abonnement Unibet Coolblue
pi_13166206
Cronuinga dinges, hoe kom jij erbij dat ik wrok heb jegens Groningen??
Ik vind die meeste acties van Groningen wel lachen, mede omdat die rivaliteit meestal maar vanaf één kant komt en het ons niks boeit. Alleen de punten.
  zondag 14 september 2003 @ 20:28:36 #2
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_13166224
Hakken over de sloot kun je wel zeggen, maar goed, 't zijn wel drie punten.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_13166310
Hanson was weer lekker op dreef. De spitsen van Heerenveen moeten maar eens training van hem krijgen.
History can't change the past, the future can.
pi_13166413
quote:
Op zondag 14 september 2003 20:27 schreef Fulton het volgende:
Cronuinga dinges, hoe kom jij erbij dat ik wrok heb jegens Groningen??
Ik vind die meeste acties van Groningen wel lachen, mede omdat die rivaliteit meestal maar vanaf één kant komt en het ons niks boeit. Alleen de punten.
*mee eens is*

Ik snap zo'n vliegtuigje dan ook niet zo goed. Het komt echt nogal calimero-achtig over. Zo hard schreeuwen voor zelfbevestiging.
Maar genoeg over Groningen, wij gaan 2 x tegen AZ.

pi_13166521
Ik denk dat als Groningen aanzienlijk hoger had gestaan dan Heerenveen dat vliegtuig er ook wel geweest was hoor. (we stonden voor de wedstrijd trouwens ook hoger )

Het komt trouwens niet helemaal van 1 kant hoor Fulton. Jullie hebben inmiddels ook 3 actie's op jullie naam staan en Nieuw Noord zou ook met wat speciaals komen. Dat dat laatste uiteindelijk niet door ging is een 2e.

Maar goed, gefeliciteerd met de punten en succes tegen de Kazen. Ik ziet U wel weer in't Oosterpark.

pi_13166548
Ja tis wel altijd wat extra's zo'n wedstrijd tegen Groningen maar de aartsrivaal van ons is Cambuur en de aartsrivaal van jullie is Heerenveen.
pi_13166591
quote:
Op zondag 14 september 2003 20:43 schreef Fulton het volgende:
Ja tis wel altijd wat extra's zo'n wedstrijd tegen Groningen maar de aartsrivaal van ons is Cambuur en de aartsrivaal van jullie is Heerenveen.
Dat laatste is niet eens waar al kan ik begrijpen dat je dat denkt. Voor de harde kern leeft de wedstrijd tegen Twente sowieso veel meer.
  dinsdag 16 september 2003 @ 12:36:14 #8
11916 Beetle
Allesweter.... maar nu ff niet
pi_13204945
Ja, ook hier kom je me tegen
quote:
Op zondag 14 september 2003 20:42 schreef Cruoninga het volgende:

Het komt trouwens niet helemaal van 1 kant hoor Fulton. Jullie hebben inmiddels ook 3 actie's op jullie naam staan en Nieuw Noord zou ook met wat speciaals komen. Dat dat laatste uiteindelijk niet door ging is een 2e.


Dat lag aan het clubbestuur. Het confetti kanon was al gehuurd en stond klaar bij vak 27 maar mocht uiteindelijk niet gebruikt worden aangezien Groningen ook een aanvraag had gedaan confetti te gebruiken. Dat werd niet toegestaan en het had meten met twee maten geweest als Heerenveen wel toestemming had gehad.

Er is iets voor te zeggen.

De club heeft overigens wel de huur van het kanon betaald aangezien ze pas op het laatste moment besloten dat het niet door zou gaan.''

Heeft iemand nog iets te melden over AZ?

[Dit bericht is gewijzigd door Beetle op 16-09-2003 12:41]

pi_13212289
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 12:36 schreef Beetle het volgende:
Ja, ook hier kom je me tegen
[..]

Dat lag aan het clubbestuur. Het confetti kanon was al gehuurd en stond klaar bij vak 27 maar mocht uiteindelijk niet gebruikt worden aangezien Groningen ook een aanvraag had gedaan confetti te gebruiken. Dat werd niet toegestaan en het had meten met twee maten geweest als Heerenveen wel toestemming had gehad.

Er is iets voor te zeggen.

De club heeft overigens wel de huur van het kanon betaald aangezien ze pas op het laatste moment besloten dat het niet door zou gaan.''

Heeft iemand nog iets te melden over AZ?


Hebben wij confetti aangevraagd??? Volgens mij niet hoor. Alleen banners, vlaggen en werplinten. Waarvan die laatste uiteindelijk niet door ging. Als Heerenveen zegt dat jullie dat ding niet mochten gebruiken omdat wij het ook niet mochten moeten jullie je maar eens afvragen wat daarvan waar is.
pi_13212961
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 12:36 schreef Beetle het volgende:
Ja, ook hier kom je me tegen
[..]

Heeft iemand nog iets te melden over AZ?


Dat Wijker geschorst is na zijn rode kaart tegen Feyenoord.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_13761894
Nieuws van Heerenveen.org:
"Afspraak: vertrek bij spreekkoren"

Dus Heerenveen is eindlijk met een officieel standpunt gekomen dat het stiller moet zijn in het Abe Lenstra Stadion?

pi_13767420
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 12:53 schreef Fulton het volgende:
Nieuws van Heerenveen.org:
"Afspraak: vertrek bij spreekkoren"

Dus Heerenveen is eindlijk met een officieel standpunt gekomen dat het stiller moet zijn in het Abe Lenstra Stadion?


Lijkt me eerder dat SC Heerenveen grenzen gaat stellen, wat normaal alleen de scheidsrechter doet.
History can't change the past, the future can.
pi_15148988
Zo, mijn omwissebiljet voor NAC - Heerenveen is binnen.
SCH jij gaat zeker niet heeeel toevallig ook er naartoe?
pi_15149093
quote:
Op donderdag 4 december 2003 16:22 schreef Fulton het volgende:
Zo, mijn omwissebiljet voor NAC - Heerenveen is binnen.
SCH jij gaat zeker niet heeeel toevallig ook er naartoe?

Beker tegen NEC wel - lekker actievoeren tegen het beleid

pi_15149148
Foppe de Haan: publiek apathisch

HEERENVEEN - Trainer Foppe de Haan uitte gisteravond na afloop van SC Heerenveen -ADO Den Haag (2-0) kritiek op het eigen publiek in het Abe Lenstrastadion. Heerenveen worstelde vooral in de eerste helft met zichzelf en het elftal had wel wat meer steun kunnen gebruiken, aldus de coach.

,,It docht my sear hoe apatysk ús publyk sit te sjen. We seure faak oer dy trommels by Utrecht, mar ast sjochst hoe't se dêr en ek by Feyenoord en Ajax efter de ploech stean bliuwe... Ek it útfluitsjen fan eigen spilers fyn ik hiel ûnterjochte. Dy minsken ha gjin idee hoe muoilik fuotbal somtiden is. Mar se binne gelokkich hartstikke trou, dat is wol in grut foardiel.''

bron: leeuwarder courant
-----------------------------------------------------------------------------

Zo, zo die Foppe. Net op tijd het licht gezien

pi_15149168
quote:
Op donderdag 4 december 2003 16:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Beker tegen NEC wel - lekker actievoeren tegen het beleid


Actievoeren door een kaartje van 16 euro te kopen.
Ik ga ook trouwens.
pi_15149244
quote:
Op donderdag 4 december 2003 16:28 schreef SCH het volgende:
Foppe de Haan: publiek apathisch

HEERENVEEN - Trainer Foppe de Haan uitte gisteravond na afloop van SC Heerenveen -ADO Den Haag (2-0) kritiek op het eigen publiek in het Abe Lenstrastadion. Heerenveen worstelde vooral in de eerste helft met zichzelf en het elftal had wel wat meer steun kunnen gebruiken, aldus de coach.

,,It docht my sear hoe apatysk ús publyk sit te sjen. We seure faak oer dy trommels by Utrecht, mar ast sjochst hoe't se dêr en ek by Feyenoord en Ajax efter de ploech stean bliuwe... Ek it útfluitsjen fan eigen spilers fyn ik hiel ûnterjochte. Dy minsken ha gjin idee hoe muoilik fuotbal somtiden is. Mar se binne gelokkich hartstikke trou, dat is wol in grut foardiel.''

bron: leeuwarder courant
-----------------------------------------------------------------------------

Zo, zo die Foppe. Net op tijd het licht gezien


Sja, en dan met complimentjes strooien als NN een sfeervak heeft, tegen Willem II in de beker bijvoorbeeld.
Maar Riemer een schop onder de kont geven om NN een vak te geven dat doet ie niet.
pi_15150315
Ik ga de 17e er ook heen. Ze moeten dan wel beter gaan voetballen.

http://www.sc-heerenveen.nl/acties/amstelcup/intro.html

quote:
Amstel Cup duel sc Heerenveen -N.E.C. niet rechtstreeks op televisie
History can't change the past, the future can.
pi_15152151
quote:
Op donderdag 4 december 2003 17:05 schreef Burner2000 het volgende:
Ik ga de 17e er ook heen. Ze moeten dan wel beter gaan voetballen.

http://www.sc-heerenveen.nl/acties/amstelcup/intro.html
[..]


Ook in het Nieuw Noord vak?
pi_15152621
quote:
Op donderdag 4 december 2003 18:10 schreef Fulton het volgende:

[..]

Ook in het Nieuw Noord vak?


Geen idee. Mijn pa heeft een vrijkaart. Ik moet er nog 1 kopen. Meestal zittten we aan de overkant vak 8 of verder op naar 9 of 10. Vorig seizoen had tijdelijk een seizoenkaart van iemand anders. Zat toen ergens in vak 19.

* Burner2000 wacht nog op een seizoenkaart voor mij zelf.

[Dit bericht is gewijzigd door Burner2000 op 04-12-2003 23:36]

History can't change the past, the future can.
pi_15153203
quote:
Op donderdag 4 december 2003 18:32 schreef Burner2000 het volgende:

[..]

Geen idee. Mijn pa heeft een vrijkaart. Ik moet er nog 1 kopen. Meestal gaan we aan de overkant vak 8 of verder op naar 9 of 10.


Verder van NieuwNoord kun je niet zitten, da's namelijk 27 of 28. Maar even zonder je papa dus
pi_15161436
quote:
Op donderdag 4 december 2003 19:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Verder van NieuwNoord kun je niet zitten, da's namelijk 27 of 28. Maar even zonder je papa dus


Het is me wel een aantal keren gelukt om zonder seizoen naar binnen te komen. Voor de bekerwedstrijden is er plek zat meestal. Kun je gewoon in ieder vak gaan zitten. Behalve in het uitvak dan. Daar moet je staan.
History can't change the past, the future can.
  vrijdag 5 december 2003 @ 10:44:53 #23
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_15168765
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 10:44 schreef Eilanden het volgende:
Nieuw Noord is HET vak van Heerenveen?
Nee, Heerenveen heeft geen vak maar wel sinds een jaar of twee een alternatieve supportersvereniging en die heet Nieuw Noord. Die is vrij actief als het gaat om veranderingen en probeert dan tot nu veelal door overleg met de club zelf. En dat gaat heel aardig. (zie website: www.nieuwnoord.org)

Met het 'vak' wordt het vak bedoeld dat tijdens uefa en bekerwedstrijden vooral door aahang van NN wordt bevolkt, om te laten zien wat een sfeervak kan zijn. Bij reguliere wedstrijden zitten overal seizoenskaarthouders.

  vrijdag 5 december 2003 @ 11:10:34 #25
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_15168898
Maar zijn Riemer en Foppe nu wel of niet een voorstander van sfeer tijdens de wedstrijd? Want daar lees ik ook tegenstelde berichten over...
pi_15169035
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 11:10 schreef Eilanden het volgende:
Maar zijn Riemer en Foppe nu wel of niet een voorstander van sfeer tijdens de wedstrijd? Want daar lees ik ook tegenstelde berichten over...
Wel op woensdag en donderdag maar niet op vrijdag en zaterdag ofzo

Ik bedoel - volgens mij weten ze er eigenlijk weinig van en roepen ze af en toe wat. Ze baseren zich daarbij vooral op dingen die ze minder leuk vinden, noemen dan voorbeelden van andere stadions, maar als de sfeer dan - 5 is zoals woensdag tegen Den Haag, dan vinden ze het ook wel weer erg stil.

Via Nieuw Noord zij onderhandelingen over een sfeervak dat na de verbouwingen gerealiseerd moet worden. Die discussie sleept al zo lang voort, ik weet niet precies wat de laatste ontwikkelingen zijn.

  vrijdag 5 december 2003 @ 11:22:29 #27
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_15169231
En wat moet ik me voorstellen bij zo'n vak? Toch niet van die gemaakte gekunstelde praktijken zoals die club uit A'dam waar ze zelfs het applaus via de speaker versterkten?
pi_15169364
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 11:22 schreef Eilanden het volgende:
En wat moet ik me voorstellen bij zo'n vak? Toch niet van die gemaakte gekunstelde praktijken zoals die club uit A'dam waar ze zelfs het applaus via de speaker versterkten?
Is dat zo?

Nee, meer zoals bij jullie.

  vrijdag 5 december 2003 @ 11:28:57 #29
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_15169419
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 11:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Is dat zo?

Nee, meer zoals bij jullie.


Ja dat was zo. Maar daar zijn ze volgens mij redelijk snel van afgestapt...

Zoals bij ons? Dat betekent veel vuurwerk

pi_15170204
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 11:28 schreef Eilanden het volgende:
Zoals bij ons? Dat betekent veel vuurwerk
Bij ons is de zelfregulering en controle wel redelijk groot. Kan me niet voorstellen dat mensen dat ongestoord kunnen doen. Ik kom niet graag in het ALS omdat het er bloedstollend saai is - voetbal zonder schreeuwen en zingen, da's niks voor mij. Bij die bekerwedstrijden is dat prachtig.
  vrijdag 5 december 2003 @ 11:56:20 #31
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_15170354
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 11:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Bij ons is de zelfregulering en controle wel redelijk groot. Kan me niet voorstellen dat mensen dat ongestoord kunnen doen. Ik kom niet graag in het ALS omdat het er bloedstollend saai is - voetbal zonder schreeuwen en zingen, da's niks voor mij. Bij die bekerwedstrijden is dat prachtig.


FYI .. de vuurwerkgooier is inmiddels opgepakt op aanwijzen van mensen op de tribune en tegen Roda vond iemand het leuk om een klein rotje te gooien voor de wedstrijd vanaf de Bunnikside, maar zoals ik heb begrepen heeft die dat geweten
pi_15170411
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 11:56 schreef Eilanden het volgende:

[..]

FYI .. de vuurwerkgooier is inmiddels opgepakt op aanwijzen van mensen op de tribune en tegen Roda vond iemand het leuk om een klein rotje te gooien voor de wedstrijd vanaf de Bunnikside, maar zoals ik heb begrepen heeft die dat geweten


Zo hoort het ook.

Dat NieuwNoord zit goed in elkaar, zijn serieuze gasten maar wel lekker fanatiek. Heel anders dan de bloedeloze officiele supportersvereniging.

pi_15241892
Fulton, hoe was het in Breda?

Eindelijk weer eens een overwinning in een uitwedstrijd en zo staan we dan weer zesde en staat Sibon ineens vierde op de topscorerslijst.

Ik vind alles best als we volgende week maar van NEC winnen voor de beker.

  maandag 8 december 2003 @ 10:36:43 #34
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_15241927
Moet zeggen, inderdaad een goeie uitoverwinning, op de TV beelden afgaand een volkomen terechte overwinning
pi_15242680
quote:
Op maandag 8 december 2003 10:34 schreef SCH het volgende:
Fulton, hoe was het in Breda?
Leuk. Mooie wedstrijd, mooi stadion, 80 mensen meegereisd maar 0 dagjesmensen dus de sfeer was goed en dat verbeterde alleen maar door die 3 goals voor onze neus.
En dat NAC had geen schijn van kans, ook leuk om eens mee te maken. Het stadion liep een kwartier voor tijd al leeg.
pi_15357812
Vonk is niet opgeroepen voor Bafana Bafana. Dus hebben we geen last van die Afrika Cup.
pi_15362364
Net 3 kaartjes gehaald, de club is weer 50 euro rijker.
(Idiote prijs voor een bekerwedstrijd, zestiende finales.)
pi_15375763
Heerenveen praat met Verbeek

bron: scheerenveen.org

SC Heerenveen heeft deze week gesprekken met voormalig speler en assistent-trainer Gert Jan Verbeek over de mogelijke opvolging van Foppe de Haan.

Voetbal International bericht dat SC Heerenveen en de huidige coach van Heracles Almelo dezer dagen om de tafel gaan om te zien of ze tot een akkoord kunnen komen. Volgens onze informatie hadden Verbeek en de club bij zijn vertrek naar Overijssel reeds afgesproken dat zij sowieso tot een gesprek zouden komen, op het moment dat De Haan besloot ermee te stoppen.

Verbeek, die afgelopen weekend met de Almelose club een periodetitel won, blijkt echter redelijk overtuigd dat hij de opvolger van Foppe zal worden: "Voordat ik naar Heracles ging, heb ik zeventien jaar in Heerenveen rondgelopen. De club kent me dus van haver tot gort. Het gesprek zal dan ook niet gaan over mijn trainerscapaciteiten. Ik laat bij Heracles zien dat ik er klaar voor ben".

"Het gaat vooral om hoe Heerenveen denkt over de invulling van volgend seizoen. Wat wordt de rol van Foppe de Haan en de assistent-trainers? Hoe komt het begeleidingsteam eruit te zien? Hoe lang gaat voorzitter Riemer van der Velde nog door? En in dat beeld moet ik mij natuurlijk ook kunnen vinden."
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Ergens had ik wel zin in eerst een jaartje een ander maar vind deze keus wel in de lijn van Heerenveen.

  zaterdag 13 december 2003 @ 13:10:43 #39
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_15377286
Ik ken de trainer Verbeek niet zo goed .. is dat een Foppe-type? Of een heel ander type?
pi_15377868
Zou Foppe een slecht spelende verdediger 30 seconden voor rust wisselen? Ik weet het niet.
Verbeek deed dat gister wel.
  zondag 14 december 2003 @ 20:20:56 #41
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_15410804
Martin Jol wordt over een week of 2 bekend gemaakt alszijnde nieuwe trainer SC Heerenveen.
Verrassend genoeg dus niet Verbeek.

Bron: Niet nader te noemen edoch zeer betrouwbaar.

"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
pi_15411227
En ook verrassend, als het waar is, omdat Jol altijd gezegd heeft dat ie niet naar een andere subtopper in Nederland wil.
Dat het voor hem alleen een grote club in Nederland of het buitenland is.
Blijkbaar is ie dan van gedachte veranderd of vind ie Heerenveen meer dan een subtopper.
  zondag 14 december 2003 @ 20:39:40 #43
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_15411303
Ik mag het niet doorvertellen hoor ik net
"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
pi_15411361
Jammer, heel Friesland weet het al
Maargoed.. waarom zouden we jou eigenlijk moeter vertrouwen.
Iedere zot op het internet kan wel roepen dat ie betrouwbare bronnen heeft.
  zondag 14 december 2003 @ 20:43:41 #45
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_15411418
quote:
Op zondag 14 december 2003 20:41 schreef Fulton het volgende:
Jammer, heel Friesland weet het al
Maargoed.. waarom zouden we jou eigenlijk moeter vertrouwen.
Iedere zot op het internet kan wel roepen dat ie betrouwbare bronnen heeft.
Je doet er maar mee wat je wilt.

Ik verzin het in ieder geval echt niet.

Maar heb je het niet vaker gehoord dan?

"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
pi_15411526
Ach, er worden zoveel namen genoemd, ik hou me daar niet zo erg mee bezig.
Als ze het bekend maken hoor ik het wel.
pi_15412460
Jol?
Geloof je het zelf?

Over twee weken nog wel. Tussen kerst en oud en nieuw. Heel logisch


Ik hoor net dat het Henk Kok wordt, maar ik mag het niet doorvertellen.

  zondag 14 december 2003 @ 21:30:25 #48
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_15412858
quote:
Op zondag 14 december 2003 21:17 schreef SCH het volgende:
Jol?
Geloof je het zelf?

Over twee weken nog wel. Tussen kerst en oud en nieuw. Heel logisch


Ik hoor net dat het Henk Kok wordt, maar ik mag het niet doorvertellen.


Dan niet wijsneus. Wat zal je janken als ik de waarheid blijk te spreken straks.
"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
pi_15412941
quote:
Op zondag 14 december 2003 21:30 schreef Rider_on_the_storm het volgende:

[..]

Dan niet wijsneus. Wat zal je janken als ik de waarheid blijk te spreken straks.


We doen hier niet aan dat soort roddels zonder bronvermelding.

Misschien heb je gelijk maar als je niet met een betere bron komt dan is het een nutteloze bewering.

En de nieuwe trainer wordt voor kerst bekend gemaakt - ik vermoed volgende week maandag ofzo.

En Jol is niet meteen een logische keuze. Hoe weet je dat zo zeker dan?

pi_15413946
Heet je ook Jol van je achternaam?
  maandag 15 december 2003 @ 00:05:40 #51
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_15417737
quote:
Op zondag 14 december 2003 21:33 schreef SCH het volgende:

[..]

We doen hier niet aan dat soort roddels zonder bronvermelding.

Misschien heb je gelijk maar als je niet met een betere bron komt dan is het een nutteloze bewering.

En de nieuwe trainer wordt voor kerst bekend gemaakt - ik vermoed volgende week maandag ofzo.

En Jol is niet meteen een logische keuze. Hoe weet je dat zo zeker dan?


De bron vermeld ik niet, maar komt van SC Heerenveen. Is gisteravond gezegd in Roosendaal.

En ik wist tevoren niet dat er een datum bestond (jij zegt nu rond kerst) dat de nieuwe trainer bekend wordt gemaakt, nu deze wel aardig in de buurt komt van de tijd die ik je gaf, vind ik mijn bericht meer fundament krijgen.

En dat Jol niet logisch is, ben ik met je eens. Ik snap ook dat je het niet direct gelooft, ikzelf twijfel ook heus. Maar die kerel zal 't toch niet uit z'n duim zuigen?

Misschien dat Verbeek naar RKC vertrekt trouwens, dat vind ik dan best een aardige vervanger voor Jol.

Enfin, enfin; Ik heb je verteld, wat ik weet. Zie zelf maar wat je met de informatie doet.

"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
pi_15417798
quote:
Op zondag 14 december 2003 22:08 schreef Fulton het volgende:
Heet je ook Jol van je achternaam?
Dickie weet de uitslag wel.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_15421325
quote:
Op maandag 15 december 2003 00:05 schreef Rider_on_the_storm het volgende:

[..]

De bron vermeld ik niet, maar komt van SC Heerenveen. Is gisteravond gezegd in Roosendaal.


Je hebt dus geen basis voor deze info? In Roosendaal? Bij de friettent? Kom op zeg, als je zogenaamd iets weet, zeg het dan en wees anders zo fatsoenlijk je mond te houden.
quote:
Maar die kerel zal 't toch niet uit z'n duim zuigen?
Het is dus een man. Goh. En waarom zou hij het niet uit zijn duim zuigen?
quote:
Op maandag 15 december 2003 00:05 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
Enfin, enfin; Ik heb je verteld, wat ik weet. Zie zelf maar wat je met de informatie doet.
NIets Totdat je met steekhoudender info komt.
  maandag 15 december 2003 @ 10:34:03 #54
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_15422499
quote:
Op maandag 15 december 2003 09:14 schreef SCH het volgende:

NIets Totdat je met steekhoudender info komt.


Fantastisch bericht man!

Had jezelf dat andere gejammer bespaard!

"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
pi_15423218
quote:
Op maandag 15 december 2003 10:34 schreef Rider_on_the_storm het volgende:

[..]

Fantastisch bericht man!

Had jezelf dat andere gejammer bespaard!


Vriendelijk verzoek of je de volgende keer met bron wilt posten of gewoon niet, geruchten zijn pas leuk als er een klein vonkje van aannemelijkheid in zit. Als je niet eens kan vertellen van wat soort persoon je zogenaamde deze info hebt, waar heb je het dan over? Jij jammer - niet ik.
pi_15456499
Maffe officiele site hebben wij zeg. Ten eerste wordt je constant lastiggevallen met popups, en nu schrijven ze ook al dat Said Bakkati een kleine Marokkaan is.
Tis gewoon een Nederlander uit Groningen.

[Dit bericht is gewijzigd door Fulton op 16-12-2003 15:20]

pi_15457656
Stuur je een mail met geachte heer, mevrouw, vriendelijke groeten en alles...
krijg je 1 zinnetje teruggemaild.
pi_15458592
Schrijf eens in goed Nederlands wat je nou precies dwars zit
pi_15459729
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 16:30 schreef SCH het volgende:
Schrijf eens in goed Nederlands wat je nou precies dwars zit
Ik stuur ze een beleefde email, krijg ik 1 zinnetje als reply.
Over die irritante popups op de site, en het feit dat Bakkati geen Marokkaan is. Blijkt dat ie wel een Marokkaans paspoort heef maar ik vind het een Nederlander. Ander komt ie ook niet voor jong Orane uit.
pi_15460515
Krijgt de fansite binnenkort een nieuwe layout trouwens??
http://sc.heerenveen.org/nl/
Zo ja, deze layout lijkt me wel een stuk mooier.
pi_15460544
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 17:37 schreef Fulton het volgende:
Heeft de fansite een nieuwe layout?
http://sc.heerenveen.org/nl/
Hey - hoe kan dat nou - dat is de proefopstelling voor een mogelijk nieuwe lay-out. Daar horen amateurs als jij niet bij te kunnen...
pi_15460724
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 17:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Hey - hoe kan dat nou - dat is de proefopstelling voor een mogelijk nieuwe lay-out. Daar horen amateurs als jij niet bij te kunnen...


Haha, dat dacht ik al.
Ik was toevallig aan het googlen voor die supportersclub quiz.
Zal ik het even op het sch-forum zetten?
  dinsdag 16 december 2003 @ 17:53:37 #63
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_15460894
Wel een leuke layout

Ook een trage site trouwens

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_15462652
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 17:53 schreef popolon het volgende:
Wel een leuke layout

Ook een trage site trouwens


Hij is dan ook nog niet in gebruik.
pi_15468977
Mijn pa gaat niet mee helaas i.v.m. mijn overspannen zusje. Ik ben zelf gelukkig net optijd beter van een zware griep. Ben nog wel wat vermoeid, maar dat laat me niet weerhouden om te gaan. Ik heb de vrijkaart voor vak 24.

Tot morgen Heerenveen supporters.

History can't change the past, the future can.
pi_15488408
Ik gok dat Heerenveen vanavond met 2-1 wint.
History can't change the past, the future can.
  woensdag 17 december 2003 @ 22:01:42 #67
73980 Viper-X
O+ Alice O+ for Idol 2004
pi_15495748
.
"Weet je wat ook leuk is? Een peperdure camera kopen, hem een week later terugbrengen, en dan zeggen dat ie stinkt!" © Hans Teeuwen
pi_15497454
Verdomme Heerenveen heeft het verprutst. Ze waren de beteren, maar dan moeten ze wel scoren en de laatste 15 niet de boel lopen te verprutsen. Foppe wacht weer eens te lang met wisselen. Scheidsrechter Bosse trok verdomme heel gemakkelijk kaarten tegen Heerenveen die hij bij een aantal NEC spelers onthield.
History can't change the past, the future can.
pi_15501514
Balen man.. we misten Sibon gewoon.
En Foppe was apatisch met z'n wissels.
pi_15502213
Hoe beviel dat NN-vak? Heb er nogal verschillende meningen over gehoord. Dat toezingen van Bossen zal jullie in ieder geval niet populairder maken bij Ome Riemer
pi_15502783
quote:
Op woensdag 17 december 2003 22:47 schreef Burner2000 het volgende:
Verdomme Heerenveen heeft het verprutst. Ze waren de beteren, maar dan moeten ze wel scoren en de laatste 15 niet de boel lopen te verprutsen.
Het eerste halfuur waren ze beter ja, voor de rest ging het gelijk op met een klein overwicht van NEC in de 2e helft, waar ze dus ook uiteindelijk uit scoorden.
quote:
Scheidsrechter Bosse trok verdomme heel gemakkelijk kaarten tegen Heerenveen die hij bij een aantal NEC spelers onthield.
Dan heb jij toch echt meer gezien dan ik hoor. Die rode kaart was in elk geval dik vediend.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_15504249
quote:
Op donderdag 18 december 2003 01:30 schreef Cruoninga het volgende:
Hoe beviel dat NN-vak? Heb er nogal verschillende meningen over gehoord. Dat toezingen van Bossen zal jullie in ieder geval niet populairder maken bij Ome Riemer
Het was groots, mooie sfeer, geen gedoe. Hoezo verschillende meningen?

Dat toezingen van Bossen was minder, al floot hij beroerd - maar ik vind niet dat je dat moet doen. Het hield dan ook al snel weer op

pi_15504274
quote:
Op donderdag 18 december 2003 02:50 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Het eerste halfuur waren ze beter ja, voor de rest ging het gelijk op met een klein overwicht van NEC in de 2e helft, waar ze dus ook uiteindelijk uit scoorden.


Geen overwicht van NEC gezien, Heerenveen domineerde 90 minuten maar daar heb je geen zak aan als je niet scoort. Er is geen goede vervanger voor Sibon. Samaras is niet balvast, een leuke pinchhitter maar nog niet geschikt als vaste waarde en Knopper was onzichtbaar. Vayrynnen en Hansson staken er met kop en schouders bovenuit.
quote:
Dan heb jij toch echt meer gezien dan ik hoor. Die rode kaart was in elk geval dik vediend.
Die rode kaart was donkerpaars, dik verdiend - domme actie van Bakatti. Het lag niet aan Bossen, hij floot wel slecht maar dat is geen excuus.

Ik heb het trouwens nu echt gehad met De Nooijer, hij was nooit mijn vriend maar hij dingt inmiddels mee naar een plekje in 'SCH's matennaaiers top 3'

  donderdag 18 december 2003 @ 09:18:21 #74
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_15504746
quote:
Op donderdag 18 december 2003 08:37 schreef SCH het volgende:
Die rode kaart was donkerpaars, dik verdiend - domme actie van Bakatti. Het lag niet aan Bossen, hij floot wel slecht maar dat is geen excuus.
Maar wat ik dan niet begrijp is dat die Bakati nog loopt te protesteren Die kaart was inderdaad donkerpaars!
pi_15505243
quote:
Op donderdag 18 december 2003 09:18 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Maar wat ik dan niet begrijp is dat die Bakati nog loopt te protesteren Die kaart was inderdaad donkerpaars!


Ken jij voetballers die niet protesteren? Dat is genetisch zo bepaald.
  donderdag 18 december 2003 @ 09:54:03 #76
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_15505301
quote:
Op donderdag 18 december 2003 09:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Ken jij voetballers die niet protesteren? Dat is genetisch zo bepaald.


Moest gisteren trouwens nog aan je denken tijdens Utreg-RKC

Namens de supporters van de FC werd er een bloemetje aan Sinouh aangeboden als excuses voor het vuurwerk dat naar het RKC doel was gegooid tijdens Utreg-RKC voor de competitie.

pi_15505378
quote:
Op donderdag 18 december 2003 09:54 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Moest gisteren trouwens nog aan je denken tijdens Utreg-RKC

Namens de supporters van de FC werd er een bloemetje aan Sinouh aangeboden als excuses voor het vuurwerk dat naar het RKC doel was gegooid tijdens Utreg-RKC voor de competitie.


Willen ze het adres van Hans Vonk?

  donderdag 18 december 2003 @ 10:06:04 #78
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_15505507
quote:
Op donderdag 18 december 2003 09:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Willen ze het adres van Hans Vonk?


Dacht ik ook aan!

Tijdens de wedstrijd dacht ik daar ook al aan .. dacht toen 'moeten ze Heerenveen maar loten de volgende ronde'

pi_15505691
quote:
Op donderdag 18 december 2003 10:06 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Dacht ik ook aan!

Tijdens de wedstrijd dacht ik daar ook al aan .. dacht toen 'moeten ze Heerenveen maar loten de volgende ronde'


Ik kom Heracles wel aanmoedigen c.q. onze nieuwe trainer
pi_15512131
quote:
Op donderdag 18 december 2003 02:50 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Het eerste halfuur waren ze beter ja, voor de rest ging het gelijk op met een klein overwicht van NEC in de 2e helft, waar ze dus ook uiteindelijk uit scoorden.
[..]


De 1e helft heeft NEC geen enkel schot op goal gelost. De 2e helft kreeg NEC nog net op 2 handen te tellen aanvallen gemaakt, waarvan de helft van de aanvallen ontstonden door gepruts van de verdediging.
NEC had helemaal geen overwicht. Het enigste verschil was dat Heerenveen niet scoorde en NEC wel.
quote:
Dan heb jij toch echt meer gezien dan ik hoor. Die rode kaart was in elk geval dik vediend.
De rode kaart was terecht, maar Bossen liet een aantal overtredingen van NEC toe die met een kaart en/of vrije trap bestraft moesten worden.
Volgens mij was het Knopper die in de 2e helft op de middellijn van achteren onderuit werd geschopt. Daar had Bossen ook minimaal geel of zelfs rood voor kunnen geven. In de 1e helft kreeg o.a. Hanson een gele kaart om 3 keer niks. Het was van beide kanten een duel waarbij ze beide ten val kwamen.
History can't change the past, the future can.
pi_15515688
quote:
Op donderdag 18 december 2003 13:57 schreef Burner2000 het volgende:
De 1e helft heeft NEC geen enkel schot op goal gelost.
Dat zeg ik, de eerste 30 minuten was Heerenveen gewoon beter.
quote:
De 2e helft kreeg NEC nog net op 2 handen te tellen aanvallen gemaakt, waarvan de helft van de aanvallen ontstonden door gepruts van de verdediging.
Aangezien Heerenveen nog minder aanvallen gehad heeft en NEC niet zo prutste in de verdedinging noem ik dat gewoon een licht overwicht hoor.
quote:
NEC had helemaal geen overwicht. Het enigste verschil was dat Heerenveen niet scoorde en NEC wel.
Kom op zeg! In de 2e helft was NEC echt wel dreigender dan heerenveen hoor.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  donderdag 18 december 2003 @ 15:54:54 #82
30919 mitt
Michael Corleone
pi_15515705
Jammer voor Foppe...maar ach
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_15516401
Moest Foppe maar eerder ingrijpen.
pi_15517031
quote:
Op donderdag 18 december 2003 16:17 schreef Fulton het volgende:
Moest Foppe maar eerder ingrijpen.
Beter nog: de spelers hadden moeten scoren.
pi_15517648
quote:
Op donderdag 18 december 2003 16:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Beter nog: de spelers hadden moeten scoren.


Je moet niet teveel verwachten van Selakovic natuurlijk.
pi_15575095
Mooi resultaat, al was het weer een beetje knijpen.

Valt me wel op dat we de meeste ploegen redelijk onder controle hebben c.q. van de mat spelen maar dat het resultaat nog steeds erg mager is.

Maar 5e of 6e voor de winterstop: je hoort mij niet klagen

  maandag 22 december 2003 @ 22:26:51 #87
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_15623490
Hoorde ik nou bij Voetbal Insite Erwin Koeman als kandidaat als opvolger van Foppe?
pi_15623623
quote:
Op maandag 22 december 2003 22:26 schreef Eilanden het volgende:
Hoorde ik nou bij Voetbal Insite Erwin Koeman als kandidaat als opvolger van Foppe?
Hoe moet ik nou weten wat jij hoort?
  maandag 22 december 2003 @ 22:44:06 #89
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_15624097
quote:
Op maandag 22 december 2003 22:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe moet ik nou weten wat jij hoort?


Leuk
  maandag 22 december 2003 @ 22:58:25 #90
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_15624586
Jaap Stam in het shirt van SC Heerenveen lijkt geen droom voor de Friese supporters meer, maar langzamerhand werkelijkheid. De Lazio Roma-verdediger, die bekend staat als een van de beste verdedigers van de wereld, gaf eerder al een zijn loopbaan te willen afsluiten bij een club in het noorden van Nederland.

Het moet niet meer dan een uur rijden zijn vanaf zijn geboorteplaats Kampen, zo zei de Oranje international onlangs. Voorzitter Riemer van der Velde liet in de Leeuwarder Courant weten dat hij al gesprekken met Stam gevoerd heeft: "Stam heeft gezegd dat hij zijn loopbaan wil afsluiten in het Noorden. Hij heeft in de buurt van Zwolle een huis geloof ik. Toen ik Stam tijdens een interland tegenkwam, heb ik hem gezegd dat het mooi zou zijn als hij bij Heerenveen komt afbouwen. Maar dat moet hij natuurlijk wel vol gas doen."

Van der Velde benadrukt dat hij nog geen concrete afspraken heeft gemaakt, maar stiekem hoopt hij op zijn komst vanaf medio 2005: "Ik heb een balletje opgegooid. Meer niet. Het zou prachtig zijn als Stam naar Heerenveen komt. Bij ons spelen een aantal jonge voetballers uit de omgeving van Kampen (de buurt waar hij is opgegroeid, red.). Dan kan hij die spelers opleiden.''

Bron:Voetbalzone.nl

pi_15624849
Japie gaat natuurlijk naar z'n oude cluppie Cambuur.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_15625668
quote:
Op maandag 22 december 2003 23:07 schreef keeper het volgende:
Japie gaat natuurlijk naar z'n oude cluppie Cambuur.
Dan kan ie beter af gaan bouwen bij Dos Kampen, dichter bij huis en het niveau is vergelijkbaar....
'Al mot ik krupen, op blote voeten gaon. Ik wil nog één keer Sint Steven heure slaon.'
**Ferdi Kübler & Hugo Koblet**
pi_15627349
quote:
Op maandag 22 december 2003 23:07 schreef keeper het volgende:
Japie gaat natuurlijk naar z'n oude cluppie Cambuur.
Hij wil z'n carriere afbouwen, niet afbreken.
pi_15630362
Derksen heeft het inderdaad gezegd over Erwin Koeman - het zal allemaal wel. Het is in ieder geval een noorderling

De grote vraag is of Derksen gisteren zijn medicijnen had ingenomen?

pi_15663497
Erwin Koeman zegt nee tegen Heerenveen

PSV's assistent-trainer Erwin Koeman heeft SC Heerenveen laten weten dat hij vooralsnog geen interesse heeft om Foppe de Haan op te volgen bij de Friese club. Het contract van Koeman loopt aan het eind van dit seizoen af, maar hij gaat in januari eerst met PSV praten over zijn toekomst. "Alles valt of staat met wat er nu met Guus Hiddink gebeurt
pi_15663797
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:39 schreef Fulton het volgende:
Erwin Koeman zegt nee tegen Heerenveen

PSV's assistent-trainer Erwin Koeman heeft SC Heerenveen laten weten dat hij vooralsnog geen interesse heeft om Foppe de Haan op te volgen bij de Friese club. Het contract van Koeman loopt aan het eind van dit seizoen af, maar hij gaat in januari eerst met PSV praten over zijn toekomst. "Alles valt of staat met wat er nu met Guus Hiddink gebeurt
bron?
pi_15664428
Oh je hebt het gewoon vaan www.heerenveen.org zie ik
pi_15664432
Wat is er zo bijzonder aan die Verbeek van Heracles
Zulke geweldige prestaties hebben die nu ook weer niet.

Zelf zou ik mijn aversie tegen heerenveen meteen opgeven als The Dwight er hoofdtrainer wordt!

Misschien moeten ze bij Heerenveen het eens over een andere boeg gooien en eens 5 jaar met kort lopende contracten gaan werken.
Dan zal de trainer voor resultaat op korte termijn moeten gaan en gaan ze misschien eindelijk weer eens de EC in. Nu is het elke keer bijna maar nooit echt overtuigend.

[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
pi_15664529
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:15 schreef sqlsmurft het volgende:
Wat is er zo bijzonder aan die Verbeek van Heracles
Zulke geweldige prestaties hebben die nu ook weer niet.

Zelf zou ik mijn aversie tegen heerenveen meteen opgeven als The Dwight er hoofdtrainer wordt!

Misschien moeten ze bij Heerenveen het eens over een andere boeg gooien en eens 5 jaar met kort lopende contracten gaan werken.
Dan zal de trainer voor resultaat op korte termijn moeten gaan en gaan ze misschien eindelijk weer eens de EC in. Nu is het elke keer bijna maar nooit echt overtuigend.


Hoezo eindelijk weer eens de EC in? Vorig jaar speelden we er nog.

Ik denk dat die kortlopende contracten ook de bedoeling was, bv. met Neeskens of Koeman. Maar Koeman durft het dus niet aan en wil meteen Hiddink opvolgen blijkbaar.

Verbeek is niet zo bijzonder maar weet wel wat voor club Heerenveen is. Ik sluit ook niet uit dat het Lodeweges wordt eigenlijk.

pi_15664643
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:19 schreef SCH het volgende:
<interessant verhaal>
Heerenveen overtuigt niet echt in EC en heeft het ook al een paar keer op het laatste moment misgelopen.
Het uitcomplex lijkt ook nog niet echt afgeschud en daar moeten ze toch echt meer puntjes gaan pakken.

Waarom denk jij dat The Dwight een serieuse kans maakt?
Ik hoor eigenlijk nooit wat over hem bij Heerenveen. Tenminste niet in relatie tot het hoofdtrainerschap.

Tweede interessante punt vond ik je opmerking dat je denkt dat Heerenveen nu ook toe wil naar kortlopende contracten.
Riemer geeft me eerder het gevoel dat hij juist op die continuiteit wil blijven focussen vandaar ook de naam van Verbeek.

[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
pi_15664774
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:23 schreef sqlsmurft het volgende:
Waarom denk jij dat The Dwight een serieuse kans maakt?
Ik hoor eigenlijk nooit wat over hem bij Heerenveen. Tenminste niet in relatie tot het hoofdtrainerschap.
Ik weet niet of hij een serieuze kans maakt maar ik heb de idee dat ze er tot nu toe niet zo uitkomen met wie ze in gedachten hadden. Het is met Verbeek ook nog op niks uitgelopen, vermoed ik. En ze hebben gewoon twee goede trainers in huis. Jan de Jonge en Dwight Lodeweges. Daar kunnen ze op terug vallen.
quote:
Tweede interessante punt vond ik je opmerking dat je denkt dat Heerenveen nu ook toe wil naar kortlopende contracten.
Riemer geeft me eerder het gevoel dat hij juist op die continuiteit wil blijven focussen vandaar ook de naam van Verbeek.
Verbeek is bij Heracles neergezet om ervaring op te doen en wellicht op termijn hoofdtrainer bij ons te worden. Maar dan moet hij wel het niveau halen.
  woensdag 24 december 2003 @ 16:59:30 #103
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_15672420
Erwin Koeman zegt nee tegen SC Heerenveen

Erwin Koeman heeft SC Heerenveen laten weten voorlopig niet geïnteresseerd te zijn in de positie van hoofdcoach bij de Friezen. De oudste Koeman-telg, momenteel assistent PSV, hoopt volgende maand te horen wat de Eindhovense club precies met hem van plan is.
SC Heerenveen is op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer, omdat icoon Foppe de Haan er na afloop van dit seizoen een punt achterzet. Gert Jan Verbeek, jarenlang assistent van De Haan en nu werkzaam bij Heracles Almelo, leek een belangrijke kandidaat, maar de Friese club gooit nu kennelijk ook andere lijntjes uit.

Bij Erwin Koeman kreeg de club vooralsnog dus nul op request. 'Mijn contract loopt af', aldus Koeman in De Telegraaf, 'dus ben ik in principe vrij om te gaan waar ik wil. Maar in januari ga ik met PSV rond de tafel zitten en dan ga ik kijken of mijn ideeën over de toekomst overeenkomen met die van PSV.'

PSV-coach Guus Hiddink zinspeelde in het verleden meermalen over een grotere rol voor Erwin Koeman (en/of Fred Rutten) binnen de Eindhovense club, voor het geval hijzelf zou doorschuiven naar de positie van directeur. 'Alles valt of staat met wat er nu met Hiddink gebeurt', aldus Koeman.

Bron:VI.nl

pi_15672570
goh, meen je dat?
pi_15829011
Hier een linkje naar m'n site met foto's van de verbouwing van het Abe Lenstra-stadion: http://www.freewebs.com/alsverbouwing/index.htm
Ook zijn er veel foto's te vinden op de welbekende site http://www.feanfans.nl
Are you watching Paul Scholes!
pi_15835996
Spam

. X X X X X L
  dinsdag 30 december 2003 @ 20:16:31 #107
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_15836041
WINTERSTOP
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  dinsdag 30 december 2003 @ 20:39:36 #108
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_15836872
Ik reed dit weekend langs het Abe Lenstra stadion en ik mot toegeven dat het er mooi uit gaat zien
  vrijdag 2 januari 2004 @ 09:11:50 #109
39110 sqlsmurft
opperprutser
pi_15894343
quote:
SC Heerenveen wil vrijdag Gert-Jan Verbeek presenteren als nieuwe coach. De huidige trainer van Heracles Almelo moet eerst vrijdagochtend nog met voorzitter Riemer van der Velde de laatste details uitwerken, maar volgens het Algemeen Dagblad zal dat geen probleem zijn. Om 11.00 uur zou de persconferentie gepland staan.
Mochten Verbeek en Van der Velde tot een akkoord komen, dan is de 41-jarige Deventer trainer de opvolger van Foppe de Haan, die aan het einde van dit seizoen afscheid neemt. De Haan is al sinds 1985 verbonden aan de Friese club. Verbeek was acht jaar lang zijn assistent.

Verbeek gold eigenlijk al jarenlang als beoogde opvolger van De Haan. Verbeek zelf had al vaker duidelijk gemaakt graag in het Abe Lenstra Stadion terug te willen keren als hoofdcoach. 'Na er zoveel jaren in de keuken te hebben rondgekeken, kan ik wel zeggen dat ik bij de club pas.'

Toch zat Van der Velde ook met enkele andere kandidaten om tafel, maar Verbeek bleef toch zijn voorkeur houden.

bron: vi


[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
pi_15895974
Het is definitief rond met Verbeek - welkom back Gertjan.
  vrijdag 2 januari 2004 @ 11:38:20 #111
39110 sqlsmurft
opperprutser
pi_15896015
Ben je er echt blij mee
Ik vind het nou niet echt een vooruitgang voor Heerenveen.
Niet eens een stilstand, maar zelfs een hele slechte zaak!
Verbeek heeft geen geweldige prestaties met Heracles behaalt en er zijn nu kandidaten op de markt met betere papieren.
Sterker nog: Zelfs trainers die "vast" zitten zouden op hun knieen naar Heerenveen willen!
Echt een gemiste kans dit
[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
  vrijdag 2 januari 2004 @ 11:44:26 #112
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_15896106
Ik denk uiteindelijk dat de resultaten het antwoord moeten geven. Volgens mij voetbalt Heracles nu best goed en heeft hij best wat neergezet in Almelo, maar er waren inderdaad meer trainers die in aanmerking kwamen...
pi_15896259
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 11:38 schreef sqlsmurft het volgende:
Ben je er echt blij mee
Ik vind het nou niet echt een vooruitgang voor Heerenveen.
Niet eens een stilstand, maar zelfs een hele slechte zaak!
Verbeek heeft geen geweldige prestaties met Heracles behaalt en er zijn nu kandidaten op de markt met betere papieren.
Sterker nog: Zelfs trainers die "vast" zitten zouden op hun knieen naar Heerenveen willen!
Echt een gemiste kans dit
Ik vind de keuze wel bij Heerenveen passen en ik had niet echt een voorkeur voor een andere kandidaat. Als het iemand anders was geworden dan was Verbeek na 2 seizoenen toch wel gekomen.

Waarom is dit een slechte zaak? Verbeek lijkt me een goede trainer, de resultaten van Heracles zijn zo slecht niet maar dat hoef je ook niet helemaal op een coach af te wentelen, vind ik. Maar het blijft een gok inderdaad, maar dat zou iedere andere coach ook zijn. Zijn met Neeskens betere resultaten verzekerd? Ik ben blij dat het geen Van Marwijk of Wotte wordt in ieder geval - Verbeek is vertrouwd met de club en is een heel ander type mens dan Foppe, dat vind ik in ieder geval al een voordeel.

  vrijdag 2 januari 2004 @ 11:59:45 #114
39110 sqlsmurft
opperprutser
pi_15896325
Ik denk dat foppe nog heel veel invloed kan blijven uitoefenen door het aanstellen van Verbeek. Die kijkt toch erg op naar Foppe. Lijkt mij een ongezonde zaak voor een club, omdat de spelers daardoor hun trainer minder serieus zouden kunnen gaan nemen in tijden van tegenspoed.
Na zoveel jaar onder Foppe lijkt het mij dat je nu echt een frisse wind zou moeten laten waaien. Neeskens was denk ik juist wel een betere kandidaat geweest. Eentje die iets uitstraalt en van NEC weer een subtopper heeft gemaakt. Ik denk dat hij door zijn ervaring als topvoetballer en als trainer op verschillende niveau net dat beetje extra kan geven waardoor Heerenveen een serieuse bedreiging voor de top3 gaat vormen. Dat zie ik nu namelijk niet meer gebeuren onder Verbeek.

denk dat halverwege het seizoen Foppe weer terug op de bank zit

[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
pi_15896376
NEC staat 12e hoor.

Het blijft van buiten af redeneren maar ik denk niet dat Neeskens automatisch meer respect zou hebben gekregen dan Verbeek.

En dat Foppe nog invloed zou blijven hebben. Tja, het zou ook een voordeel kunnen zijn.

Ik had met Neeskens meer het gevoel een afdankertje te hebben gekregen dan met Verbeek. Verbeek is de man met ambities.

  vrijdag 2 januari 2004 @ 12:03:49 #116
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_15896390
Gefeliciteerd scH. hiermee hebben jullie een erg goede trainer mee terug. t Was natuurlijk al vanaf het begin duidelijk dat als Foppe zou stoppen hij het roer over zou nemen, maar t is wel ff balen.
Zolang de supporters zich netjes blijven gedragen is t een super-trainer
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 11:38 schreef sqlsmurft het volgende:
Verbeek heeft geen geweldige prestaties met Heracles behaalt
Als je geen kampioen wordt heb je geen geweldige prestaties gehaald?
Ik acht de kans reeel dat Heracles volgend jaar in de HCE komt. Nu is die kans er vaker geweest, maar met Verbeek op de bank heb ik voor het eerst sinds jaren weer vertrouwen in de nacompetitie
pi_15896654
Eerste ronde volgend seizoen: Heracles - Heerenveen - dat zou toch geweldig zijn
pi_15896702
Pfaf: het gerucht gaat dat Dwight Lodeweges Verbeek gaat opvolgen in Almelo. Is iedereen weer gelukkig
pi_15896747
Dit is een wat vollediger bericht van onze fansite.

Verbeek: twee jaar
Foppe de Haan wordt opgevolgd door de man die al sinds zijn vertrek uit Heerenveen de beoogde opvolger was: Gert-Jan Verbeek.

Op oudejaarsdag gingen de club en de 41-jarige Deventenaar voor het eerst met elkaar om tafel zitten. Vanochtend werden de laatste details uitgewerkt en daarna zette Verbeek zijn handtekening onder een tweejarig contract. Voorzitter Riemer van der Velde is net als de rest van de directie tevreden met Verbeek. "Alles is besproken met drie mensen in de directie van de club en bovendien een juridisch adviseur. Ook Foppe is het er volledig mee eens dat we Gert-Jan Verbeek hebben genomen.''

Verbeek vertrok in 2000 naar Almelo om daar Heracles onder zijn hoede te nemen. In het Pollman Stadion zette Verbeek een ploeg neer die elk seizoen bovenin meedraait in de top van de eerste divisie. Onlangs pakte de ploeg - enigzins verrassend - de tweede periodetitel.
Voor zijn periode in Almelo was Verbeek vijf jaar lang assistent naast Foppe de Haan. Voor die tijd speelde hij bijna tien jaar zelf in het pompebledenshirt. Ook toen was hij al als jeugdtrainer actief binnen de club. Al met al bracht Verbeek zo'n zeventien jaar door in het Abe Lenstra Stadion. Hij haalde met de ploeg eenmaal de bekerfinale - 1993, 6-2 verlies tegen Ajax - en tweemaal maakte hij de promotie via de nacompetitie mee.

Of Verbeek ook spelers meeneemt uit Almelo is niet bekend. Topscorer Yuri Rose zou in de belangstelling staan, maar die heeft zoals het nu lijkt alleen nog met FC Twente gesproken. Maar misschien dat de komst van Verbeek nieuwe kansen biedt voor SC Heerenveen.

Nu Foppe de Haan vertrekt bestaat ook de kans dat Dwight Lodeweges de club verlaat. Hij heeft namelijk een clausule in zijn contract dat hij bij een vertrek van Foppe mag kijken of hij aan wil blijven onder de nieuwe hoofdtrainer. Hoe Lodeweges over de komst van Verbeek denkt is nog niet duidelijk. Het lijkt er echter wel op dat Lodeweges in beeld is als opvolger van Verbeek in Almelo.

  vrijdag 2 januari 2004 @ 12:22:12 #120
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_15896785
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 12:16 schreef SCH het volgende:
Eerste ronde volgend seizoen: Heracles - Heerenveen - dat zou toch geweldig zijn
Ik zal naar je zwaaien
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 12:18 schreef SCH het volgende:
Pfaf: het gerucht gaat dat Dwight Lodeweges Verbeek gaat opvolgen in Almelo. Is iedereen weer gelukkig
jippie
pi_15896865
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 12:22 schreef pfaf het volgende:
jippie
Niet zo sip, hij is imo een uitstekende trainer, veel te snel op een zijspoor gezet.
  vrijdag 2 januari 2004 @ 12:26:13 #122
39110 sqlsmurft
opperprutser
pi_15896879
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 12:03 schreef pfaf het volgende:
Als je geen kampioen wordt heb je geen geweldige prestaties gehaald?
Ik acht de kans reeel dat Heracles volgend jaar in de HCE komt. Nu is die kans er vaker geweest, maar met Verbeek op de bank heb ik voor het eerst sinds jaren weer vertrouwen in de nacompetitie
Na een flink aantal jaren eindelijk die nacompetitie halen mag dan ook wel een keer! Ik acht de kans vrijwel 0 dat Heracles in de HCE komt.
Al ligt dat minder aan Verbeek dan aan de kwaliteit van de selectie.
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 12:02 schreef SCH het volgende:
NEC staat 12e hoor.

Het blijft van buiten af redeneren maar ik denk niet dat Neeskens automatisch meer respect zou hebben gekregen dan Verbeek.

En dat Foppe nog invloed zou blijven hebben. Tja, het zou ook een voordeel kunnen zijn.

Ik had met Neeskens meer het gevoel een afdankertje te hebben gekregen dan met Verbeek. Verbeek is de man met ambities.


Begrijp je hierin niet zo goed.
Nec staat momenteel 12e maar hebben al wel een aantal jaar van enorme voorspoed gehad met zelfs EC voetbal als resultaat!
NEC was jarenlang het lelijke eentje van het betaalde voetbal en nu hoor je zelfs niemand meer over het stadion of zelfs het "lelijke" shirt.
Kortom daar is ff een cultuurshock geweest van een jewelste.
Waarom je Neeskens als afdankertje ziet is mij echt een raadsel.
Zelfs in feijenoordkringen wordt zijn naam genoemd als nieuwe trainer.
Dat is voor een ajacied toch wel apart. Het huidige succes is ontstaan mede dankzij Neeskens en volgens mij wil de voorzitter van NEC hem helemaal niet kwijt. Neeskens lijkt mij dus absoluut geen afdankertje.

De ambities van Verbeek blijken alleen uit het feit dat hij al bij zijn aanstelling bij Heracles zei terug te gaan naar Heerenveen om daar "wat" neer te zetten. Als je dat al ambities noemt...
Ik neem aan dat je met die uitspraak niet impliceerde dat Neeskens geen ambities heeft, want die spreekt zich daarin heel wat nadrukkelijker uit.
Overigens had ik het lef van Heerenveen gevonden als ze bijvoorbeeld een Maaskant hadden aangetrokken. over ambities gesproken...

[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
  vrijdag 2 januari 2004 @ 12:27:58 #123
39110 sqlsmurft
opperprutser
pi_15896916
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 12:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Niet zo sip, hij is imo een uitstekende trainer, veel te snel op een zijspoor gezet.


Nou zijn we het wel met elkaar eens!
[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
pi_15896935
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 12:26 schreef sqlsmurft het volgende:
Overigens had ik het lef van Heerenveen gevonden als ze bijvoorbeeld een Maaskant hadden aangetrokken. over ambities gesproken...
*ril*

Ik geloof in het neerzetten van een trainer die zichzelf kan ontwikkelen. Dat past in de traditie van Heerenveen. Neeskens hoeft niet meer zo nodig, Verbeek heeft nog niet zo veel bereikt, daar zit wilskracht en power.

Maar jij gelooft misschien meer in zittende trainers, ik krijg het een beetje benauwd van die caroussel.

  vrijdag 2 januari 2004 @ 12:34:34 #125
39110 sqlsmurft
opperprutser
pi_15897016
Nee dat doe ik niet. Ik ga af de feiten die voor een trainer spreken en in het geval van Neeskens heb ik ook ooit het genoegen gehad een praatje met hem te kunnen maken. Hij kwam op mij nou niet bepaalt over als iemand die niet meer zo nodig hoeft.
Verder is hij nogal principieel en dat past wel bij Heerenveen.

Maaskant is iemand die heel erg controversieel is, maar hij heeft wel bewezen kundig te zijn. Met RBC promoveren en ze erin houden vind ik erg knap. Zeker als je dat kunstje nog eens herhaalt.

[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
pi_15897055
Dat geloof ik allemaal zeker, en ik heb veel bewondering voor Maaskant, maar waarom zou hij dan meteen bij Heerenveen passen?
  vrijdag 2 januari 2004 @ 12:41:55 #127
39110 sqlsmurft
opperprutser
pi_15897179
Of hij echt bij Heerenveen past weet ik niet, maar ambitieus is hij wel.
Omdat hij lef heeft denk ik dat hij altijd garant staat voor resultaten met een selectie zoals Heerenveen die heeft.
Verder is hij een tegenpool van Foppe en ik heb het gevoel dat dit niet zo slecht is na zoveel jaren Foppe.
Neeskens past wel bij Heerenveen qua karakter en hij voegt de absolute wil om te winnen toe en dat is nou echt iets wat ik mis bij Heerenveen. Alleen Vayrinnen heeft dat, maar ik denk dat hij na dit seizoen vertrokken is. hopelijk naar ajax
[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
pi_15897226
Je kijkt dus vooral naar de zittende coaches.

Ik vind deze keus van veel meer lef en durf getuigen. Het is een risico maar zonder risico kom je nergens.

  vrijdag 2 januari 2004 @ 12:45:01 #129
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_15897236
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 12:26 schreef sqlsmurft het volgende:

[..]

Na een flink aantal jaren eindelijk die nacompetitie halen mag dan ook wel een keer! Ik acht de kans vrijwel 0 dat Heracles in de HCE komt.
Al ligt dat minder aan Verbeek dan aan de kwaliteit van de selectie.


LOL, heracles heeft kwalitatief een erg goede selectie ( zeker één van de beste van de GGD ) Bovendie spelen ze erg attractief voetbal onder Verbeek, en laat dat voor mij nou net het belangrijkste zijn bij voetbal ( vooral in de GGD )
  vrijdag 2 januari 2004 @ 13:01:54 #130
39110 sqlsmurft
opperprutser
pi_15897661
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 12:45 schreef pfaf het volgende:
LOL, heracles heeft kwalitatief een erg goede selectie ( zeker één van de beste van de GGD )
Tsja daar zijn we het dan met elkaar oneens.
Ik zie Heracles regelmatig voorbij komen op tvoost en echt indruk maken doen ze op mij niet. Jullie keeper staat helaas in de belangstelling van zwolle, maar dat heb ik altijd al een grabbelaar gevonden. vooral gebaseerd op de wedstrijden tegen zwolle overigens, want daar liet hij echt dramatische dingen zien.
De hype Rose is na dit seizoen ook wel over en verdedigend vind ik het ook niet echt top. Voor de GGD misschien 1 van de betere teams maar niet meer dan dat wat mij betreft. sorry maar ik kan er ook niks aan doen

En SCH; wat versta jij nou onder een "zittende" trainer
Verbeek is namelijk ook een zittende trainer wat mij betreft....

[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
pi_15899009
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 13:01 schreef sqlsmurft het volgende:
En SCH; wat versta jij nou onder een "zittende" trainer
Verbeek is namelijk ook een zittende trainer wat mij betreft....
Ik versta onder een zittende trainer 1 van die trainers uit de caroussel. De mensen die meteen genoemd worden als hun contract afloopt. Dan gaat het om namen uit de HCE of om iemand als Stevens. Daar duikt men dan als hongerige wolven op af - ik vind het van lef getuigen om iemand van buiten die caroussel te nemen. Bovendien iemand die men zelf heeft klaargestoomd, dat getuigt van visie, dat ligt in de lijn van Heerenveen. En als het mislukt, dan is dat jammer maar geen drama.
  vrijdag 2 januari 2004 @ 14:02:34 #132
39110 sqlsmurft
opperprutser
pi_15899226
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 13:55 schreef SCH het volgende:
En als het mislukt, dan is dat jammer maar geen drama.
En dat is dan meteen de reden waarom Heerenveen geen topclub wordt maar in de subtop blijft hangen.
Precies die mentaliteit is het grote probleem bij Heerenveen en wordt door de aanstelling van Verbeek alleen maar versterkt.
Zwolle heeft in het verleden met Theo de Jong, Jan Everse en Dwight Lodeweges wel de juiste trainers kunnen aantrekken. De zogenoemde No-names, maar dat was in de eerste divisie. In de HCE ging dat gigantisch mis met de bijzonder symphatieke Peter Boeve en nu weer met Spijkerman. Als dat al mis gaat aan de onderkant HCE hoe moet dat dan wel gaan in de subtop
En nogmaals: Verbeek is van begin af aan al genoemd. Dat maakt hem dus niet anders dan de mensen uit jouw carroussel.
[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
pi_15900471
Verbeek was te verwachten, al hadden ze volgens mij een betere keuze kunnen maken. Hij kent de club wel, maar ik heb hem nooit een goede tacticus gevonden. Heracles kon hij net aan, maar ik denk dat dit net te hoog voor hem gegrepen is
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  vrijdag 2 januari 2004 @ 14:57:48 #134
30919 mitt
Michael Corleone
pi_15900566
Tis altijd maar afwachten, hoe zo'n nieuwe trainer het gaat doen.

Hoop voor Verbeek dat ie in dezelfde rust kan werken als Foppe.

Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] &lt;@Daggla&gt; ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_15900639
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 14:57 schreef mitt het volgende:
Tis altijd maar afwachten, hoe zo'n nieuwe trainer het gaat doen.

Hoop voor Verbeek dat ie in dezelfde rust kan werken als Foppe.


Dat gaat lastig worden vrees ik. Foppe zit er 15 jaar. Zodra het ook maar een klein beetje fout gaat zul je te horen krijgen: "Foppe zou het anders gedaan hebben"
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15901848
Ik vind dit een goede en weloverwogen keuze van Heerenveen. Het is toch een club met een bepaald karakter en Verbeek kent dat karakter door en door. Natuurlijk kan je pleiten voor een buitenstaander die dat doorbreekt, maar soms moet je bepaalde dingen juist koesteren en niet willen doorbreken.

Bovendien hebben ze Verbeek min of meer opgeleid en daarna verhuurd aan Heracles, om het zo te stellen. Dat vind ik visie. Toen Ajax dat deed met Wouters vond iedereen dat klasse, waarom dan nu Heerenveen daar op aanvallen?

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_15902656
Het is een keer goed dat er een andere trainer komt. Verbeek heeft lang bij Heerenveen gewerkt, waardoor hij sneller is ingewerkt dat een trainer van buitenaf. Dat scheelt weer tijd. Foppe is over het algemeen rustig, maar als het moet hoor je hem ook. Verbeek is harder t.o.v. Foppe. Als Verbeek voor meer pit in de ploeg zorgt kan hij het nog eens ver schoppen.
History can't change the past, the future can.
pi_15903897
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 15:52 schreef methodmich het volgende:
Toen Ajax dat deed met Wouters vond iedereen dat klasse, waarom dan nu Heerenveen daar op aanvallen?
en kijk hoe het is afgelopen. De keuze is logisch, maar toch twijfel ik eraan
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15903940
De Heerenveenfans zijn er, gezien de fora, ook niet onverdeeld gelukkig mee. Ach, volgens mij heb je dat altijd met trainerswisselingen.

Ik vind het wel prima dat het niet zo'n gevestigde naam is. Het is ook wel gebleken dat dat niet meteen een garantie op succes is. Verbeek is volgens mij wel een stukje harder en gretiger dan Foppe, en dat kunnen we wel gebruiken. En dat Foppe op de achtergrond nog even mee blijft doen, lijkt me ook zijn voordelige kanten hebben.

En dat ik zeg dat het geen drama is als Verbeek mislukt: daamee bedoel ik dat er dan een weloverwogen gok is genomen. Natuurlijk blijven we voor de subtop gaan, dat was geen ding van Foppe alleen. En als het even kan, doen we mee voor de top 3. De tweede plaats kennen we al. En waarom zou dat met Verbeek niet kunnen?

pi_15903974
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 17:16 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

en kijk hoe het is afgelopen. De keuze is logisch, maar toch twijfel ik eraan


Wouters had zich nog niet bewezen als trainer, Verbeek wel.
  vrijdag 2 januari 2004 @ 17:27:05 #141
30919 mitt
Michael Corleone
pi_15904117
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 17:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Wouters had zich nog niet bewezen als trainer, Verbeek wel.


wat heeft ie eigenlijk bewezen?

5e met Heracles, is dat groots?

Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] &lt;@Daggla&gt; ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_15904534
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 17:27 schreef mitt het volgende:

[..]

wat heeft ie eigenlijk bewezen?

5e met Heracles, is dat groots?


Dat is redelijk. Ik bedoel dat hij bewezen heeft het trainersvak aan te kunnen. Dat had Wouters niet. Verbeek wordt gewaardeerd, heeft de ploeg aardig op de rails en weet om te gaan met een team. Je hoeft niet meteen kampioen te worden natuurlijk.
pi_15926617
Heerenveen winterstopstats

Vonk 16 duels / 0 goals
Venema 7 / 0
Hansson 16 / 1
Klompe 0 / 0
Seip 15 / 0
Radomski 11 / 0
Barsom 0 / 0
Väyrynen 15 / 0
Denneboom 2 / 0
Selakovic 16 / 2
de Lange 12 / 1
Bakkati 12 / 0
Edman 13 / 0
Hansma 1 / 0
Fledderus 3 / 0
Knopper 15 / 4
Hooiveld 5 / 0
Correia 7 / 0
Samaras 15 / 4
Hakansson 6 / 0
Haarala 3 / 0
de Vries 0 / 0
Waterman 0 / 0
Kolk 3 / 0
Verbiest 1 / 0
van Hoving 4 / 0
Sibon 13 / 8
Rigters 2 / 0

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 9 januari 2004 @ 10:46:49 #144
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_16094889
Heerenveen legt Heracles-topscorer vast

Topscorer Yuri Rose maakt in het spoor van trainer Gert-Jan Verbeek de overgang van Heracles Almelo naar SC Heerenveen.
Rose (24) maakt deze zomer de overstap naar SC Heerenveen, dat de aanvallende middenvelder voor drie jaar vastlegde. Rose komt transfervrij naar Friesland. De aanvallende middenvelder volgt trainer Gert-Jan Verbeek, die eveneens deze zomer Heracles Almelo verruilt voor SC Heerenveen.

Rose is bezig aan zijn tweede seizoen bij Heracles Almelo, dat hem in 2002 overnam van FC Volendam. De 24-jarige schutter is met vijftien doelpunten dit seizoen topscorer van de Gouden Gids Divisie.


Bron: VI

pi_16109158
Knopper dus niet meer gewenst, lijkt me.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_16225128
De verbouwing van de Oosttribune van het Abe Lenstrastadion vordert al behoorlijk, het dak zit er nu zelfs al gedeeltelijk op. De eerst volgende thuiswedstrijd tegen Ajax, ik geloof op 28 januari, kunnen er al 750 extra toeschouwers in. Hierdoor zal deze wedstrijd hoogstwaarschijnlijk het toeschouwersrecord van SC Heerenveen verbreken.

Foto's van de verbouwing:
http://www.freewebs.com/deverbouwing2

Are you watching Paul Scholes!
pi_16225979
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 19:02 schreef methodmich het volgende:
Knopper dus niet meer gewenst, lijkt me.
Te snelle conclusie imo. Ze rekenen ook op het vertrek van Vayrynnen.
pi_16229369
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 17:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Te snelle conclusie imo. Ze rekenen ook op het vertrek van Vayrynnen.


Okee, maar dan krijg je wel een heel aanvallend middenveld. Bovendien is Gert-Jan een vriend van Rose en speelt Knopper niet zo sterk. Geen meerwaarde vooralsnog althans.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 13 januari 2004 @ 19:21:55 #149
39110 sqlsmurft
opperprutser
pi_16229522
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 17:23 schreef SCH het volgende:
Te snelle conclusie imo. Ze rekenen ook op het vertrek van Vayrynnen.
En ik blijf hopen naar Ajax.
Vind hem een betere voetballer als Galasek en kan op die positie.
Past ook wel bij Ajax, maar ja Jorientje is goed bevriend met de voorzitter dus hij zal ook wel verkassen naar Feijenoord.
[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
  zondag 18 januari 2004 @ 02:27:20 #150
11916 Beetle
Allesweter.... maar nu ff niet
pi_16358134
Nieuwe foto's en een filmpje van de verbouwing van het Abe Lenstra Stadion online op www.feanfans.nl
  zondag 18 januari 2004 @ 02:44:07 #151
11916 Beetle
Allesweter.... maar nu ff niet
pi_16407175
01/19/2004. Lazio defender Jaap Stam has told the Dutch press that if he were to leave Lazio, he'd ideally like to join Inter.

The former Manchester United centre-back confirmed that he'd had offers from other big Italian clubs, before adding: "I personally prefer Inter because they are looking to offer me a relatively short deal.

"The others are ready to give me long contracts but that doesn't match my needs as I want to end my career in Holland with Heerenveen."

Bron: www.soccerage.com

Vond het eerst een leuk gerucht, maar niet erg geloofwaardig.
Maar zou het dan toch echt waar zijn?

Ik Ben Benjamin Ben
  zaterdag 24 januari 2004 @ 22:21:31 #153
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_16557212
We zijn net mensen Eilanden
pi_16557388
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 22:21 schreef Eilanden het volgende:
http://www.rtl.nl/videotext/rtl5/pag106/01

Ook gij Heerenveen?


Powell: Mogelijk geen MV-Wapens Irak

Het is de schuld van Foppe dat Saddam geen WMD had volgens Bush

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  zaterdag 24 januari 2004 @ 23:57:51 #156
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_16557772
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 23:33 schreef SCH het volgende:
We zijn net mensen Eilanden
[SCH mode on]
Schande! Waar gaat het heen met onze maatschappij?
[SCH mode off]
  zondag 25 januari 2004 @ 00:00:33 #157
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_16557832
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 23:57 schreef Eilanden het volgende:

[..]

[SCH mode on]
Schande! Waar gaat het heen met onze maatschappij?
[SCH mode off]


Je bent inderdaad opvallend mild nu het eens om Heereveen-aanhangers gaat....
pi_16557839
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 23:57 schreef Eilanden het volgende:

[..]

[SCH mode on]
Schande! Waar gaat het heen met onze maatschappij?
[SCH mode off]


Van mij mogen er wel een paar een sv krijgen hoor

En voor de rest zeggen mijn vriendjes dat het allemaal de schuld van de politie is

  zondag 25 januari 2004 @ 00:08:33 #159
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_16558019
quote:
Op zondag 25 januari 2004 00:00 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Je bent inderdaad opvallend mild nu het eens om Heereveen-aanhangers gaat....


  zondag 25 januari 2004 @ 00:10:07 #160
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_16558057
quote:
Op zondag 25 januari 2004 00:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Van mij mogen er wel een paar een sv krijgen hoor

En voor de rest zeggen mijn vriendjes dat het allemaal de schuld van de politie is


[nogmaals SCH mode on]
Stadionverbod! Boete van de KNVB! Wedstrijd zonder publiek! Verloedering van de maatschappij
[SCH mode off]

  zondag 25 januari 2004 @ 00:10:15 #161
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_16558062
quote:
Op zondag 25 januari 2004 00:00 schreef SCH het volgende:

[..]

En voor de rest zeggen mijn vriendjes dat het allemaal de schuld van de politie is


Dat wil ik best geloven, maar dat moesten wij niet beweren in voorgaande discussie's
  zondag 25 januari 2004 @ 00:11:11 #162
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_16558079
quote:
Op zondag 25 januari 2004 00:10 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Dat wil ik best geloven, maar dat moesten wij niet beweren in voorgaande discussie's


Inderdaad Geen enkele excuses zei je altijd
pi_16559906
Altijd problemen met die Friezen .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_16560308
quote:
Op zondag 25 januari 2004 01:45 schreef keeper het volgende:
Altijd problemen met die Friezen .
Er zijn maar een aantal mensen die het voor de rest vergalt hebben. Als of jou club-supporters allemaal lievelingen zijn.

Wat hebben die Feynoord fans in gods naam in Zwolle zoeken?

History can't change the past, the future can.
  zondag 25 januari 2004 @ 02:24:27 #165
11916 Beetle
Allesweter.... maar nu ff niet
pi_16560531
quote:
Op zondag 25 januari 2004 02:08 schreef Burner2000 het volgende:

Wat hebben die Feynoord fans in gods naam in Zwolle zoeken?


Die heeft het ANP erbij verzonnen.

Voor iemand nog commentaar levert op de sloperij, lees eerst dit door!

Een beetje meer nuance graag!

  zondag 25 januari 2004 @ 05:58:06 #166
37392 ultra
Lega Nord
pi_16562032

Teintje slopen, brave boys

pi_16562176
quote:
Op zondag 25 januari 2004 00:00 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Je bent inderdaad opvallend mild nu het eens om Heereveen-aanhangers gaat....


Hoe kom je daar nou bij. Ik wist nog nauwelijks wat er is gebeurd. Ik heb daar nog steeds niet zo'n beeld van maar ik pleitte in een eerdere post al voor een paar sv's. Opzouten met die types.

Of moet ik ineens voor de doodstraf gaan pleiten?

  zondag 25 januari 2004 @ 17:18:15 #168
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_16571388
quote:
Op zondag 25 januari 2004 00:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Van mij mogen er wel een paar een sv krijgen hoor


een paar?

Gewoon die 60 man een SV geven,samen uit,samen thuis,Friese kut hooligans

NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_16572143
quote:
Op zondag 25 januari 2004 17:18 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

een paar?

Gewoon die 60 man een SV geven,samen uit,samen thuis,Friese kut hooligans


grapjas - jij was erbij?
  zondag 25 januari 2004 @ 19:51:01 #170
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_16575461
quote:
Op zondag 25 januari 2004 17:47 schreef SCH het volgende:

[..]

grapjas - jij was erbij?


een lekkere ongenuanceerde reactie was dat van mij he?

Het zou bijna een SCH post kunnen zijn als het om een andere club zou gaan...

NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_16575529
quote:
Op zondag 25 januari 2004 19:51 schreef DutchGooner het volgende:
een lekkere ongenuanceerde reactie was dat van mij he?
quote:
Het zou bijna een SCH post kunnen zijn als het om een andere club zou gaan...
SCH is toch die user die altijd zo goed op de hoogte is?
pi_16575777
SCH beetje tevreden met het debuut van Berg Hestad?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 25 januari 2004 @ 20:03:37 #173
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_16575841
quote:
Op zondag 25 januari 2004 19:53 schreef SCH het volgende:


SCH is toch die user die altijd zo goed op de hoogte is?


*kuch*proest*
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_16575844
quote:
Op zondag 25 januari 2004 20:01 schreef methodmich het volgende:
SCH beetje tevreden met het debuut van Berg Hestad?
Ik heb de wedstrijd niet in zijn geheel gezien, maar had de indruk dat het wel lekker liep. Ik ben voornamelijk bezig al die Scandi's uit elkaar te houden, ben amper gewend aan Haarala

Was vooral blij dat Quito er weer bij was.

pi_16575913
quote:
Op zondag 25 januari 2004 20:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb de wedstrijd niet in zijn geheel gezien, maar had de indruk dat het wel lekker liep. Ik ben voornamelijk bezig al die Scandi's uit elkaar te houden, ben amper gewend aan Haarala


Die speelde op een ongewone plaats... Veel verdedigers ziek, als Radomski en Haarala daar moeten ballen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_16592264
Riemer in de bocht, uit de Leeuwarder Courant. Die man geniet hier echt van

---------------------
SC Heerenveen past per direct de regels voor supporters aan, nadat zaterdagavond in Zwolle en Leeuwarden 81 aanhangers van de club zijn opgepakt. Voorzitter Riemer van der Velde heeft per direct een verbod afgekondigd op de vrije kaartjesverkoop voor uitwedstrijden. Kaartjes, inclusief busreis, kunnen voortaan alleen nog worden gekocht via de supportersclub.

De club bezint zich nog op maatregelen tegen de ordeverstoorders van zaterdag. ,,Dit wolle wy net wer'', zegt Van der Velde. Juist vrijdag nog kreeg een hardleerse vandaal een levenslang stadionverbod voor heel Europa. Over het lot van de vandalen van dit weekeinde wordt vanmiddag beslist.

De fans waren zaterdag per trein onderweg naar Arnhem voor het bijwonen van de uitwedstrijd tegen Vitesse. Onderweg ging het mis. Tien arrestanten, in de leeftijden van 18 tot 32 jaar, zaten tot gistermiddag in de cel voor openlijke geweldpleging, vernieling en het niet gehoorzamen aan politiebevelen.

De problemen begonnen kort nadat de schare vrij reizende supporters om vijf uur in de intercitytrein naar Zwolle was gestapt. Er sneuvelde een vensterruit van een treinbalkon, volgens de spoorwegpolitie door toedoen van een Heerenveen-aanhanger.

De NS liet in Zwolle alle passagiers uit de trein stappen, waarna de spoorwegpolitie de trein weer met supporters en al terug wilde sturen naar Heerenveen. Daarop besloot het Heerenveen-legioen tot een zitactie op het perron. De Zwolse politie hield bij schermutselingen op het perron zes mensen aan.

De overige 75 werden met stokslagen en politiehonden de trein weer ingedreven. Tijdens de terugtocht, die om half acht in Leeuwarden eindigde, sneden sommige oververhitte supporters stoelzittingen open. Ook werd vier keer aan de noodrem getrokken en zouden er pogingen tot brandstichting zijn geweest.

In Leeuwarden werden nog twee supporters opgepakt voor verhoor door de Zwolse politie. De resterende 73 Heerenveen-fans werden in bussen naar het Leeuwarder districtsbureau overgebracht. Daar zijn ze in een openluchtkooi vastgehouden totdat iedereen ver na middernacht was verhoord. Twee supporters (een 23-jarige Damwoudster en een 26-jarige Jouster) werden in verzekering gesteld. Ook zij zijn gisteren weer vrijgelaten.

Voorzitter Riemer van der Velde noemt de incidenten ,,in smet op 'e oerwinning op Vitesse''. ,,Miskien wienen der mar in pear dy 't ferkeard dienen, mar dan moat de hiele swik it ûntjilde.''

In Amsterdam werden gisteren voor de wedstrijd tegen Ajax 125 NEC-supporters gearresteerd. De aanhang, velen zonder geldig entreebewijs, kwam onder begeleiding van spoorwegpolitie en agenten uit Gelderland per trein naar de Arena. Bij aankomst op station Duivendrecht richtten de fans vernielingen aan en zochten ze de confrontatie met de politie.

pi_16592572
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:25 schreef SCH het volgende:
In Amsterdam werden gisteren voor de wedstrijd tegen Ajax 125 NEC-supporters gearresteerd. De aanhang, velen zonder geldig entreebewijs, kwam onder begeleiding van spoorwegpolitie en agenten uit Gelderland per trein naar de Arena.
Oftwel, combi er lekker op los, ze komen toch wel.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  maandag 26 januari 2004 @ 12:42:01 #178
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_16592731
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:25 schreef SCH het volgende:
Riemer in de bocht, uit de Leeuwarder Courant. Die man geniet hier echt van

---------------------
SC Heerenveen past per direct de regels voor supporters aan, nadat zaterdagavond in Zwolle en Leeuwarden 81 aanhangers van de club zijn opgepakt. Voorzitter Riemer van der Velde heeft per direct een verbod afgekondigd op de vrije kaartjesverkoop voor uitwedstrijden. Kaartjes, inclusief busreis, kunnen voortaan alleen nog worden gekocht via de supportersclub.


en terecht,aanpakken die handel,om maar even een regelmatig voorbij komende quote van SCH te pakken;"Laat de goede maar onder de kwade lijden"
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_16593063
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:42 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

en terecht,aanpakken die handel,om maar even een regelmatig voorbij komende quote van SCH te pakken;"Laat de goede maar onder de kwade lijden"


dit is heel iets anders hoor

pi_16603728
quote:
SC Heerenveen stelde spelers Sparta elk 1500 gulden in het vooruitzicht

SC Heerenveen heeft in het voetbalseizoen 1990/91 de spelers van Sparta illegaal en buiten alle voetbalwetten om elk 1500 gulden in het vooruitzicht gesteld als de laatste competitiewedstrijd tegen mededegradatiekandidaat SVV met minstens vier doelpunten verschil gewonnen zou worden.

Dit zegt Warry van Wattum, destijds speler van Sparta, in een interview met ITWM dat rond Sparta- BV Veendam op 30 januari uitkomt. Bij een winst voor Sparta met vier doelpunten verschil zou SC Heerenveen (dat zelf de laatste wedstrijd moest winnen tegen FC Groningen en dat deed met 4-2) op de 16e plaats eindigen en op doelsaldo SVV achter zich laten. Destijds degradeerden de nummer 17 en 18 van de PTT Telecompetitie rechtstreeks. De nummer 16 moest twee promotie/degradatieduels met de winnaar van de nacompetitie in de eerste divisie afwerken.

Voorzitter Riemer van der Velde van SC Heerenveen was toentertijd fel gekant tegen degradatie en deed er alles aan om de mogelijk wegval van het gaan fuserende SVV in de twee degradatie/promotieduels door SC Heerenveen te laten vervangen. Riemer van der Velde was ondanks aandringen van ITWM niet voor commentaar bereikbaar.

Lees verder op: http://www.itwm.nl/


  maandag 26 januari 2004 @ 18:26:52 #181
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_16603807
quote:
Op maandag 26 januari 2004 18:23 schreef Cruoninga het volgende:

[..]


was hier al eerder iets van bekend?
De Narcis van Gabon
pi_16604155
Supportersrellen en een omkoopschandaal in 1 week

Wie nou nog zegt dat we mietjes zijn

  maandag 26 januari 2004 @ 18:56:29 #183
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_16604669
Maffiapraktijken in Friesland!
Schande!
Illegale zaken!
Terugzetten naar de amateurs!
Punten in mindering!
... eeeehhh .. zei ik al schande?

pi_16604902
quote:
Op maandag 26 januari 2004 18:26 schreef PogueMahone het volgende:

[..]

was hier al eerder iets van bekend?


Dat ze die 4-2 overwinning op ons hoogstwaarschijnlijk kado hebben gekregen destijds.
  maandag 26 januari 2004 @ 19:46:42 #185
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_16606083
quote:
Op maandag 26 januari 2004 19:04 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Dat ze die 4-2 overwinning op ons hoogstwaarschijnlijk kado hebben gekregen destijds.


ik dacht altijd dat Groningen en Heerenveen elkaar niet lagen

of is hier ook een bak met geld gebruikt...

De Narcis van Gabon
pi_16606261
Wel een mooie naam, Warry van Wattum. En wel een geestig bericht, maar waarom komt ie daar nu ineens mee?
pi_16606458
Lekker hoerig, kunnen we die uitwedstrijden wel vergeten aangezien het allemaal georganiseerde busreisjes vanuit H'veen worden.
pi_16606578
quote:
Op maandag 26 januari 2004 20:03 schreef Fulton het volgende:
Lekker hoerig, kunnen we die uitwedstrijden wel vergeten aangezien het allemaal georganiseerde busreisjes vanuit H'veen worden.
Hey popje, leef je nog
pi_16607158
Jazeker.

En hoe.

pi_16607250
quote:
Op maandag 26 januari 2004 20:23 schreef Fulton het volgende:
Jazeker.

En hoe.


Je mag je wel onder mijn jas verstoppen om het stadion binnen te komen.
pi_16645054
quote:
Op maandag 26 januari 2004 19:46 schreef PogueMahone het volgende:

[..]

ik dacht altijd dat Groningen en Heerenveen elkaar niet lagen

of is hier ook een bak met geld gebruikt...


Destijds lagen de verhoudingen wat anders, de verkapte oorlogsverklaring van onze westerburen kwam pas later. Of misschien dat er andere zaken mee waren gemoeid.

Overigens SCH, geloof je nu ook dat wij destijds onschuldig waren bij die relletjes met de politie in de Arena zo'n jaar of 3 terug?

[Dit bericht is gewijzigd door Cruoninga op 28-01-2004 00:32]

pi_16645465
quote:
Op maandag 26 januari 2004 18:23 schreef Cruoninga het volgende:

[..]


Lekker oude koeien uit de sloot halen .

Hopelijk wordt de wedstrijd niet aftgelast i.v.m. het weer.

History can't change the past, the future can.
pi_16650186
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 00:18 schreef Cruoninga het volgende:

Overigens SCH, geloof je nu ook dat wij destijds onschuldig waren bij die relletjes met de politie in de Arena zo'n jaar of 3 terug?


Onschuldig? Vind je dat zelf ook niet wat overdreven.

Maar dat er altijd meer kanten aan een zaak zitten, ik ben de eerste die dat zal zeggen: zeker bij supporters'rellen...........

pi_16651045
Open brief aan Joop Atsma, Tweede Kamerlid voor het CDA. Hij schreef in het Friesch Dagblad een commentaar over de "affaire Zwolle".

dinsdag 27 januari 2004 23:35

Beste meneer Atsma,

U was er wel heel snel bij zeg. Misschien hebt u gedacht dat deze kwestie snel weer zou overwaaien en dat u er als de kippen bij moest zijn. Complimenten daarvoor. U zit er bovenop, zoals een politicus betaamt. Toch had u beter wat geduld kunnen betrachten want u hebt volgens mij een verkeerde inschatting gemaakt. Deze kwestie blijft nog wel even ronddwarrelen in en rond het Abe Lenstra Stadion. Daar zorgen de supporters die zaterdag onheus zijn behandeld, en hun sympathisanten, wel voor. Dat garandeer ik u. We blijven namelijk voorbeeldige supporters, ook als het op rechtvaardigheid aankomt. Het was beter geweest als u even had gewacht met uw beweringen en conclusies, dan had u ondertussen de nodige informatie kunnen vergaren. Dan had u de lezers van het Friesch Dagblad niet met uw gemakkelijke en onjuiste veronderstellingen opgezadeld.

Voordat ik u verder terecht wijs, mag ik u misschien eerst eens vertellen dat ik ook eens heb vastgezeten in een politiecel, omdat ik niet meteen gehoor gaf aan de bevelen van de politie voor een voetbalwedstrijd. En als u dacht u dat ik daarmee een held was in de ogen van de andere supporters. Nou nee, ik heb moeten praten als brugman om de jongens te overtuigen van de gang van zaken. Want je wordt bij Heerenveen als een stomme sukkel gezien, als je in aanraking komt met de politie. Als iemand die het voor de rest verknalt. Ik was opstandig geweest en had beter naar de politie kunnen luisteren, ik geef het grif toe. Maar de dienstdoende M.E.-er ging ook niet vrijuit en de club, SC Heerenveen, al helemaal niet. Zij hebben de zaak keurig onderzocht en hun excuses aangeboden Wat ik ervan heb geleerd, is hoe snel een, schijnbaar onschuldige, situatie kan escaleren. Maar ook hoe moeilijk het is om het beeld van anderen te veranderen. Ik was immers niet voor niks opgepakt, toch.? Nou ik vond van wel en dat vind ik nog steeds. Net als dat de supporters van Heerenveen vinden dat ze afgelopen zaterdag onterecht met de trein terug moesten en dat ze onterecht hebben vastgezeten. Maar ja, waarom zouden we ze geloven? Het zijn tenslotte voetbalsupporters. En waar rook is, is vuur.niet waar?

Meneer Atsma, laten we voorop stellen dat we er beide niet bij waren zaterdagavond. Dus we hebben onze informatie van derden ontvangen. Van politie, pers, supporters en anderen. En ik moet u eerlijk bekennen dat mijn primaire reactie er ook één was in de sfeer van: wat een sukkels. Want ze hadden gevochten met andere supporters, ze hadden het halve station kort en klein geslagen en al wat niet meer. Volgens de media dan. Inmiddels weet ik dat er inderdaad stomme dingen zijn gedaan. Door de supporters. Maar ook door de politie. En de club is zo politiek correct geweest om meteen een conclusie te trekken waar iedereen last van heeft. Zo gaan die dingen. En dan komt u er nog eens overheen met uw tientallen doorgedraaide Friese hooligans en meer van die citaten uit een stukje dat kant noch wal raakt.

U zegt zich als politicus niet teveel te willen bemoeien met sport. Dat is een goed idee voor de toekomst, dunkt me. Wat u nu zou sieren is dat u op deze kwestie terugkomt in het Friesch Dagblad nadat u zich volledig van de zaak op de hoogte heeft gesteld. Afgesproken?

Met vriendelijke groet,
Jaap Friso

pi_16661833
Goede brief Jaap. En ik moet inderdaad zeggen dat er bij Heerenveen wel een gemoedelijke sfeer heerst onder het publiek. Ook de fanatieke gasten. Dat baseer ik dan weliswaar op 1 wedstrijd waar ik ooit in het uit-vak tussen de Feaners heb gestaan, maar het was wel opvallend.

Een jongen begon namelijk voor de wedstrijd een beetje aan stoeptegels te sleuren, omdat er een beetje gezeik was om het stadion binnen te komen en omdat het koud was buiten en jullie dus met recht in de kou werden gezet door de organisatie van dat duel. Frustratie was dus te begrijpen, maar toch werd die jongen meteen door een paar gasten aangesproken op wat hij deed en liet hij de tegels verder met rust.

Nu zullen de Feaners niet de enige zelf-regulerende supportersgroep zijn, maar ik vond het toen iig erg opvallend, hoe een groep de beetje broeierige sfeer uitstekend wist te kalmeren.

Laat ook ff het antwoord (if any...) lezen .

Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_16662287
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 17:24 schreef keeper het volgende:
Laat ook ff het antwoord (if any...) lezen .
Dat was er binnen een half uur en ik zal het hier niet integraal plaatsen maar het kwam neer op:

"Ik ben wel goed geinformeerd en niemand kan ontkennen dat er vernielingen zijn gepleegd door supporters en dat dient hard te worden aangepakt".

Gaat dus volledig voorbij aan de bedoeling en strekking van mijn brief.

  woensdag 28 januari 2004 @ 18:10:38 #197
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_16663140
hmmm heerenveen...GOAL ..ole ole ole..bakje koffie pake? datzelfde heerenveen?

hooligans..als je zwaagwesteinde uit/ jubbega uit in 1 competitie hebt dan heb je nog meer hooligans dan in dat stadion van de sc.

pi_16672655
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 00:35 schreef Burner2000 het volgende:

[..]

Hopelijk wordt de wedstrijd niet aftgelast i.v.m. het weer.


Shit.
History can't change the past, the future can.
pi_16675225
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 10:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Onschuldig? Vind je dat zelf ook niet wat overdreven.

Maar dat er altijd meer kanten aan een zaak zitten, ik ben de eerste die dat zal zeggen: zeker bij supporters'rellen...........


Hmm, mij staat bij dat jij er andere standpunten op na hield. Maar goed, jullie situatie komt herkenbaar over. Ik heb dat politie-rapport ook nog ergens gelezen en zal niet ontkennen dat grote fouten van de politie de belangrijkste rol hebben gespeeld bij het ontstaan van het conflict. Maar dat jullie niet de ideale schoonzoon-supporters zijn zoals Riemer jullie zo graag ziet blijkt wel.
pi_16680356
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 00:35 schreef Burner2000 het volgende:

[..]

Hopelijk wordt de wedstrijd niet aftgelast i.v.m. het weer.


Wel dus, maarjah moet je ook maar niet Let it snow draaien voor aanvang van de wedstrijd!!!

Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_16680482
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 11:07 schreef groggy het volgende:

[..]

Wel dus, maarjah moet je ook maar niet Let it snow draaien voor aanvang van de wedstrijd!!!


JA is inderdaad niet misschien niet het meest handige
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
  donderdag 29 januari 2004 @ 13:30:20 #202
11916 Beetle
Allesweter.... maar nu ff niet
pi_16683998
Dat was wel de domste actie van de avond. Hoe haal je het in je hoofd een kerstliedje te spelen op 28 januari??

Ik denk dat de wedstrijd wel spoedig zal worden ingehaald. Zowel Ajax als Heerenveen zijn Europees en nationaal uitgebekerd en dat schept ruimte in het programma. Ik neem dan ook aan dat het niet moeilijk zal zijn een datum te prikken voor de inhaalwedstrijd.

pi_16739639
quote:
Het wereldbeeld van dominee Van der Velde

Het moet natuurlijk in de strengste bewoordingen worden afgekeurd, maar toch: fijn dat ook Heerenveen nu supporters heeft die zo nu en dan eens gezellig een treinstel slopen.
Tot nu toe waren dit soort uitwassen het Asterix en Obelix-achtige dorp, een openluchtmuseum diep verscholen in de provincie Friesland, altijd bespaard gebleven. In Heerenveen bestonden de ouderwetse normen en waarden nog en werd fel verzet geboden tegen het oprukkende verderf (drugs, files, ongewone kapsels) uit de Randstad.
Oude vrouwtjes werden nog geholpen met oversteken, de mensen zeiden elkaar op straat netjes gedag en huisvrouwen schrobden één keer per week met groene zeep de stoep, als je de woordvoerders van de voetbalclub moest geloven, voorzitter Van der Velde en trainer De Haan.
Eén keer per veertien dagen begaven de dorpsbewoners zich naar het Abe Lenstra-stadion waar ze de tegenstanders onthaalden op een gastvrij applaus, braaf het Friese volkslied meezongen en de lokale helden aanmoedigden met woorden als hupen zet m op. Wie wilde weten hoe het er in Nederland in de jaren vijftig aan toe ging, moest naar Heerenveen.
Voor menigeen zal het daarom een schok zijn geweest dat supporters van Heerenveen zich zaterdag ernstig misdroegen, op weg naar een uitwedstrijd tegen Vitesse. Het bericht over de rellen voldeed aan alle eisen van het sjabloon dat al honderden keren in de kranten is afgedrukt, maar niet eerder met aanhangers van Heerenveen in de hoofdrol.

De supporters vernielden het interieur van een trein, stichtten brand en trokken veelvuldig aan de noodrem. Op station van Zwolle werden zes supporters aangehouden. De grote groep die door de politie werd teruggestuurd richting Leeuwarden, timmerde er in de trein op los.
Ik kom hier op door een interview met Riemer van der Velde dat deze week in Voetbal International staat. Van der Velde is al twintig jaar voorzitter van Heerenveen. Als cultuurbewaker van de club ziet hij er op toe dat spelers tijdig naar de kapper gaan.
Wie in Heerenveen gewoon doet, doet al gek genoeg. Wie ongewoon doet, is de klos. Dat was het geval toen een Zweedse speler, Abgar Barsom, begin dit seizoen weigerde naar de kapper te gaan en prompt naast het elftal werd gezet. Wat het verhaal minder sterk maakte, was dat deze Zweed er niet zo veel van kon.
Maar toch.
Van der Velde in de VI: Kousen omhoog, shirtje in de broek en wij willen niet dat er een paardenstaart voor de sponsornaam op de achterkant van het shirt hangt.
Hier werd ik al behoorlijk triest van. Wat het zo erg maakt, is dat Van der Velde zich gedraagt als de intolerante, aartsconservatieve dominee van een achtergebleven geloofsgemeenschap. Afwijkend gedrag is uit den boze.
Hij beklaagt zich er over dat niet-gelovigen het soms wagen kanttekeningen te plaatsen bij zijn regime: Wij in Heerenveen worden altijd een beetje belachelijk gemaakt omdat we hechten aan een representatieve outfit.

Vervolgens maakt Van der Velde behendig de stap naar het Nederlands elftal. Daar lopen spelers rond met tulbanden en bossen haar waar je een kerstboom van kunt maken. Nogmaals klagerig: En als je daar wat van zegt, krijg je als weerwoord dat wij het in Heerenveen allemaal niet begrijpen. Maar de rest van Nederland denkt er net zo over.
De rest van Nederland denkt er net zo over.
Nou, ik niet. Ik vind het eerlijk gezegd nogal verbijsterd dat een voorzitter van een provincieclub die toevallig, vanwege zijn vlotte babbel, een plaats heeft gekregen in de raad van toezicht van de KNVB, iets meent te moeten zeggen over de haardracht van voetballers als Clarence Seedorf en Edgar Davids.
Ik dacht echt dat de tijd dat oudere heren in een pak jongeren aanspraken over hun haardracht voorbij was, maar in Heerenveen bestaat het allemaal nog. (Liever langharig dan kortzichtig, zeiden ze in de jaren zestig).
Als Van der Velde ook nog eens zegt dat het voor hun eigen bestwil is, voel ik huivering. Klagend over het gedrag van drie internationals, Davids, Seedorf en Frank de Boer, stelt hij voor dat de KNVB hulp moet gaan bieden. Nadat hij heeft vastgesteld dat De Boer boos wordt als hij wordt bekritiseerd, zegt Van der Velde: Als ik dergelijke reacties hoor, dan vraag ik me wel eens af of het niet mogelijk is door begeleiding via of vanuit de KNVB de jongens hulp te bieden ter verkrijgen van een reëel zelfbeeld.
En dan maar klagen dat de KNVB de raad van toezicht niet serieus neemt. Misschien kan de KNVB hem, voor zijn eigen bestwil, hulp bieden bij het verkrijgen van een reëel wereldbeeld.

Als Friese supporter het interieur van een trein in elkaar beuken, komt dat omdat in Heerenveen eindelijk de jaren zestig zijn aangebroken. Ze hebben genoeg van het paternalistische gedrag van dominee Van der Velde

Paul Onkenhout


www.volkskrant.nl
pi_16881347
Heerenveen neemt met ingang van volgend seizoen FC Jokerit over, en noemt het

Heerenveen Helsinki

De club moet een seizoen later mee doen aan de Scandinavian League, een topliga van Zweedse, Finse en Noorse clubs.

hoor ik in de verte Cruoninga SC Scandinavie roepen?

pi_16885021
Project schijnt alweer niet door te gaan...
pi_16885280
Fraai stukje van Onkenhout. Ben het niet vaak eens, maar deze keer 100%!
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_16885286
Klopt dat op 25-2-2004 de inhaalwedstrijd is van Heerenveen - Ajax?
History can't change the past, the future can.
pi_16885331
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 17:02 schreef Burner2000 het volgende:
Klopt dat op 25-2-2004 de inhaalwedstrijd is van Heerenveen - Ajax?
Ja.
pi_16885447
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 17:04 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ja.


Dat wordt een zware week. De zaterdags moeten ze uit naar NEC.
History can't change the past, the future can.
pi_16885635
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 17:08 schreef Burner2000 het volgende:

[..]

Dat wordt een zware week. De zaterdags moeten ze uit naar NEC.


Heerenveen ontvangt die zaterdag PSV, dus niet zeuren over een zware week!
pi_16885912
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 17:14 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Heerenveen ontvangt die zaterdag PSV, dus niet zeuren over een zware week!


Waar zie je mij over zeuren Ik zeg alleen dat het een zware week wordt.
Een week loopt bij mij van zondag t/m zaterdag. Ajax en NEC zijn niet de makkelijkste ploegen om te verslaan.
History can't change the past, the future can.
pi_16886367
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 14:59 schreef MaxPower het volgende:
Heerenveen neemt met ingang van volgend seizoen FC Jokerit over, en noemt het

Heerenveen Helsinki

De club moet een seizoen later mee doen aan de Scandinavian League, een topliga van Zweedse, Finse en Noorse clubs.

hoor ik in de verte Cruoninga SC Scandinavie roepen?


Ik roep niks...
Heb niks tegen Scandinavie, is Noorderlijk. Gronings prov. vlag heeft ook iets afgeleid van de Deense ofzo. Een verhaal wat ik niet verder ken.

Heeft Jokerit trouwens niet iets van een harde kern wat hun naam niet verloren wil zien gaan ofzo??

Wel een opzienbarend bericht trouwens.

pi_16886491
Fledderus verhuurd. Zonde?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_16886799
Fledderus komt wel terug, goeie zaak dit.

Dat van Jokerit is een broodje aap.

pi_16886867
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 17:57 schreef SCH het volgende:
Fledderus komt wel terug, goeie zaak dit.

Dat van Jokerit is een broodje aap.


Er staat een stuk over in de Leeuwarder Courant op pagina 10.
History can't change the past, the future can.
pi_16898937
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 17:57 schreef SCH het volgende:

Dat van Jokerit is een broodje aap.


Het verhaal gaat niet door. Dat is wat anders dan een broodje aap.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 17:39:53 #217
30919 mitt
Michael Corleone
pi_16949589
Johan Hansma
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] &lt;@Daggla&gt; ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  zaterdag 7 februari 2004 @ 22:56:45 #218
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_16999450
Ik vond Foppe wel vermakelijk bij Studio Sport.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_17059930
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 22:56 schreef Eilanden het volgende:
Ouderwets avondje NAC
En volgens de BBC zater er 40300 op de tribune.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_17060385
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:03 schreef zjroentje het volgende:

[..]

En volgens de BBC zater er 40300 op de tribune.


Ik telde voor 26001 natuurlijk.
pi_17068490
Foppe maakt dus toch spelers beter: Hansson terug in de nationale ploeg van Zweden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_17161332
Net in het supportersblad een verhaal gelezen over die tweeling: Henrico en Marcel (?) Dost - als ik de namen goed heb tenminste. Was alweer een tijdje geleden dat ik wat van ze hoorde. Ze zitten inmiddels bij de A1, hebben zich beide ontwikkeld tot verdedigers en spelen bij Oranje.

Kunnen we nog wel eens behoorlijk wat plezier van hebben. Destijds aasde de halve HCE op de broertjes.

pi_17161670
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 23:58 schreef SCH het volgende:
Kunnen we nog wel eens behoorlijk wat plezier van hebben. Destijds aasde de halve HCE op de broertjes.
Ja het rechterrijtje
Let yourself go and enjoy the bassline...
pi_17166745
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 23:58 schreef SCH het volgende:
Net in het supportersblad een verhaal gelezen over die tweeling: Henrico en Marcel (?) Dost - als ik de namen goed heb tenminste. Was alweer een tijdje geleden dat ik wat van ze hoorde. Ze zitten inmiddels bij de A1, hebben zich beide ontwikkeld tot verdedigers en spelen bij Oranje.

Kunnen we nog wel eens behoorlijk wat plezier van hebben. Destijds aasde de halve HCE op de broertjes.


Dost & Dost, klinkt als een mooi centraal duo.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_17218748
Afscheid Hans Vonk: 'Het is mooi geweest'

HEERENVEEN - Hans Vonk stopt na dit seizoen bij SC Heerenveen. De 34-jarige doelman vindt het na acht seizoenen ,,mooi geweest, en dat kan zeer letterlijk opgevat worden''. Vonk speelde zaterdag - onopgemerkt - zijn 250ste competitieduel voor Heerenveen.
Zijn vertrek betekent niet dat Vonk wil stoppen als profkeeper. ,,Als er een goede club komt, wil ik nog graag één of twee jaar doorgaan. Ik sta open voor alles. Ik denk dat ik nog best twee seizoenen mee kan in de eredivisie, maar de rol als tweede keeper bij een mooie buitenlandse club is ook een optie.''

Hans Vonk is op zijn gevoel afgegaan. ,,Ik heb straks acht fantastische seizoenen bij Heerenveen gehad. De club heeft mij veel gegeven, daar ben ik ontzettend dankbaar voor. Ik vóel dat het nu tijd is om afscheid te nemen. Het is klaar. Zie het ook een beetje als het afscheid van 'mijn' generatie. Foppe stopt, Johan Hansma, ik. Prima zo.''

Vonk heeft in Heerenveen (,,We blijven hier wonen'') een aflopend contract. Ook al zou de club hem een nieuwe aanbieding doen, zijn besluit staat vast. ,,Dat ik blijf is uitgesloten. Ik zou als soort begeleider van Boy Waterman kunnen fungeren, maar ik vind mezelf niet zo geschikt voor die rol.''

De doelman beseft dat de kans bestaat dat zich geen club meldt. ,,Dan ga ik aan de slag bij Friesland Lease in Drachten. Ik werk daar nu al een middag per week en dat bevalt goed. Ik vind het ook helemaal niet erg om te werken, ik móet zelfs iets doen, want ik kan niet thuis zitten.''

,,Maar ik ga er van uit dat ik nog wel ergens twee jaar keepen kan. Natuurlijk heb ik me afgevraagd of clubs nog wel zitten te wachten op Hans Vonk. Ik denk het wel. Fysiek heb ik geen problemen en mijn 'cv' ziet er niet slecht uit. Het is uiteraard wel belangrijk dat ik dit seizoen goed afmaak.''

De in Zuid-Afrika geboren Hans Vonk debuteerde in 1988 voor RKC in de Nederlandse eredivisie. ,,Fortuna won, ik weet nog goed dat ik al na een kwartier naar adem stond te happen.'' Via Wageningen, Den Bosch en RKC kwam hij in 1996 bij Heerenveen als opvolger van Aldo Swager. Die had, samen met Carlo l'Ami, het seizoen ervoor 68 goals moeten incasseren.

Vonk speelde zoals gemeld zaterdag zijn 250ste competitiewedstrijd voor Heerenveen. De eerste op 21 augustus '96, Twente won met 1-3. Hij miste slechts acht duels; eenmaal vanwege de geboorte van zoon Tieme, de overige keren vanwege interlands. Vonk speelde voor Heerenveen een bekerfinale, zes wedstrijden in de Champions League, zes duels in de strijd om de UEFA Cup en zes series in de Intertoto.

In de 250 competitieduels kreeg hij 324 doelpunten tegen. Tachtig keer hield hij zijn doel schoon, waarvan zestien keer in het seizoen 2001-2002, toen Heerenveen met 26 tegengoals de minst gepasseerde defensie van Nederland had. Opvallend is dat Hans Vonk tegen zijn oude club RKC zeven keer de nul hield. Feyenoord wist zes keer niet tegen hem te scoren.

Met Zuid-Afrika was Hans Vonk actief op het WK '98 en aanwezig op het WK van 2002. Voorts was hij doelman in twee eindrondes van de Afrika Cup. ,,De hoogtepunten volgden zich in snel tempo op. Als je het zo de revue laat passeren, is het allemaal prachtig geweest.''

pi_17218790
8 duels missen in 8 seizoenen, mooi gemiddelde
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_17218957
Wauw - misschien dat Boy Waterman dan nu kan doorbreken. Het is prachtig dat Hans zoveel wedstrijden heeft gespeeld, nadeel is wel dat zijn opvolger weinig ervaring heeft kunnen opdoen.

Zou Hans nog ergens aan de bak komen?

pi_17218989
Denk het wel...
34 is niet zo gek oud voor een keeper

Misschien wil Manchester City em wel hebben...

'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_17219023
Zijn ze bij Heerenveen racistisch? Aan de selectie te zien zou je dit haast wel denken. Nagenoeg allemaal scandinaviers, blonde mannen met bij voorkeur korthaar. Scandinaviers staan ook nog eens bekend om hun arische uitstraling. Denneboom vanwege een conflict de laan uit wordt gestuurd. En verder zie je er nagenoeg nooit kleurlingen.......
Let yourself go and enjoy the bassline...
pi_17219052
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:12 schreef Speed1971 het volgende:
Zijn ze bij Heerenveen racistisch? Aan de selectie te zien zou je dit haast wel denken. Nagenoeg allemaal scandinaviers, blonde mannen met bij voorkeur korthaar. Scandinaviers staan ook nog eens bekend om hun arische uitstraling. Denneboom vanwege een conflict de laan uit wordt gestuurd. En verder zie je er nagenoeg nooit kleurlingen.......
Ja het zijn gewoon vette racisten daar
pi_17219081
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:12 schreef Speed1971 het volgende:
Zijn ze bij Heerenveen racistisch? Aan de selectie te zien zou je dit haast wel denken. Nagenoeg allemaal scandinaviers, blonde mannen met bij voorkeur korthaar. Scandinaviers staan ook nog eens bekend om hun arische uitstraling. Denneboom vanwege een conflict de laan uit wordt gestuurd. En verder zie je er nagenoeg nooit kleurlingen.......
Blinde Je vergat een smiley.

Kito is zo donker als het maar kan zijn, Said Bakatti heeft Marokkaanse roots, Boy Waterman heeft een gezellig kleurtje.
En Denneboom speelt ws. volgend seizoen gewoon weer mee.

Maar we zijn uiteraard hartstikke racistisch.

pi_17219153
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Blinde Je vergat een smiley.

Kito is zo donker als het maar kan zijn, Said Bakatti heeft Marokkaanse roots, Boy Waterman heeft een gezellig kleurtje.
En Denneboom speelt ws. volgend seizoen gewoon weer mee.

Maar we zijn uiteraard hartstikke racistisch.


Je kan de feiten niet ontkennen. Tel daarbij op dat er een blanke Zuid-Afrikaan in het doel staat. En de vraag is toch wel enigszins logisch......
Let yourself go and enjoy the bassline...
pi_17219215
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:17 schreef Speed1971 het volgende:

[..]

Je kan de feiten niet ontkennen. Tel daarbij op dat er een blanke Zuid-Afrikaan in het doel staat. En de vraag is toch wel enigszins logisch......


Ben je dom of doe je alsof?

Vonk is toevallig in Zuid-Afrika geboren. Altijd Nederlander geweest totdat hij 'n kans kreeg om als Zuidafrikaan naar het WK te gaan....

Verder snap ik de link niet helemaal tussen racisme, het wegsturen van de opstandige Denneboom en de doelman die in Zuid-Afrika geboren is.

pi_17219216
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:17 schreef Speed1971 het volgende:

[..]

Je kan de feiten niet ontkennen. Tel daarbij op dat er een blanke Zuid-Afrikaan in het doel staat. En de vraag is toch wel enigszins logisch......


Meen je dat nou serieus? Of zit je me nou een beetje te godenzonen

De feiten zijn dat er enorm veel gekleurde mensen bij Heerenveen spelen, een paar in het eerste, de rest bij de lagere teams. Dat zouden echt racisten toch niet toestaan lijkt me.

pi_17219251
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Meen je dat nou serieus? Of zit je me nou een beetje te godenzonen

De feiten zijn dat er enorm veel gekleurde mensen bij Heerenveen spelen, een paar in het eerste, de rest bij de lagere teams. Dat zouden echt racisten toch niet toestaan lijkt me.


Heb jij de wedstrijd van afgelopen weekend gezien.......?
Let yourself go and enjoy the bassline...
pi_17221512
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:21 schreef Speed1971 het volgende:

[..]

Heb jij de wedstrijd van afgelopen weekend gezien.......?


Niet live nee. Maar ben je racistisch als je tegen Willem II alleen blanke spelers opstelt?
pi_17225745
Hans Vonk weg is een zegen voor Heerenveen. Helemaal als ze er een betere keeper voor terug kunnen halen, Aerts ofzo.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_17225818
quote:
Op maandag 16 februari 2004 13:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Niet live nee. Maar ben je racistisch als je tegen Willem II alleen blanke spelers opstelt?


Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ze bij Heerenveen denken dat de blanken wel kunnen winnen van WillemII
Let yourself go and enjoy the bassline...
pi_17225829
quote:
Op maandag 16 februari 2004 16:06 schreef methodmich het volgende:
Hans Vonk weg is een zegen voor Heerenveen. Helemaal als ze er een betere keeper voor terug kunnen halen, Aerts ofzo.
Aerts? Maak je een grapje? Het wordt wel tijd dat Vonk weggaat maar een zegen? Ik hoop eerlijk gezegd op Waterman.
pi_17226462
quote:
Op maandag 16 februari 2004 16:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Aerts? Maak je een grapje? Het wordt wel tijd dat Vonk weggaat maar een zegen? Ik hoop eerlijk gezegd op Waterman.


Waterman zou kunnen, maar Brian van Loo lijkt me logischer.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_17232830
quote:
Op maandag 16 februari 2004 16:26 schreef methodmich het volgende:

[..]

Waterman zou kunnen, maar Brian van Loo lijkt me logischer.


Het zal Van Loo wel worden maar er zijn nog wel wat opties: Stekelenburg bijvoorbeeld, al kan je dan misschien net zo goed Waterman er meteen neer zetten.
pi_17241145
quote:
Op maandag 16 februari 2004 19:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Het zal Van Loo wel worden maar er zijn nog wel wat opties: Stekelenburg bijvoorbeeld, al kan je dan misschien net zo goed Waterman er meteen neer zetten.


Stekelenburg zou kunnen maar Waterman is niet zo goed als Stekelenburg. Verder heeft Stekelenburg natuurlijk veel meer ervaring dan Waterman. Maar Stekelenburg is geen optie voor de lange termijn.....Dus die zal het wel niet worden
Let yourself go and enjoy the bassline...
pi_17372256
Dit topic mag na gisteren ook wel weer eventjes omhoog. Kunnen we hier ongestoord over het briljante spel van heerenveen lullen.

Enne, om in te haken op de discussie hierboven: Waterman maar een kans geven volgend seizoen... één zwaluw maakt nog geen zomer, maar de voortekenen zijn veelbelovend.
  donderdag 26 februari 2004 @ 13:01:20 #245
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_17372331
Maar hebben ze dat bij Heerenveen niet al hardop uitgesproken dat Waterman volgend seizoen 1e keeper wordt?
pi_17372380
Min of meer ja. Maar daar moet Gert Jan het nog wel mee eens zijn denk ik.
pi_17372464
HUP HEERENVEEN
  donderdag 26 februari 2004 @ 13:13:52 #248
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_17372585
quote:
Op maandag 16 februari 2004 12:12 schreef Speed1971 het volgende:
Zijn ze bij Heerenveen racistisch? Aan de selectie te zien zou je dit haast wel denken. Nagenoeg allemaal scandinaviers, blonde mannen met bij voorkeur korthaar. Scandinaviers staan ook nog eens bekend om hun arische uitstraling. Denneboom vanwege een conflict de laan uit wordt gestuurd. En verder zie je er nagenoeg nooit kleurlingen.......
En dan heb je het nog niet over de supporters gehad.

Kijk alleen al naar SCH, ik bedoel; hoe-rechts-kun-je-zijn?

SCH is zo rechts dat ie bijna aan de linkerkant weer uitkomt!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_17372651
Speed is weer goed bezig
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_17373403
Boy Waterman is mijn chocoladeprinsje Om op te vreten
  donderdag 26 februari 2004 @ 13:56:41 #251
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_17373445
Jammer voor Heerenveen dat ze eindelijk van PSV en Ajax winnen maar dan niet zo dicht erachter staan. Paar jaar terug was het precies andersom.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_17374282
Gefeliciteerd. Vette wedstrijd hoor. Was in het stadion en bij de 4-1 mocht ik bij een aantal Heerenveen-supporters op de schouders. Erg gelachen ondanks de slachting van Ajax. Maar het is altijd gezellig in Heerenveen en daar was gisteravond geen uitzondering op.

Jammer dat heerenveen het te vaak laat afweten in uitwedstrijden......
Let yourself go and enjoy the bassline...
pi_17374412
Gefeli dan maar
pi_17374539
Dank dank dank u
pi_17375417
Zat je op de Oosttribune Speed? Hoorde in het begin van de wedstrijd nog een aantal ajacieden op die tribune dapper meezingen met het uitvak. Bij de 2-0 gingen een man of 4 al naar huis, met het nodige duw- en trekwerk...
  Trouwste user 2022 donderdag 26 februari 2004 @ 16:07:35 #256
7889 tong80
Spleenheup
pi_17375850
Gefeliciteerd.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_17376882
Na rust was Heerenveen erg sterk, dus verdienden ze de zege wel.

Ik klamp me maar vast aan het feit dat Ajax in kampioensjaren recentelijk altijd wordt geslacht in Heerenveen.

Laat die Väyrynen maar komen trouwens.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 26 februari 2004 @ 20:56:59 #258
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_17381478
Bij AT5 was vanavond nog een kort interviewtje met Knopper en Waterman.
Knopper zei dat hij bij zijn doelpunt tegen PSV toch even eraan dacht dat hij Ajax hielp, en dat hem dat wel beviel Zijn doelpunt van gisteren, dat was niet helemaal duidelijk wat hij ervan vond
Knopper zei ook nog dat het verhaal van de NOS niet klopt dat hij weg zou gaan: hij weet (nog) van niets.

En Waterman kwam mij wel als een goeie gast over.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_17381535
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 20:56 schreef Againzender het volgende:
Zijn doelpunt van gisteren, dat was niet helemaal duidelijk wat hij ervan vond
Zijn manier van juichen zei anders genoeg.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_17384425
Waterman heeft bij mij nog op school gezeten. Hij was meer met voetbal dan met school bezig.

Wat was de 1e helft saai om te kijken. Bijde kanten passief voetbal Maar gelukkig heeft Heerenveen de 2e helft het publiek vermaakt.
History can't change the past, the future can.
pi_17384798
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 20:56 schreef Againzender het volgende:
Knopper zei ook nog dat het verhaal van de NOS niet klopt dat hij weg zou gaan: hij weet (nog) van niets.
Interessant, kan ik dat ergens terugvinden?
pi_17385125
http://www.nos.nl/sport/a(...)tajaxoverdeknie.html

[ Bericht 56% gewijzigd door Burner2000 op 26-02-2004 23:42:43 (java link weg :() ]
History can't change the past, the future can.
pi_17386283
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 23:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Interessant, kan ik dat ergens terugvinden?
Jij hebt toch overal contacten SCH
Let yourself go and enjoy the bassline...
pi_17388312
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 01:09 schreef Speed1971 het volgende:

[..]

Jij hebt toch overal contacten SCH
Yep, ik reken zelfs Fokkertjes daartoe
pi_17388432
ga je elke x naar friesland voor de wedstrijden van heereveen SCH??
pi_17388574
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 09:23 schreef Tigger1968 het volgende:
ga je elke x naar friesland voor de wedstrijden van heereveen SCH??
Nopez, ik heb geen seizoenskaart en wil er ook geen. Ik ga regelmatig naar uitwedstrijden en sporadisch naar thuiswedstrijden, bezoek gemiddeld tussen de 10-15 wedstrijden per jaar - dat is voor thuis ook net leuk
  vrijdag 27 februari 2004 @ 11:41:33 #267
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_17390370
Hoe is het gesteld met de uitbreiding? zijn daar ook ergens fotos van te vinden?

OJAAJOH?
pi_17391405
op http://www.feanfans.nl staat een uitgebreide fotoreportage.
  donderdag 4 maart 2004 @ 20:25:18 #269
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_17501558
quote:
De Haan: "Voetballers zijn stom"

Gepubliceerd op donderdag 04 maart 2004

Tijdens een sponsoravond bij zijn oude amateurclub ACV veegde Heerenveen-trainer Foppe de Haan de vloer aan met de houding van de moderne voetballers. Ze zijn dom, meent het 60-jarige boegbeeld van de Friese club.
"Het gros van de profvoetballers, zeg maar zo'n driekwart, is gewoon stom. Omdat ze niet echt met hun vak bezig zijn. Ze willen niet investeren in hun ontwikkeling, willen veel dingen die wij als trainers aangeven simpelweg niet oppikken", tekende het Dagblad van het Noorden op uit de mond van De Haan.

Toch zijn er volgens de Heerenveen-trainer wel een paar uitzonderingen te noemen. Jon Dahl Tomasson, Ruud van Nistelrooij, Petter Hansson, Mika Väyrynen en Tieme Klompe waren wel bereid om na de training wat langer te blijven en wat extra te oefenen.

"Maar neem een jongen als Radoslav Samardzic. Tegen hem zei ik ook wel eens: 'Sammy, zou je niet nog even wat dribbels doen'. Nee dus. Ja, en zo iemand zat dus driekwart van zijn tijd bij Feyenoord op de bank", aldus De Haan, die een dergelijke houding tekenend noemt voor het hedendaagse voetbal.

Bron: Dagblad van het Noorden
Foppe begint te rellen.
Dat is jammer, een crisis zo kort voor zo'n belangrijke wedstrijd
Feijenoord zal wel goede zaken doen komend weekend tegen een verdeeld Heerenveen.
Life is what you make it.
  donderdag 4 maart 2004 @ 22:19:19 #270
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_17504023
Het is jammer dat Foppe weggaat.
Hopelijk beleeft hij een mooi laatste optreden in de Kuip. Ik hou het op 2-4
Let yourself go and enjoy the bassline...
pi_17579472
HUP HEERENVEEN

KAMPIOENE.....................................
pi_17579607
Huh? Crisis bij Heerenveen?

*lucifersch pakt*
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_17579650
Het zal toch wat zijn: een rel om dat een trainer zegt dat voetballers dom zijn...............
Straks beweert ie nog dat het gras groen is...............
  maandag 8 maart 2004 @ 18:24:17 #274
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_17579702
quote:
Op maandag 8 maart 2004 18:21 schreef SCH het volgende:
Het zal toch wat zijn: een rel om dat een trainer zegt dat voetballers dom zijn...............
Straks beweert ie nog dat het gras groen is...............
Waar wil je nou weer heen SCH? Foppe is een ouwe flop uit die maar wat roept natuurlijk. Heeft hij met alle spelers gewerkt dan? Nee....dus.......smoel!
Let yourself go and enjoy the bassline...
pi_17579731
Spuit11. Foppe heeft gewoon gelijk, dat weet je best. Wou jij beweren dat er bij Ajax slimme spelers zitten dan?

Nee, hij heeft gewoon gelijk en hij is in de positie om dat soort dingen te zeggen.
pi_17580206
Van der Sar bewees het gelijk van Foppe een aantal weken geleden prachtig in Studio Voetbal.
  maandag 8 maart 2004 @ 18:48:37 #277
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_17580240
quote:
Op maandag 8 maart 2004 18:25 schreef SCH het volgende:
Spuit11. Foppe heeft gewoon gelijk, dat weet je best. Wou jij beweren dat er bij Ajax slimme spelers zitten dan?

Nee, hij heeft gewoon gelijk en hij is in de positie om dat soort dingen te zeggen.
Kontkorst!
Tuurlijk heeft hij gelijk. Maar ik vond het een beetje aandoenlijk dat jij een discussie opgang wou brengen en daarom gaf ik die reactie..................zie ook post-icoontje...........
Let yourself go and enjoy the bassline...
pi_17599943
Zaterdag maar even het altijd lastige Volendam oprollen
  dinsdag 9 maart 2004 @ 16:58:37 #279
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_17601688
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 15:55 schreef anoukforza het volgende:
Zaterdag maar even het altijd lastige Volendam oprollen
Ik hoop het ook. Je weet immers wat ze zeggen over een goede generale
pi_17603157
Krijgt een goed vervolg?
pi_17603365
Krijgt een BETER vervolg dacht ik zo...
  dinsdag 9 maart 2004 @ 20:52:44 #282
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_17607353
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:06 schreef anoukforza het volgende:
pi_17611202
Cruoninga

Gaan we naar elkaar zwaaien vrijdag?
  woensdag 10 maart 2004 @ 00:23:43 #284
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_17613029
Uiteraard. Daar hebben we toch onze vlaggetjes voor?
pi_17615500
Met welke vlag ga jij zwaaien dan?
pi_17616822
Ga es ff lekker MSN-en met z'n twee-en...!
pi_17618277
Zal ik doen MAXPOWER.....

Speed1971, ik viel bijna van mn stoel bij het lezen van jouw

>>Zijn ze bij Heerenveen racistisch? Aan de selectie te zien zou je dit haast wel denken. Nagenoeg allemaal scandinaviers, blonde mannen met bij voorkeur korthaar. Scandinaviers staan ook nog eens bekend om hun arische uitstraling. Denneboom vanwege een conflict de laan uit wordt gestuurd. En verder zie je er nagenoeg nooit kleurlingen.......<<

Heerenveen rasistisch?? Kom nou toch!! Alsof Denneboom te laan uit is gestuurd omdat hij een donkere huidskleur heeft! Nagenoeg allemaal scandinaviers met blonde manen en bij voorkeur kort haar?? van onze scandi's hebben alleen Mika Vayrynen, Erik Edman, Petter Hansson en Jesper Hakansson blond haar. Dan zijn er maar 4 in de selectie. En van die 4 hebben er maar 2 (half)lang haar, Edman en Vayrynen.
Tevens heeft Heerenveen al een speler gecontracteerd voor volgend seizoen, Ugur Yildirim. Niet echt een prototype ''arier'' of wel? Heerenveen is een voetbalclub, geen extreem rechtse vereniging.
  donderdag 11 maart 2004 @ 00:32:46 #288
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_17636647
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 00:23 schreef Cruoninga het volgende:
Uiteraard. Daar hebben we toch onze vlaggetjes voor?
Hehehe,

Doet me denken aan de wedstrijd FC-Grunn - It Fean een aantal jaren geleden. Kreeg ik van een steward een vlaggetje van ANOZ?, destijdse sponsor, in de handen gedrukt. Uiteraard beleefd geweigerd en teruggegeven.

Het commentaar van de man: Oh, doe bist veur die vijand? of zoiets...

Geweldig. De uitslag overigens : 1-4 of was 't 1-5?

Anyway ik ben present de 19e.

J.
You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_17639330
Me 2, in het uitvak
pi_17641293
Die vlaggatjes waar jij het over hebt zijn op een hoop in de fik gegaan, Juan Zueco. En waren echt niet allemaal voor de vijand.
Uiteraard heb ik het ook over wat ander soort exemplaren
pi_17641559
Foppe blijft mooi in Nederland..

Gullit opvolgen.
pi_17643596
Foppe bondscoach van Jong Oranja, super! Gaat ie dan ook mee naar het EK. Lijkt me lachen Foppe als assistent van Dick en Willem.
...drop it like it's hot...
pi_17647014
Foppe gaat al mee naar het EK geloof ik, bij de tv...
pi_17649058
Ohw Jolly

Foppe op TV
pi_17671475
HUP Heerenveen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

We gaan voor de derde plek, al ga ik nog steeds uit van het kampioenschap
pi_17671883
haha, mijn Groningse (!!) leraar zei gisteren tegen me dat Heerenveen nu maar voor het kampioenschap moest gaan!!
pi_17697371
Overwinning moest van ver komen vandaag... met dit voetbal wurdt ut niks vrijdag

Vrijdag veel sfeer van beide supportersgroepen, avondwedstrijd, maar slecht voetbal. Zal wel weer 1-0/1-1/0-1 worden.
  zondag 14 maart 2004 @ 04:46:51 #298
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_17702768
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 22:38 schreef MaxPower het volgende:
met dit voetbal wurdt ut niks vrijdag
Maak je maar geen zorgen hoor. Je speelt tegen FCG. Denk niet dat jullie ons overtreffen in slecht spel. Vrijdag heb je al zo goed als in je zak. Stelletje kut mongoli bij FCG.
pi_17740245
quote:
Op zondag 14 maart 2004 04:46 schreef Cruoninga het volgende:
Stelletje kut mongoli bij FCG.
Wat en zelf kennis
. X X X X X L
pi_17806800
nog 24 uur en 22 minuten:D
pi_17807099
VØL.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  donderdag 18 maart 2004 @ 19:20:06 #302
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')