abonnement Unibet Coolblue
  maandag 15 december 2003 @ 18:03:38 #151
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_15433611
quote:
Op maandag 15 december 2003 16:39 schreef Dissection het volgende:
Voetbalshirt was toch 70pleuro?
Wow, waarom zoveel duurder dan andere shirts?
pi_15433637
LINK RECENSIE IRON MAIDEN CONCERT

Iron Maiden nog lang niet uitgeblust
maandag 15 december 2003, 14:21 - Kunst
Was dat even flink balen voor de fans die 5 november voor niets naar Ahoy afreisden voor de IJzeren Maagden. Een keelinfectie van zanger Bruce Dickinson gooide roet in het eten en de heren van Maiden moesten met pijn in het hart op die dag op het laatste moment afzeggen. De vervangende datum van 13 december was gelukkig snel ingepland. Anders dan het eeuwige uitstel van Ozzy Osbourne, vond op de nieuwe geplande datum het concert van Iron Maiden wel plaats.

Voorprogramma Funeral for a Friend kon met hun moderne metal maar op een zeer matige respons rekenen. Hoewel ze energiek speelden, mocht het niet baten. Het publiek is uitsluitend voor de hoofdact gekomen. Als rond de klok van negen de eerste akkoorden van Iron Maiden door de speakers knallen is het pas feest, een kolkende mensenmassa brult woord voor woord de teksten mee. Maar wat wil je als je krakers speelt als Can I play with madness en Hallowed be thy name? Na een welgemeend excuus van Bruce over het uitgestelde concert, benadrukt hij eveneens dat dit niet de laatste tournee is. "We komen alleen minder vaak", verklaart de zanger tegen een zichtbaar en hoorbaar opgelucht publiek, "maar we zijn nog lang niet uitgeblust."

Woorden die de band naar daden weet om te zetten als de rest van de show verdergaat. Energiek en enthousiast zet de band de show verder met vele oudjes. Toch neemt de laatste studioplaat van Maiden altijd een groot deel van de setlist in beslag en dat is deze tour met Dance of Death niet anders. Nu doet die laatste plaat wel heel erg theatraal aan voor Maidense begrippen, live doen ze er nog een schepje bovenop. Zo verkleedt Bruce zich tijdens Paschendale als Engelse soldaat uit de Eerste Wereldoorlog, temidden van een decor van loopgraven en hekken met prikkeldraad. Bij het titelnummer gaat hij gekleed als bezoeker van een 17e eeuws gemaskerd bal, compleet met hoed, mantel en oogmasker. Het muzikale aspect verliest Iron Maiden gelukkig niet uit het oog temidden van de verkleedpartijen. Er wordt uitstekend gemusiceerd en als toetje krijgt het publiek Iron Maiden unplugged voorgeschoteld in de vorm van Journeyman.

En natuurlijk is een Maidenconcert niet compleet zonder mascotte Eddie. Deze tour gaat hij als doodsbode Magere Hein door het leven. Het enorme gejuich als hij op het podium verschijnt, bewijst dat Eddie nog immer populair is. En hoe een lelijke 'man' als mascotte toch aan zijn trekken weet te komen. Dit zeer geslaagde concert kende helaas een domper aan het einde. Een fan vond het nodig om de inhoud van zijn beker over de geluidstafel in de zaal te gooien. Gevolg was dat bij de toegiften de drums wegvielen en het publiek een traktatie kreeg van kale versies van Number of the beast en Run to the hills. Bij een volgende tournee zijn regenschermen voor de geluidstafel misschien een goed idee. Het voorkomt tenminste dat er mensen zijn die Iron Maiden willen uitblussen.

pi_15435158
Toch iets wat ik mij afvraag.. Iedereen kent de maiden box wel met 3 dubbelcd's dat glaasje en dat stuk perkament .. Hier zijn 2 versies van, eentje met een rode binnenkant en eentje met een blauwe binnenkant. heeft iemand enig idee wat het verschil is tussen deze 2? Zelf heb ik de rode versie

=--=
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 december 2003 @ 19:12:16 #154
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_15435261
quote:
Op maandag 15 december 2003 19:09 schreef Xonide het volgende:
Toch iets wat ik mij afvraag.. Iedereen kent de maiden box wel met 3 dubbelcd's dat glaasje en dat stuk perkament .. Hier zijn 2 versies van, eentje met een rode binnenkant en eentje met een blauwe binnenkant. heeft iemand enig idee wat het verschil is tussen deze 2? Zelf heb ik de rode versie

[afbeelding]


blauwe binnenkant is 1e oplage
rode binnenakant is 2e oplage

het feitelijke verschil: de 1e oplage is een gelimiteerde editie. Dat wilde het platenlabel nogal graag, want die dachten dat ze er toch niet zoveel van zouden verkopen. Dus plak je er "limited edition" op en fans halen 'm sneller.

Echter, dat ding was nogal snel uitverkocht, en kwam er de 2e versie (deze zomer, dus half jaar na de eerste), met rooie binnenkant, en niet genummerd. De rest is dus hetzelfde, afgezien van dat de rooie geen uniek nummertje heeft. De rode blijft als het goed is verkrijgbaar.

[Dit bericht is gewijzigd door Tokus op 15-12-2003 19:13]

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_15435296
quote:
Op maandag 15 december 2003 19:09 schreef Xonide het volgende:
Toch iets wat ik mij afvraag.. Iedereen kent de maiden box wel met 3 dubbelcd's dat glaasje en dat stuk perkament .. Hier zijn 2 versies van, eentje met een rode binnenkant en eentje met een blauwe binnenkant. heeft iemand enig idee wat het verschil is tussen deze 2? Zelf heb ik de rode versie
Aangezien ik ook de rode versie heb, zal de blauwe dan wel de oorspronkelijke gelimiteerde uitgave zijn, met de rode daarna uitgebracht om de schuimbekkende massa tevreden te stellen.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_15435563
Zou het? iemand die ik ken heeft hem net uit de large besteld en heeft de blauwe gekregen...

Rood is imo mooier btw

=--=
  maandag 15 december 2003 @ 19:28:21 #157
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_15435715
Ik heb ook nog gewoon de blauw van de large gekregen, dat was in de lente denk ik. Zo snel heeft die dan toch ook weer niet gelopen?
  maandag 15 december 2003 @ 20:38:52 #158
29429 Dissection
King of all kings
pi_15437965
quote:
Op maandag 15 december 2003 19:28 schreef Djaser het volgende:
Ik heb ook nog gewoon de blauw van de large gekregen, dat was in de lente denk ik. Zo snel heeft die dan toch ook weer niet gelopen?
Of het ligt aan de Large....die is zelf niet zo snel namelijk.
En verkoopt teveel rotzooi ipv metal, zodat ze daar nog een zooi van die eddie's archives hebben
pi_15451231
Hey, heb deze vraag ook al in een andere thread gedumpt... maar ja, ben toch wel erg benieuwd of het concert nog wordt uitgezonden. Heb gehoord dat het op de box komt! Kan iemand dit bevestigen?

Paschendale... SUPER!!

-
pi_15456717
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 11:38 schreef Devin77 het volgende:
Hey, heb deze vraag ook al in een andere thread gedumpt... maar ja, ben toch wel erg benieuwd of het concert nog wordt uitgezonden. Heb gehoord dat het op de box komt! Kan iemand dit bevestigen?

Paschendale... SUPER!!


Dit staat in gesloten topic van 13 december:
De uitzending:
Vr 19-12 19.00
Za 20-12 20.00 & 22.00
Zo 21-12 20.00
Ma 22-12 15.00 & 19.00
Di 23-12 15.00 & 20.00
Op The Box, kijken dus!
  dinsdag 16 december 2003 @ 16:36:05 #161
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_15458761
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 12:26 schreef numbersix het volgende:
Staan er op Piece of Mind veel goeie nummers? Naast the Trooper en Flight of Icarus.

Ik vind blaze echt helemaal niks, die gozer had bouwvakker moeten worden ipv zanger.


tssk. Op de blaze albums staan best wel veel goede nummers.

Vooral The X-Factor kan ik nog behoorlijk waarderen.
Virtual XI iets minder.

  dinsdag 16 december 2003 @ 17:10:03 #162
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_15459800
Ja dan kan je natuurlijk ook zeggen dat die gast van AC/DC bouwvakker had moeten worden maar Sign of the cross blijft gewoon een van de best Maiden nummers ooit.
pi_15460795
Iemand trouwens foto's van het concert? Ben nog niks tegengekomen....
pi_15462453
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 17:10 schreef Djaser het volgende:
Ja dan kan je natuurlijk ook zeggen dat die gast van AC/DC bouwvakker had moeten worden maar Sign of the cross blijft gewoon een van de best Maiden nummers ooit.
Na nog wat luisteren, OK het zijn goeie nummers, maar de nummers waren nog beter geweest als Bruce ze gezongen had...
Luister is naar Afraid to shoot Strangers op Visions of the Beast dvd2, brrrrr veschrikkelijk
  dinsdag 16 december 2003 @ 19:32:36 #165
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_15463064
Heel veel mensen vinden dat Blaze hem beter doet, ik ook.
pi_15464421
welke bedoel je nou?
pi_15466186
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 20:27 schreef numbersix het volgende:
welke bedoel je nou?
Afraid to Shoot Strangers. Blaze vind ik ook een goede zanger, hoewel hij bij Maiden niet altijd even goed uit de veren kwam, maar dat heeft ook te maken met hun sterke ontwikkeling qua songs in die tijd, vind ik.
pi_15468993
Ik vind Futureal ook wel een echt blaze nummer...
Maja wat al eerder gezegd is, ik vind Blaze ook erg goed, maar past gewoon niet zo heel goed bij de meeste maiden nummers...
pi_15469059
Ik heb Blaze nog gezien toen hij bij Maiden zat, een paar jaar terug in de Ijsselhallen volgens mij. Was ook goed alleen kan hij niet tippen aan Bruce. Misschien ook een kwestie van gewenning.
pi_15473018
Zo ontzettend goed zingt Bruce zelf Afraid to Shoot Strangers nu ook weer niet. FoTD is nu niet echt een van Maidens beste albums te noemen, niet qua zang en ook niet qua nummers, met uitzondering van het titelnummer.
pi_15473923
achjah ieder zijn eigen mening daarover...
ik vind FotD zeker geen slecht album toch wel aantal lekkere nummers erop
zeer goed: FotD, Childhoods End, Judas my guide, Afraid to shoot strangers
goed: Fugitive, Be quick or be dead, Chains of Misery, Wasting Love (kan dr nix aan doen vind t een lekker nummer )
aardig: de rest

al met al geen echte slechte nummers (maja die staan nergens op ; ) en aardig wat goede tot zeer goede... snap nooit zo goed dat iedereen er zo negatief over is...
Naja smaak is ook weer zo persoonlijk vond Lord of the Flies ook nooit wat aan tot na deze tour nu vind ik t ineens wel een lekker nummer... zou graag live bootleg / b-side ervan hebben als ze die ooit uitbrengen ofzo

pi_15474424
Fear Of The Dark was één van de eerste albums van Maiden die ik hoorde en daardoor ben ik me destijds helemaal in de band gaan verdiepen. Ik vind het zeker geen slecht album.
  woensdag 17 december 2003 @ 08:56:20 #173
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_15474539
quote:
Op woensdag 17 december 2003 08:45 schreef MaartenHG het volgende:
Fear Of The Dark was één van de eerste albums van Maiden die ik hoorde en daardoor ben ik me destijds helemaal in de band gaan verdiepen. Ik vind het zeker geen slecht album.
Vergeleken met het werk ervoor is het toch een stap terug.
Moet je no prayer ook even overslaan
pi_15480085
Hehe, ik had eerst de andere albums voordat ik FoTD kocht, dat zal ook wel meespelen.
pi_15484942
Ik hoorde ook eerst Number of the Beast, Somewhere in Time en Seventh Son, daarna Fear of the Dark. FotD is niet slecht, maar niet zo sterk als de anderen. Powerslave hoorde ik na FotD en die vind ik ook veel beter dan FotD.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')