abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 september 2003 @ 18:41:17 #1
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_12966375
Zijn er meer mensen die deze muziek goed vinden.

En hoe heet de stijl muziek eigenlijk??

Ik vind het heerlijke dreamy muziek wat een beetje op trance lijkt zonder echte beat erin.

Vooral Mike Oldfield The best of en een paar albums van Michel Jarre als Oxygene en Magnetic Fields zijn echt lekker chille albums!!

Free Your Mind
pi_12966394
Mike Oldfield! Moonlight Shodow en In Dulce Jubilo zijn erg mooie nummers.
pi_12966468
Mike Oldfield, nee dank je! Vangelis en Jean Michel Jarré vindt ik wel vrij goed!
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_12966476
Vind persoonlijk de muziek van Jarre en Vangelis 'prettiger' dan Mike Oldfield, weet ook niet waarom.

En dan ook nog eens de oude albums, de meest recente platen van Jarre en Vangelis vond/vind ik eigenlijk heeelemaaaal niets!
Ik ben bij Vangelis 'gestopt' na Oceanic en er daarna eigenlijk niet meer zo op gelet.
Heeft ie nog wat gemaakt in de tussentijd?

  vrijdag 5 september 2003 @ 19:10:15 #5
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_12966979
Het mooiste album van Vangelis vind ik altijd nog Antarctic
Free Your Mind
  vrijdag 5 september 2003 @ 19:12:26 #6
58917 Cmaj7
So you want to write a fugue?
pi_12967015
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 18:46 schreef yodocus2001 het volgende:

Ik ben bij Vangelis 'gestopt' na Oceanic en er daarna eigenlijk niet meer zo op gelet.
Heeft ie nog wat gemaakt in de tussentijd?


jahwel na oceanic kwam geloof ik el greco ( vind ik zelf nie echt veel aan) een of ander verzamelalbum nr. 30.000 en mythodea ofzoiets

maar goed ik ben zelf dus al jaren fan van jean michel en vangelis....hoewel ze idd laatste jaren niet echt goede albums uit hebben gebracht

''Driewerf hoezee''
  vrijdag 5 september 2003 @ 19:13:41 #7
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_12967036
combi van experimenteel en symphonische.....pop/rock???

gewoon blowmuziek dus

No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  vrijdag 5 september 2003 @ 19:14:01 #8
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_12967039
Mike Oldfield, da's de achtergrond muziek van Bassie en Adriaan. Serie sucks maar muziek is echt geweldig. DVD van een concert van hem gezien bij een vriend van me....echt goed die kerel.

Jarre en Vangelis zijn zeker niet zo goed, hoewel Vangelis wel goed als slaapmiddel werkt.

....hoedt u voor het domino-effect ! !
pi_12967266
Blade Runner
pi_12967539
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 18:41 schreef Demol het volgende:
Zijn er meer mensen die deze muziek goed vinden.
meldt
quote:
En hoe heet de stijl muziek eigenlijk??
Jarre maakt eigenlijk alleen maar electro, Vangelis neigt wat meer naar symfonische electro en oldfield maakt van pop tot tja.. (hoe noem je het genre waar tubular bells onder valt )
quote:
Ik vind het heerlijke dreamy muziek wat een beetje op trance lijkt zonder echte beat erin.
Probeer ook Tangerine Dream eens. Veel nummers van deze formatie uit Duitsland komen wel wat overeen met het werk van Jarre. Hun cover van "House of the Rising sun" en het nummer "Girl on the Stairs" bijv. Ben het zelf ook nog wat aan het ontdekken dus ik hoop nog meer gave nummers tegen te komen van hun.
quote:
Vooral Mike Oldfield The best of en een paar albums van Michel Jarre als Oxygene en Magnetic Fields zijn echt lekker chille albums!!
idd

[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 05-09-2003 21:13]

  vrijdag 5 september 2003 @ 23:02:57 #11
7096 moby
fok.muziek uberlurker
pi_12973014
Mike Oldfield vind ik ook niet echt te vergelijken met JMJ en Vangelis. Afgezien van het feit dat ze beiden instrumentale stukken maken.

Ikzelf ben groot Mike Oldfield liefhebber, maar die anderen kan ik ook waarderen. Ik vind dat de muziek van Oldfield veel meer emotie bevat (vooral Ommadawn en Hergest Ridge) wat ik stiekem een beetje toewijs aan het synthesizer idee Mike Oldfield past in de genres: (prog)Rock, New-Age, Keltisch, Folk, Lounge (??) en ook wel een beetje pop.
En Oldfield is natuurlijk een fantastisch gitarist (zoals JMJ en vangelis geniale toetsenisten zijn)

Bij alle 3 de artiesten hebben een beetje het idee dat de inspiratie op was, met Mike Oldfield natuurlijk als extreem dieptepunt

Angry Killer Person Man --> http://koenen.luua.net/akpm
  donderdag 16 oktober 2003 @ 13:43:46 #12
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_13918830
Er is weer een nieuw album van Jarre (na Sessions 2000): Geometry of Love. Duidelijk is dat Jarre steeds meer de lounge-kant op neigt te gaan (voor zover het 46 minuten durende Waiting for Cousteau niet al die kant op was). Ik vind het album wel goed klinken, de mensen die na Metamorphoses of Sessions 2000 waren afgeknapt moeten het nog maar eens een kans geven. Het is ook weer meer het ouderwetse van-dikke-synthesizers-zaagt-men-planken werk.
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
  donderdag 16 oktober 2003 @ 13:48:42 #13
38507 Ronny2K
Hypocrite opportunist...
pi_13918963
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 18:41 schreef Demol het volgende:
Zijn er meer mensen die deze muziek goed vinden.

En hoe heet de stijl muziek eigenlijk??

Ik vind het heerlijke dreamy muziek wat een beetje op trance lijkt zonder echte beat erin.

Vooral Mike Oldfield The best of en een paar albums van Michel Jarre als Oxygene en Magnetic Fields zijn echt lekker chille albums!!


Vroeger, toen ik nog klein was , heb ik tot in den treure naar deze muziek geluisterd... Heb nu nog steeds 't album "Synthesizer Greatest" liggen. Ik luister er af en toe nog wel 'ns naar. Vooral de nummers "Tubular Bells (Exorcist)" en die "Desert Theme" van de film Dune (???) vind ik nog steeds erg koel...
... Don't infect me with your poison...
pi_13919088
Ik ben al heel lang fan van Jarre. Ik heb de meeste van zijn CD's en nog een paar LP's. Toen ik klein was hoorde ik een singletje van Equinoxe (nummer 3 geloof ik, ik kan die nummers nooit onthouden ) en toen was ik meteen verkocht.

Jammer dat Jarre het niet meer voorelkaar krijgt om zulke goeie albums als Equinoxe, Oxygene en Rendez Vous te maken. Maarja, hij houdt nu eenmaal van experimenteren.

De nieuwe Oxygene CD was ook best aardig, alleen miste ik die geweldige overgangen die altijd in die ouwe albums zaten, daar werkte hij altijd echt heel langzaam naartoe totdat die overgang er was als een echte climax, geweldig.

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  donderdag 16 oktober 2003 @ 14:04:36 #15
15258 Eraser127
Nijkerk Hardcore!!!
pi_13919394
Ik ben ook gek van ELO, Oldfield, Jarre en andere oude (modulaire) synthesizer muziek

heb vorige week nog op een beurs deze LP's kunnen kopen:

Electric Light Orchestra - A New World Record
Jean Michel Jarre - Equinoxe
Mike Oldfield - Tubular Bells
Mike Oldfield - The Orchestral Tubular Bells
Mike Oldfield - Ommadawn
Mike Oldfield - Incatations (double 12")
Mike Oldfield - Hergest Ridge
Mike Oldfield - Wonderland

de rest van wat ik op die beurs gekocht heb staat hier: http://forum.fok.nl/showtopic.php/394451/6/25/

Heb m'n oog trouwens alweer op wat singletjes en LP's van Oldfield en Jarre

[Dit bericht is gewijzigd door Eraser127 op 16-10-2003 14:12]

pi_13919471
Laatst een MD gehoord van JMJ - Metamorphoses, echt super !
pi_13919852
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 19:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]

meldt
[..]

Jarre maakt eigenlijk alleen maar electro, Vangelis neigt wat meer naar symfonische electro en oldfield maakt van pop tot tja.. (hoe noem je het genre waar tubular bells onder valt )
[..]


electronica bedoel ik, niet electro.. dat is weer wat anders..

foutje van mij kant

  donderdag 16 oktober 2003 @ 22:59:58 #18
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_13933199
Iemand anders die Zoolook ook het beste album van Jarre vindt? Ik heb altijd het idee dat ik daarin alleen sta, terwijl vooral Ethnicolor I prachtig in elkaar zit.
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 00:13:14 #19
15258 Eraser127
Nijkerk Hardcore!!!
pi_13934814
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 22:59 schreef SigmundFreud het volgende:
Iemand anders die Zoolook ook het beste album van Jarre vindt? Ik heb altijd het idee dat ik daarin alleen sta, terwijl vooral Ethnicolor I prachtig in elkaar zit.
Helaas kan ik daar (nog) niet in delen, Ik heb nu nog maar 1 album (Equinoxe) op LP heb er al wel meerdere op het ook (LP & CD)
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 01:22:26 #20
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_13936038
Nee, ik kan niet zeggen dat ik Zoolook het beste album vind. niet dat ik het een slecht album vind, er staan mooie nummers op en het geluid is geweldig. Ik vind het eerste nummer het beste en in een van de andere nummers zit zo'n cool tussenstukje met een slap-bass, heel gaaf.

Ik denk als totale album misschien Rendez-vous, maar misschien ook wel Oxygene. Het mooiste nummer vind ik dus op Equinoxe staan. Het eerste nummer van Magnetic Fields vind ik ook goed.

Op Chronology staat een nummer dat echt ontzettend cool is totdat het aan het einde totaal verknald wordt door een harmonica, tja, het blijft toch een Fransman

Vaak vind ik maar een aantal nummers mooi per album en de rest een stuk minder. Soms staan er van die experimenten bij waarvan ik zoiets heb van, leuk, maar niet om te verkopen. Mijn favoriete nummers zijn verspreid over de albums.

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_13936179
Weet iemand misschien ook hoe dit nummer heet: http://members1.chello.nl/~j.heidbuurt/BA_professor.mp3
Het is namelijk niet de orginele versie van Mike Oldfield
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 01:54:06 #22
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_13936324
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 01:33 schreef heidbuurt het volgende:
Weet iemand misschien ook hoe dit nummer heet: http://members1.chello.nl/~j.heidbuurt/BA_professor.mp3
Het is namelijk niet de orginele versie van Mike Oldfield
Tubular Bells, het meest bekende nummer van Mike Oldfield.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_13936496
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 01:54 schreef Lamer_Deluxe het volgende:

[..]

Tubular Bells, het meest bekende nummer van Mike Oldfield.


Ja maar het is dus niet de orginele.. Ik vraag me dus af hoe die dan heet.
pi_13939212
JMJ Cool, laatsts eens Mike Oldfield geleend bij de bieb, toch echt heel anders.
Van Jarre heb ik al zijn oude werken op CD en plaat. Het is denk ik met recht te zeggen dat JMJ aan de basis heeft gestaan van de huidige house/trance etc. Terwijl ik em de laatste tijd een stuk slechter vind, zoals Metamorfoses waar alle nr's op elkaar leken en niks leken te zeggen.
Het mooie van zijn nr's vind ik de soms geniale momenten waadoor je kippevel krijgt.
Als je deze muziek cool vind moet je ook eens luisteren naar de instrumentale muziek van Alan Parsons Project.

beste nr: Oxygene 3 (vooral de overgang)

laat me toch, ben een blindganger
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 11:03:51 #25
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_13939374
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 02:31 schreef heidbuurt het volgende:
Ja maar het is dus niet de orginele.. Ik vraag me dus af hoe die dan heet.
Ah, okay, nee dan weet ik het niet.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_13939398
bladerunner

van vangelis

dat vind ik een heel mooi album ;-)

  vrijdag 17 oktober 2003 @ 11:05:06 #27
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_13939403
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 10:56 schreef bomberman het volgende:
JMJ Cool, laatsts eens Mike Oldfield geleend bij de bieb, toch echt heel anders.
Van Jarre heb ik al zijn oude werken op CD en plaat. Het is denk ik met recht te zeggen dat JMJ aan de basis heeft gestaan van de huidige house/trance etc. Terwijl ik em de laatste tijd een stuk slechter vind, zoals Metamorfoses waar alle nr's op elkaar leken en niks leken te zeggen.
Het mooie van zijn nr's vind ik de soms geniale momenten waadoor je kippevel krijgt.
Als je deze muziek cool vind moet je ook eens luisteren naar de instrumentale muziek van Alan Parsons Project.

beste nr: Oxygene 3 (vooral de overgang)


Ja, de goeie nummers werden steeds dunner gezaaid en tegenwoordig vind ik er inderdaad ook niks meer aan.

Ik denk dat ik weer welke Oxygene 3 is, dat is inderdaad een hele goeie overgang.

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 11:06:10 #28
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_13939428
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 11:04 schreef baukel het volgende:
bladerunner

van vangelis

dat vind ik een heel mooi album ;-)


Die aftitelingsmuziek vind ik heel erg cool.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_13941670
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 18:41 schreef Demol het volgende:
Zijn er meer mensen die deze muziek goed vinden.

En hoe heet de stijl muziek eigenlijk??

Ik vind het heerlijke dreamy muziek wat een beetje op trance lijkt zonder echte beat erin.

Vooral Mike Oldfield The best of en een paar albums van Michel Jarre als Oxygene en Magnetic Fields zijn echt lekker chille albums!!


Als het goed is heb ik nog ergens een Oxygene cd van Jean Michel Jarre liggen, ik vond het vroeger altijd wel atmosferische muziek..
. . . i n t h e h o u s e . . .
. . . n e l l a c a s a . . .
pi_13941688
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 11:05 schreef Lamer_Deluxe het volgende:

[..]

Ja, de goeie nummers werden steeds dunner gezaaid en tegenwoordig vind ik er inderdaad ook niks meer aan.

Ik denk dat ik weer welke Oxygene 3 is, dat is inderdaad een hele goeie overgang.


Oxygene 7 tot 13 vind ik best allemaal lekker klinken..
. . . i n t h e h o u s e . . .
. . . n e l l a c a s a . . .
pi_13941768
Ik vind het allemaal wel lekkere muziek, JMJ is mij af en toe iets te vaag, Vangelis is gewoon geweldig (Blade runner en 1492:Conquest of Paradise super albums...) En Tubular Bells II Vind ik ook helemaal het einde van Mike Oldfield... lekkere muziek om te chillen...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_13957935
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 12:37 schreef Forever het volgende:
Oxygene 7 tot 13 vind ik best allemaal lekker klinken..
Ja, die zijn zeker niet slecht. Alleen mis ik daar nou juist die lekkere overgangen waar Jarre altijd zo goed in was. Dat was hij kennelijk vergeten toen hij zat te denken hoe hij die klassiekers ook alweer maakte.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 19:12:04 #33
15258 Eraser127
Nijkerk Hardcore!!!
pi_13970052
whaa, vandaag weer 2 LP's binnen:

Mike Oldfield: Crisis
Jean Michel Jarre: Magnetic Fields

pi_13970685
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 19:12 schreef Eraser127 het volgende:
whaa, vandaag weer 2 LP's binnen:

Mike Oldfield: Crisis
Jean Michel Jarre: Magnetic Fields


Het eerste nummer van Magnetic Fields is heel vet.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 21:07:50 #35
15258 Eraser127
Nijkerk Hardcore!!!
pi_13972397
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 19:39 schreef Lamer_Deluxe het volgende:

[..]

Het eerste nummer van Magnetic Fields is heel vet.


Jah, zit ook in Bassie en Adriaan bij aantal achtercolgingen
pi_13974200
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 21:07 schreef Eraser127 het volgende:
Jah, zit ook in Bassie en Adriaan bij aantal achtercolgingen
Oh ja? Dat wist ik helemaal niet, grappig Wel een goeie muziek smaak die clown en die acrobaat
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_13976387
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 22:39 schreef Lamer_Deluxe het volgende:

[..]

Oh ja? Dat wist ik helemaal niet, grappig Wel een goeie muziek smaak die clown en die acrobaat


Ja maar helaas is het in de nieuwe versies van de series niet vaak meer te horen.
pi_13981278
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 21:07 schreef Eraser127 het volgende:

[..]

Jah, zit ook in Bassie en Adriaan bij aantal achtercolgingen


In een van die auto reclame's (Citroen meen ik) zit ook iets van Jarre. Iets van de Equinoxe serie?
. . . i n t h e h o u s e . . .
. . . n e l l a c a s a . . .
  zondag 19 oktober 2003 @ 12:44:33 #39
58917 Cmaj7
So you want to write a fugue?
pi_13981364
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 12:40 schreef Forever het volgende:

In een van die auto reclame's (Citroen meen ik) zit ook iets van Jarre. Iets van de Equinoxe serie?


weet het niet zeker maar ik dacht oxygene 2
''Driewerf hoezee''
pi_13985052
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 12:44 schreef Cmaj7 het volgende:

[..]

weet het niet zeker maar ik dacht oxygene 2


Dat zou ook kunnen
. . . i n t h e h o u s e . . .
. . . n e l l a c a s a . . .
pi_13985451
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 12:44 schreef Cmaj7 het volgende:

[..]

weet het niet zeker maar ik dacht oxygene 2


2b
  zondag 19 oktober 2003 @ 18:55:21 #42
65356 Singing-girl
It's a beautiful day!
pi_13989239
Mike Oldfield - Moonlight shadow: mooi!!!
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 15:38:47 #43
15258 Eraser127
Nijkerk Hardcore!!!
pi_14033111
Woei, heb nu 7"single-tje van:
Mike Oldfield - Shadow On The Wall
A1 Shadow On The Wall
B1 Taurus 3

pi_14195612
Weet iemand of JMJ nog bezig is met een album, of dat hij ondertussen al gestopt is ik heb het namelijk nooit zo nauw gevolgd. Toch ben ik benieuwd of er nog wat atmosferische synthesizer muziek op komst is
. . . i n t h e h o u s e . . .
. . . n e l l a c a s a . . .
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 10:20:29 #45
44709 DeepBass909
Poesjes zijn lief
pi_14269337
Zolang ik muziek luister ben ik al gek van de muziek van JMJ en Vangelis.
Ik heb zelfs de eer gehad om bij het concert van JMJ, Oxygene 7-13 te mogen zijn! waanzinnig wat een show was dat!!
Deze heren zijn de reden dat ik ooit met muziek ben begonnen.
Oxygene 8 van JMJ en Bladerunner theme van Vangelis zijn voor mij extra bijzonder, omdat ik die samen met 1 van mijn beste vrienden op een uitvoering van mijn muziek school heb gespeeld, en we van de docent toestemming kregen alle registers open te trekken!!! We hadden dus een pc erbij staan die als sequencer/sampler werkte. Dat was echt waanzinnig!!

Voor de Citroën reclame wordt volgens mij oxygene 4 gebruikt (ik onthou nooit die nummers... Het was iig de andere oxygene van het eerste album die ook op single is gezet. Dus niet die kneiter van een hit met de clip met alleen pinguins...). Ik zou het zo na kunnen kijken, maar mijn mp3 bak staat uit, en ik ben nu niet thuis...

Het mooiste was een interview wat ik van JMJ heb gelezen toen Metamorfoses uitkwam. Daarop heeft hij samen gewerkt met oa de jongens van de Chemical Brothers. JMJ beschouwde hen nu als 1 van zijn voorbeelden, terwijl de CB ooit hem al voorbeeld hadden. Dus de leraar werd de leerling!

pi_14272751
JMJ roelt echt. Heb ooit eens een concert van hem gezien op een ponton in de Seine. Vliegtuigen moesten toen omgeleid worden vanwege de lasershow die ertoen werd gegeven. (hij speelde op een syntesizer met lasers die hij d.m.v. zijn handen erdoor te halen kon bespelen).
Andere tip: Leftfield - Leftisme ( van de O2 reclame) ook en heftig nummer.
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 31 oktober 2003 @ 16:55:21 #47
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_14280390
Bij ondergetekende begon de liefde voor electronische muziek bij Jarre (Oxygene) en deels bij Vangelis (Spiral).
Bij die laatste hield het overigens snel op toen ik na 'China' elk album meer van hetzelfde vond (met Antarctica als goeie uitzondering).
Bij Jarre vond ik de lol er na een album of wat overigens ook behoorlijk af. Tot en met Rendez-Vous staat alles echter als een huis .

Jarre maakte de synthesizer vanaf 1977 geschikt voor het grote publiek. Een aantal andere synthezisergoden waren toen al heel wat jaartjes bezig.
Wil je goeie ouwe electronische muziek, probeer dan eens Phaedra(1973) van de Tangerine Dream. Vind je het dan nog leuk dan kun je je aan 'Ypsilon In Malaisian Pale'(1975) wagen, een soloproject van Edgar Froese van de Tangerine Dream.
De Tangerine Dream is al sinds 1968 aktief in diverse samenstellingen (in totaal hebben er 25 man in gespeeld), en bestaat momenteel hoofdzakelijk uit Edgar Froese en zijn zoon.
Vooral in de periode vanaf 1980 en in de samenstelling Edgar Froese, Chris Franke en Johannes Schmoeling kwam er bijzonder aangename zweefmuziek uit, die ook live meer dan door de beugel kon, probeer Poland uit 1982 maar eens.
Vanaf het eind van de jaren 80 ging de TD meer de NewAge-kant op.

Het oudere werk van de TD heeft zo ongeveer als voorbeeld voor wat later als 'ambient' bekend werd (The Orb en dat soort acts)

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  maandag 3 november 2003 @ 11:56:26 #48
44709 DeepBass909
Poesjes zijn lief
pi_14340819
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 12:35 schreef Maximus.Proximus het volgende:
JMJ roelt echt. Heb ooit eens een concert van hem gezien op een ponton in de Seine. Vliegtuigen moesten toen omgeleid worden vanwege de lasershow die ertoen werd gegeven. (hij speelde op een syntesizer met lasers die hij d.m.v. zijn handen erdoor te halen kon bespelen).
Andere tip: Leftfield - Leftisme ( van de O2 reclame) ook en heftig nummer.
Het concert wat jij bedoeld was de Oxygene 7-13 tour. Die heb ik in Ahoy gezien, erg indrukwekkend!!!
Er werd door een band van (ik meen) 7 man gespeeld, inc live drums (en dan ook nog echte drums, geen electronische)! erg knap, aangezien er ook een aantal sequencers mee liepen, en die houden zich alleen aan hun eigen metronoom en luisteren niet naar de drummer...
  maandag 3 november 2003 @ 21:29:44 #49
15258 Eraser127
Nijkerk Hardcore!!!
pi_14358260
Heb nu weer een Oldfield LP erbij:

Mike Oldfield - Earth Moving

pi_14358770
Ach, dit haalt herinneringen op, zeg.

Wie heeft er nog meer van die Synthesizer Greatest CD' s uit de jaren '80 liggen?

Ars longa, vita brevis
  dinsdag 4 november 2003 @ 14:55:08 #51
44709 DeepBass909
Poesjes zijn lief
pi_14375790
quote:
Op maandag 3 november 2003 21:45 schreef motown het volgende:
Ach, dit haalt herinneringen op, zeg.

Wie heeft er nog meer van die Synthesizer Greatest CD' s uit de jaren '80 liggen?


CD's??? cassette's zul je bedoelen
Ik heb 1 en 2 liggen
  woensdag 5 november 2003 @ 18:15:39 #52
70486 Norendal73
Used 2B RUsaneIam!
pi_14409757
Jean Michel Jarré en Vangelis, heerlijk relaxte muziek na een nachtje hardstyle! En als je die goed vind heb ik nog wel een tip voor je, Kitaro, soort van Japanse tegenhanger van JMJ en Delago, ook heel relaxt (speelt didgeridoo)
pi_14410117
Dit hoort eigenlijk in het "hoe heet dit nummer" topic, maar aangezien deze extract volgens mij iets is van deze artiesten wil ik hem graag hier posten...

Ik heb hem zelf nagespeeld, het is een langzaam nummer met een zeurende synth

Wat is dit?

  woensdag 5 november 2003 @ 19:34:47 #54
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_14411971
quote:
Op woensdag 5 november 2003 18:25 schreef MaartenHG het volgende:
Dit hoort eigenlijk in het "hoe heet dit nummer" topic, maar aangezien deze extract volgens mij iets is van deze artiesten wil ik hem graag hier posten...

Ik heb hem zelf nagespeeld, het is een langzaam nummer met een zeurende synth

Wat is dit?


Moeilijk
Zat aan Forbidden Colours te denken (Synthesizer greatest deel 2, heb geen andere versie... zou van Sakamoto moeten zijn?) maar bedacht me dat 't wel deze moet zijn:
Theme From 'Midnight Express' van Giorgio Moroder (Synthesizer greatest Hits deel 5)

* LEiPiE is enorme Jarre fan btw

  woensdag 5 november 2003 @ 19:54:02 #55
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_14412573
Goed, Jarre, Oldfield en Vangelis dus
(heb denk ik 15 jaar terug ofzo eens de Synthesizer Greatest Hits cd's van iemand overgenomen op cassettebandjes... helemaal grijs gedraaid in m'n walkman ) Misschien dat ik de serie ooit eens op de kop kan tikken op CD, want hoewel de originelen over het algemeen toch beter zijn is 't nog steeds een leuke verzameling. Wel heb ik The Classical Masterpieces op LP... dat is zeg maar een plaat waar Ed Starink (van STAR inc, de grote man achter de serie) zich uitleeft op wat klassieke stukken.

Jarre: ik heb 9 LP's, 7 VHS banden, 2 CD's en een CDM van 'm dus ik denk dat ik 'm wel steengoed vind (en dat is dan nog maar sinds ongeveer een jaar dat ik bezig ben alles legaal te verzamelen (heb z'n hele oeuvre wel in mp3 )

Beste albums? Poe... moeilijk... toppers: Oxygene en Equinox, Magnetic Fields, Rendez-Vous en Chronologie (zeg maar de concept albums die eigenlijk 1 stuk in meerdere bedrijven zijn).
Vooral die video's ben ik erg blij mee (7 voor 50 euro ), Europe In Concert (Chronologie tour '93 in Barcelona) is super met Patrick Rondat op elektrische gitaar erbij... Equinox 4 wordt er nog mooier van!

Ethnicolor is inderdaad mooi, wordt ook gebruikt als opening van de Rendez-Vous Lyon/Houston shows.

Vangelis: kan mooi zijn, vooral toen hij nog in Aphrodite's Child zat!
Pulstar, La Petite Fille De La Mer, de samenwerkingen met Jon Anderson, Chariots Of Fire natuurlijk.

Oldfield: afwisselend, sommige bijna Folk vind ik niet echt de moeite waard. Tubular Bells is uiteraard een meesterwerk (blij dat ik die op vinyl heb kunnen bemachtigen ). Crises was ook een goed album. Tubular Bells II kon er nog mee door (Sentinel wel goed), daarna werd 't toch minder.

Meer de popkant op hebben we ook nog Orchestral Manoeuvres In The Dark trouwens en The Human League, maar volgens mij drijven we dan toch wat af van de echte muzikale genieeen

pi_14412964
quote:
Op woensdag 5 november 2003 19:34 schreef LEiPiE het volgende:

[..]

Moeilijk
Zat aan Forbidden Colours te denken (Synthesizer greatest deel 2, heb geen andere versie... zou van Sakamoto moeten zijn?) maar bedacht me dat 't wel deze moet zijn:
Theme From 'Midnight Express' van Giorgio Moroder (Synthesizer greatest Hits deel 5)

* LEiPiE is enorme Jarre fan btw


Respect dat is hem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  woensdag 5 november 2003 @ 20:16:37 #57
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_14413290
quote:
Op woensdag 5 november 2003 20:06 schreef MaartenHG het volgende:
Respect dat is hem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb die bandjes duidelijk te vaak geluisterd
  woensdag 5 november 2003 @ 23:42:46 #58
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_14419735
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:16 schreef Forever het volgende:
Weet iemand of JMJ nog bezig is met een album, of dat hij ondertussen al gestopt is
Zijn nieuwste album is net uit (zie dit topic). Hij blijft wel bezig hoor. Nu dezelfde vraag over Vangelis: doet die nog wel eens wat nieuws?
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
  vrijdag 14 november 2003 @ 16:01:54 #59
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_14635591
quote:
Op woensdag 5 november 2003 23:42 schreef SigmundFreud het volgende:
Zijn nieuwste album is net uit (zie dit topic). Hij blijft wel bezig hoor. Nu dezelfde vraag over Vangelis: doet die nog wel eens wat nieuws?
Ben erg bang dat Vangelis net zo afglijdt als Oldfield... met dus alleen re-releases (en compilaties).
Al moet ik zeggen dat ik er nog niet uit ben of ik Tubular Bells 2003 zo slecht vind... heb op dit moment m'n nieuwe Tubular Bells 1973 HDCD (MediaMarkt 8,99 ) op m'n rechteroor en de TB03 MP3 op m'n linkeroor en ze zijn echt vrijwel identiek. Alleen TB03 is wel erg klinisch misschien.
Oh enige verschil is dat de MP3 een fractie sneller loopt waardoor ik 'm elke keer ff kort moet stoppen om ze weer precies gelijk te krijgen (beetje echo-effect is niet erg, maar 't moet niet te gek worden )

Moet zeggen dat ik wel interesse zou hebben in een 5.1 mixed SACD van TB2003, nu alleen nog een SACD speler.
Om eerlijk te zijn laat ik m'n next-gen CD keuze afhangen van onder andere Jarre... gaat hij naar SACD dan ga ik ook die kant op, gaat ie naar DVD-Audio dan moet ik me daar maar eens in gaan verdiepen
Ik heb begrepen dat Virgin (Oldfield dus) wel SACD's uitbrengt. Jammer dat Jarre weg is bijna Sony (nou ja, jammer... alleen wat betreft de zekerheid van SACD dan, blij voor hem )
Heb sowieso nog wel wat bedenktijd want eerst geld nodig

oh bij-de-weg (nav van een van m'n vorige posts): bij de Mediamarkt (jaja, net geopend in Enschede, vandaar) hadden ze Synthesizer Greatest deel 3 en 6 liggen voor 5,49 't stuk... hadden ze er allemaal gelegen dan had ik ze meegenomen (ik ga nu op de Mega Platen en CD beurs ff kijken of ik ze per ongeluk op vinyl kan vinden).

[Dit bericht is gewijzigd door LEiPiE op 14-11-2003 16:02]

pi_14797485
Ik ben al jaren fan van Jarre en zal dat ook nog wel jaren blijven.
Ik heb 13 videobanden van hem (waaronder dat heel bijzondere optreden in "The lost City" in Zuid Afrika).
Vooral al die bijzondere geluiden welke perfect verweven zijn in z'n muziek spreekt me erg aan. Iets wat ik bij veel andere synthesizerpioneers nog wel eens mis. Ook het feit dat ie nog steeds zulke megaconcerten geeft en deze helemaal zelf "regiseert" boeit me enorm. Ook ben ik niet vies van enkele van z'n mineure tracks. Overigens vind ik niet alles even mooi hoor. Al heeft elke cd toch wel een aantal tracks welke me aanspreken. En ook ik vind de eerste track van Zoolook waanzinnig. Ook pogingen om het te imiteren met mun eigen synths behoort tot mijn favoriete bezigheden....al van dat helemaal niet mee. Niet zo raar als je eens kijkt wat die man allemaal aan apparatuur heeft staan
De toekomst is ook niet meer wat het geweest is...
pi_14799607
Wat ik heel appart vind and Jarre, is dat hij het ene moment enorme bombastische songs brengt, om dan vervolgens met een zeer geraffineerd stukje te komen als "Band in the rain". Dat vind ik gewoon lef hebben.
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
pi_14799969
Of een ballroomnummer als "The last Rumba".
Wat ik waardeer is die geluiden die hij uit zun kastjes tovert.Veel andere synthplayers gebruiken die meer op "gewone" instrumenten lijken. Dat vind ik wel eens jammer. Het zijn tenslotte synths, dus er mogen bliepjes, kraakjes en weet ik veel wat voor geluiden uitkomen (net als in "Waiting for Cousteau" bv.).
De toekomst is ook niet meer wat het geweest is...
pi_14806844
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 16:01 schreef LEiPiE het volgende:
Moet zeggen dat ik wel interesse zou hebben in een 5.1 mixed SACD van TB2003, nu alleen nog een SACD speler.
Om eerlijk te zijn laat ik m'n next-gen CD keuze afhangen van onder andere Jarre... gaat hij naar SACD dan ga ik ook die kant op, gaat ie naar DVD-Audio dan moet ik me daar maar eens in gaan verdiepen
Ik heb begrepen dat Virgin (Oldfield dus) wel SACD's uitbrengt. Jammer dat Jarre weg is bijna Sony (nou ja, jammer... alleen wat betreft de zekerheid van SACD dan, blij voor hem )
Heb sowieso nog wel wat bedenktijd want eerst geld nodig
Ik hoop niet dat hij voor SACD gaat. SACD is pure hype, de lage tonen mogen dan lekker smooth klinken, de hoge tonen hebben veel minder detail dan een gewone CD (het is gewoon een lossy formaat).

Als je je er een beetje in verdiept kom je tot de conclusie dat SACD pure bandbreedte verspilling is. Een groot deel van de beschikbare ruimte op de CD wordt in beslag genomen door hoogfrequente digitale ruis die er bij de weergave uitgefilterd wordt.

1-bit DACs zijn sowieso kwalitatief niet geweldig. Waren ook origineel uitgevonden omdat de electronica eromheen goedkoper is. Helaas gaan steeds meer studios 1-bit masteren, wat de kwaliteit niet ten goede komt. (vloeiende lage tonen, verlies aan detail bij de hoge tonen). Het leukste is nog dat de 1-bit DAC van SACD minder effectieve resolutie heeft dan die van een typische gewone 1-bit CD speler.

En dat hele 1-bit van opname tot weergave verhaal is flauwekul, in de studio moet het toch gewoon naar een multibit formaat omgezet worden, anders kun je het niet editten. Dus dat zogenaamde voordeel ben je ook kwijt.

DVD-Audio gebruikt gewoon de hele beschikbare bandbreedte op de CD voor hoorbaar geluid, zoals het hoort.

EDIT:
En waarom wordt SACD dan toch zo gepushed? Omdat er een zeer goeie kopiëer beveiliging inzit (die ook nog eens een keer de geluidskwaliteit schijnt te verslechteren, go figure, het gaat weer eens puur om geld verdienen).

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_14809941
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 02:15 schreef Lamer_Deluxe het volgende:


En waarom wordt SACD dan toch zo gepushed? Omdat er een zeer goeie kopiëer beveiliging inzit (die ook nog eens een keer de geluidskwaliteit schijnt te verslechteren, go figure, het gaat weer eens puur om geld verdienen).


En het is waarschijnlijk alleen maar een kwestie van tijd voor dat ook deze beveiliging gekraakt is.
En hoe dan ook......gekraakt of niet....je zit dan wel met muziek die klinkt als brol
De toekomst is ook niet meer wat het geweest is...
pi_14895028
Ik heb alle albums van JMJ,Oldfield en Vangelis (van jaren 60 tot nu,inclusief alle artiesten waar hij mee samen heeft gewerkt)
Persoonlijk vind ik Vangelis en Mike Oldfield iets warmere muziek maken dan Jarre. Vragen over Vangelis en Mike Oldfield zijn welkom bij mij! Grote kans dat ik ze kan beantwoorden!
  maandag 1 december 2003 @ 14:34:25 #66
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_15060343
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 02:15 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Ik hoop niet dat hij voor SACD gaat. SACD is pure hype, de lage tonen mogen dan lekker smooth klinken, de hoge tonen hebben veel minder detail dan een gewone CD (het is gewoon een lossy formaat).
Mwa, de demo die ik bij Philips heb gehad klonk anders lang niet slecht hoor
Maar goed: mij maakt 't niet uit waar ze heen gaan eigenlijk (vandaar dat ik 't lekker van Jarre laat afhangen )
Tot die tijd zet ik de LP's van Jarre op (jammer dat ik Chronologie niet op LP heb (alleen CD)).
Equinox blijft ontiegelijk mooi op LP, ook met af en toe een tikje er door heen.
quote:
Als je je er een beetje in verdiept kom je tot de conclusie dat SACD pure bandbreedte verspilling is. Een groot deel van de beschikbare ruimte op de CD wordt in beslag genomen door hoogfrequente digitale ruis die er bij de weergave uitgefilterd wordt.
Oh allicht, maar ik let sowieso niet op 't hele cijfertjes verhaal... volgens veel mensen klinken platen slecht 'omdat ze nu eenmaal nooit zo goed zijn als digitaal'... tja, ik ben blij met m'n vinyl, 't kost geen drol en geeft juist veel lol
't is jammer dat LP's slijten (al kun je met een platenwasser een hoop goedmaken!), anders mochten ze wel weer teruggaan
quote:
En waarom wordt SACD dan toch zo gepushed? Omdat er een zeer goeie kopiëer beveiliging inzit (die ook nog eens een keer de geluidskwaliteit schijnt te verslechteren, go figure, het gaat weer eens puur om geld verdienen).
SACD gepushed? Ik heb juist 't idee dat 't al de nek om is gedraaid voordat 't de kans heeft gehad
Er komt nog steeds maar weinig uit op SACD... spelers zijn of goedkopere DVD/SACD/home theater prutdingen of ontiegelijk duur (iemand een Marantz SACD speler van 1500 euro? )
je zou toch juist denken dat de onmogelijkheid van kopieren (sowieso: hoe lees je de HD laag uit en waar sla je het op op?) een enorme boost zou moeten zijn.
DVD-A zie ik ook amper in de winkel liggen, men blijft maar bij de CD (DCC en MD zijn ook aardig uitgestorven).

naja, iemand al zicht op de volgende generatie audio-dragers? (zeg maar NA DVD-A en SACD?)

In de tussentijd weer even terug on-topic:

Ik heb Synthesizer Greatest (deel 1) nu op vinyl gescoord op de beurs (ook al samengesteld door Herman Heinsbroek bij-de-weg).
Met daarop dus (van onze drie helden dan):
Theme from 'Antarctica', Pulstar, Magnetic Fields part 2, Equinoxe part 5, Chariots of fire, Hymne, Fourth Rendez-Vous, Oxygene en To the unknown man (met om eerlijk te zijn een stoerder drumgedeelte dan op 't origineel )
Heerlijke plaat weer.

pi_15065681
Tuurlijk ! super goeie bands ! Nouja met Mike Oldfield komt iedereen wel in aanraking na het zien van bassie en adriaan (tubular bells) Verder heb ik nog 2 lps van Jean Michell en de soundtrack van Bladerunner en 1492 Conquest for Paradise van Vangelis. Kan echt uren luisteren naar dat soort muziek
In certain extreme situations, the law is inadequate.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
pi_15360985
quote:
Op maandag 1 december 2003 18:16 schreef Classic-PC het volgende:
Kan echt uren luisteren naar dat soort muziek
Das niet zo moeilijk....als je "waiting for Cousteau" opzet heb je dr al 45 minuten opzitten
Maar ook deze track is in één woord goddelijk
De toekomst is ook niet meer wat het geweest is...
  vrijdag 12 december 2003 @ 16:04:15 #69
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_15361087
Ik heb eindelijk mijn favoriete nummer van Jean Michel Jarre gevonde, waar ik al tijden op zoek naar was. Het nummer werd als achtergrond muziek gebruikt bij Bassie & Adriaan en de Verdwenen Kroon.

Het is Equinoxe Part. 4, ik heb hem nou al 15x geluisterd, hij blijft geweldig

Free Your Mind
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 15 januari 2004 @ 22:06:58 #70
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_16297917
SYNTHESIZER MUZIEK ROELT
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  vrijdag 16 januari 2004 @ 00:15:12 #71
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_16302283
quote:
Op maandag 1 december 2003 14:34 schreef LEiPiE het volgende:
Mwa, de demo die ik bij Philips heb gehad klonk anders lang niet slecht hoor
Nee, dat zal best, ze zullen daar wel wat goeie apparatuur hebben staan, maar tegenover een goeie redbook audio CD opname op een goeie multibit of 1-bit speler zal er waarschijnlijk weinig verschil zijn geweest, die zouden zelfs beter klinken als je goed luistert naar details in complexe audio.
quote:
Equinox blijft ontiegelijk mooi op LP, ook met af en toe een tikje er door heen.
Eqiunoxe is echt geweldig. Jammer dat mijn platenspeler zo waardeloos is.
quote:
Oh allicht, maar ik let sowieso niet op 't hele cijfertjes verhaal...
Tja, maar het is wel ontzettend triest als ze al die bandbreedte tot hun beschikking hebben om het geluid veel beter te maken, om het vervolgens totaal te verspillen.
quote:
volgens veel mensen klinken platen slecht 'omdat ze nu eenmaal nooit zo goed zijn als digitaal'... tja, ik ben blij met m'n vinyl, 't kost geen drol en geeft juist veel lol
Ze zullen wel slechte kwaliteit platenspelers/naalden hebben gehad.
quote:
't is jammer dat LP's slijten (al kun je met een platenwasser een hoop goedmaken!), anders mochten ze wel weer teruggaan
Ja, LP's, tapes, zelfs CD's, ze slijten allemaal. Goeie tapes klinken trouwens ook helemaal niet zo slecht op een goeie speler.
quote:
SACD gepushed? Ik heb juist 't idee dat 't al de nek om is gedraaid voordat 't de kans heeft gehad
Laten we het hopen Fat chance denk ik, aangezien veel opname studios kennelijk al op 1-bit recording zijn overgestapt helaas. En SACD is veel bekender dan DVD-Audio volgens mij, want daar heb ik echt nog nooit reclame voor gezien.
quote:
Er komt nog steeds maar weinig uit op SACD... spelers zijn of goedkopere DVD/SACD/home theater prutdingen of ontiegelijk duur (iemand een Marantz SACD speler van 1500 euro? )
je zou toch juist denken dat de onmogelijkheid van kopieren (sowieso: hoe lees je de HD laag uit en waar sla je het op op?) een enorme boost zou moeten zijn.
DVD-A zie ik ook amper in de winkel liggen, men blijft maar bij de CD (DCC en MD zijn ook aardig uitgestorven).
Ja, er moet eerst iets gebeuren waardoor het grote publiek er de voordelen van inziet. Dezelfde prijs voor een CD met veel beter geluid en multichannel audio voor je home theatre setje.

Maarja, veel mensen merken geluidskwaliteit toch niet op, die hebben bijvoorbeeld waardeloze stereo sets. Net als dat de Discmans van nu alleen maar letten op hoe klein ze zijn en hoe lang ze met batterijen doen, waardoor de geluidskwaliteit enorm achteruit is gegaan.

quote:
naja, iemand al zicht op de volgende generatie audio-dragers? (zeg maar NA DVD-A en SACD?)
Zo lang de huidige generatie niet is doorgebroken zal er nog wel geen nieuwe komen lijkt mij.
quote:
Ik heb Synthesizer Greatest (deel 1) nu op vinyl gescoord op de beurs (ook al samengesteld door Herman Heinsbroek bij-de-weg).
Met daarop dus (van onze drie helden dan):
Theme from 'Antarctica', Pulstar, Magnetic Fields part 2, Equinoxe part 5, Chariots of fire, Hymne, Fourth Rendez-Vous, Oxygene en To the unknown man (met om eerlijk te zijn een stoerder drumgedeelte dan op 't origineel )
Heerlijke plaat weer.
Volgens mij heb ik die ook Toch jammer dat het niet de originele uitvoeringen zijn.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  † In Memoriam † vrijdag 16 januari 2004 @ 00:17:22 #72
47213 ArmaniMania
pi_16302342
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 18:41 schreef Demol het volgende:
Zijn er meer mensen die deze muziek goed vinden.

En hoe heet de stijl muziek eigenlijk??

Ik vind het heerlijke dreamy muziek wat een beetje op trance lijkt zonder echte beat erin.

Vooral Mike Oldfield The best of en een paar albums van Michel Jarre als Oxygene en Magnetic Fields zijn echt lekker chille albums!!


De muziek heet synthpop.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 16 januari 2004 @ 20:37:56 #73
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_16324040
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:17 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

De muziek heet synthpop.


neejoh gewoon synthesizer muziek
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_16380368
Er wordt hier wel uitgebreid discussie gevoerd over Jarre en Vangelis. Inderdaad prima synthy muziek. Maar wie van jullie kent dan Synergy (Larry Fast) of deze synthesizer cd,s? (Zie de foto)

Deze onderste zullen jullie wel kunnen .Maar LET OP!! Dit is zowel de eerste alsook de tweede (geremasterde) uitgave. De eerste is op Polydor verschenen in 1985 op cd .de tweede uitgave is verschenen op sony Music ,en is 24 bit geremasterd.

  zondag 18 januari 2004 @ 22:40:40 #75
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_16380801
Ha fusionfreak, mooie cd's : Ashra , Happy the Man , Tangerine Dream , Synergy.
Geen reden om ze zomaar op de grond te gooien

Had je overigens het centrale Jazztopic nog gevonden ? Je fusion-topic had geen lang leven.

"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_16381102
quote:
Op zondag 18 januari 2004 22:40 schreef fripper het volgende:
Ha fusionfreak, mooie cd's : Ashra , Happy the Man , Tangerine Dream , Synergy.
Geen reden om ze zomaar op de grond te gooien

Had je overigens het centrale Jazztopic nog gevonden ? Je fusion-topic had geen lang leven.


Iderdaad voel ik mij net op een (fusion) eiland .Het lijkt wel alsof deze muziek ''dood'' is ,of er wordt wat gestrooid met fusion a la Spyro Gyra ,Fourplay en meer van dat standaard spul.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 19 januari 2004 @ 12:44:46 #77
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_16391776
is er nog synthesizer muziek te koop eigenlijk op cd ? wie weet leuke winkels ( liefst rondom utrecht ), ik kom niet heel veel tegen
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  maandag 19 januari 2004 @ 12:48:01 #78
80134 phreaky_professor
DnB-Addicts Crew®
pi_16391871
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 22:59 schreef SigmundFreud het volgende:
Iemand anders die Zoolook ook het beste album van Jarre vindt? Ik heb altijd het idee dat ik daarin alleen sta, terwijl vooral Ethnicolor I prachtig in elkaar zit.
Nou, ik vind het niet zn beste album (dat blijft IMO Equinoxe), maar het is wel goed, ja.

ps.
Toch maar eens een CD van Equinoxe kopen; mn vynil begint wel erg te kraken.

Ceci n'est pas une signature.
  maandag 19 januari 2004 @ 13:11:51 #79
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_16392568
Ik weet niet welk album van Jarre ik het beste vind. Equinoxe 2 (kan ook drie zijn, ik ben niet heel goed in die nummers onthouden) vind ik erg mooi, Oxygene 2 ook. Rendez Vous is een heel mooi album. Van Zoolook en Magnetic Fields inderdaad de eerste nummers. Revolutions staan een paar mooie op. En zo gaat het nog wel even door

Met Jarre is het vaak zo dat er een paar hele mooie nummers op staan, 1 commerciele die meestal wat minder is, een paar hele vage en dan nog wat crap waarvan je denkt waarom hebben ze dat opgenomen

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_16393232
ik denk dat de muziekstijl krautrock of krautzrock heet, maar doet er eigenlijk ni veel toe, want iedereen weet waarover er gepraat wordt

vind wel raar dat niemand kraftwerk genoemd heeft (ik denk toch van niet want ik heb sommige replies wel wat vlug overlezen)
autobahn (+ kometenmelodie) en radioactivity zijn toch twee van de betere synth-platen ooit gemaakt

verder vind ik jarre en tangerine dream (kiew mission ) ook goed

vangelis vind ik iets minder, hij maakt wel goede liedjes, maar ik vind dat er niet echt veel 'gevoel' in zit. lijkt precies op koude muziek door robots gemaakt...

beter een gat in de ozonlaag dan een kaft in mijn gat
pi_16393423
Is dat niet gewoon synthesizer muziek?
Ik heb ook een paar albums:
Jean Michelle jarre - album met die poppetjes met verrekijkers op de kaft
Mike Oldfield - Tubelar bells 1 en 2
Vangelis - Antartica, the best of en 1492 (weet dat jaartal niet precies) en nog 1 met zo'n koptelefoon snoer op de hoes, die cd werd vaak gedraaid bij chriet titulaer!!

[Dit bericht is gewijzigd door HenkieSpankie op 19-01-2004 13:47]

Neuj
  donderdag 22 januari 2004 @ 23:20:38 #82
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_16503221
ik noem deel m'n Jarre mp3tjes altijd in onder Electro-Acoustic, heb dat geloof ik een keer opgevangen dat 't zo werd genoemd en vind het wel een leuke term
Normaal wordt 't volgens mij al onder New Age geschoven (vooral Vangelis en Oldfield).
Net een 2e hands Rendez-Vous CD besteld
  vrijdag 23 januari 2004 @ 14:04:56 #83
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_16516290
yeuh, net Chariots of Fire de soundtrack op de kop getikt voor 1,25
(heeft alleen wel een poetsbeurt nodig zo te horen )
pi_16675978
Ik zit nu even Equinoxe te luisteren en het is nummer 3 die ik het mooiste nummer van Jarre vind.

Maar dat is dan ook het eerste nummer wat ik ooit van hem gehoord heb op een singletje van een vriend van mij, toen was ik meteen verkocht

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_16676035
quote:
Op zondag 18 januari 2004 22:29 schreef Fusionfreak het volgende:
Deze onderste zullen jullie wel kunnen .Maar LET OP!! Dit is zowel de eerste alsook de tweede (geremasterde) uitgave. De eerste is op Polydor verschenen in 1985 op cd .de tweede uitgave is verschenen op sony Music ,en is 24 bit geremasterd.

[afbeelding]


Ik heb zelf de geremasterde versies, maar volgens mij was die rand links niet zwart maar doorzichtig.

Het artwork ziet er op de LP's echt veel indrukwekkender uit, dat is toch wel een nadeel van CD's

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  donderdag 29 januari 2004 @ 11:40:51 #86
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_16681292
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 01:29 schreef Lamer_Deluxe het volgende:

[..]

Ik heb zelf de geremasterde versies, maar volgens mij was die rand links niet zwart maar doorzichtig.

Het artwork ziet er op de LP's echt veel indrukwekkender uit, dat is toch wel een nadeel van CD's


Psies! Heb hier de hoes van Equinox ingelijst aan de muur hangen!!

Heb de LP toch dubbel
pi_16683288
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 11:40 schreef LEiPiE het volgende:
Psies! Heb hier de hoes van Equinox ingelijst aan de muur hangen!!
[afbeelding]
Heb de LP toch dubbel
Wat stoer!

Ik weet nog dat ik die hoes al heel cool vond toen ik klein was. Mooiste hoes van Jarre (of hoe heet die schilder ook al weer die die dingen gemaakt heeft, Granger of zoiets?) denk ik.

Ik heb zelf Oxygene, Equinoxe en Rendez vous op LP. M'n oom heeft er nog een aantal meer. M'n neef heeft zo goed als alle CD's, ik heb er iets van acht.

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_16687257
Mooie hoes....inderdaad.
Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de hoes van Chronologie......mooie kleurencombinatie....en nog 5 maagden ook...
Ook van Michel Granger http://www.granger-michel.com/index_ie.html
Wel wat pop-ups op zijn site

[Dit bericht is gewijzigd door ZmokE op 29-01-2004 15:23]

De toekomst is ook niet meer wat het geweest is...
  donderdag 29 januari 2004 @ 15:24:45 #89
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_16687386
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 15:20 schreef ZmokE het volgende:
Mooie hoes....inderdaad.
Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de hoes van Chronologie......mooie kleurencombinatie....en nog 5 maagden ook...
Ook van Michel Granger http://www.granger-michel.com/index_ie.html
Wel wat pop-ups op zijn site
check Ik ben ook nog steeds op zoek naar de LP van Chronologie (CD heb ik al).

offtopic: cool usericon

pi_16687437
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 01:23 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Ik zit nu even Equinoxe te luisteren en het is nummer 3 die ik het mooiste nummer van Jarre vind.

Maar dat is dan ook het eerste nummer wat ik ooit van hem gehoord heb op een singletje van een vriend van mij, toen was ik meteen verkocht


Ik vind Equinoxe 4 juist heel goed. Dat is ook het bekendste nummer van dat album (en niet voor niks.)
  donderdag 29 januari 2004 @ 16:33:55 #91
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_16689390
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 15:27 schreef svdberg het volgende:

[..]

Ik vind Equinoxe 4 juist heel goed. Dat is ook het bekendste nummer van dat album (en niet voor niks.)


Nummer 4 is ook mijn favoriet
Free Your Mind
pi_16691072
Inderdaad..een mooie track.
Heb je al eens met de balans gespeeld na het intro?
Moet je eens doen, en dan letten op de manier hoe de accoorden zijn aangeslagen. Best cool.....
De toekomst is ook niet meer wat het geweest is...
  donderdag 29 januari 2004 @ 20:59:33 #93
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_16696986
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:35 schreef ZmokE het volgende:
Inderdaad..een mooie track.
Heb je al eens met de balans gespeeld na het intro?
Moet je eens doen, en dan letten op de manier hoe de accoorden zijn aangeslagen. Best cool.....
Grappige variant op een echo ja, rechts dus de melodie en links een variatie erop (l/r zou andersom kunnen zijn)
Jarre vindt 't sowieso wel leuk om met de enorme mogelijkheden die er toendertijd open gingen door de overgang van mono naar stereo te spelen.
Magnetic Fields (vnl. Part 1) op een hoofdtelefoon is ook een beleving op zich: intro, midpart zitten er allerlei stemmen aan verschillende kanten. En natuurlijk de beroemde "kaatsende ballen" in part 2 die dus vrolijk door je hoofd heen kaatsen zeg maar en niet te vergeten de trein op 't einde die letterlijk 't ene oor in en 't andere oor uitgaat (van rechts naar links in mijn geval)

4th rendez-vous heeft wat subtiele kanaalwisselingen er in (de 'robotstem').
5th rendez-vous part b (of is 't c, vanaf een minuut of 4 iig) zweeft in z'n geheel wat heen en weer tussen links en rechts.
Zoolook valt nog mee eigenlijk

(ja heb sinds eind december een nieuwe tweedehands hoofdtelefoon (Sennheiser EH2200), dus ik heb de afgelopen tijd erg veel direct op m'n hoofd geluisterd :Y8)7)

pi_16700150
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 20:59 schreef LEiPiE het volgende:

[..]

(ja heb sinds eind december een nieuwe tweedehands hoofdtelefoon (Sennheiser EH2200), dus ik heb de afgelopen tijd erg veel direct op m'n hoofd geluisterd :Y8)7)


Goeiendag...dat ken je wel stellen....niet vreemd dat je niet meer weet wat links en rechts is....
De toekomst is ook niet meer wat het geweest is...
pi_16702508
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 15:20 schreef ZmokE het volgende:
Mooie hoes....inderdaad.
Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de hoes van Chronologie......mooie kleurencombinatie....en nog 5 maagden ook...
Ook van Michel Granger http://www.granger-michel.com/index_ie.html
Wel wat pop-ups op zijn site
Chronologie vind ik ook wel mooi, maar Equinoxe vind ik aparter.

Granger heeft iets met de wereldbol, dat is wel duidelijk

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_16702565
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 15:27 schreef svdberg het volgende:
Ik vind Equinoxe 4 juist heel goed. Dat is ook het bekendste nummer van dat album (en niet voor niks.)
4 vind ik ook wel goed, klinkt alleen wat commercieler, vandaar dat die ook zo bekend is denk ik

EDIT:
Ik luister ook veel met koptelefoon naar Jarre, die stereo effecten van hem zijn inderdaad altijd erg leuk. Ook die live omgevingsgeluiden van Zoolook bijvoorbeeld.

EDIT2:
Check hier even, maar Equinoxe 3 heeft ook heel veel stereo effecten, alles gaat heen en weer

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 1 februari 2004 @ 21:50:14 #97
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_16793893
ik heb het nummer david sylvian - forbidden colours dat deuntje wat door onder zit heb ik op een bandje staan weet iemand of dat ook ergens te " verkrijgen" is , als ik op kazaa zoek kan ik alleen dat liedje vinden met die gozer erdoorheen zingend, ik wil alleen de muziek, dat nummer moet bestaan
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_16819818
Ben het eens met degene die Zoolook ook het beste album van Jarre vind, geweldig gewoon!
Van Mike Oldfield vind ik Ommadawn een meesterwerk.

Vangelis maakt absoluut geen koude muziek trouwens. Hij geeft van alle drie nog de meeste soul aan z'n muziek. Dit omdat hij niet voorprogrammeert met computers. Vind hem nog steeds het muzikaalst

  maandag 2 februari 2004 @ 21:14:27 #99
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_16828629
quote:
Op maandag 2 februari 2004 16:58 schreef hypothesis het volgende:
Ben het eens met degene die Zoolook ook het beste album van Jarre vind, geweldig gewoon!
Ik ook !

Verder ben ik best wel een liefhebber van Tangerine Dream ( jaren 70 / begin jaren 80 ).

"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_16829338
quote:
Op maandag 2 februari 2004 16:58 schreef hypothesis het volgende:


Vangelis maakt absoluut geen koude muziek trouwens. Hij geeft van alle drie nog de meeste soul aan z'n muziek. Dit omdat hij niet voorprogrammeert met computers. Vind hem nog steeds het muzikaalst


Wil je hier mee zeggen dat Jarre dat wél doet dan?
Als dat zo is zit je er toch gigantisch naast hoor.
Overigens vond ik het optreden van Vangelis destijds in Rotterdam een behoorlijke blunder.
De toekomst is ook niet meer wat het geweest is...
pi_16861538
Jarre is de pionier op electro.
Kreeg van zijn vader Maurice the feeling van de sountrack mee.
Door de hedendaagse digitale muziek is Jarre weggecijfert maar zijn werk
blijft machtig
pi_16864528
Jarre is zeker niet de enige pionier in die tijd. Hij kreeg de meeste publiciteit toendertijd. dat is iets anders. Vangelis was in 1972 ook al bezig met elektronische instrumenten of bijvoorbeeld Giorgio Moroder en Kraftwerk.
Jean michel maakt zeker geen gevoelloze muziek. het klinkt alleen minder romantisch of nostalgischer als V. Ik vind het vaak jammer dat hij de electro sound niet durft te verlaten. voorbeeld op Chronologie met de boy-soprano. Heel gevoelig,maar jammer van de synth erdoor.
pi_16864777
"Overigens vond ik het optreden van Vangelis destijds in Rotterdam een behoorlijke blunder."


RE:
Met mythodea in Athene is alles weer goedgemaakt. Het Eureka concert in Rotterdam was voor commerciele verplichtingen.

  woensdag 4 februari 2004 @ 02:16:58 #104
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_16869289
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 22:56 schreef hypothesis het volgende:
Jarre is zeker niet de enige pionier in die tijd. Hij kreeg de meeste publiciteit toendertijd. dat is iets anders. Vangelis was in 1972 ook al bezig met elektronische instrumenten of bijvoorbeeld Giorgio Moroder en Kraftwerk.
Jean michel maakt zeker geen gevoelloze muziek. het klinkt alleen minder romantisch of nostalgischer als V. Ik vind het vaak jammer dat hij de electro sound niet durft te verlaten. voorbeeld op Chronologie met de boy-soprano. Heel gevoelig,maar jammer van de synth erdoor.
Volgens 't boekje was de 'Boy-soprano' in Chronologie 3 ook een synthesizer
Overigens werd het door een meisje gezongen in de live versie die op Europe In Concert staat - zeer goed concert overigens, hoop dat het nog eens op DVD uitkomt (geldt voor al z'n concerten)... m'n videoband is een beetje brakjes)

Heb je z'n nieuwste cd's al geluisterd?
Metamorphoses en Geometry of Love... Interior Music is een coole soundscape maar die is niet in de winkel verkrijgbaar

Z'n nieuwste werken gebruiken juist weer veel meer authentieke geluiden: op Metamorphoses werkt ie bijvoorbeeld zelfs samen met Sharon Corr (van de Corrs, duh ) die de viool speelt op Rendez-Vous a Paris. En veel verschillende "vocal talents" (soms zangeressen), maar de vocals zijn nog wel een beetje bewerkt... hij wil namelijk geen teksten overbrengen maar een soort muzikale pictogrammen maken.
Geometry of Love is een halve lounge cd (maar heb 'm nog niet legaal, dus ik kan niet zeggen wat er allemaal aan instrumenten in gebruikt wordt )

* LEiPiE heeft er ook weer meer Jarre erbij:
- Rendez-Vous 2e hands op cd
- Oxygene (de 24bit/96KHz remaster!) op CD gekregen voor m'n afstudeerpraatje
- Oxygene in Moscow brazilian edition DVD hoop ik morgen binnen te krijgen! (is eigenlijk niet goed, want ik moet nog twee vakken afronden voor ik echt ingenieur ben )

* LEiPiE heeft nog een leuk stereospelletje gevonden met dank de nieuwe Oxygene cd op koptelefoon
Oxygene part V vanaf ongeveer 5:18... diverse instrumenten zweven heen en weer tussen kanalen.
(die remaster is trouwens echt vlijmscherp zeg kwa geluid, heel helder Op naar de remaster van Equinoxe, dan ben ik helemaal blij!!)

pi_16889271
Je hebt gelijk. inderdaad een meisje. miss Julie Lecrenais..
Geometry of love net binnengehad van de week. instrumenten staan niet vermeld helaas. Hij is zeker weer de moeite waard!

Iemand enig idee waarom de DVD's van Jarre zo schaars zijn op regio 2? concert in europa band van mij word ook al wat ouder namelijk!

  donderdag 5 februari 2004 @ 00:21:12 #106
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_16899772
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 19:35 schreef hypothesis het volgende:
Je hebt gelijk. inderdaad een meisje. miss Julie Lecrenais..
Geometry of love net binnengehad van de week. instrumenten staan niet vermeld helaas. Hij is zeker weer de moeite waard!
Ik twijfel nog, zal wel een kwestie van wennen zijn
Titeltrack (deel 1 en 2) zijn iig wel lekker (is niet helemaal mijn muziek, soort lounge... maar ik ben goed in m'n smaak verbreden (had een jaar terug ook niet gedacht dat ik Pink Floyd zo goed zou vinden )

off-topic:
(dat is mijn grootste pluspunt aan mp3's... je kunt muziek tenminste rustig beluisteren voor je 't koopt (of in 't geval van top 40 bagger meestal op een cdtje brandt en nooit meer naar luistert )

quote:
Iemand enig idee waarom de DVD's van Jarre zo schaars zijn op regio 2? concert in europa band van mij word ook al wat ouder namelijk!
Ben bang dat 't met z'n weggaan bij Sony te maken heeft... de 24bit/96KHz remaster serie uit 1997 was een bij-effect van 't remasteren van z'n volledige oeuvre ten behoeve van release op nieuwere media (SACD/DVD-A) afaik.
Volgens jarre.net komen er iig wel weer nieuwe albums aan, maar nog steeds niks bekend over nieuw beeldmateriaal.
Heb zelf eigenlijk geen zin m'n 7 videobanden te gaan capturen en om te zetten naar mpeg... duurt zo ontiegelijk lang op een p3-500... mmzz hoor dat een huisgenoot een dikke Athlon64 gaat kopen, dat biedt perspectieven
(maar ja, dan nog... de banden zijn niet meer in topvorm dus dat schiet niet op)

Ohja, Oxygene in Moscow inderdaad vandaag binnen gehad... GOED!!!
Documentaire is ook wel leuk, al is 't een beetje vaag om er een lijn in te ontdekken. Al met al ondanks 't feit dat 't NTSC is toch geen miskoop

En in 't kader van te koop lopen met : m'n Jarre collectie

pi_16911371
Ik heb ook een groot aantal banden van de man, waaronder ook het optreden in Sun City (the Lost City). Deze zou ik graag eens in sublieme kwaliteit willen hebben. Zoals ook het optreden in Akropolis.
The Making if the Destination Docklands schijnt ook een collectors item te zijn.
De toekomst is ook niet meer wat het geweest is...
  donderdag 5 februari 2004 @ 16:45:42 #108
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_16915847
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 02:16 schreef LEiPiE het volgende:
Oxygene part V vanaf ongeveer 5:18... diverse instrumenten zweven heen en weer tussen kanalen.
(die remaster is trouwens echt vlijmscherp zeg kwa geluid, heel helder Op naar de remaster van Equinoxe, dan ben ik helemaal blij!!)
Ja, klopt, ik heb hem nu op staan op mijn Denon discman, remaster ook, met koptelefoon, erg leuke stereo effecten
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 00:59:46 #109
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_16932002
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 14:17 schreef ZmokE het volgende:
Ik heb ook een groot aantal banden van de man, waaronder ook het optreden in Sun City (the Lost City). Deze zou ik graag eens in sublieme kwaliteit willen hebben. Zoals ook het optreden in Akropolis.
The Making if the Destination Docklands schijnt ook een collectors item te zijn.
Ik heb zelf een paar bootlegs in digitaal formaat, maar die zijn vrij bagger... Akropolis in DivX van 384x288, erg blokkerig (toch totaal 500MB voor 2 uur) die ook nog es bij tijd en wijlen out of sync gaat
Wel is de nieuwe laser harp goed te bekijken, hij bespeelt 'm nu trouwens met blote handen...
En spreken Grieken zo goed Frans? JMJ praat 't grootste deel in 't Frans ipv Engels... hij heeft wel een paar keer een fonetisch uitgeschreven Griekse tekst

Oh en in 't licht van de chronologie 3 zang: tijdens Akropolis werd dat gedaan door een Griekse schone (ondanks de beperkte resolutie geen onaangename verschijning )
(hoop trouwens dat ik er over 25 jaar ook nog zo goed uit zie als Jarre btw )

Mmmz, wil ook nog eens een theremin bouwen

Over apparaten, stukje van jarreuk.com:

quote:
On another note, Jean Michel Jarre has moved into the foray of Software Synthesizers with full use of just a Nord Lead, Cubase and Propellerhead's Reason, which just goes to show what you can create with the software if you own it
Toch jammer... begreep uit de documentaire op de Moscow DVD juist dat hij een groot liefhebber was van allerlei electronica (en dan vooral retro), aan de andere kant: met Reason heb je alle electronica bij elkaar

(tot zover mijn onsamenhangende verhaal van vandaag )

pi_16947764
Ja die Akropolis heb ik ook.....is jammer genoeg niet om aan te zien. Had ik geweten dat dat concert op satelliet uitgezonden werd, had ik het wel opgenomen. Die zender is vrij te ontvangen. Jammer maar helaas....:(
En over die Theremin.....heb wel eens op een site gezeten waar een schema stond om er zelf één te bouwen.
Zal wel eens googlen...
De toekomst is ook niet meer wat het geweest is...
pi_16947906
De toekomst is ook niet meer wat het geweest is...
pi_16950338
Heb nog een optreden van Jarre meegemaakt in Brussel bij het Atomium; een onderdeel van de tour die hij maakte na het uitbrengen van Chronologie. Ondanks dat ik een redelijk eind van het podium vandaan stond, was het een indrukwekkende ervaring.

Ik heb overigens nog niemand Songs of Distant Earth van Mike Oldfield horen noemen. Een erg mooie CD, vind ik zelf; het enige mindere is dat sommige melodieen een beetje te vaak herhaald worden.

pi_16950576
Hoe zie (zag) je d'r uit....was niet zo druk, dus moet je wel gezien hebben
De toekomst is ook niet meer wat het geweest is...
pi_16950993
Ik heb hier van Jarre een uitvoering van Toccata en Fugue van Bach. Iemand een idee van welk album dit komt?

Geweldige uitvoering trouwens...

Overigens zou je als liefhebber van het genre ook naar delen van het werk van Vanessa Mae moeten luisteren...

pi_16951863
Nog even in het kader van de verzameling.
De volgende heb ik op cd (de meeste in 1997 versies):

Oxygene
Equinoxe
Les Chants Magnétiques
The Concerts in China
Zoolook
Rendez - Vous
Cities in Concert: Houston / Lyon
Revolutions
Destination Docklands
Waiting for Cousteau
Images
Chronologie
Hong- Kong
Oxygene 7-13
Odyssey through Oxygene
Metamorphoses
Sessions 2000
Les Granges Brulées
Geometry of Love

En op video nog Europa in concert en Oxygene Moscow. 1 LP en dat is Equinoxe.

Jammer genoeg was ik in 1998 in Parijs en heb toen de "Nuit electronique" gemist onder de Eiffeltoren.nog steeds spijt van.

[Dit bericht is gewijzigd door hypothesis op 06-02-2004 19:08]

pi_16952053
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 18:06 schreef chibibo het volgende:

Ik heb overigens nog niemand Songs of Distant Earth van Mike Oldfield horen noemen. Een erg mooie CD, vind ik zelf; het enige mindere is dat sommige melodieen een beetje te vaak herhaald worden.


Inderdaad een zeer mooi album. Of wat dacht je van "Le roi est mort,vive le roi" van Enigma? en de nieuwe "Voyageur" Als je van Jarre houdt,hou je hier ook van waarschijnlijk. Michael Cretu hoort ook zeker in dit rijtje thuis!
pi_16973480
Mijn verzameling CD's:
Rarities 1
Oxygene
Equinoxe
Les Chants Magnétiques
The Concerts in China
Zoolook
Rendez - Vous
Cities in Concert: Houston / Lyon
Revolutions
Destination Docklands
Waiting for Cousteau
Images
Chronologie
Hong- Kong
Oxygene 7-13
Complete Oxygene
Odyssey through Oxygene
Metamorphoses
Jarremix

LP's:
Oxygene
Equinoxe (2 stuks)
Magnetic Fields
The concerts in China

Maxi:
Remix van Revolutions


Video:
Paris la Defense
The Legends of the Lost City
Europe in Concert
Rendez-Vous Houston
Rendez-Vous Lyon
Concert pour Tolerance
Destination Docklands
Oxygen in Moscow
Images
The Concerts in China

En in mijn garage een oude Eminent 310 Unique organ en een Smallstone Phaser

[Dit bericht is gewijzigd door ZmokE op 07-02-2004 16:46]

De toekomst is ook niet meer wat het geweest is...
  maandag 9 februari 2004 @ 11:27:31 #118
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_17022909
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 16:30 schreef ZmokE het volgende:
Mijn verzameling CD's:
Rarities 1
Mja, kon 'm op de beurs kopen voor 10 euro, maar had zoiets van "ja, ik heb 'm al in mp3... een unautherized release kun je niet illegaal hebben in mp3"
En daarbij: z'n hele vroege werk vind ik op zich wel interessant, maar niet echt fijn om naar te luisteren IMHO
quote:
En in mijn garage een oude Eminent 310 Unique organ en een Smallstone Phaser
Wow nou mocht die van Jarre ooit nog kapot gaan...
pi_17035340
quote:
Op maandag 9 februari 2004 11:27 schreef LEiPiE het volgende:

Wow nou mocht die van Jarre ooit nog kapot gaan...


Dan mag ie, in ruil voor een concert in mun achtertuin, um zo neenemen (moeten ie wel zelluf sjeulen).

En wat Rarities betreft, zijn ook maar MP3s hoor. Inderdaad...leuk en interessant...maar niet om aan te horen.

De toekomst is ook niet meer wat het geweest is...
  maandag 9 februari 2004 @ 23:08:21 #120
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_17044556
Iets wat me trouwens opviel bij Oxygene 7-13, ik vind het op zich een goeie CD, maar die lekkere overgangen zitten er niet meer in, zoals bij de eerste Oxygene, Equinoxe, Magnetic Fields etc.

Dat je het volgende nummer of gedeelte al een poosje van tevoren aan hoort komen aan bepaalde instrumenten, een ritme dat langzaam infade, een effect dat een paar keer voorbij komt (Magnetic Fields).

Je zit dan echt al helemaal op die overgang te wachten. Erg frustrerend overigens als je pa vlak ervoor de auto uitschakelt, of de batterijen van je discman leeg zijn

Jarre zei al dat hij vergeten was hoe hij die nummers vroeger precies maakte, maar die overgangen is hij dus echt helemaal vergeten.

Ik heb hier overigens ook een klassieke Sony discman die index skip heeft, daarmee kan je dus binnen een nummer van Jarre naar het volgende/vorige gedeelte skippen, erg handig

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_17230501
Zojuist "Music for supermarkets " gedownload van een nieuwsgroep!
Het gaat hier natuurlijk om de radiouitzending na de veiling, maar de kwaliteit is redelijk goed. Een leuk collecter's item!!
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 25 februari 2004 @ 14:15:06 #122
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_17353699
bij V & D is te koop : synthesizer greatest deel 1 en 2 voor samen 10 euri ! ( dit is niet de originele synthesizer greatest) maar toch leuk !
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 30 maart 2004 @ 22:26:05 #123
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_18072902
oxygene album is mooi van jarre
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_18075014
Dat dat na 28 jaar(!) nog steeds evengoed klinkt en nog net zo tijdloos is als destijds, is best heel bijzonder in mijn ogen.....
De toekomst is ook niet meer wat het geweest is...
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 9 juni 2004 @ 21:12:52 #125
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_19765162
wie wil mij helpen ik heb via een oud bandje op mn microfoon een stukje van een synthesizer liedje opgenomen en zou graag de titel willen weten... welke synthesizer kenner voegt me toe op msn ? ( of geeft zijn msn )

mijnes is: greatski19@hotmail.com
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_19843092
Ik zal je binnenkort even toevoegen. Ik zit niet errug vaak op MSN maar ben wel bereid effe te luisteren of ik kan achterhalen om welk nummer het gaat....keej?
De toekomst is ook niet meer wat het geweest is...
  maandag 23 augustus 2004 @ 09:59:56 #127
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_21480147
kick
Er komt een nieuw Jarre album en concert!

Misschien al gelezen op http://www.jarre.net/, maar toch:
New album: Aero
Anthology of Electronic Revisited Originals
Jean Michel Jarre is proud to present his best compositions accompanied by four previously unreleased tracks on his new album entitled 'Aero', short for 'Anthology of Electronic Revisited Originals', to be released on 21 September 2004.


Kort samengevat wordt dit een DVD album, alleen kan ik er niet echt goed wijs uit worden hoe precies... het lijkt er op dat ie als CD speelbaar is (stereo), als normale DVD (in standaard DVD spelers) (en dan 2.1 geluid?!) en als DVD-A (5.1 maar dan moet je toch een DVDA speler hebben).
Kijk er wel naar uit, heb de bootleg van 't Aero concert (waar Aero toen vooral voor 't thema wind stond) en daar zitten al wat nieuwe twists aan z'n klassiekers en dat klinkt niet slecht

En daarnaast:
Forbidden City - Beijing
On 10 October 2004, Jean Michel Jarre will open the 'Year of France' in China with a large concert in the Forbidden City in Beijing, China.


Las als omschrijving dat 't een 'houseconcert' werd, hoop niet dat 't zo iets als wat ie met TK heeft gedaan wordt, vond ik niet echt super namelijk... een echte show zoals 'vroeger' zou gaaf zijn (en dan nog eens in Nederland als 't ff kan )
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 23 augustus 2004 @ 10:52:00 #128
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_21480883
cool, hopelijk wel echt nieuwe nummers en geen remixen zeg maar...
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  maandag 23 augustus 2004 @ 11:08:48 #129
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_21481163
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 10:52 schreef paultjuhhh het volgende:
cool, hopelijk wel echt nieuwe nummers en geen remixen zeg maar...
helaas: er staan maar die of vier nieuwe nummers op, de rest is een soort best of maar dan volledig nieuw ingespeeld voor 5.1 geluid... (sort of Tubular Bells 2003, maar dan surround, hoop alleen minder "klinisch"... TB2003 komt trouwens ook in een DVD formaat uit, maar is alweer uitgesteld).
Op zich vreemd dat deze best of zo snel na The Essential 1976-2003 komt...

Iemand al meer info over AERO? Jarre.net forum is al een tijdje plat helaas... wat ik zo lees wordt alleen de DVD-A track volledig 5.1 (en da's nou net wat ik niet kan afspelen), de DVD soundtrack schijnt slechts 2.1 / 3 kanaals te worden
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 23 augustus 2004 @ 11:13:23 #130
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_21481240
als jij of andere meer info hebben over andere synthesizer albums e.d ------> Synthesizer-muziek
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_21487825
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 18:06 schreef chibibo het volgende:


Ik heb overigens nog niemand Songs of Distant Earth van Mike Oldfield horen noemen. Een erg mooie CD, vind ik zelf; het enige mindere is dat sommige melodieen een beetje te vaak herhaald worden.
En ik maar denken dat ik de eerste zou gaan zijn
Ik vind het een fantastisch album. Heb er tijdens het leren van mijn examens op de middelbare school veel naar geluisterd vooral omdat ik op een gegeven moment de muziek van voor naar achter kende en het dus ipv luistermuziek achtergrond muziek werd

Verder vind ik Mike Oldfield geweldig. Mijn ouders hebben een aantal cd's en daar luisterden we vroeger altijd naar en vervolgens heb ik bijna alle albums zelf gekocht. Moet zeggen dat Guitars me niet meer zo kon boeien en daarna heb ik ook niks meer gekocht, alleen nog wat oud spul dat ik miste. Heb hem met de Guitars tour nog in Ahoy gezien, maar had toen nog geen rijbewijs en doordat hij een uur te laat begon heb ik net 3 kwartier van de show gezien waarvoor ik 72 gulden had betaald... daarna was het een beetje over

Vangelis heb ik niet zoveel mee, alleen het album Antartica vind ik geniaal. Je krijgt het er al koud van als je er naar luistert.

JMJ ben ik ook mee opgegrooid veel geluisterd naar dat live album Houston/Paris ofzo? En Equinox, later vond ik het niet zo boeiend meer.
  maandag 23 augustus 2004 @ 16:28:38 #132
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_21488183
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 16:12 schreef Silent_Lucidity het volgende:

[..]

En ik maar denken dat ik de eerste zou gaan zijn
Ik vind het een fantastisch album. Heb er tijdens het leren van mijn examens op de middelbare school veel naar geluisterd vooral omdat ik op een gegeven moment de muziek van voor naar achter kende en het dus ipv luistermuziek achtergrond muziek werd

Verder vind ik Mike Oldfield geweldig. Mijn ouders hebben een aantal cd's en daar luisterden we vroeger altijd naar en vervolgens heb ik bijna alle albums zelf gekocht. Moet zeggen dat Guitars me niet meer zo kon boeien en daarna heb ik ook niks meer gekocht, alleen nog wat oud spul dat ik miste. Heb hem met de Guitars tour nog in Ahoy gezien, maar had toen nog geen rijbewijs en doordat hij een uur te laat begon heb ik net 3 kwartier van de show gezien waarvoor ik 72 gulden had betaald... daarna was het een beetje over

Vangelis heb ik niet zoveel mee, alleen het album Antartica vind ik geniaal. Je krijgt het er al koud van als je er naar luistert.

JMJ ben ik ook mee opgegrooid veel geluisterd naar dat live album Houston/Paris ofzo? En Equinox, later vond ik het niet zo boeiend meer.
Songs of Distant Earth vind ik zelf ook een super-album. Een van z'n beste, zoal niet dé beste. Ik heb de Guitars tour ook in Ahoy gezien. Jammer was alleen dat een berg muziek uit een sequencer c.q. tape kwam. But fun anyway.

Vangelis kan best mooie muziek maken. Als ik een paar goeie zou moeten noemen kom ik op Albedo 0.39, Spiral, Chariots of Fire, Antarctica en Direct... van de recente CD's vind ik tot nu toe El Greco erg mooi. Ben benieuwd hoe z'n nieuwe album gaat klinken, de soundtrack van de film Alexander. Wat ik er tot nu toe van heb gehoord is het een mix tussen 1492 - Conquest of Paradise en Mythodea.

Jarre vind ik hard achteruit gegaan de laatste jaren. Hoewel in Sessions 2000 en Geometry of Love lekkere achtergrond lounge vind, is de magie er wel een beetje af. Het wordt tijd dat hij weer eens een goed album aflevert met goeie ritmes, sfeer, rollende basslines, typische Jarre melodiën en inventieve sounds... Heb ik sinds 1988 (Revolutions) niet meer gehoord... Dat live album was overigens In Concert Houston/Lyon, uit 1987

Kitaro vind ik overigens ook erg goed
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
pi_21488663
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 16:28 schreef Sunjammer het volgende:

[..]

Songs of Distant Earth vind ik zelf ook een super-album. Een van z'n beste, zoal niet dé beste. Ik heb de Guitars tour ook in Ahoy gezien. Jammer was alleen dat een berg muziek uit een sequencer c.q. tape kwam. But fun anyway.

Vangelis kan best mooie muziek maken. Als ik een paar goeie zou moeten noemen kom ik op Albedo 0.39, Spiral, Chariots of Fire, Antarctica en Direct... van de recente CD's vind ik tot nu toe El Greco erg mooi. Ben benieuwd hoe z'n nieuwe album gaat klinken, de soundtrack van de film Alexander. Wat ik er tot nu toe van heb gehoord is het een mix tussen 1492 - Conquest of Paradise en Mythodea.

Jarre vind ik hard achteruit gegaan de laatste jaren. Hoewel in Sessions 2000 en Geometry of Love lekkere achtergrond lounge vind, is de magie er wel een beetje af. Het wordt tijd dat hij weer eens een goed album aflevert met goeie ritmes, sfeer, rollende basslines, typische Jarre melodiën en inventieve sounds... Heb ik sinds 1988 (Revolutions) niet meer gehoord... Dat live album was overigens In Concert Houston/Lyon, uit 1987

Kitaro vind ik overigens ook erg goed
Lyon inderdaad Dat radiostukje aan het eind is wel grappig heheh, maar ik kon het niet checken album is van mijn ouders

Kitaro is inderdaad ook oke, ook bij mijn ouders in de kast en daar altijd gehoord
  maandag 23 augustus 2004 @ 16:56:25 #134
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_21488850
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 16:49 schreef Silent_Lucidity het volgende:

[..]

Lyon inderdaad Dat radiostukje aan het eind is wel grappig heheh, maar ik kon het niet checken album is van mijn ouders

Kitaro is inderdaad ook oke, ook bij mijn ouders in de kast en daar altijd gehoord
Heb Kitaro een paar keer live gezien... Erg tof. Ook een paar concert DVD's van. Live in Yakushiji (ofzoiets) is echt heel apart om te zien en te horen. De muziek is simpel, maar wel erg doeltreffend
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
  maandag 23 augustus 2004 @ 20:07:00 #135
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_21493347
Ik ben blij dat Jarre kennelijk voor DVD-A gaat en niet voor het inferieure SACD (SACD is pure bandbreedte verspilling). Wel vreemd, waren zijn CD's tegenwoordig niet van Sony?
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 08:40:39 #136
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_21502067
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 20:07 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Ik ben blij dat Jarre kennelijk voor DVD-A gaat en niet voor het inferieure SACD (SACD is pure bandbreedte verspilling). Wel vreemd, waren zijn CD's tegenwoordig niet van Sony?
Jarre is volgens mij al weer een paar jaar weg bij Sony, wegens gebrek aan support, promotie etc.
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
pi_21502095
Vangelis vind ik het net niet hebben, Mike Oldfield wel leuk en Jarre .
Hij maakt zulke machtige nummers
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 12:43:48 #138
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_21505869
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 08:40 schreef Sunjammer het volgende:
Jarre is volgens mij al weer een paar jaar weg bij Sony, wegens gebrek aan support, promotie etc.
Ah, vandaar. Ik heb dat niet gevolgd
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 13:11:37 #139
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_21506426
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 12:43 schreef Lamer_Deluxe het volgende:

[..]

Ah, vandaar. Ik heb dat niet gevolgd
Sony had Jarre's officiële homepage sinds het album Metamorphoses niet meer bijgewerkt... beetje jammer
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:18:28 #140
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_21519108
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 13:11 schreef Sunjammer het volgende:
Sony had Jarre's officiële homepage sinds het album Metamorphoses niet meer bijgewerkt... beetje jammer
Niet zo netjes. De site stelt nu helaas ook nog niet zoveel voor.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_21615691
Het nummer Aerology van Jarre circuleert nu ook op het internet. En OMFG, wat een verschrikkelijke draak van een nummer. Het is of net of er een vierjarig kind wat op een Casio heeft zitten klooien en dat per ongeluk heeft opgenomen. Als je dan echt niks meer weet te verzinnen hou er dan gewoon mee op.......
what if everything around you, isn't quite as it seems?
what if all the world you think you know, is an elaborate dream?
pi_22475852
Schop !
Ik ben verliefd op Mike Oldfield geworden .
Zijn CD Crises is nu heel goedkoop bij de FRS, en het is zó geweldig.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 7 oktober 2004 @ 21:29:35 #143
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_22476104
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 21:21 schreef p-etr-a het volgende:
Schop !
Ik ben verliefd op Mike Oldfield geworden .
Zijn CD Crises is nu heel goedkoop bij de FRS, en het is zó geweldig.
jij bent zelfs op chirma verliefd

maaruh ik zal Free Record shop is tsjekken
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 21:34:27 #144
46960 StefanP
polemicist
pi_22498983
Vangelis is de synthesizer god Ik vind zijn muziek echt fantastisch. OK, niet alles, maar het meeste wel.

Jean-Michell Jarre vind ik niet echt goed maar toegegeven ik ken ook niet zo veel van hem. Ik heb wel een C64 muziek programmaatje genaamd Sidplay met als meegeleverde Sid een nummer van hem dat echt heel goed is. De naam weet ik even niet meer maar het is een lang nummer van Magnetic Fields 4. En weet je wat het leuke is? Het klinkt nog beter dan de CD versie! Als iemand interesse heeft, laat het maar horen, ik wil het wel doorsturen (programmaatje + sidje is nog geen 30kb)...

Mike Oldfield, tsja, dat is heel erg hit-and-miss voor mij. Tubular Bells 2 vind ik goed en de nummers waarop zijn zus zingt (Moonlight Shadow, To France) vind ik ook meesterlijk. Zijn zus heeft trouwens een prachtige CD genaamd Secret Songs, een aanrader. Haar versie van Song to the Siren is echt adembenemend.

Maar terug naar Vangelis! Iedereen kent natuurlijk de Blade Runner soundtrack, wat kun je er dus over zeggen... Briljant gewoon. Zo depri, koud en afstandelijk maar tegelijkertijd ook warm. Zijn nummers met Jon Anderson zijn ook fantastisch. Vooral Friends of Mr. Cairo, State of Independence en I'll find my Way Home. Het schijnt dat er van de eerste een videoclip is maar ik heb nog niet het geluk gehad om die ooit op TV te zien... Het rare is ook dat ik Jon best een vreemde en soms misschien zelfs irritante stem vind hebben, maar het past precies bij de muziek en zijn nummers met Vangelis zijn heel mooi.

Van Vangelis vind ik Heaven & Hell ook briljant, evenals Oceanic en Antarctica.

Dit topic gaat natuurlijk over deze 3 musici, maar ik ben wel benieuwd naar goede soortgelijke muziek. Er staan in posts hierboven wel een of twee aanraders tussen, maar zijn er nog meer?

[ Bericht 5% gewijzigd door StefanP op 08-10-2004 22:03:07 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 23:27:21 #145
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_22501803
Ik vind dat Jarre vaak veel nummers heeft die ik niet boeiend vind, vooral de commerciële nummers vind ik vaak minder en bij sommige nummers vraag je je af waarom die onzin überhaupt op plaat/CD is uitgebracht.

Maar de nummers die ik wel goed vind zijn ook meteen erg goed. Die nummers hebben een complexiteit die zelfs veel klassieke muziek nog voorbijgaat. Je geniet ook meer van die nummers naarmate je ze beter kent.

De muziek van Vangelis is wat toegankelijker, niet zo complex als de goeie nummers van Jarre. Vangelis maakte ook meer filmmuziek. Grappig, want de vader van Jean Michel Jarre (Maurice) maakte voor zover ik weet voornamelijk filmmuziek.

Mike Oldfield houdt van variaties op themas volgens mij. Hergest Ridge kan ik aanraden, dat is een mooi album.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_22502034
Dat nummer van Bassie en Adriaan (Tubular Bells?) is natuurlijk wel meer dan uitgemolken.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 23:51:41 #147
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_22502523
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 23:35 schreef p-etr-a het volgende:
Dat nummer van Bassie en Adriaan (Tubular Bells?) is natuurlijk wel meer dan uitgemolken.
Ja, ik zag dat er meerdere opeenvolgende Tubular Bells CD's waren. Dat vind ik wel een beetje jammer, hij heeft lijkt mij veel meer in zijn mars dan dat.

Jarre verandert dan weer enorm van stijl van de ene CD naar de andere, dat is wel eens jammer als het niet je stijl is. Ik vind zelf zijn eerste albums het best.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 9 oktober 2004 @ 08:17:40 #148
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_22506715
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 21:34 schreef StefanP het volgende:


Dit topic gaat natuurlijk over deze 3 musici, maar ik ben wel benieuwd naar goede soortgelijke muziek. Er staan in posts hierboven wel een of twee aanraders tussen, maar zijn er nog meer?
Synthesizer-muziek
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 17 oktober 2004 @ 23:40:40 #149
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_22691144
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 09:59 schreef LEiPiE het volgende:
kick
Er komt een nieuw Jarre album en concert!

Misschien al gelezen op http://www.jarre.net/, maar toch:
New album: Aero
Anthology of Electronic Revisited Originals
Jean Michel Jarre is proud to present his best compositions accompanied by four previously unreleased tracks on his new album entitled 'Aero', short for 'Anthology of Electronic Revisited Originals', to be released on 21 September 2004.


Kort samengevat wordt dit een DVD album, alleen kan ik er niet echt goed wijs uit worden hoe precies... het lijkt er op dat ie als CD speelbaar is (stereo), als normale DVD (in standaard DVD spelers) (en dan 2.1 geluid?!) en als DVD-A (5.1 maar dan moet je toch een DVDA speler hebben).
Kijk er wel naar uit, heb de bootleg van 't Aero concert (waar Aero toen vooral voor 't thema wind stond) en daar zitten al wat nieuwe twists aan z'n klassiekers en dat klinkt niet slecht

En daarnaast:
Forbidden City - Beijing
On 10 October 2004, Jean Michel Jarre will open the 'Year of France' in China with a large concert in the Forbidden City in Beijing, China.


Las als omschrijving dat 't een 'houseconcert' werd, hoop niet dat 't zo iets als wat ie met TK heeft gedaan wordt, vond ik niet echt super namelijk... een echte show zoals 'vroeger' zou gaaf zijn (en dan nog eens in Nederland als 't ff kan )
gekocht heeft

voor mensen met dvd speler met beel boxjes ... KOPEN ! helemaal vet geluid echt supermooi men ! en op beeld zie je hele tijd een vrouw rondkijken die is je huiskamer aan het bekijken ofzo
maaruh de jarre fans moeten hem cker kopen, het is echt vet surround hoor je opeens allemaal gekke geluidjes uit een boxje komen dan weer daar een geluidje, wehehe
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_22693339
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 23:35 schreef p-etr-a het volgende:
Dat nummer van Bassie en Adriaan (Tubular Bells?) is natuurlijk wel meer dan uitgemolken.
Vergeet dan niet dat Tubular Bells (ook soundtrack van the exorcist overigens) wel 25 minuten duurt (en de B-kant dan ook nog zoiets). Dat gedeelte van B&A is eigenlijk alleen de intro van het nummer.
  maandag 18 oktober 2004 @ 10:51:16 #151
87148 Stupide
Stompzinnig
pi_22696799
* Stupide meldt. Heb ook wat van deze artiesten:

Mike Oldfield:
Tubelar Bells 1, 2 & 3
Ommadawn
QE2

Vangelis:
China
Antarctica
Oceanic

JMJ:
Oxygene
Equinoxe
Magnetic Fields
Waiting For Cousteau
Chronologie
Rendez-Vous
The Concerts In China (de minste IMO)
  maandag 18 oktober 2004 @ 11:38:56 #152
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_22697560
Overigens, op 3 december wordt een dubbel-DVD gereleased van Jarre's concert van 10 oktober in Bejing...
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 18 oktober 2004 @ 11:45:07 #153
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_22697654
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 11:38 schreef Sunjammer het volgende:
Overigens, op 3 december wordt een dubbel-DVD gereleased van Jarre's concert van 10 oktober in Bejing...
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  maandag 18 oktober 2004 @ 12:08:50 #154
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_22698076
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 11:45 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Meer details heb ik nog niet
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 18 oktober 2004 @ 12:11:11 #155
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_22698131
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:08 schreef Sunjammer het volgende:

[..]

Meer details heb ik nog niet
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  woensdag 20 oktober 2004 @ 10:06:06 #156
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_22742498
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:11 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Maar nu wel:

Jean Michel Jarre - Live in Beijing 2DVD set

Release date: 7 december



Tracklist:
1 Ouverture
2 Aero opening
3 Allumettes
4 Aero
5 Intro Oxygene 2
6 Oxygene 2
7 Speech JMJ
8 Oxygene 4
9 Oiseaux
10 Geometry of love
11 Equinoxe 8
12 Equinoxe 4
13 Speech JMJ
14 Back to Beijing
15 Chronology 6
16 Intro Theremin
17 Zoolookology
18 Aerozone
19 Speech JMJ
20 Intro Aerology
21 Aerology
22 Intro Chronology 3
23 Chronology 3
24 Vivaldi
25 Jonque de pêcheurs au Crépuscule
26 Speech JMJ
27 Intro Rendez-Vous 4
28 Rendez-Vous 4
29 Souvenir de Chine
30 Rendez-Vous 2
31 Place Tian An Men
32 Tien An Men
33 Aerology remix
34 La Foule
35 Oxygene 13

Plus een documentaire over het produceren van het concert.
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 20 oktober 2004 @ 11:28:46 #157
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_22743863
cool men
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_22776023
Jean Michel Jarre
AERO CD + DVD 2004



CD in super stereo
Tracklist:
· Aero Opening (0:50)
· Oxygene 2 (7:41)
· Aero (3:09)
· Equinoxe 8 [Band In The Rain] (1:24)
· Oxygene 4 (5:05)
· Souvenir Of China (4:46)
· Aerology (3:39)
· Equinoxe 3 (6:33)
· Equinoxe 4 (6:46)
· Last Rendez-Vous [Ron's Piece] (5:08)
· Zoolookology (3:54)
· Aerozone (4:56)
· Magnetic Fields 1 (5:58)
· Chronology 6 (4:55)
· Rendez-Vous 4 [Live Version] (7:35)

DVD 5.1 DTS, Dolby AC3 en PCM 9624 KHz stereo
Tracklist:
1. Aero opening
2. Scene 1
3. Oxigene 2
4. Scene 2
5. Aero
6. Equinoxe 8
7. Oxigene 4
8. Scene 3
9. Souvenir of China
10. Scene 4
11. Aerology
12. Scene 5
13. Equinoxe 3
14. Scene 6
15. Equinoxe 4
16. Scene 7
17. Last Rendez-vous
18. Scene 8
19. Zoolookology
20. Scene 9
21. Aerozone
22. Scene 10
23. Magnetic Fields 1
24. Scene 11
25. Chronology 6
26. Bonus Track: Rendez-vous 4 (Live version)

[ Bericht 0% gewijzigd door -CRASH- op 22-10-2004 21:29:57 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  donderdag 21 oktober 2004 @ 18:57:23 #159
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_22777049
Tangerine Dream
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
  donderdag 21 oktober 2004 @ 22:00:17 #160
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_22781680
Wow, er staan veel van mijn favoriete nummers op die Aero CD/DVD

Blij dat hij DVD-Audio gebruikt i.p.v. SACD want dat is veel betere kwaliteit.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 08:29:49 #161
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_22789577
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 22:00 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Wow, er staan veel van mijn favoriete nummers op die Aero CD/DVD

Blij dat hij DVD-Audio gebruikt i.p.v. SACD want dat is veel betere kwaliteit.
Die Aero DVD is ook geweldig qua geluid... al vind ik dat er iets teveel van panning gebruikt wordt gemaakt, maar dat terzijde. Het klinkt fris, modern en toch warm... Heb 'm nu een kleine anderhalve maand thuis en ik draai de disc regelmatig!

En tja SACD vs. DVD-A... ik bemoei me daar niet mee... Ik kan ze allebei draaien dus ik vind het best
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 08:30:54 #162
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_22789593
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 18:57 schreef Landmass het volgende:
Tangerine Dream
Tangerine Dream, Klaus Schulze, Redshift, Der Spyra
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:59:39 #163
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_22791684
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 08:29 schreef Sunjammer het volgende:
Die Aero DVD is ook geweldig qua geluid... al vind ik dat er iets teveel van panning gebruikt wordt gemaakt, maar dat terzijde. Het klinkt fris, modern en toch warm... Heb 'm nu een kleine anderhalve maand thuis en ik draai de disc regelmatig!
Sommige Jarre CD's (zoals Chronology) gebruiken al simpele Prologic surround effecten. Daar is hij ook al fijn met panning aan het spelen, maar ik vind het wel grappig, typisch Jarre die ook altijd al zo met stereo effecten aan het spelen was.

Mooi dat het ook warm klinkt, want tot nu toe klinken de LP's toch wel warmer en analoger dan de CD's, vind ik.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_22827810
Uit hoeveel CDs bestaat de versie van Jarre Hong Kong live nu ???

Op de ene site staat 1CD

Op een andere staat 2CDs
waar 2 extra nummers bijstaan
- Hong Kong Hostess en Fishing Junks At Sunset - Part 1.
Maar voor de rest staat er hetzelfde op als die van 1CD.

[ Bericht 10% gewijzigd door -CRASH- op 23-10-2004 22:07:46 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_22836379
Ik had ooit de LP China van Vangelis, inmiddels natuurlijk helemaal vergaan en 'm daarom later vervangen door een CD.
Het lullige is dat er met de mastering iets niet helemaal goed gegaan is, het is met name te merken bij de laatste tracks. En dat is ZO zonde!!!! Want ik vind Himalaya/Summit echt één van de mooiste en kilste tracks ooit gemaakt.
Lastig uit te leggen als je alleen de CD-versie kent, maar er zit een langzame, lfo-achtige filtering overheen, alsof de tapes een beetje hebben aangelopen tijdens de mastering. Heel vervelend!
En ik heb dat bij meerdere cd's (ook downloaded mp3's) getest dus het ligt echt aan de mastering en niet de persing.

Zijn er mensen die dat ook hebben gemerkt, of misschien dan toch een goede versie hebben?
Ben benieuwd, bedankt alvast!
pi_22836423
Mike Olfield - The Orchestral Tubular Bells..... heeerlijk! Zo'n beetje het enige stukje klassiek wat ik kan waarderen. En ja toegegeven, je hoort beginstukje vaak in films (oa. bij Bassie en Adriaan zoals genoemd) wanneer het spannend wordt. En daar is het ook erg geschikt voor, maar ik heb in de films nog niet meegemaakt dat het verder ging met de bassen.

Moonlight Shadows is mijn all-time favorite. Ik vind dat zo'n goed nummer... Maar dan wel met de oorspronkelijke zangeres. Want haar stem is compleet in harmonie met de instrumenten. En dat kon je niet zeggen van die zangeres die het nummer tijdens de Millenium-bell zong.


Verder kan ik Vangelis en Enya (oa. Orinocco Flow, Only TIme) wel waarderen als het gaat om lekker relaxende muziek.
Don't hurry, be crappy!
pi_22836434
dubbelpost...
Don't hurry, be crappy!
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 15 januari 2005 @ 00:01:47 #168
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_24572975
wanneer komt die dvd van het live concert nou uit van Jarre?

GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_24575394
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:01 schreef paultjuhhh het volgende:
wanneer komt die dvd van het live concert nou uit van Jarre?

[afbeelding]
Volgens FRS mmoet ie al uit zijn sinds December

En bij Bol.com staat dat ie in Maart hier uitkomt.

[ Bericht 5% gewijzigd door -CRASH- op 15-01-2005 02:28:22 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  zaterdag 15 januari 2005 @ 09:20:24 #170
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_24576860
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:01 schreef paultjuhhh het volgende:
wanneer komt die dvd van het live concert nou uit van Jarre?

[afbeelding]
In Frankrijk is de DVD al in december gereleased, alleen is het een enkele DVD met minder tracks en weinig extra features. Op 11 maart komt er een dubbel-DVD versie uit in de rest van Europa. Even wachten nog... Warner maakt er (as usual) weer een puinhoop van.
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
  donderdag 20 januari 2005 @ 06:05:20 #171
101796 elrak
de Kanonier van Kruibeke
pi_24645671
ik moet 7 of 8 geweest zijn toen mijn oudere broer "Oxygene" in huis haalde, vind ik nog steeds machtig...
zijn knipoog naar Bach is ook geweldig.
vangelis (toen nog met Jon Anderson) heb ik ook van hem, zijn beste werk vind ik nog steeds :

http://www.progreviews.com/reviews/display.php?rev=van-hah "heaven and Hell" alhoewel dat soms naar klassieke muziek nijgt.

De absolute topvan de electro vind ik dan weer "kraftwerk", vooral hun ouder werk, "the man machine " en "Computerwelt"
  dinsdag 22 februari 2005 @ 13:39:05 #172
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_25204147
Mocht er iemand nog midi versies van Jarre muziek zoeken (om als ringtone te gebruiken bijvoorbeeld), ik kom hier net een hele uitgebreide verzameling tegen:
http://idesign.users.cg.yu/Jean%20Michel%20Jarre/midi_f.htm

Zitten best goeie versies tussen.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_25204769
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 06:05 schreef elrak het volgende:

De absolute topvan de electro vind ik dan weer "kraftwerk", vooral hun ouder werk, "the man machine " en "Computerwelt"
Het beste van Kraftwerk vindt ik "Autobahn"

[ Bericht 1% gewijzigd door -CRASH- op 22-02-2005 14:41:38 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  donderdag 24 februari 2005 @ 10:21:35 #174
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_25229121
De releasedate van de Live in Beijing DVD is weer verplaatst: half mei
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 24 februari 2005 @ 12:39:17 #175
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_25231162
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 10:21 schreef Sunjammer het volgende:
De releasedate van de Live in Beijing DVD is weer verplaatst: half mei
ja zag het ook al !!!
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 20 maart 2005 @ 21:30:04 #176
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_25620278
dit is denk ik het handigste topic om het neer te zetten ik zoek de titel van dit nummer:

http://upload.markschaap.nl/uploadbestanden/synthdeel1.wav
http://upload.markschaap.nl/uploadbestanden/synthdeel2.wav
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  zondag 20 maart 2005 @ 22:53:11 #177
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_25622547
quote:
Op zondag 20 maart 2005 21:30 schreef paultjuhhh het volgende:
dit is denk ik het handigste topic om het neer te zetten ik zoek de titel van dit nummer:

http://upload.markschaap.nl/uploadbestanden/synthdeel1.wav
http://upload.markschaap.nl/uploadbestanden/synthdeel2.wav
't Is een cover gemaakt door Ed Starink van het nummer Pipeline van The Alan Parsons Project. Dus het komt dan van Synthesizer Greatest vol. 4 of van zijn Parsons cover album af...
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 20 maart 2005 @ 23:06:49 #178
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_25623001
quote:
Op zondag 20 maart 2005 22:53 schreef Sunjammer het volgende:

[..]

't Is een cover gemaakt door Ed Starink van het nummer Pipeline van The Alan Parsons Project. Dus het komt dan van Synthesizer Greatest vol. 4 of van zijn Parsons cover album af...
thx maar was er al achter gekomen op het synthesizer forum

http://www.synthforum.nl
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  zondag 5 juni 2005 @ 17:13:45 #179
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_27649146
Ik zie nu eindelijk de DVD van Jarre staan in het blad van de V&D voor 30 Euro.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_27650360
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:13 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Ik zie nu eindelijk de DVD van Jarre staan in het blad van de V&D voor 30 Euro.
DVD's bij vanLeest

¤ 34,99 - Jarre in china (2dvd+bonus-CD)
¤ 29,99 - Oxygene moscow
¤ 24,99 - Live in beijing

[ Bericht 5% gewijzigd door -CRASH- op 05-06-2005 18:07:48 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  zondag 5 juni 2005 @ 18:16:44 #181
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_27650757
laat ik mij dan ook maar melden heb geen platen van vagelis maar

Mike Oldfield

Tubular Bells
Hergest Ridge
Ommadawn
Platinum
Tubular Bells 2
Songs Of Distant Earth
Tubular Bells 3

en van JMJ

Oxygene
Magnetic Fields
Les Concerts et Chine (1&2)
Waiting For Cousteau
Revolutions
Oxygene 7-13

leuke plaatjes
  zondag 5 juni 2005 @ 18:59:07 #182
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_27651840
quote:
Op zondag 5 juni 2005 18:01 schreef -CRASH- het volgende:
DVD's bij vanLeest

¤ 34,99 - Jarre in china (2dvd+bonus-CD)
¤ 29,99 - Oxygene moscow
¤ 24,99 - Live in beijing
Wow, die andere DVD's ben ik nooit tegen gekomen. Heeft iemand hier die?
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 5 juni 2005 @ 22:32:54 #183
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_27658936
wie heeft al de nieuwste DVD van Jarre ( bedankt voor de topickick, ik was hem al kwijt )

GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 5 juni 2005 @ 22:35:39 #184
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_27659032
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 10:06 schreef Sunjammer het volgende:

[..]

Maar nu wel:

Jean Michel Jarre - Live in Beijing 2DVD set

Release date: 7 december

[
hee hoe is die DVD eigenlijk ?
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 5 juni 2005 @ 22:47:55 #185
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_27659486
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 10:21 schreef Sunjammer het volgende:
De releasedate van de Live in Beijing DVD is weer verplaatst: half mei
ik zie nou opeens dat ik en volgens mij jij ook de dvd's van China en Beijing hele tijd door elkaar gehaald hebben ofniet
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_27663107
Er 2 versies van...
Die jij hebt Paultjuhhh ... is de Collector's Edition.
en ik heb nog geen DVD's van JMJ. Shame on me


[ Bericht 11% gewijzigd door -CRASH- op 06-06-2005 00:53:19 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  maandag 6 juni 2005 @ 12:10:33 #187
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_27671131
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:35 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

hee hoe is die DVD eigenlijk ?
Ja goed. Subliem geluid. De DTS mix is echt geweldig. Van het formaat Aero zeg maar. Qua beeld ook erg ok. Concert zelf is vrij ingetogen: geen vuurwerk, of uitbundige lichtshow. De documentaire op disc 2 is best geinig: als je ziet waar Jarre tegen moet vechten om z'n show van de grond te krijgen (Chinese overheid etc.). Ook laat het zien dat Jarre nogal een control-freak is. Cool wel!

Enige minpuntje: editing. Er zitten nogal wat shots tussen die niets te maken hebben met de muziek die gespeeld wordt. Je ziet Jarre nogal eens een andere melodie spelen dan die je hoort. Maar dat is een euvel die bij elke concertregistratie van hem voorkomt...

Verder is het wel een aanrader!

@ Crash: De versie die jij laat zien is de 1-disc versie die in Frankrijk uitgebracht is.
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
  † In Memoriam † maandag 6 juni 2005 @ 12:27:49 #188
47213 ArmaniMania
pi_27671516
Zelf ben ik synthesizer-freak en eb zelf ook een synthesizerstudio. De muziek van Vangelis en Jean Michel Jarre spreekt dan ook zo aan dat ik al hun alubums inc de verzamels heb verzameld,maar niet alleen van hun.

Ook Kraftwerk, Tangerine Dream, Vollenweider, FSOL, Biosphere, ELO, Aphex Twin, Eatstatic, Koto,etc.

Ook naar concerten geweest, heb nog een hele tijd met Jean Michel Jarre gepraat over zijn tour en zijn nieuwe album,toen was dat Chronology.
pi_27672329
Jean-Michel Jarre vind ik ook goed (vooral Equinoxe en Oxygène), maar mijn persoonlijke voorkeur gaat meer uit naar Vangelis.
Mijn favoriete album van hem is altijd nog 'Antarctica'. Na al die jaren nog steeds geweldig om naar te luisteren, vooral het titelnummer...!
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  maandag 6 juni 2005 @ 13:08:06 #190
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_27672543
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:00 schreef Scootmobiel het volgende:
Mijn favoriete album van hem is altijd nog 'Antarctica'. Na al die jaren nog steeds geweldig om naar te luisteren, vooral het titelnummer...!
Antarctica is inderdaad ook prachtig, maar mijn favoriet is de Blade Runner soundtrack
  maandag 6 juni 2005 @ 13:31:00 #191
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_27673267
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:00 schreef Scootmobiel het volgende:
Jean-Michel Jarre vind ik ook goed (vooral Equinoxe en Oxygène), maar mijn persoonlijke voorkeur gaat meer uit naar Vangelis.
Mijn favoriete album van hem is altijd nog 'Antarctica'. Na al die jaren nog steeds geweldig om naar te luisteren, vooral het titelnummer...!
Mijn favo blijft Klaus Schulze. Maar ook Tangerine Dream, Redshift, Der Spyra, Jarre uiteraard, Vangelis, Kitaro... er is zoveel moois
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 6 juni 2005 @ 13:38:44 #192
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_27673498
dus live in Beijing en live in China zijn dezelfde dvd's
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  maandag 6 juni 2005 @ 13:44:34 #193
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_27673668
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:38 schreef paultjuhhh het volgende:
dus live in Beijing en live in China zijn dezelfde dvd's
Gedeeltelijk wel. De Live in China DVD is een enkele DVD met een gedeelte van de show erop. Live in Beijing is de DVD met het complete concert (in de Verboden Stad en Tian-a-men plein), plus een audio CD.
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 6 juni 2005 @ 14:02:05 #194
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_27674256
ik weet dus nou echt niet meer welke dvd ik moet komen die van " live in Beijing" of die van " live in China "
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  maandag 6 juni 2005 @ 14:08:37 #195
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_27674496
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:02 schreef paultjuhhh het volgende:
ik weet dus nou echt niet meer welke dvd ik moet komen die van " live in Beijing" of die van " live in China "
Jawel... Live in Beijing. Easy as Dell.
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 6 juni 2005 @ 14:46:11 #196
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_27675915
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:44 schreef Sunjammer het volgende:

[..]

Gedeeltelijk wel. De Live in China DVD is een enkele DVD met een gedeelte van de show erop. Live in Beijing is de DVD met het complete concert (in de Verboden Stad en Tian-a-men plein), plus een audio CD.
live in China is toch juist een dubbel DVD ?
live in Beijing is toch juist enkele?
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  maandag 6 juni 2005 @ 15:04:33 #197
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_27676597
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:46 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

live in China is toch juist een dubbel DVD ?
live in Beijing is toch juist enkele?
Nope, andersom.

Live in Beijing = 2 DVD + Audio CD
Live in China = 1 DVD = Release in Frankrijk.

Ze hebben bij Warner het een en ander omgegooid.
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 6 juni 2005 @ 20:53:24 #198
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_27688483
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:04 schreef Sunjammer het volgende:

[..]

Nope, andersom.

Live in Beijing = 2 DVD + Audio CD
Live in China = 1 DVD = Release in Frankrijk.

Ze hebben bij Warner het een en ander omgegooid.
heeeeeeeeeeeeeeeeeee ??!!??
ik word gek, Live in China is toch die in Nederland is uitgekomen deze dus:



ik zie daar toch echt 2 dvd's + cd

En live in Beijing is toch die andere die alleen in Frankrijk uitgekomen is
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_27690160
quote:
Op maandag 6 juni 2005 20:53 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

heeeeeeeeeeeeeeeeeee ??!!??
ik word gek, Live in China is toch die in Nederland is uitgekomen deze dus:

[afbeelding]

ik zie daar toch echt 2 dvd's + cd

En live in Beijing is toch die andere die alleen in Frankrijk uitgekomen is
Wordt er Frans gesproken (dat zal wel) en alles zonder ondertiteling.....
Dan is dit een Franse DVD.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  maandag 6 juni 2005 @ 22:13:49 #200
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_27691440
Sorry sorry sorry, I stand corrected

Je hebt helemaal gelijk... Ik was nog in Monday mode

Hoe dan ook, de DVD is een aanrader!
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
pi_27691558
quote:
Op maandag 6 juni 2005 12:27 schreef ArmaniMania het volgende:
Zelf ben ik synthesizer-freak en eb zelf ook een synthesizerstudio. De muziek van Vangelis en Jean Michel Jarre spreekt dan ook zo aan dat ik al hun alubums inc de verzamels heb verzameld,maar niet alleen van hun.

Ook Kraftwerk, Tangerine Dream, Vollenweider, FSOL, Biosphere, ELO, Aphex Twin, Eatstatic, Koto,etc.

Ook naar concerten geweest, heb nog een hele tijd met Jean Michel Jarre gepraat over zijn tour en zijn nieuwe album,toen was dat Chronology.
We kunnen elkaar een hand geven. Vollenweider, Andreas was het meen ik, die schijnt ook alles alleen op te nemen. Erg fraai wat hij maakt.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 6 juni 2005 @ 22:28:21 #202
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_27691932
quote:
Op maandag 6 juni 2005 22:13 schreef Sunjammer het volgende:
Sorry sorry sorry, I stand corrected

Je hebt helemaal gelijk... Ik was nog in Monday mode

Hoe dan ook, de DVD is een aanrader!
eindelijk is het mystery opgelost

dus die witte dvd hoes live in china is de leukste he ?
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  dinsdag 7 juni 2005 @ 14:23:51 #203
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_27708421
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 7 juni 2005 @ 23:49:31 #204
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_27727768
Zo ik heb hem vandaag gekocht en net bekeken, ik vind hem heel leuk, alleen is voglens mij de helft nep wat die doet , vind ook dat dat orkest er voor de helft voor nix bij zit
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  donderdag 9 juni 2005 @ 17:41:52 #205
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_27780380
heb hem net gekocht , en ga hem van het weekend kijken denk ik , heb nu wel de cd opstaan
  zondag 12 juni 2005 @ 05:19:03 #206
46637 boempa
solaris
pi_27850548
Ik had vorige week Jarre in China gekocht voor maar 20¤ in de mediamarkt.
Ze hadden het concert aan staan in de donkere kamer met de grote LCD-tv's en beamers, met de surround boxen, en toen moest ik em hebben.

Ik vind 20¤ vrij goedkoop, en het concert vrij goed.
@luna
  zondag 12 juni 2005 @ 11:44:01 #207
38549 dewd
100% pure
pi_27852278
Nog een tip voor de mensen hier, de cd is volgens mij niet gemakkelijk meer te krijgen, maar Frames van earth & fire orchestra is echt een briljant stukje muziek. En van eigen bodem nog wel
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 12 juni 2005 @ 20:39:44 #208
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_27866728
quote:
Op zondag 12 juni 2005 05:19 schreef boempa het volgende:
Ik had vorige week Jarre in China gekocht voor maar 20¤ in de mediamarkt.
Ze hadden het concert aan staan in de donkere kamer met de grote LCD-tv's en beamers, met de surround boxen, en toen moest ik em hebben.

Ik vind 20¤ vrij goedkoop, en het concert vrij goed.
huh is die daar maar 20 euro ?
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_27875697
quote:
Op zondag 12 juni 2005 20:39 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

huh is die daar maar 20 euro ?
Ja, ik zag de beelden op die schermen en vroeg aan een verkoper, he dat is toch dat nieuwe concert van Jean Michel Jarré?
Toen zij hij ja.
Toen vroeg ik dus of ze die ook verkopen, toen liet ie dat zien, en ze hadden nog een stapeltje liggen.
Wetende dat het rond de 40 euro zou kosten zag ik de prijs en dacht jezus dat is echt goedkoop.
Dus die heb ik meteen hekocht.
@luna
  maandag 13 juni 2005 @ 08:43:28 #210
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_27877002
quote:
Op maandag 13 juni 2005 02:02 schreef boempa het volgende:

[..]

Ja, ik zag de beelden op die schermen en vroeg aan een verkoper, he dat is toch dat nieuwe concert van Jean Michel Jarré?
Toen zij hij ja.
Toen vroeg ik dus of ze die ook verkopen, toen liet ie dat zien, en ze hadden nog een stapeltje liggen.
Wetende dat het rond de 40 euro zou kosten zag ik de prijs en dacht jezus dat is echt goedkoop.
Dus die heb ik meteen hekocht.
Jarre, geen Jarré!
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
pi_27887950
Die DVD van Jarre in China is trouwens de 1e muziek DVD ooit die THX-certified is

Nu maar hopen dat die oudere concerten ook eindelijk eens (volledig) op DVD worden gereleased...

Al heb ik ze wel al bijna allemaal op DVD
pi_28807449
Zo... Ik heb het setje ook gehaald
Alleen staat er geen "Live collection" meer bovenaan
en links onder (in het witte gedeelte) staat nu een rood
rechthoekje "2X DVD + CD" in witte letters.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_30532733
Voor de fans van Jean Michel Jarre er staan nu foto's op de site www.HD-Extra.com van het openingsconcert van de HD-studio in België
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 13 september 2005 @ 08:53:51 #214
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_30532748
Jarre had laatst ook een ander groot concert he?
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  dinsdag 13 september 2005 @ 11:20:02 #215
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_30535890
Yups, in de haven van Gdanks in Polen... ter gelegenheid van het zoveel-jarig jubileum van Solidariteit geloof ik.
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
pi_30870559
Was ie weer...schijnbaar ook een registratie van dat concert in polen
http://www.swistak.pl/aukcje/1285393.html
De toekomst is ook niet meer wat het geweest is...
  zaterdag 24 september 2005 @ 19:58:49 #217
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_30895975
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 19:14 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Mike Oldfield, da's de achtergrond muziek van Bassie en Adriaan.
Mike Oldfield - Tubular Bells is achtergrondmuziek van The Exorist. Subtiel verschil met Bassie en Adriaan.
Non possumus non loqui
  zaterdag 24 september 2005 @ 20:01:58 #218
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_30896061
Ben het eens met Golf, ken niet alle artiesten maar zeker wel Kraftwerk en Tangerine Dream. Solowerk van ex-TD Peter Bauman is ook heel mooi.

Mike Oldfield: Ommadawn is heel mooi, Tubular Bells (de originele versie) ook.
Non possumus non loqui
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 4 november 2005 @ 20:44:14 #219
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_31971651



wanneer komt deze te koop in NL ?
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  zaterdag 5 november 2005 @ 10:21:23 #220
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_31984339
het meest recente album van Mike Oldfield (Light+Shade) vind ik zwaar lekkere muziek weer
pi_32570757
Weet iemand of de DVD van Jean Michel Jarre Live @ Lyon te koop is. Liefst online. Mijn pa wil em voor sinterklaas hebben namelijk.
Maar de grote namen zoals Bol.com en FRS hebben deze schijf niet.
pi_32976602
Er is een nieuwe DVD van Jarre:

wie vertaald het ff
quote:
Jean Michel Jarre
Solidarnosc Live

"UNE DE SES MEILLEURES PERFORMANCES LIVE DANS UN LIEU CHARGE D'HISTOIRE"

Disponible en DVD Edition Simple et Collector

« Solidarnosc » est le nom du syndicat ouvrier né dans le chantier naval de Gdansk, à l'origine de la chute du communisme soviétique. Suite à la demande de Lech Walesa, co-fondateur de Solidarnosc et Prix Nobel de la Paix, Jean Michel Jarre a créé un concert dans les docks pour fêter le 25ème anniversaire de Solidarnosc, le 26 août 2005.

Filmé en Haute-Définition « Solidarnosc Live » est devenu un événement sans précédent. Le concert qui, en moins d'une semaine, a été « sold out » représente le plus gros rassemblement populaire que la Pologne ait jamais connu pour un concert : plus de 170.000 personnes ont payé leurs places pour être présentes. Retransmis en direct sur TVP1, c'est le meilleur score d'audience de l'histoire de la télévision polonaise. La scène du concert a été installée à l'endroit même où la grève avait commencé 25 ans plus tôt. La scénographie imaginée par le musicien français se composait principalement d'oeuvres vidéos (spécialement conçues par des vidéastes polonais et français de renom) projetées sur les façades des vieux bâtiments et sur les grues.
Dans une ambiance à la fois survoltée et émouvante et dans un décor de fin d'un monde, fait de coques de cargos et de hangars usés par la rouille, hérissé de grues, Jean Michel Jarre a joué 10 morceaux inédits à découvrir aujourd'hui en DVD ainsi que des arrangements originaux de ses plus grands titres délivrant sans doute une des meilleures performances de sa carrière. Jean Michel Jarre a, en outre, interprété une oeuvre écrite, pour l'occasion, baptisée "Solidarnosc". Il a également crée une version "Trip Hop" de "Mury" l'hymne de Solidarnosc; et a dédié deux compositions au Pape polonais Jean Paul II. Moment particulier d'émotion associant un mixage de chants patriotiques polonais à la voix du Pape, résonnant dans les oreilles du public, déclarant :
"Nie ma wolnosci bez Solidarnosci" (Pas de liberté sans Solidarité).
Edit: op bol.com al wat info gevonden
quote:
Beschrijving:

Meer dan 170.000 mensen bezochten afgelopen zomer het concert van de Franse synthesizerkoning in Gdansk ter ere van het 25 jarig jubileum van de Poolse arbeiderspartij "Solidarno??".

"Solidarnosc - Live from Gdansk" is wederom een groot visueel Jarre-spektakel en wordt gezien als één van zijn beste optredens - zo niet het beste. Behalve tijdloze klassiekers als "Oxygene" en "Equinoxe" passeert ook recent werk de revue. Hoogtepunt is het speciaal voor dit concert gecomponeerde "Solidarity Tonight" dat met het op het podium verschijnen van Lech Walesa tot een staande ovatie leidt. Tevens draagt Jarre tijdens het concert 2 nummers op aan Paus Johannes Paulus II.

Zoals we van Jarre gewend zijn voldoet deze release weer aan de hoogste eisen: in High Definition gefilmd (20 cameras!), 16:9 en natuurlijk prachtig 5.1 surround geluid.
Punk !
  zondag 11 december 2005 @ 00:06:20 #223
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_32983657
* ziggyziggyziggy meldt zich ook even in dit topic.

JMJ's oude werk vind ik fantastisch. Ik heb de beste man ergens in 1995 in Ahoy' gezien, waaronder een demonstratie van zijn Laser Harp. Ik heb Oxygene, Equinoxe, Live in Houston/Lyon, Magnetic Fields, The Concerts in China, Zoolook, Rendez-Vous, Waiting for Cousteau en Chronologie, waarvan het meeste op LP. Ik weet niet wat ik het beste vind, maar ik heb een zwak voor het nummer Waiting for Cousteau... dat drie kwartier duurt.

Vangelis vond ik altijd wat te new age-erig, daar heb ik me nooit in verdiept. Zijn werk met Jon & Vangelis vond ik wel beter dan zijn solowerk.

Mike Oldfield is mijn held. Heb het meeste van hem wel op vinyl staan, waarbij ik bijvoorbeeld Five Miles Out en Discovery toch wel absolute klasseplaten vind. Het is alleen jammer dat hij Tubular Bells zo heeft uitgemolken, met zijn Millennium Bell en wat dies meer zij.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  zondag 11 december 2005 @ 15:09:18 #224
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_32989206
Hmmm tja... weer een DVD van Jarre met oude en 'nieuwe' nummers. 't Wordt tijd dat hij eens met wat echt nieuw en goed werk uitkomt. Ik heb me laten vertellen dat ergens in de eerste helft van 2006 een nieuw album uitkomt.

@ NoXxa: Rendez-Vous Lyon is alleen op VHS te krijgen. Er zijn vooralsnog geen plannen om oude concerten naar DVD te masteren. Geldt ook voor Le Concert Pour Le Tolerance, die alleen op Laserdisc te krijgen is.

Shipyards Overture (Revolution Industrielle)
Suite For Flute
Oxygene 2
Tribute to Chopin
Aero
Oxygene 4
Souvenir
Space Of Freedom (March 23)
Theremin Memories
Chronology 2
Mury (Remix Arranged By Jean Michel Jarre From Original Solidarnosc Anthem "Mury")
Chronology 6
Oxygene 8
Light My Sky
Tribute To Jean Paul II (Acropolis)
Rendez-vous 2
Vivaldi (summer - Presto)
Oxygene 12
Rendez-vous 4
Solidarnosc (Oxygene 13)
Aerology Remix
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
pi_32992551
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:09 schreef Sunjammer het volgende:
Hmmm tja... weer een DVD van Jarre met oude en 'nieuwe' nummers. 't Wordt tijd dat hij eens met wat echt nieuw en goed werk uitkomt. Ik heb me laten vertellen dat ergens in de eerste helft van 2006 een nieuw album uitkomt.
Het wordt idd tijd dat hij wat nieuws gaat doen zeg
Punk !
  dinsdag 10 januari 2006 @ 19:58:07 #226
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_33914658
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:09 schreef Sunjammer het volgende:
@ NoXxa: Rendez-Vous Lyon is alleen op VHS te krijgen. Er zijn vooralsnog geen plannen om oude concerten naar DVD te masteren. Geldt ook voor Le Concert Pour Le Tolerance, die alleen op Laserdisc te krijgen is.
Gelukkig heb ik m nu ook op dvd, concert pour tolerance door iemand van laserdisc naar dvd omgezet
Heb Gdansk ook (naast eugenlijk praktisch alle albums op cd en LP incl remixes enz), maar ik vind het wel jammer dat ie tegenwoordig echt bijna nx meer live speelt behalve effectjes...

Maargoed, het is eigenlijk meer een kunstenaar en dan gaat het om hoe het klinkt en hoe de show eruit ziet en dat zit altijd meer dan snor!

Jarre still rulez!
Geometrie of Love is btw mn favo!
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 16 januari 2006 @ 01:40:36 #227
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_34109984
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:44 schreef paultjuhhh het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

wanneer komt deze te koop in NL ?
Wanneer komt die ?
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_34119077
quote:
Op maandag 16 januari 2006 01:40 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]

Wanneer komt die ?
Mooie kwaliteitsbootleg
Er is ook iemand in Brazilië die deze aanbiedt op ebay, maar dan met een andere cover.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 16 januari 2006 @ 13:31:59 #229
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_34119127
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:30 schreef Rainboww het volgende:

[..]

Mooie kwaliteitsbootleg [afbeelding]
Er is ook iemand in Brazilië die deze aanbiedt op ebay, maar dan met een andere cover.
Braziliie
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_34123057
ik wist niet dat deze muziek nog veel geluisterd werd , me vader heeft all 6 de volumes van Synthesizer Greatest. en ik moet zeggen het is heel mooie muziek , ik luister de cd's regelmatig en die cd's zijn toch al 17 jaar oud.
pi_34132739
quote:
Op maandag 16 januari 2006 15:28 schreef owned.for.life het volgende:
ik wist niet dat deze muziek nog veel geluisterd werd , me vader heeft all 6 de volumes van Synthesizer Greatest. en ik moet zeggen het is heel mooie muziek , ik luister de cd's regelmatig en die cd's zijn toch al 17 jaar oud.
Die cd's zijn volgens mij vrij zeldzaam, je kunt ze in ieder geval niet meer in de winkel of bij Bol.com kopen...
Heb ze zelf alleen op LP of cassettebandje, maar op die versies staan helaas enkele nummers minder
Ik meen dat de bibliotheek enkele delen had, zal daar binnenkort maar eens gaan zoeken, want de Starink coverversies hebben toch een eigen unieke sound .
Al klinken de Jarre mixen van deel 1 tm 4 te kitcherig...
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 17 januari 2006 @ 00:05:20 #232
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_34144591
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:52 schreef Rainboww het volgende:

[..]

Die cd's zijn volgens mij vrij zeldzaam, je kunt ze in ieder geval niet meer in de winkel of bij Bol.com kopen...
Heb ze zelf alleen op LP of cassettebandje, maar op die versies staan helaas enkele nummers minder
Ik meen dat de bibliotheek enkele delen had, zal daar binnenkort maar eens gaan zoeken, want de Starink coverversies hebben toch een eigen unieke sound .
Al klinken de Jarre mixen van deel 1 tm 4 te kitcherig...
Paar jaar geleden 2 jaar ofzo lagen ze gewoon nog bij fame zie nu ook nooit meer synthesizer cd's alleen de cd's van jarre en vangelis zijn nog te koop zo'n btje
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_34159312
is er iemand die een paar videofilms op dvd moet hebben ? 5 uur duurt het bij mij.
ik heb een website gevonden , daar zie je de album foto's en de nr's die erop staan...
http://www.student.oulu.fi/~tima/ensynthe.html#alku
pi_34248520
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 14:29 schreef owned.for.life het volgende:
is er iemand die een paar videofilms op dvd moet hebben ? 5 uur duurt het bij mij.
ik heb een website gevonden , daar zie je de album foto's en de nr's die erop staan...
http://www.student.oulu.fi/~tima/ensynthe.html#alku
? hoe bedoel je nou wat kan ik bij je op dvd krijgen je hebt het eerst over video op dvd en dan geef je een link van muzieknummers
Punk !
pi_34249533
klopt , beetje wazig ja. het was bedoelt om ff te laten zien welke nr's erop staan en de album hoezen.
pi_34253668
quote:
Op zondag 11 december 2005 00:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
* ziggyziggyziggy meldt zich ook even in dit topic.
Mike Oldfield is mijn held. Heb het meeste van hem wel op vinyl staan, waarbij ik bijvoorbeeld Five Miles Out en Discovery toch wel absolute klasseplaten vind. Het is alleen jammer dat hij Tubular Bells zo heeft uitgemolken, met zijn Millennium Bell en wat dies meer zij.
Mike Oldfield blijft ook een fantastisch gitarist.
Zo kan ik je het nummer Downwind aanraden van Pierre Moerlen's Gong ... de LP/CD noemt zelf ook Downwind.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 19 januari 2006 @ 21:15:57 #237
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_34255107
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 18:52 schreef owned.for.life het volgende:
klopt , beetje wazig ja. het was bedoelt om ff te laten zien welke nr's erop staan en de album hoezen.
Maar je kan een dvdtje maken ? ?
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 20 februari 2006 @ 01:44:42 #238
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_35277130
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 14:29 schreef owned.for.life het volgende:
is er iemand die een paar videofilms op dvd moet hebben ? 5 uur duurt het bij mij.
ik heb een website gevonden , daar zie je de album foto's en de nr's die erop staan...
http://www.student.oulu.fi/~tima/ensynthe.html#alku
Kan ik nou die films op dvd bij je krijgen ?
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_35298951
als jij de film hebt , dan kan ik hem omzetten via videorecorder en pc na dvd
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 20 februari 2006 @ 21:18:55 #240
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_35304007
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:36 schreef owned.for.life het volgende:
als jij de film hebt , dan kan ik hem omzetten via videorecorder en pc na dvd
oh zo ik dacht dat je voor mij films op dvd had
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_35305577
was dat maar.
pi_36141040
Ik heb nu een optreden van Jean Michel Jarre in Aero Denmark weten te verkrijgen @ dvd en ik had hem nog nooit gezien , ik kon de muziek alleen van de cd's synthesizer greatest hits... maar het is een mooi optreden , ik sta er van versteld
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 10 april 2006 @ 19:18:47 #243
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_36831657
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:39 schreef owned.for.life het volgende:
Ik heb nu een optreden van Jean Michel Jarre in Aero Denmark weten te verkrijgen @ dvd en ik had hem nog nooit gezien , ik kon de muziek alleen van de cd's synthesizer greatest hits... maar het is een mooi optreden , ik sta er van versteld
Kan je hem niet fikken ?
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_36840045
kom maar na mij toe
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 10 april 2006 @ 22:49:36 #245
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_36840230
Is dit een date ?
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_36840319
wat jij wil viezerik
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 17 juni 2006 @ 12:58:17 #247
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_38942040
Jarre gespeeld door the shadows: http://www.youtube.com/watch?v=2Y27KNEQKUg&search=jarre
Jarre interview : http://www.youtube.com/watch?v=aaJU0HMyW9M&search=jarre

Voor de rest: zoek zelf op jarre bij www.youtube.com en je komt heel veel filmpjes tegen
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_38948215
weet je wat ik mooie jump vinne sommige nummers van dj tronic eigenlijk sijn se niet van hem maar toch hij mixt se mooi en tis heerlijk om naar te luistere www.aarsonfire1.tk kan je se ooik luistere als je wil goed kijke welk liejdje je pakt sommige is hardcoer newsltyle enso
pi_38948283
oh mensen als je nog moie numeers weet die je op internet kan beluistere stuur die naar alwin14@msn.com of plaats link op www.aarsonfire1.tk altijd bedankje en msichien nog recalem vor je eigen site op versoekje
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 17 juni 2006 @ 18:18:30 #250
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_38948944
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_38954641
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 12:58 schreef paultjuhhh het volgende:
Jarre gespeeld door the shadows: http://www.youtube.com/watch?v=2Y27KNEQKUg&search=jarre
Aaaaah...heiligschennis!!!
Deze is ook wel leuk..Oxygene Part II gespeeld door senor Coconut.
http://www.indigo.tweakdsl.nl/Temp/Senor Coconut - Oxygen ll.mp3
De toekomst is ook niet meer wat het geweest is...
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 18 juni 2006 @ 10:57:40 #252
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_38965141
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 21:33 schreef ZmokE het volgende:

[..]

Aaaaah...heiligschennis!!!
Deze is ook wel leuk..Oxygene Part II gespeeld door senor Coconut.
http://www.indigo.tweakdsl.nl/Temp/Senor Coconut - Oxygen ll.mp3
Vond het wel leuk juist
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_38965789
Oh ja ik ook wel hoor....maar zou er toch geen cd van kopen....
De toekomst is ook niet meer wat het geweest is...
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 21 juni 2006 @ 00:44:15 #254
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_39060034
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_39069579
Hmmmzz...zal ook eens wat van mijn eigen covers moeten gaan posten geloof ik...
De toekomst is ook niet meer wat het geweest is...
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 29 juni 2006 @ 20:19:12 #256
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_39366658
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_39372006
Ik heb de dvd Mike Oldfield - Tubular Bells 2003 weten te bemachtigen. Ik vind het echt een mooi optreden.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 14 augustus 2006 @ 17:45:10 #258
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_40800639
Hoe heet ookalweer dit nummer in het begin van deze clip ?

http://www.youtube.com/watch?v=qbxX9ZqHVpI&mode=related&search=
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_40805904
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:45 schreef paultjuhhh het volgende:
Hoe heet ookalweer dit nummer in het begin van deze clip ?

http://www.youtube.com/watch?v=qbxX9ZqHVpI&mode=related&search=
Dat is Oxygene 7. Ga ik nu door voor de koelkast?
what if everything around you, isn't quite as it seems?
what if all the world you think you know, is an elaborate dream?
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 14 augustus 2006 @ 23:04:57 #260
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_40812602
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 20:16 schreef Vinduppie het volgende:

[..]

Dat is Oxygene 7. Ga ik nu door voor de koelkast?
Wat slecht dat ik dat niet wist

Hier staatie he: http://www.youtube.com/watch?v=C6ckDYae2SY

Zou die harp nou echt zijn

[ Bericht 20% gewijzigd door Paul op 14-08-2006 23:14:07 ]
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_40830299
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:04 schreef paultjuhhh het volgende:

Zou die harp nou echt zijn
Die harp is zo echt als ie daar staat in de video. Ik heb bij enkele concerten wel mijn twijfels over het live gehalte van de harp (La Defense), maar bij deze tour was het zeker live. Je merkt ook een, zij het minimaal, timingsfoutje in het intro.
what if everything around you, isn't quite as it seems?
what if all the world you think you know, is an elaborate dream?
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:20:27 #262
15258 Eraser127
Nijkerk Hardcore!!!
pi_40832609
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:48 schreef Vinduppie het volgende:

[..]

Die harp is zo echt als ie daar staat in de video. Ik heb bij enkele concerten wel mijn twijfels over het live gehalte van de harp (La Defense), maar bij deze tour was het zeker live. Je merkt ook een, zij het minimaal, timingsfoutje in het intro.
In een filmpje op Youtube over de Elka Synthex (het Laserharp geluid door de laserharp aangestuurd) wordt ook verteld dat de Laserharp een paar keer gewerkt heeft, maar dat het een te instabiel apparaat was. Ik heb trouwens bij een concert registratie ook wel eens de toetsenist gewoon mee zien spelen met Jarre die met de harp bezig was. Dus zou het idd nep zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Eraser127 op 15-08-2006 17:08:38 ]
pi_40842144
Inderdaad...de vraag is niet kan zo'n apparaat werken. Want technisch gezien is dat gewoon mogelijk. De vraag is alleen wordt er daadwerkelijk op gespeeld...en ook ik heb daar bij sommige registratie mijn twijffels over. Niet alle overigens.
Interesse om zelf een harp te bouwen...klik hier http://freespace.virgin.net/m.tj/LaserHarp/LaserHarp.html om te zien wie jou voor geweest zijn. Klik hier voor ontwerpen http://laserharp.manuel-schulz.com/html/main.html
De toekomst is ook niet meer wat het geweest is...
pi_40842217
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:20 schreef Eraser127 het volgende:

[..]
Ik heb trouwens bij een concert registratie ook wel eens de toetsenist gewoon mee zien spelen met Jarre die met de harp bezig was. Dus zou het idd nep zijn.
Dat is natuurlijk geen bewijs dat het nep is...Jarre zijn muziek bestaat vaak uit geluiden die gelayerd zijn, meerdere lagen bevatten dus. Het kan dus best zo zijn dat een andere muzikant dezelfde partij speelt, maar dan met een andere sound.
De toekomst is ook niet meer wat het geweest is...
pi_40936507
Meerendeel zal wel nep zijn ! vaak klinkt de muziek bijna precies hetzelfde op het concert als op de cd...
Punk !
pi_40996098
Nou, ik heb heel wat concerten op tape staan van Jarre waarop veel nummers toch heel anders zijn dan de cd's.
De toekomst is ook niet meer wat het geweest is...
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:02:06 #267
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_43097230
heef iemand hier wel eens wat gekocht van Jarre ? : http://www.rompipompi.com/

Hij heeft ongeveer de hele collectie die die voor je fikt op dvd's / cd's als ik het goed begrijp.
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  dinsdag 7 november 2006 @ 22:07:03 #268
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_43340820
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 12:02 schreef paultjuhhh het volgende:
heef iemand hier wel eens wat gekocht van Jarre ? : http://www.rompipompi.com/

Hij heeft ongeveer de hele collectie die die voor je fikt op dvd's / cd's als ik het goed begrijp.
Waar staat dan een lijst van wat de collectie?
Dat is gewoon een company website toch?
Allmighty & Allrighty :D!
Op 16-04-2007 22:29 schreef Noodly het volgende:
ik wilde even zeggen dat ik die nickname altijd zo leuk vind :@ _O_
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 7 november 2006 @ 22:31:11 #269
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_43341896
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:07 schreef Pwn_zoon het volgende:

[..]

Waar staat dan een lijst van wat de collectie?
Dat is gewoon een company website toch?
ga naar links --> druk op equinoxe verrekijker ventje
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  dinsdag 7 november 2006 @ 23:00:46 #270
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_43343521
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:31 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

ga naar links --> druk op equinoxe verrekijker ventje
Ow een Easteregg !
Ja die site had ik al eens gevonden via google, maar nog niks besteld ofzo...
Je kunt de meeste concerten ook wel downloaden via bittorrent of P2P.
Maarja laat maar iets weten als je die kerel gaat contacteren
Allmighty & Allrighty :D!
Op 16-04-2007 22:29 schreef Noodly het volgende:
ik wilde even zeggen dat ik die nickname altijd zo leuk vind :@ _O_
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 7 november 2006 @ 23:55:01 #271
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_43345700
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 23:00 schreef Pwn_zoon het volgende:

[..]

Ow een Easteregg !
Ja die site had ik al eens gevonden via google, maar nog niks besteld ofzo...
Je kunt de meeste concerten ook wel downloaden via bittorrent of P2P.
Maarja laat maar iets weten als je die kerel gaat contacteren
ik wil juist andere vinden die voor mij dat doen

Hij heeft wel veel he ( alles?)
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_43345786
ik tvp dit toch even, aangezien ik mike oldfield wel kan diggen, maar de andere 2 niet ken.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 7 november 2006 @ 23:58:24 #273
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_43345807
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 23:57 schreef SwiffMeister het volgende:
ik tvp dit toch even, aangezien ik mike oldfield wel kan diggen, maar de andere 2 niet ken.
Ken je Jarre niet
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  woensdag 8 november 2006 @ 00:41:41 #274
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_43346930
Jarre in Concert - Sahara 16 December 2006



In Merzouga, Marokko, dicht bij de Algerijnse grens.
Wordt in HDTV uitgezonden via Euro1080 (HD1)!!

Als er iemand is die dit kan opnemen, hierrr melden!
Of als iemand plannen heeft om af te reizen..

Meer info volgt nog.
Allmighty & Allrighty :D!
Op 16-04-2007 22:29 schreef Noodly het volgende:
ik wilde even zeggen dat ik die nickname altijd zo leuk vind :@ _O_
  † In Memoriam † zaterdag 11 november 2006 @ 00:29:18 #275
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_43444236
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_43444290
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 18:41 schreef Demol het volgende:

En hoe heet de stijl muziek eigenlijk??
Bassie en Adriaan-muziek.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 11 november 2006 @ 20:06:07 #277
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_43460737
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 00:31 schreef Flabofski het volgende:

[..]

Bassie en Adriaan-muziek.


gewoon synthesizer muziek
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_43979882
Jean Michel Jarre's muziek op een andere manier

The Symphonic Jean michel Jarre
(2 HDCD CDs plus DD 5.1 DVD with all the selections in 24-bit surround)

gespeeld door
The City of Prague Philharmonic Orchestra.
Music Limited Edition Release
...



CD 01

01. - CHRONOLOGIE 1 (6'33)
02. - CHRONOLOGIE 2 (5'26)
03. - CHRONOLOGIE 3 (3'33)
04. - GLORIA, LONELY BOY (5'28)
05. - EQUINOXE 4 (6'41)
06. - FISHING JUNKS AT SUNSET (6'02)
07. - SOUVENIR DE CHINE (4'07)
08. - MAGNETIC FIELDS 5 (The Last Rumba) (4'35)
09. - INDUSTRIAL REVOLUTION (Overture) (4'38)
10. - INDUSTRIAL REVOLUTION (Part 1) (2'50)
11. - INDUSTRIAL REVOLUTION (Part 2) (3'40)

CD 02

01. - ELDORADO (3'42)
02. - OXYGENE 13 (3'38)
03. - MAGNETIC FIELDS 1 (4'23)
04. - THE EMIGRANT (3'26)
05. - OXYGENE 4 (4'24)
06. - RENDEZ-VOUS 2 (8'45)
07. - RENDEZ-VOUS 4 (4'02)
08. - ACROPOLIS (6'07)
09. - COMPUTER WEEKEND (4'38)
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 29 november 2006 @ 00:23:47 #279
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_43979902
quote:
Op woensdag 29 november 2006 00:23 schreef -CRASH- het volgende:
Jean Michel Jarre's muziek op een andere manier

The Symphonic Jaen michel Jarre
(2 HDCD CDs plus DD 5.1 DVD with all the selections in 24-bit surround)

gespeeld door
The City of Prague Philharmonic Orchestra.
Music Limited Edition Release
...

[afbeelding]

CD 01

01. - CHRONOLOGIE 1 (6'33)
02. - CHRONOLOGIE 2 (5'26)
03. - CHRONOLOGIE 3 (3'33)
04. - GLORIA, LONELY BOY (5'28)
05. - EQUINOXE 4 (6'41)
06. - FISHING JUNKS AT SUNSET (6'02)
07. - SOUVENIR DE CHINE (4'07)
08. - MAGNETIC FIELDS 5 (The Last Rumba) (4'35)
09. - INDUSTRIAL REVOLUTION (Overture) (4'38)
10. - INDUSTRIAL REVOLUTION (Part 1) (2'50)
11. - INDUSTRIAL REVOLUTION (Part 2) (3'40)

CD 02

01. - ELDORADO (3'42)
02. - OXYGENE 13 (3'38)
03. - MAGNETIC FIELDS 1 (4'23)
04. - THE EMIGRANT (3'26)
05. - OXYGENE 4 (4'24)
06. - RENDEZ-VOUS 2 (8'45)
07. - RENDEZ-VOUS 4 (4'02)
08. - ACROPOLIS (6'07)
09. - COMPUTER WEEKEND (4'38)
Is het de moeite waard?
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_43980014
quote:
Op woensdag 29 november 2006 00:23 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Is het de moeite waard?


Ik vind maar 1 nummer tegenvallen

CD 01
04. - GLORIA, LONELY BOY (5'28)

Voor de rest is ie OK

Ik vind het mooi gedaan van het symphony orkest,
hoe ze sommige synth effecten overgebracht hebben naar hun instumenten.
Tis echt een goede CD geworden.

En dit blijft een favo van mij
06. - FISHING JUNKS AT SUNSET

[ Bericht 13% gewijzigd door -CRASH- op 29-11-2006 00:43:39 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  woensdag 29 november 2006 @ 11:42:50 #281
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_43986724


"'Water for Life' is the theme UNESCO Goodwill Ambassador Jean Michel Jarre has chosen for an exceptional concert among the sand dunes of the Moroccan Sahara.
the French composer/musician will stress the importance of protecting and properly managing the planet’s limited freshwater resources and halting the advance of desertification.
Jarre's 2 Hour Concert will start at 21:00 (9:00pm) (Local Time) on December 16th, and reveals the Moroccan Musicians and Performers that will be joining him on stage.


http://www.concert-merzouga.com
Allmighty & Allrighty :D!
Op 16-04-2007 22:29 schreef Noodly het volgende:
ik wilde even zeggen dat ik die nickname altijd zo leuk vind :@ _O_
pi_43996638
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:42 schreef Pwn_zoon het volgende:
[afbeelding]

"'Water for Life' is the theme UNESCO Goodwill Ambassador Jean Michel Jarre has chosen for an exceptional concert among the sand dunes of the Moroccan Sahara.
the French composer/musician will stress the importance of protecting and properly managing the planet’s limited freshwater resources and halting the advance of desertification.
Jarre's 2 Hour Concert will start at 21:00 (9:00pm) (Local Time) on December 16th, and reveals the Moroccan Musicians and Performers that will be joining him on stage.


http://www.concert-merzouga.com
Ik wil daar heen
Punk !
pi_43998486
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:07 schreef Clint_Eastwood het volgende:

[..]

Ik wil daar heen
Tja ..... wie niet
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_43998792
Ik krijg zo onderhand een slappe piemol van al die thema's die tegenwoordig centraal in de concerten van Jarre. En dan vooral het geblabla van Jarre waarom dit of dat wel niet zo belangrijk is en hem persoonlijk zo raakt. Ga nou gewoon eens weer een concert geven zoals 'Concert for Tolerance' of 'La Defense'
what if everything around you, isn't quite as it seems?
what if all the world you think you know, is an elaborate dream?
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 29 november 2006 @ 20:18:21 #285
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_44002840
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:18 schreef Vinduppie het volgende:
Ik krijg zo onderhand een slappe piemol van al die thema's die tegenwoordig centraal in de concerten van Jarre. En dan vooral het geblabla van Jarre waarom dit of dat wel niet zo belangrijk is en hem persoonlijk zo raakt. Ga nou gewoon eens weer een concert geven zoals 'Concert for Tolerance' of 'La Defense'
En kom met nieuwe nummers
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  donderdag 30 november 2006 @ 10:03:19 #286
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_44016022
quote:
Op woensdag 29 november 2006 20:18 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

En kom met nieuwe nummers
Als het goed is komt JMJ ergens rond februari/maart uit met een nieuw album. Zal tijd worden zeg...
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 30 november 2006 @ 21:27:04 #287
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_44037033
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:03 schreef Sunjammer het volgende:

[..]

Als het goed is komt JMJ ergens rond februari/maart uit met een nieuw album. Zal tijd worden zeg...
Idd kan niet eeuwig equinoxe en oxygene blijven draaien
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_44038259
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:27 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Idd kan niet eeuwig equinoxe en oxygene blijven draaien
Niet !?!
Dan draaien we voor de variatie Oxygene 7-13 maar eens
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 30 november 2006 @ 21:58:26 #289
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_44038454
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:53 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Niet !?!
Dan draaien we voor de variatie Oxygene 7-13 maar eens
Het verveelt nooit natuurlijk maarja, wat nieuws mag van mij wel voor de leukigheid
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_44038871
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:58 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Het verveelt nooit natuurlijk maarja, wat nieuws mag van mij wel voor de leukigheid
Ja ....
Want onderhand ken ik CD wel dromen
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  vrijdag 1 december 2006 @ 09:00:05 #291
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_44046563
't Schijnt een mix te worden tussen uptempo, melodieuze en ambient tracks. Het album verschijnt zowel in stereo als in een 5.1 surround mix. Verder zal er weer wat visuele fratsen bijzitten. En daarnaast moet het album zich gaan ontwikkelen in de loop van de tijd... Dus het zou kunnen zijn dat er meerdere variaties op de muziek gaan ontstaan in de toekomst. 't Zal mij benieuwen...
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
pi_44054684
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:03 schreef Sunjammer het volgende:
Als het goed is komt JMJ ergens rond februari/maart uit met een nieuw album. Zal tijd worden zeg...
Oeh, op zich goed nieuws! Maar ik ben na Sessions 2000, Geometry Of Love en Aero toch wat te terughoudend om enthousiast te worden...
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_44054881
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 09:00 schreef Sunjammer het volgende:
't Schijnt een mix te worden tussen uptempo, melodieuze en ambient tracks. Het album verschijnt zowel in stereo als in een 5.1 surround mix. Verder zal er weer wat visuele fratsen bijzitten. En daarnaast moet het album zich gaan ontwikkelen in de loop van de tijd... Dus het zou kunnen zijn dat er meerdere variaties op de muziek gaan ontstaan in de toekomst. 't Zal mij benieuwen...
Bron
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_45782884
De nieuwe single van JM Jarre;

http://streamos.warnermus(...)/teo_tea_full_64.wma



Zou de beste man nou zelf ook niet inzien dat hij de laatste 10 jaar links en rechts voorbij gelopen is door veel inventievere electronische acts. Met het muzikale verleden wat hij heeft kun je anno 2007 toch niet met dit soort bagger aan komen zetten. Stekkers eruit, studio opruimen en fijn gaan genieten van je vroeger verdiende centjes!
what if everything around you, isn't quite as it seems?
what if all the world you think you know, is an elaborate dream?
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 29 januari 2007 @ 23:12:43 #295
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_45809840
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:18 schreef Vinduppie het volgende:
De nieuwe single van JM Jarre;

http://streamos.warnermus(...)/teo_tea_full_64.wma



Zou de beste man nou zelf ook niet inzien dat hij de laatste 10 jaar links en rechts voorbij gelopen is door veel inventievere electronische acts. Met het muzikale verleden wat hij heeft kun je anno 2007 toch niet met dit soort bagger aan komen zetten. Stekkers eruit, studio opruimen en fijn gaan genieten van je vroeger verdiende centjes!
Luisteren gaat
Schrikt !
Is dit geen 1 of andere trance dj ?
Jarre wat doe je ?
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 29 januari 2007 @ 23:13:42 #296
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_45809877
teaserclipje tea tea : http://www.youtube.com/watch?v=fv4qFGN3eL0
quote:
Het album schijnt ook Teo en Tea te gaan heten, en komt op 26 Maart uit met als volgende tracklist:
1 FRESH NEWS 2'44
2 TEO & TEA 3'29
3 BEAUTIFUL AGONY 4'40
4 TOUCH TO REMEMBER 6'09
5 OK, DO IT FAST 3'25
6 PARTNERS IN CRIME 1 3'38
7 PARTNERS IN CRIME 2 3'35
8 CHATTERBOX 2'16
9 IN THE MOOD FOR YOU 4'20
10 GOSSIP 2'11
11 VINTAGE 3'06
12 MELANCHOLIC RODEO 3'51
13 TEO & TEA 4:00 AM 7'06


[ Bericht 67% gewijzigd door Paul op 29-01-2007 23:58:45 ]
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 02:43:40 #297
56497 BOOR_TBL
fokmanschap is meesterschap
pi_45814597
"Theo & Thea"

kortom: [/Jarre]
nimmer een zwevende fokker in verkiezingstijd
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:32:33 #298
56497 BOOR_TBL
fokmanschap is meesterschap
pi_45842989
Die Symphonic Jarre vind ik redelijk tegenvallen trouwens.. maar da's de schuld van de orkestrators/arrangeurs. Voor m'n gevoel zijn die lui standaard conservatieve orkest lui zonder feeling voor synthesizers en sounddesign. 't Klinkt allemaal wat te braaf naar mijn smaak, d'r had veel meer in hebben kunnen zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door BOOR_TBL op 30-01-2007 23:39:54 ]
nimmer een zwevende fokker in verkiezingstijd
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 31 januari 2007 @ 19:57:13 #299
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_45860508
Het blijft jammer dat Jarre niet gewoon albums kan maken in de stijl van equinoxe
Echt zo jammer he
Dat album heb ik echt 2239233 keer geluisterd, verder vind ik alleen oxygene gaaf en de nummers die er toen bij kwamen met Jarre in china maar voor de rest is het de laatste jaren vaag en herhaald hij elk nummer in een iets andere vorm, erg jammer. Maar goed Jarre zal wel gewoon niet meer inspiratie hebben
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 31 januari 2007 @ 20:15:15 #300
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_45861143
En
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 31 januari 2007 @ 20:15:46 #301
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_45861164
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')