abonnement Unibet Coolblue
pi_12976688
Dat ie zogenaamd iemand doormidden kan hakken?

Dat had een of andere goochelaar vroeger ook weleens bij zo'n kinderprogramma gedaan en sindsdien vraag ik me dag eigenlijk af

Ik zal de truc ff uitleggen:
Ze hebben een grote rechthoekige 'dichte' bak en daar gaat iemand in. Dan steekt er aan de voorkant het hoofd uit en aan de achterkant de voeten/schoenen. En dan word die bak in 2-en gesplitst oid

Iemand?

En ik ben ook wel benieuwd naar hoe andere trucs gaan, dus weet je nog een truc, plaats m hier

* ekiLskooL vanavond naar de Hans Kazan show gekeken heeft

pi_12976695
De truc is dat ze niet écht doormidden worden gehakt...
"I hope you don't mind, but I took the liberty of fertilizing your caviar."
pi_12976697
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 02:51 schreef paniekzaaier het volgende:
De truc is dat ze niet écht doormidden worden gehakt...
Joh Maar hoe doen ze het dan? Met spiegels ofzo? (in dat geval had die kerel zn truc al verraden )
  zaterdag 6 september 2003 @ 02:54:18 #4
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_12976704
SBS had een tijdje zo'n serie; goochelaars ontmaskert ofzo. Daarin werden al die trucs uitgelegd.

Heb je nu niet zoveel aan, maar toch

  † In Memoriam † zaterdag 6 september 2003 @ 02:57:56 #5
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_12976718
Door midden zágen bedoel je toch, neem ik aan?

Ik denk dat de persoon in die bak gewoon zijn of haar knieën optrekt in de ene helft en er een paar nepbenen aan de ander kant uitsteken die je met een touwtje of zo wat kan laten bewegen.

Of zie ik het nou te simpel?

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_12976722
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 02:57 schreef Cynix ® het volgende:
Door midden zágen bedoel je toch, neem ik aan?

Ik denk dat de persoon in die bak gewoon zijn of haar knieën optrekt in de ene helft en er een paar nepbenen aan de ander kant uitsteken die je met een touwtje of zo wat kan laten bewegen.

Of zie ik het nou te simpel?


Ja dat dacht ik dus ook
Waarna me broertje gelijk begon te mekkeren dat dat niet kon omdat die dame 'live' uit het publiek gehaald werd...

Maar als dat de truc is kan ik ook wel 'goochelaar' worden... Ik denk dus dat er meer is.

Btw wisten jullie al dat Hans Kazan is overleden? Hij werd eerst overreden door een goocheltruck en bij nader onderzoek in het ziekenhuis bleek hij ook de gogelpest te hebben

[Dit bericht is gewijzigd door ekiLskooL op 06-09-2003 03:05]

pi_12976735
Gewoon zagen en zien wat er van komt. Het zijn geen nepbeentjes want daar bewegen ze te "echt" voor. en deze wereld kent (nog) geen bruikbare cybernetics.
Eigen brokjes eerst.
pi_12976767
Het lijkt erop dat je gewoon onder de bak (waar het "slachtoffer" in ligt)door kan kijken. Dat is gezichtsbedrog Met spiegels wordt het volgende bereikt.

(plaatje niet echt professional maar jha: who cares)

doorsnede (pijl is het licht)

Hierdoor ontstaat er in de bak een diepere bodem dan eigenlijk lijkt. De goochelaar zaagt braaf tot de onderkant van de zijkant. Kan ie zonder bloedvergieten makkelijk doen... het slachtoffer ligt toch dieper in de bak.

chanceless
  † In Memoriam † zaterdag 6 september 2003 @ 03:25:17 #9
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_12976800
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 03:14 schreef TheShadow het volgende:
De goochelaar zaagt braaf tot de onderkant van de zijkant. Kan ie zonder bloedvergieten makkelijk doen... het slachtoffer ligt toch dieper in de bak.
Ik ga een heel eind met je mee, zó laat David Copperfield bijvoorbeeld hele locomotieven verdwijnen, maar bij de 'doorzaagtruc' rijden/schuiven ze meestal beide doorgezaagde helften een stukje uitelkaar, dus dán gaat je theorie niet op.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 6 september 2003 @ 03:37:05 #10
45176 Riedel1
Stuck in the Middle With You
pi_12976829
Ik ken iemand die er serieus van overtuigd is geweest (en ik denk dat ie dat stiekem nog is) dat ze een tweeling gebruikte. De ene ging dood, en de andere lieten ze naderhand zien. Afin, je begrijpt dat hier hard om is gelachen, zeker omdat hij er zo van overtuigd was dat het niet anders kon dan dat het zo moest wezen ;P
  zaterdag 6 september 2003 @ 07:44:10 #11
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_12976963
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 02:59 schreef ekiLskooL het volgende:
Waarna me broertje gelijk begon te mekkeren dat dat niet kon omdat die dame 'live' uit het publiek gehaald werd...
Heheh... da's al een illusie. Je denkt dat ze Marietje van 2 hoog achter uit het publiek halen, maar het is gewoon iemand die wel degelijk bij de act hoort. Allemaal afgesproken werk. Wel heel slim, gezien er nu nog steeds mensen denken dat er gewoon lukraak iemand uit het publiek wordt gehaald.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_12976973
Ik dacht dat die persoon zich inderdaad opvouwde en dat de voeten aan het einde van de kist op afstand bestuurbaar zijn. Kost ff wat, maar kan je bij meerdere trucs gebruiken
En eeeuh over dat mensen uit het publiek halen: dat is dus gewoon iemand die bij de crew hoort! Je wordt op TV keer op keer belazerd...
[url="http://www.fritz-events.nl/[/url]
  zaterdag 6 september 2003 @ 09:08:57 #13
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_12977162
Ik weet wel hoe ze bv een tank in een paar seconden laten verdwijnen,

Ze hebben gewoon 2 decors, bij de ene staat er een tank en bij de ander niet. En ja, bij deze truc moet het publiek gewoon mee doen. Voor de TV lijkt 't net echt.. .

  † In Memoriam † zaterdag 6 september 2003 @ 09:09:14 #14
21636 Feestkabouter
pi_12977164
Over de oorzaak van het overlijden van Hans Kazan bestaan verschillende verhalen. Ik heb gehoord dat ie is gestorven aan een toverdosis.....
pi_12977189
Vandaar dat die kisten altijd zwart zijn. Zwart steekt niet af ofzo zoals wit waar je alles op ziet. Dus je kan makkelijk de diepte bedriegen.
  zaterdag 6 september 2003 @ 09:33:53 #16
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_12977244
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 02:57 schreef Cynix ® het volgende:
Door midden zágen bedoel je toch, neem ik aan?

Ik denk dat de persoon in die bak gewoon zijn of haar knieën optrekt in de ene helft en er een paar nepbenen aan de ander kant uitsteken die je met een touwtje of zo wat kan laten bewegen.

Of zie ik het nou te simpel?


Nee dat zie je niet te simpel goochelen is eigenlijk heel makkelijk . Was idd bij goochelaars ontmaskerd
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
pi_12977297
Het is heel simpel, iedereen die meedoet aan die truc zit in het complot, ook al haalt ie iemand uit het publiek.

Je hebt dus die 2 bakken, in de bak waar de voeten liggen ligt al iemand die op het moment dat de andere persoon in de andere bak stapt haar/zijn voeten op het goede moment naar buiten steekt zodat het lijkt of het de voeten van die persoon zijn. De andere persoon ligt gewoon opgevouwen in die kist en als ze hem al laten zien door iets open te maken maken ze zo'n klein stukje open dat je alleen de romp ziet en niet de benen die erboven gevouwen zitten.

Was op goochelaars ontmaskerd

  zaterdag 6 september 2003 @ 09:49:18 #18
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_12977315
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 09:45 schreef erikh het volgende:
Het is heel simpel, iedereen die meedoet aan die truc zit in het complot, ook al haalt ie iemand uit het publiek.

Je hebt dus die 2 bakken, in de bak waar de voeten liggen ligt al iemand die op het moment dat de andere persoon in de andere bak stapt haar/zijn voeten op het goede moment naar buiten steekt zodat het lijkt of het de voeten van die persoon zijn. De andere persoon ligt gewoon opgevouwen in die kist en als ze hem al laten zien door iets open te maken maken ze zo'n klein stukje open dat je alleen de romp ziet en niet de benen die erboven gevouwen zitten.

Was op goochelaars ontmaskerd


Nou, ik heb wel eens in het publiek gezeten toen deze truuk werd gedaan en ik wist dus echt van niets, hoor !
Dit gaat dus niet op
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_12977324
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 09:49 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

Nou, ik heb wel eens in het publiek gezeten toen deze truuk werd gedaan en ik wist dus echt van niets, hoor !
Dit gaat dus niet op


De persoon die ze uit het publiek trekken zit in het complot, niet het hele publiek slimmerd
pi_12977514
rofl in negen van de tien gevallen word gebruik gemaakt van twee assistentes .
deze moeten bij voorkeur erg lening zijn .
heb dit gezien tijdens een van de vele shows van meneer hans klok in de tijd dat ik bij een party service werkte .
we stonden tussen het rommelhok en de buhne in en zo een hele berg van die zooi konden bekijken
verdwijn trucjes zijn netzo leuk gat in het podium andere meisje al in het andere hok of op de andere plaats eerste meisje klimt of glijd door het gat naar beneden en gaat zitten wachten
eigenlijk zijn die assistentes de grootste artiesten door hun lenigheid
  zaterdag 6 september 2003 @ 12:54:26 #21
3265 the shining
Toeval bestaat niet!
pi_12979492
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 09:08 schreef blup het volgende:
Ik weet wel hoe ze bv een tank in een paar seconden laten verdwijnen,

Ze hebben gewoon 2 decors, bij de ene staat er een tank en bij de ander niet. En ja, bij deze truc moet het publiek gewoon mee doen. Voor de TV lijkt 't net echt.. .


Ik had iets anders gezien op zo'n tv programma. Daar lieten ze een olifant laten verdwijnen, maar dat deden ze met spiegels in een soort hekwerk dat voor de olifant stond.. Ze lieten gewoon de spiegels even de andere kant op draaien en dan konden ze de olifant rustig weghalen..
(vage uitleg )
De dromer kan je vermoorden, de droom niet...
  zaterdag 6 september 2003 @ 12:54:59 #22
44872 eMAeRCe
De onuitspreekbare... Gr.
pi_12979501
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 12:54 schreef the shining het volgende:

[..]

Ik had iets anders gezien op zo'n tv programma. Daar lieten ze een olifant laten verdwijnen, maar dat deden ze met spiegels in een soort hekwerk dat voor de olifant stond.. Ze lieten gewoon de spiegels even de andere kant op draaien en dan konden ze de olifant rustig weghalen..
(vage uitleg )


Oh zo
Baaaaaaaaaaaaayyyz
  † In Memoriam † zaterdag 6 september 2003 @ 14:13:04 #23
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_12980568
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 12:54 schreef the shining het volgende:
Ze lieten gewoon de spiegels even de andere kant op draaien en dan konden ze de olifant rustig weghalen..
(vage uitleg )
Klopt, heb ik ook gezien. Tussen de spijlen van het hek stonden allemaal draaibare spiegels die ze op een ander stuk hek of schutting kunnen richten. Zo werkte die locomotief-truc ook.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')