abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13022614
(geen idee waar deze hoort)

Maar ik vraag me nog steeds af waarom het in Engeland/Australie, misschien nog een paar landen, het Vauxhall genoemd wordt.
En gewoon over de hele wereld Opel?

Ik bedoel, Volkswagen Bora is in Amerika Volkswagen Jetta en zo heb je nog een paar, maar dat zijn de types, niet de hele naam?

Kan iemand me dat uitleggen of is het puur een MarketingStrategie?
What the fuck?

Thanks!

pi_13022640
Ja, ik vond het ook al vaag. Zou niet weten waarom ze dat doen eigenlijk. Zijn er eigenlijk meer merken die dat doen?
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_13022660
Vauxhall maakt de rechtgestuurde Opels. Vauxhall is net als Opel gewoon onderdeel van GM. Honda heet in de USA doorgaans ook Acura. Zo moet je dat zo'n beetje zien.
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_13022661
quote:
Op maandag 8 september 2003 14:42 schreef Immor3 het volgende:

Ik bedoel, Volkswagen Vento is in Amerika Volkswagen Jetta

maandag 8 september 2003 @ 14:45:13 #5
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_13022670
*zichzelf ook afvraagt
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_13022704
quote:
Op maandag 8 september 2003 14:44 schreef Grayburn het volgende:
Vauxhall maakt de rechtgestuurde Opels. Vauxhall is net als Opel gewoon onderdeel van GM. Honda heet in de USA doorgaans ook Acura. Zo moet je dat zo'n beetje zien.
Okay, dat is cool, maar waarom kiezen ze dan voor een compleet andere naam?
Ik bedoel, BMW wordt ook niet anders genoemd in Engeland ofzo, snappie?
Dus waarom die naamswijziging?
pi_13022746
quote:
Op maandag 8 september 2003 14:44 schreef Asskicker het volgende:

[..]

Nope de BORA wordt daar ook JETTA genoemd...

Zie hier: http://www.vw.com/jetta/

[Dit bericht is gewijzigd door bruinekanarie op 08-09-2003 14:50]

Eigenlijk ben ik maar een gewone mus
pi_13022760
Dan maakt je geen fouten door rechtssturende onderdelen te bestellen voor je linkssturende auto.
  FOK!fotograaf maandag 8 september 2003 @ 14:52:36 #9
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_13022796
quote:
Op maandag 8 september 2003 14:50 schreef dmace99 het volgende:
Dan maakt je geen fouten door rechtssturende onderdelen te bestellen voor je linkssturende auto.
net alsof er verschil zit tussen hier en USA
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_13022808
Opel wordt in Australië Holden genoemd en geen Vauxhall.
pi_13022818
mensen daar schamen zich te erg voor de naam Opel en noemen het dus maar Vauxhall
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_13022842
Maar ehm dit is al zo sinds Opel z'n eerste auto maakte in 1899. Waarschijnlijk omdat de naam Opel toch iets duits wegheeft denk ik.
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_13022848
quote:
net alsof er verschil zit tussen hier en USA
Doelde meer op de vauxhall.
Maar als je je graag gedraagt als een eikel met een deuk in z'n hoofd, moet je dat vooral niet laten

In Amerika is het meer de marketing die dit doet.
Sommige woorden roepen een andere associatie op in een ander land.

pi_13022865
Vauxhall was ooit een zelfstandige autoproducent en is op een gegeven moment overgenomen door GM. Overigens is in Zuid amerika Opel weer Chevrolet, zal wel iets met marketing te maken hebben (?).
pi_13022878
De Volswagen BORA heeft in de USA nog Jetta. Vauxhall was vroeger een eigen merk, maar is door GM opgekocht. In de UK is Vauxhall een geliefd merk, vandaar dat de Opels in de UK Vauxhall worden genoemd.

De opels in Australie worden HOLDENS genoemd. idem. verhaal als met Vauxhall. Je kunt over de wereld dus een Vauxhall Vectra, Holden Vectra en Opel vectra kopen.

De eerste opel corsa heette vroegen in de UK, Vauxhall Nova. Dit is later Vauxhall Corsa geworden."onze" opel Kadett heette al jaren lang in de UK Vauxhall Astra. En de Vectra was een Cavalier. De omega heette vroeger Carlton. Tis gewoon allemaal General Motors.

Mitsubishi doet hetzelfde. In maleisie heten de Mitisbushi Colt en Lancer, Porton Wira en Proton Satira.

OVer Honda in de US: Acura is het luxe merk van Honda. Net zoals Lexus bij Toyota. Nissan heeft dit ook, nl. Infinity is het luxe merk van Nissan.

Allemaal marketing.

pi_13022929
Vroeger was Vauxhall een aparte tak binnen het GM concern en ontwierpen eigen modellen, zoals bijvoorbeeld de Vauxhall Viva.
Sinds midden jaren 70 maken ze opel modellen, in het begin nog met eigen accenten (zoals bv Chevette en de Cavalier).
Deze modelen werden ook gewoon geexporteerd naar europa. Later zijn het rechtstreekse copieen geworden van de opel en heeft GM ervoor gekozen de merknaam te handhaven. Marketingtechnisch was het namelijk niet handig een britse naam te vervangen door een duitse....

[Dit bericht is gewijzigd door Dieptriest op 08-09-2003 14:59]

a.k.a. Sikko
pi_13022940
quote:
Op maandag 8 september 2003 14:42 schreef Immor3 het volgende:
(geen idee waar deze hoort)
PTA
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_13022951
Okay dan volk, thanks!

Duidelijk allemaal!

maandag 8 september 2003 @ 15:00:25 #19
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_13022952
quote:
Op maandag 8 september 2003 14:44 schreef Grayburn het volgende:
Afaik zijn Honda en Acura twee verschillende merken.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_13023050
GMC en Chevrolet hebben in Amerika ook dezelfde auto onder verschillende namen. Zo is de Chevrolet Blazer dezelfde auto als de GMC Jimmy. De Mitsubishi 3000 GT is in Amerika weer uitgebracht onder de naam Dodge Stealth.

Het is denk ik gewoon een kwestie van marketing en naamsbekendheid in de verschillende landen.

It's better to be late in this world than to be early in the next.
pi_13023058
quote:
Op maandag 8 september 2003 15:00 schreef Piro het volgende:

[..]

Afaik zijn Honda en Acura twee verschillende merken.

Ze rijden hier veel rond, AFNORTHers etc. Maar die krengen lijken sprekend op de Civic en de Accord.
  maandag 8 september 2003 @ 15:07:20 #22
24921 Dr.MBA
MBA ProductionsŽ
pi_13023108
quote:
Op maandag 8 september 2003 14:49 schreef bruinekanarie het volgende:

[..]

Nope de BORA wordt daar ook JETTA genoemd...

Zie hier: http://www.vw.com/jetta/

bora is ook de opvolger van jetta en vento , daarom is dat zo, hier in NL heeft het steeds een nieuwe naam gekregen
pi_13023145
Het is hierboven al genoemd, maar ik herhaal het nog maar eens.

General Motors is een groot concern van autoproducenten die allemaal een ander marktsegment bedienen. In de loop der tijd heeft GM zowel Opel als Vauxhall opgeslokt, uit oogpunt van productie-efficientie zijn de Opels en Vauxhalls tegenwoordig identiek. Uit marketing oogpunt zijn de namen los van elkaar blijven bestaan. De Britse markt is groot genoeg om de afzonderlijke naam lucratief te maken.

pi_13023203
quote:
Op maandag 8 september 2003 15:08 schreef HiZ het volgende:
De Britse markt is groot genoeg om de afzonderlijke naam lucratief te maken.
ik weet er niet heel veel van hoor, maar betekent dat dan dat er ook Opels in de UK rijden? Of helemaal niet? Of maar een paar of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_13023209
It's better to be late in this world than to be early in the next.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')