abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 september 2003 @ 10:00:30 #1
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_12887872
Hoi allemaal,

Aangezien ik nu morgen echt ga vertrekken open ik vast een topic om mijn reisverslagen in te zetten.
Op dit moment heb ik nog niet het idee dat het nu dan echt gaat gebeuren, alhoewel ik morgen om deze tijd toch echt al door de douane ga. Om 11.15 vertrekt namelijk mijn vliegtuig richting Londen. Na een lange tijd wachten in Loinden (5 uur) zal ik via Los Angeles en Auckland naar Cairns vliegen alwaar ik vrijdag om 10.00 aan zal komen (dan is het hioer in Nederland 1.00)... Uiteindelijk is mijn planning om 8 maanden in Australë te blijven, 1 maandje Nieuw Zeeland, een paar dagen op Fiji en dan nog 2 maanden door Amerika te trekken... Dit kan echter zo veranderen en het kan ook nog zijn dat ik na 6 weken weer thuis ben , al ga ik daar natuurlijk niet vanuit! Nou vanaf vrijdag zal ik mijn verslagen en mijn belevenissen hier gaan posten!

Groetjes Catkin

G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_12888085
leuk!

* DTM is gek op reisverslagen! Veel plezier

pi_12888102
ontdek je plekje
pi_12888149
veel plezier...
and keep us posted...
i've got the cleanest, meanest penis you've ever seenest... :P
pi_12890228
Leuk! Ik ben wel erg benieuwd hoe het gaat lopen tijdens je wereldreis.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 2 september 2003 @ 12:30:07 #6
5673 heijx
Qui que boue
pi_12890303
* heijx jaloers is...

Haal er uit wat er in zit he?

Hier evt een paar icons die je onderweg kunt gebruiken zodat we zien waar je zit:

Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  dinsdag 2 september 2003 @ 15:39:08 #7
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_12894469
Haha met name die kiwi is erg leuk
G'day mates, I'm in Australia!!!
  woensdag 3 september 2003 @ 05:21:15 #8
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_12908968
Nou nog heel even een berichtje. Het is nu veel te vroeg, maar ik moet over een uurtje vertrekken naar het vliegveld. Het begint nu toch wel een beetje te kriebelen, waarschijnlijk vraag ik me over een paar uur af waar ik aan begonnen ben. Ik ga nog snel even 2 brieven schrijven en ik hoop vrijdag/ zaterdag een eerste impressie te geven...

Groetjes en tot gauw
Femke

ps. ik ben niet meer te bereiken op mijn oude email adres, mijn nieuwe is catkin@IsBackpacking.net

G'day mates, I'm in Australia!!!
  Milf woensdag 3 september 2003 @ 05:25:14 #9
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_12908975
quote:
Op woensdag 3 september 2003 05:21 schreef Catkin_ het volgende:
Nou nog heel even een berichtje. Het is nu veel te vroeg, maar ik moet over een uurtje vertrekken naar het vliegveld. Het begint nu toch wel een beetje te kriebelen, waarschijnlijk vraag ik me over een paar uur af waar ik aan begonnen ben. Ik ga nog snel even 2 brieven schrijven en ik hoop vrijdag/ zaterdag een eerste impressie te geven...

Groetjes en tot gauw
Femke

ps. ik ben niet meer te bereiken op mijn oude email adres, mijn nieuwe is catkin@IsBackpacking.net


spannend. de grote reis gaat zo beginnen
veel succes... niks vergeten he!

fototoestel bijvoorbeeld extra batterijen

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 3 september 2003 @ 11:33:18 #10
9756 Dentist
Toept over...
pi_12911944
1 tip voor je weggaat : Ga langer naar Nieuw Zeeland!
pi_12911993
Veel plezier, geniet van het reizen.

-mainframe-

http://www.mymsg.tk << drop a line / its fear that gives men wings.
  vrijdag 5 september 2003 @ 07:54:35 #12
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_12954175
G'day mates,

Goede middag (het is hier nu bijna 15.30)... Hier een eerste update vanuit het hostel (je kunt gewoon binnenlopen en vragen of er een computer vrij is)... Ik zal bij het begin beginnen...

Amsterdam Schiphol Airport. Sjah daar sta je dan na jaren van wachten eindelijk op schiphol en dan is het ineens wel erg dichtbij. Het moment van afscheid nemen valt dan nog wel mee (behalve voor de achterblijvers), maar dan, dan ben je echt alleen en heel even voel je dat ook zo. Dit was vrij snel over. Er was alleen wel iets mis, waardoor ze me niet konden inchecken tot aan Cairns, maar alleen t/m Los Angeles. Nou owkee dan in Londen maar proberen. Met een klein beetje vertraging naar Londen gevlogen. Ik zat tussen 2 mensen in, waarvan er 1 niets zei. Nog wel even met een man naast me zitten praten! In Londen eerst maar eens de informatiedesk van Air New Zealand gezocht, aangezien ik nog wilde inck\hecken totaan Cairns. Dit was echter in Terminal 3. Owkee dan daar maar heen. De bordjes gevolgd en door een bus!!! naar de juiste Terminal gebracht. Daar naar de bali van Air New Zealand gegaan, maar ook zei konden mij niet inchecken, omdat ik niet was ingeboekt op de vlucht (beetje vreemd), maar goed ik mocht even een half uurtje wat gaan doen en moest daarna terug komen. Heerlijk gewandelt op Heathrow en dan voel je je pas vrij. Owkee je bent niet ingeboekt op een vlucht, maar dat komt vast wel goed. Na een half uurtje terug gegaan en ze hadden 1 vlucht inmiddels weer kunnen bevestigen, de andere vlucht moest nog even wacht (ik had tijd genoeg gelukkig). Het was vreemd, want ik was voor 2 vluchten gecancceled... Nou goed na een drie kwartier was alles geregelend en kon ik nog meer rondjes gaan wandelen (je moet iets om de tijd te doden). Gelukkig kwam tegen 15.00 op de borden te staan bij welke gate ik moest zijn en daar ben ik naartoe gewandelt. Mn schoenen moesten uit, ik werd helemaal gefouilleerd en zelfs mijn haren werden doorzocht. Het was wel duidelijk: ik zou naar Amerika vliegen!
Owkee dit was een lange rit (10 uur) en aangezien ze alles hadden verandert, zat ik niet bij het raam. Het vliegtuig (een 747-400) had een 3 5 3 princiepe (3 stoelen bij de wandkant, 4 in het midden en weer 3 bij de wandkant). Ik zat aan de buitenste kant van de 4 in het midden. Gelukkig zat er verder noh maar 1 vrouwtje en ook die zat helemaal aan de andere kant. We hadden dus ieder 2 stoelen voor onszelf. Dit was trouwens ook het geval in de 12 urende rit naar van Los Angeles naar Auckland (ik zat toen ook met het zelfde vrouwtje op de zelfde stoelen). Heerlijk de ruimte dus... Dat vrouwtjes was een 70 jarige die 50 jaar geleden naar Nieuw Zeeland was geemigreerd. Ze sprak dus ook gewoon nederlands. Heb af en toe wel wat met haar gepraat! In Los Angeles werden we alleen naar een transit room gebracht, omdat we met precies dezelfde vlucht verder gingen. Daar mochten we verder niet uit en er was gratis drinken te pakken. Nou het stuk naar Auckland veel geslapen en nog was ik steeds doodmoe. Het leuke was dat ik steeds vroeg dinner kreeg en bij de volgende vlucht weer laat (evenals ontbijt), dus honger had ik niet
Nou in Auckland even wat gewandelt en op de stoelen van gate 1 gelegen, moest immers bijna 2 uur wachten. Het was nog maar 4 uur en 20 minuten vliegen haha. Ik zat naast een man en vrouw en daar heb ik sporadisch wat woorden mee gewisseld. Ze waren wel aardig.
Nou eindelijk kwam ik aan in Cairns (ja alles even in vogelvlucht, want de mail wordt al zolang).Mijn tas was opengemaakt, niet alleen het plastic, maar ook mijn transporthoes (weg slotje...). Oeps, ik naar de bewaking, maar er zat gelukkig een sticker op dat mijn tas was gecontroleerd in Los Angeles, zelfs mn slaapzak was eraf gehaald etc... Er zat verder niks in mijn tas en mijn opengemaakt koekjes en mijn snoep mocht ik houden haha... Nou toen Bohemia Resort gebelt en ze kwamen me ophalen. De mensen zijn op zich wel aardig van dit resort, alleen sjah het is nog even wennen. Met de andere mensen uit het hostel heb ik nog geen contact gehad. Valt me op dat ze elkaar ook weinig groten. Maar goed ik ben er pas net en heb net nog even geslapen, dus heb ook nog maar weinig mensen gezien. Ik heb een 3 persoonskamer en tot nu toe ben ik de enige in die kamer. Voor een nacht zou het wel fijn zijn als dat zo bleef, maar ik hoop toch wel dat een deze dagen wat meer mensen op mijn kamer komen. Ik moet zeggen dat ik ook best veel " buitenlanders" alleen zie lopen, hier en bij de benzine pomp. Af en toe is het wel wat alleen, maar eigenlijk heb ik er nog niet zoveel last van. Ik kan doen wat ik wil, slapen als ik wil, 35 rondjes lopen op heathrow met discman op etc. etc. Sjah en dan is dit het punt waar ik ben beland. Achter de computer in mijn hostel. Het is trouwens wel een redelijk schoon hostel, ziet er leuk uit en er is vanalles bij! Tot nu toe dus alles prima, ik hoop op wat meer contact met de andere gasten, maar ach we zien wel!!!

Groetjes Femke

G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_12956270
Spannend hè...

Komt helemaal goed hoor!

*bookmarkt topic*

  vrijdag 5 september 2003 @ 18:24:27 #14
5673 heijx
Qui que boue
pi_12966044
Kijk, al met al een redelijk voorspoedige reis.

*Ook ff oor van de pagina omvouwt.

Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  zondag 7 september 2003 @ 07:18:32 #15
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_12995252
Hoi,

Hier weer een update...
Ik heb inmiddels kamergenoten, 2 engelse meiden die morgen weer huiswaards keren. Op zich heb ik er weinig contact mee. Sochtends en savonds wel even, maar verder zijn zei voornamelijk samen en met andere mensne die ze kennen. Ik heb zo af en toe wel wat contact met de medehostelgangers, maar niet zo heel veel. Ik denk ook dat het een beetje door het hostel komt, maar ik ben hier toch maar t/m dinsdag ochtend. Morgen ga ik mijn visum ophalen, een bankrekening openen en mijn tax file nummer aanvragen... Daarna ga ik bekijken ofdat ik dinsdag Cairns al verlaat om met de greyhound opweg te gaan naar Darwin, of dat ik nog even blijf en een tour boek. Ik wil dan misschien een dag naar cape tribulation gaan. Daar komen regenwoud en reef samen en dat schijnt erg mooi te zijn. Ook ontmoet je op zo'n tour natuurlijk veel mensen wat mooi megenomen is. Daarna wil ik even bekijken ofdat ik met de bus naar Darwin ga en onderweg een aantal keren uitstap, of dat ik met een tour ga (4daagse tour van cairns- darwin). Moet even kijken wanneer die tour gaat, aangezien ikw el de 16de in Darwin moet zijn, aangezien ik de 17de iemand ga ontmoeten die daar dan aankomt...
Verder heeft een local me gister wegwijs gemaakt door cairns. Nu heb ik wat mooie plaatsjes gezien. Locals spreken je hier redelijk snel aan, dat is wel leuk. Vandaag heb ik een simkaart gekocht en een telefoonkaart, dus dat is ook wel makkelijk. Verder een rustig dagje om uit te zoeken wat ik de komende dagen verder wil gaan doen. van dit hostel verwacht ik weinig, maar goed ik ben er pas net, moet zelf ook nog wennen en hostels zat haha. Trouwens vermaak me nog prima. Het is best lekker om na zo'n lange reis even tot je zelf te komen en op je eigen tempo alles tot je kan nemen. Ik ben ervan overtuigd dat de ontmoetingen met andere reizigers dan vanzelf komen... En sjah dit is pas mijn 2de dag, en de afgelopen dagen heb ik zelf ook veel moeten doen, waardoor ik ook best veel alleen op pad was. Na dinsdag is alles geregeld en kan de vakantie beginnen haha...
Groetjes en bedankt voor alle geweldige reacties!!!

Groetjes Femke

G'day mates, I'm in Australia!!!
  dinsdag 9 september 2003 @ 12:58:34 #16
5673 heijx
Qui que boue
pi_13044122
In het noorden is het nu toch nog het droge seizoen tot eind november he?

Ik zou ook zo moeilijk kunnen kiezen. Het lijkt me allemaal mooi.

Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_13048212
Ik zou als ik jouw was nog even naar cape trib gaan. Ik ben daar 2 nachten geweest heb echt super genoten. Lekker over het strand gelopen en veel gezien. Bergen ingeweest enzo. Echt super mooi daar. Maar vraag even op je Hostel waar je nou zit of je je spullen in een locker kan doen omdat het daar zo ontiegelijk vochtig is dat je als je pech hebt alles klam is. Dus neem een rugtasje mee met de benodigde spullen. Have fun. and No worries
pi_13053120
En ga dan ook snorkelen op Cape Trib! Schijnt beter te zijn dan vanuit Cairns!
En daar is het al mooi!
pi_13053184
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 18:53 schreef Liejannuh het volgende:
En ga dan ook snorkelen op Cape Trib! Schijnt beter te zijn dan vanuit Cairns!
En daar is het al mooi!
H'm daar zit misschien wel wat in. Ik heb gesnorkeld bij Cape Tribulation, en daar een schildpad gezien, terwijl de duikers geen schildpad hadden gezien. Of anderen zoveel geluk hebben is natuurlijk de vraag. En of het daar mooier is dan in Cairns weet ik niet, want in Cairns heb ik niet gesnorkeld.
pi_13053295
-dubbel, verwijderd-
pi_13085163
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 18:53 schreef Liejannuh het volgende:
En ga dan ook snorkelen op Cape Trib! Schijnt beter te zijn dan vanuit Cairns!
En daar is het al mooi!
Ja klopt scheelt een uur varen omdat je dichter bij het Rif zit. maar als je dit doet kan je beter overnachting of 2 nemen daar omdat er aardig wat te zien is. Heb zelf op een hostel gezeten met dit uitzicht van het bed.
  donderdag 11 september 2003 @ 03:50:08 #22
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_13087188
G'day mates,

Hier weer even een update, al heb ik de afgelopen 2 dagen weinig gedaan. Een beetje rondgehangen en wat op het strandje gelegen. best lekker hoor voor een paar dagen, maar ben toch blij dat ik vanaf morgen gewoon lekker onderweg ben. heb voor morgen namelijk een tour geboekt (wilde deze eigenlijk vandaag doen, maar die zat vol) naar Cape Tribulation (where the rainforest meets the reef). Ik zal dan dus veel onderweg zijn, lekker een rondvaard maken over the Daintree river, zwemmen in natuurlijke bronnen, een wandeling maken door het regenwoud met gids, en naar het strand van Cape Tribulantion. Daarnaa gaan we nog een stuke van een of andere weg volgen en weer terug naar Cairns.. Dit alles met een Barbeque lunch, wat thee, wat fruit etc... Klinkt lekker toch? Daarna ga ik zaterdag beginnen aan mijn tour welke me in 4 dagen van Cairns naar darwin brengt. Ook daar zal ik weer veel in de bus zitten, mooie natuur zien, wat wandelen wat zwemmen en veel leren over de omgeving. Ik heb er in ieder geval erg veel zin in. De komende dagen zal ik dus weinig/ niet in staat zijn een update te geven, maar als ik in Darwin ben zal ik jullie zeker laten weten hoe het is geweest!

Groetjes vanuit een zonnig en warm cairns...

ps. omdat ik overmorgen naar Darwin vertrek heb ik geen tijd om meer dan 1 dag naar Cape Tribulation te gaan. Ik heb echter nog tijd zat en kom op een aantal mooie plekken om te snorkelen, dus watdat betreft komt het wel goed!!!

G'day mates, I'm in Australia!!!
  donderdag 11 september 2003 @ 06:08:18 #23
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_13087265
Klinkt allemaal lekker Catkin! Heel veel plezier op je tours, doe voorzichtig!

Nog 10 dagen en we kunnen elkaar tegen komen

pi_13088437
Ah! De bbq lunches!!! Ik koos mijn tours altijd uit op basis van het wel of niet hebben van een bbq/barbie lunch!
  woensdag 17 september 2003 @ 06:36:01 #25
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_13227679
Hee allemaal,

Nee helaas nog geen foto's... Maar ik heb een heerlijke tijd gehad. De trib naar Cape Tribulation was erg mooi. We hebben veel gezien, regenwoud, salti's (zout water crocodillen), slangen, vogels etc... Verder een beetje een saai groepje van 6 mensen maar de trip zelf was geweldig. Geweldig om te zien hoe het regenwoud over gaat in het reef.
De dag erna begon mijn 4 daagse trip naar Darwin (ruim 3000 kilometer). Elke dag vroeg opstaan, en dus ook bijtijds naar bed, al was het erg gezellig in de verschillende kroegjes. Onze buschauffeur Luke was erg grappig en wist vel van de sterren, plaatsjes, dieren en planten. Veel informatie gehad dus. We hebben een hele leuke groep gehad en vanavond gaan we nog met een stel van ons naar de kroeg en morgen zal iedereen waarschijnlijk zn eigen weg weer gaan . We hebben in de 4 dagen verschillende kangaroos, walibi's, aziatische buffels, wilde paarden, vogels etc gezien. Ook veel platgereden dieren trouwens ... Verder veel in de bus gezeten, want 3000 kilometer in 4 dagen is veel, maar gelukkig haddenw e onderling veel plezier. We hebben 1 dag zelfs op een 1 persoonskamer geslapen in Mt Isa en dat was voor sommige maanden geleden haha. We hebben volley gespeeld in het zwembad en een bbq lunch ghad. De rest van de lunches bestond voornamelijk uit sandwiches welke we zelf konden maken. Ik heb gewoon zoveel gezien (soms ook echt bijna letterlijk " niets" gezien) dat het moeilijk is dat allemaal hier op te schrijven in een niet te lang verslag. We hebben in de bus nog Desert venturer bus bingo gespeeld en een wedstrijd gedaan wie uit zijn blaadje papier de beste kangaroo kon scheuren, haha echt lachen om dan het resultaat te zien. Gister nog een laatste dinner hier in het hete darwin gehad en daarna blijven hangen voor wat drinken/ dansen. Er werden ook wedstrijden georganiseerd, beste groep tafeldansers, wie het snelste bepaalde voorwerpen (waaronder broeken, bh's etc) had gevonden en on stage had gebracht, gewoon veel lol mt zn allen dus. Nu vanavond de laatste avond dat we elkaar toch nog zien, alhoewle de tour al is geeindigd. jammer want het was echt ene leuke groep. Ik heb wel wat telefoonnnummers/ emailadressen dus kan wat contacten onderhouden... Nou ik zal het niet langer maken, ik heb gewoon een geweldige tijd gehad. Vandaag ga ik een tour boeken naar Kakdu national park!!!!

Groetjes voor nu, femke

G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_13233455
He Catkin, zo te lezen heb je het wel naar je zin in ozzie land. Wij zijn nu sinds gisteren in Sydney, na eerst 2 weken thailand. Maar Sydney is echt een te gekke stad, maar we blijven maar een dag of 5 daarna begint de grote reis.
Nog geen reisverslag van mij, die houden we bij op de laptop in word-document die moeten we nog een keer op cd branden voordat ik die kan posten.
pi_13245705
Femke, go gondwana tours... zitten naast het YHA hostel in een kleine passage (als ze daar nog zitten)

schitterende tour en een hele goede reputatie...

  dinsdag 23 september 2003 @ 06:11:53 #28
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_13376154
G'day mates,

Hoe gaat het hier in nederland met jullie allemaal?

Hier in darwin is het echt hardstikke heet, maar wel gezellig. Ik heb de afgelopen dagen met wilderness 4WD adventures een 3 daagse trip door het kakadu national park gemaakt. dat was echt heel gaaf en we hebben veel gezien. We hadden een groep van 10 mensen (inclusief de tourguide) en hebben heel wat natuur en wildlife (krokodillen tot 5,5 meter, dingo's, vogel, lizard, salamander etc) gezien... Onze groep was kei leuk (alhoewel de Cairns --> darwin trip en groep nog steeds favoriet zijn)... We hebben erg veel lol gehad en waren wel weer blij dat we na 3 dagen stof en zand een douche hadden . Ondertussen was er ook een festival in Jabiru (in kakadu) en daar zijn we ook heengeweest. Onze tourguide is helemaal gek van paul Kelly (een bekende australische zanger) en die trad daar ook op. Dus savonds daar heen geweest en het koste maar 10 dollar... Onderweg overdag veel paul Kelly gedraait, zodat wij er ook wat van kenden. Verder nog sterren gekeken, een zonsondergang gehad, gezwommen in verschillende creeks (zelfs in een waarvan bekend was dat er een freshi zwom) en veel gelopen/ geklommen en in de auto gezeten. Nog rotstekeningen gezien van aboriginals en naar het aboriginal culture centre geweest. Uiteindelijk de laatste avond nog gegeten in darwin met zn allen en wezen stappen. Ik en nog een meisje zijn toen nog bij de tourguide wat weze drinken en film gekeken. Om 6.00 toen uiteindelijk in slaap gevallen, maar om 7.30 waren we alweer wakker en moesten we toch maar eens terug naar ons hostel 9waar we moesten uitchecken). Nu blijf ik ngo en dag of 2 a 3 in darwin om wat uit te rusten, mijn dagboek bij te schrijven en gewoon wat te relaxen alvorens ik via katherine en tannent creek naar Alice Springs vertrek...

Houdoe en groetjes Femke

G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_13378228
Het klinkt erg leuk allemaal!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 29 september 2003 @ 03:46:22 #30
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_13512724
Hoi allemaal,

Inmiddels ben ik uit Darwin weg, wat ik in eerste instantie niet echt leuk vond. Waren leuke mensen daar en heb me goed vermaakt, maar goed het werd ook een beetje saai. Nu ben ik met de bus naar Katherine geweest, waar ik 2 dagen ben gebleven, maar heb er geen tour gedaan (kan niet alle tours doen) en heb me best vermaakt met een beetje luieren en niks doen. Daarna doorgegaan naar Tennant Creek waar al helemaal weinig te doen is als je geen tour boekt. Maar goed ik heb me goed vermaakt en heb toch weer wat plaatsjes gezien wat altijd wel leuk is...
Nu ben ik vannacht dus uit Tennant vertrokken en vanochtend aangekomen in Alice Springs. Woensdag, donderdag en vrijdag ga ik een 3 daagse kampeertour maken naar Ayers Rock, Kings Canyon, en de Olga's... Er zit een kameeltocht bij, alle maaltijden, slapen onder de sterren in swags, guided walks, waterfalls etc. Erg geslaagd dus (denk ik) dan wil ik zaterdag vertrekken naar Cairns (terug ja)... Waarschijnlijk ga ik van Alice Springs naar Cairns, met desert venturer, dezelfde organisatie als waarmee ik mijn Cairns- Darwin tour heb gedaan. Dat is beter dan de greyhound en ongeveer even duur!
Nou ik ben de komende week dus niet meer online, maar hou jullie daarna natuurlijk weer op de hoogte...

Groetjes Femke
_________________

G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_13514143
Dank je wel voor je online verslag. En veel plezier de komende dagen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 29 september 2003 @ 16:09:25 #32
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_13522881
quote:
Op maandag 29 september 2003 03:46 schreef Catkin_ het volgende:
....
Waarschijnlijk ga ik van Alice Springs naar Cairns, met desert venturer, dezelfde organisatie als waarmee ik mijn Cairns- Darwin tour heb gedaan. Dat is beter dan de greyhound en ongeveer even duur!
....
enb waarschijnlijk ook niet zo saai, ik heb toch echt zo'n hekel gekregen aan busreizen sinds ik dat stuk van Darwin naar Cairns met de Greyhound heb gedaan... nooooooit meer.

iig, veel plezier, ga je trouwens "de rock" beklimmen???

pi_13576179
Vond die busreizen wel relaxed reisden met een groep dus was altijd beetje kaarten enzo achterin . De vast spelletjes zoals shithead, cheat enz..... Nou ik wil graag weer terug hoor als je dit allemaal leest. Vooral toen ik vanmorgen de TV aanzette en Globetrekker zag. Dan gaat het weer kriebelen
  donderdag 9 oktober 2003 @ 06:17:09 #34
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_13757004
Hee allemaal,

Hier weer een update. Ik ben 6 dagen onderweg geweest en kon de laatste 2 dagen helaas niet op mijn mail (en dus kon ik mijn wachtwoord niet vinden...).

Vorige week woensdag ben ik voor een 3 daagse tour naar Kings Canyon, The Olga's en Ayers rock gegaan. We begonnen met een kameelridje, maardat stelde niet veel voor (duurde ongeveer 1 minuut...). Daarna door naar Kings canyon, waar we een erg mooie wandeling hebben gemaakt. Daarna was het tijd om te dinneren (pasta) en ons kamp op te zetten. We sliepen in swags (soort buitenslaapzak) en niet in tenten, naast het kampvuur. Haha sommige waren iets minder blij, aangezien we vlak voor we gingen slapen een grote spin zagen lopen . Ik had het snachts toch wel koud en heb niet zoveel geslapen, terwijl we om 5.00 weer op moesten staan. Donderdag ochtend dus snel de swags opgeruimd (het was koud zo vroeg in de ochtend) en de bus in. Onderweg ontbeten en toen richting the olga's. Daar is echter weinig over bekend, aangezien the olga's voor de aboriginal bevolking nog heiliger zijn dan Ayers rock is. We hebben er wel een hele mooie wandeling gemaakt. Daarna richting Ayers rock gegaan om noodels te eten en zonsondergang te zien bij the rock. Toen wat lekkers gekocht zodat we heerlijk marsmellows konden eten bij het kampvuur. De volgende ochtend (vrijdag) wederom om 5.00 op, om op tijd te zijn voor zonsopkomst bij Ayers Rock. Wederom een mooi beeld. Deze dag hebben we ook de basis wandeling rond ayers rock gemaakt. 6 van de 16 personen hebben ayers rock beklommen, ik niet aangezien de aboriginals dit leiver niet hebben en het uiteindelijk toch hun land is.
Hierna zijn we weer richting Alice Springs gereden voor een afscheidsdinner van maar 5 dollar. Onderweg nog gestopt bij Mt Conner (groter en ouder dan ayers rock, alleen is mt conner geen monoliet, maar gewoon een berg). Ik ben vroeg naar bed gegaan aangezien ik de volgende ochtend om 5.00 op moest voor mijn desert venturer tour van Alice springs naar Cairns. Zaterdag met name veel in de bus gezeten en er was letterlijk weinig te zien. Schitterend om naaqr buiten te kijken en alleen maar woestijn/ outback te zien... Onze stops waren meestal in kleine outbackplaatsjes, soms bestaande uit 4 inwoners. De buschauffeur zei helaas weinig en gaf dus ook wat weinig informatie. Misschien vergeleek ik het af en toe ook wel teveel met mijn desert venturer tour van Cairns- Darwin, daar hadden we gewoon veel geluk gehad. Ook op deze tour moest ik elke dag om 5.00 op.
De eerste nacht sliepen we op een "cattle station" in Boulia, wat erg goed was. De tweede dag hadden we ook een wandeling onder leiding van een gids gehad van een 30minuten door Python George en hebben we aboriginal paintings gezien. Daarna een barbeque en door naar Hughenden, waar we sliepen in een pub. De derder en tevens laatste dag hadden we lunch in het woorooneran national park, wat me erg bekend voor kwam. Op een gegeven moment kwam ook het (kleinere) busje vanuit darwin eraan en hoorde ik ineens: "you've been here before" juist: Luke (mijn tourguide van cairns- darwin) was de tourguide van dat busje. Even gekletst en toen de, voor mij bekende, wandeling naar de waterval gemaakt. Er zaten ontzettend vee;l steekvliegen en daardoor gingen we wat eerder terug. S avonds in cairns hadden we een afscheids dinner in een leuke pub genaamd Rattl'n Hum. Het was erg gezellig, alleen ging iedereen vroeg weg. Nog even bijgekletst met Luke (die ook hier was met zijn groep) en naar mijn hostel gegaan om bij te slapen.
Nu ben ik dus weer in Cairns en ben van plan even te blijven. vanavond een meeting bij Pinoccio's, eens zien of ze me willen hebben als pizzamaker voor een aantal weken... Als dat zo is en ik kan wat uren maken, dan ben ik van plan hier een week of 5 te blijven en dan in ruim een maand van Cairns naar Sydney te trekken...

Ik hou jullie op de hoogte...

G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_13757312
Toevallig dat je in zo'n ontzettend groot land een bekende tegenkomt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 9 oktober 2003 @ 18:21:56 #36
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_13770613
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 08:21 schreef YPPY het volgende:
Toevallig dat je in zo'n ontzettend groot land een bekende tegenkomt.
het kan nog veel erger:

in 1999 had ik een dikke engels man als kamergenoot (snurken niet normaal meer) in het hostel waar ik ook werkte.

In 2001 ging in terug naar dat zelfde hostel, om weer ff gedag te zeggen tegen mijn collega's enzo.

Je zult het niet geloven, wie kom ik daar tegen??? die dikke engels man en ook helemaal niets veranderd (hij snurkte nog steeds zo hard)

pi_13786929
Wat erg!

Pas was een vriendin over uit het buitenland. Ze zei nog dat ze hoopte haar ex niet tegen te komen. En wie zien we daar: haar ex natuurlijk.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 03:15:50 #38
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_13866954
Helaas moet ik jullie teleurstellen. Ik ben geen pizzacook. Ze hebben geen contact meer opgenomen en ik had er eigenlijk toch geen zin in... Ze zoeken nog wel iemand, maar ik heb een aantal andere dingen besloten. Ik ga eind deze of begin volgende week weg uit Cairns (ik moet nu nog op mn post wachten die ik over heb laten komen van mijn post adres in Sydney). Ik wil dan 1 a 2 weken fruit gaan plukken, als er werk ik (waarschijnlijk wel). Ik kan dan 2 weken lang geld sparen, want in die dorpjes is verder ook weinig te doen... Daarna ga ik verder de Oostkust af op weg naar Sydney. Mijn plan was om met oud en nieuw in Sydney te zijn, maar ik ben daar nu veel eerder en dus heb ik mijn hostel voor oud en nieuw gecancelled. Daarnaast gaat iedereen naar Sydney voor oud en nieuw. heel gezellig maar misschien is het ook wel leuk ergens anders te zitten met de feestdagen... Ik zie wel. Scheelt me in ieder geval een hoop geld, want in Sydney moest ik 2 weken blijven en mijn hostel was 32 dollar per nacht (gemiddelt zijn hostels zo'n 18 dollar per nacht, in Syudney rond de 25, maar met kerst en oud en nieuw is het schrikbarend duur...).
Verder is het hier nog steeds gezellig, al begint Cairns een beetje te vervelen, ik heb niet zoveel te doen meer hier!
Dat was het voor nu, ik hou jullie op de hoogte!
G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_13873404
Ik vond in Cairns ook weinig te doen. Woolshed was wel grappig maarja om dat elke avond te gaan doen kost ook aardig wat . Nou veel plezier met je reis naar sydney. Heb hem zelf gedaan tot Brisbane dus als je nog info wilt hoor ik het wel.
pi_13876822
Soms is de wereld heel klein. Heb het zelf ook in Australie meegemaakt.

Was in februari met mijn auto (die ik daar gekocht had) naar Melbourne gereden. Verbleef in Queensberry street (ofzo) YHA en daar was een Nederlandse meid samen met wat Iersen. Ik heb ze toen naar de Ierse pub gereden en &#180;s avonds terug. (Ierse had een gitaar mee en was niet echt handig te komen met OV).

Toen in Augustus ik met mijn ouders op twee weken tocht in de buurt van Alice springs bij een Aborginal gemeenschap was toen kwam ik diezelfde Hollandse meid tegen.

Een hele andere plaats (honderden km verderop) en een ander tijdstip.
Bleek dat haar moeder ziek was geworden en dat ze in Nederland terug was geweest en nu weer haar reis voortzette.

Weet verder niet wie dat meisje is en hoe ze heet, maar dat zal me altijd bij blijven.

In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_13877346
Catkin,

Zelf zou ik altijd nog wel nieuwjaar in Sydney willen vieren (heb mijn verjaardag er al eens gevierd). Is echt gaaf. Maar ja ik ken dan ook een vijftal Sydneysiders. En ik heb het voordeel dat ik altijd wel bij een van die vrienden kan logeren als het moet.

Een daarvan (beheerder glass house van University of New South Wales) die buiten Sydney (St Marys) woont verhuurt een of twee kamers aan buitenlandse (vaak uit Korea) studenten. Hij kan je misschien wel goedkoop een kamer verhuren. (weet niet hoeveel hij vraagt btw). Hij is net als ik een grote Elvis fan. Het was wel makkelijk, ik kon mijn email bij hem checken. Geen duur internet cafe.
Enige nadeel is dat het ongeveer een uur met de trein is naar centrum van Sydney en dat zijn huis er nu niet bepaald bijgewerkt uitziet.

Maar hij is wel te vertrouwen. Mocht je iets zoeken kan ik hem bellen en vragen of ie een kamer vrij heeft en wat ie vraagt.

Net toevallig een collega van mijn werk die morgen met een ge-organiseerde reis vertrekt voor vier weken. En een neef die misschien wil gaan. Zelf ben ik al drie keer in Australie geweest. En ik wil terug!!!
Ik wil een huis met een zwembad daar kopen in de buitenwijken van Sydney.

In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 16:01:32 #42
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_13877754
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:26 schreef merry77 het volgende:
Soms is de wereld heel klein. Heb het zelf ook in Australie meegemaakt.

Was in februari met mijn auto (die ik daar gekocht had) naar Melbourne gereden. Verbleef in Queensberry street (ofzo) YHA en daar was een Nederlandse meid samen met wat Iersen. Ik heb ze toen naar de Ierse pub gereden en &#180;s avonds terug. (Ierse had een gitaar mee en was niet echt handig te komen met OV).

......


Daar in dat hostel (idd naast queensberry street) heb ik dus 4 maanden gewerkt. :-)
pi_13933616
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 03:15 schreef Catkin_ het volgende:
Helaas moet ik jullie teleurstellen. Ik ben geen pizzacook. Ze hebben geen contact meer opgenomen en ik had er eigenlijk toch geen zin in... Ze zoeken nog wel iemand, maar ik heb een aantal andere dingen besloten. Ik ga eind deze of begin volgende week weg uit Cairns (ik moet nu nog op mn post wachten die ik over heb laten komen van mijn post adres in Sydney). Ik wil dan 1 a 2 weken fruit gaan plukken, als er werk ik (waarschijnlijk wel). Ik kan dan 2 weken lang geld sparen, want in die dorpjes is verder ook weinig te doen... Daarna ga ik verder de Oostkust af op weg naar Sydney. Mijn plan was om met oud en nieuw in Sydney te zijn, maar ik ben daar nu veel eerder en dus heb ik mijn hostel voor oud en nieuw gecancelled. Daarnaast gaat iedereen naar Sydney voor oud en nieuw. heel gezellig maar misschien is het ook wel leuk ergens anders te zitten met de feestdagen... Ik zie wel. Scheelt me in ieder geval een hoop geld, want in Sydney moest ik 2 weken blijven en mijn hostel was 32 dollar per nacht (gemiddelt zijn hostels zo'n 18 dollar per nacht, in Syudney rond de 25, maar met kerst en oud en nieuw is het schrikbarend duur...).
Verder is het hier nog steeds gezellig, al begint Cairns een beetje te vervelen, ik heb niet zoveel te doen meer hier!
Dat was het voor nu, ik hou jullie op de hoogte!
wat lijkt me dit gaaf om eens een keer mee te maken
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 03:59:44 #44
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_13936658
Hallo mensen,

Hier ben ik weer. Ondertussen zijn mijn plannen wederom verandert. Ik ben eigenlijk niet meer op zoek naar werk, omdat ik heb gemerkt dat ik eigenlijk nog weinig zin heb om te werken en ik gewoon nog even vakantie wil vieren. Daarnaast heb ik het geld nog niet echt nodig...
Ik blijf nog een week in Cairns, vier hier volgende week vrijdag mijn verjaardag en ga dan zaterdag of zondag (25 of 26 oktober) weg. Ik ga dan richting Townsville (magnetic Island), Airlie beach (whitsunday Islands), Harvey Bay (Fraser Island), Brisbane, Surfers paridise, Byron Bay en Sydney.
Verder ben ik van de week met 3 meiden uit mijn hostel naar de film Finding Nemo (en disney annimatie film) geweest. Dit is echt een aanrader. Het gaat over een visje (Nemo) dat wordt opgedoken door duikers en zijn vader gaat hem dan zoeken. Het is echt een hele gave film en de accenten zijn zo herkenbaar (voor mensen die in australië zijn geweest). het speelt zich af in het Great barrier reef en Sydney...
Gister ben ik met 2 Duitse meiden en een uit israel voor een paar uur naar Kuranda geweest. Daar hebben we een beetje over de markt gelopen en hebben een korte wandeling door het regenwoud gemaakt. Verder kan ik nog een dagje naar de lagoon (zelf gemaakt strand) een strand aan de noord kant van Cairns (met de bus), naar de botanic gardens en het regenwoud daar in de buurt etc. Er is in princiepe genoeg te doen alles is redelijk per openbaar vervoer te doen en niet zo duur. Ik moet nu immers nog ruim een week volmaken...
Ook heb ik een nieuwe kamergenoot, welke erg aardig is. Met haar ben ik nu in de stad en zij gaat naar Alice Springs dinsdag (heb haar de desert venturer tour aangeraden, welke ze nu dus gaat doen. Ik zou geld moeten krijgen voor het maken van reclame...)...
Nou verder hier dus alles owkee. Ik heb erg veel zin om weer verder te reizen, maar voor nu zit ik hier nog wel goed voor een weekje.

Groetjes voor nu,

Femke

ps. Ik ben eind november/ begin december in Sydney en blijf daar niet voor een maand hangen. Het zal er ongetwijfeld een groot feest zijn, maar een kleiner plaatsje kan ook erg gezellig zijn! Ik weet nu nog helemaal niet waar ik zal zijn tegen die tijd en ik zie het dan wel

G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_13941412
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 03:59 schreef Catkin_ het volgende:
Hallo mensen,

Hier ben ik weer. Ondertussen zijn mijn plannen wederom verandert. Ik ben eigenlijk niet meer op zoek naar werk, omdat ik heb gemerkt dat ik eigenlijk nog weinig zin heb om te werken en ik gewoon nog even vakantie wil vieren. Daarnaast heb ik het geld nog niet echt nodig...
Ik blijf nog een week in Cairns, vier hier volgende week vrijdag mijn verjaardag en ga dan zaterdag of zondag (25 of 26 oktober) weg. Ik ga dan richting Townsville (magnetic Island), Airlie beach (whitsunday Islands), Harvey Bay (Fraser Island), Brisbane, Surfers paridise, Byron Bay en Sydney.
Verder ben ik van de week met 3 meiden uit mijn hostel naar de film Finding Nemo (en disney annimatie film) geweest. Dit is echt een aanrader. Het gaat over een visje (Nemo) dat wordt opgedoken door duikers en zijn vader gaat hem dan zoeken. Het is echt een hele gave film en de accenten zijn zo herkenbaar (voor mensen die in australië zijn geweest). het speelt zich af in het Great barrier reef en Sydney...
Gister ben ik met 2 Duitse meiden en een uit israel voor een paar uur naar Kuranda geweest. Daar hebben we een beetje over de markt gelopen en hebben een korte wandeling door het regenwoud gemaakt. Verder kan ik nog een dagje naar de lagoon (zelf gemaakt strand) een strand aan de noord kant van Cairns (met de bus), naar de botanic gardens en het regenwoud daar in de buurt etc. Er is in princiepe genoeg te doen alles is redelijk per openbaar vervoer te doen en niet zo duur. Ik moet nu immers nog ruim een week volmaken...
Ook heb ik een nieuwe kamergenoot, welke erg aardig is. Met haar ben ik nu in de stad en zij gaat naar Alice Springs dinsdag (heb haar de desert venturer tour aangeraden, welke ze nu dus gaat doen. Ik zou geld moeten krijgen voor het maken van reclame...)...
Nou verder hier dus alles owkee. Ik heb erg veel zin om weer verder te reizen, maar voor nu zit ik hier nog wel goed voor een weekje.

Groetjes voor nu,

Femke

ps. Ik ben eind november/ begin december in Sydney en blijf daar niet voor een maand hangen. Het zal er ongetwijfeld een groot feest zijn, maar een kleiner plaatsje kan ook erg gezellig zijn! Ik weet nu nog helemaal niet waar ik zal zijn tegen die tijd en ik zie het dan wel


Klinkt goed allemaal!!

Als ik jou was zou ik niet wachten met werk zoeken tot je geld bijna op is, want als je dan niks vindt, dan zit je in de problemen. Zo heb ik er een flink aantal vroegtijdig naar huis zien gaan. De plaatsen en de bijbehorende excursies waar je nu heen gaat, zijn best duur!

  zaterdag 18 oktober 2003 @ 07:27:54 #46
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_13960091
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 12:25 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Klinkt goed allemaal!!

Als ik jou was zou ik niet wachten met werk zoeken tot je geld bijna op is, want als je dan niks vindt, dan zit je in de problemen. Zo heb ik er een flink aantal vroegtijdig naar huis zien gaan. De plaatsen en de bijbehorende excursies waar je nu heen gaat, zijn best duur!


Ze zijn juist goedkoop, in vergelijking met de tours die ik afgelopen tijd allemaal heb gedaan (allemaal 4 of 3 daagse excursies). Fraser island is voor 3 dagen 2 nachten bijvoorbeeld maar 135 dollar (daar komt alleen eten bij)... Whitsundays zijn iets duurder, maar ik ga geen 3 dagen, aangezien ik snel zeeziek ben Daarnaast zorg ik wel dat ik op tijd werk heb (ik ken de verhalen van mensen die voortijds naar huis moeten), maar ik heb genoeg gespaard van te voren om een tijdje niet te hoeven werken en ik hoef me dus nergens zorgen over te maken.
G'day mates, I'm in Australia!!!
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 12:35:15 #47
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_13962794
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 07:27 schreef Catkin_ het volgende:

[..]

Ze zijn juist goedkoop, in vergelijking met de tours die ik afgelopen tijd allemaal heb gedaan (allemaal 4 of 3 daagse excursies). Fraser island is voor 3 dagen 2 nachten bijvoorbeeld maar 135 dollar (daar komt alleen eten bij)... Whitsundays zijn iets duurder, maar ik ga geen 3 dagen, aangezien ik snel zeeziek ben Daarnaast zorg ik wel dat ik op tijd werk heb (ik ken de verhalen van mensen die voortijds naar huis moeten), maar ik heb genoeg gespaard van te voren om een tijdje niet te hoeven werken en ik hoef me dus nergens zorgen over te maken.


Femke, je laat de Whitsundays toch niet links liggen hé? ga naar de drogist in Airlie Beach en haal daar een pakje "Travel Wellness: Motion sickness pillen" iik heb er soms ook last van maar met deze pillen geen probleem.
pi_13976727
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 03:59 schreef Catkin_ het volgende:
Hallo mensen,

Hier ben ik weer. Ondertussen zijn mijn plannen wederom verandert. Ik ben eigenlijk niet meer op zoek naar werk, omdat ik heb gemerkt dat ik eigenlijk nog weinig zin heb om te werken en ik gewoon nog even vakantie wil vieren. Daarnaast heb ik het geld nog niet echt nodig...
Ik blijf nog een week in Cairns, vier hier volgende week vrijdag mijn verjaardag en ga dan zaterdag of zondag (25 of 26 oktober) weg. Ik ga dan richting Townsville (magnetic Island), Airlie beach (whitsunday Islands), Harvey Bay (Fraser Island), Brisbane, Surfers paridise, Byron Bay en Sydney.
Verder ben ik van de week met 3 meiden uit mijn hostel naar de film Finding Nemo (en disney annimatie film) geweest. Dit is echt een aanrader. Het gaat over een visje (Nemo) dat wordt opgedoken door duikers en zijn vader gaat hem dan zoeken. Het is echt een hele gave film en de accenten zijn zo herkenbaar (voor mensen die in australië zijn geweest). het speelt zich af in het Great barrier reef en Sydney...
Gister ben ik met 2 Duitse meiden en een uit israel voor een paar uur naar Kuranda geweest. Daar hebben we een beetje over de markt gelopen en hebben een korte wandeling door het regenwoud gemaakt. Verder kan ik nog een dagje naar de lagoon (zelf gemaakt strand) een strand aan de noord kant van Cairns (met de bus), naar de botanic gardens en het regenwoud daar in de buurt etc. Er is in princiepe genoeg te doen alles is redelijk per openbaar vervoer te doen en niet zo duur. Ik moet nu immers nog ruim een week volmaken...
Ook heb ik een nieuwe kamergenoot, welke erg aardig is. Met haar ben ik nu in de stad en zij gaat naar Alice Springs dinsdag (heb haar de desert venturer tour aangeraden, welke ze nu dus gaat doen. Ik zou geld moeten krijgen voor het maken van reclame...)...
Nou verder hier dus alles owkee. Ik heb erg veel zin om weer verder te reizen, maar voor nu zit ik hier nog wel goed voor een weekje.

Groetjes voor nu,

Femke

ps. Ik ben eind november/ begin december in Sydney en blijf daar niet voor een maand hangen. Het zal er ongetwijfeld een groot feest zijn, maar een kleiner plaatsje kan ook erg gezellig zijn! Ik weet nu nog helemaal niet waar ik zal zijn tegen die tijd en ik zie het dan wel


Ik zie dat je ook naar Magnetic Island gaat, daar zit ik nu dus Erg gaaf eilandje met 325 dagen per jaar goed weer. Het is hier nu elke dag 30 graden met alleen maar zon niet slecht dus. Ik hoop alleen voor je dat je nog in zee kan zwemmen die periode dat je hier bent (ivm met de jellybox fish) want je kan hier best leuk snorkelen vanaf de kust.
Airlie beach (teveel engelsen ) Hervey bay, byron bay, surfers paradise ben ik ook allemaal al geweest leuke en mooie plekken allemaal.
Veel plezier nog!
  zondag 19 oktober 2003 @ 04:55:00 #49
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_13978701
Hee Tburg: leuk wat van je te horen hier. Ik ga eind deze week begin volgende week weg uit Cairns en dan richting Mission Beach, Townsville en magnetic Island... Morgen ga ik met de boot naar Green island om te snorkelen... heb er erg veel zin in!

Verder sla ik de whitsunday's zeker niet over, alleen sla ik de 3 daagse trip over. Er zijn zoveel mogelijkheden voor de eilanden om deze aan te doen, dus ik kijk nog even naar alle mogelijkheden... Ik weet dat een 3 daagse zijltrip erg mooi is, maar uiteindelijk moet je toch keuze s maken, maar ik ga zeker naar de eilanden toe!!!!

G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_13991342
Trek niet teveel uit voor mission beach is niet super veel te doen
pi_14000529
Catkin,

er is een 1 dag tour langs de Whitsunday islands. Je gaat ermee langs verschillende eilanden. Je hebt een paar uur op Whitehaven beach en daarna in de middag nog een paar uur op Hamilton island.

Het beviel me wel. Kosten waren iets van 120 AUD.

Als je wil kan ik in mijn plakboek ff kijken welk bedrijfje dit deed. Want dat weet ik niet meer.

Ik kan deze toch erg aanraden.
Ik neem aan dat je nog niet op de Whitsundays zit?

In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 03:24:36 #52
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_14022752
* Should I dress in white and search the sea
As I always wished to be - one with the waves
Ocean Soul*


Hoi allemaal,

Hoe is het daar in het koude verre Nederland? Alles goed met iedereen?
Zoals ik jullie had geschreven ben ik gister met een tour van "Ocean
Free" het Reef opgegaan. Om 6.45 zijn Katie en ik opgestaan en rond 7.30
zijn we naar de pier gelopen om de boot te zoeken, maar deze was snel
gevonden. Het was een klein bootje (tussen allerlei grote boten), maar
daardoor misschien ook wel leuker. Om rond 8.00 konden we boarden en er
waren ongeveer 25 passagiers en 4 bemanningsleden. Rond 8.30 vertrokken
we dan en de boot bracht ons in ongeveer 2 uur naar Green Island.
Ondertussen werd ons het een en ander uitgelegd over snorkelen en voor
degene die wilde kon je ook duiken voor 70 en een tweede duik voor 35
dollar (heb ik nu nog niet gedaan)... De bemanningsleden zeiden dat dit
de beste dag van ons leven zou worden en dat we konden duiken, snorkelen
en Nemo (van de film Finding Nemo) zouden vinden...
Toen we aankwamen bij Green Island werd ons gewezen waar het reef was om
te snorkelen en konden we 1,5 zelf snorkelen. We zagen echt heel veel
vissen, in alle kleuren (paars, geel, blauw en sommige ook grijs, zwart
etc.), in alle maten (van zeer groot, tot zeer klein en in allerlei
vormen. Ze zwommen tussen het koraal door, zodat ik een beetje het idee
had in een groot aquarium te zwemmen. Maar het was toch echt het Great
Barrioer Reef (jammer dat veel koraal ook dood was, maar er waren
gelukkig ook erg levendige stukken bij). Na 1,5 was het tijd voor lunch
en we hadden inmiddels ook veel honger. De lunch zag er goed uit,
verschillende soorten vlees, salade en pasta (meeste met vlees) en een
ander meisje en ik kregen een heel blad alleen voor onszelf met salade,
pasta, een broodje gezond, fruit en een loly en dan natuurlijk alles
zonder vlees. Erg mooi en zeker genoeg voor ons!
Na de lunch mochten we even naar het eiland, waar we met een kleiner
bootje naar toe werden gebracht. We konden kiezen of we om 14.00, 14.30
of 15.00 weer terug naar de boot kwamen, afhankelijk van hoe lang we
wilde snorkelen. Wij zijn, na 1,5 uur eiland, om 14.00 weer terug gegaan,
want ik had nog steeds geen Nemo (clown fish) gezien (en ze hadden me
beloofd dat ze me er op zn minst 3 zouden laten zien;))... Het eiland
was ook niet zo heel boeiend al was het wel leuk er even rond te kijken.
Ditmaal hoefden we niet alleen onze weg te zoeken, maar hadden we een
snorkeltour. Ook erg leuk, want er zwommen rond onze boot 3 black reef
tiped sharks, van ongeveer een meter, erg mooi en niet gevaarlijk...
De tour was goed, al hebben we lang gesnorkeld. We zagen uiteindelijk
wel veel clown fish (WE FOUND NEMO!!!!, alhoewel, Nemo heeft een rare
vin en deze hadden allemaal normale vinnen )... Daarnaast zagen we nog
mooie koralen en echt zoveel vis. Soms zwom je zelf in een school met
vissen (en dat in je vakantie!). Na wederom 1,5 uur moesten we echt weer
terug richting Cairns. Helaas was er te weinig wind om te zeilen (dit
was voor het snorkelen wel weer goed) en gingen we terug met de motor
aan. Onderweg kregen we nog (gratis) wijn, kaas en toastjes, fruit en
cake... Erg goed en met name erg lekker (al gaat er niks boven de
hollandse kaas ). Rond 18.00 waren we weer terug. Ons gedouched en
toen hebben we een 5 dollar maaltijd in the woolshed gegeten, wat
gedronken en terug naar het hostel gegaan (waren inmiddels erg moe).
Vanmorgen is Katie vertrokken met Desert Venturer naar Alice Springs en
omdat ik toch wakker was heb ik haar even uitgezwaaid, ze had dezelfde
buschauffeur (Bernie) als ik had van Alice Springs naar Cairns en dus
even met hem gekletst... Ze zal wel een goede trip hebben, het is een
aardige man, alleen verteld hij niet zoveel over de omgeving...
We zijn toruwens beide over een aantal weken in Sydney dus ik ken in
ieder geval iemand om mee op te trekken in Sydney...

Ps. Ik ga voor 1 of 2 dagen naar Mission Beach en voor 2 dagen naar Townsville... Dus inderdaad niet te lang.

PS2: als je zou willen zou ik graag wat meer weten over de dagtrip van de Whitsundays, heb er zelf ook eentje gezien, maar hoe meer informatie hoe beter....

G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_14056715
Als je toch naar Townsville gaat kan je beter ook gelijk ff overvaren naar Magnetic Island is ook super gaaf. En als je rijbewijs hebt huur een Moke zijn echt super louw die dingen . Nou veel plezier daaro.

Oja das wel goede. Ik ben zelf geen vegetarier maar als ik op excursies ging in Australie dan zei ik dat altijd wel omdat er dan een hele aparte/lekkerdere maaltijd voor je gefixed werd

pi_14059873
Hoi Catkin,

Nou ik heb wat informatie voor je opgezocht.

Ik heb in 1996 de Ò3 island adventure tourÓ gedaan van FantaSea cruises. Ik was er erg tevreden over. De prijs was toen slechts 55 AUD.

FantaSea Cruises: (079) 465 811

Ik verbleef in Airlie Beach in het Whitsunday village resort. Dat ligt aan de Shute harbour road vlakbij het bus station. Details: Shute harbour road (079) 466 266

Hier het kaartje van de toch met FantaSea cruises.

hier een kaartje van airlie beach met de village resort aangegeven.

en nog een fotootje dat ik in de vroege uren voordat ik weer verder met de bus ging genomen heb van het strandje op weg naar het bus station.

Nou laat je weten wat je gedaan hebt en hoe het bevallen is?
Als je meer informatie over andere dingen wilt weten laat je het maar weten.
Ik heb hier thuis een heel informatie archief met fotos, plattegronden, prijskaartjes etc.

Veel plezier!

In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  woensdag 22 oktober 2003 @ 23:39:14 #55
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_14067957
Gos Catkin, wat stom: ik had je helemaal niet meer in het noorden verwacht! Anders had ik vorige week even contact op kunnen nemen en hadden we een terrasje kunnen doen. Wie weet, hebben we elkaar ergens zien lopen

Wij zijn dus afgelopen zondagnacht teruggevlogen uit Cairns en hebben de laatste 5 dagen van onze vakantie in Kewarra Beach doorgebracht.

  donderdag 23 oktober 2003 @ 13:10:08 #56
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_14077430
even naar aanleiding van de reactie van Merry77, de telefoonnummers van Fantasea zijn veranderd:

(07)4946 5111 Bookings
(07)4946 5496 Sales & Marketing

de website kun je vinden op: Fantasea

ik heb volgens mij de zelfde tour gedaan als merry, de eerste keer dat ik in Oz was. aangezien ik 2 dagen niet kon bussen (door de schoolvakanties was alles vol geboekt) besloot ik maar om naast mijn duik cursus nog een dag cruise te doen met Fantasea. tot in de puntjes geregeld vooral de lunch was perfect. alleen vind ik al die resort islands niet veel aan. je wandelt er even rond en dat is het wel. alles is op die eilanden zo duur dat je eventuele aankopen ook wel laat. Verder mochten we snorkelen in de omgeving van Whithaven beach, en om eerlijk te zeggen er zijn veeeeeeeel betere plekjes om te snorkelen.

Trouwens de foto in mijn avatar (zie links) is gemaakt tijdens de duiktrip door de whitsundays.

  dinsdag 28 oktober 2003 @ 09:44:53 #57
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_14190403
Mijn verjaardag vrijdag gevierd, terwijl het bij jullie sneeuwden was het hier ruim 30 graden. Dat is nog eens een verandering. Een meisje uit mijn hostel had een reep chocolade gekocht en hier in de vorm van 23 kaarsje opgeplakt en aangestoken, erg leuk!!!
Verder de avond voor mijn verjaardag naar de sportsbar geweest en om 00.00 begonnen de mensen met wie ik was te zingen... Erg geslaagde avond. De dag zelf met iemand een milk shake wezen drinken en s avonds met een stel van het hostel wat gedronken en gekaart bij het hostel! Een erg geslaagde dag dus!

Vandaag was mijn laatste dag (voorlopig) in Cairns... Morgen vertrek ik om 11.00 (ik word om 10.20 naar de bus gebracht) naar Mission Beach, alwaar ik waarschijnlijk 2 dagen zal blijven. Daarna ga ik verder naar Townsville (Magnetic Island en misschien de Billabong zoo). Ik heb er erg veel zin in om weer verder te reizen. Cairns was erg gezellig en ik ken er inmiddels heel wat mensen (veel mensen in dit hostel blijven voor een tijdje of hebben werk), maar ik merk ook dat ik echt weer zin heb om te gaan reizen. Ik zal de komende weken dus via Mission Beach, Townsville (Magnetic Island), Airly Beach (Whitsunday Island), Hervey Bay (Fraser Island), Brisbane, misschien Surfers Paradise en Byron bay (Nimbin) naar Sydney afreizen. Ik verwacht daar eind november begin december te zijn. Ik ben dus met kerst en oud en nieuw niet in Sydney en weet niet waar ik wel ben. Ik heb een leuke tour gezien van Adelaide naar Perth in 9 dagen welke 31 december vertrekt. Mocht ik besluiten deze te doen, zit ik met oud en nieuw ergens in The middle of nowhere... Maar voor in Australie is dat misschien wel eens leuk!!! Ik zie het allemaal wel!
Vandaag ben ik met Katharina een milkshake wezen drinken, aangezien ik morgen vertrek en misschien dat ik vanavond nog even wat ga drinken. Ik zie wel. Verder weinig nieuws vanuit hier. Jullie zitten in de kou en sinds vanmorgen zit 1 van mijn armen onder de warmte uitslag... Beetje vreemd haha, maar kan beter hier zitten dan bij jullie!

G'day mates, I'm in Australia!!!
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 09:49:30 #58
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_14190497
Hoi Femke! Wat leuk dat je dan toch in dat verre land zit! Hopelijk (het lijkt er wel op ) heb je het reuze naar je zin. * micha gaat dit topic iig regelmatig lezen.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 05:54:29 #59
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_14266798
Hoi allemaal,

Ik ben dus inmiddels uit Cairns vertrokken en heb de eerste 2 dagen in Mission beach doorgebracht. Het hostel was geweldig, 6 km uit mission beach, middenin het regenwoud... Het mooiste hostel waar ik tot nu toe ben geweest, alleen was er niet zo heel veel in de omgeving. De eerste dag wat boodschappen gedaan met wat andere mensen en de dag erna met een meisje uit Korea een regenwoudwandeling gemaakt van ongeveer 10 tot 15 kilometer. We zagen nog een cassowary (grote vogel) met jong, dat was wel erg leuk!
Vanochtend met iemand uit duistland vertrokken naar Townsville waar ik nu dus zit. We zijn nu de stad even aan het verkennen en ik ga een van deze dagen ook naar magnetic island en wie weet wat ik nog ga doen. Waarschijnlijk blijf ik hier nu een dag of 3 en vertrek dan richting Airlie beach! Vanavond een gratis barbeque in ons hostel, ik weet alleen niet of ze er alleen vlees hebben of ook andere dingen, anders wordt het salade eten! Alles goed dus hier. Nog steeds erg heet en ik vermaak me best. Leer erg veel aardige mensen kennen en ben sinds ik weg ben uit Cairns nog niet alleen geweest, maar zolang het leuk is!!!

Ik spreek jullie snel weer...
Groetjes Femke

G'day mates, I'm in Australia!!!
  woensdag 5 november 2003 @ 01:06:28 #60
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_14392314
3-11-2003:
Naar 1 dag townsville zijn Lisa (Duitsland) en ik naar Magnetic Island vertrokken voor 2 dagen. Daar met name wat wandelingen gemaakt en veel wildlife gezien. Zo hebben we wilde possums, rockwallaby's en Koala's gezien. Erg goed dus!!!
Verder een prachtig eiland, met mooie stranden en onder de wandelingen hadden we een aantal goede uitzichtspunten, waardoor we het eiland, de stranden en de zee konden zien (erg mooi)..
Na 2 dagen Magnetic Island zijn wevanochtend met de ferry terug gegaan naar townsville waar onze bus naar Airlie beach vertrok. Daar zijn we nu beland. Morgen ga ik een dagtour (ben nogal snel bootziek) naar de whitsunday's maken. Kan wat snorkelen, we stoppen op 2 eilanden en we hebben een lunch aan boord. Klinkt allemaal erg goed. Overmorgen wil ik de bus naar Hervey bay pakken savonds. Dan ka ik in de bus slapen (t is 12 uur rijden) en spaar zo hostelkosten uit). In hervey bay ga ik een tour maken naar fraser island vor 3 dagen/ 2 nachten... Plannen genoeg dus.
Ik vermaak me nog steeds prima en heb weer vanalles in het vooruitzicht...

5-11-2003:
Hier weer een laatse update, voordat ik vanavond naar Hervey bay afreis...
Eergister jullie gemaild en daarna gewoon even in dit erg touristische
plaatsje rondgekeken en wat met Lisa gekletst. Verder hebben we erg
aardige kamergenoten. Het hostel (koala's) is erg groot en dat heeft
soms zo zn nadelen. Zo hebben we 1 gezamelijke keuken, voor iedereen en
ik hadeen hele fles melk gekocht voor bij mn cereal. Toen ik smorgens
mijn melk pakte zat er nog net een kwart in en vanochtend was de melk
van Lisa helemaal weg... Erg vervelend dus. Voor de rest een beetje een
party hostel, maar de huisjes zijn wel erg leuk en voor een aantal
nachten is het prima hier.
Verder ben ik gister om 8.30 opgehaald door Whitsunday express om met
hun naar de whitsunday eilanden te reizen. We zouden op 2 eilanden
stoppen en smiddags nog ergens om te snorkelen. We waren met 21 mensen
het het was een zeer gemengde groep (van jong tot ouder) en dat was erg
leuk, in plaats van alleen met backpackers altijd. Gelukkig was er nog 1
andere backpacker (van mijn leeftijd) die ook alleen was en dus hebben
we de dag voornamelijk samen doorgebracht en zei heeft wat foto's van
mij gemaakt en ik van haar! Erg gezellig. Nou eindelijk vertrokken en na
ongeveer 1,5 uur kwamen we aan bij Hill Inlet waar we naar een uitkijk
zijn gelopen en daar hadden we echt het meest schitterende uitzicht op
whitehaven bay... Helder blauw water, witte stranden. Ik heb er geloof
ik 10 foto's genomen en ik kan niet kiezen welke ik ga deleten en dus
hou ik ze maar allemaal... Jullie zullen je ogen niet geloven als je de
foto's ziet, want het is echt schitterend. Ook nog een Guanno (of zoiets)
gezien, een lizard van net geen meter.
Daarna naar whitehaven bay gevaren alwaar we wat vrije tijd hadden
alvoor we een barbeque lunch hadden. De lunch was goed, ze hadden
verschillende soorten vlees. Vis voor de mensen die geen vlees maar wel
vis aten en voor mij een vegie burger. Daarnaast was er rijst met mais,
sla met tomaten en komkommer en meloen, watermeloen en ananas...
Heerlijk gegeten dus. Daarna nog even het water in geweest en wat foto's
gemaakt alvorens we rond 14.00 weer vertrokken. Wederom een aantal anti
sickness tabletten ingenomen, maar ook maar gaan liggen, want het was
wel wat schommelig. Daarna wel gesnorkeld en hier was het mooier dan bij
green island, want het koraal hier was (nog) niet aangetast door mensen.
Alles was levend en er waren kei veel vissen. Soms zwom je gewoon in
een school met vissen en ze waren niet eens bang (kwamen nieuwsgierig
kijken). Erg gaaf. Na ongeveer 45 mintuten weer terug op de boot en na
wat kaas/ toastjes waren we weer terug in Airlie beach... Savonds wat
film gekeken en op tijd gaan slapen.
Vanmorgen mn kleding gewassen want daar heb ik de komende dagen geen
tijd voor. Ik moest nu al om 10.00 uitchecken (maar gelukkig blijft Lisa
hier en kan ik dus wel gewoon in de kamer, met haar sleutel) en ik
vertrek vanavond om 20.00 naar Hervey bay, alwaar ik morgen om 8.45
aankom (12 uur en 45 minuten in de bus...). Ik heb mijn trip geboekt
voor Fraser island bij Kookaburra en heb morgen middag rond 14.00 al
mijn briefing. Erworden dan groepjes gemaakt, wie bij wie in de jeep
gaat en je krijgt uitleg over de auto en wat je wel en niet kan doen.
Ook krijg je een video te zien. Fraser island is het grootste zandeiland
en bestaat dus alleen uit zand. Ik heb een tour geboekt, zonder gids,
waarbij je met een groep (maximaal 9 personen) een auto (4weeldrive,
Toyota landcruiser)krijgt en 3 dagen lang op Fraser vertoefd. Na de
briefing morgen hebben we tijd om gezamelijk eten enz te kopen en we
krijgen camping gear van de tour mee... Naast deze 3 dagen/ 2 nachten
tour (welke begint op 7 november) heb ik ook 2 nachten "gratis" in het
kookaburra hostel (van 6 op 7 november en van 9 op 10 november). Ziet er
wel goed uit en het mooie is dat je ook gratis ontbijt en dinner hebt
in dit hostel en zo zijn de komende dagen dan dus toch niet zo duur. De
komende dagen heb ik dus niet zoveel tijd om te mailen, aangezien ik dus
op Fraser Island zit, dus waarschijnlijk mail ik pas weer als ik in
Brisbane ben (waar ik waarschijnlijk 10 november naar toe vertrek)...


Groetjes Femke

G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_14437106
Oew! Je bent in hetzelfde hostel geweest in Mission Beach als ik 5 jaar geleden. Kan alleen niet meer op de naam komen, maar het was echt fantastisch daar! Kon zelf vooral de hangmatten erg waarderen! Naarst het relaxte sfeertje natuurlijk!

Veel plezier op Fraser Island!

  donderdag 6 november 2003 @ 23:31:37 #62
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_14446194
quote:
Op donderdag 6 november 2003 18:32 schreef Liejannuh het volgende:
Oew! Je bent in hetzelfde hostel geweest in Mission Beach als ik 5 jaar geleden. Kan alleen niet meer op de naam komen, maar het was echt fantastisch daar! Kon zelf vooral de hangmatten erg waarderen! Naarst het relaxte sfeertje natuurlijk!

Veel plezier op Fraser Island!


was dat niet "the tree house"

hadden ze nog van die heerlijke veggie burgers (home made naar recept van de eigenaar??)

die BBQ waren onvergetelijk.

pi_14446460
Kan ook die andere geweest zijn. Die had 2 jaar geleden ook hangmatten in iedergeval. En een blonde meid achter de balie die familie in Nederland had en een zwembad.
pi_14468948
Ik bedoel inderdaad de Tree House! Fantastische plek!
Ik wil terug!!!!
pi_14474021
Wie wilt er niet terug. Zit nog elke dag te dromen van het teruggaan. Denk dat ik over 2 jaar wel weer terugga. Sorry we dwalen af in dit topic. Veel plezier daar nog Catkin. greetz from holland.
pi_14484284
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 00:16 schreef R2racing het volgende:
Wie wilt er niet terug. Zit nog elke dag te dromen van het teruggaan. Denk dat ik over 2 jaar wel weer terugga.
Precies! Ik ben in 2000/2001 een jaar geweest en ga in januari 2004 voor vier maanden terug! Gewoon gaan als je de kans krijgt!
  zondag 16 november 2003 @ 00:40:09 #67
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_14668976
Hoi allemaal,

12-11-2003:
Hier even een zeer snelle update. Owkee ik ben dus naar Hervey Bay afgereisd om naar fraser island te gaan. Hervey bay zelf is niet zo heel bijzonder, dus de dag voor mijn 3 daagse tour naar fraser island kwam ik aan en de dag erna ben ik vertrokken. Voor fraser island hadden we een " self drive" tour wat inhoud dat je met een groep backpackers zonder gids het eiland gaat verkennen. Wij waren met 9 personen en hadden een toyota landcruiser (fraser island is alleen te doen met een 4WD auto). De mensen in onze groep waren erg verschillend waardoor er weleens " conflicten" waren. Een aantal wilde met name bruin worden, terwijl anderen (waaronder ikzelf) het eiland wilde zien. Uiteindelijk hebben we wel het een en ander gezien, maar erg vluchtig en hadden we meer kunnen zien als we wilde. De eerste dag zijn we naar boven gereden (indean head), ondertussen zijn we gestopt bij het schipwrak en hebben we onze tenten bij de andere groep van Kookaburra (waren met 3 groepen) opgezet en zijn we met zn allen naar de champagnepools gelopen. Daarna was het tijd voor ons dinner, barbeque... Hierna begon het te regenen en dus hebben we een zeil gespannen tussen de twee landcruisers en zijn daar wat gaan drinken...
De volgende dag om 8.00 opgestaan en al onze zooi opgeruimd (het was een enorme zooi in onze landcruiser). De tenten afgebroken en toen zijn we rond 10.00 vertrokken. High tide was al aardig aan het opkomen en dus moesten we opschieten. Over het strand mag je maximaal 80, maar soms gingen we wel iets harder, aangezien we een landweg moesten zien te halen voordat high tide helemaal was ingezet... Uiteindelijk op tijd een landweg kunnen vinden. Onderweg bij een meertje met een hele schidpaddenfamilie gestopt. Deze avond wilde we in eurong overnachten, aangezien ze daar rugby zouden laten zien, maar helaas was hier geen camping. Toen maar dilli village gezocht, alleen we zijn er voorbij gereden, waardoor we helemaal aan de onderkant van het eilanduitkwmen. Op de terugweg hebben we het gelukkig wel kunnen vinden en we zijn hier voor 5 minuten gestopt. Daarna doorgereden naar Boomnajin alwaar we ons kamp hebben opgezet. Naar het meertje gelopen en wat met een gevonden rugby bal overgegooid. Hierna onze pasta klaar gemaakt en een drinkspelletje gespeeld. Nog wat nagekletst en op tijd naar bed.
De laatste dag was iedereen al vroeg wakker en rond 7.00 stond iedereen op. Tenten opgeruimd en ontbeten en vertrokken naar Eurong om te tanken. Hier ook de andere groep weer tegen gekomen welke ons wist te vertellen dat Nieuw Zeeland had gewonnen van Zuid Afrika en Australie van schotland.
Daarna door naar Lake Wabby lookout en uiteindelijk een tijdje bij lake Mckenzie gezeten... Daarna was het alweer tijd om terug te gaan naar de ferry welke ons weer terug bracht naar Hervey bay!
Savonds eerst gegeten en daarna rugby gekeken met een heel stel in het hostel. Eerst frankrijk ierland, niet echt spannend, aangezien ik nog beter een bal kan vangen dan de ieren in deze wedstrijd en het dus al snel duidelijk was dat frankrijk ging winnen.
Daarna Engeland Wales. Hoewel engeland een grote favoriet is stonden ze na de eerste helft met 3-10 achter.... Erg spannend, maar gelukkig wisten ze in de tweede helft beter te spelen en wonnen ze toch nog met 28-17...
Inmiddels zit ik nu in Brisbane voor 3 dagen, alwaar ik morgen weer vertrek. Het is een erg leuke, gezellig en ook grote stad en ik heb me hier goed vermaakt. Morgen vertrek ik naar Byron Bay waar ik overmorgen avond (om 21.00) alweer vertrek, aangezien in zaterdag in sydney wil zijn. Zaterdag en zondag avond zijn namelijk de semi finals van rugby (Nieuw zeeland- Australie en Engeland Frankrijk) en dat zijn erg spannende wedstrijden. Het zal wel druk zijn in sydney aangezien de wedstrijden in sydney worden gehouden... Ik ga samen met wat mensen waarschijnlijk ergens in een pub kijken!
Nou dat was het wel weer! Ik breng jullie in Sydney wel weer op de hoogte...

16-11-2003:
De tocht naar Byron bay was niet zo lang, maar 3,5 uur. Inmiddels ben ik
dus aan beland in New South Wales, mijn 3de staat in Australie. In
Byron Bay aangekomen (3.15 pm) eerst mijn tas op mn kamer gezet en toen
naar het centrum gelopen en daar wat rondgekeken. Daarna na de
Woolworths voor wat boodschappen. Daarna terug naar het hostel om wat
eten te maken en in mijn dagboek te schrijven. Verder vroeg naar bed
gegaan. De volgende dag heb ik om 10.00 am uitgechecked en heb mijn
bagage in de storage room gezet. Om 10.45 werd ik opgehaald door Jim's
alternative tours welke ik had geboekt. Het eerste wat we deden was op
weg gaan naar Nimbin, wat ongeveer 1,5 uur duurden. Nimbin is meer een
soort hippie stadje. Hier wordt elk jaar het Mardi Grass festival
gehouden, omdat de mensen het hier niet eens zijn met de huidige
wetgeving wat betreft soft drugs. Ze willen dit hier legaliseren, tot
zover nog zonder resultaat. Er wordt je hier dan ook overal hasj en wiet
aangeboden op straat en de winkels zijn redelijk vergelijkbaar als in
sommige wijken in amsterdam met pijpjes voor hasj/ wiet en allerlei
informatie en souveniers m.b.t. soft drugs. Grappig om eens door dit
plaatsje te lopen en het museum is gratis en het grappigste museum welke
ik ooit heb gezien...
Ik heb hier rond gelopen met 2 andere meiden en we zijn ook wezen
lunchen bij de thai, erg goedkoop (een bord dried rijst met veggies (groente)
en 3 veggie springrolls voor 4 dollar) gegeten.
Na Nimbin zijn we naar een huis van een hippie gegaan. Hij is 26 jaar
geleden van Amerika naar australie gekomen om zijn droom, om een
botanical garden te maken, te realiseren. Uiteindelijk is dit gelukt en
hij heeft nu een botanical garden van 43 hectare... We hebben wat fruit
geproeft uit zijn tuin en wat macademia noten gegeten.
Hierna was het tijd voor onze laatste stop: watervallen. Helaas waren
deze opgedroogd en was het dus niet echt spectaculair. Daar wat
rondeglopen en toen terug gegaan naar Byron bay waar we rond 6.15 pm
aankwamen. Wat gegeten en om 9.05 pm vertrok mijn bus richting Sydney,
alwaar ik om 10.00 am de volgende dag aankwam. Helaas met souvenir van
mijn trip door de botanical gardens; een teek in mn nek, die er dus op
zn minst een uur of 15 heeft gezeten. Mijn nek doet nog steeds zeer
en als het niet snel over is ga ik maar even naar de dokter om hem te
laten kijken of er misschien nog een gedeelte van de teek in mn nek zit!!!
Katie kwam ik eigenlijk al gelijk tegen in mijn hostel, waar zij juist
weg ging omdat ze een flat heeft gevonden. Ik heb mijn spullen op mn
kamer gezet en wat opgeruimd en ben toen ook naar haar flat gegaan
alwaar we hebben gewacht op haar bed. Daarna Sydney ingeweest. Helaas
was het TCP al gesloten en kan ik mijn pakje en kaarten pas maandag
ophalen. Ik heb nog een hoedje gekocht en daarna hebben we wat gegeten,
met nog 2 andere meiden en zijn naar het "opera house" gelopen, alwaar
het al erg druk was. We hebben er een mooi plaatsje gezocht, want er was
namelijk een podium en een groot scherm geplaatst en vanaf 6.00 pm was
er entertainment (local artiesten, modeshow etc etc...). En rond 8.00
zullen er een paar honderd tot paar duizend (moeilijk te schatten)
mensen hebben gezeten, want dat was de tijd dat de kick off was van de
eerste semi finals: AUSTRALIA- NEW ZEALAND. Australie heeft deze rugby
cub eigenlijk niet zo heel goed gespeeld, terwijl Nieuw Zeeland erg goed
was. Uiteindelijk was de wedstrijd niet heel spannend, omdat vandaag
juist het omgekeerde gebeurde: de wallabies waren onverslaanbaar.
Australie stond voor na de eerste helft en "the all blacks" (de kiwi's)
hadden weinig in te brengen en hadden ook niet zo vaak de bal. De
verdediging van Australie in de tweede helft was uitstekend en zodoende
hebben de Australiers als eerste een plaats verovert voor de finale.
Vanavond gaan we weer naar het Opera house en wel om de wedstrijd
England- France te bekijken. Ik hoop echt dat Engeland zal winnen, dat
zou een mooie final worden!!!
Verder gaan Katie en ik morgen eens langs de job agencies. Ze hebben er
hier zelfs een speciaal voor child care work enz, dus daar ga ik eerste
eens heen. Ik hoop eigenlijk wel werk te vinden voor een paar weken hier,
maar als ik niet zo snelc iets vind is dat niet zo'n ramp en reis ik
gewoon weer verder. Ik zie wel hoe het loopt...
Verder is Sydney een leuke en vooral zeer grote stad. Vandaag zijn we al
naar het olympic park geweest, waar ze druk bezig waren alle rotzooi
van de wedstrijd van gister op te ruimen en alles klaar te maken voor
vanavond (alle wedstrijden zijn verder hier in het telstra stadion)...
Erg leuk om het hele olympische park eens te zien en erg groot!!!! Nou
dat was het wel weer. Inmiddels weten jullie allemaal dat ik nog leef en
het nog steeds erg naar mn zin heb! Ik hou jullie op de hoogte en hoop
dan dat het geen 3 keer kost!!!

Groetjes femke

G'day mates, I'm in Australia!!!
  zondag 16 november 2003 @ 16:41:15 #68
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_14678050
klinkt allemaal weer goed Femke.
* Gumtree is jaloers
pi_14693872
Catkin,

Wow jij hebt je weer flink vermaakt zo te horen.
Heb je op Fraser island ook nog gewandeld?
Ikzelf destijds rond Central Station was erg mooi.

quote:
Hierna onze pasta klaar gemaakt en een drinkspelletje gespeeld. Nog wat nagekletst en op tijd naar bed.
Spin the bottle soms??

In Sydney moet je in het vrij toegankelijke Botanical gardens eens naar de Wollemi pine gaan kijken. Die soort van kruising van spar en den is een soort die 100 miljoen jaar oud is. Heel mooi en indrukwekkend als je bedenkt dat die soort er dus was ten tijde van de dinosaurs.

http://www.rbgsyd.gov.au/information_about_plants/wollemi_pine

Hij staat in de buurt van Mrs ... seat. (hetgeen een perfecte plaats is om de Sydney harbour bridge te fotograferen).
De plant is omgeven met een hek waar je je arm niet doorheen kan steken. Dat is om te voorkomen dat je de plant zou stelen. Dat ding is namelijk grof geld waard.
Ze zijn momenteel bezig dat ding commercieel te kweken en in een paar jaar op de markt te brengen. (soort al 7 jaar geleden ontdekt).
Voor de geinteresseerden heb ik thuis enkele verschillende artikelen en fotos van die dingen. Wanneer het op de markt komt ben ik van plan een twee ofzo van die exemplaren legaal uit te voeren naar Nederland.

Als je een auto hebt kan je ook door verschillende parken heen rijden. Een redelijke is Royal National Park ten zuiden van Sydney. De route langs de kust naar Wollongong is ook erg mooi.

Als je van Australisch inheemse planten houd en interesseert kan je het beste ook naar Mount Annan Botanical garden. Dat ligt in Cambelltown. Te bereiken met de auto.
http://www.rbgsyd.gov.au/mount_annan_botanic_garden/garden_features/map_&_photos

Mensen die geinteresseerd zijn in Australisch inheemse planten en zaden kunnen mij mailen.
Ik heb legaal 15 kilo planten en zaden uitgevoerd in 1998. En heb nog steeds duizenden zaden van 100 verschillende soorten inheemse planten.
Ik heb er een aantal gezaaid en ik heb verschillende planten thuis staan (als kuip planten). Onder andere Grevillea&#180;s, Eucalyptus, Pink face, Acacia (baileyana), Banksia&#180;s, Melaleuca&#180;s, Kangaroo paws. etc

edit: url Wollemi pine toegevoegt

In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_14700364
Nou nog veel plezier daar. Zo te horen heeft iedereen bonje op Fraser Island . Dat ga je krijgen met teveel mensen op een kluitje. Is eigenlijk net de samenleving. Nou veel fun in Sydney.
  maandag 17 november 2003 @ 17:21:11 #71
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_14704850
quote:
Op maandag 17 november 2003 14:50 schreef R2racing het volgende:
Nou nog veel plezier daar. Zo te horen heeft iedereen bonje op Fraser Island . Dat ga je krijgen met teveel mensen op een kluitje. Is eigenlijk net de samenleving. Nou veel fun in Sydney.
zeg nu zelf, 9 man/vrouw in een landcruiser is ook veels te veel.. ik betaal liever wat extra's om met een kleinere groep te gaan.

Vorig jaar ben ik trouwens gewoon met een 2 daagse tour meegegaan, beviel trouwens nog beter. gewoon gids erbij en je laten rijden, door het voertuig (vette unimog of een oka) was het ook mogelijk om op plekjes te komen waar zelfs de landcruisers niet konden komen. Toch kreeg de gids het voor elkaar om deze ook vast te laten lopen... resultaat de laatste ferry van het island en aandrijf as flink gesloopt.

  dinsdag 18 november 2003 @ 01:26:55 #72
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_14719484
Zo weer even een update vanuit Sydney. Zondag zijn we optijd opgestaan en naar het olypic park gegaan. Ze waren hier druk bezig met schoonmaken van semi final 1, aangezien vandaag semi final 2 gespeeld zou worden. We hebben wat foto's gemaakt van het telstra stadion en daarna wat rondgekeken. Het is indrukwekkend wat ze hier hebben gebouwd voor de olympische spelen van 2000. Nu is het olympisch zwembad open voor publiek en in het telstra stadion worden belangrijke wedstrijden gespeeld, maar ik ben benieuwd wat ze met de rest van de gebouwen doen. Ze zullen daar vast wel iets voor hebben verzonnen...
Na een uurtje terug gereden (met de trein) naar sydney centraal waar we wat hebben geinternet en boodschappen hebben gedaan. Katie en ik hebben samen gekookt voor lunch en daarna wilde we naar het opera house lopen, deze avond zou Engeland tegen Frankrijk moeten spelen (semi finals 2) en aangezien Katie uit Engeland komt, was dit een belangrijke wedstrijd! Uiteindelijk onderweg toch besloten op groot scherm bij het stadion te kijken en dus wederom de trein gepakt naar het stadion en overal was HEINEKEN te koop, een van de hoofdsponsers van de world cup... Helaas begon het vlak voor de wedstrijd te regenen en was het erg koud, maar we zijn stug buiten blijven zitten (nadat we een poncho hadden gekocht). Nadat engeland met 3-7 achterstond hebben ze gelukkig toch weten te winnen met 24-7, alle punten aan engelse zijden gemaakt door Jonny Wilkenson. Wij blij, maar naast blij waren we nog kouder en dus snel terug naar het centrum (gelukkig reden er elke 4 minuten extra treinen en was het erg goed geregeld, kan Nederland een voorbeeld aan nemen...).
Maandag heb ik van thuis een pakje opgehaald (een vroeg kerstpakketje, met wat drop, pepernoten, het Bon Jovi tijdschrift, wat tijdschriften en kranteknipsels, een vlag van Nightwish en iets om zelf een hele ketting (collier) te maken... Erg leuk. Daarna wat gezocht naar werk, mijn cv naar 2 plaatsen opgestuurd en vandaag gaan we naar 3 andere uitzendbureaus. Gister ook nog wezen zwemmen en daarna naar mijn hostel gegaan waar ik helemaal geen kamergenoten had en dus weer eens alleen heb geslapen. Vanmorgen ben ik verhuisd. Gister bleek ineens dat ik niet langer dan 3 dagen kon blijven (wilde verlengen, maar het hostel scheen vol te zijn). Heb daarna 6 a 7 andere hostels geprobeerd en allen waren vol (met name ook voor de finals welke zaterdag gehouden worden)... Gelukkig uiteindelijk een hostel gevonden waar ik een kamer voor een week heb geboekt. Het is een hostl, nog geen 5 minuten van waar ik nu zit. In de stad en het ziet er schoon uit. Het is een kleiner hostel en aangezien het vand e man van een pizza shop is, kan ik nu ook voor 7 dollar een pizza eten Ik slaap nu op een mixed dorm (ziet eruit dat er met name mannen slapen) en kon eventueel verhuizen naar een female dorm morgen, maar dit is owkee!!!
Nou vandaag dus nog wat meer zoeken naar werk en vanavond naar de film (runaway jury) en natuurlijk neem ik de pepernoten mee

Hopelijk gaat het met jullie ook allemaal owkee!

Groetjes vanuit Sydney, Femke

G'day mates, I'm in Australia!!!
  zaterdag 22 november 2003 @ 00:25:01 #73
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_14833497
Hoi allemaal,

Hier weer even een mailtje vanuit een wisselvallig Sydney. Helaas zit
het weer vandaag niet echt mee (regen), maar goed.
Ik ben dus van de week opzoek gegaan naar werk. We zijn naar een aantal
uitzendbureaus geweest en bij select heb ik nu dinsdag een gesprek. Ik
ben met name opzoek naar Child Care werk. Daarnaast heb ik een aantal
nanny instanties gemaild met mijn cv erbij. Daar sta ik nu dus ook
ingecshreven (als een live in nanny, dus dan heb ik gelijk een
onderkomen). Mocht ik na volgende week maandag geen werk hebben dan
vertrek ik naar melbourne. Ik heb me daar ook ingeschreven bij een nanny
bureau en heb al uitzicht om op de victoria markt te staan (vanaf half
december nemen ze daar weer backpackers aan en de mensen die ik had
gemaild wilde het wel met mij proberen). Bedankt nog mama voor dat adres
en of ik de groetjes wilde doen aan Kristel!!!
Gister heb ik bij Katie in de flat gegeten. Eigenlijk wilde we met een
heel stel barbequen, maar het regenden dus hebben we gewoon ons eten in
de keuken gemaakt. Daarna zijn we naar de pub gegaan.
Australie is sinds gister (met name nawat er gebeurt is in Istanbul) erg
goed beveiligd. Ze zijn hier erg bang voor een aanslag en met name
gister en vandaag is er veel beveiliging. Vanavond namelijk de finale
van de Rugby World Cup en dat is Engeland tegen Australie (wat toch de 2
landen zijn die Amerika steunen in de oorlog in Irak en voor de
terroristen toch een uitgerekende gelegenheid zou je zeggen...). Gister
werden er veel (met name allochtonen) jongeren welke een rugzak droegen
verwijdert uit de kroeg en op straat waren er verschillende arrestaties
(en veel politie). Ook buiten sommige banken staat beveiliging en de
hele nacht waren sirenes te horen. Het antwoord nu op jullie vragen: ja
ik doe voorzichtig. Haha.
Ik ga direct even kijken of het postkantoor open is, om het een en ander
te versturen en daarna ga ik nog even naar bed (vannacht om 3.30 thuis)
en dan ga ik na de lunch naar Katie en neem mijn was mee (bij haar kan
ik gratis wassen) en daarna gaan we richting Telstra stadion en, als het
niet teveel regend, gaan we daar de rugby finale kijken (buiten net
naast het stadion waar de wedstrijd gehouden wordt, dus dat is wel
gezellig)! Voor de rest niet zoveel plannen.
Dinsdag verhuis ik terug naar fooprints, dat hostel was toch beter. In
het hostel waar ik nu zit is eerst iemand opgehaald door de
immigratiedienst en snachts kwam er een jongen binnen en die plaste
gewoon over het bed (waar iemand inlag) van mijn kamergenoot.... Ik
blijf hier dan nog een week als ik geen werk vind en daarna ga ik
richting Melbourne. Als ik wel werk vind en ik kan daar een tijdje
werken blijf ik hier nog even hangen...

Nou dat was het nieuws weer uit het regenachtige Sydney!!!
Groetjes en tot mails

Femke

G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_14837673
Wow, jij maakt echt een super reis . Ik ben zelf ook naar Australië geweest met een rondreis... Hij lijkt er zelfs wel een beetje op:

Sydney - Brisbane - Townsville - Cairns - Townsville - Charters Towers - Tennant Creek - Darwin - Kakadu Nat'l Park - Alice Springs - Ayers Rock - Coober Pedy - Adelaide - Great Ocean Road - Melbourne - Canberra - Sydney - Blue Mountains - Sydney.

Nieuwjaar schijnt prachtig te zijn in Sydney... Met het vuurwerk op de harbour bridge. Je ziet het echt elk jaar weer op de tv... Melbourne vond ik niet zoveel soeps, maar er zijn anderen die de stad wel weer geweldig vinden (ook op yorin travel). Misschien heb ik de stad niet genoeg kans gegeven... Veel plezier nog met je reis, ik hou het bij!

pi_14839208
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 00:25 schreef Catkin_ het volgende:
Hoi allemaal,

Hier weer even een mailtje vanuit een wisselvallig Sydney. Helaas zit
het weer vandaag niet echt mee (regen), maar goed.


Idd, gister was behoorlijke regenval, maar nog lang niet zo erg als een maand of 6 geleden.
quote:
snachts kwam er een jongen binnen en die plaste
gewoon over het bed (waar iemand inlag) van mijn kamergenoot....
Herkenbare situatie.. Bij mij had een Amerikaan (hoe kan het ook anders) in zijn bed gepist en doodleuk z'n matras omgedraaid. Gelukkig was ik toen nog aan het werk en lag er voor de verandering een keer helemaal niets op mijn bed.

Ps: ik zit nu ook nog in Sydney (Kings Cross). En ik heb gratis overnachting tot ik het land uit ga.

  zondag 23 november 2003 @ 05:35:40 #76
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_14857717
Hoi allemaal,

Hier even een update van een zeer spannende dag in Australie, de finale
van de Rugby World Cup 2003. Gister ochtend lekker rustig aangedaan en
rond 1 pm ben ik naar Katie's flat gegaan. Iedereen was daar bezig om te
kleden en hun Engelse rugby kleding aan te trekken. Ik moet zeggen dat
ik me wel een beetje (Neder)land verader voelde aangezien ook ik een
Engelse vlag op mijn gezicht had, maar aangezien Nederland dan weer niet
meedoet met de world cup Rugby zal dat wel niet zo erg zijn. Vanaf
vorige week zondag waren we fanatiek Engeland aan het aanmoedigen en ik
moet zeggen dat ik hun team meer mag dan het Australische team, dat er
automatisch vanuit gaat dat ze winnen.
Eerst zijn we naar een Ierse pub gegaan om wat te drinken met een heel
stel en daarna zijn we richting stadion gegaan. Hier raakte Katie en ik
de rest van de groep kwijt, maar op zich was dat niet zo erg aangezien
hun alleen gingen om te drinken en wij hier waren om Rugby te volgen. Er
waren ongeveer evenveel Engelsen als Australiers en onderling ging dat
erg goed (kan het voetbal een voorbeeld aan nemen). We zaten goed,
alleen (natuurlijk) regende het weer. Voor de wedstrijd was er weer een
goede band die ons bezig hield en ook de afsluitingsceremonie was deze
avond... Je hoorde het publiek in het stadion, aangezien wij naast het
stadion op het gorte scherm volgde wat er binnenin gebeurde. Na de
afsluitingsceremonie was het dan tijd voor de kick off!!! Als eerste
scoorde Australie een try, maar ze miste de vrije schop die ze mochten
nemen en dus was het 5-0 voor Australie. De australiers vierde feest
alsof ze hadden gewonnen, maar Engeland kwam terug en in de pauze was
het 5-14 voor Engeland, maar alles hing af van de 2de helft. Australie
kwam goed terug en een minuut voor tijd maakte ze het 14-14.. Het was zo
spannend en nu moesten we nog eens 20 minuten kijken, aangezien het
verlenging was... In de verlening bracht Jonny Wilkinson Engeland weer
voor met 14- 17, maar na 14 minuten verlenging kreeg Australie wederom
een penalty waardoor deze het 17- 17 wisten te maken. Met nog maar 4
minuten op de klok werd er doorgespeeld, de Australiers waren er zo
zeker van te winnen (al de gehele week) en het werd moeilijker en
moeilijker aangezien de spelers na bijna 100 minuten op waren. Engeland
kwam in balbezit en 26 seconden voor tijd wist Jonny wilkinson te scoren!!!!!
Iedereen wist toen dat het was gebeurt. Nog 1 lange baltrap en er werd
afgefloten (gelukkig, want we waren niet in staat nog langer te kijken,
dit was zeker te weten de meest spannende dag in mijn hele australie
periode en ik deed zeker niet onder voor de engelse suporters....).
Ondanks alle trots waren de australiers de eerste die ons (owkee voor
even hoorde ik echt bij de Engelsen) feliciteerden en wij vierde feest.
Overal zag je Engelse rondspringen en het was een hele prestatie, omdat
het ook nog eens de eerste ploeg was van het noordelijk halfrond die de
world cup wist te bemachtigen.... Het was werkelijk feest!!! We zijn nog
een tijdje blijven kijken en we hadden even tijd nodig om tot rust te
komen, niet meer te stressen en te genieten... Het was ongelooflijk, de
sfeer was zo goed, iedereen (ook de ozzie's) waren aardig en zeer
sportief (de meeste dan). Nadien naar de stad terug gegaan (ook aan de
organisatie van grootse evenementen kunnen de hollanders een voorbeeld
nemen aan australie, alles verliep vlekkenloos) en in de Mc donalds nog
wat gegeten en gedronken. Alle pubs waren afgeladen dus maar naar huis
gegaan rond 2.30 en vanmorgen de krant gekocht!!!
Katie en ik hebben al bedacht dat als we, vanaf vandaag elke week 10
euro (en zei pound) sparen we in 2007 tickets kunnen kopen voor beide
semi finals en de finalens. Het reizen kost ons minder dan gepland, want
in 2007 zal de World Cup in Frankrijk gehouden worden, wat relatief
dichtbij is!!!! Allemaal plannen dus, maar voor nu kunnen we gewoon nog
even feest vieren!!!!

Vandaag verder wat gewassen en zo meteen ga ik mijn foto's wegbrengen.
Vanavond gaan we met een stel naar de bios (school of rock)...

Ik zal het mailtje nu maar afsluiten, want jullie vinden de rugby
verhalen vast minder interessant!!!!

Groetjes vanuit een regenachtig Sydney

Femke

G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_14873336
Zozo, spannend! =p Ik heb een stuk gemist, maar wie is Katie?
  maandag 24 november 2003 @ 03:17:43 #78
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_14878899
quote:
Op zondag 23 november 2003 21:55 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Zozo, spannend! =p Ik heb een stuk gemist, maar wie is Katie?
Dat is een engelse meid die ik heb ontmoet in Cairns en nou wederom in Sydney. We kunnen goed met elkaar overweg.
G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_14879018
Heb je al besloten of je naar Melbourne gaat of dat je in Sydney blijft? Het zou makkelijker moeten worden met het vinden van een baantje, gezien de zomer nu bijna gaat beginnen en er een hoop toeristen worden aangenomen in tijdelijke zomerbaantjes.
  dinsdag 25 november 2003 @ 05:16:45 #80
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_14907959
quote:
Op maandag 24 november 2003 04:31 schreef JSR het volgende:
Heb je al besloten of je naar Melbourne gaat of dat je in Sydney blijft? Het zou makkelijker moeten worden met het vinden van een baantje, gezien de zomer nu bijna gaat beginnen en er een hoop toeristen worden aangenomen in tijdelijke zomerbaantjes.
In melbourne kan ik gaan werken op de victoria markt. Ik geef sydney nog een week (heb vandaag een gesprek gehad bij select uitzendbureau voor child care work). Het probleem met uitzendwerk is dat je nooit weet hoeveel werk er is en wanneer je werkt. Je kunt dus niet echt iets plannen.
Ik ga dus eens wat informatie vragen voor het werken in melbourne en als ik daar wel wat uren kan maken ga ik denk ik voor melbourne.

Groetjes Femke

G'day mates, I'm in Australia!!!
  dinsdag 25 november 2003 @ 05:19:52 #81
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_14907964
is het waar dat daar veel surfer-chicks loslope?
_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
  dinsdag 25 november 2003 @ 06:07:42 #82
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_14908024
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 05:19 schreef Kindred_Spirits het volgende:
is het waar dat daar veel surfer-chicks loslope?
Vooruit, ik ben ook niet de minste...
...
...
Oh, toch wel.
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 05:19 schreef Kindred_Spirits het volgende:
is het waar dat daar veel surfer-chicks loslopen?
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
pi_14908596
Leuk als je daar een baantje kunt vinden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_14909025
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 05:16 schreef Catkin_ het volgende:

[..]

In melbourne kan ik gaan werken op de victoria markt. Ik geef sydney nog een week (heb vandaag een gesprek gehad bij select uitzendbureau voor child care work). Het probleem met uitzendwerk is dat je nooit weet hoeveel werk er is en wanneer je werkt. Je kunt dus niet echt iets plannen.
Ik ga dus eens wat informatie vragen voor het werken in melbourne en als ik daar wel wat uren kan maken ga ik denk ik voor melbourne.

Groetjes Femke


afhankelijk van wat je zelf wilt natuurlijk, maar als je wilt kan ik je een kamer bezorgen op 2 minuten loopafstand van de Vic Market. Ik ken de mensen die er wonen erg goed, heb er zelf ook acht weken gewoond voordat ik mijn eigen appartement kreeg. Verder zijn er ook zat backpackerhotels bij de Market in de buurt, maar nogmaals, het ligt er aan waar je voorkeur naar uitgaat. Als je meer wilt weten dan kan je me mailen op jurgen . retra (at) omd . com . au
  dinsdag 25 november 2003 @ 17:55:18 #85
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_14922185
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 08:34 schreef YPPY het volgende:
Leuk als je daar een baantje kunt vinden.
ik hoop alleen niet dat je een baantje krijgt op die vis/vlees afslag... vooral in de zomer hangt er een vervelend luchtje.

Verder is Melbourne cool, als je er bent zal ik wat leuke restaurantjes vermelden. persoonlijk vind ik dat veel mensen melbourne onderschatten. Het is een hele fijne en leuke stad.

  dinsdag 25 november 2003 @ 22:02:45 #86
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_14928793
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 17:55 schreef Gumtree het volgende:

[..]

ik hoop alleen niet dat je een baantje krijgt op die vis/vlees afslag... vooral in de zomer hangt er een vervelend luchtje.

Verder is Melbourne cool, als je er bent zal ik wat leuke restaurantjes vermelden. persoonlijk vind ik dat veel mensen melbourne onderschatten. Het is een hele fijne en leuke stad.


vooral begin maart
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_14935296
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 17:55 schreef Gumtree het volgende:

[..]

ik hoop alleen niet dat je een baantje krijgt op die vis/vlees afslag... vooral in de zomer hangt er een vervelend luchtje.

Verder is Melbourne cool, als je er bent zal ik wat leuke restaurantjes vermelden. persoonlijk vind ik dat veel mensen melbourne onderschatten. Het is een hele fijne en leuke stad.


Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar! Ik ga in januari ook naar Melbourne, ik ken de stad al wel, maar het is altijd leuk om de favorieten van iemand anders te horen die de stad al kent.
pi_14937036
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 17:55 schreef Gumtree het volgende:
Verder is Melbourne cool [..]
Het is een hele fijne en leuke stad.
Idd, Melbourne is okay! Ik moest er alleen snel weg
  woensdag 26 november 2003 @ 11:17:57 #89
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_14938013
quote:
Op woensdag 26 november 2003 08:57 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar! Ik ga in januari ook naar Melbourne, ik ken de stad al wel, maar het is altijd leuk om de favorieten van iemand anders te horen die de stad al kent.


die zet ik dan in het Australië & Nieuw-Zeeland, deel 3 topic anders vervuilen we het reisverslag van Catkin veels te veel.
  zaterdag 29 november 2003 @ 02:12:28 #90
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_15016461
Hoi, hier weer even een update. De laatste dagen is het weer weer beter aan het worden hier in Sydney. Ik heb niet echt heel veel gedaan sinds de laatste update, maar ik wilde toch weer even iets van me laten horen.

Ik heb met name gewoon wat tijd doorgebracht in de stad. Ik ben ook met Katie en een vriendin van haar naar de Opera house geweest, de harbour bridge en " the rocks". Daarnaast wat gezwommen in het complex van de flat van Katie en gister was ik van plan naar het strand te gaan, maar toen werd ik ineens door select gebelt of ik zo snel mogelijk kon gaan werken in child care centre KU the jouy club. Dit is een child care centre in een groot complex van quantas, alwaar ouders die daar werken hun kinderen kunnen onderbrengen. Ik heb op 2 groepen gewerkt, met kinderen tot een jaar of 2. best leuk om zo eens te doen, maar ik zie er toch niet genoeg uitdaging in om hier mijn beroep van te maken. Voor hier is het echter een geod baantje. Ik bel nu maandag select eens op om te vragen of ze enig zicht hebben op de hoeveelheid werk die vrijkomt de komende maanden, aangezien ik hier alleen blijf als ik een dag of 3 a 4 per week kan werken. Sydney is erg duur, met name rond Kerstmis en als ik niet genoeg kan werken dan verhuis ik gewoon weer. Ik blijf hier in ieder geval tot donderdag, wil nog naar manly of bondi beach en de blue mountains.
Voor de rest gaat alles goed. Het weer is weer goed (de zomer begint hier nu ook) en alles gaat zn gangetje...
Hopelijk is alles in nederland ook goed?!

Groetjes vanuit een zonnig sydney!!!
Femke

G'day mates, I'm in Australia!!!
  zaterdag 29 november 2003 @ 02:48:19 #91
9756 Dentist
Toept over...
pi_15016761
Catkin, je moet zeker de spit-to-manly walk lopen (niet andersom, aangezien er bij spitbridge niet echt iets leuks is en je bij manly gewoon lekker kan rondlopen, hapje eten en de ferry terugnemen) en dan voordat je de ferry terugpakt een ijsje eten bij de haven...

Ongeveer halverwege, ergens tussen struiken waarvan je je afvraagt : "is dit een pad?" is een soort lookout point met een schitterend uitzicht op zowel downtown als manly, als de oceaan.. Erg mooi.

pi_15017027
-- edit -- Hier stond een volledig zinloze post. Als je niets hebt toe te voegen: post dan niet! -- edit--

[Dit bericht is gewijzigd door Liejannuh op 29-11-2003 20:08]

too drunk to fok!
pi_15051107
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 02:12 schreef Catkin_ het volgende:
Hoi, hier weer even een update. De laatste dagen is het weer weer beter aan het worden hier in Sydney. Ik heb niet echt heel veel gedaan sinds de laatste update, maar ik wilde toch weer even iets van me laten horen.

Ik heb met name gewoon wat tijd doorgebracht in de stad. Ik ben ook met Katie en een vriendin van haar naar de Opera house geweest, de harbour bridge en " the rocks". Daarnaast wat gezwommen in het complex van de flat van Katie en gister was ik van plan naar het strand te gaan, maar toen werd ik ineens door select gebelt of ik zo snel mogelijk kon gaan werken in child care centre KU the jouy club. Dit is een child care centre in een groot complex van quantas, alwaar ouders die daar werken hun kinderen kunnen onderbrengen. Ik heb op 2 groepen gewerkt, met kinderen tot een jaar of 2. best leuk om zo eens te doen, maar ik zie er toch niet genoeg uitdaging in om hier mijn beroep van te maken. Voor hier is het echter een geod baantje. Ik bel nu maandag select eens op om te vragen of ze enig zicht hebben op de hoeveelheid werk die vrijkomt de komende maanden, aangezien ik hier alleen blijf als ik een dag of 3 a 4 per week kan werken. Sydney is erg duur, met name rond Kerstmis en als ik niet genoeg kan werken dan verhuis ik gewoon weer. Ik blijf hier in ieder geval tot donderdag, wil nog naar manly of bondi beach en de blue mountains.
Voor de rest gaat alles goed. Het weer is weer goed (de zomer begint hier nu ook) en alles gaat zn gangetje...
Hopelijk is alles in nederland ook goed?!

Groetjes vanuit een zonnig sydney!!!
Femke


Het Sydney Opera House vond ik prachtig... De architect van dat gebouw is door de Australische overheid ontslagen nadat zij de tekeningen al hadden. Toen hebben ze het gebouw gemaakt zonder hem uit te betalen, en hij schijnt nu als zeer arm iemand gestorven te zijn.

Bondi beach is wel een mooi strand, toen ik er was stond er een groot stadion voor de Olympische zomerspelen in Sydney... Ik weet niet waar die voor was, maar ik denk voor beach volleyball. Toen kregen we nog een petitie aangeboden of dat tijdelijke stadion weggehaald moest worden, maar dat had ik niet getekend hoor =P

De Blue Mountains zijn mooi. Ze lijken ook wel een beetje blauw als je vanaf de verte kijkt (Ik dacht dat dat scheen te komen door de ecalytusgassen in die boom of zoiets). We hebben er een wandeltocht gemaakt van een paar uur en anders doe ik dat nooit. Was wel de moeite waard!

Ach joh, ik zou zo weer terug willen

pi_15054056
ferry nemen naar Paramatta is ook erg leuk. En dan daar wat rondlopen in Paramatta park ofzo. Wat oude gebouwen. Leuk winkelstraatje en winkelcentrum (Chruch street) en mall.

Als je van natuur en wat wandelen houdt kan je bij de Blue mountains een kleine wandeling maken. Is wel aardig.

Darling harbour doorlopen is ook leuk.

Behalve Bondi beach kan je ook de Bondi en Bay explorer nemen en juist een of twee strandjes zuidelijker dan Bondi gaan. Die zijn wat minder toeristisch dan Bondi beach.

Verder heb je nog wat leuk strand bij Balmoral. Daar ging ik vaak zwemmen.

En verder moet je gewoon echt eens een RSL club bezoeken. Dat hoort echt bij het Australier zijn. Erg leuk. Je ontmoet leuke locale inwoners. De drank is er goedkoop (goedkoper dan bars of clubs). Je kan er ook eten.
Sommige RSLs organiseren film avonden, dans of karaoke avonden. Sommige hebben optredens. etc.

Revesby RSL was mijn favouriet.
Zitten ook op internet:
http://www.revesbyworkersclub.com.au/

In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_15056775
quote:
Op maandag 1 december 2003 09:58 schreef merry77 het volgende:
En verder moet je gewoon echt eens een RSL club bezoeken. Dat hoort echt bij het Australier zijn. Erg leuk. Je ontmoet leuke locale inwoners. De drank is er goedkoop (goedkoper dan bars of clubs). Je kan er ook eten.
Sommige RSLs organiseren film avonden, dans of karaoke avonden. Sommige hebben optredens. etc.

Revesby RSL was mijn favouriet.
Zitten ook op internet:
http://www.revesbyworkersclub.com.au/


Wat is een RSL?
  vrijdag 5 december 2003 @ 03:37:17 #96
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_15164855
Hallo iedereen,

En al in de sinterklaas stemming? Nou ikke wel hoor. Alhoewel de Sint
dan weer niet zo lief is dat hij de kindertjes (en tieners en twintigers
natuurlijk) hier in Australie iets geeft heb ik mezelf maar getrakteerd
vandaag. Ik droomde namelijk vannacht dat ik aanwezig was bij het
concert van Live (Rockband, voor degene die ze niet kennen) en soms moet
je dromen helpen in vervulling te gaan. Aangezien ze vanavond (5
december) en morgenavond (6 december) hier in Sydney optreden (nog geen
10 minuten lopen van mijn hostel, heb ik me maar getrakteerd op een
staanplaats voor het concert van morgenavond!!!! Ik heb ze al 3 keer
live gezien (pinkpop, lowlands en als voorprogramma van Bon Jovi) en ze
zijn erg goed, dus ik heb er echt erg veel zin in!!!
Voor de rest is het hier nog steeds regenachtig. Ik heb de afgelopen
dagen niet zo heel veel gedaan, aangezien ik niet echt lekker was (waarschijnlijk
buikgriep). Begin van de week heb ik 2 dagen gewerkt verschillende
childcare centres en de rest van de week rustig aan gedaan. Gister heb
ik een bus ticket gekocht naar Canberra en Melbourne. Ik vertrek
donderdag 11 december naar Canberra alwaar ik een weekje zal verblijven
en dan ga ik donderdag 18 december naar Melbourne alwaar ik t/m 2
januari zal blijven (dus met kerst en oud en nieuw). Het hostel in
melbourne is al geregeld, dus ik heb onderdak met kerst en oud en nieuw
haha.
Helaas ziet het er niet naar op dat het hier de eerste dagen opklaart en
ik zal dus wel niet naar de blue mountains gaan. Het is erg zonde van
mn geld om daar heen te gaan met regen... Wel jammer want het schijnt
heel mooi te zijn, maar aan de andere kant zie ik zo wie zo al heel veel,
dat iets missen nog niet zo erg is. Ik wil proberen volgende week nog
wat te werken (1 a 2 dagen) en dan ga ik lekker weer door!
Nou dat was het nieuw wel weer,

Groetjes Femke

G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_15172109
Ik vond Canberra niet zo spectaculair. Beetje een slappe versie van Washington in de VS. Ik heb wat regeringsgebouwen gezien, en we zijn wat door de stad gereden maar het deed allemaal wat onbijzonder aan vond ik. Misschien heb ik het ook geen kans gegeven omdat we al weer snel zijn vertrokken. Ook het nationale park in de staat van Canberra heb ik niet bezichtigd: Wel liep er een hele grote kudde kangoeroes langs de autosnelweg daar. Succes nog met je reis, ik ben jaloers
  zondag 7 december 2003 @ 01:36:11 #98
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_15214756
*You've got to know where you're coming from
To know just where you're goin', lord
You've got to know where you're coming from*


Hoi allemaal,

Zoals jullie hebben kunnen lezen in mijn vorige mail zou ik naar Live
gaan gister. Ik heb smorgens rustig aan gedaan en ben tegen 15.00 eens
gaan kijken of er al mensen waren. Er zat in totaal 1 persoon en ik ben
even een rondje gaan lopen. Helaas had ik niemand kunnen vinden die mee
wilde, maar goed alleen vermaak ik me bij een concert ook wel. Toen ik
na een kwartiertje terug kwam zat er nog steeds maar 1 persoon, met Hema
tas. Het kan ook niet anders dan een Nederlander zijn die er al zo
vroeg zit. Ik ben bij haar gaan zitten en we hebben gezellig gepraat.
Ook kwam er nog iemand van Canberra waar we nog wat mee hebben zitten
praten en de vrienden van Linda (juist ja, van de Hema tas ). Het was
uiteindelijk erg gezellig en rond 18.00 mochten we naar binnen, alwaar
we nog een urrtje voor de deur binnen moesten wachten. We hebben daar
met name met degene die de armbandjes uitdeelde zitten praten. Erg
gezellig en het was dan ook snel tijd om de zaal in te lopen. We hebben
een mooi plaatsje (te zeggen, eerste rij midden voor het podium)
opgezocht. Een onbekend (voor mij) bandje trad als eerste op. Ze waren
niet eens zo slecht. Hierna was het al snel tijd voor Train. Ze zijn
niet slecht en hebben zelfs een aantal erg mooie nummers. De zanger is
ook best een goede entertainer en ik heb me dus wel vermaakt het uur dat
Train optrad.
Na Train moest het podium natuurlijk omgebouwd worden voor Live!!! We
moesten dus nog even wachten. Nog wat gekletst, rondgekeken en toen was
het eindelijk tijd voor Live! De show was erg goed, de bandleden hadden
er zin in en het publiek was enthousiast. Het was niet uitverkocht (debovenste
ring was afgeschermd, want deze was geheel leeg), in tegenstelling tot
de dag ervoor. Toch was de sfeer erg goed. Er kwamen veel nummers
voorbij van het eerste album en natuurlijk veel nummers van " Birds of
Pray"! Erg goed. Natuurlijk kwamen alle hits zoals; Dolphin's cry, run
to the water, Lightning Crashes en natuurlijk heaven voorbij en met
name veel nummers van de nieuwe cd (ik vind met name Runaway een erg
mooi nummer). Helaas kwam er, na 2 toegiften, met "the dance" een einde
aan het concert. Het was een geweldige show en we hebben genoten. Ik heb
nog een Live plectrum weten te bemachtigen (met het teken van Live erop
en de tekst "Live, birds of pray).
Onder het concert werden er wat stickers uitgedeelt waarmee je backstage
kon, alleen stopte ze net naast mij met uitdelen. Linda had er wel een
en een van haar vriendinnen (het waren 2 zussen) had er ook een weten te
bemachtigen. Ik en het andere Nederlandse meisje alleen helaas niet. We
zijn toch meeglopen, want je weet maar nooit. De vriendin van Linda
probeerde haar zus ook mee te krijgen, want dat was wel zo leuk. Ze is
naar Jimmy (van de amerikaanse fanclub) gegaan en hij had geen stickers
meer. Uiteindelijk ging de deur open en kon de eerste groep naar binnen.
Toen ook de 2de en laatste groep naar binnen kon, kwam Jimmy naar ons
toe om te vragen om wie het nu ging en toen werden ook ik en het Monique
meegenomen door Jimmy, zodat we naar binnen konden zonder sticker ...
We werden in een kamertje geloods en het was best druk maar wel
gezellig. Na een aantal minuten kwamen de bandleden (behalve Patrick)
naar binnen en ze namen ruim de tijd om met iedereen te praten en foto's
te maken. Ik had helaas mijn fototoestel in het hostel liggen, maar de
Nederlandse meiden waren zo aardig om mij met alle bandleden op de foto
te laten gaan en ik krijg de foto's nu als ze ze over een 3 weken thuis
laten ontwikkelen... Ed was wat stil, maar wel erg aardig en met name
Chad Trylor (gitaar) was erg aardig, maar eigenlijk waren ze dat
allemaal!!! Na ongeveer een half uurtje (nadat ze met iedereen hadden
gepraat en op de foto waren geweest) gingen ze er weer vandoor en was
het voor ons ook tijd om te gaan. Het was een hardstikke leuke ervaring
en ik zal het dan ook zeker niet vergeten!!! Ik heb email adressen
uitgewesseld met de meiden die de foto's van mij hebben gemaakt zodat ik
deze bij kan bestellen als ze weer in nederland zijn. Ik kijk er erg
naar uit om de foto's te zien en ben erg benieuwd of ze leuk zijn
geworden!

Nou dit was het wel zo'n beetje. Ik heb totaal geen spijt dat ik gister
ben gegaan en heb een zeer geslaagde dag gehad!

groetjes vanuit Sydney...

Femke

G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_15214920
heeej Catkin!

Grappig om jou hier tegen te komen, heb nog nie veel gelezen van je verslagen maar dat ga ik zeker doen Veel plezier nog verder op je reis en ik blijf dit topic wel volgen denk ik

groetjes Juud ( van blofchat jeweetwel )

  zondag 7 december 2003 @ 10:51:23 #100
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_15216764
Leuk!

* oYo blijft lezen en krijgt zin om weer eens naar de andere kant te gaan

pi_15217825
Gaaf! Wat is Live voor band? wat voor muziek doen ze? (sorry zit niet zo in die muziekwereld =)
pi_15240731
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:00 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik vond Canberra niet zo spectaculair. Beetje een slappe versie van Washington in de VS. Ik heb wat regeringsgebouwen gezien, en we zijn wat door de stad gereden maar het deed allemaal wat onbijzonder aan vond ik. Misschien heb ik het ook geen kans gegeven omdat we al weer snel zijn vertrokken. Ook het nationale park in de staat van Canberra heb ik niet bezichtigd: Wel liep er een hele grote kudde kangoeroes langs de autosnelweg daar. Succes nog met je reis, ik ben jaloers
Klopt,
als je alleen het OV kan gebruiken dan is een a twee dagen Canberra wel genoeg. Maar heb je een auto dan kan je veel meer zien.
De natuur rond Canberra is heel erg mooi. Heel mooie landschappen.
Mooie uitzichten op de stad vanaf zo&#180;n 5 verschillende heuveltoppen.
Op een daarvan heb ik een groep kangaroos gefotografeerd van heel dichtbij.

Dus Femke, zorg dat je iemand met een auto vind want dan is Canberra best heel leuk. Anders is er toch wat minder te doen.

In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_15240800
-- berichtje heeft geen zin meer, over een paar uurtjes vlieg ik weer richting Melbourne --

[Dit bericht is gewijzigd door JSR op 08-12-2003 22:12]

  maandag 8 december 2003 @ 10:17:33 #104
22309 goflow
all alone.
pi_15241616
Als je in Adelaide bent moet je in the Exeter een biertje drinken, erg gezellig daar... ga zelf eind Feb weer terug want dan begint m'n studie... enjoy!
  vrijdag 12 december 2003 @ 02:16:15 #106
9772 Wozzy
fun 4 life
pi_15348298
quote:
Op woensdag 10 december 2003 20:04 schreef Liejannuh het volgende:
ff topictitel aangepast!
whehehe, kan je dat met de mijne ook doen? dat past mooi in het kader van werkverschaffing voor vrijwilligers met tijd teveel.
pi_15349539
Kijk maar eens in je topic Wozzy!
  maandag 15 december 2003 @ 00:42:59 #108
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_15418718
Hier weer een update vanuit Canberra, de hoofdstad van Australie. Ik ben
hier gister aangekomen en toen was het erg mooi weer. Ik heb wat
boodschappen gedaan en het centrum verkend. Op het eerste gezicht lijkt
het een beetje een saaie stad, maar er zijn veel gratis musea, dus dat
ga ik dan maar eens allemaal bekijken. Verder is hier het war mermorial,
het parlement huis etc... Ook ga ik denk ik een dagje naar het zwembad
en ik kan altijd een film gaan bekijken in de bioscoop. Een week is op
zich best lang voor Canberra, maar ik probeer gewoon zoveel mogelijk te
zien.
Vanochtend toen ik wakker werd was het weer heel slecht, regen en onweer,
maar het ziet er naar uit dat het op gaat klaren en dus ga ik vanmiddag
na het eten maar eens op zoek naar de gallerie.
In Sydney heb ik me nog wel vermaakt de laatste dagen. Ik heb nog wat
gewerkt en daarna mijn werk afgebelt en ik ben nog naar de Bleu
mountains geweest met mezelf . Ik heb de trein gepakt en ben naar
katoomba afgereisd. Daarna ben ik naar Echo Point gelopen en daar heb ik
de 3 sisters gezien (rotsformatie). Ik heb een stuk door het national
park gelopen en ben nog wezen kijken in de stadjes Leura en Wentwoth
falls.
De dag erna was mijn laatste dag in Sydney. Smorgens had ik afgesproken
met Liz, uit Ierland. Ik ken haar en haar zus via Katie. We hebben een
milkshake gesdronken bij de Mcdonalds en hebben de hele stad afgezocht
voor concertkaartjes voor the golden circle voor haar en haar zus (gelukkig
wel gevonden). Daarna heb ik wat eten gemaakt en was het tijd om Katie
en Rain te ontmoeten (sjah je bent populair op zo'n laatste dag). We
hebben toen ook maar besloten om naar de previeuw van "Actually love" te
gaan. We kregen nog korting waardoor we deze film voor 8.50 konden zien
... Het was trouwens een erg goede film...
Gister dus met de bus naar canberra vertrokken. Dit was niet zo lang,
nog geen 4 uur reiden. Donderdag 18 december vertrek ik voor 15 dagen
naar melbourne. Dat is wat verder weg aangezien ik dan van 13.30 t/m 21.45
in de bus zit. Maar discman erbij en ik kom mijn tijd wel door. Nu
eerst maar eens de komende 5,5 dag vol zien te maken...
Verder gaat hier alles goed.

Zaterdag ben ik naar het canberra museum and gallery geweest (beetje saai) en het war memorial, wat wel erg interessant was. Zondag ben ik naar het national museum from australia geweest, heel apart en best eens leuk om er rond te lopen en gister ben ik naar de kingston markt gelopen, heb rondgekeken in het oude en nieuwe parlementhuis en heb wat gekletst met mijn nederlandse kamergenote. Het weer is schitterend helder blauwe lucht zonnig en tussen de 20 en 30 graden...

Groetjes Femke

ps bedankt voor het aanpassen van mn topic titel.

Ow en Juud, leuk een reactie van je te lezen!!!!

G'day mates, I'm in Australia!!!
  zaterdag 20 december 2003 @ 04:13:41 #109
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_15558973
Jaja hier weer een update vanuit Melbourne. Ik ben veilig en wel
aangekomen. Donderdag 18 december ben ik met de bus vanuit Canberra, 650
km naar Melbourne gereden. Ik vertrok smiddags om 13.30 en kwam om 22.00
in Melbourne aan. Ik had een hostel besproken, maar dat lag helemaal
buiten het centrum en dus moest ik nog op zoek naar de trams. Deze waren
gelukkig snel gevonden en wonder boven wonder vond ik vrij snel mijn
weg. Na ongeveer 10 minuutjes moest ik de tram uit en hoefde ik alleen
de straat maar uit te lopen en daar was mijn hostel. Mijn bed was
opgemaakt en er lag keurig (het hostel was al gesloten, dus er was
niemand meer om in te checken) een sleutel klaar en op mijn bed lag een
briefje dat dit mijn bed was en een sleutel van een kluisje en er stond
een bord en bestek klaar! Netjes geregeld dus.
Het hostel is alleen wel erg ver uit de stad (zo'n 45 minuten lopen) en
dus blijf ik hier tot na kerstmis (helaas hebben ze hier in australie
maar 1 kerstdag ipv zoals bij ons 2). Ik heb vandaag een hostel
besproken in de stad, welk erg goedkoop is, maar er ook wel een beetje "goedkoop"
uitziet. Er is ook nog een ander niet al te duur hostel (maar 118
dollar voor een week) wat er beter uitziet, maar zij doen niet aan
bookingen. Ik ga dus volgende week eerst daarlangs en mochten ze een bed
vrij hebben ga ik mooi daarheen en mochten ze nou vol zitten heb ik
altijd een hostel besproken en dus iets achter de hand...
Vandaag ben ik Melbourne met name weze verkennen (gister al naar de
queen victoria markt geweest, een hele grote markt welke van alles
verkoopt en niet duur is, zo kun je er voor 80 dollar cent een kilo
bananen kopen, voor 1 dollar een doosje aarbeien etc). Ook heb ik
vandaag 2 tours geboekt. Omdat ik in eerste instantie me niet echt thuis
voelde in Melbourne, heb ik ook maar voor een van de dagen dat ik hier
ben een dag tour geboekt naar phillip island. We gaan dan tussen 11.00
en 12.00 weg en verkennen eerst het eiland een beetje. Als het donker
wordt gaan we naar de pinguin parade. Tegen die tijd kkomen er namelijk
honderden pinguins uit het water het land op, helaas mag je hier alleen
geen foto van maken... Maar goed wel leuk en een hele dag aangezien je
pas tegen middernacht weer terug bent. Ook gaan we smiddags nog naar een
soort dierentuin (waar je zeer touristisch kangaroos en emus kunt
voeren, koala's kunt zien een wonbat kunt knuffelen en een grote witte
haai kunt zien. Al met al een volle dag dus!
2 Januari vertrek ik met dezelfde organisatie voor een 3 daagse tour via
de great ocean road naar Adelaide, onderweg zien we dan o.a. the
grampians, otway ranges, 12 apostels, london bridge en veel meer! Klinkt
allemaal erg goed dus,
Daarnaast liep ik vandaag richting centrum (ik vond het zonde van mn
gelkd de tram te nemen) en vond ik zomaar 25 dollar (een briefje van 20
en 5) op de stoep. Het lag er zo bij alsof het net uit iemands broek was
gevallen, maar er was niemand in de buurt van wie het kon zijn en het
was alleen wat geld, verder geen portomonnee ofzo, dus heb ik het geld
maar in mn zak gestoken. Heeft het toch een goede bestemming, een arme
backpacker haha. Is toch weer een dag of 4 eten... Of iets extra's met
de kerstdagen....

Voor de rest alles wel owkee. Op zich vind ik melbourne niet de meest
spectaculaire stad die ik heb gezien maar het is wel owkee. Ik begin me
er in ieder geval iets meer thuis te voelen en het is goed te weten dat,
ondanks de mensen in het hostel super vriendelijk zijn) ik tegen oud en
nieuw naar een hostel in de stad kan en daar oud en nieuw kan vieren...

Groetjes Femke

G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_15562511
Ik voelde me er ook niet echt thuis. Ik ben er niet al te lang geweest, maar misschien wel daarom. Het leek zo'n zakenstad waar iedereen strak in het pak rondloopt en heel druk bezig is met vanalles en nogwat. En dat vond ik juist zo verschillend van de Australische mentaliteit in de rest van het land: Daar zijn ze juist heel relaxed en maken ze zich juist nergens druk om.

Toch heb ik op Yorin Travel gezien dat er denk ik weldegelijk leuke wijken zijn om uit te gaan enzo. Misschien heb ik het over het hoofd gezien, maar ik vond het niet zo.

De Great Ocean Road is trouwens wel erg mooi! Dat moet je echt doen... Die kust ziet er prachtig uit.

pi_15597830
Je moet eens buiten bij het casino aan dat water gaan staan. Dacht dat rond uur of 4 ofzo die vlammen gaan spuwen is wel leuk gezicht.
  maandag 22 december 2003 @ 09:16:08 #112
37305 BushRanger
in Wellington
pi_15601971
Ik vind Melbourne juist een stuk relaxter dan Sydney, vooral de mensen. Ook vind ik dat er minstens net zoveel te doen is als. Als je nog een ander hostel wil, dan zou je Nomads Market Inn in South Melbourne kunnen bekijken. Dat zit dicht bij het Crown Casino en met tram 112 sta je zo in het centrum. Het zit eigenlijk tussen het centrum en het Formule 1 circuit in. Gun Melbourne nog wat tijd, het is echt een leuke stad!
pi_15607685
Of lekker door St. Kilda wandelen. Of ga eens naar de studio's waar ze al die soaps opnemen. Je blijft een vrouw dus dat moet je leuk vinden .
  maandag 29 december 2003 @ 00:30:01 #114
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_15782803
26-12-2003:

Hoi allemaal,

Hier weer even een update vanuit Melbourne. Inmiddels zit ik hier alweer meer dan een week en ik ben nog steeds niet gek op Melbourne, maar ik heb in ieder geval al wat meer gedaan en heb nog wat dingen om naar uit te kijken.
Daarnaast ben ik vandaag verhuisd naar een hostel in de stad. Dit hostel is maar 95 dollar voor een week, alleen volgens mij heb ik alleen maar mannelijke kamergenoten. Ach ja, maakt ook niks uit. Ik zit nu tegenover de queen victoria markt aan het einde van 1 van de 2 grote winkelstraten.
Het is een simpel hostel, maar zoals ik al zei niet duur, redelijk schoonen met de basis faciliteiten (toiletten, douche, wc's, keuken en tv ruimte).
Eergister (24 december) bleek het weer heel erg mooi te zijn toen ik opstond en dus ben ik naar het strand van ST Kilda gelopen. Na daar wat rondgekeken te hebben ben ik naar de stad gegaan, heb wat rondgelopen, wat gegeten en toen ben ik pas later terug gegaan naar mijn hostel, met het vooruitzicht kerst alleen te vieren. Niet zo erg, want dan kun je lekker doen wat je zelf wilt.
S avonds kreeg ik echter een sms'je van Reiko (Japan, wie ik heb ontmoet op mijn Cairns- Darwin tour halverwege september en met wie ik nog steeds wel eens contact had) dat zei 25 september ook in Melbourne was overdag (savonds vertrok ze naar sydney) en dus hebben we maar afgesproken om op kerstdag wat samen te drinken.
25 december (kerstdag) ben ik eerst naar St Kilda geweest. Precies weer naar het strand, want het was helder, zonnig en warm (25- 30 graden)... Om 14.00 had ik met Reiko afgesproken en toen ben ik dus naar de stad geweest met de tram (Nederland kan een voorbeeld nemen aan australie, want gister was in Melbourne al het openbaar vervoer; tram, bus en trein, gratis). Het was erg gezellig en reiko en ik hebben wat samen gedronken en gekletst... Rond 16.00 ben ik weer richting hostel gegaan en onderweg kwam ik wat mensen tegen van mijn hostel die naar de botanical gardens gingen, of ik meeging. Owkee, zo gezegd zo gedaan, weer met de tram richting de stad en naar de botanical gardens (erg mooi). Daar een tijdje doorgebracht en rond 19.00 met een andere meid uit Nederland wat gaan eten in de stad. Er liep ook nog een stelletje uit India mee, alleen gingen die ergens anders eten... Toch gezellig. Daarna naar het hostel gegaan alwaar ik mijn tas in heb gepakt, omdat ik de volgende dag van hostel zou wisselen en naar de stad zou gaan.
Daarna nog t/m 00.30 gepraat met mijn nederlandse kamergenote (juist waarmee ik ook had gegeten) en toen maar gaan slapen. Een gezellige kerstdag dus en totaal anders dan dat ik me de dag ervoor had voorgesteld, maar goed dat is wat reizen is.
De komende dagen heb ik ook nog wel het een en ander te doen. Morgen ga ik naar Lizette, een Nederlandse meid die ik in Canberra heb ontmoet en morgen zouden we wat afspreken, zondag ga ik met een tour mee naar Phillip island alwaar we naar een sanctuary (soort dierentuin) gaan, de mijn ingaan en naar de pingiun parade gaan kijken. Maandag en dinsdag zijn dan dagen waarop ik nog niks heb, maar de botanical gardens zijn dichtbij, evenals de stad, de queen victoria markt enz enz....
Woensdag is het oud jaar en dan is er ook van alles te doen hier,
donderdag nieuwjaar en vrijdag vertrek ik dan aan mijn 3 daagse ocean road tour...

Voor de rest is alles prima hier. Ik ben niet dol op melbourne, maar ben
al over de helft van de tijd die ik hier zal zijn, dus kom mn tijd wel door.
Jullie nog een hele fijne 2de kerstdag (hier kennen ze dat niet, het is
wel boxing day, maar op zich stelt het weinig voor) en tot mailens.
Iedereen nog bedankt die een kaartje (ik kan ze helaas pas naar adelaide laten versturen en zal ze dus begin januari krijgen) heeft gestuurd en ook iedereen bedankt voor alle leuke kerstgroetjes via mail... Erg leuk!!!!

Mocht ik jullie allemaal niet meer mailen voot nieuw jaar:
Ik wens jullie een heel fijn oudjaar toe, doe voorzichtig met het
vuurwerk en natuurlijk een heel gelukkig nieuwjaar:
"may all your wishes come true"

Groetjes Femke

[Dit bericht is gewijzigd door Lucille op 29-12-2003 11:57]

G'day mates, I'm in Australia!!!
  maandag 29 december 2003 @ 00:30:56 #115
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_15782846
Hallo allemaal,

Hier weer een update vanuit Melbourne.
Mijn nieuwe hostel bevalt op zich wel, al zijn de 5 jongens waarmee ik
op de kamerslaap nou niet echt opzoek naar contact. Nou prima, ik
vermaak me wel hoor!
Ik had eergister afgesproken met Liset (ontmoet in Canberra) en we zijn
wat wezen drinken en hebben wat bijgekletst. Was erg gezellig. Verder
ben ik gister naar Phillip Island geweest. We hadden 21 mensen in de
groep, waarvan 14 Japanners... Ik heb met name opgetrokken met een
meisjes uit Indonesie en korea... Was erg gezellig. We zijn eerst naar
wonderworld geweest een soort Sactuary! Hier hebben we een wombat
vastgehouden (jaja lekker touristisch), kangaroos gevoerd, koala's van
dichtbij gezien en gezien hoe de aardworm leeft! Hierna konden we wat
eten als we wilden en was het tijd om naar de Victoria stat coal mine te
gaan. Klinkt niet echt bijster boeiend, naar dat viel heel erg mee.
Eerst kregen we een video te zien over de geschiedenis van de kolenmijn.
Je moest wel goed opletten want de man die praatte had een sterk
Australisch accent. Hierna zijn we zelf, onder leiding van een gids
vanwie de vader in de mijn had gewerkt en die er veel vanaf wist, de
mijn in gegaan. Hij heeft ons uitgelegd hoe er werd gewerkt, wat ze
verdienden, wat voor een ongelukken er gebeurden en hoe de mensen op
verschillende levels werkte. Hierna gingen we in het kolenmijn treintje
terug naar boven. Erg interessant.
Hierna was het tijd om naar Phillip Island te gaan. Eerst zijn we Pizza
gaan eten, met uitzicht op zee.. Daarna zijn we naar de Nobbies (rotsen
in zee) en sealrock (hierop liggen allemaal seals te zonnen, alleen is
het te ver weg om te zien) geweest. Daar hebben we wat rondgelopen en
wat foto's gemaakt (die maak je toch weer veel te veel op zo'n dag)...
Daarna was het tijd voor de pinguin parade. Phillip island had eens 12
pinguin colonies, maar deze zijn bijna allemaal uitgestorven naar
verloop van tijd. Nu is er nog 1 pinguin colonie, van ongeveer 5000
pinguins over en deze worden zo goed mogelijk beschermd, alhoewel er
meer touristen op af komen vaak dan dat er pinguins zijn. Bij
zonsopkomst gaat een groot gedeelte van deze pinguins naar het water om
te eten en pas als het donker wordt(rond 21.00/ 21.30) komen al deze
pinguins in een grote parade (ze voelen zich veiliger voor roofdieren
als ze met grote getalen over het strand lopen) vanuit het water het
strand op en later splitsen ze zich op en loopt ieder naar zijn eigen
plekje. Erg leuk om al deze kleine pinguins te zien wandelen en soms
zagen we ze op nog geen meter afstand. Je mocht helaas geen foto's maken,
aangezien teveel flitsen niet echt goed is voor de pinguins, maar ik
heb 2 mooie kaarten gekocht.
Daarna was het weer tijd om terug te gaan naar Melbourne. Om 23.45 was
ik weer op plaats van bestemming... Het was een leuke maar vermoeiende
dag!
Voor de rest zoek ik denk ik maar de schaduw op en ga ik nog even wat dingen opzoeken in de
biblitheek, aangezien het 39!!!!!! graden wordt!
Voorlopig zullen jullie even niks van me horen, aangezien ik 2 januari
voor 3 dagen op tour ga en daarvoor waarschijnlijk niet meer mail. Ik
wens jullie allemaal een hele goede jaarwisseling en een goed 2004 toe
"may all your wishes come true"

Groetjes vanuit een heet Melbourne,

Femke

G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_15791146
Ik wens je een hele goede jaarwisseling.

P.S. Ik heb het verhaaltje hierboven een beetje zitten aanpassen zodat de formattering wat beter is geworden.

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 30 december 2003 @ 06:47:49 #117
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_15816869
Fijne jaarwisseling en een goed, avontuurlijk doch veilig 2004 vast Catkin!

Ik vind het heel leuk je verslagen steeds te lezen, ga vooral door

  donderdag 1 januari 2004 @ 22:14:50 #118
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_15886995
gelukkig nieuwjaar daar in Australie


ook al is het 2 januari daar weer Y)

To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_15887700
Als ik die verhalen zo lees krijg ik er nóg meer zin in. Goeie tijd nog !
  vrijdag 2 januari 2004 @ 00:25:53 #120
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_15890631
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 22:43 schreef pietpaaltjens het volgende:
Als ik die verhalen zo lees krijg ik er nóg meer zin in. Goeie tijd nog !
dat heb ik ook, het kriebelt wel
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_15914091
Gelukkig nieuwjaar! Heeft toch wel wat, kerst en nieuwjaar met 39 graden....
  woensdag 14 januari 2004 @ 07:11:51 #122
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_16243729
Inmiddels is er alweer heel wat tijd verstreken. Ik ben van Melbourne naar Adelaide gerezen met Autopia tours. Een 3daagse tour via de Great Ocean Road en The Grampians.
De tour was erg relaxed, daar we maar 9 i.p.v. 21 passagiers hadden. Hierdoor duurden de algemene dingen zoals, wachten op mensen, eten enz, allemaal wat korter en hadden we meer tijd om gewoon heerlijk te relaxen. We hebben heel wat moois gezien, natuurlijk een geweldig mooie kust, mooie stranden, de 12 apostles, london bridge, Lords Arge, the grampians, the jaws of death en ga zo maar door. We hebben ook nog wilde emu's van dichtbij gezien en 1 van de wilde koala's klom/ viel uit de boom en belandde zo vlak voor me in het gras. Heb een paar mooie foto's van hem/ haar kunnen maken.
Verder hadden we een gezellige en zeer gemengde groep, met maar 1 stelletje en de rest reisde alleen. De tourguide wist veel te vertellen wat erg leuk was.
In adelaide heb ik een weekje vertoefd en dat was goed te doen. Een leuk plaatsje en ik heb nog een goedkope dagtour gedaan naar Handorf en Victor Harbour. Best leuk om gewoon even te doen.
Voor de rest de stad wat ingeweest en heerlijk weinig gedaan,.
Zondag ben ik van Adelaide met de Indian pacific trein, in 39 uur, naar Perth gereisd. Ik heb zondagavond, maandag bijna de gehele dag en dinsdag ochtend dus in de trein doorgebracht... maandag hebben we wel 2 stops gehad. De eerste in het spookstadje Cook. Vroeger was dit een levendig stadje, maar nu wonen er nog maar 2 inwoners. Het is een van de meest geisoleerde stadjes en ligt middenin de Nullobar. Nullobar is ook zo ongeveer het enige uitzicht dat we hadden vanuit de trein. Nollobar betekdn geen bomen en dat is zeer letterlijk! Zover je kunt kijken woestijn met wat lage begroeing, soms zie je een kangaroo, wallaby of dingo...
Perth is wel een leuk stadje, alhoewel het hier wel erg warm is. Elke dag ruim 30 graden... Ik ben wel blij weg te zijn uit alle grote steden en het bevalt me hier wel. Vandaag heb ik 2 tours geboekt voor de westkust. Ik vertrek woensdag de 21ste naar het zuiden (bunburry, margaret river albany etc). Het is een guided tour, maar kunt in alle plaatsjes uitstappen en zolang blijven als je wilt en gewoon een andere tour verder nemen. Ideaal dus. Daarna kom ik uiteindelijk weer in perth terecht alwaar ik naar het noorden totaan Broome zal reizen.

Nou hier verloopt dus alles voorspoedig...
Groetjes vanuit een warm west australie,

femke

G'day mates, I'm in Australia!!!
  woensdag 14 januari 2004 @ 07:26:29 #123
37305 BushRanger
in Wellington
pi_16243786
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 07:11 schreef Catkin_ het volgende:
Perth is wel een leuk stadje, alhoewel het hier wel erg warm is. Elke dag ruim 30 graden... Ik ben wel blij weg te zijn uit alle grote steden en het bevalt me hier wel.
Perth is groter qua oppervlakte en inwoners dan welke Nederlandse stad ook! Maar misschien is het ruimer opgezet, waardoor het niet zo groot aanvoelt! Ik ben gisteren in Melbourne aangekomen en vertrek eind januari ook naar Perth, met de auto.
Succes met je verdere reis!
  woensdag 14 januari 2004 @ 16:45:25 #124
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_16257116
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 12:00 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Nieuwjaar schijnt prachtig te zijn in Sydney... Met het vuurwerk op de harbour bridge. Je ziet het echt elk jaar weer op de tv...
Ik was in Sydney met de millenium-wisseling en het was echt fantastisch!!

Ik krijg helemaal de kriebels van het lezen van deze thread. Superleuk!!

Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  donderdag 15 januari 2004 @ 06:37:03 #125
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_16275400
Hoi allemaal,

Inmiddels zijn er weer wat dingen verandert en gewijzigd. Ik zit nog steeds in perth en zal hier nog ruim een week blijven. Ik vertrek pas 28 januari met een tour naar het zuiden. Ik kan met deze tour gewoon uitstappen waar ik wil en de volgende tour verder nemen. Erg handig dus, met name omdat ik voor 2 a 3 weken ga WWOOF'en in Donnybrook (een plaatsje 37 km ten zuiden van Bunbury). Ik kan hier 2 februari beginnen en het heeft dus geen zin om Perth voor 28 januari te verlaten. Na de, waarschijnlijk 3 weken, dat ik daar werk (tegen kost en inwoning, waardoor ik dus geen geld uitgeef) ga ik verder via de margaret river en albany en dan terug naar Perth. Vanuit Perth zal mijn tweedde tour straten welke me totaan Broome zal brengen en van daaruit zal ik een vlucht nemen naar Cairns (ik vertrek vanuit Cairns naar Nieuw Zeeland). Ik ga dan van 13 april t/m 17 mei naar Nieuw Zeeland. Van 17 mei t/m 24 mei naar Fiji en van 24 mei t/m 29 juni naar Amerika... 30 Juni zal ik naar alle waarschijnlijkheid weer thuis komen.

Dit was weer even ene korte update van de plannen die ik heb...

groetjes vanuit een zeer zonnig Perth

G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_16275436
Je moet echt gaan surfen in Margaret River en dan moet je les nemen van Josh Palmateer (ofzo)! Echt een ontzettend lekker ding :p en hij geeft ook nog eens goed les!

Heb je Rottnest Island al in je plannen opgenomen?? En heb je al cappuccino's gedronken in Fremantle? De markt op zondag in Freo is ook erg leuk trouwens!

Enjoy!

  donderdag 15 januari 2004 @ 19:45:57 #127
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_16293381
vergeet vooral Fremantle niet en drink (na de capucinno) een lekkere Red Back vers van de brouwerij bij de Sails & Anchor pub. (aan de hoofdstraat) Mocht je van vis houden dan zijn er diverse goede vis restaurantjes te vinden die niet duur zijn.

De Lekkerste hamburgers haal je in Perth en Fremantle bij Fast Eddy's... lekker sappig en goed. (in Perth kun je ook in het restaurant eten) Mocht je liever een burger van de mac hebben dan is de macca's in Fremantle aan te raden, een schitterende lokatie aan het strand. (pannekoeken voor het ontbijt... hmmm!!!)

  vrijdag 16 januari 2004 @ 02:08:13 #128
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_16304393
Hoi,

Even een reactie op jullie reacties
Ja ik ga surfles nemen op de Margaret River, ik ga naar fremantle en nee ik ga er geen hamburgers eten, daar ik vegetarier ben .
Voor de rest hier alles owkee. Ik ga vanaf 2 februari even 3 weken op een farm werken tegen kost en inwoning en daarna heerlijk langs de westkust reizen.

Groetjes Femke

G'day mates, I'm in Australia!!!
  vrijdag 16 januari 2004 @ 03:56:07 #129
9772 Wozzy
fun 4 life
pi_16305156
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 02:08 schreef Catkin_ het volgende:
Hoi,

Even een reactie op jullie reacties
Ja ik ga surfles nemen op de Margaret River, ik ga naar fremantle en nee ik ga er geen hamburgers eten, daar ik vegetarier ben .
Voor de rest hier alles owkee. Ik ga vanaf 2 februari even 3 weken op een farm werken tegen kost en inwoning en daarna heerlijk langs de westkust reizen.

Groetjes Femke


Ah.. WWOOF Dat wilde ik ook gaan doen, maar is er nooit van gekomen
pi_16305671
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 02:08 schreef Catkin_ het volgende:
Hoi,

Even een reactie op jullie reacties
Ja ik ga surfles nemen op de Margaret River, ik ga naar fremantle en nee ik ga er geen hamburgers eten, daar ik vegetarier ben .
Voor de rest hier alles owkee. Ik ga vanaf 2 februari even 3 weken op een farm werken tegen kost en inwoning en daarna heerlijk langs de westkust reizen.

Groetjes Femke


Hee Catkin
Hoe issie ? Ik las dat je met nieuwjaar ook in Melbourne was, daar was ik toen ook En ik blijf hier voorlopig nog wel even in de buurt, omdat ik in Maart naar de Formule 1 in Melbourne ga, daarna reizen we verder richting het westen. Eerst maar ff een paar weken werken nu.
Wat zijn jouw plannen nog ??
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:19:52 #131
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_16333507
Hoi tburg,

Mijn plannen heb ik in grote lijnen wel in dit topic beschreven. Ik blijf nu nog t/m 27 januari in Perth. 28 januari ga ik met een Jump on Jump off tour richting het zuid westen. Ik stop eerst voor een paar dagen in Bunbury, vandaaruit ga ik zelf (zonder deze tour) naar Donnybrook, alwaar ik ga WWOOF'en voor 3 weken. Ik start hier 2 februari... Rond 23 Februari ga ik weer verder met mijn tour richting Margaret River en Albany (en wat plaatsjes daar tussen in). Daarna ga ik weer richting Perth voor een paar dagen alvorens ik met eenzelfde soort tour naar het Noord-westen ga. In een paar weken reis ik dan van perth naar Broome, alwaar ik op 4 April naar cairns vlieg. Ik heb dan nog een kleine 9 dagen in cairns, want op 13 April vertrekt mijn vliegtuig naar Nieuw Zeeland. Daar blijf ik waarschijnlijk t/m 17 Mei, dan blijf ik een weekje in Fiji hangen (t/m 24 mei) en ga t/m 29 Juni naar de USA. Uiteindelijk kom ik waarschijnlijk 30 Juni weer in Nederland aan....

Dat zijn zo'n beetje mijn plannen...

Nog een fijne tijd in melbourne en natuurlijk de rest van Australie gewenst.

G'day mates, I'm in Australia!!!
  zaterdag 17 januari 2004 @ 02:37:08 #132
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_16333957
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 02:19 schreef Catkin_ het volgende:
Hoi tburg,

Mijn plannen heb ik in grote lijnen wel in dit topic beschreven. Ik blijf nu nog t/m 27 januari in Perth. 28 januari ga ik met een Jump on Jump off tour richting het zuid westen. Ik stop eerst voor een paar dagen in Bunbury, vandaaruit ga ik zelf (zonder deze tour) naar Donnybrook, alwaar ik ga WWOOF'en voor 3 weken. Ik start hier 2 februari... Rond 23 Februari ga ik weer verder met mijn tour richting Margaret River en Albany (en wat plaatsjes daar tussen in). Daarna ga ik weer richting Perth voor een paar dagen alvorens ik met eenzelfde soort tour naar het Noord-westen ga. In een paar weken reis ik dan van perth naar Broome, alwaar ik op 4 April naar cairns vlieg. Ik heb dan nog een kleine 9 dagen in cairns, want op 13 April vertrekt mijn vliegtuig naar Nieuw Zeeland. Daar blijf ik waarschijnlijk t/m 17 Mei, dan blijf ik een weekje in Fiji hangen (t/m 24 mei) en ga t/m 29 Juni naar de USA. Uiteindelijk kom ik waarschijnlijk 30 Juni weer in Nederland aan....

Dat zijn zo'n beetje mijn plannen...

Nog een fijne tijd in melbourne en natuurlijk de rest van Australie gewenst.


goeiemorgen

damn ik wil naar down under

To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_16336036
Catkin!! Je moet veel langer naar Nieuw Zeeland!!! Er is zo veel te doen en het is er zo mooi!!!!

Volgens mij ga je trouwens dezelfde tour doen in het zuid westen als die ik jaren geleden heb gedaan. Easyriders ofzo. Erg aardige lui!
En in Dunsborough (dacht ik), zit/zat een bakker waar ze "normaal" brood verkopen!!! Dus met pitjes enzo en vers!!

  zaterdag 17 januari 2004 @ 10:22:58 #134
9756 Dentist
Toept over...
pi_16336340
Wat?! Geen mightysoft??!?!

Overigens, over brood gesproken.. Pull apart's, en dan vooral die kaas/knoflook/ui... hmmmmmmm

  donderdag 22 januari 2004 @ 11:02:20 #135
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_16482392
Hoi allemaal,

Hier weer even een update vanuit een zonnig en warm perth. Er valt weinig te melden aangezien ik niet zoveel doe. De laatste dagen niet helemaal lekker en dus doe ik een beetje rustig aan. Ik kom ook nog terug in perth na mijn zuid/ west reis en kan dan ook nog het een en ander doen, dat scheelt.
Ik kan wel iets eerder beginnen met WWOOF'en, namelijk 29 Januari ipv 2 februari. Dat is wel lekker, anders zit je zolang te wachten. Ik verlaat perth nou 28 januari, breng 1 nacht door in Bunbury, alvorens ik naar Donnybrook zal vertrekken voor ongeveer 3 weken. Ik weet niet of ik in staat ben om in die tijd mijn verslag te updaten, maar anders krijgen jullie na deze tijd wel weer een uitgebreidde update.
Verder is het best relaxed om hier een beetje uit te rusten en lekker wat rond te hobbelen (althans zo voelt het haha). Ik heb ook weinig zin om veel te doen, dus doe ik het even rustig aan en ik kan de dingen die ik in Perth nog wil doen/ zien ook eind Februari nog doen, als ik hier weer terug ben voor een paar dagen (voordat ik richting Broome ga reizen).
Groetjes Femke

G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_17019044
Ik wou dat ik de westkust had gezien ;\
pi_17034967
quote:
Op maandag 9 februari 2004 01:53 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik wou dat ik de westkust had gezien ;\
Schijnt alleen veel natuur en nix te zijn ...

al moet ik bekennen dat ik ook de westkust niet hebgedaan

Backpacken in Australië? Kijk dan op www.gtba.nl
pi_17040912
De Westkust is erg mooi. En een stuk minder druk dan de Oostkust!
pi_18314008
Hoe gaat het voor de rest met Catkin? Lang niet meer van gehoord!
pi_19588519
Hello? Still alive sheila?
  donderdag 3 juni 2004 @ 00:49:30 #141
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_19605678
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 14:39 schreef ZFLaSH het volgende:
Hello? Still alive sheila?
tis een beetje stil
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_19956600
Beetje heel stil. Zal toch niks gebeurt zijn?
pi_19968616
idd jammer... Was wel benieuwd hoe het verder ging.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 10:11:45 #144
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_19985490
Ik denk dat ik haar zag op Schiphol...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')