Maar ik vraag me nog steeds af waarom het in Engeland/Australie, misschien nog een paar landen, het Vauxhall genoemd wordt.
En gewoon over de hele wereld Opel?
Ik bedoel, Volkswagen Bora is in Amerika Volkswagen Jetta en zo heb je nog een paar, maar dat zijn de types, niet de hele naam?
Kan iemand me dat uitleggen of is het puur een MarketingStrategie?
What the fuck?
Thanks!
quote:
Op maandag 8 september 2003 14:42 schreef Immor3 het volgende:Ik bedoel, Volkswagen Vento is in Amerika Volkswagen Jetta
quote:Okay, dat is cool, maar waarom kiezen ze dan voor een compleet andere naam?
Op maandag 8 september 2003 14:44 schreef Grayburn het volgende:
Vauxhall maakt de rechtgestuurde Opels. Vauxhall is net als Opel gewoon onderdeel van GM. Honda heet in de USA doorgaans ook Acura. Zo moet je dat zo'n beetje zien.
quote:Nope de BORA wordt daar ook JETTA genoemd...
Op maandag 8 september 2003 14:44 schreef Asskicker het volgende:[..]
Zie hier: http://www.vw.com/jetta/
[Dit bericht is gewijzigd door bruinekanarie op 08-09-2003 14:50]
quote:net alsof er verschil zit tussen hier en USA
Op maandag 8 september 2003 14:50 schreef dmace99 het volgende:
Dan maakt je geen fouten door rechtssturende onderdelen te bestellen voor je linkssturende auto.
quote:Doelde meer op de vauxhall.
net alsof er verschil zit tussen hier en USA
In Amerika is het meer de marketing die dit doet.
Sommige woorden roepen een andere associatie op in een ander land.
De opels in Australie worden HOLDENS genoemd. idem. verhaal als met Vauxhall. Je kunt over de wereld dus een Vauxhall Vectra, Holden Vectra en Opel vectra kopen.
De eerste opel corsa heette vroegen in de UK, Vauxhall Nova. Dit is later Vauxhall Corsa geworden."onze" opel Kadett heette al jaren lang in de UK Vauxhall Astra. En de Vectra was een Cavalier. De omega heette vroeger Carlton. Tis gewoon allemaal General Motors.
Mitsubishi doet hetzelfde. In maleisie heten de Mitisbushi Colt en Lancer, Porton Wira en Proton Satira.
OVer Honda in de US: Acura is het luxe merk van Honda. Net zoals Lexus bij Toyota. Nissan heeft dit ook, nl. Infinity is het luxe merk van Nissan.
Allemaal marketing.
[Dit bericht is gewijzigd door Dieptriest op 08-09-2003 14:59]
quote:PTA
Op maandag 8 september 2003 14:42 schreef Immor3 het volgende:
(geen idee waar deze hoort)
quote:Afaik zijn Honda en Acura twee verschillende merken.
Op maandag 8 september 2003 14:44 schreef Grayburn het volgende:
Vauxhall maakt de rechtgestuurde Opels. Vauxhall is net als Opel gewoon onderdeel van GM. Honda heet in de USA doorgaans ook Acura. Zo moet je dat zo'n beetje zien.
Het is denk ik gewoon een kwestie van marketing en naamsbekendheid in de verschillende landen.
quote:Ze rijden hier veel rond, AFNORTHers etc. Maar die krengen lijken sprekend op de Civic en de Accord.
Op maandag 8 september 2003 15:00 schreef Piro het volgende:[..]
Afaik zijn Honda en Acura twee verschillende merken.
quote:bora is ook de opvolger van jetta en vento , daarom is dat zo, hier in NL heeft het steeds een nieuwe naam gekregen
Op maandag 8 september 2003 14:49 schreef bruinekanarie het volgende:[..]
Nope de BORA wordt daar ook JETTA genoemd...
Zie hier: http://www.vw.com/jetta/
General Motors is een groot concern van autoproducenten die allemaal een ander marktsegment bedienen. In de loop der tijd heeft GM zowel Opel als Vauxhall opgeslokt, uit oogpunt van productie-efficientie zijn de Opels en Vauxhalls tegenwoordig identiek. Uit marketing oogpunt zijn de namen los van elkaar blijven bestaan. De Britse markt is groot genoeg om de afzonderlijke naam lucratief te maken.
quote:ik weet er niet heel veel van hoor, maar betekent dat dan dat er ook Opels in de UK rijden?
Op maandag 8 september 2003 15:08 schreef HiZ het volgende:
De Britse markt is groot genoeg om de afzonderlijke naam lucratief te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |