abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  maandag 8 september 2003 @ 22:16:27 #226
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_13034563
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Op maandag 8 september 2003 22:12 schreef Akkersloot het volgende:
Heb ik het dogma van "kritiek op islam is racisme" dan vergeten.
Nee dus
quote:
Op zondag 7 september 2003 13:34 schreef Akkersloot het volgende:.

HET DOGMA VAN RACISME "ISLAM ALS EEN BEVOLKINGSGROEP".

Racisme is verwerpelijk en het is dan ook erg aantrekkelijk om je politieke tegenstanders voor racisten uit te maken. Zo tiert het dogma dan ook weelderig dat strijd tegen een overwegend door allochtonen gedreven versie van fascisme een vorm van racisme is. Uiteraard is het juist andersom. Ik zou als niet islamitische Turk of Marokkaan in elk geval niet het etiket "moslim" op gespeld willen krijgen omdat ik toevallig een Turk of Marokkaan ben.

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_13035019
quote:
Op maandag 8 september 2003 22:16 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Nee dus
[..]

Ik vind jouw drijfkracht, wat zich speelt achter het bundelen van negativiteit over de islam en het daarnaast ook nog eens door laten schijnen dat het bij elke islamiet zo gesteld is, duiden op discriminatie.

Dat wilde ik net duidelijk maken met die 2 marokkanen. Wanneer jij negativeit over hun vindt zal je dat gebruiken om hun zwart te maken. Dit dmv het stellen dat het bij hen allemaal zo is. Oftewel het gebruik van het vooroordeel te behoeve van het spreiden van jouw mening.

Ik vind het jammer dat je dat doet, alleen al om hetgeen dat je jezelf dom mee houdt.

[Dit bericht is gewijzigd door k3vil op 08-09-2003 22:33]

maandag 8 september 2003 @ 22:33:47 #228
60090 Akkersloot
pi_13035190
quote:
Op maandag 8 september 2003 22:29 schreef k3vil het volgende:
Ik vind jouw drijfkracht, wat zich speelt achter het bundelen van negativiteit over de islam en het daarnaast ook nog eens door laten schijnen dat het bij elke islamiet zo gesteld is, duiden op discriminatie.
Ik heb het alleen maar over koran teksten. Ik ben juist degene hier die zegt dat heel veel moslims koranteksten als "ongelovigen brengen verderf" fascisme vinden.
quote:
Dat wilde ik net duidelijk maken met die 2 marokkanen. Wanneer jij negativeit over hun vindt zal je dat gebruiken om hun zwart te maken. Dit dmv het stellen dat het bij hen allemaal zo is. Oftewel het gebruik van het vooroordeel te behoeve van het spreiden van jouw mening.
Volgens mij ben jij degene hier die een vooroordeel heeft. Antiislamofobie.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  dinsdag 9 september 2003 @ 05:56:34 #229
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_13039732
Frontpage: Sluiers op universiteiten verboden
Gepost door Rob ([email protected]) - maandag 8 september 2003 @ 16:06 - Bron: ANP
Op alle Nederlandse universiteiten mogen studentes geen gezichtssluiers meer dragen. Volgens de vereniging van universiteiten, staan sluiers een goede communicatie tijdens werkgroepen in de weg.

Vorige week besloot de Universiteit Leiden al op eigen houtje tot een dergelijk verbod. Dat gebeurde op advies van de universiteitsraad. Minister Van der Hoeven van Onderwijs liet eerder al weten dat onderwijsinstellingen leerlingen mogen verbieden een sluier te dragen.

Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
  dinsdag 9 september 2003 @ 08:20:02 #230
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_13040062
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 05:56 schreef the.moderator het volgende:
----knip----
Zou je in plaats van commentaarloos FP-berichten over te typen ook even willen vertellen wat hier relevant aan is? Of moeten we meedoen met jouw grote raad- en suggereerspel?
  dinsdag 9 september 2003 @ 08:59:49 #231
21607 the.moderator
pi_13040379
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 08:20 schreef Leonardo1504 het volgende:

Zou je in plaats van commentaarloos FP-berichten over te typen ook even willen vertellen wat hier relevant aan is? Of moeten we meedoen met jouw grote raad- en suggereerspel?

Kun je niet lezen dan?... Er zit zelfs speciaal voor jou een plaatje bij dus zo moeilijk is 't ook niet voor jou!
Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
  dinsdag 9 september 2003 @ 10:17:01 #232
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_13041360
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 08:59 schreef the.moderator het volgende:

[..]

Kun je niet lezen dan?... Er zit zelfs speciaal voor jou een plaatje bij dus zo moeilijk is 't ook niet voor jou!

Ik kan prima lezen, maar het klakkeloos overtypen van FP-berichten zonder eigen commentaar draagt niet bij aan welke discussie dan ook.
  dinsdag 9 september 2003 @ 11:17:57 #233
21607 the.moderator
pi_13042227
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 10:17 schreef Leonardo1504 het volgende:

Ik kan prima lezen, maar het klakkeloos overtypen van FP-berichten zonder eigen commentaar draagt niet bij aan welke discussie dan ook.

Heb je m'n duimpje post-icon niet gezien dan? Dat was ook een plaatje en een clear statement van mij.
  dinsdag 9 september 2003 @ 16:51:55 #234
60090 Akkersloot
pi_13050110
quote:
Op maandag 8 september 2003 08:53 schreef Leonardo1504 het volgende:
Heeft geen reet met het onderwerp te maken (dogma's van de Islam).
Nogmaals deze topic is bedoeld voor de dogma's van de islamofielen (niet-moslims die de koran tot den treure verdedigen). Als ik hier enkele dogma's van de islam zelf moet noteren:
Mohammed bracht het woord van God (is dus een profeet).
Mohammed is ook nog eens de laatste profeet. Dus iemand die na Mohammed zegt dat hij een boodschap van God heeft die liegt.
De koran is het woord van God.
Ongelovigen brengen verderf (staat immers in de koran 2:12)
Als er een conflict is nooit samenwerken met niet-moslims. (staat immers ook in de koran, ook in de brieven van Paulus overigens)
  dinsdag 9 september 2003 @ 18:38:48 #235
60090 Akkersloot
pi_13052756
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 16:21 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Je mist de kern TOTAAL Wile.

Mohammed was geen profeet voor mij, dus ik noem em geen profeet. Dat heeft niets met respect te maken.

Door mohammed een profeet te noemen accepteer je de islam. Zelfde als dat je David Coresch met Jezus aanspreekt.

dinsdag 9 september 2003 @ 19:49:56 #236
60090 Akkersloot
pi_13054503
Om mensen van het dogma dat tegenstanders van de islam xenofoob zijn af te helpen deze site van Turkse islambestrijders in Nederland.

(Ook het Turks nationalisme is in strijd met de Islam)

http://www.geocities.com/aleviamsterdam/fasizm.html

dinsdag 9 september 2003 @ 19:55:47 #237
60090 Akkersloot
pi_13054696
quote:
Op zondag 7 september 2003 14:02 schreef schatje het volgende:
Veel moslims houden zich bezig met vernieuwing, en nemen dus niet alles letterlijk wat in de koran staat, net als veel christenen de bijbel niet letterlijk nemen, en veel joden de torah niet.
Ik weet ook wel zeker dat veel moslims de koran niet letterlijk nemen. Ik ben alleen van mening dat het totaal vergeten van dat haatboek veel beter is.

Overigens schreef je eerder dat bekenden van je naar vernieuwing streefden. Dus ik vroeg wat is dan die vernieuwing waar ze naar streven. Hellaas nog geen antwoord gehad.

dinsdag 9 september 2003 @ 19:58:20 #238
60090 Akkersloot
pi_13054784
quote:
Op zondag 7 september 2003 14:03 schreef dutchmage het volgende:
weer die islamofielen... nok daar eens mee... het zijn islamieten/ moslims... en nee ik ga niet weer een nutteloze discussie aan met Akkersloot..
Nee Islamofielen zijn geen moslims/islamieten !

Zeggen moslims soms dat je de koran niet letterlijk moet nemen !

dinsdag 9 september 2003 @ 20:01:54 #239
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13054875
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 19:49 schreef Akkersloot het volgende:
Om mensen van het dogma dat tegenstanders van de islam xenofoob zijn af te helpen deze site van Turkse islambestrijders in Nederland.

(Ook het Turks nationalisme is in strijd met de Islam)

http://www.geocities.com/aleviamsterdam/fasizm.html

Ik zie niets anders dan ongefundeerde beweringen met mooie woorden en veel cliches zoals "Trojaanse paard" en "linkse naievelingen".
quote:
Ik heb nooit mogen horen waarom het verboden is - discriminerender dan de Koran kan het niet wezen, toch ?
Jezus, wat een debiele schrijfstijl. Wie heeft dit geschreven eigenlijk? Er staat geen auteur bij.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 9 september 2003 @ 21:15:12 #240
60090 Akkersloot
pi_13057155
quote:
Op zondag 7 september 2003 14:33 schreef Sidekick het volgende:

[Op zondag 7 september 2003 14:32 schreef Akkersloot het volgende:
Mein Kampf is geschreven door een mens.
De koran is geschreven door een mens]

Pinkeltje is geschreven door een mens.

Wat een verderfelijk boek.

Laat je kinderen maar geen boeken meer lezen.

Waarom twee gelijkwaardige boeken zo verschillend beoordelen

"Joden brengen verderf"
"Ongelovigen brengen verderf".

dinsdag 9 september 2003 @ 21:22:12 #241
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13057355
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 21:15 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Waarom twee gelijkwaardige boeken zo verschillend beoordelen

"Joden brengen verderf"
"Ongelovigen brengen verderf".

Ik ging in op je 'argument' "beide boeken zijn geschreven door mensen".

En het zijn niet 2 gelijkwaardige boeken: in de Koran worden normen en waarden behandeld die als leidraad dienen voor moslims. Dat daarbij ook aandacht is besteed aan het 'verdedigen' van het geloof is irrelevant voor het grote geheel. Mein Kampf is is dat niet. Snappie?

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 9 september 2003 @ 21:25:09 #242
60090 Akkersloot
pi_13057451
Ik denk dat veel mensen de koran en bijbel niet objectief kunnen beoordelen omdat daar zo veel andere mensen in geloven. "respect" is dan belangrijker dan objectief beoordelen. Dogma nr (had ik ze maar genummerd)
pi_13058609
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 21:25 schreef Akkersloot het volgende:
Ik denk dat veel mensen de koran en bijbel niet objectief kunnen beoordelen omdat daar zo veel andere mensen in geloven. "respect" is dan belangrijker dan objectief beoordelen. Dogma nr (had ik ze maar genummerd)
Gelukkig beoordeel jij alles in je eentje wel objectief
  dinsdag 9 september 2003 @ 22:01:25 #244
60090 Akkersloot
pi_13058693
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 21:58 schreef Mariel het volgende:
Gelukkig beoordeel jij alles in je eentje wel objectief
Onafhankelijk van het aantal gelovigen in de koran en het aantal gelovigen in Mein Kampf.
pi_13058751
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 22:01 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Onafhankelijk van het aantal gelovigen in de koran en het aantal gelovigen in Mein Kampf.

I rest my case
  dinsdag 9 september 2003 @ 23:27:33 #246
21607 the.moderator
pi_13061609
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 22:03 schreef Mariel het volgende:

I rest my case

And your case is?
pi_13072010
quote:
Op zondag 7 september 2003 13:34 schreef Akkersloot het volgende:
HET DOGMA DAT JE DE KORAN NIET LETTERLIJK MOET NEMEN.
Je kunt niet alles letterlijk nemen wat je leest, aangezien het niet vertaald is, maar op z'n hoogst "vernederlandst". Over de vers die je naar voren schuift, wat is volgens jou een ongelovige? En waarom zou die als brandstof moeten dienen in de hel? Wel iets specifieks, want in principe val je altijd buiten de boot als je niet voldoet aan de waarden en normen die binnen een groep gesteld worden. Misschien kun je het je nog wel herinneren van je kleuterschool.. Aangezien je over het onderwerp hebt nagedacht moet dit een niet al te moeilijke opgave voor je zijn..

HET DOGMA DAT JE DE KORAN MOET LEZEN NAAR DE TIJDSGEEST WAARIN HET GESCHREVEN IS.
Niet helemaal juist.. De koran valt ook toe te passen in de huidige leefomstandigheden van de mensen ongeacht de geografische ligging. Misschien is het handig als ik het toelicht met een voorbeeld. De beroemde vier vrouwen, een moslim mag volgens de koran vier vrouwen hebben (polygamie). Nu werd er destijds veel gevochten en oorlog gevoerd tussen de aanhangers van het nieuwe geloof, en de rest. Er vielen dus ook regelmatig slachtoffers. Om er voor te zorgen dat de achtergebleven weduwen toch onderdak kregen was het mogelijk voor een man, met wederzijdse instemmingen van de vrouwen, met meerdere vrouwen te trouwen. Nu is dit overbodig, niet omdat er geen weduwen zijn, maar omdat de sociale zekerheden beter zijn geregeld.

HET DOGMA VAN HET "SELECTIEF AANHALEN VAN VERZEN UIT DE KORAN".
Het voorbeeld van hierboven.. Een moslim mag vier vrouwen, even verderop staat er in het betreffende hoofdstuk dat een man zijn vrouwen allemaal gelijk moet behandelen.. (financiel, seksueel etc..). Sommige mensen roepen dat polygamie toegestaan is, maar vergeten de vers aan te halen waarin het staat dat het (bijna) onmogelijk is.

HET DOGMA VAN "MAAR ER STAAN OOK GOEDE DINGEN IN".
Er staan ook goede dingen in.. zo heeft elke religie wel wat, ook de nieuwe van jezelf..

HET DOGMA DAT DE ISLAM IETS ANDERS IS DAN DE KORAN.
De koran is de leiddraad van de moslim, in zijn doen en laten, manier van leven etc..

"maar het leven van de "profeet" waar we onder andere van weten dat hij 700 krijgsgevangenen heeft vermoord"

Ik weet niet precies waar of wanneer dit heeft plaatsgevonden en waarom.. Feit is wel dat er duizend jaar later in Nederland nog mensen op de brandstapels werden gegooid omdat men dacht dat het heksen waren, of gewoon omdat ze protestants waren..

Bij het volgende zou ik graag wat bronnen zien:

als 53 jarige man sex had met een negenjarig meisje

"BIN LADEN IS GEEN MOSLIM". DUS ... "SLECHTE MOSLIMS BESTAAN NIET".
Zelfde gezeik ook altijd.. Jihad etc.. Jihad betekent letterlijk inspanning voor je geloof.. een Jehova's getuige is ook bezig met een soort Jihad. Een Jihad is alleen verantwoord als de Islam en haar gelovigen van buitenaf worden bedreigd. De meningen lopen uiteen over het feit of de actie van Bin Laden als Jihad wordt gezien of niet.. Het is niet de vraag of BinLaden moslim is, maar kunnen zijn acties worden verantwoord in de Islam..

HET BLIJVEND RELATIVEREN. "MAAR ZOIETS STAAT TOCH OOK IN DE BIJBEL".
Tja, vaak meegemaakt inderdaad.. Voorbeeld: werd me gevraagd of ik weleens naar koranlessen ging toen ik klein was, zeerzeker,moest.. De conclusie, hij is gedwongen tot deze religie.. Relativering: toen je klein was had je zelf ook niet de keus of je naar school ging of niet..

HET DOGMA DAT MEN DE KORAN OF BIJBEL MAAR EERST HELEMAAL MOET LEZEN.
Snap je voorbeeld niet...

etc.. Geen tijd meer voor, ga lekker eten.. Wel een briljant stuk tekst.. het discussieren waard.

Greetz,
BATTAL

[Dit bericht is gewijzigd door BATTAL op 10-09-2003 15:50]

pi_13072396
en Jihad is alleen verantwoord als de Islam en haar gelovigen van buitenaf worden bedreigd.

Nu ben ik geen Islamofoob, maar mag ik hieruit afleiden dat de Islam kort na de dood van Muhammad al volkomen verrot was? Hoeveel last hadden ze precies van de Seine in Arabie?

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_13072924
quote:
Op woensdag 10 september 2003 16:04 schreef SportsIllustrated het volgende:

Nu ben ik geen Islamofoob, maar mag ik hieruit afleiden dat de Islam kort na de dood van Muhammad al volkomen verrot was? Hoeveel last hadden ze precies van de Seine in Arabie?

In hoeverre wordt dat dan een Jihad genoemd? Het is uitbreiding van grondgebied, zoals wel vaker voorkwam in de geschiedenis (wat had Napoleon te zoeken in Rusland? Of de Romeinen in Nederland?). Wel met het grote verschil dat andersgelovigen in het bezette gebied beschermd werden (zie Ferman van Fatih Sultan Mehmet). Deze andersgelovigen moesten overigens wel extra belasting betalen omdat zij niet in het leger mochten.

Greetz,
BATTAL

[Dit bericht is gewijzigd door BATTAL op 10-09-2003 17:12]

zaterdag 13 september 2003 @ 16:57:23 #250
60090 Akkersloot
pi_13142600
quote:
Op woensdag 10 september 2003 16:24 schreef BATTAL het volgende:
In hoeverre wordt dat dan een Jihad genoemd? Het is uitbreiding van grondgebied, zoals wel vaker voorkwam in de geschiedenis (wat had Napoleon te zoeken in Rusland? Of de Romeinen in Nederland?).
Dus God zou zich aan de mensen hebben aangepast. Romeinen veroveren gebied dus dan moeten de volgelingen van Allah dat dan ook maar doen van Allah.
quote:
Wel met het grote verschil dat andersgelovigen in het bezette gebied beschermd werden (zie Ferman van Fatih Sultan Mehmet). Deze andersgelovigen moesten overigens wel extra belasting betalen omdat zij niet in het leger mochten.
Ik dacht dat dat al in de koran stond. Dat "ongelovigen" extra belasting moeten betalen. Natuurlijk laat men "ongelovigen" extra belasting betalen. Aan een levende slaaf heeft men meer dan aan de dode slaaf.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')