abonnement Unibet Coolblue
pi_12958035
Het zit dus zo, een vriend van me wil dus kabelinternet, het kabeltje komt zijn huis binnen, maar ze hebben verder geen kabel-tv

ze zijn niet lid van een kabel tv aanbieder

(niet eens een tv eigenlijk)

maar goed, mijn vraag is dus, kan hij dan wel gebruik maken van kabel-internet, of moet hij naar adsl toe?

[Dit bericht is gewijzigd door NerdoNielso op 05-09-2003 12:18]

pi_12958057
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 12:17 schreef NerdoNielso het volgende:
Het zit dus zo, een vriend van me wil dus kabelinternet, het kabeltje komt zijn huis binnen, maar ze hebben verder geen kabel-tv

(niet eens een tv eigenlijk)

maar goed, mijn vraag is dus, kan hij dan wel gebruik maken van kabel-internet, of moet hij naar adsl toe?


Zelfde als internetten via de telefoonlijn zonder telefoonlijn, kan dus niet
sig verwijderd door FA
pi_12958089
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 12:18 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Zelfde als internetten via de telefoonlijn zonder telefoonlijn, kan dus niet


De kabel is er wel, maar die zal afgesloten zijn omdat ze daar niet voor betalen (niet meer)

maar kunnen ze internetten via de kabel zonder dat ze ook een tv-lidmaandschap moeten aanschaffen?

pi_12958092
Als je een kabelaansluiting hebt en een abonnement op kabel-tv dan kan je kabelinternet aanvragen.

[Dit bericht is gewijzigd door Abeltje op 05-09-2003 12:21]

pi_12958114
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 12:20 schreef Abeltje het volgende:

[..]

Onzin

Als je een kabelaansluiting hebt en een abonnement op kabel-tv dan kan je kabelinternet aanvragen.


dat abonnement hebben ze dus niet meer, maar dat is dus noodzakelijk?
pi_12958129
anno 2003 en geen tv ?
pi_12958140
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 12:21 schreef NerdoNielso het volgende:

[..]

dat abonnement hebben ze dus niet meer, maar dat is dus noodzakelijk?


Technisch gezien is het niet noodzakelijk.

Maar het is koppelverkoop, net als bij ADSL meestal gebeurd.

Dus ja, je moet dat abonnement hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door Abeltje op 05-09-2003 12:22]

  vrijdag 5 september 2003 @ 12:22:43 #8
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_12958148
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 12:20 schreef Abeltje het volgende:
Als je een kabelaansluiting hebt en een abonnement op kabel-tv dan kan je kabelinternet aanvragen.
Denk niet dat dat in alle gevallen zo is.

Je kabel exploitant komt echt niet de hele bekabeling uit je voortuin slopen als er iemand in een bepaald huis komt te wonen en in tegenstelling tot de voorgaande eigenenaar/ huurder geen kabel abbo neemt.

[url=http://213.200.64.229/freestream/download/sunshine-live/#]German dance stream![/url] [url=http://www.discoradio.it/]Italian danc stream![/url] [br] Skype me callto://vortexz
  vrijdag 5 september 2003 @ 12:23:02 #9
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_12958155
Ja, is noodzakelijk
Ik heb al een boek.
pi_12958166
Geen tv ??

Gsus, geen tv dan zou ik ook zeggen, geen internet hoor dag dag

M'n signature, wat doe je :{
pi_12958169
Het is noodzakelijk voor kabelinternet om aangesloten te zijn op het CAI-systeem en een abbo te hebben bij de kabelaanbieder. Dit heet koppelverkoop.
pi_12958172
Over wie hebben we het eigenlijk, Niels?
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_12958176
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 12:21 schreef Markster het volgende:
anno 2003 en geen tv ?
ja, het is zo'n gezin die het geld er niet voor over heeft om een tv aan te schaffen enzo, het is zo'n gezin met een paar 'amateur' fietsers erin (ligfietsen) (kut dingen eigenlijk)

ze krijgen dan nu eindelijk een goede pc, een 2 GHz

  vrijdag 5 september 2003 @ 12:24:32 #14
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_12958177
Volgens mij is het noodzakelijk om een kabel-tv abbo te hebben om kabel internet te kunnen nemen.
Eigenlijk is dit koppel verkoop en zou het door de NMA verboden moeten worden.
Maar goed, dat is wel off-topic

[edit: Ik zie dat er al heel mensen me voor waren]

[Dit bericht is gewijzigd door DiRadical op 05-09-2003 12:27]

Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_12958183
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 12:23 schreef ODF het volgende:
Het is noodzakelijk voor kabelinternet om aangesloten te zijn op het CAI-systeem en een abbo te hebben bij de kabelaanbieder. Dit heet koppelverkoop.
Ze gaan er natuurlijk van uit dat iedereen wel een tv-abbo heeft.
pi_12958192
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 12:24 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Over wie hebben we het eigenlijk, Niels?
Joram T.
pi_12958211
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 12:25 schreef NerdoNielso het volgende:

[..]

Joram T.


Hebben die geen kabel-tv daar dan?!
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_12958213
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 12:24 schreef Markster het volgende:

[..]

Ze gaan er natuurlijk van uit dat iedereen wel een tv-abbo heeft.


jah, ik had ook eigenlijk wel verwacht dat ze dat zouden hebben, maar goed, adsl it is...

of hij moet ook tv willen kijken, dan kan ik z'n vader wel even oplichten

pi_12958223
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 12:17 schreef NerdoNielso het volgende:
Het zit dus zo, een vriend van me wil dus kabelinternet, het kabeltje komt zijn huis binnen, maar ze hebben verder geen kabel-tv

ze zijn niet lid van een kabel tv aanbieder

(niet eens een tv eigenlijk)

maar goed, mijn vraag is dus, kan hij dan wel gebruik maken van kabel-internet, of moet hij naar adsl toe?


Ligt er aan: het kabeltje komt dus wel zijn huis binnen: Hij is dus wel aangesloten op het netwerk, maar heeft geen tv? Hij woont niet ergens op het platteland dat hij een schotel ok ether antenne zou moeten gebruiken.

Voor kabelinternet hoef je geen tv te hebben, alleen een werkende kabelansluiting. Je moet dus een abbonnement bij je kabelaanbieder hebben. Omdat de meeste mensen dit willen kan het zo zijn dat je al aansluiting hebt zonder dat je het weet: Bij mij is het abonnement onderdeel van de energierekening.

Dit zou dus geen probleem moeten zijn. Neem een keer een tv mee om te kijken of er inderdaad aansluiting is (of er signaal opstaat), dan moet het kunnen.

Maar als er toch al een telefoonsaansluiting is, en niet het belbudget abo van de kpn gebruikt wordt, is het misschien handiger om adsl te nemen: er is een beetje een prijzenoorlog aan de gang. Ik had vroeger kabel (upc), maar vanwege de vele gebruikers slibte de verbinding langzaam dicht: uiteindelijk nog maar 10 tot 10 k/sec. In brabant schijnt kabel nog wel snel genoeg te zijn.

Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_12958240
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 12:26 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Hebben die geen kabel-tv daar dan?!


geen abbo, maar de bedrading zit nog in de grond

al wel oud waarschijnlijk

pi_12958257
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 12:27 schreef Alecks het volgende:

[..]

Ligt er aan: het kabeltje komt dus wel zijn huis binnen: Hij is dus wel aangesloten op het netwerk, maar heeft geen tv? Hij woont niet ergens op het platteland dat hij een schotel ok ether antenne zou moeten gebruiken.

Voor kabelinternet hoef je geen tv te hebben, alleen een werkende kabelansluiting. Je moet dus een abbonnement bij je kabelaanbieder hebben. Omdat de meeste mensen dit willen kan het zo zijn dat je al aansluiting hebt zonder dat je het weet: Bij mij is het abonnement onderdeel van de energierekening.

Dit zou dus geen probleem moeten zijn. Neem een keer een tv mee om te kijken of er inderdaad aansluiting is (of er signaal opstaat), dan moet het kunnen.

Maar als er toch al een telefoonsaansluiting is, en niet het belbudget abo van de kpn gebruikt wordt, is het misschien handiger om adsl te nemen: er is een beetje een prijzenoorlog aan de gang. Ik had vroeger kabel (upc), maar vanwege de vele gebruikers slibte de verbinding langzaam dicht: uiteindelijk nog maar 10 tot 10 k/sec. In brabant schijnt kabel nog wel snel genoeg te zijn.


maar hij heeft ook geen tvabbo, dus die hele kabel is niet actief. Die word niet actief gemaakt voor internet, alleen voor tv als ik het goed heb.
pi_12958262
ADSL is toch beter, dus de keus lijkt me simpel
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_12958267
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 12:28 schreef Pizza_Shooter het volgende:
ADSL is toch beter, dus de keus lijkt me simpel
Ja hoor, echt niet dus heh.
pi_12958269
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 12:27 schreef Alecks het volgende:

[..] In brabant schijnt kabel nog wel snel genoeg te zijn.


Gemiddeld 300-400 kb/s
sig verwijderd door FA
pi_12958280
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 12:27 schreef Alecks het volgende:
[knip]
nou, ik zal hem opdracht geven om te kijken als hij een signaal heeft, maar anders dan wordt het toch maar adsl denk ik

verder, kabel op texel is snel genoeg

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')