abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 april 2001 @ 00:00:25 #1
882 jooltje
X-file verslaafd
pi_884419
Vorig jaar en dat jaar daarvoor ben ik naar Spanje geweest met een stel vriendinnen en wat vrienden. Dat was wel leuk maar ik ben niet het type dat alleen maar op vakantie gaat om uit te gaan en op het strand te liggen, ik wil ook wat van het land zien. Nu gaan mijn vriendinnen weer naar Lloret, maar nu hebben ze haast allemaal een vriend. Ik voel me dan gewoon te veel, en spanje heb ik wel gezien. Nu vraag ik me af of er ook jongeren reizen zijn voor mensen die alleen gaan. Ik zie namenlijk haast overal bij staan voor 2 personen.

En is eigenlijk iemand wel eens allen gegaan?? En beviel het??

You know, they say when you talk to God, it's prayer, but when God talks to you, it's schizophrenia!


pi_884514
Ik ga vrijwel altijd alleen op vakantie vanwege de vrijheid die dat geeft. Zo kun je perfect die dingen doen die jij wilt doen en als je gezelligheid wilt vind je die toch altijd wel.
  maandag 2 april 2001 @ 00:26:27 #3
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_884537
Idd, vrijheid is erg fijn omdat je kan doen wat jij wilt. Aan de andere kant is het wel zo gezellig om iemand mee te hebben met wie je de ervaring kan delen. Ervoor zorgen maar dat je iemand mee hebt die op dezelfde golflengte zit als jij mocht je toch niet alleen willen gaan.
The Internets, I needs it..
pi_884580
Ik zie maar 1 nadeel: je vergeet alles na afloop zo snel omdat je er inderdaad met niemand over kunt praten. Maar verder zie ik alleen maar voordelen.
pi_885370
Jooltje, wat denk je van een groepsreis?

Vorig jaar ben ik samen met een vriendin meegegaan met een groepsreis door Turkije. In onze groep van 19 waren 4 mensen die alleen waren. Je kunt dan kiezen of je alleen op een kamer wilt, of 'm met iemand anders die alleen is wilt delen. Met een groepsreis doe je natuurlijk wel veel dingen samen met de anderen, dus als je echt alleen wilt gaan is het niks. Maar op deze vakanties zie je veel van het land en je hebt nog redelijk wat vrije tijd die je zelf kunt indelen.

Kijk bijv. eens op http://www.djoser.nl voor erg mooie groepsreizen.

pi_885683
Ik ga eig altijd alleen. Waarbij ik het alleen meegaan met een groepsreis even meereken.

Djoser heeft idd erg mooie reizen, en als je je daarmee in je eentje meegaat zul je merken dat je niet de enige bent.
De mennsen die alleen gaan trekken tijdens zo'n reis wel naar elkaar toe, en je hoeft dus ws nooit alleen te gaan eten of zo. Je kunt bij Djoser kiezen tussen eenpersoonskamers en ingedeeld worden bij een andere alleengaande.

Wat hierboven voor Djoser staat geldt overigens ook voor veel andere reisorganisaties.

  maandag 2 april 2001 @ 12:26:24 #7
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_885710
Ik ben vorig jaar juni een weekje alleen naar Turkije (Alanya) gegaan en ondanks waarschuwingen van anderen beviel het prima!
Ik was er 8 jaar terug al eens geweest en toen werden mijn vriendin en ik steeds "lastiggevallen". In mijn ogen was het lastigvallen maar zij vond het allemaal wel spannend...Ik had op dat moment een relatie en geen aandacht voor de mannen...zij wel.

Nu ik overduidelijk alleen was viel het me juist op dat er wel geflirt werd als je alleen op straat liep, maar als je vriendelijk gedag zei (negeren werkt averechts!), en vervolgens doorliep, dan was er ook niets aan het handje.

Mij beviel het trouwens prima. Moest alleen niet langer dan een weekje duren. De excursies maakten het gezellig, dan heb je toch meer aanspraak.

Volgende keer zou ik voor een groepsreis kiezen, dan zijn er veel meer alleen en ben ik niet zo het buitenbeentje.

Afgezien daarvan ga ik ook nog met mijn dochter een aantal dagen weg.

Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  maandag 2 april 2001 @ 12:28:19 #8
3878 Vork
Manisch creatief
pi_885717
Ik wil later als ik groot ben nog veel dingen zien. Ik wil ijsland zien en finland en oost-rusland en paaseiland en australië etc.

Ik ga het niet allemaal redden ws, maar toch zijn er denk ik weinig mensen te vinden die dezelfde dingen willen zien en op dezelfde golflengte zitten..

Ik denk er daarbij ook sterk aan dat alleen te gaan doen., van niemand last. ik zou wel graag dan iemand mee willen hebben, maar ik moet dan zeker weten dat ik geen ruzie ga krijgen of onenigheid enzo. Zo'n iemand ga ik niet vinden voor ide tijd denk ik.

pi_885740
quote:
Op 02 april 2001 12:26 schreef Larissa het volgende:
Volgende keer zou ik voor een groepsreis kiezen, dan zijn er veel meer alleen en ben ik niet zo het buitenbeentje.
Maar er zijn echt honderdduizenden mensen die alleen reizen hoor! Als je in je uppie gaat met een rugzak kom je ontzettend veel mensen tegen die ook alleen reizen. Als je wilt kun je dus gezelligheid genoeg hebben, zeker in een toeristisch land als Turkije.
En het goede daarvan is dus: als je die mensen zat bent ga je gewoon weg en zoek je weer nieuwe vriendjes en vriendinnetjes.
pi_885749
Ik ben jaren alleen op vakantie gegaan. Pas sinds twee jaar heb ik een vakantie-maatje gevonden met wie ik het net zo leuk heb als alleen.

Het is niet altijd even gemakkelijk om alleen op vakantie te gaan. Je doet bijna alles letterlijk alleen. Ik heb me best wel eens lullig gevoeld als ik alleen in een restaurant aan een tafel schoof (je wordt nogal eens in het verste hoekje ondergebracht) of in mijn up op een terras plaatsnam . Tegenwoordig trek ik me daar niets meer van aan en lees wat onder het eten. Wat Aernout zegt over dingen snel vergeten is waar: je kan alleen met jezelf herinneringen ophalen.

Ook als dame alleen is het niet altijd even makkelijk. Ik heb niet gauw het gevoel lastig gevallen te worden, maar je wordt nu eenmaal sneller aangesproken als vrouw alleen en soms voelt een situatie als je alleen bent al sneller penibel dan als je samen bent.

Tegenover dit soort dingen staat een ongelooflijk gevoel van vrijheid. Elke dag is jouw dag en jij bepaalt of je die kerk wel of niet zal zien en of je die wandeling gaat maken of een dag lui wilt zijn.

Zie je erg op tegen echt steeds alleen zijn, dan zou ik idd een groepsreis nemen. Hierboven zag ik al enkele goede tips voorbijkomen. Ervaring heb ik daar echter niet mee.

Prettige vakantie

  maandag 2 april 2001 @ 14:20:15 #11
2519 Catkin
een heel onschuldig meisje....
pi_886048
Allereerst moet ik bekennen dat ik nog nooit alleen op vakantie ben geweest.
Vorig jaar heb ik echter een groepsreis door turkije gemaakt en er waren meerdere mensen die alleen reisden. Een aantal deden dat ook vaker. Er werd wel gezegd dat de ene groep, logisch, nogal verschilde met de andere, maar het kan dus wel goed. Ik denk dat je alleen inderdaad wel een reisorganisatie moet hebben waarbij bekend is dat er ook mensen alleen reizen...
You know everything about her, but don't know her at all!
pi_887596
quote:
Op 02 april 2001 12:37 schreef Tinkerbell het volgende:
Het is niet altijd even gemakkelijk om alleen op vakantie te gaan. Je doet bijna alles letterlijk alleen. Ik heb me best wel eens lullig gevoeld als ik alleen in een restaurant aan een tafel schoof (je wordt nogal eens in het verste hoekje ondergebracht) of in mijn up op een terras plaatsnam . Tegenwoordig trek ik me daar niets meer van aan en lees wat onder het eten.
Doe ik ook; terwijl ik op het eten wacht nog even in een reisgidsje lezen over wat ik de volgende dag wil gaan doen.
En als je een dagboek oid bijhoudt is dat ook een mooi moment om even op te schrijven wat je die dag hebt meegemaakt.
  maandag 2 april 2001 @ 22:13:59 #13
882 jooltje
X-file verslaafd
pi_887825
Dat is juist het probleem. Alleen gaan vind ik niet erg. Maar om zo zielig alleen in een restaurant te gaan zitten en helemaal alleen iets gaan bezigtigen, dat zie ik niet zo zitten. Ik zal eens rond gaan kijken bij djoser.....
You know, they say when you talk to God, it's prayer, but when God talks to you, it's schizophrenia!


pi_887973
quote:
Op 02 april 2001 22:13 schreef jooltje het volgende:
Dat is juist het probleem. Alleen gaan vind ik niet erg. Maar om zo zielig alleen in een restaurant te gaan zitten en helemaal alleen iets gaan bezigtigen, dat zie ik niet zo zitten. Ik zal eens rond gaan kijken bij djoser.....
Hartstikke leuk dat je het plan op hebt gevat om alleen te gaan. Met Djoser of iets soortgelijks lijkt me een goed idee.
Ik heb nog wel een opmerking n.a.v. je gebruik van het woord 'zielig'. Ik heb me wel eens lullig gevoeld schrijf ik, maar nooit zielig . Het is altijd mijn keus geweest om alleen te gaan. Het enige wat ik er nooit echt leuk aanvond was dat alleen eten.

[Dit bericht is gewijzigd door Tinkerbell op 02-04-2001 22:59]

  dinsdag 3 april 2001 @ 11:05:10 #15
11102 knep
Mountainfreak
pi_889101
Ik ben het afgelopen jaar dus ook alleen op vakantie gegaan en dat is zo goed bevallen dat ik het dit jaar weer doe. Nu is het eigenlijk wel zo dat ik niemand kan vinden die mee zou willen gaan aangezien ik mijn vakantie het liefste doorbreng in het hooggebergte( fietsen en lopen ). Een vriend van me doet dat ook wel graag en is ook twee jaar meegeweest maar hij gaat dit jaar naar China .

De vrijheid die je hebt als je alleen gaat is echt groots. Eigenlijk zou je ook alles zelf moeten regelen zoals:
- zelf je hotel/camping opbellen
- de reis met het openbaar vervoer maken (trein rulez in buitenland)

  dinsdag 3 april 2001 @ 11:09:51 #16
989 Jeromar
Trots op NL (Bijna altijd)
pi_889136
Ik ga ALTIJD alleen op vakantie en kom op deze manier altijd vanzelf wel leuke mensen tegen die WEL willen doen waar ik zin in heb. (ik ben ook geen strandligger)

Zolang je maar in backpack-hotels slaap, kom je altijd wel leuke mensen tegen

Je moet niks!
pi_889172
quote:
Op 02 april 2001 22:13 schreef jooltje het volgende:
Dat is juist het probleem. Alleen gaan vind ik niet erg. Maar om zo zielig alleen in een restaurant te gaan zitten en helemaal alleen iets gaan bezigtigen, dat zie ik niet zo zitten. Ik zal eens rond gaan kijken bij djoser.....
Dit gebeurt je niet zo heel vaak hoor. Hoewel dat ook aan jezelf ligt.
Ben afgelopen jaar 6 maanden alleen in Azie geweest. Daarvoor al een keer 6 weken LA, 2 weken Mallorca. Maar ik was eik nooit alleen.
Zoveel mensen reizen alleen.
Toen ik die 6 maanden reisde, was zeker 75% van de mensen die ik tegenkwam alleen op reis. Je komt altijd overal wel mensen tegen, met wie je samen gaat eten/dingen doen. Maar je moet niet bang zijn om op iemand af te stappen of zomaar tegen iemand aan te lullen, wnat dan blijf je wel in je eentje in dat restaurant zitten.
  dinsdag 3 april 2001 @ 11:14:55 #18
9956 Goldfish
mooi paars is niet lelijk
pi_889173
De afgelopen 3 jaar ben ik met groepsreizen van 'Do It' op vakantie gegaan. Daarbij zitten een hoop anderen die ook alleen op vakantie gaan. Ze hebben zowel standvakanties als actieve vakanties en steden-trek tochten. Ik heb het elke keer heel leuk gevonden, grote kans dat ik het volgend weer doe.
pi_889447
'k word zo moe van al die mensen die een paar maanden in azie zijn geweest, een paar maanden in LA --> BOEIend.

daar loop ik toch ook niet over te lullen. En nee: inderdaad je bent zelden alleen, maar dat ben je nooit!

pi_889456
quote:
Op 03 april 2001 12:15 schreef herbally het volgende:
'k word zo moe van al die mensen die een paar maanden in azie zijn geweest, een paar maanden in LA --> BOEIend.
Boeien vindt je in een willekeurig meer in Nederland..
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_891210
quote:
Op 03 april 2001 12:15 schreef herbally het volgende:
'k word zo moe van al die mensen die een paar maanden in azie zijn geweest, een paar maanden in LA --> BOEIend.

daar loop ik toch ook niet over te lullen. En nee: inderdaad je bent zelden alleen, maar dat ben je nooit!


Ach gossie, proef ik daar een beetje jaloezie?

Tis je misschien ontgaan, maar dit is een travel forum, waar mensen het oa hebben over hun reiservaring. Erg interessant vaak.

  vrijdag 22 juni 2001 @ 01:39:29 #22
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1065144
Probleem:
man, midden 30. Vriendenkring allemaal verloofd, samenwonend, getrouwd.
Wil op vakantie. Mooi weer. Gezelligheid.
Niet iemand die alleen naar locatie X gaat en zich 2 weken gaat opdringen aan alle mensen vanwege gezelschap.
Wat is de beste tip.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  vrijdag 22 juni 2001 @ 01:41:32 #23
374 beelzebub
master of disaster
pi_1065150
Pinpas en paspoort mee, naar Schiphol gaan en bij de eerste de beste balie wat boeken.

Pak het avontuur op, ga op zoek naar het onbekende.

pi_1065167
australie! Gaan backpakken zal wel werken!

mmmmmmmm maar het is voor korte tijd he.....

Ik zou het niet weten, meshien een reis boeken die georganiseerd is en je dus2 weken met dezelfde groep moet optrekken meeste kans dat je dan nieuwe vrienden maakt of iets anders

x
  vrijdag 22 juni 2001 @ 03:12:17 #25
12516 ThijNtjE
pooier-smurf
pi_1065226
quote:
Op vrijdag 22 juni 2001 01:39 schreef evert het volgende:
Probleem:
man, midden 30. Vriendenkring allemaal verloofd, samenwonend, getrouwd.
Wil op vakantie. Mooi weer. Gezelligheid.
Niet iemand die alleen naar locatie X gaat en zich 2 weken gaat opdringen aan alle mensen vanwege gezelschap.
Wat is de beste tip.
Griekenland. Grieken zijn kei gezellig en het is er mooi weer. En de natuur is daar vaak erg mooi en uitdagend dus je kunt lekker gaan 'sight-see'en of je trekt je wandelschoenen aan en gaat lekker door het ruige bergterrein ploegen. Genoeg te doen en heel gezellig!
I am a man who's dreams have all deserted. I changed my face, I changed my name, but no one wants you when you lose
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')