abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_898753
Ik hoorde gisteren op de radio dat Weezer in juni waarschijnlijk naar Nederland komt. Ze zijn een tijdje weg geweest, maar binnenkort verschijnt er een nieuwe cd. Ik heb een aantal nieuwe nummers gehoord (live versies) en klinkt zeker niet verkeerd. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de cd. Ik vond de eerste cd van de band erg goed, en de 2e cd was opeens een stuk rauwer, maar ik vond het wederom een geweldige cd.

Zijn hier nog meer liefhebbers van deze band te vinden die bij een eventueel concert zeker van de partij zullen zijn? Ik heb ze zelf nog nooit live mogen aanschouwen...

Hmmzz....
pi_899780
het hangt er een beetje vanaf waar ze gaan spelen, maar ik ben zeker van de partij.
koele kikkers kwaken niet
  donderdag 5 april 2001 @ 10:49:37 #3
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_899999
ik zal er ook zijn, ik wilde ze altijd nog es live zien.
Net nog ff die clip van Buddy Holly gedownload, die's echt zo goed.
  donderdag 5 april 2001 @ 10:52:16 #4
3878 Vork
Manisch creatief
pi_900014
waar komen ze?
pi_900059
Enigste nummers die'k van Weezer ken zijn de nummers die de Deftones hebben gecoverd en Buddy Holly, hmmzzz, genoeg redenen om te gaan vind ik
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_900585
Ik weet niet waar ze komen. Is nog niets officieel. Wel staan ze 23 en 24 juni in Duitsland, dus ze zullen omstreeks die tijd komen. Veel tourdata staan nog open. Waarschijnlijk zullen ze wel weer naar Paradiso of de Melkweg komen.

Ennuh, Deftones coveren inderdaad weleens Weezer nummers. Ik geloof dat ze ook een cover hebben gedaan van 'tired of sex'. Vind ik een van de gaafste Weezer nummers. Zit een gave baslijn in.

[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 05-04-2001 13:54]

Hmmzz....
pi_900609
Say It Ain't So hebben ze owk gecoverd op het afgelopen concert Was wel gaaf.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_906622
Ik hou vreeschlijk veel van weezer. Wat ik van ze weet is dat ze allemaal hun "school" gingen afmaken. De bandleden zijn (tijdelijk) in andere bandjes gaan spelen. Check www.ubl.com ->weezer. Daarvan zijn wel dingen terug te vinden op bijvoorbeeld NAPSTER, ik vond het alleen niet zo goed als toen ze bij weezer speelden. Als ze gaan optreden in NL ben ik er zeker bij, duz houdt mij op de hoogte aub!!!
Aldus.
pi_907590
quote:
Op 06 april 2001 15:13 schreef Z het volgende:
Ik hou vreeschlijk veel van weezer. Wat ik van ze weet is dat ze allemaal hun "school" gingen afmaken. De bandleden zijn (tijdelijk) in andere bandjes gaan spelen. Check www.ubl.com ->weezer. Daarvan zijn wel dingen terug te vinden op bijvoorbeeld NAPSTER, ik vond het alleen niet zo goed als toen ze bij weezer speelden. Als ze gaan optreden in NL ben ik er zeker bij, duz houdt mij op de hoogte aub!!!
Alleen de zanger (Rivers Cuomo) ging zijn school afmaken. Hij studeerde aan Harvard en wilde eerst die opleiding afmaken. De rest van de leden ging een beetje met eigen bandjes bezig. De bassist (Matt Sharp) met de Rentals, drummer (Patrick Wilson) met Special Goodness en gitarist (Brian Bell) met Space Twins. Nu richt iedereen zich weer op Weezer. De bassist is vervangen door een nieuwe bassist (Mikey Welsh).

In de tussentijd hebben ze nog wel een cover van Velouria van de pixies gemaakt voor een compilatie cd.

Hmmzz....
  donderdag 12 april 2001 @ 19:42:26 #10
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_939834
25 juni in de melkweg dus.
pi_2874835
*trap*
Ik vond dit oude topic nog in de verre uithoeken van dit forum.

Na het enigzins teleurstellende 'Green Album' komt Weezer alweer met een nieuwe cd. Dit keer lijken ze wat meer tijd aan de liedjes te hebben besteed. De solo's zijn sowieso een stuk beter.

Op www.weezer.com zijn momenteel drie demo's te downloaden voor de nieuwe cd die Maladroit gaat heten en alweer in April uitkomt. De nummers die ik tot nu toe gehoord heb vind ik zeer aardig. Ze hebben de afgelopen tijd in totaal 32 demo's opgenomen (niet allemaal sterke nummers, maar daarom neem je ook eerste demo's op)die stuk voor stuk op de website hebben gestaan en uiteindelijk zijn er veertien nummers overgebleven.

Dit is de tracklist:
American Gigolo
Dope Nose
Keep Fishin
Fall Together
Death And Destruction
Slob
Possibilities
Slave
Living Without You
Take Control
Burndt Jamb
Space Rock
Love Explosion
December

Voor de geinteresseerden is op deze pagina een archief te vinden van alle demo's die online hebben gestaan:
http://weezah.cjb.net/

Deze demo's zijn door de band gereleased dus er is niets illegaals aan. Je kan het beste 2002 of eind 2001 demo's downloaden want die klinken het beste en geven de beste indicatie hoe de nieuwe cd ongeveer gaat klinken.

Hmmzz....
pi_2875340
quote:
Op zondag 20 januari 2002 15:00 schreef -Wepeel2- het volgende:
Voor de geinteresseerden is op deze pagina een archief te vinden van alle demo's die online hebben gestaan:
http://weezah.cjb.net/
Daarvan heb ik er zo'n 20 al eerder van de weezer.com website gehaald ja... nog niet zo aandachtig geluisterd eigenlijk, maar Burndt Jamb is wel een favoriet.

Ik hoop dat ze nog eens naar NL komen, want vorig jaar waren ze al geconfirmed om in de 013 te spelen, maar dat ging toen ineens weer niet door (baaaal baal baal), komende tijd spelen ze ook nog wel in Europa maar alleen in Engeland en Spanje daarna gaan ze naar Japan

Heb ze nog nooit live gezien

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_2875469
quote:
Op zondag 20 januari 2002 16:03 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Daarvan heb ik er zo'n 20 al eerder van de weezer.com website gehaald ja... nog niet zo aandachtig geluisterd eigenlijk, maar Burndt Jamb is wel een favoriet.

Ik hoop dat ze nog eens naar NL komen, want vorig jaar waren ze al geconfirmed om in de 013 te spelen, maar dat ging toen ineens weer niet door (baaaal baal baal), komende tijd spelen ze ook nog wel in Europa maar alleen in Engeland en Spanje daarna gaan ze naar Japan

Heb ze nog nooit live gezien


Het laatste live optreden was niet super hoor. Veel Green Album spul en geen Pinkerton. En ook nog eens veel nieuwe nummers. Daarnaast stonden ze voornamelijk stil op het podium. Het is echt een beetje een rare liveband wat dat betreft

Ik vermoed dat ze nog wel naar Nederland komen dit jaar, maar de komende maanden in ieder geval nog niet.

De gemixte versies van Dope Nose en Gone Fishing zijn trouwens fantastisch! Moet je echt even luisteren.

Hmmzz....
pi_2875504
Goh, een Weezer-topic waar Michiel Veenstra nog niet op gereageerd heeft...
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_2875710
quote:
Op zondag 20 januari 2002 16:13 schreef -Wepeel2- het volgende:
Het laatste live optreden was niet super hoor. Veel Green Album spul en geen Pinkerton.
Tsja dat vind ik erg jammer eerlijk gezegd...

Dat is toch wat ik het liefste zou horen op een concert.
Maar van Pinkerton is het al langer zo dat ze er hooguit 1 nummer van spelen
(volgens mij spelen Deftones nog vaker nummers van Pinkerton tijdens concerten )

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  Redactie Frontpage zondag 20 januari 2002 @ 18:49:50 #16
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_2876898
Ill be there my favo =

buddy holly
island in the sun
say it ain't so (het liefst de cover van de deftones )

Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_2882037
quote:
Op zondag 20 januari 2002 18:49 schreef JeMoeder het volgende:
Ill be there
Ja dat is fijn, maar voorlopig komen ze niet hoor. Dat gedoe over het optreden in het begin van dit topic dateert van een jaar geleden. Ik heb dit topic omhooggeschopt omdat er een nieuwe cd aan zit te komen. Ik wilde geen nieuw topic aanmaken omdat er al twee oude Weezer topics waren. Vandaar.

Maar er zijn geloof ik niet niezo veel mensen geinteresseerd in Weezer.

Hmmzz....
pi_2882523
hmz...nieuwe cd..ik vond green album wel ok, btw de helft van de traxx van de neiwue cd ken ik al van bootlegs van concerten avn afgelopen zomer.

hadden ze ook gezegd, live spelen we veel nieuwe numemrs om te kijken hoe het publiek erop reageert (bron: OOR)

Listen Ska And Reggae Everyday
pi_3630423
*Schop*

De nieuwe Weezer cd is inmiddels te vinden op Internet. Hoe het nou precies zit qua officiele releasedatum is een beetje vaag aangezien er problemen zijn met de platenmaatschappij doordat de band zelf demo mp3's van de nieuwe nummers in de omloop bracht en radiostations die gingen draaien.

URL's kan ik niet noemen op Fokforum, maar het loont de moeite om gewoon eens even goed in de nieuwsgroep alt.music.weezer te kijken

Hmmzz....
pi_3631185
Bovendien zijn ze al weer bezig met materiaal voor een 5e album Jeez hun 4e is nog niet uit (officieel dan ) of hun 5e moet alweer gemaakt worden...

Kom nou eens naar Nederland jongens

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  woensdag 27 maart 2002 @ 08:06:22 #21
25444 Mr.Manson
Disassociative
pi_3631641
hmmzz
het enige nummer dat ik leuk vind eigenlijk is Hashpipe
I can tell you what they say in space / That our earth is too grey
But when the spirit is so digital / The body acts this way
That world was killing me / ..world was killing me / disassociative..
pi_3632311
Ik ken alleen hasj pipe, vont het nummer een beetje poppig, maar aangezien ze hebben getourt met sonic youth (net als nirvana en placebo) lijkt het me wel een bezoekje waard als ik geld heb. Komen ze dannog naar Nederland of is dit topic al superout dat ze vorig jaar zijn geweest?
  woensdag 27 maart 2002 @ 10:32:16 #23
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_3632365
quote:
Op woensdag 27 maart 2002 10:25 schreef LenL het volgende:
Ik ken alleen hasj pipe, vont het nummer een beetje poppig
Download "El Scorcho" of "Tired of sex" van Weezer maar 'es, das minder poppy

En ik hou persoonlijk juist wel van een btje poppy sound op z'n tijd eigenlijk, "Buddy Holly" roeleert!

  woensdag 27 maart 2002 @ 11:22:16 #24
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_3632807
So go to the Deftones concert... said you'd never heard of them...
Love will be my strongest weapon
pi_3632837
Weezer - Maladroit cd staat al 2 maanden op mijn pc ofzo, mwoah best aardige cd... Maar het Buddy Holly niveau word toch niet meer gehaald.
pi_3635825
Tsja veel mensen hangen hun mening over Weezer op aan Hash Pipe en Buddy Holly, dat is wat jammer eigenlijk, omdat vooral de eerste 2 albums vol staan met alleen maar geweldige nummers.

Over het algemeen kun je wel zeggen dat het eerste album poppy was (wat een raar woord ook) en het tweede veel rauwer

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  woensdag 27 maart 2002 @ 17:03:38 #27
25626 YvilivY
klinkt als een plan
pi_3637082
Undone (the sweater song) is meesterlijk.
zei hij lachend doch verontwaardigd
pi_3637156
quote:
Op woensdag 27 maart 2002 11:26 schreef D3nn15 het volgende:
Weezer - Maladroit cd staat al 2 maanden op mijn pc ofzo, mwoah best aardige cd... Maar het Buddy Holly niveau word toch niet meer gehaald.
Dat is knap aangezien hij pas sinds 2 dagen online te vinden is.

Er was al wel een 8 track promo cd beschikbaar en daarnaast waren er een heleboel demo's van alle nummers te vinden op het Internet.

Maar de complete officiele versie is dus pas 2 dagen geleden gereleased door een mp3 crew.

Ik vind overigens de eerste 2 cd's van Weezer ook het beste denk ik. En voor degene die niet teveel van poppy muziek hield: je moet gewoon Pinkerton van Weezer maar eens luisteren.

Hmmzz....
pi_3638291
quote:
Op woensdag 27 maart 2002 17:10 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Dat is knap aangezien hij pas sinds 2 dagen online te vinden is.

Er was al wel een 8 track promo cd beschikbaar en daarnaast waren er een heleboel demo's van alle nummers te vinden op het Internet.

Maar de complete officiele versie is dus pas 2 dagen geleden gereleased door een mp3 crew.

Ik vind overigens de eerste 2 cd's van Weezer ook het beste denk ik. En voor degene die niet teveel van poppy muziek hield: je moet gewoon Pinkerton van Weezer maar eens luisteren.


Hmm, dan moet jij je mp3 cd's maar ergens anders gaan downloaden Waar ik ze download staat hij al vanaf 30 januari online.... En dat is/was geen 8 track promo
pi_3673812
quote:
Op woensdag 27 maart 2002 19:07 schreef D3nn15 het volgende:

[..]

Hmm, dan moet jij je mp3 cd's maar ergens anders gaan downloaden Waar ik ze download staat hij al vanaf 30 januari online.... En dat is/was geen 8 track promo


Neej dat was geen 8 track promo, maar wel een versie opgebouwd uit demo's/rough mixes. Ik ben hem de afgelopen maanden al een paar keer tegengekomen.

Al vanaf December of eerder doken er regelmatig versies op die bestempeld werden als zogenaamde "final versions".

Als je het niet gelooft, dit is nieuws van de band van 1 Februari:

quote:
02/01/02
...Nearly all the tracks have been mixed now, and mastering has begun. There are just a few tweaks and alterations to be done, and we should have a completed album in a matter of days! Today marked the last official day of band recording, though minor bits could be worked on as needed in the coming days. We are close!
Oja, tekstueel gezien is de nieuwe cd nog slechter dan de vorige. Muzikaal gezien is hij wel aardig, maar ik zit wel te twijfelen of ik hem origineel zal gaan kopen.
Hmmzz....
pi_3675241
quote:
Op zondag 31 maart 2002 01:52 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Neej dat was geen 8 track promo, ....... zal gaan kopen.


Hmm, ja ok dat geloof ik wel, geluidskwaliteit was niet denderend namelijk. Kwa muziek en teksten vind ik hem ook niet echt goed, staan alleen wel wat lollige titels tussen
pi_3687812
Ik vind de nieuwe Weezer cd iets te soft. En de teksten zijn inderdaad niet zo heel scherp. Maar al met al is de cd wel luisterbaar. Hij haalt alleen niet het niveau van Pinkerton en de eerste cd.
pi_3687886
Toch wel apart dat veel mensen Pinkerton toch erg blijken te waarderen. Dit album is eigenlijk regelrechte flop geworden en heeft er voor gezorgd dat Weezer langzaam in de vergetelheid is geraakt. Ik ben het met jullie eens, het is een goed album en ik ben blij dat ik toch niet de enige blijk te zijn dat dat vind.
De nieuwe CD van ze vindt ik overigens ook niet denderend, ze halen het niveau van hun eerste zeker niet meer helaas.

groet

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  maandag 1 april 2002 @ 18:56:44 #34
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_3687948
Vogens mij is de de zanger bewust een paar jaar gestopt met mzuiek maken omdat het commercieel floppen van pinkerton hem enorm was tegengevallen, ofzo. Daarom spelen ze nu ook bijna geen nummers meer ervan, toch wel jammer. Het blijft een erg goede cd.
pi_3691999
quote:
Op maandag 01 april 2002 18:56 schreef menjo het volgende:
Vogens mij is de de zanger bewust een paar jaar gestopt met mzuiek maken omdat het commercieel floppen van pinkerton hem enorm was tegengevallen, ofzo. Daarom spelen ze nu ook bijna geen nummers meer ervan, toch wel jammer. Het blijft een erg goede cd.
Ook omdat de teksten nogal persoonlijk zijn, en uit een periode waarin hij veel tegenslag heeft gehad, zijn been moest met zo'n uitwendig bouwwerksel verlengd worden, hij was eenzaam en had weinig contact met mensen, al was hij weer teruggekeerd op de universiteit waar hij voor weezer zat...

BTW Rolling Stone magazine had het destijds bestempeld als slechtste album van 1996...
Wat een miskleun (maar ja RS is een dubieus blad)

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_3692060
- Edit: dubbel -

[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 02-04-2002 02:01]

Hmmzz....
pi_3692068
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 01:44 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Ook omdat de teksten nogal persoonlijk zijn, en uit een periode waarin hij veel tegenslag heeft gehad, zijn been moest met zo'n uitwendig bouwwerksel verlengd worden, hij was eenzaam en had weinig contact met mensen, al was hij weer teruggekeerd op de universiteit waar hij voor weezer zat...

BTW Rolling Stone magazine had het destijds bestempeld als slechtste album van 1996...
Wat een miskleun (maar ja RS is een dubieus blad)


Branden zullen ze!!

Ik begin ondertussen de nieuwe cd wel leuk te vinden. Nu een paar keer gedraaid en nummers als Slave, Burndt Jamb,
Fall together, Slob, Keep Fishin en Death and Destruction (lekker rauwe solo!) en Love explosion zijn toch wel erg lekker.

Ok, het niveau van Blue en Pinkerton wordt niet meer gehaald mijn inziens, maar slecht is het zeker niet (alleen die vaak te simpele, irritant rijmende, nietszeggende en afgeraffelde teksten ). In het begin stond ik ook zeer negatief tegenover The Green Album, maar ik betrap me erop dat ik die toch nog veelvuldig draai. Ik ben sowieso tegenover Weezer kritisch dan tegenover andere bands. Zal wel jeugdsentiment zijn

Voorlopig cijfer voor deze cd:
Doe toch maar 3 van 5 sterren.

Ik ben wel benieuwd hoe jij (MadScientist)deze cd vindt ten opzichte van de vorige.

Hmmzz....
pi_3698353
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 02:01 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe jij (MadScientist)deze cd vindt ten opzichte van de vorige.
Ik heb al wel naar die demo's geluisterd toen, maar momenteel heb ik niet zoveel tijd om es goed ervoor te gaan zitten (al willen weezer cd's nog wel es snel afgelopen zijn )
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  vrijdag 5 april 2002 @ 11:44:25 #39
17517 MichielV
Veenstra Veenstra!
pi_3731684
quote:
Op zondag 20 januari 2002 16:17 schreef Meril het volgende:
Goh, een Weezer-topic waar Michiel Veenstra nog niet op gereageerd heeft...
[schrikt wakker]Huh? eh..

Weezer roels! 15 mei komt Maladroit uit, in februari 2003 het zesde album!

Noordpool.FM al gelezen?
MetMichiel - maandag tot en met donderdag om 19 uur op 3FM! http://www.metmichiel.nl Check ook m'n log: http://www.michielveenstra.nl
  vrijdag 5 april 2002 @ 16:49:12 #40
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_3735612
Sinds Island in the sun met die clip erbij ben ik om Weezer is gaaf! Vond dat nummer Buddy Holly erg irritant maar sindsdien bevalt me het wel maar nooit de behoefte gehad het te kopen nu een klein beetje
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_3825287
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 16:49 schreef Machiel het volgende:
Sinds Island in the sun met die clip erbij ben ik om Weezer is gaaf! Vond dat nummer Buddy Holly erg irritant maar sindsdien bevalt me het wel maar nooit de behoefte gehad het te kopen nu een klein beetje
Ga maar Pinkerton kopen dan
The Green Album kan je ook kopen, maar die is muzikaal gezien wel erg kaal (wel goede liedjes hoor!). Pinkerton is en blijft het meesterwerk.
Als je bijv. Pixies kan waarderen moet je zeker eens aan Pinkerton van Weezer denken. Qua rauwheid doet het me daar namelijk nog het meeste aan denken.

En als je denkt dat rauwe muziek en Weezer niet samengaat: GA DAN PINKERTON EENS LUISTEREN JOH!

Hmmzz....
pi_3827434
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 02:01 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe jij (MadScientist)deze cd vindt ten opzichte van de vorige.
Nou ik heb hem een paar keer geluisterd, ik vind deze CD bij vlagen wel goed, maar echt geweldig nee....
Ik merk wel bij het luisteren van deze CD dat ik weer zin kreeg om Green te luisteren, daar krijg ik ook zo'n lekker zomergevoel bij.

Ik vind Burndt Jamb nog steeds een pareltje moet ik zeggen, maar dat had ik bij het luisteren van de demo's al. Toch vind ik de uiteindelijke versie niet zo leuk als die demo versie waar ze alleen 'doo doo doo doo' zongen

Andere nummers zijn wel wat ingewikkelder, qua muziek, maar toch vind ik het een weinig geinspireerde plaat zonder eigen identiteit en ik vraag me af wat we dan moeten verwachten van het volgende album, waar nu dus alweer nummers voor geschreven zijn...

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_3833567
quote:
Op zondag 14 april 2002 14:50 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Nou ik heb hem een paar keer geluisterd, ik vind deze CD bij vlagen wel goed, maar echt geweldig nee....
Ik merk wel bij het luisteren van deze CD dat ik weer zin kreeg om Green te luisteren, daar krijg ik ook zo'n lekker zomergevoel bij.

Ik vind Burndt Jamb nog steeds een pareltje moet ik zeggen, maar dat had ik bij het luisteren van de demo's al. Toch vind ik de uiteindelijke versie niet zo leuk als die demo versie waar ze alleen 'doo doo doo doo' zongen

Andere nummers zijn wel wat ingewikkelder, qua muziek, maar toch vind ik het een weinig geinspireerde plaat zonder eigen identiteit en ik vraag me af wat we dan moeten verwachten van het volgende album, waar nu dus alweer nummers voor geschreven zijn...


Ik sluit me wel grotendeels aan bij jouw verhaal. De cd mist samenhang. Het zijn allemaal aardige liedjes, maar alles bij elkaar kan ik het samenvatten met 'MWAH'.
Op zich best raar want als ik de liedjes individueel luister dan vind ik er eigenlijk niet echt een heel slecht nummer tussenzitten.

Van Burndt Jamb vind ik de DooDoo versie ook wel leuk inderdaad, maar heb verder geen voorkeur. De laatste demo versie was ook goed. Die duurde bijna 4 minuten (had wel zang).

De volgende nummers van de cd vind ik ondertussen wel Weezer klassiekers:
- Keep Fishin'
- Burndt Jamb
- Slave

Hmmzz....
pi_4162218
Er is/komt (nu al) een nieuw album: Maladroit.
  zaterdag 18 mei 2002 @ 20:20:44 #45
25463 GeaK
Save the world lose the girl
pi_4235035
Ok dan die ga ik dus 'binnenhalen':9
- TODAYS EMPIRES, TOMORROWS ASHES -
pi_4239831
vreemd. ik had laatst het duitse blad Visions gekocht - om een leuk artikel van de Goo Goo Dolls - en daar stond ook een interview in met die gozer van Weezer, en daarin werd gevraagd waarom ze niet 'echt' naar DL kwamen:

er waren gewoonweg te weinig fans. misschien festivals, paar keer optreden. maar geen tour.

vaag, nu zijn ze volgens mij toch echt bezig in Duitsland, en Nederland ook. Dus het wordt een concert? Gewoon ff doorheen jakkeren.

Maar wel leuk

pi_4242298
De nieuwe cd krijgt veel goede recensies. Ik zie wel of ik hem nog origineel ga kopen. Ik vind hem niet slecht, maar ook niet bepaald briljant, op een aantal nummers na.
Hmmzz....
pi_4301857
Zo heb vandaag dan toch maar de cd origineel gekocht. Eigenlijk is hij toch wel behoorlijk goed hoor na een aantal keer luisteren. Vooral muzikaal gezien sterk, maar tekstueel gelukkig ook weer wat persoonlijker.

De recensie in de OOR was trouwens wel heel positief. Maar ik geloof dat ze daar nog nooit een negatieve recensie hebben gekregen.

Hmmzz....
pi_4306093
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 11:44 schreef MichielV het volgende:

[..]

[schrikt wakker]Huh? eh..

Weezer roels! 15 mei komt Maladroit uit, in februari 2003 het zesde album!


Wat is er met het vijfde gebeurd dan, of mis ik wat?

Ik heb gister Maladroit gekocht, vind het album stukken beter dan de vorige groene, maar nog steeds niet helemaal "old school". Ik beschouw hem (nu al?) als goede weg "terug naar Pinkerton", wat ik absoluut het beste weezer album vind. Maar voor ik verder praat ga ik hem nog een paar keer luisteren!

Aldus.
pi_4306394
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:28 schreef Z het volgende:

[..]

Wat is er met het vijfde gebeurd dan, of mis ik wat?


Nee. Maladroit is inderdaad de vierde, dus de volgende cd wordt de vijfde en niet de zesde
quote:
Ik heb gister Maladroit gekocht, vind het album stukken beter dan de vorige groene, maar nog steeds niet helemaal "old school". Ik beschouw hem (nu al?) als goede weg "terug naar Pinkerton", wat ik absoluut het beste weezer album vind.
Ja dat heb ik dus ook. Maar misschien is het ook niet helemaal eerlijk om zo iets te verlangen. Een band verandert toch en elk Weezer album op zich is tot nu toe nog uniek geweest qua stijl en productie. Daarvoor verdient de band ook lof. Er zullen ook mensen zijn die juist deze albums leuker vinden. De nadruk ligt nu iets meer op melodie en veel minder op teksten, hoewel op deze cd al weer wat persoonlijkere teksten te vinden zijn.
Maar persoonlijk blijf ik het jammer vinden dat de teksten gewoon veel rijmen en stukken fragmentarischer zijn dan de eerste 2 albums.
Hmmzz....
  vrijdag 22 november 2002 @ 19:02:49 #51
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_6950845
quote:
Op dinsdag 2 april 2002 01:44 schreef MadScientist het volgende:

BTW Rolling Stone magazine had het destijds bestempeld als slechtste album van 1996...
Wat een miskleun (maar ja RS is een dubieus blad)


Serieus? Dan zal het een schrale troost zijn dat Pinkerton in de top 20 stond van top 100 beste CD's ooit volgens de Rolling Stone lezers. Oh ironie.
En als ik eerlijk ben, vind ik Pinkerton juist een van de beste CD's uit mijn collectie. Kun je blijven draaien, verveelt niet en zit eigenlijk gewoon perfect in elkaar. Met The Blue Album heb ik dat ook wel een beetje, maar die vind ik net een fractie minder.
Moet wel eerlijk bekennen dat ik van zowel The Green Album als van Maladroit weliswaar alle nummers wel een keer gehoord heb, maar niet direct in album-vorm. Heb de CD's ook nooit aangeschaft, wellicht toch wat terughoudend geweest vanwege de vernietigende recensies. En 28 minuten muziek voor 20 euro (The Green Album) voelt toch verkeerd aan... Ik wacht wel tot ie wordt afgeprijsd denk ik.
Keep Fishin' als nummer vind ik overigens wel het sterkste Weezer-nummer sinds Pinkerton.
  zondag 24 november 2002 @ 23:35:45 #52
33881 drg
on my own
pi_6980346
Ha ik had een paar weken terug mijn cd-collectie weer eens grondig opgeruimd en vond weer allemaal cds terug die ik al tijden niet meer gedraaid had waaronder dus ook "pinkerton".
Hoe vaak ik dat album wel niet heb gedraaid..jee ik had hem eerst alleen nog op tape maar later gelukkig ook op cd.. Ik weet niet waarom maar "El Scorcho" doet het uhm voor mij..

weezer

Somebody's boring me. I think it's me.
pi_7072952
Rivers Cuomo heeft meegewerkt aan het nieuwe album van Limp Bizkit

of ik daar nu blij mee moet zijn van mij hoeft het niet. als je toch met een nu-metal band wil meewerken pak dan Deftones, die gasten zijn weezerfan + maken nog wel goede muziek

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  zaterdag 30 november 2002 @ 15:00:30 #54
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_7073946
quote:
Op zondag 24 november 2002 23:35 schreef drg het volgende:
Ik weet niet waarom maar "El Scorcho" doet het uhm voor mij..
Ja, El Scorcho is inderdaad van Pavement-iaanse briljantheid.
[/shameless namedropping ]
pi_11620036
Weet iemand wanneer Weezer weer op tour gaat??? is nu al TE lang geleden dat ze hier zijn geweest
pi_12017719
Er is weer wat Weezer nieuws.
- Er komt wellicht een speciale editie van de eerste cd
- Er komt een dvd uit
- Er wordt gewerkt aan een nieuw album dat geproduceerd zal worden door Rick Rubin.

Als je het verhaal hieronder leest dan krijg je de indruk dat ze dit keer weer echt tijd nemen om goede nummers te schrijven.

quote:
Weezer Toiling On Numerous Projects

Weezer fans wouldn't be blamed for being a bit confused as to the group's working schedule. After releasing only two albums during its first seven years of existence, the band dropped the Geffen sets "Weezer" ("The Green Album") and "Maladroit" in May 2001 and May 2002, respectively. Now the Weezer camp is hard at work on a variety of projects.

First, the group is in the pre-production stages for its fifth studio album, cutting demos and rehearsing. It plans to start recording in the late summer or fall with, as previously reported, celebrated producer Rick Rubin.

Weezer has recorded a number of new tracks for compilations, and is working on a DVD, a special edition reissue of its debut album and a brand-new studio set. As previously reported, the group is contributing an unreleased 1995 demo titled "You Won't Get With Me Tonight" to "Gimme Skelter," a compilation album due in September from Buddyhead Records.

A live recording of "Why Bother" was included on the Petra Haden benefit double 7" on Vegas Records, and Weezer is also readying a newly recorded cover of Green Day's "Worry Rock" for the Green Day tribute "A Different Shade of Green," released this week by Skunk Ape Records.

The DVD is expected to be released by December but no details are yet available as to its content. The group's official Web site says the main content of the disc is finished, with a projected running time of more than three hours. The site also says the band is working on ideas for an expanded reissue of its 1994 Geffen debut, "Weezer" ("The Blue Album").
Bron: Billboard


en van onze 'vrienden' van Rolling Stone:
quote:
After a false start last year, Weezer are back on track to record their fifth album and have tapped producer Rick Rubin (Red Hot Chili Peppers, Beastie Boys) to oversee matters. "Right now we're just playing acoustically," guitarist Brian Bell says. "There might be more textures to this record."
Hmmzz....
pi_13231078
En nog wat nieuws, vooral dat Pinkerton 2 klink mij als muziek in de oren...
quote:
Weezer's Fifth Album Finally Getting a Move-On
Possible cover colors narrowed to red, orange, and burnt cyan
[Posted Tuesday, September 16th, 2003 04:00:00 Pitchfork Central Time]

John L. Ferrer reports:
For a while there, it looked like Weezer was going to push it into Zappa gear and start cranking their discs out like they eat breakfast. Maladroit, the band's quickie sequel to their 2001 comeback album, opened to so-so sales and reviews, and was surely their weakest effort yet. But one has to kinda admire the pure speed of its arrival, especially since it contained at least two instant classics ("Dope Nose" and "Keep Fishin'"). The whole scenario looked even more impressive when the group started the rumor mill churning on album five, which was originally slated for earlier this year. But then the band, or possibly just Rivers Cuomo, simply... gave up? So it's a little difficult to report on their next album, now that the wheels are in motion again, simply because no one has any idea what to expect. Will it contain throwaway Maladroit tracks like "Private Message" and "Sandwiches Time?" Is it the same album they started working on last year, or did they start everything all over from scratch? Will all the guitar solos still mimic the vocals?

Only Cuomo knows for sure, but the we can tell ya that Rick Rubin has been signed on as producer for some time now. He told Billboard that Cuomo's latest outpourings are deeply personal, in fact, "deeper than he's ever gone." So, Pinkerton part two it is. The band has been practicing and recording demos with Rubin (a process you can investigate via photos of roundtable singalongs available at the official site) and the final recording will go down some time next summer or fall, for release on Geffen. No tentative release date yet, just some time next year. Unless they scrap it again (which they might).

Meanwhile, an unused 1995 demo track, "You Won't Get With Me Tonight," will be released on Gimme Skelter, a Buddyhead compilation of exclusive rare tracks from popular bands such as Yeah Yeah Yeahs and Le Tigre. That comes out October 21st on Nettwerk Records, wrapping up several odds-and-end releases for Weezer-- including a live version of "Why Bother" (from a Vegas Records seven-inch benefiting ex-That Dog violinstress Petra Haden) and a cover of "Worry Rock" on the recent Green Day tribute album, A Different Shade of Green.

And finally, bringing to a close to this near-novel of somewhat boring Weezer information, there's a DVD in the works, and an upcoming "special edition" of the band's groundbreaking self-titled "Blue Album" debut. The former is almost finished, according to the official site, and waiting for band commentaries to be affixed to the somewhat secret contents. The latter will be a two-disc set collecting all the Blue Album B-sides, along with some other rare and unreleased songs and heavy duty liners, no doubt explaining everything about Weezer that I haven't just told you. So watch out for all that. Maybe one day, if they keep working hard, they'll be your favorite band again and you can fly the winged "W" with pride.


Aldus.
pi_13772994
Wat meer info over de re-release van The Blue Album, ergens volgend jaar.
quote:
The Blue Album Deluxe Edition will be a 2 disc set with extra songs both well-loved-yet-somewhat-obscure, as well as downright previously unheard stuff. The packaging will include extensive liner notes, historically cool photos both classic and previously unseen, lyrics and restored cover art, presented as originally envisioned
Ik ben benieuwd of de originele (demo) versie van Undone The Sweater Song nu ook aan het album zal worden toegevoegd (met andere intro en andere tekst in de tussenstukken). Het nummer is wel op het internet te vinden.
Hmmzz....
  vrijdag 2 januari 2004 @ 16:33:24 #59
75807 dragonstef
everythings okay m'kay?!
pi_15902910
Waarom zijn zoveel van jullie toch helemaal idolaat van Buddy Holly? Vind het 1 van hun slechtste nummers>>>>>
sugar? no thanks, I'm sweet enough......
pi_15903029
vond buddy holly zo slecht nog niet
de clip stond toen ook op de windows95 cdrom ofzo
Women are not people, they are devices built by our Lord Jesus Christ for our entertainment.
  vrijdag 2 januari 2004 @ 17:50:04 #61
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_15904723
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 16:33 schreef dragonstef het volgende:
Waarom zijn zoveel van jullie toch helemaal idolaat van Buddy Holly? Vind het 1 van hun slechtste nummers>>>>>
Het rockt gewoon.
pi_15904909
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 16:33 schreef dragonstef het volgende:
Waarom zijn zoveel van jullie toch helemaal idolaat van Buddy Holly?
Ik zie dat in dit topic niet echt naar voren komen anders.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_15943323
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 16:33 schreef dragonstef het volgende:
Waarom zijn zoveel van jullie toch helemaal idolaat van Buddy Holly? Vind het 1 van hun slechtste nummers>>>>>
Que
Hmmzz....
pi_15944854
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 16:33 schreef dragonstef het volgende:
Waarom zijn zoveel van jullie toch helemaal idolaat van Buddy Holly? Vind het 1 van hun slechtste nummers>>>>>
buddy holly is prachtig in zijn eenvoud.. en say it ain't so is het beste nummer ooit
ik zie wel dat veel mensen hier pinkerton als favoriete album noemen, terwijl ik the blue album echt een stuk genialer vind... de enige nummers van pinkerton die mij echt aanspreken zijn pink triangle en el schorcho, en leg dat maar 's naast undone, the world has turned and left me here, buddy holly, say it ain't so en only in dreams. i think we have a winner ladies
Now, my story begins in nineteen-dickety-two. We had to say dickety because the Kaiser had stolen our word twenty. I chased that rascal to get it back, but gave up after dickety-six miles.
pi_15945286
quote:
Op zondag 4 januari 2004 01:01 schreef DevoiD het volgende:

[..]

buddy holly is prachtig in zijn eenvoud.. en say it ain't so is het beste nummer ooit
ik zie wel dat veel mensen hier pinkerton als favoriete album noemen, terwijl ik the blue album echt een stuk genialer vind... de enige nummers van pinkerton die mij echt aanspreken zijn pink triangle en el schorcho, en leg dat maar 's naast undone, the world has turned and left me here, buddy holly, say it ain't so en only in dreams. i think we have a winner ladies


The World Has Turned vind ik juist weer een van de mindere nummers. Undone, Say It Ain't So en Say It Ain't So zijn zeker geniale nummers. Maar dat vind ik ook van Butterfly, Across The Sea, The Good Life, Falling For You en Tired Of Sex. Eigenlijk vind ik gewoon Pinkerton als geheel één groot hoogtepunt.
Maar het is heel erg een kwestie van smaak uiteraard. Mij bevalt die rauwe sound van Pinkerton nou eenmaal, en het voegt voor mij wat net dat kleine beetje extra toe.
Hmmzz....
pi_15945338
Say it ain't so en Across the sea zijn inderdaad prachtige nummers. Weet iemand of Weezer binnen afzienbare tijd naar Nederland komt?
A dirty mind is a joy forever.
pi_15945420
quote:
Op zondag 4 januari 2004 01:21 schreef The_Sparkster het volgende:
Say it ain't so en Across the sea zijn inderdaad prachtige nummers. Weet iemand of Weezer binnen afzienbare tijd naar Nederland komt?
Ze zijn bezig met een nieuw album. Verder is er helemaal niets bekend over toekomstige tours.
Gewoon www.weezer.com in de gaten houden. Nieuws rechtstreeks afkomstig van Karl, een soort manusje van alles bij Weezer.
Hmmzz....
  zondag 4 januari 2004 @ 12:01:27 #68
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_15949850
Ik heb de eerste van Weezer gekocht

het is een begin...

De Narcis van Gabon
  zondag 4 januari 2004 @ 12:06:43 #69
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_15949941
quote:
Op zondag 4 januari 2004 01:01 schreef DevoiD het volgende:

[..]

buddy holly is prachtig in zijn eenvoud.. en say it ain't so is het beste nummer ooit
ik zie wel dat veel mensen hier pinkerton als favoriete album noemen, terwijl ik the blue album echt een stuk genialer vind... de enige nummers van pinkerton die mij echt aanspreken zijn pink triangle en el schorcho, en leg dat maar 's naast undone, the world has turned and left me here, buddy holly, say it ain't so en only in dreams. i think we have a winner ladies


Ik vind The Blue Album ook hun leukste album

Vooral dingen als Surf Wax America of In The Garage, lekker recht door zee, that's the way I like it

pi_15953337
quote:
Op zondag 4 januari 2004 12:01 schreef PogueMahone het volgende:
Ik heb de eerste van Weezer gekocht

het is een begin...


Je had beter Pinkerton kunnen kopen. Van het blauwe album komt dit jaar een Special Edition uit...
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_15953457
quote:
Op zondag 4 januari 2004 14:34 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Je had beter Pinkerton kunnen kopen. Van het blauwe album komt dit jaar een Special Edition uit...


En ik vind Pinkerton beter trouwens dan de blauwe. Wat is er zo speciaal aan de 'special edition' trouwens?
Aldus.
  zondag 4 januari 2004 @ 14:39:48 #72
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_15953463
wat komt er extra bij?
De Narcis van Gabon
  zondag 4 januari 2004 @ 14:43:16 #73
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_15953551
Zoals -Wepeel2- hierboven al opmerkte...
quote:
The Blue Album Deluxe Edition will be a 2 disc set with extra songs both well-loved-yet-somewhat-obscure, as well as downright previously unheard stuff. The packaging will include extensive liner notes, historically cool photos both classic and previously unseen, lyrics and restored cover art, presented as originally envisioned
pi_16331233
En weer wat extra informatie over komende releases:
quote:
well, its been a long time coming, but from 'on high', we have a tentative release date for BOTH "Video Capture Device" (the Weezer DVD), AND The Blue Album Deluxe Edition: March 23, 2004. (Now, "tentative" means they have put them on their release schedule, and this date is subject to revision. But - if the release date is in fact changed, it won't be changed by much.)

Thats right, The DVD and the Deluxe Blue Album are coming out on the same day. As previously reported here, the DVD will have over 3 hours of videos, mini-documentaries, live footage, and behind the scenes action dating from 1991-2002, and will have optional band member commentary on many of the DVD's selections. The Deluxe Blue Album will be a 2 disc set that includes the blue album and a disc with all the b-sides and a selection of rare and very rare tracks, plus a big fat booklet with lots of stuff to read and tons of pix, many never before seen.

In the coming weeks/months, the release date will be confirmed and youll see the cover art for the dvd. At the moment, the DVD's final assembly and production session is slated for the beginning of February. As more info becomes known it will appear on this news page. Thanks to all the fans for your support and patience on these projects!


Vooral die tweede disc van The Blue Album klinkt leuk. Ik heb alle b-sides toch al wel, op mp3 of single, maar toch leuk om ze op één schijfje te hebben. En dus ook nog eens aangevuld met wat zeldzaam materiaal.
Op die dvd zit ik niet zo heel erg te wachten eigenlijk, maar waarschijnlijk zal ik hem toch wel even aanschaffen. Als ze slim zijn zetten er ze wat livemateriaal uit de Pinkerton periode op.
Hmmzz....
pi_16341840
Ligt eraan waar ze spelen, als het niet te ver weg is ben ik wel van de partij
pi_16346818
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 15:23 schreef Sylvana het volgende:
Ligt eraan waar ze spelen, als het niet te ver weg is ben ik wel van de partij
Er is geen sprake van een liveconcert.
Soms is het handig om even het hele topic door te lezen.
Hmmzz....
pi_16688104
Zo gaat de 2-cd versie van Blue eruit zien (bron: www.weezer.com):
quote:
Disc One - Weezer

1. My Name Is Jonas
2. No One Else
3. The World Has Turned And Left Me Here
4. Buddy Holly
5. Undone (The Sweater Song)
6. Surfwax America
7. Say It Ain't So
8. In The Garage
9. Holiday
10. Only In Dreams

Disc Two Dusty Gems and Raw Nuggets

1. Mykel and Carli (b-side)
2. Susanne (b-side)
3. My Evaline (b-side)
4. Jamie (originally appeared on DGC rarities)
5. My Name Is Jonas (live b-side)
6. Surfwax America (live b-side)
7. Jamie (live acoustic b-side)
8. No One Else (live acoustic b-side)
9. Undone (previously unreleased kitchen tapes)
10. Paperface (previously unreleased kitchen tapes)
11. Only In Dreams (previously unreleased kitchen tapes)
12. Lullaby For Wayne (previously unreleased pre-production recording)
13. I Swear Its True (previously unreleased pre-production recording)
14. Say It Aint So (original album mix)


De kitchen tapes staan ook wel op internet overigens. Maar ze zullen nu wel wat opgepoetst zijn, en direct afkomstig van de master. Lullaby for Wayne ken ik alleen in een heel slechte versie. Als ik het me zo herinner.
Wel een aardig setje in ieder geval.

Nu graag een 2cd versie van Pinkerton met outtakes. :

Hmmzz....
pi_16688561
goed!! en aangezien m'n blue album recentelijk gejat is zal ik deze zeker gaan aanschaffen
is er al iets bekend over de releasedatum?
Now, my story begins in nineteen-dickety-two. We had to say dickety because the Kaiser had stolen our word twenty. I chased that rascal to get it back, but gave up after dickety-six miles.
pi_16688956
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 16:08 schreef DevoiD het volgende:
goed!! en aangezien m'n blue album recentelijk gejat is zal ik deze zeker gaan aanschaffen
is er al iets bekend over de releasedatum?
23 maart voorlopig.
Zoals ook op de vorige pagina te lezen is.
Hmmzz....
pi_19963338
Wat nieuws:
quote:
New Weezer LP Due in '05; Cuomo Posts Solo Tracks
"The Color Purple" to feature Oscar-caliber performances
Cory D. Byrom reports:
The day is drawing closer that anxious Weezer fans will finally bear witness to new material from the band. It's been more than two years since the group's last full-length, Maladroit, hit shelves in May 2002, and though the wait so far has been nothing compared to the five-year hiatus between Pinkerton and The Green Album, the group's ardent followers are, we hear, growing increasingly impatient.

So it should come as a relief that frontman Rivers Cuomo has told Billboard that they expect the record, produced by Rick Rubin and to be released on Rubin's American Recordings label, to be completed by the end of August, with a tentative release date of first-quarter 2005. The record could potentially hit sooner, but Cuomo has decided to delay the release until the end of his semester at Harvard this fall.

In the meantime, Rivers has utilized MySpace.com, a Friendster-like community website that allows members to upload pictures, music, and whatever (but at speeds much faster than the frustratingly slow Friendster), to circulate three solo acoustic songs. The tracks, which are free to stream but don't appear to be downloadable, appear alongside the sort of personal bio information you'd expect to see at a site like this, including the fact that Cuomo is a straight Gemini, "not a movie guy," and that his favorite TV shows as a child were Bob Ross' The Joy of Painting and The Guiding Light. The three tracks are all covers: "Tomorrow" from the musical Annie, John Denver's "Annie's Song", and Ann Poonkasem's "Invincible". Somewhere, Ann Coultier seethes with envy. Again.
Aldus.
pi_19983344
damn die gast blijft wel hardnekkig bezig met zijn Harvard studie
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_19983349
Weezer is wel ok.
pi_19987759
vooral Pinkerton. Die is echt ontzettend fijn. Kwam er laatst achter dat het album vernoemd is naar een opera. Maar van wie was die opera nou.....iemand?
-
pi_19987944
Madama Butterfly.
Aldus.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 11:48:41 #85
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_19987987
Van puccini (starring: Luitenant Pinkerton)
1,000,000 demons can't be wrong...
  woensdag 29 september 2004 @ 17:32:14 #86
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_22288608
WEEZER have almost finished recording their fifth studio album, and say to expect it in spring next year.

The veteran emo-punks' follow-up to 2002’s ‘Maladroit’ is taking longer than expected after frontman Rivers Cuomo decided to return to Harvard University this semester.

In a post on their official website, the band explain that they are very close to finishing.

"While the main 12 songs are very close to completion (and may be in some cases truly completed) there is no way of knowing this for sure until everyone has had the chance to try everything they think may elevate the tracks," the site says. "Of course that includes Rivers, who is now away at school for the semester. While everyone agrees that most of the tracks are very close, it may turn out that additional work will be needed."

"The upshot of all this is that the album probably wont be truly finished until after the holidays, which means it likely won't see release until spring '05, given the several months the record label requires to prepare for an album's release," the site continues. "The cool part is that everything on the album has had (and will have had) ample time to be the best it can be -- no rushing or cutting corners."

NME
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_22297805
emo-punks??? sinds wanneer zijn het geen nerds meer
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_22303304
hmm jammer dat het nog zo lang duurt, ik ben wel benieuwd naar die nieuwe cd. ik vond de laatste twee overigens wel minder dan de eerste twee
en ik wil ze zeker nog eens live zien!
pi_22303926
Op pitchfork las ik een minder positief verhaal. Rivers zou niet tevreden zijn met de nummers en de producer, en opnieuw willen beginnen met opnemen oid. (kan het ff nie terugvinden alleen)
Aldus.
pi_22304319
Weezer is leuk! Die clips! Vooral Keep Fishin, echt geweldig. Tis me een raadsel waarom zulke clips op de Nederlandse muziekzenders nauwelijks uitgezonden worden.
pi_22306449
is "the sweater song" nou ook van weezer? (if you want to destroy my sweater....)
  donderdag 30 september 2004 @ 13:30:12 #92
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_22306481
quote:
Op donderdag 30 september 2004 13:28 schreef DJRoberto1978 het volgende:
is "the sweater song" nou ook van weezer? (if you want to destroy my sweater....)
...hold this thread, as I walk away...

Weezer.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_26525237



Tracklist:
1. Beverly Hills
2. Perfect Situation
3. This Is Such A Pity
4. Hold Me
5. Peace
6. We Are All On Drugs
7. The Damage In Your Heart
8. Pardon Me
9. My Best Friend
10. The Other Way
11. Freak Me Out
12. Haunt You Everyday

Eerste single is Beverly Hills, te zien op MSN (Movies - Music > Music: Alternative). Leuke clip, opgenomen op de Playboy Mansion met Hugh Heffner en chicks. Heb het album inmiddels gehoord (via de bekende wegen te vinden), en hij klinkt lekker!

Tot nu toe geen uitgebreide tourplannen in Europa, wel te zien op het Duitse festival Rock am Ring/Rock im Park.
pi_26525305
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 18:40 schreef Klingon het volgende:
Eerste single is Beverly Hills, te zien op MSN (Movies - Music > Music: Alternative). Leuke clip, opgenomen op de Playboy Mansion met Hugh Heffner en chicks.
Ik zie honderd keer liever de clip van Hash Pipe met die dikke sumo-worstelaars dan een clip met de oh zo hippe Hugh Hefner. Als je echt geen idee meer hebt wat je nu weer voor clip moet maken, dan bel je Hugh. Fantasieloos en slap. Bah, bah, bah.
I intend to live forever, or die trying.
pi_26525361
Verder is er niks mis met Weezer.
I intend to live forever, or die trying.
  woensdag 27 april 2005 @ 19:21:36 #96
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_26550883
Ik vind Beverly Hills maar een uiterst matige single hoor. Iemand het gehele album al gehoord?
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_26551220
quote:
Op woensdag 27 april 2005 19:21 schreef DaisyDuke het volgende:
Ik vind Beverly Hills maar een uiterst matige single hoor. Iemand het gehele album al gehoord?
ik vind die single ook helemaal niks.. ga zo het hele album luisteren..
pi_26551272
vind die single wel catchy. Is natuurlijk ook van tig klassieke nummers gejat. Maar echt slecht...
  woensdag 27 april 2005 @ 19:43:22 #99
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_26551364
Ik hoop dat ze gaan touren en dan ook eens een keer in Nederland komen

Want bij mijn weten is dat echt nog bijna nooit gebeurd...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 27 april 2005 @ 19:44:04 #100
11502 nipeng
The last ride is free
pi_26551381
Geen topper maar zeker niet onaardig.
pi_26556696
Tot nu toe vind ik het album niet echt geweldig.. De nummers zijn veel minder catchy dan de vroegere
  zaterdag 30 april 2005 @ 22:57:03 #102
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_26631277
Beverly hills nummer is wel geinig.
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
  zondag 1 mei 2005 @ 22:04:48 #103
103249 Juichtoon
Play dead!
pi_26650789
Wat een slecht album, zo saai. Alleen Beverly Hills is catchy, maar oh zo gejat.
  zondag 1 mei 2005 @ 22:22:48 #104
111404 BeRightBack
Keith Moon
pi_26651286
weezer 70% zeker op lowlands
  maandag 2 mei 2005 @ 16:30:52 #105
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26668593
Ik vind van de nieuwe cd eigenlijk alleen This Is Such A Pity en Freak Me Out bij de kwaliteit van de eerste 2 cd's in de buurt komen.
Tekstueel gezien is het allemaal wel erg, erg middelmatig geworden.
Cd is wel beter dan Maladroit overigens. Maar de opbouw van nummers is echt te voorspelbaar. Nergens word ik meer verrast. Zacht couplet, hard refrein etc.
Blue en Pinkerton zaten zo veel ingenieuzer in elkaar. Niet dat het meteen ingewikkeld gedoe was, maar ik mis het tegendraadse.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 19:35:10 #106
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26785248
Vandaag de nieuwe cd toch maar gekocht. Ben hem ondertussen wel veel meer gaan waarderen. Het is nog niet zo geniaal als Pinkerton en Blue Album, maar toch wel leuk. Het zijn gewoon leuke liedjes en zes vind ik er bij nader inzien gewoon uitermate tof:
- Perfect Situation (Green Album achtig, maar dan met betere gitaarpartijen. Green album ben ik inmiddels ook wel meer gaan waarderen0
- This is such a pity (vind ik echt een heel tof nummer)
- The Damage In Your Heart (heerlijke gitaarlijnen)
- Freak Me Out (lekker kabbelend nummer met wondermooie melodie)
- Haunt You Every Day (een beetje Only in Dreams achtig)
- Peace (leuk dat acoustische gitaartje!)

Tekstueel is het nog niet geweldig. Of zoals iemand het op een Weezer board heel mooi samenvatte:
quote:
Anyone can write (though I >encourage everyone to do >otherwise) "What's the deal with my brain, why am I so obviously insane?". That's bloody awful. It takes a truly talented lyricist to say: This way is a waterslide away from me that takes you further everyday... so be cool."


[ Bericht 0% gewijzigd door Wepeel2 op 06-05-2005 21:16:25 ]
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_26787461
Ik heb het nieuwe album nu een paar maal beluisterd. Het is geen Blue album of Pinkerton maar toch staan er weer een aantal goede numers op zoals Beverly Hills en vooral This is such a pity.

Eigenlijk valt het album mij best mee, persoonlijk heb ik Weezer nog nooit kunnen betrappen op een echte misser.

Ik hoop dat ze binnenkort een bezoekje brengen aan Paradiso of de Melkweg voor een concert.
Weezer op Lowlands hoeft van mij niet, ik zie ze liever in een club.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 21:04:30 #108
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26787772
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 20:52 schreef Mr.Dre het volgende:
Ik hoop dat ze binnenkort een bezoekje brengen aan Paradiso of de Melkweg voor een concert.
Weezer op Lowlands hoeft van mij niet, ik zie ze liever in een club.
Concert in de Melkweg viel dus heel erg tegen, maar sindsdien hebben ze weer een veel leukere live-set, dus ik hoop het ook.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 23:26:44 #109
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_26791373
Zou d'r nog een kansje inzitten dat ze op Rock in Park komen? Ik ben namelijk verliefd op weezer
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
  zaterdag 7 mei 2005 @ 12:02:44 #110
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_26798014
Ik vroeg me af of Weezer een beetje populair is in de USA?
Want je ziet ze met die hele mooie clips, die met de Muppets bijvoorbeeld en nu in de Playboy Mansion, als het een of ander B-bandje zou zijn dan krijgen ze dat nooit voor elkaar natuurlijk. Maar in Nederland krijgen ze geen voet aan de grond.

Hash Pipe was dan wel een leuk hitje en in vind Beverly Hills ook wel aardig (maar dat gaat never nooit een hit worden)
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  zaterdag 7 mei 2005 @ 13:22:48 #111
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26799843
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 12:02 schreef Molluck het volgende:
Ik vroeg me af of Weezer een beetje populair is in de USA?
Want je ziet ze met die hele mooie clips, die met de Muppets bijvoorbeeld en nu in de Playboy Mansion, als het een of ander B-bandje zou zijn dan krijgen ze dat nooit voor elkaar natuurlijk. Maar in Nederland krijgen ze geen voet aan de grond.

Hash Pipe was dan wel een leuk hitje en in vind Beverly Hills ook wel aardig (maar dat gaat never nooit een hit worden)
Ja ze zijn redelijk populair in de vs. Maar vergis je niet in de populariteit in andere landen. Sowieso is de top40 een slechte graadmeter en hitjes helemaal, want ze zijn populair bij een heel ander publiek. Ahoy zullen ze niet uitverkopen nee, maar een clubtour verkopen ze zonder problemen uit (en daar zitten ook de grotere zalen wel tussen met een paar 1000 man).

Qua verkoopcijfers is de eerste cd multi-platina geworden, Pinkerton uiteindelijk ook en The Green Album was ook vrij snel platina. De vierde cd viel wat tegen qua verkoop, maar heeft toch nog wel de gouden status bereikt. Ik gok dat het nieuwe album ook wel redelijk gaat lopen.
En ze hebben gewoon een grote maatschappij achter zich, dus een b-bandje is het zeker niet nee.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 13:56:49 #112
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_26800702
Ik hoop echt dat Weezer naar lowlands komt! Vet bandje
  zaterdag 7 mei 2005 @ 14:12:16 #113
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_26801103
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 19:35 schreef Wepeel2 het volgende:
Tekstueel is het nog niet geweldig. Of zoals iemand het op een Weezer board heel mooi samenvatte:
[..]
Of wat dacht je van: 'Everybody thinks we're crazy. They're about to call the police'
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:52:31 #114
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26803442
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 14:12 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Of wat dacht je van: 'Everybody thinks we're crazy. They're about to call the police'
Of:
More and more I can't say no
So afraid of letting go
If there's something I can grab
You can bet i'll pay the tab


Ach, volgens mij interesseert het Rivers niet eens meer wat voor teksten hij schrijft. Hij heeft zich geconformeerd aan een simpele rijmformule en vindt de muziek het belangrijkste. Vermoed ik

Maar toch mis ik wel de oprechtheid van teksten als:
quote:
They don't make stationary like this where I'm from
So fragile
So refined
So I sniff (so I sniff)
And i lick (and I lick)
Your envelope and fall to little pieces every time
I wonder what clothes you wear to school
I wonder how you decorate your room
I wonder how you touch yourself
And curse myself for being across the sea
Dat is ook hilarisch, maar dan op een coole tragikomische manier.

Maar verder vind ik het een puik album dus ik klaag verder niet meer over de teksten.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 9 mei 2005 @ 15:06:30 #115
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26853618
http://pitchforkmedia.com(...)r/make-believe.shtml


Pitchfork weet alles altijd zo lekker te overdrijven.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_26854214
Pitchfork .

Weezer vond ik een leuk bandje en dat blauwe album en Pinkerton komen nog steeds geregeld voorbij, waarbij ik Pinkerton de betere van de twee vind.
Nadat Matt Sharp de band heeft verlaten hebben ze me niet meer kunnen boeien.
Ik heb ook nog ergens een v/a CD staan getiteld "Rock music: a tribute to Weezer", een leuke CD met goede en slechte covers.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 9 mei 2005 @ 16:36:41 #117
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26856202
Die die tribute heb ik ook op mp3, maar vind hem niet heel erg boeiend.

Sjah, ik denk niet dat het aan Matt Sharp ligt. Het is meer de gemakzucht van Rivers Cuomo en zijn belachelijke manier van systematisch nummers schrijven, volgens een bepaalde voorgecalculeerde formule. Als hij nou gewoon weer wat goede teksten neerpent en daar nummers omheen schrijft dan kan hij dat niveau van de eerste 2 platen echt wel weer halen, maarja. *mompelt iets over gekken en rockmuziek*
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 09:40:03 #118
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_27175989
Laat je niet misleiden door die flauwe single. Er staan zeker wel een aantal erg sterke nummers op 'Make Believe', wat geen wereldschokkende plaat is maar toch zeker een voldoende weet te scoren.
1,000,000 demons can't be wrong...
  donderdag 5 januari 2006 @ 10:34:46 #119
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_33721712
Ik ben Weezer zo aan 't eind van het jaar nauwelijk tegengekomen. Niet in de toplijstjes, maar ook niet in de floplijstjes.

Zijn ze zo kleurloos geworden?
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_33722634
Er werd nog wel eens een grap gemaakt over 'We're all on drugs'. Die clip van dat nummer vind ik trouwens geniaal.
Aldus.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:05:09 #121
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_33760291
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:34 schreef DaisyDuke het volgende:
Ik ben Weezer zo aan 't eind van het jaar nauwelijk tegengekomen. Niet in de toplijstjes, maar ook niet in de floplijstjes.

Zijn ze zo kleurloos geworden?
Ja. Ik ben echt een hele grote fan van de eerste 2 albums, maar ze maken nu een pop/rock die absoluut niet meer uit het hart lijkt te komen. Er staan nog wel wat aardige nummers op de plaat, maar het is allemaal wat te bedacht. Ik mis de tegendraadsheid. ALs je je een beetje verdiept in de band dan blijkt ook wel dat Rivers (de zanger) zich de flop van Pinkerton zo heeft aangetrokken dat hij eigenlijk geen echte persoonlijke nummers meer durft te maken. In plaats daarvan is hij op zoek naar het perfecte popnummer of zo. Dat leidt tot een nogal plastisch resultaat.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 15:27:10 #122
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_33767458
@Wepeel, ookal las ik laatst dat hij dacht dat ie de perfecte gitaar-riff al had gevonden met Blast Off. Maar ja daarna is ie niet verder gegaan met Songs from the Black Hole, gelukkig kregen we Pinkerton.

Persoonlijk vind ik alle album wel iets hebben, doch sommige iets meer dan andere.
Bertje en Henk
  vrijdag 6 januari 2006 @ 15:35:02 #123
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_33767823
Die eerste blauwe is geweldig, maar vooral omdat er voor mij veel jeugdsentiment aan vast zit. Qua muziek en stijl vind ik Pinkerton veruit de beste, ik hou erg van dat scherpe randje
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_33772600
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:35 schreef Svyatagor het volgende:
Die eerste blauwe is geweldig, maar vooral omdat er voor mij veel jeugdsentiment aan vast zit. Qua muziek en stijl vind ik Pinkerton veruit de beste, ik hou erg van dat scherpe randje
Helaas mis ik dat rauwe randje op het laatste album.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 18:10:25 #125
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_33773312
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:43 schreef Mr.Dre het volgende:

[..]

Helaas mis ik dat rauwe randje op het laatste album.
Evenals op die groene en op Maladroit...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_33773484
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 18:10 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Evenals op die groene en op Maladroit...
moah ben ik niet helemaal met je eens. Ik vind die laatste in vergelijking met de rest erg gladjes klinken.
pi_37145347
in Only in dreams is zon lekker stuk, zodra er wordt gestopt met 'zingen.. Elke seconde zet ik t volume gewoon harder
dit soort stukken zoek ik echt meer in muziek, helaas niet echt veel te vinden..
..
  maandag 24 april 2006 @ 21:51:07 #128
104962 SilverRocket
longtime sunshine upon me
pi_37259658
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:27 schreef Shedfire het volgende:
@Wepeel, ookal las ik laatst dat hij dacht dat ie de perfecte gitaar-riff al had gevonden met Blast Off. Maar ja daarna is ie niet verder gegaan met Songs from the Black Hole, gelukkig kregen we Pinkerton.

Persoonlijk vind ik alle album wel iets hebben, doch sommige iets meer dan andere.
Pinkerton is fantastisch, maar vergis je niet: SFTBH zou volgens mij een geweldig album zijn geweest..Blast Off!, I Just threw out the love of my dreams, Devotion, Waiting on You, Longtime Sunshine, Superfriend ....dat zou zeker een van 5 beste albums van de jaren 90 hebben opgeleverd.
And it's so sad to see the world agree
That they'd rather see their faces fill with flies
All when I'd want to keep white roses in their eyes
pi_37816662
Ik heb net Island In The Sun ontdekt, beetje laat ja, maar is ff de rest van die groene CD proberen.
pi_56054487
Zijn er eigenlijk Weezer-liefhebbers die de soloplaat Alone van Rivers Cuomo al gehoord hebben? Soms er lo-fi, maar er staan natuurlijk wel enkele pareltjes op!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_56055035
Toevallig vandaag geluisterd. Heerlijk lo-fi, en een paar goede nummers. Moet hem nog wat beluisteren voor een definitief oordeel.
Aldus.
  woensdag 16 januari 2008 @ 18:52:15 #132
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_56080171
Wel een aardig plaatje, maar niet zo goed als ik gehoopt had. De geluidskwaliteit is wel erg crappy af en toe. Lo-Fi vind ik niet erg, maar half wegvallend geluid gaat me iets te ver.Gelukkig is dat maar in een of twee nummers.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_56085993
Het schreeuwen wat Rivers doet op 'The World We Love So Much' is toch echt prachtig. Doet een beetje aan Bright Eyes en Billy Corgan denken.
Aldus.
pi_56087618
De plaat is imho alles wat je er van kon verwachten. Maar ik kan me vooestellen dat die-hard fans hem wat tegen vinden vallen. Ik ben aan het genieten iig.
Aldus.
pi_56110181
Ik geniet met Z mee hoor, erg fijn plaatje. Al scheelt het misschien dat ik verder weinig werk van Weezer heb. Maar met name Longtime Sunshine vind ik zeer fijn.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 17 januari 2008 @ 23:47:16 #136
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_56117719
Ik wil trouwens niet negatief doen over de cd hoor. Er staan zeker veel fijne nummers op en ik vermaak me er meer mee dan de recente Weezer albums.

[ Bericht 63% gewijzigd door Wepeel2 op 18-01-2008 00:05:41 ]
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 21 januari 2008 @ 01:28:35 #137
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_56191125
Jammer dat hun nieuwe albums compleet zuigen.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_57887079
Dat heb je wel gelijk in OFfSprngr. Maar 'Alone' heeft me weer hoop gegeven op een goede nieuwe plaat. En laat die er nu vrij snel aankomen. Althans, een nieuwe plaat, of hij ook goed is weten we nog niet natuurlijk.
quote:
04/05/08 there we were, now here we are

4/5/2008 11:46:01 PM - by Karl Koch

...a recent spate of articles broke free recently about the new Weezer album, and a lot of requests have come in for some confirmation. None has been forthcoming so far due to the fact that things are still a bit fluid. But in the interest of not driving fans completely crazy, heres a rundown of what is known and not known:

1. Album release date. This has been reported as being June 17th. This is very likely, however release dates are never truly guaranteed until a week or two before the album arrives. So its probably 6/17, with a small chance of changing.

2. The Album's title. The album has been reported as being self titled, i.e. just called "Weezer" like the Blue and Green albums were. This is also very likely. In fact, as of last Friday, it was technically not possible to change it - unless the release date is changed too. So we can say its very unlikely to change.

3. The Album's theme (color). This has been reported as "The Red Album". This is a strong possibility but it is not for sure. As I understand things, many competing visual ideas are being played off against each other (none of which would affect the self titled aspect), and some are "Red" in style or concept. But whether this ends up as the final theme remains to be seen.

4. First single. Confirmed as being "Pork And Beans". Could this change? Maybe a tiny chance of that. But it is definitely a song on the album (and it is unrelated to the demo song "Pig" that made it onto the internet in '06). As for the release date of this single, this information is TBD, likewise the potential (if any) for "physical" single format(s).

5. Other songs on the album. Many song titles have been kicked around the 'net, including "Everybody Get Dangerous", "Automatic", "Ms. Sweeney", "?" (a '12 letter word starting with T and ending with R'), "I'm the Greatest Man That Ever Lived", "Daydreamer". All are real weezer songs, but none are 100% confirmed as actually being on the album as of this writing.

6. Producer/Mixer. The album was made in 3 phases, produced by Rick Rubin (Malibu, spring '07), Weezer (mostly) (Malibu, summer/fall '07), and Jacknife Lee and Weezer (Santa Monica, early '08), and was mixed by Rich Costey.
Aldus.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:08:50 #139
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_58864634
Nieuwe videoclip:

pi_58872961
Die video is weer erg leuk met al die youtube-karakters

Nieuwe single gaf hoop, maar de rest van de plaat valt me wederom een beetje tegen. Het is niet slecht hoor, maar zoals het was zal het nooit meer worden. Rivers has lost the magic touch.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_58907947
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 20:08 schreef Grobbel het volgende:
Nieuwe videoclip:

Geweldig nummer.

En dan die clip erbij!
pi_59503926
Nieuwe single is weer
Wel jammer van die snor
  donderdag 19 juni 2008 @ 19:14:41 #143
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_59526159
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 08:15 schreef vingerplant het volgende:
Die video is weer erg leuk met al die youtube-karakters

Nieuwe single gaf hoop, maar de rest van de plaat valt me wederom een beetje tegen. Het is niet slecht hoor, maar zoals het was zal het nooit meer worden. Rivers has lost the magic touch.
Ik denk dat hij niet meer dezelfde drive en inspiratie heeft als vroeger. Hij lijkt muziek nu een stuk klinischer te benaderen.
En daarnaast is Weezer een democratie geworden. Je ziet wel vaker bij bands dat als iedereen opeens mee wil schrijven het misgaat.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_68434715
Rainn "Dwight Schrute" Wilson interviewt Rivers Cuomo.

http://www.soulpancake.co(...)-and-bad-breath.html
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_69252996
Dit is leuk! Ik wou dat ik erbij was geweest. Weezer speelt MGMT en Lady Gaga.
pi_73973701
Nieuwe clip van Weezer!!
Wat een lekker liedje is het toch.

http://www.babelgum.com/4(...)u-i-want-you-to.html
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_73973926
Heerlijk liedje inderdaad. Ook goed nieuws dat de snor van Rivers er af is.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:57:13 #148
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_73974869
Goede clip.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_74022948
Het album is gelekt.
Op maandag 11 oktober 2010 @ 19:31 zei Hans: Sersjee heeft gelijk. Punt.
pi_74023216
Oe! Heb de cd al wel in bestelling staan, maar dit ga ik toch wel even beluisteren.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_74069993
Vanaf de eerste keer dat ik Buddy Holly op de tv zag ben ik Weezer altijd blijven volgen. Wat een heerlijke liedjes hebben die gasten op hun repertoire.
// www.geboortejaarshirts.nl //
Vette prints met een geboortejaar naar keuze.
pi_74143611
Weezer
pi_74656532
Zomer 2010 komen ze naar Nederland!

http://www.askweezer.com/interview/1
quote:
michielveenstra Q: @weezer - Guys, it's been almost nine years since your last gig in The Netherlands... what did we do wrong? Was it something we said?

Weezer A: @michielveenstra - Should be coming to Netherlands in summer 2010.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_74658667
Lowlands?
  vrijdag 13 november 2009 @ 10:35:54 #155
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_74659121
Yeeees! Dit is één van de weinige bands die ik echt nog een keer live MOET zien. Hier ben ik bij!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_75387510
Het verhaal van de tourbuscrash van gisteren.
quote:
12/06/09 TOUR BUS CRASH NEWS
Posted by Karlophone on 12/6/2009 | Comments (72)

Today at 7:18 AM EST, about 40 miles West of Albany on I-90, the weezer tour bus carrying Rivers and his family and assistants lost control as it hit a patch of black ice. The driver employed every ounce of skill he had in fighting to keep the bus upright, as the vehicle violently fishtailed over the highway. And while the bus did indeed go off the road, plunging about 8-10 vertical feet into a muddy ravine off to the right of the Thruway thus coming to a very abrupt stop, it did not flip or roll, despite having plowed right over a guardrail, flattening it. Kudos to the driver for somehow keeping things as level as they could be - surely this story would have been far more tragic if not for his actions.

Nonetheless the damage was severe, and everyone on the bus was either terrified or injured or both. The bus contained Rivers, his wife and daughter, their nanny, and Rivers' assistant Sarah. Both Sarah and Rivers' wife were pitched out of their upper level bunks onto the floor 5 feet below. Somehow Rivers' wife was uninjured, but Sarah sustained 2 fractured ribs and a fractured lower vertebrae. The baby daughter was in her crib unit and was fine, as was the nanny who was sleeping near the floor in her bunk at the time. However in the back lounge, Rivers was tossed around violently, waking up as he landed back on his mattress. He recalled not hitting anything, but later we learned that he must have, as he cracked 3 ribs and sustained some mostly minor but very painful internal damage, as well as hurting his lower leg somehow.

The interior of the bus was a chaotic mess with broken glass, smashed glasses and plates, food and clothing items strewn everywhere, as well as the refrigerator flying off the wall and many drawers coming right out of their slots, spewing their contents everywhere. On top of it the sliding interior doors were fused shut and the bus's electronics were ruined, so no one could get into the back lounge where Rivers lay immobile and unable to speak due to the pain in his ribcage. To top it off, the front door was jammed shut with 5 feet of heavy wet mud up pressed against it so there was no way to leave the bus.

Finally, using the jaws of life to remove a rear window bar, the local EMTs and firefighters got a ladder across the ravine to the rear bus window, where they could get to Rivers, eventually getting him and Sarah out on stretchers and into an ambulance. Meanwhile they dug frantically in the mud at the front of the bus, clearing the front door so everyone else could come out. To access the rest of the bus from Rivers' lounge, the fused sliding door was destroyed by the firefighters.

The other buses pulled up within 20 minutes of the accident, and already a long line of firetrucks and EMT vehicles were on the scene. I threw on my shoes and walked up just as the jaws of life were being turned on, catching a glimpse of Rivers lying inside on his back surrounded by EMTs. I couldnt believe what was happening in front of me, as Rivers lay so helpless, shivering in the center of the chaos, and meanwhile the sun was coming up and revealing an utterly beautiful light covering of snow on the surrounding trees. I dont know how to describe the wave of awfulness that gripped me as I watched, but adrenalin took over and the next thing I knew I was in the passenger seat of an ambulance transporting Rivers and Sarah to the hospital in Amsterdam, NY, about 10 miles from there. That adrenalin would sustain me all day, as everyone's did, from family to band to crew - everyone pitched in to help however they could all day as things unfolded.

Fast forward to now - Sarah was discharged, a 3-4 week period of extreme pain awaiting her as she heals from her injuries the only way possible, with time and gritted teeth. Rivers was transported to a larger area hospital where he remains under observation. He is resting about as comfortably as could be expected now, and we were relieved to hear that surgery is unlikely. Hopefully tomorrow the docs will have more info. You don't fool around with internal injury. Whatever happens, we forsee some gritted teeth in his future too.

We are sorry to say that the rest of the December Raditude Tour has been cancelled - when we can reschedule the dates we will, of course. I have no ticket or refund or whatever info at this time, but stay tuned to this site and the ticketing websites for more info. For now its a waiting game for all of us. Thanks for your kind thoughts and good wishes, we need them!
bron

Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_75391706
Hij kon gewoon niet stoppen met party'en.
  maandag 7 december 2009 @ 22:25:29 #158
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_75391989
Een ongeluk moet je op je muzikale hoogtepunt hebben. En dan gewoon sterven.
Dat muzikale hoogtepunt hebben ze al vele albums geleden gehad en het is dus ook wel passend dat ze het overleven.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_98000573
Weezer covert Paranoid Android van Radiohead:

Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_116789438
Top 5 van de dag #20

Voor de fans van Weezer, lever vandaag (vrijdag 14 september) of morgenochtend vroeg (zaterdag 15 september) je vijf favoriete nummers van Weezer in!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_142574031
Meeeegakick!

Nieuwe single:


Album komt in september uit, hopelijk komen ze nou ook weer 's voor een tour naar Europa.


Edit: donderdagavond op tv te zien bij The Tonight Show op Ned. 3. *O*

[ Bericht 13% gewijzigd door Felixa op 21-07-2014 23:26:51 ]
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_142586228
You Blew It, een leuk nieuwe bandje heeft een tribute opgenomen aan de blue album (You Blue It)


Erg de moeite waard.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 09:51:51 #163
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_142586940
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 09:03 schreef NikeyAjax het volgende:
You Blew It, een leuk nieuwe bandje heeft een tribute opgenomen aan de blue album (You Blue It)


Erg de moeite waard.
Mooi! Laat ze maar naar Nederland komen.
pi_142587539
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 09:51 schreef Blinker het volgende:

[..]

Mooi! Laat ze maar naar Nederland komen.
Maandje of twee geleden waren ze hier al.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 11:37:48 #165
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_142589295
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:21 schreef NikeyAjax het volgende:

[..]

Maandje of twee geleden waren ze hier al.
;(
pi_142691312
Video van optreden gisteren bij Jimmy Fallon:
http://www.nbc.com/the-tonight-show/segments/8991

Vanavond dus ook te zien op Ned 3.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_142693677
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:21 schreef NikeyAjax het volgende:

[..]

Maandje of twee geleden waren ze hier al.
Wanneer en waar dan?
pi_142697848
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 20:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Wanneer en waar dan?
pi_142700684
Wow, van 7 t/m 23 mei zonder een dag rust! :D
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_142709989
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:53 schreef Felixa het volgende:
Wow, van 7 t/m 23 mei zonder een dag rust! :D
Bij kleinere punk/hardcore bandjes is dat vrij normaal hoor. Rust dagen zijn vaak verloren dagen, want geen slaapplaats en geen gratis eten tenzij je ergens vrienden hebt of je mag van de promotor langer blijven hangen op zijn bank.

Overigens is dit nog een redelijke compacte tour, als je ook Scandinavië of zuid Europa of oost Europa wil meepakeken, dan ben je al gauw 3, 4 of soms 5 weken onderweg. Dat laatste twee keer meegemaakt zonder een rustdag als tourmanager/chauffeur/merchman, maar na 5 weken ben je blij als je een weekje niet hoeft te rijden. :Y
pi_159117069
8 april in de HMH! Voorverkoop vanaf a.s. maandag.

Weezer twitterde op vrijdag 15-01-2016 om 05:27:52 We will be playing a few album release shows in March & April in Brooklyn, London, Manchester, & Amsterdam https://t.co/KIJnMdLlhv reageer retweet


[ Bericht 9% gewijzigd door Felixa op 15-01-2016 08:28:28 ]
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_159118056
Leuk! Lang op gewacht.
pi_159118984
Even de boeman spelen, 48 euro. :{w
pi_159119065
Ze komen voor maar drie concerten naar Europa, dus dat zal best prijzig zijn; alle meuk hierheen halen voor een weekje.
Ik kan zelf 8 april niet, ga proberen voor Manchester 3 april. :)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_159119098
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 10:43 schreef Felixa het volgende:
Ze komen voor maar drie concerten naar Europa, dus dat zal best prijzig zijn; alle meuk hierheen halen voor een weekje.
Ik kan zelf 8 april niet, ga proberen voor Manchester 3 april. :)
Ik snap dat dat de reden is inderdaad. Niks aan te doen, zo vaak zijn ze niet op het het vasteland hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2016 10:45:18 ]
pi_159120838
48 euro is prijzig mja welkom in 2016.

Heb het er wel voor over als de band al zo lang niet meer in NL is geweest.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 14:23:54 #177
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_159123786
Zal wel snel gaan maandag..
pi_159123822
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 14:23 schreef peaceman het volgende:
Zal wel snel gaan maandag..
Denk het niet.
pi_159125220
Hoop het niet
pi_159125234
We gaan het zien.
  maandag 18 januari 2016 @ 10:08:24 #181
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_159196208
Tickets binnen.
pi_159196396
Ook aanwezig *O*
pi_159201691
Wat een idioot bedrag, dat wordt een halflege zaal.
Aldus.
pi_159202578
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:40 schreef Z het volgende:
Wat een idioot bedrag, dat wordt een halflege zaal.
ticketswappen voor de helft *O*
pi_159202626
Zou moeten lukken.
Aldus.
  maandag 18 januari 2016 @ 18:10:28 #186
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_159206595
1 van de drie shows in Europa (2 in Engeland)...
Ik denk dat er heel wat Engelsen gaan komen.
pi_159211479
Ik ga ook!
  maandag 18 januari 2016 @ 21:15:56 #188
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_159212951
Was hun show in De Melkweg 2001 nu hun meest recente show op Nederlandse bodem?
  maandag 18 januari 2016 @ 21:37:53 #189
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_159213895
quote:
5s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:15 schreef Grobbel het volgende:
Was hun show in De Melkweg 2001 nu hun meest recente show op Nederlandse bodem?
:Y
pi_159214068
Dat nieuwe nummer van ze is best leuk!
pi_159214275
Ben er ook bij. Benieuwd of panic in the disco er ook bij is, niet echt mijn ding, maar toch.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 18 januari 2016 @ 22:36:48 #192
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_159216051
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:47 schreef truthortruth het volgende:
Ben er ook bij. Benieuwd of panic in the disco er ook bij is, niet echt mijn ding, maar toch.
Lijkt me onwaarschijnlijk - die trekken in hun eentje de HMH ook wel vol, alleen dan met bakvissen die weinig zullen overlappen met Weezerfans.

En ja, ik weet dat ze samen touren door de VS deze zomer
  woensdag 20 januari 2016 @ 00:18:59 #193
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_159245626
Kaartje is binnen! Ben benieuwd,eerste keer dat ik ze ga zien
pi_159325544
Gisteren kaartje weten te bemachtigen voor Manchester. *O* Was binnen drie minuten uitverkocht, Londen ook.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_160864670
Volgens een bericht van Weezer op Facebook zijn de kaarten bijna uitverkocht voor de HMH.
Had ik eerlijk gezegd toch niet verwacht!

https://www.facebook.com/(...)7273/?type=3&theater
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 18:32:34 #196
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_160864750
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 18:28 schreef Felixa het volgende:
Volgens een bericht van Weezer op Facebook zijn de kaarten bijna uitverkocht voor de HMH.
Had ik eerlijk gezegd toch niet verwacht!

https://www.facebook.com/(...)7273/?type=3&theater
Je verwacht dat hun eerste show in 15 jaar tijd (!) op Nederlandse bodem niet gaat uitverkopen?
Het verbaasde me eerlijk gezegd juist heel erg dat het niet meteen uitverkocht raakte op de dag dat de voorverkoop was begonnen. ;)
pi_160864771
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 18:32 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Je verwacht dat hun eerste show in 15 jaar tijd (!) op Nederlandse bodem niet gaat uitverkopen?
Het verbaasde me eerlijk gezegd juist heel erg dat het niet meteen uitverkocht raakte op de dag dat de voorverkoop was begonnen. ;)
Je hoort hier nooit wat van ze. Leek mij een kwestie van uit het oog, uit het hart. ;)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  zondag 27 maart 2016 @ 22:44:33 #198
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_160988435
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 18:32 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Je verwacht dat hun eerste show in 15 jaar tijd (!) op Nederlandse bodem niet gaat uitverkopen?
Het verbaasde me eerlijk gezegd juist heel erg dat het niet meteen uitverkocht raakte op de dag dat de voorverkoop was begonnen. ;)
Maar ze hebben in de afgelopen jaren niet echt denderende kwaliteit geleverd. Als fan van het eerste uur ben ik in ieder geval al afgehaakt.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 28 maart 2016 @ 01:26:34 #199
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_160991850
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 22:44 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Maar ze hebben in de afgelopen jaren niet echt denderende kwaliteit geleverd. Als fan van het eerste uur ben ik in ieder geval al afgehaakt.
De meest recente plaat was wel een stap in de goede richting wat mij betreft. Daarvoor was het, op hier en daar een single na, niet heel veel soeps inderdaad.
pi_161105777
Weezer bij Jimmy Fallon :)

Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 4 april 2016 @ 09:37:12 #201
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_161163368
Oei dat klinkt al te best...

Maar wel een leuk nummer trouwens :)
nee, jij dan!
pi_161192876
De meest recente setlist is wel lekker, misschien toch maar eens kijken vrijdag: http://www.setlist.fm/set(...)ngland-7bf0520c.html
pi_161282743
Nou, tot vanavond dan maar hè? :W
pi_161284607
🤘🤘🤘🤘🤘
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_161292923
quote:
Alle kinderen zeggen nee tegen drugs met een C
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  donderdag 14 april 2016 @ 12:14:44 #207
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_161420581
quote:
zo is het. Las wat klachten over het geluid, maar ik heb er geen last van gehad.
  vrijdag 15 april 2016 @ 16:05:11 #208
64792 Mryc
play me one more song
pi_161447801
Ik vond zelf ook het geluid overall wat tegenvallen, maar dat maakte het concert op zich niet minder tof.
pi_169564846
OOR twitterde op donderdag 16-03-2017 om 09:49:14 Verrassing! Weezer is terug met een nieuwe single: Feels Like Summer. En op 21 oktober staan de heren in @013.… https://t.co/rq7xHHuVGU reageer retweet
pi_169565544
Yes yes yes!
Las het net.
Ik baalde zoooo vorig jaar dat ik niet naar de HMH kon i.v.m. een ongeval en daaropvolgende spoedoperatie in het ziekenhuis.
De enige band die nog op mijn bucket list stond...
En een week voor mijn verjaardag.
Kan niet beter!

*O* *O*
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  donderdag 16 maart 2017 @ 10:59:26 #211
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_169565759
Het nieuwe Weezer-nummer is daarentegen niet direct hoopvol...

  donderdag 16 maart 2017 @ 11:08:45 #212
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_169565942
Vorige album was wel heel fijn.
pi_169566444
De hele Europese tour:

quote:
OCT 15 SUN
Columbiahalle, Berlin, Germany

OCT 16 MON
Ewerk, Cologne, Germany

OCT 18 WED
ANCIENNE BELGIQUE, Brussels, Belgium

OCT 19 THU
Olympia, Paris, France

OCT 21 SAT
013, Tilburg, Netherlands

OCT 23 MON
Academy, Leeds, United Kingdom

OCT 24 TUE
O2 Academy, Glasgow, United Kingdom

OCT 25 WED
O2 Apollo, Manchester, United Kingdom

OCT 27 FRI
O2 Academy, Birmingham, United Kingdom

OCT 28 SAT
SSE Arena, Wembley, London, United Kingdom
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_169707017
Heeft iemand de presale code voor morgen al gehad?

Vanmiddag kwam alsnog de link met presale code!
Kan ik er nog iemand blij mee maken? O~)

[ Bericht 67% gewijzigd door Felixa op 23-03-2017 18:16:48 ]
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_169740736
Was een makkie :)
pi_169740900
Zooo, 49 euro is wel duur geld.
pi_169741058
Wel mooi dat The Orwells in het voorprogramma staan. Leuk bandje
pi_169741895
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 10:21 schreef indiaantje89 het volgende:
Was een makkie :)
Ja weezer was een stuk leuker bestellen dan Metallica (wel gelukt ook). Meteen ook nog maar kaartjes voor de New Pornographers besteld, aan het werk dus maar weer.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_174460555
Ze zijn inmiddels in Europa neergestreken!
Dit wordt de setlist voor Brussel en Tilburg (hoooooogstwaarschijnlijk):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_174460837
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 21:50 schreef Felixa het volgende:
Ze zijn inmiddels in Europa neergestreken!
Dit wordt de setlist voor Brussel en Tilburg (hoooooogstwaarschijnlijk):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoveeeeeeeeeeeeeeel geld voor een showtje van 70 minuten :(
pi_174461099
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 21:58 schreef MCH het volgende:

[..]

Zoveeeeeeeeeeeeeeel geld voor een showtje van 70 minuten :(
Tja, ik was er gister bij in Berlijn. Begon even na 21u en 22.20u stond ik weer buiten. :{

Maar het was wel fantastisch, publiek ook helemaal uit z'n dak, er werd lekker ouderwetsch gecrowdsurfd, geweldige, kort maar krachtige avond was het. :)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_174536751
Voor de mensen die morgen nog Weezer willen zien, Ticketswap staat vol goedkope kaarten :)
pi_174536809
En ze hebben inmiddels ook wat extra nummers toegevoegd aan de setlist. ^O^
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_174567684
Ik ben helemaal schor!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_174567975
Kostte een paar duiten, maar wat een VETTE setlist was dit zeg!
pi_174578467
quote:
WEEZER RAAKT DE JUISTE SNAAR IN 013

DOOR: REINIER VAN DER ZOUW
22 OKTOBER 2017

Een aantal vragen die bij je op zouden kunnen komen tijdens het optreden dat Weezer vanavond geeft in 013. Waarom heeft Rivers Cuomo een sombrero op? Wie heeft diezelfde Rivers Cuomo wijsgemaakt dat ludieke covers van Hey Ya en Took A Pill In Ibiza die vanavond voorbij komen een goed idee waren? Hoe kan het dat de band die twee van de beste gitaarplaten van de jaren negentig heeft gemaakt, verder vooral platen van op zijn zachts gezegd wisselvallige kwaliteit heeft uitgebracht? Waarom kunnen we toch alles van die mindere platen moeiteloos meezingen? Maar bovenal: hoe krijgt Weezer het voor elkaar ondanks dat alles toch een buitengewoon leuke show aan het publiek voor te schotelen?

Zeker in de eerste helft van de show gaat eigenlijk alles goed. Opener Surf Wax America, een van de prijsnummers van het klassieke debuutalbum, komt nog niet helemaal lekker uit de speakers, maar wordt direct al luidkeels meegezongen. De band lijkt er ook opvallend veel zin in te hebben. Frontman Rivers Cuomo, een man die er ongeacht zijn leeftijd altijd uit ziet als je wiskundeleraar, heeft regelmatig een grote grijns op zijn gezicht en zoekt ook veel contact met zowel het publiek als zijn collega’s op het podium. Zelfs een vrij nietszeggend nummer van een van de mindere platen als Memories – wat met een tekstregel over freaky Dutch kids natuurlijk niet kon ontbreken vanavond – verandert door het enthousiasme van de band in een meezinger van jewelste.

De grootste kracht van de avond zit ‘m erin dat de band deze keer een uitstekende setlist heeft samengesteld. Natuurlijk komen er ook wat mindere albums voorbij, maar het zwaartepunt ligt bij de juiste platen: vijf nummers van het debuut, drie nummers van het alleraardigste White Album van vorig jaar, de twee hits van The Green Album en twee nummers van de fantastische tweede plaat Pinkerton. Die twee nummers, The Good Life en El Scorcho, komen aan het begin van de set in een blokje voorbij en zorgen voor een vorm van euforie in de zaal die je haast doet vergeten dat die plaat bij de release in 1996 door vrijwel iedereen die hem hoorde werd verguisd.

Vervolgens heeft Weezer de zaal helemaal mee. Emo-hiphopkneiter Thank God For Girls en klassieker My Name Is Jonas gedijen allebei prima, maar vallen in het niet bij de gekte die Pork And Beans teweeg brengt. Het is een bijzondere gewaarwording: een gigantische groep mannen, waarvan de meesten toch zeker de dertig al gepasseerd zijn, gaan in een moshpit totaal uit hun dak en zingen luidkeels misschien wel het meest kinderachtige refrein dat Cuomo ooit schreef mee. ‘I’ll eat my candy with the pork and beans, I don’t give a hoot about what you think.’ Die ik-tegen-de-wereld-mentaliteit die in meer van de nummers zit raakt vanavond duidelijk de juiste snaar.

Na een uur met bijna alleen maar hits zou je bijna vergeten dat Weezer ook nog een nieuw album te promoten heeft. Pacific Daydream komt vrijdag uit, maar lijkt op basis van de vrij matige single Mexican Fender een flinke stap terug na de voorganger te zijn. Dat nummer horen we vanavond niet – ook al was het een goede verklaring geweest voor de sombrero die Cuomo halverwege het optreden opeens opzet – wel vier andere nieuwelingen. Feels Like Summer is leuk, net als Weekend Woman en aan het soort van funky uitstapje Happy Hour en instrumentaaltje A Ballad For The Fallen Soldier maken we maar niet te veel woorden vuil. Alsof de band ook wel weet dat niemand écht gelukkig wordt van het blokje met die laatste twee songs en de eerdergenoemde OutKast-cover, knalt Cuomo direct daarna Buddy Holly er in en zijn die mindere broeders direct weer vergeten.

De tweede ludieke cover van de avond, I Took A Pill In Ibiza van Mike Posner, dreigt het tempo er vervolgens weer uit te halen, maar blijkt gelukkig niets meer dan een soort veredeld intro voor Island In The Sun, de gedoodverfde afsluiter van de reguliere set. Alsof nog niet duidelijk was dat 013 het vanavond naar zijn zin had, laten de oorverdovende uitroepen van ‘WEE-ZER! WEE-ZER! WEE-ZER!’ voorafgaand aan de toegift weinig aan de verbeelding over. Die toegift is met één nummer een beetje karig, maar wat voor een: Say It Ain’t So wordt met enorm veel vuur gespeeld en geeft de zaal een prima mogelijkheid om nog een keer uit zijn dak te gaan. Zo komt er een erg fijn einde aan een optreden waarin Weezer iets voor elkaar heeft gekregen wat we na de weinig verheffende singles van Pacific Daydream haast niet meer voor mogelijk hielden: we zijn weer optimistisch over de toekomst van de band.
https://oor.nl/concerten/weezer-raakt-juiste-snaar-013/
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_183283941
4 juli komen ze naar TivoliVredenburg.
Kaartjes kosten EUR 59,- :o
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 21 november 2018 @ 14:05:06 #228
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_183283973
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 10:37 schreef indiaantje89 het volgende:
Wel mooi dat The Orwells in het voorprogramma staan. Leuk bandje
Didn't age well.
pi_183285926
quote:
6s.gif Op woensdag 21 november 2018 14:05 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Didn't age well.
Het kan snel gaan zie je wel :).
pi_183286143
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 14:03 schreef Felixa het volgende:
4 juli komen ze naar TivoliVredenburg.
Kaartjes kosten EUR 59,- :o
Pfoe. Waarom zijn Weezer shows altijd zo prijzig?
pi_183287177
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2018 16:03 schreef AudioFranzzz182 het volgende:

[..]

Pfoe. Waarom zijn Weezer shows altijd zo prijzig?
Even teruggekeken en kaartjes vorig jaar in 013 waren ¤49,- Wel erg veel, een tientje erbij in een jaar.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_183288653
Damn, zou Weezer graag een keer willen zien (zelfs na al die kutplaten de afgelopen jaren :') ) maar niet ¤59-graag :{
nee, jij dan!
pi_183415465
Ondanks de prijs toch maar kaartjes gekocht. *O*
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_197900511
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2002 11:26 schreef D3nn15 het volgende:

Onee? 'All My Favorite Songs' komt aardig in de buurt van 'Buddy Holly'


'Playing My Piano' is ook niet verkeerd:



[ Bericht 20% gewijzigd door glasshole op 09-02-2021 03:04:59 (toevoeging) ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')