abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 19 september 2003 @ 16:57:42 #1
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_13293000
Aan de Kromme Zijweg sta ik goedkeurend naar een leegstaand pandje te kijken. Het geheel bestaat uit 3 verdiepingen en de onderste verdieping heeft zo te zien al eerder dienst gedaan als winkel. De etages zien er lekker ruim uit, genoeg ruimte dus om de winkel mooi in te richten. Nu ziet de etalage er nog leeg en treurig uit. Op de ruit zitten nog resten verf van een naam die nu onleesbaar is. Binnen zijn de stoflagen duidelijk te zien. 'Hier mag wel wat opgeknapt worden' mompel ik voor me uit. Het ziet er allemaal veelbelovend uit en een twinkeling verschijnt in mijn ogen.
Eerst maar eens op zoek naar een bouwmarkt waar ik verf e.d. kan vinden.
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  vrijdag 19 september 2003 @ 18:58:50 #2
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_13295915
Gewapend met wat spullen van de plaatselijke bouwmarkt is het tijd om het winkeltje en de bovenverdiepingen, die mooi als woning dienst kunnen doen, op te knappen. De bovenverdiepingen zijn al snel mooi opgeknapt met een likje verf. Een paar meubeltjes uit vroegere tijden sieren het prachtige optrek. De eerste verdieping is een ruime woonkamer met keuken geworden. Aan de woonkamer zit een royaal balkon dat uitkijkt op het zuiden. Vanaf hier kan je aan de ene kant de bergen en aan de andere kant het strand goed zien. De tweede verdieping is veranderd in een mooie slaapkamer, badkamer en studieruimte.

Nadat nog wat plantjes hun plaats hebben gevonden is het tijd om de winkel op te knappen. Allereerst moet er achter de winkel een klein magazijn en een doka komen. Daar kan ik mijn spullen opslaan en de foto's ontwikkelen. Met een paar Ikea© kasten op een rij is het magazijn er al snel klaar voor gebruik. De doka moet lichtdicht gemaakt worden, dus daar moet nog even flink verbouwd worden. Gelukkig bieden de boeken die ik heb meegenomen uitstekende tips voor de verbouwing. De winkel zelf krijgt een grote toonbank met daarachter een scala aan fotorolletjes, batterijen en voorbeeldfoto's uitgestald. Vervolgens wordt de winkel langzaam gevuld met glazen kasten gevuld met fototoestellen, lenzen, boeken, tassen en allerhande ander foto- en aanverwant materiaal. Als laatste schrijf ik met sierlijke letters op het etalageraam "Fotozaak 't Kiekje" met daaronder "Fotowinkel en ontwikkelservice". Nu is de winkel klaar om geopend te worden.


Ook spiegelreflexcamera's behoren tot het assortiment

In de etalage zet ik nog wat grote foto's en stal een paar luxe camera's uit. Vervolgens plak ik een poster op het raam waarop staat te lezen; "Openingsactie! Fotoartikelen met 25% korting en ontwikkelen met 50% korting!"
Voorzichtig draai ik het bordje om zodat de kant met "YES We're open" vanaf buiten te lezen is. Nu is het wachten op de eerste klanten.


Voorbeeldfoto

[Dit bericht is gewijzigd door portier op 19-09-2003 19:53]

GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_13311698
tingelingeling

Het belletje aan de deur klingelt vrolijk als Phoenje de fotozaak binnenkomt. Waarderend kijkt ze naar de prachtige foto's die portier aan de wanden heeft hangen, en hebberig kijkt ze naar de professionele camera's die te koop zijn.

"Goedemiddag!" klinkt er vanachter de balie vandaan. Phoentje loopt op portier af. "Goedemiddag, portier. Normaal gesproken zou ik een bosje bloemen meenemen om je te feliciteren met je nieuwe winkel... maar die ben ik helemaal vergeten mee te nemen. Wel heb ik nog een oud fotorolletje in mijn tas zitten. De foto's zijn al een paar maanden geleden gemaakt, maar ik hoop dat je ze nog voor me kunt ontwikkelen."

[Dit bericht is gewijzigd door Phoentje op 20-09-2003 13:32]

I't's me ... Phoentje [br]"Never argue with a fool - people might not know the difference."
  zaterdag 20 september 2003 @ 13:35:10 #4
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_13311878
Hoi Phoenix! Welkom in mijn winkeltje. Het geeft niet dat je bloemen bent vergeten, ik zou bijna niet weten waar ik ze neer zou moeten zetten! Ik zal eens naar je rolletje kijken, maar als er geen gekke dingen mee gebeurd zijn ga ik er wel van uit dat ik alles gewoon kan ontwikkelen. Kom morgenmiddag terug en dan heb ik ze voor je!
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  zaterdag 20 september 2003 @ 13:48:19 #5
30106 Hiawatha
Had ie nu maar een camera.....
pi_13312135
Hiawatha slentert wat over het eiland als zijn oog plotseling valt op een alleraardigst fotozaakje. "Maar eens een kijkje nemen", denkt deze hobbyfotograaf. Met z'n Nikon F-90X over zijn schouder hangend stapt hij het winkeltje binnen. Tingelingeling "Wat een prachtige spulletjes.", denkt Hiawatha bij zichzelf. "Eens kijken of er nog mooie lichtsterke lensje liggen"........
pi_13342085
Tingelingeling

"Goedeavond, portier!" komt Phoentje vrolijk 't Kiekje binnen.

"Zijn mijn foto's nog een beetje gelukt? Ik heb ze veel te lang laten liggen, gewoon op tafel... Da's niet echt goed - ik weet het. Maar, ach, je weet misschien wel hoe dat gaat: mòrgen ga ik ze echt wegbrengen. Dat beloofde ik mezelf iedere dag!"

I't's me ... Phoentje [br]"Never argue with a fool - people might not know the difference."
  zondag 21 september 2003 @ 20:15:25 #7
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_13342214
Ah, daar ben je! Dat komt goed uit, ik heb alle foto's gewoon kunnen ontwikkelen. Het is wonderbaarlijk hoe goed de foto's zijn gelukt. Hier heb je de foto's, netjes in een mooi envelopje met de negatieven erbij. Als je één of meerdere foto's wilt vergroten moet je die negatieven even meenemen en het is zo gepiept.
Het wordt dan 2 smileys .
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_13342570
* Trots bekijkt Phoentje de plaatjes die ze geschoten heeft


©portier

"Ow... Deze is echt geweldig mooi geworden. Ik ben zo blij dat je ze nog netjes af hebt kunnen drukken!

Bij gebrek aan eigen werk, even een plaatje weggejat uit Fotografie

I't's me ... Phoentje [br]"Never argue with a fool - people might not know the difference."
  zondag 26 oktober 2003 @ 20:53:44 #9
46328 Garoef
Klein doch dapper
pi_14156932
* Een klein en schuchter mannetje komt de fotozaak binnengelopen. Na een vrolijk groet van de verkoper baant hij zich een weg richting de telescopen die in een onverlicht vergeten hoekje staan.
Voorzichtig pakt hij het grootste model uit de hoek en bestudeerd het aandacht.

Ja, goedemiddag meneer. Ik heb intresse in dit wondere staaltje vernuftigheid. Ik neem aan dat de sterren hiermee zichtbaar worden?

En wat moet dat kosten?

De dwerg is gekomen.
  zondag 26 oktober 2003 @ 21:03:56 #10
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_14157248
* Ik kijk vriendelijk op als ik een klant binnen zie komen, Even laat ik hem zijn gang gaan en als hij mij een vraag stelt kom ik achter de toonbank vandaan om hem te helpen.

Eén vriendelijk goedenavond meneer. Met deze telescoop kunt u inderdaad een mooie blik op de sterren werpen. Het is één van de meest professionele die ik in mijn assortiment heb. Een zeer goede keus, al zeg ik het zelf.

De kosten zijn daardoor ook wat hoger. Dit model kost 78,- en het model dat ernaast ligt kost 64,25. Het model dat u in uw handen heeft is de grote broer van de andere, zelfde fabrikant en ook goede kwaliteit. Kiest u maar en als u naderhand niet geheel tevreden bent, kunt u deze hier altijd ruilen voor een andere.

GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  zondag 26 oktober 2003 @ 22:10:55 #11
46328 Garoef
Klein doch dapper
pi_14159528
* Garoef kijkt twijfelachtig om zich heen. De een, of toch de ander. Even denkt hij en dan besluit hij toch de duurste te nemen. Het doel is om de sterren te zien. Te kijken wanneer het tijd is.

Jah, doe die dure maar.

* Garoef legt een aantal stukken goud op de toonbank en kijkt tevreden naar zijn aankoop.

De dwerg is gekomen.
  zondag 26 oktober 2003 @ 22:27:36 #12
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_14159972
* Snel haal ik van achter een originele en pak het doosje vakkundig in. Het geheel verdwijnt in een tasje met de opdruk van de winkel.

Veel plezier met uw aankoop en tot ziens!

* Ik glimlach als ik de tevreden blik zie.

GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  zondag 26 oktober 2003 @ 22:43:13 #13
46328 Garoef
Klein doch dapper
pi_14160403
* Tevreden verlaat de Dwerg de winkel. De tasje en de doos blijven op de toonbank achter. Onnodige rompslomp van tegenwoordig denkt hij. Verachterlijk plastic

Met de kijker onder zijn arm loopt hij naar buiten. Hij is op weg naar de haven.

[Dit bericht is gewijzigd door Garoef op 27-10-2003 22:36]

De dwerg is gekomen.
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:11:47 #14
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_16300187
Met gepaste stilte verdwijnt portier uit het zicht van het winkeltje. Alle inventaris is ingepakt en het winkeltje staat weer net zo leeg als enige tijd geleden. De toestellen, accessoires, posters en anderen zijn in dozen verdwenen. Ook het boek, het gekoesterde boek met oude verhalen over grote strijders uit de Imloth Melui verdwijnt in de doos. Bepakt verdwijnt portier door de uitgang in de richting van de rand van het eiland.
Een schim probeert hem te volgen. De schim dat ben ik, ikzelf en portier. De schim is portiers schaduw die de zon op de grond werpt. Ik volg zijn passen, volg zijn bewegingen, onvermijdelijk. Maar als portier verdwijnt in een donker bosstuk ben ik hem kwijt. Ik, de schim, de schaduw ben portier kwijt. En zonder de schaduw bestaat bestaat de persoon niet. Ik was de shaduw van portier. De strijder, de verhalenverteller, de verkoper en de verlatende. Nu is alles weg. Vaarwel.
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')