abonnement Unibet Coolblue
pi_13143700
TS begint. Als je een zelf gecompileerde cd iemand cadeau voor een verjaardag (naast een financiële bijdrage uiteraard) moet je dan je compilatie aanpassen aan iemands muzieksmaak of mag het ook een visitekaartje van je eigen voorkeur zijn dat je kenbaar wil maken?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_13143716
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 17:59 schreef teknomist het volgende:
TS begint. Als je een zelf gecompileerde cd iemand cadeau voor een verjaardag (naast een financiële bijdrage uiteraard) moet je dan je compilatie aanpassen aan iemands muzieksmaak of mag het ook een visitekaartje van je eigen voorkeur zijn dat je kenbaar wil maken?
aanpassen, anders heeft ie er ruk aan.
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
pi_13143757
Je moet natuurlijk wel een ceedee maken met muziek die die persoon leuk vind. Want zeg nou zelf, als jij een ceedee hebt waar allemaal nummers op staan die je niet leuk vindt, ga je die dan luisteren?
Save Water, Drink Beer
pi_13143777
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 18:02 schreef Kikke het volgende:
Je moet natuurlijk wel een ceedee maken met muziek die die persoon leuk vind. Want zeg nou zelf, als jij een ceedee hebt waar allemaal nummers op staan die je niet leuk vindt, ga je die dan luisteren?
Ik krijg er ook wel eens een cd, waarvan ik denk: wat moet ik er mee? Maar van de andere kant is het wel leuk om je te verdiepen in iemands muzikale smaak. Dat is immers een reflectie van die persoon zelf.

Bovendien, je laat ook zien dat je moeite hebt gedaan voor iemand.

“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_13143780
Kan eigenlijk allebei als je het mij vraagt
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_13143786
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 18:02 schreef Kikke het volgende:
Je moet natuurlijk wel een ceedee maken met muziek die die persoon leuk vind. Want zeg nou zelf, als jij een ceedee hebt waar allemaal nummers op staan die je niet leuk vindt, ga je die dan luisteren?
onderzetters zijn ook heel handig om te hebben hoor
Like a No. 2 pencil I always got a point *
Voel Me Sexueel Geïmiteerd ...
pi_13143800
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 18:03 schreef teknomist het volgende:

[..]
Bovendien, je laat ook zien dat je moeite hebt gedaan voor iemand.


Dat laat je des te meer zien door je te verdiepen in zijn/haar smaak.
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
pi_13143816
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 18:04 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

Dat laat je des te meer zien door je te verdiepen in zijn/haar smaak.


Laat het dan een hint zijn
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_13143836
lijkt me duidelijk, een dubbel cd
pi_13143855
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 18:07 schreef Ingridh007 het volgende:
lijkt me duidelijk, een dubbel cd
Winkels zijn dicht en heb geen dubbele cd-hoesjes in huis
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_13143860
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 18:07 schreef Ingridh007 het volgende:
lijkt me duidelijk, een dubbel cd
Makkelijke oplossing
Save Water, Drink Beer
pi_13143870
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 18:08 schreef teknomist het volgende:

[..]

Winkels zijn dicht en heb geen dubbele cd-hoesjes in huis


2 hoesjes en secondelijm?
Like a No. 2 pencil I always got a point *
Voel Me Sexueel Geïmiteerd ...
pi_13143898
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 18:08 schreef N-I-X het volgende:

[..]

2 hoesjes en secondelijm?


Prutswerk Maar enfin, terug naar vraagstelling.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 15 september 2003 @ 17:04:34 #14
30877 QnmS
Sandra ForEver
pi_13185059
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 17:59 schreef teknomist het volgende:
TS begint. Als je een zelf gecompileerde cd iemand cadeau voor een verjaardag (naast een financiële bijdrage uiteraard) moet je dan je compilatie aanpassen aan iemands muzieksmaak of mag het ook een visitekaartje van je eigen voorkeur zijn dat je kenbaar wil maken?
Waarom nog 's uiteraard een financieële bijdrage ? Een cadeau is dat dan een soort afkoopregeling of een oprechte blijk van waardering ?

Wanneer ik voor iemand de moeite neem om een CD samen te stellen, met hoesjes etc, is dat sowiezo al zo persoonlijk dat een financiëel cadeautje als extra daar (voor mij) alleen maar zwaar afbreuk aan doet.

Ook omgekeerd heb ik 10x liever iets dat speciaal voor mij is gemaakt, ook al is het een waardeloos (maar door het persoonlijke: onbetaalbaar) prul. Daar spreekt uit dat die ander voor mij zich de nodige moeite heeft getroost om zich voor mij in te te leven. Zelfs al is de muziek niet direct mij smaak.

Het cadeau dat ik ontvang moet natuurlijk wel passen bij de situatie en de relatie tussen ons aanduiden. Geld afruilen doe ik zowiezo al niet.

Een liefdescollage ontvangen van zomaar een collega zou ik op z'n minst verwarrend en ergens beschamend vinden.
Hetzelfde wanneer ik als cadeau van m'n vriendin FF snel ¤25,- cash uit de huishoudpot zou krijgen.
Ook niet passend is wanneer je bijv. van je baas als cadeau een bic-pen zou krijgen .
Geef dan niets en hou het bij een woordje of een kaartje.

Go with the Flow blocking Your way and be Nice
  maandag 15 september 2003 @ 18:29:39 #15
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13187195
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 17:59 schreef teknomist het volgende:
TS begint. Als je een zelf gecompileerde cd iemand cadeau voor een verjaardag (naast een financiële bijdrage uiteraard) moet je dan je compilatie aanpassen aan iemands muzieksmaak of mag het ook een visitekaartje van je eigen voorkeur zijn dat je kenbaar wil maken?
Is de CD een cadeautje voor iemand anders of is het een uithangbord van jezelf?

Denk je dat degene die je het cadeautje (of het uithangbord) cadeau doet er blij verrast mee zal zijn?

Met het antwoord dat je zelf op beide vragen geeft kun je tot een aardig besluit komen.
Suc6

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  maandag 15 september 2003 @ 18:39:29 #16
20741 generalist
Watch me do it!
pi_13187417
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 17:59 schreef teknomist het volgende:
<knip>
een visitekaartje van je eigen voorkeur zijn dat je kenbaar wil maken?
Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')