles wat ook maar een beetje anders klinkt dan Atkins en gaan er meteen op in met dingen die niet direct verband hebben met hetgene waar het op dat moment over gaat.

pi_16084787
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:37 schreef nein het volgende:
hahaaa
dit was leuk leuk leuk

vooral die 2 weightwatcher dames die echt met de meest waardeloze "tegens" aan kwamen zetten. "ja maar ik heb ook geen honger"..nuhuh...tuurlijk niet..maar zodra jij op je streef bent, ga jij, als weightwatcher weer gewoon eten, en kom je weer aan...

Ik hoop dat er nog meer van zulke discussies op tv komen! Leuk!


Weightwatchers is sowieso suf.
Dat puntensysteem... Je kan volgens weightwatchers 4 pizza's op een dag eten, verder niks, en dan doe je het 'goed'.

Ik vind Atkins echt top, ik ga ook weer lekker goed aan de slag. Ik heb nu ook een keukenmachine, dus ik kan genoeg lekkere dingen maken.

En dat voedingscentrum...
Zijn propageren echt van die drinkontbijt rommel met kilo's koolhydraten, waarvan je na een uurtje weer honger hebt.

pi_16084799
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:37 schreef nein het volgende:
hahaaa
dit was leuk leuk leuk

vooral die 2 weightwatcher dames die echt met de meest waardeloze "tegens" aan kwamen zetten. "ja maar ik heb ook geen honger"..nuhuh...tuurlijk niet..maar zodra jij op je streef bent, ga jij, als weightwatcher weer gewoon eten, en kom je weer aan...


En dat ze met zoveel geld en moeite wilt uitgeven om haar streef te halen, dat veel langer duurt en je de hele tijd chagie bent, dat moet zij natuurlijk zelf weten.

Misschien dat ie over een jaar, als ze 10kg extra erbij had gejojoed toch weer naar Atkins gaat.

quote:
Ik hoop dat er nog meer van zulke discussies op tv komen! Leuk!
Zal wel goed komen. als zelfs nu een "serieuze" programma als rondom 10 er aandacht aan besteed.
Mijn lowcarbavonturen: http://thats-life.kmfstudio.com/sponsored/xxxl
pi_16084873
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:39 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Misschien irritant, maar zover ik heb gezien spreekt ze wel de waarheid.

Die cheerleaders van Atkins op TV zijn naar mijn mening blind voor alles wat ook maar een beetje anders klinkt dan Atkins en gaan er meteen op in met dingen die niet direct verband hebben met hetgene waar het op dat moment over gaat.


Ze zijn niet blind, ze weten wat de resultaten zijn. Die Patricia zit de hele tijd argumenten te verzinnen die met argumenten, bewijzen teniet kunnen worden gedaan. Als ze dan nog steeds niet luistert, dan heeft ze idd een kilo boter op haar kop.
Mijn lowcarbavonturen: http://thats-life.kmfstudio.com/sponsored/xxxl
pi_16084913
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:39 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Misschien irritant, maar zover ik heb gezien spreekt ze wel de waarheid.

Die cheerleaders van Atkins op TV zijn naar mijn mening blind voor alles wat ook maar een beetje anders klinkt dan Atkins en gaan er meteen op in met dingen die niet direct verband hebben met hetgene waar het op dat moment over gaat.


Want jij weet de waarheid?

Ik heb het Atkinsdieet geprobeerd, en het werkt gewoon. Ik heb superveel energie!

Je moet voor de gein eens etiketten gaan lezen, zul je zien waar ze allemaal suiker in stoppen. En dat zijn vooral de dingen waar heel groot "gezond" en "0% vet" op staan. Dan word je toch voor de gek gehouden? En die rommel smeert het voedingscentrum aan.

pi_16085382
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:45 schreef Toeps het volgende:

[..]

Want jij weet de waarheid?

Ik heb het Atkinsdieet geprobeerd, en het werkt gewoon. Ik heb superveel energie!

Je moet voor de gein eens etiketten gaan lezen, zul je zien waar ze allemaal suiker in stoppen. En dat zijn vooral de dingen waar heel groot "gezond" en "0% vet" op staan. Dan word je toch voor de gek gehouden? En die rommel smeert het voedingscentrum aan.


Weet je, het is veel "erger" dan dat. Het is niet alleen dat je beter voelt, je kan dat met cijfers bewijzen.
Betere cholesterolverhouding, diabetespatienten die geen insulineshots meer nodig hebben, vetpercentages dat verminderd wordt ZELFS al eet je meer dan 3000 calorieen per dag.

En toch raar dat dezelfde cijfers voor lowfat dieten juist het tegenovergestelde weergeven he?

Mijn lowcarbavonturen: http://thats-life.kmfstudio.com/sponsored/xxxl
  donderdag 8 januari 2004 @ 23:09:13 #132
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_16085612
Jullie vergeten in je egotripperij even allemaal dat elk mens een uniek werkend metabolisme heeft.

Wat voor de 1 werkt, kan voor de ander falen ..en zelfs fataal zijn.


Atkins werkt volgens een ketose principe. Heel fijn allemaal en het werkt idd, alleen vergeet men er even bij te vermelden dat je met sporten en een absoluut verbod op koolhydraten gedurende de eerste weken enorm afbreuk doet aan je energiehuishouding , hormoonhuishouding en metabolisme.
Voor sommigen zal dit zelfs helemaal niet werken en zal men zelfs aankomen, ipv afvallen.

Als gediplomeerd fitness instructrice en self proclaimed expert op het gebied van gezonde voeding kan ik slechts het advies geven:

vermijd suiker
vermijd frisdrank
vermijd alle non-plantaardige voedingsstoffen/produkten
vermijd alcohol
vermijd pakjes/zakjes

Vet is goed voor je
Koolhydraten zijn je energiebron
Proteine zorgt dat je koolhydraten niet worden omgezet in suiker
Eiwit is de bouwsteen voor je spieren

Neuk zoveel en vaak als je kunt
Ga elke dag naar buiten
Sport , elke dag min. 30 minuten..vet verbranden doe je pas na 20 minuten.


Paar gouden regeltjes, maar wie een gezond lichaam wil krijgen moet ook over een gezonde geest bezitten.

Atkins heeft het wiel echt niet opnieuw uitgevonden

pi_16085811
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:45 schreef Toeps het volgende:

[..]

Want jij weet de waarheid?

Ik heb het Atkinsdieet geprobeerd, en het werkt gewoon. Ik heb superveel energie!

Je moet voor de gein eens etiketten gaan lezen, zul je zien waar ze allemaal suiker in stoppen. En dat zijn vooral de dingen waar heel groot "gezond" en "0% vet" op staan. Dan word je toch voor de gek gehouden? En die rommel smeert het voedingscentrum aan.


Nee, ik weet de waarheid niet precies. Is een onduidelijke zin van me
Ik weet weinig van Atkinsdieet af. En hoor er zelfs voor de eerste keer over.

Maar waar het misschien om gaat is het volgende:
-Stop je met Atkins (of welk dieet dan ook) en val je terug in je oude patroon, dan val je op langer termijn terug op je oude gewicht.
-Als ik het goed heb begrepen bevat Atkins dieet erg weinig koolhydraten. Volgens sommigen is dit op langer termijn slecht voor het lichaam.

De vraag is dus, zijn er studies die hebben aangetoond dat het niet slecht is op langer termijn?

pi_16085880
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 23:09 schreef SHE het volgende:
Jullie vergeten in je egotripperij even allemaal dat elk mens een uniek werkend metabolisme heeft.

Wat voor de 1 werkt, kan voor de ander falen ..en zelfs fataal zijn.


Ik heb nog geen nieuws gelezen dat iemand bewezen van lowcarb gestorven is.
quote:
Atkins werkt volgens een ketose principe. Heel fijn allemaal en het werkt idd, alleen vergeet men er even bij te vermelden dat je met sporten en een absoluut verbod op koolhydraten gedurende de eerste weken enorm afbreuk doet aan je energiehuishouding , hormoonhuishouding en metabolisme.
En men vergat ook even te vertellen dat er twee soorten sporten bestaan anaeroob en aeroob. Voor anaerobe sporten is lowcarb inderdaad minder geschikt, maar aeroob des te meer. Je hoeft niet op mijn mooie blauwe ogen te vertrouwen, vraag maar aan onze marathonrunner.
quote:
Voor sommigen zal dit zelfs helemaal niet werken en zal men zelfs aankomen, ipv afvallen.
Kan inderdaad, maar hoe weet jij of het niet voor jou werkt als je het niet probeert? En met lowfat gaat het wel goed voor iedereen?
Feit is dat met lowcarb de verhoudingen succes/failure op korte en lange termijn beter is dan die voor lowfat.
quote:
Als gediplomeerd fitness instructrice en self proclaimed expert op het gebied van gezonde voeding kan ik slechts het advies geven:
Patricia? is that you?
quote:
vermijd suiker
vermijd frisdrank
vermijd alle non-plantaardige voedingsstoffen/produkten
vermijd alcohol
vermijd pakjes/zakjes

Vet is goed voor je
Koolhydraten zijn je energiebron
Proteine zorgt dat je koolhydraten niet worden omgezet in suiker
Eiwit is de bouwsteen voor je spieren


OK. je hebt net de lowcarbdieten opgesomt. Koolhydraten worden nog steeds ingenomen, alleen in sterk beperkte mate (nog steeds een pond bladgroente per dag).
quote:
Neuk zoveel en vaak als je kunt
Ga elke dag naar buiten
Sport , elke dag min. 30 minuten..vet verbranden doe je pas na 20 minuten.


Paar gouden regeltjes, maar wie een gezond lichaam wil krijgen moet ook over een gezonde geest bezitten.

Atkins heeft het wiel echt niet opnieuw uitgevonden


Kan me niet schelen welke naam je het geeft. Ketogenic, lowcarb, southbeach, Fok!dieet, GOTlifestyle. Het gaat om de gedachtegang daarachter.
Mijn lowcarbavonturen: http://thats-life.kmfstudio.com/sponsored/xxxl
pi_16086242
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 23:15 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Nee, ik weet de waarheid niet precies. Is een onduidelijke zin van me
Ik weet weinig van Atkinsdieet af. En hoor er zelfs voor de eerste keer over.

Maar waar het misschien om gaat is het volgende:
-Stop je met Atkins (of welk dieet dan ook) en val je terug in je oude patroon, dan val je op langer termijn terug op je oude gewicht.


Dat klopt zeker. Als Atkiners allemaal weer terug gaan naar een reepje chocolade per dag en een bakje patat als lunch, dan komen ze allemaal weer aan, hun LDL schieten omhoog, diabetespatienten mogen weer aan de spuit.
Daarom wordt ook ingestampt dat Lowcarb een levensstijl is en niet een dieet dat je een paar maanden doet. Enig verschil is dat bij deze levensstijl je de lekkerste EN meest gevarieerde voedsel kan eten.
quote:
-Als ik het goed heb begrepen bevat Atkins dieet erg weinig koolhydraten. Volgens sommigen is dit op langer termijn slecht voor het lichaam.
Heel weinig koolhydraten klopt. Vooral in de eerste twee weken waar je je aanpast aan lowcarb. Dan mag je max. 20 koolhydraten. Dat is een pond aan groente. Nope, geen pasta of brood. Alleen groente.

Daarna bouw je het langzaam op afhankelijk van het gewicht dat je wilt verliezen, en zodra je op gewicht bent, neem je net zoveel tot je in balans bent. Niet afvallen, en niet aankomen dus. En dat kan vrij veel zijn. 100 gram is niet zelden (dat is een HELEBOEL groente)
Je hoorde het zelf op rondom 10 "tuurlijk aten we ook oliebollen tijdens nieuwjaar"

quote:
De vraag is dus, zijn er studies die hebben aangetoond dat het niet slecht is op langer termijn?
Er zijn alleen onderzoeken die een jaar lang duurden. De "nieuwe" onderzoeken duren nog voort, maar for what it's worth: degenen die meer dan 2 jaar aan een lowcarbdieet doen (lees de fora's en sites maar na) leven allemaal nog en hebben de lichamelijke metingen van een topsporter.

Maar.. je moet mij helemaal niet geloven. Zoek en lees maar rond.

Mijn lowcarbavonturen: http://thats-life.kmfstudio.com/sponsored/xxxl
  vrijdag 9 januari 2004 @ 14:38:43 #136
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_16101631
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 23:09 schreef SHE het volgende:
Heel fijn allemaal en het werkt idd, alleen vergeet men er even bij te vermelden dat je met sporten en een absoluut verbod op koolhydraten gedurende de eerste weken enorm afbreuk doet aan je energiehuishouding , hormoonhuishouding en metabolisme.
Goh.
Dan ben je denk ik in de war met een ander dieet.
IK heb in ieder geval nergens gelezen dat je met Atkins geen koolhydraten mag eten... Jij wel?


Er is niet één goed dieet en niet bij iedereen werkt het. Maar mensen zijn niet gebouwd om grote hoeveelheden graan en vooral suikers te verwerken. Suiker is niet echt bepaald natuurlijk. Vet en eiwitten en groente wel. Wisten jullei dat de mens voor de landbouwrevolutie met een eiwit en vetrijke voeding gemiddeld 10 cm langer was dan erna, toen men meer melk en graan at, en dat er toen (voor dus) minder vergroeiingen, tandklachten en afwijkingen waren? Las ik laatst ergens, hebben een stel archeologen ontdekt.

En dat Voedingscentrum mens had helemaal gelijk: Stoppen met dit dieet is killing. Maar er wordt ook geadviseerd om de laatste fase van het dieet, waarin je dus wel wer bruin brood mag eten om aar wat te noemen, gewoon vast te houden.

For what it's worth: Dit dieet bestaat al sinds begin jaren 70, de ontwikkelaar was cardioloog, en een aantal van die superslanke sterren volgen het. Ik weet niet in hoeverre dat laatste gewicht in de schaal lecht maar die eerste vind ik toch wel interessant.

En ik voel me een stuk beter, fysiek en psychisch, met dit dieet.

Maar ja, ik heb geen bananen! Ik heb géén bananen vandaag!
pi_16112045
Na het zien van 'Rondom Tien' ben ik ook overstag gegaan. Ik zit nu ergens rond de 80 kilo bij 1.64 m lengte. Eerst 10 kilo eraf. Dan ben ik al heel blij. Ondanks dat overgewicht heb ik best wel een goede conditie, want ik jog al een paar jaar 1 tot 2 keer per week zo'n 6 kilometer.
Ik ben een enorme liefhebber van vis, kaas en kip dus het Atkins dieet moet wat dat betreft een makkie wezen gedurende de 1e fase. Waar ik wel moeite mee zal hebben is het feit dat ik geen suiker meer gebruiken mag. Ik ben verslaafd aan cola. Wekelijks werk ik heel wat Pespi Cola flessen naar binnen. Met de Pepsi light heb ik problemen omdat ik die vreemde nasmaak van Aspartaam uren in mijn mond merk. Alleen bij 7-Up light merk ik die Aspartaam nasmaak niet. Ik snap niet hoe dat komt. Om aan zoetstof te leren wennen heb ik eerst een goedkope Euroshopper zoetstof op basis van Aspartaam gekocht.
Aardappelen kookte ik nooit voor mezelf, maar de pasta en witte rijst zal ik op den duur wel gaan missen. Wat voor pasta en rijst vervangers zijn aan te raden?

[Dit bericht is gewijzigd door ABBAfan op 09-01-2004 20:45]

One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
  vrijdag 9 januari 2004 @ 22:42:45 #138
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_16115604
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 20:45 schreef ABBAfan het volgende:
Na het zien van 'Rondom Tien' ben ik ook overstag gegaan. Ik zit nu ergens rond de 80 kilo bij 1.64 m lengte. Eerst 10 kilo eraf. Dan ben ik al heel blij. Ondanks dat overgewicht heb ik best wel een goede conditie, want ik jog al een paar jaar 1 tot 2 keer per week zo'n 6 kilometer.
Ik ben een enorme liefhebber van vis, kaas en kip dus het Atkins dieet moet wat dat betreft een makkie wezen gedurende de 1e fase. Waar ik wel moeite mee zal hebben is het feit dat ik geen suiker meer gebruiken mag. Ik ben verslaafd aan cola. Wekelijks werk ik heel wat Pespi Cola flessen naar binnen. Met de Pepsi light heb ik problemen omdat ik die vreemde nasmaak van Aspartaam uren in mijn mond merk. Alleen bij 7-Up light merk ik die Aspartaam nasmaak niet. Ik snap niet hoe dat komt. Om aan zoetstof te leren wennen heb ik eerst een goedkope Euroshopper zoetstof op basis van Aspartaam gekocht.
Aardappelen kookte ik nooit voor mezelf, maar de pasta en witte rijst zal ik op den duur wel gaan missen. Wat voor pasta en rijst vervangers zijn aan te raden?
Heb je al eens geprobeerd om frisdrank helemaal te laten staan en gewoon wat te matigen met pasta/rijst/brood/aardappelen (beter nog: volkoren pasta/rijst/brood)?
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
  zaterdag 10 januari 2004 @ 07:21:47 #139
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_16122179
ZOetstof op aspartaambasis is meestal poederzoetstof en die heeft ongeveer 98% Koolhydraten per 100 gram....

Ik denk ik zeg het even... (vloeibare zoetstof van de kruidvat = beter)

Maar ja, ik heb geen bananen! Ik heb géén bananen vandaag!
  zaterdag 10 januari 2004 @ 08:52:19 #140
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_16122396
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:38 schreef Baka_neko het volgende:

[..]

Goh.
Dan ben je denk ik in de war met een ander dieet.
IK heb in ieder geval nergens gelezen dat je met Atkins geen koolhydraten mag eten... Jij wel?


Er is niet één goed dieet en niet bij iedereen werkt het. Maar mensen zijn niet gebouwd om grote hoeveelheden graan en vooral suikers te verwerken. Suiker is niet echt bepaald natuurlijk. Vet en eiwitten en groente wel. Wisten jullei dat de mens voor de landbouwrevolutie met een eiwit en vetrijke voeding gemiddeld 10 cm langer was dan erna, toen men meer melk en graan at, en dat er toen (voor dus) minder vergroeiingen, tandklachten en afwijkingen waren? Las ik laatst ergens, hebben een stel archeologen ontdekt.

En dat Voedingscentrum mens had helemaal gelijk: Stoppen met dit dieet is killing. Maar er wordt ook geadviseerd om de laatste fase van het dieet, waarin je dus wel wer bruin brood mag eten om aar wat te noemen, gewoon vast te houden.

For what it's worth: Dit dieet bestaat al sinds begin jaren 70, de ontwikkelaar was cardioloog, en een aantal van die superslanke sterren volgen het. Ik weet niet in hoeverre dat laatste gewicht in de schaal lecht maar die eerste vind ik toch wel interessant.

En ik voel me een stuk beter, fysiek en psychisch, met dit dieet.


Ik ben nergens mee in de war hoor, maar bedankt voor je scherpe conclusie.


Dat je je er goed bij voelt is ook niet zo vreemd. Ik zeg ook nergens dat Atkins niet werkt...en of het werkt! maar dat heeft te maken met een simpele chemie-vergelijking.

vet, kan werkelijk niets in je lichaam zonder carbs

carbs, kunnen niets in je lichaam zonder vet


Draai het dieet van Atkins om, en je hebt exact hetzelfde resultaat.
Als fanatiek sporter, volg ik namelijk een voedingspatroon wat high carb, low fat is.. sterker nog, ik krijg geen gram vet binnen.
Ik heb namelijk niets aan vet...wel aan koolhydraten , proteine en eiwit!
Mensen die niet zo veel sporten en toch op relatief makkelijke wijze willen afvallen, hebben zeer veel baat bij Atkins..logisch.

Laatsgenoemde is echter veel lastiger vol te houden dan bijvoorbeeld Atkins..wat overigens niet veel verschilt van Moerman, of Montignac.

Geeft verder niks hoor, maar laten we vooral niet doen alsof hij een virtuoos is, want zijn principes zijn allemaal weer terug te brengen op het hele insuline verhaal.

Atkins zal dan ook alleen werken voor mensen die hun overgewicht te danken hebben aan bijv. een verstoorde hormoonhuishouding, diabetes of een te trage stofwisseling.

Eten van vet, versnelt gek genoeg je stofwisseling. Wij sporters weten dat , al probeert de pharmaceutische industrie al jaren ons anders te doen geloven.


Waar het op neer komt; Als je geen stelselmatig overgewicht hebt, of niet fanatiek sport...dan wil ik graag benadrukken dat je gewoon NORMAAL moet eten! Niks geen Atkins, niks geen high carb..gewoon eten.

Dit met de reden, dat het volgen van zowel mijn methodiek als bv die van Atkins een levenslange commitment betekent. Je rommelt namelijk met je stofwisseling en hormoonhuishouding en stoppen met de dieten betekent op behoorlijk labiele wijze , flink aankomen en vet op de plekken waar ooit spieren zaten.


Wat me wel opvalt , is dat weinig mensen zo serieus met hun lichaam omgaan en met de dieten op zich , dat het nogal logisch is dat men jojo-ed.
Gelukkig blijkt uit dit topic dat een aantal fanatiekelingen er zich wel in verdiepen...maar beperk je dan alsjeblieft niet tot de eenzijdige informatie van 1 cardioloog...maar doe je voordeel met algehele diethetiek en anatomie

Good luck all!

  zaterdag 10 januari 2004 @ 11:29:36 #141
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_16123504
Even een paar correcties
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 23:09 schreef SHE het volgende:
Atkins werkt volgens een ketose principe. Heel fijn allemaal en het werkt idd, alleen vergeet men er even bij te vermelden dat je met sporten en een absoluut verbod op koolhydraten gedurende de eerste weken enorm afbreuk doet aan je energiehuishouding , hormoonhuishouding en metabolisme.
Kun je dit ook onderbouwen met onderzoek of denk jij dat dat zo is? Als er 1 ding is, dat mensen die Atkins doen, ervaren is dat ze veel meer energie hebben dan ooit tevoren. Schommelingen in de suikerspiegel hebben ervoor gezorgd dat ze zich altijd suf en moe hebben gevoeld en dat verdwijnt helemaal.
Hormonen weet ik niks van, ik voelde me vanaf week 1 heerlijk, misschien heeft het dus wel een positief resultaat gehad
En je metabolisme verstoor je niet hoor, de lipolyse die optreedt (voortdurende vetverbranding) is een heel natuurlijk verschijnsel, veel diertjes doen tijdens hun winterslaapje niets anders.
quote:
Vet is goed voor je
Koolhydraten zijn je energiebron
Proteine zorgt dat je koolhydraten niet worden omgezet in suiker
Eiwit is de bouwsteen voor je spieren
Als expert weet jij toch wel dat proteine en eiwit hetzelfde zijn? Je kan alle drie als energiebron gebruiken. Je kan trouwens prima zonder koolhydraten (suikers), de lever converteert dan namelijk vet naar glucose.

Voor de rest weinig opmerkingen

Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
  zaterdag 10 januari 2004 @ 11:50:28 #142
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_16123747
Weer even de tipp-ex erbij gepakt voor wat correcties:
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 08:52 schreef SHE het volgende:
Dat je je er goed bij voelt is ook niet zo vreemd. Ik zeg ook nergens dat Atkins niet werkt...en of het werkt! maar dat heeft te maken met een simpele chemie-vergelijking.
Mee eens. Ook met Atkins is afvallen een kwestie van meer verbruiken dan je binnenkrijgt. Alleen maakt Atkins het voor veel mensen mogelijk om van een 24 uur durend hongergevoel af te komen en daardoor minder te eten. Verder barst je van de energie en ga je vanzelf meer bewegen.
quote:
vet, kan werkelijk niets in je lichaam zonder carbs

carbs, kunnen niets in je lichaam zonder vet


Volgens mij heb je niet goed opgelet tijdens de biologieles, uitgezonderd het hoofdstuk voortplanting dan
quote:
Draai het dieet van Atkins om, en je hebt exact hetzelfde resultaat.
Als fanatiek sporter, volg ik namelijk een voedingspatroon wat high carb, low fat is.. sterker nog, ik krijg geen gram vet binnen.
Ik heb namelijk niets aan vet...wel aan koolhydraten , proteine en eiwit!
Mensen die niet zo veel sporten en toch op relatief makkelijke wijze willen afvallen, hebben zeer veel baat bij Atkins..logisch.
Als je wilt zoek ik de artikelen erbij voor je, maar uit onderzoek blijft dat vetverbranding voor duursporten beter is dan koolhydraatverbranding. Het piekvermogen ligt misschien iets lager maar het uithoudingsvermogen is groter.
Beweging/sporten is ook bij Atkins van belang, sommige mensen vallen zonder beweging nauwelijks of niet af.
quote:
Geeft verder niks hoor, maar laten we vooral niet doen alsof hij een virtuoos is, want zijn principes zijn allemaal weer terug te brengen op het hele insuline verhaal.
Als je daarmee het controleren van je bloedsuikerspiegel bedoelt ben ik het met je eens. Het zijn de schommelingen hierin die voor veel mensen een probleem vormen (de mens is niet gebouwd om grote hoeveelheden suikers te verwerken, dat is iets van de laatste decennia waarin ook suikerziekte enorm aan het toenemen is).
quote:
Atkins zal dan ook alleen werken voor mensen die hun overgewicht te danken hebben aan bijv. een verstoorde hormoonhuishouding, diabetes of een te trage stofwisseling.
Atkins werkt voor mensen die te sterk reageren op hoog-glycemische koolhydraten (suikers). Veel van hen zullen op latere leeftijd diabetes krijgen.
quote:
Eten van vet, versnelt gek genoeg je stofwisseling. Wij sporters weten dat , al probeert de pharmaceutische industrie al jaren ons anders te doen geloven.
Ik dacht dat juist eiwitten daarvoor zorgden?
quote:
Waar het op neer komt; Als je geen stelselmatig overgewicht hebt, of niet fanatiek sport...dan wil ik graag benadrukken dat je gewoon NORMAAL moet eten! Niks geen Atkins, niks geen high carb..gewoon eten.
Zoals je al zegt, iedereen is anders en sommige mensen moeten gewoon suikers schrappen om hun eetlust onder controle te houden. Pak je dat niet aan dan kun je nog zoveel sporten (en val je misschien minimaal af) maar de rest van je leven houd je dat niet vol. Symptoombestrijding!
quote:
Dit met de reden, dat het volgen van zowel mijn methodiek als bv die van Atkins een levenslange commitment betekent. Je rommelt namelijk met je stofwisseling en hormoonhuishouding en stoppen met de dieten betekent op behoorlijk labiele wijze , flink aankomen en vet op de plekken waar ooit spieren zaten.
Iedere vorm van gewichtsvermindering betekent dat je je levenspatroon (voeding/bweging) voor altijd moet aanpassen, eten zoals voorheen betekent hetzelfde gewicht als voorheen. Suikers zijn fysiek niet noodzakelijk en kun je makkelijk schrappen, vooral als je daarmee je gewicht onder controle houdt en je er ook nog eens geweldig mee voelt.
Vet ipv spieren is trouwens onzin, als er iets uit het weinige onderzoek naar Atkins (en andere low-carb dieëten) blijkt is het wel dat het verlies aan spiermassa minimaal is, veel minder dan bij low-fat, high-carb dieeten.
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
  zaterdag 10 januari 2004 @ 11:55:06 #143
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_16123840
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 11:29 schreef Spyder het volgende:
Even een paar correcties
[..]

Kun je dit ook onderbouwen met onderzoek of denk jij dat dat zo is? Als er 1 ding is, dat mensen die Atkins doen, ervaren is dat ze veel meer energie hebben dan ooit tevoren. Schommelingen in de suikerspiegel hebben ervoor gezorgd dat ze zich altijd suf en moe hebben gevoeld en dat verdwijnt helemaal.
Hormonen weet ik niks van, ik voelde me vanaf week 1 heerlijk, misschien heeft het dus wel een positief resultaat gehad
En je metabolisme verstoor je niet hoor, de lipolyse die optreedt (voortdurende vetverbranding) is een heel natuurlijk verschijnsel, veel diertjes doen tijdens hun winterslaapje niets anders.
[..]

Als expert weet jij toch wel dat proteine en eiwit hetzelfde zijn? Je kan alle drie als energiebron gebruiken. Je kan trouwens prima zonder koolhydraten (suikers), de lever converteert dan namelijk vet naar glucose.

Voor de rest weinig opmerkingen


proteine ( in pure vorm ) is niet hetzelfde als eitwit mijn liefste
  zaterdag 10 januari 2004 @ 11:59:43 #144
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_16123920
en om de rest van je puntjes even aan te spreken, aangezien qouten mij erg verveeld:

* eiwit zorgt voor snellere stofwisseling?

Denk het niet..dat doet vet
en ja, ik doel op controle bloedsuikerspiegel


* niet opgelet tijdens biologie?


Ach..met mijn lijf en de lijfjes van mijn lessers, denk ik dat die 4 jaar voedingsleer zijn vruchten wel hebben afgeworpen hoor
Bovendien heeft het geen ruk met biologie te maken, maar alles met scheikunde..

dus wellicht had jij beter op moeten letten

  zaterdag 10 januari 2004 @ 12:03:00 #145
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_16123983
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 11:55 schreef SHE het volgende:

proteine ( in pure vorm ) is niet hetzelfde als eitwit mijn liefste


pro·te·ï·ne (de ~, ~n/~s)
1 eiwit

ei·wit (het ~)
1 witte stof in een ei die de dooier omgeeft => klaar
2 [scheik.] proteïne, een belangrijke voedingsstof die in alle planten en dieren voorkomt

Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
  zaterdag 10 januari 2004 @ 12:08:36 #146
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_16124104
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 11:59 schreef SHE het volgende:
en om de rest van je puntjes even aan te spreken, aangezien qouten mij erg verveeld:
Volgens mij spreek je maar een heel klein deel aan, lang niet "de rest"
quote:
* eiwit zorgt voor snellere stofwisseling?

Denk het niet..dat doet vet


Allebei denken we wat anders, dan wordt het tijd dat eentje er het bewijs bij zoekt...
quote:
Ach..met mijn lijf en de lijfjes van mijn lessers, denk ik dat die 4 jaar voedingsleer zijn vruchten wel hebben afgeworpen hoor
Onze "voedingsleer" roept al een halve eeuw dat vet slecht is en we er dik van worden... na jaren low fat high carb is de mens is nog nooit zo (extreem!) dik geweest.
quote:
Bovendien heeft het geen ruk met biologie te maken, maar alles met scheikunde..
bio·lo·gie (de ~ (v.))
1 leer van de levende wezens in de ruimste zin, van hun levensgewoonten en levensuitingen

Ik dacht altijd dat stofwisseling bij levende wezens hoorde... en overlap met andere gebieden is er altijd, daar ontkom je niet aan.

Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
  zaterdag 10 januari 2004 @ 12:39:35 #147
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_16124701
Ik praat weer in bodybuildtaal zie ik, vandaar ons misverstand inzake het eiwit/protein verhaal


Laatste opmerking: Als je mijn replies aandachtig had gelezen had je gezien dat ik vet juist aanmoedig.
Dat ik er een andere methodiek op nahoud heeft te maken met de reactie van MIJN lichaam op vet...
Daarnaast had je ook kunnen lezen dat ik specifiek onderscheid maak tussen de typen overgewicht/metabolismen en de verschillende voedingswijzen.


Sterker nog, we zijn het bijna over alles eens..al kunnen we elkaar natuurlijk onder het mom van gezelligheid bestoken met onderzoekjes e.d...maar ik weet niet of dat , het topic veel goed zal doen;)

Mocht je echt waardevolle info hebben, dan staat mijn mailbox open !

  zaterdag 10 januari 2004 @ 12:45:37 #148
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_16124821
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 12:39 schreef SHE het volgende:
Ik praat weer in bodybuildtaal zie ik, vandaar ons misverstand inzake het eiwit/protein verhaal
Geef dan eens aan waar het verschil in zit? De rest van de wereld noemt eiwit namelijk ook Protein.
quote:
Laatste opmerking: Als je mijn replies aandachtig had gelezen had je gezien dat ik vet juist aanmoedig.
Ik doe Atkins en moedig vet niet aan. Het gaat er bij Atkins om de hoog-glycemische koolhydraten (suikers in jouw body-builder-taal) te vermijden omdat die de bloedsuikerspiegels ernstig verstoren.
quote:
Dat ik er een andere methodiek op nahoud heeft te maken met de reactie van MIJN lichaam op vet...
Ik zou het hier iets algemener houden, zodat andere mensen ook nog wat aan je informatie hebben.
quote:
Daarnaast had je ook kunnen lezen dat ik specifiek onderscheid maak tussen de typen overgewicht/metabolismen en de verschillende voedingswijzen.
Sorry is me niet echt opgevallen.
quote:
Sterker nog, we zijn het bijna over alles eens..al kunnen we elkaar natuurlijk onder het mom van gezelligheid bestoken met onderzoekjes e.d...maar ik weet niet of dat , het topic veel goed zal doen;)
Nee ik vraag alleen om een bewijs dat vet en niet eiwit de stofwisseling zou versnellen...
quote:
Mocht je echt waardevolle info hebben, dan staat mijn mailbox open !
Flauw hoor, "echt waardevolle info", alsof ik alleen onzin type. Hier heb je een spiegeltje.

[Dit bericht is gewijzigd door Spyder op 10-01-2004 12:48]

Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_16124960
Jeetje SHE en Spyder! Ga eens ontopic ipv elkaar de hele tijd af te katten!

Ik ga hier ook mee beginnen, lijkt me makkelijker vol te houden dan andere dieeten, en ik zie dat dit bij veel mensen meer resultaat heeft.
Is er trouwens geen grotere lijst met dingen die je wel mag eten dan die op die website staat? Of is dat echt ALLES wat je mag eten?

  zaterdag 10 januari 2004 @ 12:54:07 #150
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_16125021
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 12:51 schreef Morgil het volgende:
Jeetje SHE en Spyder! Ga eens ontopic ipv elkaar de hele tijd af te katten!

Ik ga hier ook mee beginnen, lijkt me makkelijker vol te houden dan andere dieeten, en ik zie dat dit bij veel mensen meer resultaat heeft.
Is er trouwens geen grotere lijst met dingen die je wel mag eten dan die op die website staat? Of is dat echt ALLES wat je mag eten?


Is dit afkatten? Ik ga er juist inhoudelijk op in, krijg alleen geen zinnige antwoorden terug

ontopic: hoeveel kilo moet je kwijt?

Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')