abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 4 juni 2004 @ 07:56:14 #201
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_19632338
quote:
Gouden kopbal Van der Kruis

ROTTERDAM - De Graafschap is weer terug op het hoogste voetbalniveau. In de laatste minuut zorgde de kopbal van Van der Kruis voor de 3 - 2 zege op Excelsior. Een kopbal die een slordige twee miljoen euro waard is.

Het wonder is geschied. Na een seizoen met veel ellende kwam het gisteravond toch nog goed met De Graafschap. De ploeg van trainer Frans Adelaar promoveerde na de 2-3 zege op Excelsior en het gelijkspel van Heracles tegen Volendam (2-2) voor de vijfde maal in de historie naar de eredivisie.

De promotie kwam pas in de slotminuut door een treffer van Michael van der Kruis. Uitgerekend de centrale verdediger die een jaar geleden aan de basis stond van de degradatie door in Zwolle twee keer achter elkaar flink te blunderen, besliste vlak voor het eindsignaal het duel in het voordeel van de Doetinchemmers.

De promotie is een pak van het hart voor voorzitter Derk Haank. Bij nog een jaar eerste divisie had de begroting van 6,5 naar 4,5 miljoen euro teruggebracht moeten worden. Nu volgt er echter een forse financiële injectie. "De begroting gaat met twee miljoen omhoog, naar 8,5 miljoen euro. Ook hebben we op een hoger podium meer kans op een nieuwe shirtsponsor."

De huidige sponsor Centric stopt na vijf jaar, al kan de wispelturige eigenaar Gerard Sanderink ook zo maar weer van gedachten veranderen.

Ook voor halflege tribunes hoeft niet te worden gevreesd. De Vijverberg zal komend seizoen elke thuiswedstrijd tot de laatste plek uitverkocht zijn.

De selectie van De Graafschap zal de komende weken wel danig op peil moeten worden gebracht. Omdat de situatie tot gisteravond in Rotterdam ongewis was, is er nog geen enkele actie op de transfermarkt ondernomen. Honderden spelers werden het afgelopen seizoen bekeken, maar tot nu toe is alleen verdediger Dave Bus van amateurclub HSC'21 uit Haaksbergen vastgelegd en tekende topschutter Johnnie van Beukering, die in maart van Vitesse werd gehuurd, een driejarig contract.

Verder vertrekken er alleen maar spelers. De Graafschap wil af van doelman Jurgen Wevers, en verder keren Milan Berck Beelenkamp, Edwin Hermans, Wouter Jansen, Laurens ten Heuvel en Thijs Houwing niet terug op De Vijverberg. De nieuwe trainer Gert Kruys moet dus naarstig op zoek naar vers bloed.
quote:
Frans Adelaar neemt afscheid met hoofdprijs

ROTTERDAM - Met een gehavend gelaat betrad Frans Adelaar gisteren de perskamer van Excelsior. De vreugde was er bij de scheidend oefenmeester niet minder om. "Ik kreeg een vinger van Ron Olyslager (assistent, red.) in m'n oog bij de winnende goal van Michael van der Kruis. Maar dat vind ik helemaal niet erg.".

Zo werd het toch nog een mooi einde voor Adelaar. Hij kwam dit seizoen naar De Vijverberg met maar een opdracht: binnen een seizoen terugkeren naar de eredivisie. "Dat begon al met een enquête onder de trainers in de eerste divisie. Die tipten bijna allemaal De Graafschap als titelkandidaat. Maar dat vond ik niet terecht. De Graafschap was net gedegradeerd en had een beste tik gekregen. Dan kun je niet verwachten dat je elke tegenstander binnen een maand van de mat veegt."

Ook was er vanaf het eerste moment druk van binnenuit. Voorzitter Derk Haank formuleerde de doelstelling namelijk ook heel precies: promotie. "Daar was ik niet gelukkig mee", aldus Adelaar. "Ik denk dat de voorzitter in zijn emotie meteen na de degradatie dingen geroepen heeft. Dat heeft onnodige druk veroorzaakt en ik denk dat hij er wel van geleerd heeft. Maar ik gun het Derk van harte. Hij zet zich met ziel en zaligheid in voor de ploeg."

Het was gisteravond de eerste keer dit seizoen dat De Graafschap er stond op het beslissende moment. Eerder liet de ploeg het zowel in de tweede, derde als vierde periode op het moment suprème afweten. "Dat was ook mijn enige angst", stelde Adelaar. "Gelukkig hebben we het ditmaal wel waargemaakt. Al met al is het geen makkelijk seizoen geweest. Er is onrust geweest in de spelersgroep en er lag veel druk op. Maar gelukkig was ik dat in mijn periode als trainer van FC Utrecht al wel gewend."

Adelaar moet duizend doden zijn gestorven in de dug-out. Zelden zal de ontknoping in de nacompetitie zo ongekend spannend zijn geweest. "Na de 1-2 voorsprong bij ons hoorden we de speaker omroepen dat Volendam met 2-0 voorstond tegen Heracles. Maar toen het in Volendam 2-1 en 2-2 werd, hoorde ik hem niet meer. Hij wilde Excelsior alleen maar opporren. Dat is toch te gek voor woorden."

Nadat Van Dieren de 2-2 op Woudestein had gescoord, beleefden De Graafschap en Adelaar angstige momenten. De Rotterdammers leken door te stoten en kregen via Kalou nog een grote kans. Adelaar: "Het was even billenknijpen, maar toen we wisten dat Volendam-Heracles 2-2 was geworden, wilden we nog graag dat derde doelpuntje maken. En toen scoorde Michael van der Kruis in de laatste minuut de 2-3, terwijl hij eigenlijk helemaal niet meer verder kon vanwege zijn geblesseerde schouder. Dit is echt een ongelooflijk einde.''

"Ik ben blij dat ik De Graafschap volgend seizoen als trainer van ADO Den Haag weer tegenkom", vervolgde Adelaar. "Deze club hoort thuis in de eredivisie, met zo'n stadion en zo'n publiek. En voor elke tegenstander in de eredivisie is het fijn om op De Vijverberg te spelen. Ik ben blij dat ik meegeholpen heb de aanzet te kunnen geven voor de terugkeer naar de eredivisie.''

Na drie duels in de nacompetitie stond Heracles fier aan kop met negen punten en had De Graafschap er slechts vier. "Veel mensen hadden ons toen al afgeschreven en dat was onterecht. Ik wist dat ons toen maar één ding te doen stond en dat was winnen van Heracles in Doetinchem. Dat gebeurde en toen was de strijd weer open." En wat moet volgend seizoen volgens Adelaar de doelstelling zijn voor de Superboeren op het hoogste niveau? "Ze moeten gaan voor Europees voetbal", grapte hij.
quote:
Huldiging Graafschap vanmiddag om half vijf bij het gemeentehuis

De spelers en begeleiding van De Graafschap worden vanmiddag om half vijf gehuldigd bij het gemeentehuis in Doetinchem.
Dan zal het in het centrum van de Oude IJsselstad ongetwijfeld drukker zijn dan gisteravond rond elf uur.

Ruim een kwartier nadat De Graafschap in Rotterdam was gepromoveerd naar de eredivisie, konden velen in de cafés, en op en rond het Simonsplein, het nog niet bevatten. Dat was ook niet zo gek, na een scoreverloop waar iedere wijziging op teletekstpagina 668 kreten van vreugde en teleurstelling tot gevolg had.

De belangstelling voor de tussenstanden was in het begin van de avond nog niet echt aanwezig. "Dat wordt toch niets", viel er op het terras en binnen aan de bar nogal eens te horen. Dat geluid werd sterker toen De Graafschap na twintig minuten met 1-0 achter kwam. Tot kort voor rust kwam er weinig verandering in die situatie. Het gesprek ging weer over de aanslag in het advocatenkantoor in Doetinchem.

Toen na een uur het bijna onmogelijke in Volendam gebeurde, en Heracles zelf op achterstand kwam, gingen de ogen weer vaker richting televisie. Maar pas nadat de aangegeven wedstrijden Volendam-Heracles en Excelsior-De Graafschap op de meest bekeken teletekstpagina definitief waren overgegaan van twijfelachtig blauw op veilig groen, kon er worden geklonken. Mobieltjes kwamen tevoorschijn ('we hebben het gered') en het boeren, boeren' was hoorbaar op straat. De eerste groepjes opgeschoten jongeren verschenen in zebrashirt.

Op parkeerplaatsen reden auto's tegen de aangegeven richting in. Toeterend en met zwaaiende armen uit de open ramen gaven inzittenden uiting aan hun vreugde. Meest opvallend bleef het ongeloof op veel gezichten dat De Graafschap op de valreep alsnog was gepromoveerd...
pi_19632346
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 02:31 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Nee,nee,dat zijn wij
en wij van de nacompetitie
  vrijdag 4 juni 2004 @ 07:58:31 #203
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_19632348
quote:
'Dit hebben we met zijn allen gedaan'

ROTTERDAM - Spanning ten top met als uitkomst dat De Graafschap opnieuw de eredivisie binnenstapt. De zege op Excelsior was de laatste deur die daarvoor geopend werd, de wijze waarop deed minder ter zake.

"Het maakt helemaal niet meer uit op welke manier we zouden promoveren, maar we moesten winnen. Dit is toch helemaal geweldig", riep Ilja van Leerdam, de maker van de eerste twee doelpunten, terwijl hem door supporters op het veld om zijn schoenen en kleding werd gesmeekt.

"Ik was zo gebrand op een goede prestatie, want ik wilde echt iets rechtzetten. Daarom ben ik ook zo blij met die twee treffers, en wel op zulke belangrijke momenten", zei de middenvelder die een moeilijk seizoen achter de rug heeft. Hij was hoogstpersoonlijk voor de 1-1 en 1-2 verantwoordelijk. "Twee treffers, die maken een heleboel goed."

In het veld was Van Leerdam precies op de hoogte van de situatie 'in Volendam'. "Opeens hoorde ik mijn schoonvader roepen dat het daar 2-2 was. Ons publiek werd heel stil, en dan weet je dat je nog even gas moet geven."

De middenvelder, die de verbinding tussen defensie en aanvallers invulling moest geven, meende dat de winst enigszins gelukkig tot stand was gekomen. "Dat klopt, maar wat doet het ertoe. Na zo'n seizoen mogen we best wat geluk hebben, dat hebben we niet vaak gehad."

Minstens zo blij was verdediger Michael van der Kruis. De voormalig speler van Excelsior ging bij de eerste tegentreffer 'door zijn hoeven' en was verantwoordelijk voor de openingstreffer. "Dat was mijn fout, ik durfde het duel niet aan te gaan." Van der Kruis speelde met een injectie in de schouder, een souvenir dat hij aan de vorige wedstrijd tegen Volendam overhield. "Daarom kon ik geen duel aangaan, en dat kostte ons het eerste doelpunt."

Van der Kruis maakte zijn fout goed door in blessuretijd, in 'zijn' Rotterdam, met het hoofd de beslissende 2-3 in te knikken. "Dat maakte veel goed. Ik had vorig jaar een kloteseizoen en de laatste weken ging het redelijk. Het is fijn dat ik de winnende treffer maak. Vergeet niet dat we dit met zijn allen deden."

Iemand die de 2-3 vanaf de zijlijn meemaakte was Edwin Hermans. De linkerverdediger trainde de afgelopen dagen niet om tegen Excelsior aan de start te verschijnen. "Ik wilde graag mijn steentje bijdragen, maar in de rust gaf ik aan dat het echt niet meer ging. Toen ben ik ook gewisseld."

Met 2-2 zag Hermans het doemscenario al passeren. "De gedachten gingen even naar een beslissingswedstrijd op zondag, maar daar hadden we geen zin in. Ergens dacht ik ook nog even aan Heracles, want die kwamen de laatste weken vaker terug van een achterstand. De 2-3 voor ons van Michael was bevrijding."

De laatste minuten werd Hermans als wisselspeler door scheidsrechter Luinge nog weggestuurd. "Onze fysio Peter had de bal in de hand toen die keeper aan kwam stormen en hem een duw gaf", merkte de verdediger die komend seizoen voor Fortuna Sittard uitkomt op. "Toen gaf op mijn beurt die 'keep' een duw en toen ontstond er commotie. Had allemaal niet zoveel om het lijf."

Garry de Graef, met afstand Graafschaps beste speler van het seizoen, nam de positie van Hermans over en was ook als linksback gevaarlijk. Zo leverde hij de perfecte hoekschop van waaruit 'Kruis' de 2-3 binnenkopte. "Een heerlijk moment, enorm belangrijk voor de club en supporters."

Door de promotie blijft De Graef ook de komende twee seizoenen Graafschapper, een situatie die allerminst zeker was als de Doetinchemmers promotie hadden gemist. "Klopt, want bij promotie wordt mijn contract met twee jaar verlengd. Daar ben ik erg blij mee, want De Graafschap is een hele mooie club om te spelen."

De Graef is dan weer ploeggenoot van Jhonny van Beukering, die onlangs voor drie jaar door De Graafschap werd vastgelegd. "Ik was helemaal kapot en kreeg kramp", gaf de spitsspeler na afloop aan. Eigenlijk had de jonge aanvaller niet aan de aftrap kunnen verschijnen. "Hard werken was het enige wat ik kon doen. En nu is het feest.", besloot Beukie nadat hij door fans tot de onderbroek was uitgekleed
quote:
Hermans verwijderd

ROTTERDAM - Edwin Hermans is gisteravond in de blessuretijd van het duel Excelsior - De Graafschap (2 - 3) weggestuurd door arbiter Roelof Luinge. De verdediger was toen al gewisseld.

In blessuretijd ontstond er voor de dug-out van De Graafschap een opstootje met doelman Cor Varkevisser van Excelsior, die de bal snel in het spel wilde brengen.

Hermans, die niet deelnam aan de vechtpartij, werd echter door Luinge weggestuurd
quote:
Bakens: in rolstoel bij huldiging

ROTTERDAM - Tim Bakens had het niet meer, thuis in het ouderlijk huis in Doetinchem. De verdediger, die vorige week tegen Heracles zijn achillespees afscheurde, volgde de krankzinnige ontknoping in de nacompetitie via de radio.

Bakens werd bijkans gek, thuis in de woonkamer. Zeker toen zowel Excelsior-De Graafschap als Volendam-Heracles een tussenstand van 2-2 kende. Hij luisterde naar het verslag van Vidal Horjus op Optimaal FM. Horjus zweepte de boel op.

"Op een gegeven moment had ik een hartslag van 180", vertelde Bakens.

,,Het was bijna niet meer te volgen, zo veel gebeurde er op beide velden. Ik dacht dat het een gedane zaak was toen wij met 2-1 voorstonden en Heracles op een 2-0 achterstand stond. Maar ineens werd het weer heel spannend."

Bakens was verschrikkelijk blij toen Michael van der Kruis De Graafschap in de 90ste minuut alsnog naar de eredivisie kopte. "Toen besefte ik dat ik het niet voor niets had gedaan."

De verdediger zal vanmiddag, als De Graafschap om 16.30 uur op het stadhuis wordt gehuldigd, even van de partij zijn.

"Ik ben een rolstoel aan het regelen, zodat ik er toch nog bij kan zijn."
pi_19632587
Kutboeren
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 4 juni 2004 @ 09:11:24 #205
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_19632797
Mooie overwinning, leuke derby weer. En 6 punten uiteraard voor ons.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 10:28:05 #206
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_19633662
Gefeliciteerd! Ik vind de Graafschap wel leuk.
Ook de meeste middelen om zich te handhaven in de eredivisie. Excelsior is 'maar' satelliet, Heracles is z'n beste spelers al kwijt en had het zeer, zeer moeilijk gekregen.

[frustie]Wel sneu om te constateren dat een ploeg die je aan het begin van het seizoen met 6-1 van de mat veegt wel promoveert.....[/frustie]
  vrijdag 4 juni 2004 @ 10:45:15 #207
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  vrijdag 4 juni 2004 @ 12:54:24 #208
45001 Lentje
InsideGamer
pi_19637127
Wie gaat er zo allemaal naar de huldeging?
  vrijdag 4 juni 2004 @ 13:02:06 #209
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_19637309
Om een uur of 3 ga ik de stad in .

om 16.30 begint de huldiging en de spelers worden bij het concert van normaal nogmaals gehuldigd.

vanavond feesten
  vrijdag 4 juni 2004 @ 13:08:39 #210
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_19637452
Ik ga rond14:30 wegvan huis, ben er rond 15:00 / 15:15 ! Heb er zin in!! Weet iemand hoeveel mensen verwacht worden?
"Is that what happens to us? A life of conflict with no time for friends...
...so that when it is done, only our enemies leave roses."
  vrijdag 4 juni 2004 @ 13:10:23 #211
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_19637486
Kan t nog steeds niet helemaal bevatten Loop al de hele dag met vage grijns over mn smoel
"Is that what happens to us? A life of conflict with no time for friends...
...so that when it is done, only our enemies leave roses."
  vrijdag 4 juni 2004 @ 15:52:28 #212
58200 Breemz
A New Form Of Intelligence
pi_19641565
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 13:10 schreef xJapser het volgende:
Kan t nog steeds niet helemaal bevatten Loop al de hele dag met vage grijns over mn smoel
en volgend jaar op de kop er weer uit
I love to be in charge
Heracles Black & White Army!!
Ere-divisie here we are, 3th year in a row!
  zaterdag 5 juni 2004 @ 00:10:53 #213
80382 manny
30 is best veel
pi_19654090
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 13:10 schreef xJapser het volgende:
Kan t nog steeds niet helemaal bevatten Loop al de hele dag met vage grijns over mn smoel
hier idem dito. Wat een onverwacht geluk !
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zaterdag 5 juni 2004 @ 00:11:42 #214
80382 manny
30 is best veel
pi_19654117
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 09:11 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Mooie overwinning, leuke derby weer. En 6 punten uiteraard voor ons.
mhoehaahahaa...dacht het niet
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zaterdag 5 juni 2004 @ 00:13:47 #215
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_19654181
Heb gister met paar gasten van de graafschap afgesproken dat we zouden komen tegen Vitesse, ben zeker van plan te gaan, lijkt me zeer aardig om mee te maken
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
  zaterdag 5 juni 2004 @ 00:37:54 #216
47580 hoM3r
Our trip.
pi_19654978
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 00:13 schreef Mindlight het volgende:
Heb gister met paar gasten van de graafschap afgesproken dat we zouden komen tegen Vitesse, ben zeker van plan te gaan, lijkt me zeer aardig om mee te maken
Das sportief van je
  zaterdag 5 juni 2004 @ 01:27:32 #217
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_19656091
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 00:11 schreef manny het volgende:

[..]

mhoehaahahaa...dacht het niet
Dat dacht ie dit seizoen ook van ajax,Feyenoord,PSV,Twente,NEC,NAC,RBC,RKC,Den Haag,Zwolle,Volendam,Groningen,Willem II,Heerenveen,AZ,Roda JC
NAAR HET ANDERE FORUM!
  zaterdag 5 juni 2004 @ 12:22:04 #218
45001 Lentje
InsideGamer
pi_19659611
Gister de hele middag en avond in de stad geweest. Relax sfeertje Vooral bij paddy's was het cool
pi_19660178
De Graafschap wil Frankel en Zoetebier...
pi_19661597
frankel nee toch
  zaterdag 5 juni 2004 @ 14:32:58 #221
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_19662203
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 01:27 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Dat dacht ie dit seizoen ook van ajax,Feyenoord,PSV,Twente,NEC,NAC,RBC,RKC,Den Haag,Zwolle,Volendam,Groningen,Willem II,Heerenveen,AZ,Roda JC


gisteren de hele middag in de stad geweest en daarna naar normaal toe . huldiging was echt prachtig
quote:
Achterhoekse ontlading op ‘Superboerenplein’

DOETINCHEM - Als Doetinchem ooit al het centrum van de Achterhoek is geweest, dan toch zeker gistermiddag. Vol trots werd op het plein voor het stadhuis door duizenden de promotie van De Graafschap gevierd.

Het plein voor het stadhuis - door spreekstalmeester Vidal Horjus voor even (of in het vervolg voor altijd?) het ‘Superboerenplein’ gedoopt - is voor driekwart blauwwit gekleurd, als om half vijf de helden van De Graafschap het bordes betreden. Bengaals vuur wordt ontstoken, rook vult de lucht, vuurwerk ontploft en het gejuich is oorverdovend. Helemaal vooraan in de heksenketel staat een meisje met een blauwwitte pet op, die al om twaalf uur de beste plek had uitgezocht en daarna niet meer van die positie is geweken.

Als de spelers een voor een - in alfabetische volgorde - door Horjus naar voren worden geroepen, hebben hen die er gevoelig voor zijn minutenlang een brok in de keel. Dat de selectie niet zonder kleerscheuren uit de promotiestrijd is gekomen wordt snel duidelijk. Tim Bakens wordt door Milan Berck Beelenkamp in een rolstoel naar voren geduwd (het gehavende rechterbeen stijf naar voren) en Sander Duits volgt even later op krukken. Bakens heeft voor de gelegenheid zijn videocamera meegenomen en filmt het uitzinnige publiek, dat links en rechts op de daken staat.

De karakters van de verschillende spelers worden duidelijk bij de presentatie door Horjus, die de avond ervoor met overslaande stem op radio [CUR]Optimaal FM[/CUR] de Achterhoek bericht had gedaan vanaf Woudestein. Hilmi Mihci huppelt uitbundig in het rond, Loïc Loval doet een [CUR]breakdance[/CUR] en de breedlachende Ruslan Valeev toont Oosteuropese reserve.

Michael van der Kruis (2-3) en Ilja van Leerdam (1-1 en 1-2) worden beschouwd als de ware helden van de legendarische avond ervoor, en worden voor altijd in de armen gesloten door de dolgelukkige aanhang.

Vergeten en vergeven zijn alle mislukte passes, doorgebroken vijandige spitsen en verloren uitwedstrijden bij Cambuur Leeuwarden en AGOVV. Want een best seizoen was het natuurlijk niet. Of zoals voorzitter Derk Haank - gisteren afwezig vanwege familieomstandigheden - donderdagavond zei tegen wie het maar horen wilde: ‘We komen nog eens van geluk onder de trein’. Maar juist het gegeven dat de promotie zo onverwacht was, maakt het feest zo mooi en emotioneel.

Ook Jurgen Wevers - de verguisde doelman uit Aalten die weg moet, maar er desondanks stond op het moment dat de nood het hoogst was - wordt een hart onder de riem gestoken. Materiaalman en meubelstuk Theo Vergeer - ‘de grootste superboer van allemaal’, aldus Horjus - wordt op het kale hoofd gezoend door alle spelers en trainer Frans Adelaar gaat op de schouders. ‘Fransje bedankt’, zingen de voetballers, ook zij die de coach geregeld hebben vervloekt na weer een plek op bank of tribune.

Een polonaise volgt, met de rolstoel van Bakens voorop, voortgeduwd door Wevers. Adelaar maakt een dansje met tante Lien en haar dochter Marina, beiden moeder aller Graafschapspelers. Jhonnie van Beukering zingt ‘Wie niet springt is voor Vites’ en belooft de aanhang minstens twee doelpunten in de eredivisie: „Tegen Vitesse.”

Burgemeester Margreet Horselenberg - die naar eigen zeggen peentjes had gezweet op de tribune in Rotterdam - schenkt de club een kampioenschaal namens de gemeente en aanvoerder Dick Kooijman snapt aan wie het succes voor een groot deel te danken is: „Beste supporters, applaus voor jullie zelf.” Als na drie kwartier het Achterhoekse orgasme op het Superboerenplein afloopt met het ‘Superboerenlied’ van Normaal, zoekt een ieder gelukzalig zijns weegs.

Nog uren is blauwwit de belangrijkste kleur in de Doetinchemse binnenstad, klinkt ‘Boeruh!’ van de terrassen en wordt menig voetballied nogmaals ingezet. Om daarna massaal naar De Vijverberg te trekken, waar Normaal - kan het mooier? - een concert geeft in het kader van het vijftig jaar bestaan van de trots van de Achterhoek. Aan het komend voetbalseizoen denkt nog even niemand. Want het zal wel weer pokkelen worden tegen degradatie in de eredivisie en iedere superboer zal blij zijn als het vege lijf wordt gered.
















pi_19662698
zal best een feest zijn geweest

een collega van me is er ook heen geweest , hoor het maandag wel van hem
  zaterdag 5 juni 2004 @ 23:03:54 #223
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_19673253
Inkoppertje



Waarom geen balkjes voor je ogen Tiemie?
  zaterdag 5 juni 2004 @ 23:11:13 #225
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_19673320
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 23:08 schreef Yeahinho het volgende:
Inkoppertje

[afbeelding]

Waarom geen balkjes voor je ogen Tiemie?
shit vergeten .

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')