Een mooie tussenstap is wellicht beginnen met zelf je maps te ontwerpen in de (vaak meegeleverde) map editors van 3D shooters, bijvoorbeeld van Half Life of Unreal Tournament. Je krijgt dan vanzelf een beter idee wat je allemaal wel niet moet beheersen.
quote:Aan je sig te zien wel
Op vrijdag 19 september 2003 15:43 schreef kleinstofzuigertje het volgende:
darkbasic
kweenie of het wat is..
quote:http://wiswijzer.nl/frame.htm?url=http://wiswijzer.nl/pagina.asp?Nummer=690 bedoel je die?
Op vrijdag 19 september 2003 15:42 schreef Maichel het volgende:
Qbasic
quote:Ach, PIss toch off!
Op vrijdag 19 september 2003 15:42 schreef _GdR_ het volgende:
photoshop
geen programmeer ervaring bij nodig
Voor een beginner de beste en meest veelzijdige gamesmaker die er bestaat. Grote community en geen programmeerwerk.
Topprogramma.
quote:Is dit een goede oplossing voor een beginner?
Op woensdag 8 oktober 2003 19:29 schreef got.rice het volgende:
mss kun je beter beginnen met een boek lezen over C en C++ ?
Ik denk dat beginners idd beter wat kunnen veranderen aan bestaande engines. Denk bijvoorbeeld aan M.U.G.E.N, een engine voor een fighting game; men hoeft enkel nog plaatjes en geluiden te maken, en hun eigen karakter te programmeren. Of gebruik Adventure Game Studio, of Klik and Play; vaak helpt het bekijken van voorbeelden je al aardig op weg.
Programmeren zou ik enkel doen als je echt zin en tijd hebt om allereerst tijd te steken in het leren programmeren, voordat je daadwerkelijk een game kan gaan maken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |