abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_13087890
Ik vraag me iets af.

Als je een auto hebt met het stuur aan de andere kant, zitten de versnellingen dan in spiegelbeeld? En zit de hendel voor de richtingaanwijzer dan ook rechts ipv links?

pi_13087920
quote:
Op donderdag 11 september 2003 09:01 schreef Conflict het volgende:
Ik vraag me iets af.

Als je een auto hebt met het stuur aan de andere kant, zitten de versnellingen dan in spiegelbeeld? En zit de hendel voor de richtingaanwijzer dan ook rechts ipv links?


En je power knop voor je radio dan rechts i.p.v links? Even zoeken op google, brb

[Dit bericht is gewijzigd door Batsies op 11-09-2003 09:08]

E-?
pi_13087925
Volgens mij is de rest compleet gelijk.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_13087933
quote:
Op donderdag 11 september 2003 09:01 schreef Conflict het volgende:
Ik vraag me iets af.

Als je een auto hebt met het stuur aan de andere kant, zitten de versnellingen dan in spiegelbeeld? En zit de hendel voor de richtingaanwijzer dan ook rechts ipv links?


nee

hooi Conflict btw

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_13087936
lijkt me sterk conflict
geen gezeik
pi_13087940
quote:
Op donderdag 11 september 2003 09:05 schreef vosss het volgende:

[..]

nee

hooi Conflict btw


Hoi vosss, geef eens een duidelijk antwoord!
pi_13087941
quote:
Op donderdag 11 september 2003 09:01 schreef Conflict het volgende:
Ik vraag me iets af.

Als je een auto hebt met het stuur aan de andere kant, zitten de versnellingen dan in spiegelbeeld? En zit de hendel voor de richtingaanwijzer dan ook rechts ipv links?


Versnelling zit hetzelfde in elkaar alleen links van de bestuurder. In het algemeen zit de richtingaanwijzer links of rechts van het stuur. Dit is niet afhankelijk van het feit of het stuur nu links of rechts zit, maar van de fabrikant.
Dare to be different, dare to be you!
pi_13087942
ja, lijk mij ook.

nogal kut als je in 1 x met je linkervoet moet remmen, ik heb het een keertje geprobeerd maar dat lukt voor geen meter

Hij, die met beide benen op de grond staat, staat stil...
  donderdag 11 september 2003 @ 09:06:41 #9
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_13087950
ik ben benieuwd hoe dat allemaal zit ja, ik heb nog nooit in een "engelse" auto gereden...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_13087958
quote:
Op donderdag 11 september 2003 09:05 schreef Conflict het volgende:

[..]

Hoi vosss, geef eens een duidelijk antwoord!


mijn antwoord was duidelijk, nee.
De rest is hetzelfde als in auto's met het stuur links
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_13087969
quote:
Op donderdag 11 september 2003 09:07 schreef vosss het volgende:

[..]

mijn antwoord was duidelijk, nee.
De rest is hetzelfde als in auto's met het stuur links


Ok vosss, bedankt man!
pi_13088112
quote:
Op donderdag 11 september 2003 09:06 schreef MikeyMo het volgende:
ik ben benieuwd hoe dat allemaal zit ja, ik heb nog nooit in een "engelse" auto gereden...
Ik wel
Dare to be different, dare to be you!
pi_13088125
Je gaspedaal zit nu links.
Where facts are few, experts are many.
pi_13088305
quote:
Op donderdag 11 september 2003 09:22 schreef Atreidez het volgende:
Je gaspedaal zit nu links.
En je achteruit is nu vooruit....
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
pi_13088872
quote:
Op donderdag 11 september 2003 09:36 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

En je achteruit is nu vooruit....


Hahahahahahahaha

Echt humor

pi_13088940
quote:
Op donderdag 11 september 2003 09:08 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ok vosss, bedankt man!


Ok Conflict, graag gedaan man!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 11 september 2003 @ 10:22:24 #17
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_13088975
Fabrikanten veranderen bij voorkeur zo weinig mogelijk aan de auto als ze hem moeten ombouwen, alles is dus precies zoals bij een 'Europese' auto, hun eerste versnelling zit dus het verste bij de bestuurder weg

je kan het ook zien aan het tankdopje, bij engelse/japanse/australische auto's zit die links, bij 'Europese' wagens rechts, het kost veel te veel geld om dat ook om te draaien

...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
  donderdag 11 september 2003 @ 10:24:29 #18
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_13089011
quote:
Op donderdag 11 september 2003 09:36 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

En je achteruit is nu vooruit....


En als je je stuur linksom draait, ga je naar rechts....
pi_13091083
Versnelling, gas/rem koppeling is hetzelfde, alleen richtingaanwijzers en ruitewisserpookjes zijn omgedraaid, tevens wat bedieningsknoppen misschien, afhankelijk van het merk auto, tenminste in mijn voormalige Engelse Honda Prelude was dit zo. Was wel lachen, als ik een vriendje liet rijden in die bak dan maakten mijn ruitenwissers vaak overuren bij het afslaan.
pi_13091360
quote:
Op donderdag 11 september 2003 10:22 schreef Mobster273 het volgende:
je kan het ook zien aan het tankdopje, bij engelse/japanse/australische auto's zit die links, bij 'Europese' wagens rechts, het kost veel te veel geld om dat ook om te draaien
Owh, dus Mercedes is tegenwoordig ook een Engels merk?

heb namelijk 2 verschillende Mercedessen (bussen) gehad voor werk, en daar zat de tankdop toch echt ook links...
Volgens mij is dat niet land (linksrijdend) gebonden, maar gewoon aan t merk en type auto...


Er zijn wel autoradio's die speciaal gericht zijn op de Engelse markt,
hier ook bijna niet te krijgen.
'Normaal' zit volume links en track-knoppen rechts van de autoradio,
bij sommige Engelse autoradio's zit dit andersom.

(Nooit echt gesnapt waarom het zo is, want als ik het goede volume gevonden heb, druk ik meestal vaker op vooruit of achteruit dan volume terwijl die dan verder weg zitten)

  donderdag 11 september 2003 @ 13:12:36 #21
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_13092919
quote:
Op donderdag 11 september 2003 11:58 schreef Chillz het volgende:

[..]

Owh, dus Mercedes is tegenwoordig ook een Engels merk?

heb namelijk 2 verschillende Mercedessen (bussen) gehad voor werk, en daar zat de tankdop toch echt ook links...
Volgens mij is dat niet land (linksrijdend) gebonden, maar gewoon aan t merk en type auto...


Er zijn wel autoradio's die speciaal gericht zijn op de Engelse markt,
hier ook bijna niet te krijgen.
'Normaal' zit volume links en track-knoppen rechts van de autoradio,
bij sommige Engelse autoradio's zit dit andersom.

(Nooit echt gesnapt waarom het zo is, want als ik het goede volume gevonden heb, druk ik meestal vaker op vooruit of achteruit dan volume terwijl die dan verder weg zitten)


hmmm, ok jij zegt het, ik dacht dat dat zo was
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_13093556
we hebben net toevallig een engelse 75 staan, de richtingaanwijzer zit gewoon links, en zelfs het contact zit rechts. dus de verschillen zijn minimaal.
2825cc Single Turbo Beast
pi_13094196
http://www.autoweek.nl/images/Articles/247/15clk1.jpg

Alle Duitse/Europese auto's hebben de tankdop rechts, en de uitlaat links. Jappen hebben dit dus andersom, wat de gedachte hierachter is weet ik niet precies, maar let maar eens op bij een tankstation en kijk hoe de verschillende merken elk een eigen kant van de pomp op zoeken om makkelijk te kunnen tanken.
Over die Mercedes bussen, ik denk dat praktische/constructietechnische redenen er voor zorgen dat dit verhaal bij Mercedes busjes (en vele andere merken busjes niet opgaat.

pi_13095282
Ik zit nu in Zuid Afrika, en daar rijden ze links. En daarom wat de vraag van de poster betreft het volgende:

De rechts-gestuurde auto's hebben de versnellingen / pedalen net zo zitten als in "normale" linksgestuurde auto's. Alleen hebben sommige auto's (bestelwagens / pickups) soms de handrem wel aan de rechterkant (tussen de stoel en de deur) zitten. Geen idee waarom.

Japanse auto's hebben hier de knipperlichten aan de rechterkant van de stuurkolom zitten, en europese en amerikaanse auto's hebben ze aan de linkerkant zitten. Je moet goed opletten in wat voor auto je hier stapt, want vrij vaak zet je hier de ruitenwissers aan als je de knipperlichten zoekt.

De autoradio's hier hebben gewoon de knopjes aan dezelfde kant zitten als bij ons, maar vrij veel auto's hebben een bediening op de stuurkolom zitten, die soms bij de radio geleverd wordt.

+10 intelligent
pi_13095560
Mensen, het is allemaal heel helder, bedankt voor de moeite
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')