abonnement Unibet Coolblue
pi_13333935
NAV het topic legendarische concerten...
Ik zat net ff te denken aan die Pennywise show op lowlands enkele jaren terug. Het optreden werd stilgelegd na 4 nummers door de organisatie, volgens mij werd de stroom eruit getrokken maar wat was nu ook alweer de reden? kan er echt niet meer op komen.

Het was echt een bende..iedereen het podium op, Bro hymn werd als 4e nummer gespeeld met 1000 man op het podium ofzo. Maar men zette het nummer eerder in tijdens de set door een of andere reden..normaal zou het de afsluiter zijn geweest.. maar wat was die reden?

Achteraf werd de security achterna gezeten door hordes fans, punkers met kettingen gingen erachteraan..alles werd in de fik gestoken zoals banken en prullenbakken, er werd als indianen om het vuur gedanst.. het was echt een teringbende. Verschillende lui zijn ook verwijderd van het terrein toen; haha wat een memories !

pi_13334000
--edit: offtopic--

[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 21-09-2003 14:34]

And then there were syntax-errors
  zondag 21 september 2003 @ 14:34:22 #3
20023 Retro
studio bruxelles
pi_13334052
Dat was toch omdat er zoveel drang hekken stonden? Waar het publiek en Pennywise het beide dus duidelijk niet mee eens waren.
pi_13334090
quote:
BIDDINGHUIZEN - Zondagavond. De gitarist van de Amerikaanse punkband Pennywise legt al na twee nummers het optreden stil. Woedend richt hij zich tot de brede mannen van de security vóór het podium. Zij worden geacht de crowdsurfers op te vangen die na een woeste tocht over de hoofden van het publiek over de dranghekken worden gewerkt. Niet alleen om hen te beletten op het podium te klauteren, maar vooral om hen te behoeden voor een gevaarlijke smak. 'Why didn't you catch that girl? I saw her breaking her arm, you damned motherfucker.'
Dat is het sein voor een bestorming van het podium. Van alle kanten worstelen de crowdsurfers zich naar voren. Vanuit de eerste rij van het publiek beginnen bezwete jongenslijven zich over de dranghekken te wurmen. De beveiligingsdienst trekt zich terug. De overmacht van het publiek is te groot.
Binnen vijf minuten stroomt het podium vol met lachende gezichten. Pennywise speelt vrolijk door, maar wordt volledig aan het oog onttrokken door het publiek op het podium. Een microfoonstandaard wordt doorgegeven naar de achterste rijen. Voorzichtig, want niemand mag zich bezeren. Als het podium zo vol staat dat de eerste mensen er weer vanaf tuimelen, houdt Pennywise het voor gezien. Na nog geen twintig minuten speeltijd is een van de afsluitende optredens van A Campingflight to Lowlands Paradise, kortweg Lowlands, door het publiek gesmoord.
yankee charlie dinges
pi_13334178
--edit: geen gescheld--

[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 21-09-2003 14:39]

And then there were syntax-errors
pi_13334430
thanks Hyper! nu weet ik het weer ja..die meid die haar arm had gebroken...
pi_13334783
Haha daar heb ik echt super ernstige verhalen over gehoord
  zondag 21 september 2003 @ 15:48:26 #8
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_13335946
Ik was er graag bij geweest. Een kort maar legendarisch optreden.
Pennywise is the best.
pi_13336069
quote:
Op zondag 21 september 2003 15:48 schreef Ixnay het volgende:
Ik was er graag bij geweest. Een kort maar legendarisch optreden.
Pennywise is the best.
, was er ook graag bij geweest
pi_13336190
Dat zijn de verhalen he. Ben er helaas ook niet bijgeweest.
  zondag 21 september 2003 @ 16:01:14 #11
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_13336351
Ja, tegenwoordig heb je van die mongolen die denken dat ze Pennywise een popunkband mogen noemen, omdat ze Minor Threat ofzo luisteren.

Ik vind dat Pennywise erg progressieve teksten heeft, en toch een realistische kijk op de wereld heeft. En al zeker voor een band van dat formaat.

pi_13341870
Ik zou er graag bij zijn geweest, de beelden ervan zou ik ook wel willen zien.
Blackball, the new disease!
  zondag 21 september 2003 @ 20:08:27 #13
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_13342021
quote:
Op zondag 21 september 2003 16:01 schreef Ixnay het volgende:
Ja, tegenwoordig heb je van die mongolen die denken dat ze Pennywise een popunkband mogen noemen, omdat ze Minor Threat ofzo luisteren.

Ik vind dat Pennywise erg progressieve teksten heeft, en toch een realistische kijk op de wereld heeft. En al zeker voor een band van dat formaat.


Dat zijn echt van die mensen die geen verstand hebben van dat soort dingen. Pennywise is alles behalve een poppunkband. Zelfs de laatste albums vind ik niet in de buurt komen!

Ennuh.... Pennywise RULEZ IDD!!!!

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 21 september 2003 @ 20:17:32 #14
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_13342301
quote:
Op zondag 21 september 2003 14:29 schreef Not_a_Prisoner het volgende:
NAV het topic legendarische concerten...
Ik zat net ff te denken aan die Pennywise show op lowlands enkele jaren terug. Het optreden werd stilgelegd na 4 nummers door de organisatie, volgens mij werd de stroom eruit getrokken maar wat was nu ook alweer de reden? kan er echt niet meer op komen.

Het was echt een bende..iedereen het podium op, Bro hymn werd als 4e nummer gespeeld met 1000 man op het podium ofzo. Maar men zette het nummer eerder in tijdens de set door een of andere reden..normaal zou het de afsluiter zijn geweest.. maar wat was die reden?

Achteraf werd de security achterna gezeten door hordes fans, punkers met kettingen gingen erachteraan..alles werd in de fik gestoken zoals banken en prullenbakken, er werd als indianen om het vuur gedanst.. het was echt een teringbende. Verschillende lui zijn ook verwijderd van het terrein toen; haha wat een memories !


Als dat in 1995 was, dat kwam omdat ze toen dranghekken voor het podium hadden gezet om te voorkomen dat mensen het podium opgingen en dan gingen stagediven - en de gasten van Pennywise waren daar zelf al niet blij mee, dus die zaten iedereen maar uit te nodigen van 'kom maar hier staan dan' - en dat gebeurde

Dus de organisatie werdt toen een beetje boos, hadden gedreigd met het uitgooien van de stroom, toen is Pennywise Bro hymn gaan doen en toen *tjakka*

Iets in die geest dan..

From the ashes...
  zondag 21 september 2003 @ 21:47:55 #15
43172 crN
The Excessum
pi_13344629
Vind het allemaal maar leip gedoe op die festivals.

Laat de bands toch mensen op het podium.
Misschien is het niet veilig maarja, boeie.

pi_13344950
jah tuurlijk maar strax zit er een gek tussen en doed een van de bandleden iets aan en dan?
Chicks with anorexia snort diet coke
PSN: Mones_NL
  zondag 21 september 2003 @ 22:08:52 #17
43172 crN
The Excessum
pi_13345181
Mja, das ook weer zoiets.
pi_13352668
Ik stond op het podium . Het was allemaal eigenlijk heel vriendelijk daar. Gezellig met iedereen ouwehoeren, de bassist stond naast me genoot van de teringzooi. Legendarisch ja.

In 95 was het ook zo'n bende. Toen was het in de Charlie-tent. Misschien nog gaver dan op Dommelsch paar jaar later...

Someone else for president!!
  maandag 22 september 2003 @ 10:22:07 #19
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_13353421
Ik zou er echt veel voor over hebben gehad om dat mee gemaakt te hebben.
Op Pukkelpop speelden ze ook erg kort trouwens, maar wel goed.
pi_13359469
Als het goed is was dat '97 en toen mocht ik nog niet van mijn ouders

Had dat wel erg graag willen meemaken.

Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 14:25:52 #21
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 14:56:36 #22
28809 Zuip
Official Flux-Member
pi_14276506
quote:
Op maandag 22 september 2003 09:35 schreef Wrirreljorkel het volgende:
Ik stond op het podium
Waar sta jij?

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')