abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 30 maart 2001 @ 12:44:30 #1
5590 Robino
Has left the Fok!-building
pi_875365
Ben er nou al 3x geweest en het is elke keer weer genieten...
De sfeer die daar hangt is echt geweldig (krijg er altijd spontaan zo'n Nescafe-gevoel bij), en waar hier bussen heel normaal zijn hebben ze daar waterbussen, om van eiland naar eiland te hoppen.

Jammer dat het nu in elke hoek zo vreselijk toeristisch is geworden, maar ja, je bent er zelf natuurlijk ook een.

Nog meer liefhebbers?

  vrijdag 30 maart 2001 @ 13:07:31 #2
10747 Bruno-the-nr1
 Ik doe wel aan onder titels..
pi_875420
Ik ben er een keer geweest. Het is zeker een mooie stad om te zien. Alleen de lucht als het er warm is, is niet te harden. Een gore putlucht die er dan hangt, ik vond dat wel een afknapper. Maar het is toch wel de moeite waard geweest.
Time goes quick when you are having fun!
pi_875454
È bella Venezia...

Maar ga ook eens in Firenze kijken, zul je ook zeker mooi vinden.

What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_875595
Wat doe je dan allemaal in Venetië?

Het lijkt mij ook een erg mooie stad, maar volgens mij is het ook een tamelijk kleine stad (in ieder geval toch het historische deel).
Dus ik zou denken dat je het na een paar dagen wel gezien hebt.

  vrijdag 30 maart 2001 @ 13:52:47 #5
10747 Bruno-the-nr1
 Ik doe wel aan onder titels..
pi_875608
quote:
Op 30 maart 2001 13:16 schreef Dylan Dog het volgende:
È bella Venezia...

Maar ga ook eens in Firenze kijken, zul je ook zeker mooi vinden.


Daar ben ik het helemaal mee eens, schitterend oude stad. Gelukkig woonde H. Lecter er nog niet toen ik er was.
Time goes quick when you are having fun!
pi_875766
Ik vind Venetie echt ontzettend mooi, maar ik heb er altijd een beetje een toneeldecor gevoel bij. Net alsof het geen echte stad is.

Terwijl Firenze/Florence ook erg mooi is en een veel gezelligere sfeer heeft, naar mijn idee.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  zaterdag 31 maart 2001 @ 16:46:39 #7
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_878763
Venetie is echt een geweldig stadje. Als je geluk hebt (onbewolkt en je zit aan de goede kant van het vliegtuig) zie je Venetie in de verte al liggen. Het lijkt alsof er uit de zee een beeldschoon stadje omhoogkomt. Zoooo mooi.

Verder is de sfeer in de stad relaxed, meestal zijn er veel toeristen maar daar heb je geen last van. Er zijn niet zulke opdringerige verkopers, alles is heel gemoedelijk en lekker anoniem.

Het is heel leuk en lekker(doe ik altijd als ik in Venetie ben) om bij Nico's (busboothalte Zaterre) een 'gianduiotto' te bestellen en dan met uitzicht op het water en de boten ervan te genieten.

Om de 2 jaar ga ik vanwege de kunst in de Giardini, en wie weet als ik nog wat tijd over heb dit jaar weer.

fake a dream
pi_886703
Ik ben er een paar keer geweest, prachtige stad, maar ik verdwaal er altijd
Deels omdat ik een muts ben, maar het kronkelt er maar, de bruggetjes lijken allemaal op elkaar en geen straat loopt recht. Ik moest iedere dag opnieuw mijn hotel zoeken.
Maar erg mooi en een paar dagen is niet genoeg om zo'n stad te leren kennen
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 april 2001 @ 18:46:07 #9
862 Arcee
Look closer
pi_887044
* Arcee weet nog dat-ie als 8-jarig jochie de hele dag heeft lopen janken in Venetië
pi_887164
quote:
Op 30 maart 2001 13:50 schreef k_man het volgende:
Wat doe je dan allemaal in Venetië?

Het lijkt mij ook een erg mooie stad, maar volgens mij is het ook een tamelijk kleine stad (in ieder geval toch het historische deel).
Dus ik zou denken dat je het na een paar dagen wel gezien hebt.


Ik vond Venetie juist verrassend groot. Ik had het veel kleiner verwacht. Als je alle straatjes wilt verkennen ben je best lang bezig hoor.

Nadeel is inderdaad de grote hoeveelheid toeristen, maar er zijn ook hele mooie stukken waar het veel rustiger is. Een ander nadeel is de grote hoeveelheid muggen (wat wil je met al dat stilstaande water).

Venetie heeft inderdaad een beetje een 'openlucht museum' sfeertje, maar als je je realiseert dat alles gewoon echt is....
En ooit was Venetie een zeer machtige staat. Als handelsnatie hadden ze contacten met veel vreemde culturen. Die invloeden zie je overal in venetie nog terug. Ik blijf het een unieke stad vinden.

  maandag 29 maart 2004 @ 20:04:27 #11
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_18047647
Volgende maand wil ik een lang weekend naar Venetie.
Aangezien ik niet stinkend rijk ben, ben ik op zoek naar een (leuk en) relatief betaalbaar hotel. Ik heb al begrepen, dat ik een hotel in het centrum kan vergeten...

Heeft er iemand een leuke tip voor mij ???

Gr. erik
  maandag 29 maart 2004 @ 20:15:09 #12
18079 neok
all the way
pi_18048003
quote:
Op maandag 29 maart 2004 20:04 schreef travelman het volgende:
Volgende maand wil ik een lang weekend naar Venetie.
Aangezien ik niet stinkend rijk ben, ben ik op zoek naar een (leuk en) relatief betaalbaar hotel. Ik heb al begrepen, dat ik een hotel in het centrum kan vergeten...

Heeft er iemand een leuke tip voor mij ???

Gr. erik
Mestre! En dan best ergens aan het station. Is niet duur en 's morgens kan je met de trein de stad in. Ik heb ooit een weekend in hotel Ai Pini verbleven voor 100 Euro/nacht voor een dubbele kamer. En gratis parking
Buenos dias Tristeza
pi_20851565
Als je slechts een paar uur (uurtje of 6) te spenderen hebt in Venetie en het allerbelangrijkste niet wilt missen, wat moet ik dan vooral wel gaan doen?

Ik wil graag meekrijgen waarom Venetie zo beroemd is en ik wil ook graag daarnaast een stukje sfeer meekrijgen op plekken waar het wat minder toeristisch is.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 10:22:09 #14
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_29712485
Ik wil graag met kerst een weekendje naar venetie. Iemand enig idee of er dan iets te doen is of is alles dicht?
pi_29713834
Venetie Na Parijs en Barcelona een goede nummer 3. Geweldige stad, vooral de eilanden Burano en Murano. Jammer alleen dat er Italianen wonen
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:18:19 #16
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_29787449
quote:
Op zondag 25 juli 2004 20:08 schreef kkkk het volgende:
Als je slechts een paar uur (uurtje of 6) te spenderen hebt in Venetie en het allerbelangrijkste niet wilt missen, wat moet ik dan vooral wel gaan doen?

Ik wil graag meekrijgen waarom Venetie zo beroemd is en ik wil ook graag daarnaast een stukje sfeer meekrijgen op plekken waar het wat minder toeristisch is.
Wat dat eerste betreft: San Marco plein, Rialto brug, langs het Grande Canal, dat zijn wel de bekende toeristische stukken. Het tweede: wat meer de randen opzoeken, zo zijn we een stukje 'om' gelopen omdat volgens het boekje de enige werf waar ze nog Gondola's maken (Ik ben de naam helaas even kwijt) de moeite waard was. De werf zelf was niet zo veel aan te zien (maar toch wel interessant) maar daardoor liepen we ook door een wat rustiger gebied.
In het algemeen kun je stellen dat hoe verder je van de toeristenpunten die ik hierboven opnoemde weg loopt, hoe minder toeristen je tegen komt
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_29795791
Ik ben er vorig jaar geweest, vier dagen. Vond de vaporetta's geweldig Beter dan die gondels, ik liep op een gegeven moment over een bruggetje en zag een hele file van die dingen onder me Omdat ik overdag geen tijd had heb ik niet zo veel van de stad gezien, maar wat ik gezien heb (de toeristische dingen; San Marco, Rialto) was erg mooi
pi_29798289
Ik ben er helaas nog niet geweest maar ik zal er echt nog wel eens komen, binnen nu en niet al te lange tijd

Venetie zelf lijkt me erg mooi maar ook Burano met die mooie gekleurde huisjes en Murano (dat is toch van het glaswerk? )
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_29798348
En jammer dat het zó fúcking duur is. 7 euro voor een biertje in een zijstraatje ergens in de buurt van de ghetto.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 11:13:59 #20
55098 Laurabeest
Zachte G korte EI dikke L
pi_29806352
Ben ook Venetië-fan, maar ben dan ook Italië-fan in het algemeen. Van mooie plekken voorkom je niet dat ze toeristisch worden, maar het toneeldecor-gevoel herken ik helemaal. Ben er een paar keer een paar dagen geweest.

Drie tips:

Goedkoop overnachten kan in Hostel Ca' Foscari, maar dit alleen in de zomer een paar maanden. Door het jaar heen functioneert het als studentenhuisvesting, in de zomer wordt het omgetoverd tot een hostel met alleen double rooms. Grote voordeel: je kunt hier zelf koken.... Er zijn een paar gigantische keukens en er is een groot terras op de binnenplaats waar je het kunt opeten. Overleg eventueel met een paar anderen over dingen als olijfolie, peper, zout... dat hoeft natuurlijk niet iedereen te kopen. Nadeel: volgens mij mag je maximaal 3 nachten blijven. Overigens een van de weinige hostels in Italië waar mannen en vrouwen gewoon op 1 kamer mogen.

Tip 2: Als je van Venetië houdt en je hebt hem nog niet gezien, kijk dan eens de Italiaanse film Pane e Tulipani. Zo zie je de stad Venetië maar dan meer van de kant zoals de mensen er wonen, niet van de toeristische...

Tip 3: Moderne kunstliefhebbers, maar ook mensen die van excentrieke lui houden, moeten zeker het Peggy Guggenheim-museum bezoeken. Mooie kunstwerken en het levensverhaal van dochter Guggenheim, ook erg boeiend.
Op dinsdag 4 mei 2010 14:00 schreef Yorrit het volgende:
laten we het er maar op houden dat het komt doordat je in de bieb altijd zo drug bezig bent ;)
pi_29808290
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 11:13 schreef Laurabeest het volgende:

Tip 3: Moderne kunstliefhebbers, maar ook mensen die van excentrieke lui houden, moeten zeker het Peggy Guggenheim-museum bezoeken. Mooie kunstwerken en het levensverhaal van dochter Guggenheim, ook erg boeiend.
Zeker vet.
pi_38433091
Deze maand ga ik voor een korte reis naar Venetie. Ticket en hotel heb ik al. Op reissites lees ik dat het eten duur is en heel Venetie alleen voor en door toerisme bevolkt wordt.
Dan nu de 10 punten vraag; Zijn er buurten in Venetie die nog wel een volks functie hebben met eenvoudige eethuizen?

Ik zag in de on-line verslagen dat sommige (USA) vrouwen een probleem hebben met nauwe stegen (nee niet fysiek, maar qua gevoel van gevaar). Ik vermoed dat hun vrees een kwestie van cultuur verschil is. Volgende bonus vraag 20 punten; Zijn er buurten die je als vrouw beter kunt mijden, snachts of misschien overdag? Zijn er anno 2006, inclusief junks, rosse buurten in Venetie (en zodanig in functie)?
pi_38434766
Ik ben twee keer in Venetie geweest, zo ongeveer elke straat in Venetie wel gezien, maar geen hoeren of rosse buurt gezien. Natuurlijk woont er wel volk, maar heel Venetie leeft van het toerisme.
Zo groot is het niet - als er goedkopere restaurants waren voor de bevolking komen de toeristen die ook wel tegen.

Ik denk als je goedkoop wil eten, dat je dan de regio in moet. Ik heb alleen ervaring met het 'echte' centrale venetie, ik weet dat er een stukje buiten de campings enzo liggen, wellicht dat daar dus wel goedkoop te eten is. Maar Venetie zelf is gewoon 1 grote (hardstikke mooie) toeristenfuik, daar is geen ontkomen aan. Je bent een dief van je eigen plezier als je ergens buiten venetie in een betonwijk een tientje bespaart op je eten, "downtown" venetie is elke minuut van je bezoek dubbel en dwars waard.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_38437193


Gewoon een niet te toeristische pizzeria binnenlopen in de oude stad, altijd goed
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  donderdag 1 juni 2006 @ 19:03:56 #25
87694 Robin__
letitredno
pi_38446936
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:39 schreef Roquefort het volgende:
Ik ben twee keer in Venetie geweest, zo ongeveer elke straat in Venetie wel gezien, maar geen hoeren of rosse buurt gezien. Natuurlijk woont er wel volk, maar heel Venetie leeft van het toerisme.
Zo groot is het niet - als er goedkopere restaurants waren voor de bevolking komen de toeristen die ook wel tegen.
Venetie Daar wil ik zeker nog een keer heen.. het busboot kaartje zit na een jaar nog steeds in mn portomonee

Maar hoeveel mensen wonen er nou eigenlijk in venetie? Ik ben alleen op het san marco plein en de straten daar omheen (dr zit daar gewoon een mcdonald geen mcsail (ipv mcdrive) maarja) en de straten langs het 'gran canal', ook nog even wezen kijken op murano, bij de glasblazers

Alles zag er wel netjes uit.. tot je hoger als 3 meter kijkt, alles boven de kleine winkeltjes etc staat leeg, luiken dicht. Hier en daar hing wel wat wasgoed hoog boven de straten dus blijkbaar wonen er wel wat mensen, maar veel kunnen dat er toch niet zijn..

Jammer dat ik, toen ik wegging, niet meer genoeg geld had voor een mooi masker
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')