abonnement Unibet Coolblue
pi_12997609
Help! Mijn guppen zijn ziek! Het lijkt wel of ze krom groeien, en op den duur gaan ze dood. Ze blijven echter welk gewoon zwemmen en eten! Iemand enig idee wat dit kan zijn??

[Dit bericht is gewijzigd door kuchje op 07-09-2003 12:32]

De dokter zegt dat ik schizofreen ben, maar wij vinden van niet.
pi_12997622
Heb je deze zelf gefokt?
Of van een andere kweker gekocht?

Het lijkt er namelijk sterk op dat je inteelt guppen hebt.

Trotse mamma :)
pi_12997633
kijk uit,anders verdrinken ze...........het is een vorm van armoede....en dan gaan ze i.d.d kromliggen
Refuse/Resist/Innerself
  † In Memoriam † zondag 7 september 2003 @ 12:39:06 #4
7074 moussy
kuttekop
pi_12997898
duidelijk inteelt, invriezen en nieuwe kopen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_12998297
quote:
Op zondag 7 september 2003 12:22 schreef kuchje het volgende:
Help! Mijn guppen zijn ziek! Het lijkt wel of ze krom groeien, en op den duur gaan ze dood. Ze blijven echter welk gewoon zwemmen en eten! Iemand enig idee wat dit kan zijn??
[afbeelding]
Als je nu ook eens reageert op wat er gezegd en gevragen wordt ben je sneller geholpen.
Trotse mamma :)
pi_12999307
Excuus, maar dit is een errug gedeelde pc.... omstebeurt weetjewel...
Het is voor mij gewoon een hobby-bakje, ik heb, of liever gezegd had ze al een jaar of vier. Ik kweek dus niet, koop er af en toe een gup bij en als er teveel zijn geef ik ze weer weg. Dat is heel lang gewoon goed gegaan, een mooie volle bak met alleen maar guppen! Maar sinds een maand of vier is het gewoon hommeles, ik heb al eens alles ververst en schoongemaakt, nieuwe steentjes en plantjes, de rest uitgekookt (nee de guppen niet!), heel rigoureus dus. Op aanraden van de aquariumvereniging! Maar niks lijkt te helpen, er zitten er nu nog maar 5 in, waarvan twee zieke. Niet boos worden, maar ik kan over een uurtje of twee pas weer kijken naar de reacties! Ik ben wel heel blij met de reacties!
De dokter zegt dat ik schizofreen ben, maar wij vinden van niet.
pi_12999318
ze gaan dood maar blijven zwemmen + eten?

cool

geen gezeik
  zondag 7 september 2003 @ 13:50:53 #8
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12999348
Heb je er niet per ongeluk wat schoonmaakmiddel in gegooid?
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  zondag 7 september 2003 @ 13:51:10 #9
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_12999356
souvenir uit tsjernobiel???
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
pi_13004323
quote:
Op zondag 7 september 2003 13:49 schreef Schrikkie het volgende:
ze gaan dood maar blijven zwemmen + eten?

cool


Ik bedoel dat ze blijven zwemmen en eten, ook al zijn ze ziek. Na verloop van tijd gaan ze dood. Doe ik nou iets verkeerd?? Zit er een ziekte in het aquarium??? Is dit een vissenziekte?? En kan ik er wat tegen doen en zoja wat??? Stel dat de laatste gupjes ook dood gaan, kan ik dan nieuwe in de bak doen of krijgen die het dan ook?? Of moet ik eerst wat met het aquarium doen om te ontsmetten ofzo???
De dokter zegt dat ik schizofreen ben, maar wij vinden van niet.
  zondag 7 september 2003 @ 17:36:52 #11
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13004907
quote:
Op zondag 7 september 2003 17:15 schreef kuchje het volgende:

[..]

Ik bedoel dat ze blijven zwemmen en eten, ook al zijn ze ziek. Na verloop van tijd gaan ze dood. Doe ik nou iets verkeerd?? Zit er een ziekte in het aquarium??? Is dit een vissenziekte?? En kan ik er wat tegen doen en zoja wat??? Stel dat de laatste gupjes ook dood gaan, kan ik dan nieuwe in de bak doen of krijgen die het dan ook?? Of moet ik eerst wat met het aquarium doen om te ontsmetten ofzo???


Zijn het geen opgeblazen vissen? Wij hebben zoiets eens gehad. Ze werden groter, alsof er lucht in werd gepompt.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  zondag 7 september 2003 @ 20:03:18 #12
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_13008352
Het ziet er duidelijk uit als inteelt.

Of je bak zit misschien te vol?

Waar haal je die guppen?

Trotse mamma :)
pi_13009844
De bak zit beslist niet te vol (nog maar 5 guppen...) En áls ik nieuwe guppen haal, haal ik ze bij de aquariumvereniging alhier. Waar ik bang voor ben, is dat het een besmettelijk iets is. Dat als ik er nu nieuwe guppen bijzet, dat die dan ook ziek worden. Maar jij denkt dus aan inteelt, en niet aan een ziekte?? Dan wil ik er wat nieuwe bijhalen! Maar als het wél een ziekte is, vind ik het zielig voor de nieuwelingen!
De dokter zegt dat ik schizofreen ben, maar wij vinden van niet.
  zondag 7 september 2003 @ 21:10:28 #14
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_13009864
Je hebt inteelt guppen.

Niet meer daar halen dus

Trotse mamma :)
pi_13009930
quote:
Op zondag 7 september 2003 21:10 schreef Faithz het volgende:
Je hebt inteelt guppen.

Niet meer daar halen dus


kamper guppen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')