zondag 31 augustus 2003 @ 15:16:16 #51
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12848766
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 15:14 schreef pberends het volgende:

[..]

Ze waren zoekende naar 'de grote leider'

Dat zijn ze nog steeds.

Met Verhagen en Eurlings als mogelijke opvolgers, is het slecht gesteld bij het CDA. Maar iig blijken de ontwijkende antwoorden van JPB toch nog te scoren.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_12848843
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 15:16 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat zijn ze nog steeds.

Met Verhagen en Eurlings als mogelijke opvolgers, is het slecht gesteld bij het CDA. Maar iig blijken de ontwijkende antwoorden van JPB toch nog te scoren.

omg no, die Eurlings en Verhagen zijn zoals ik gezegd heb de grootste drollen uit de parlementaire geschiedenis en ik verwacht idd geen rooskleurige toekomst voor het CDA de komende 10 jaar
pi_12848947
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 15:16 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat zijn ze nog steeds.

Relatief gezien is het ook wel goed gesteld bij de CDA, het aanleveren van drollen lukt ze nog steeds!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zondag 31 augustus 2003 @ 15:25:35 #54
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12848971
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 15:19 schreef pberends het volgende:

[..]

omg no, die Eurlings en Verhagen zijn zoals ik gezegd heb de grootste drollen uit de parlementaire geschiedenis en ik verwacht idd geen rooskleurige toekomst voor het CDA de komende 10 jaar

Ze moeten het mijn inziens hebben van tactische stemmen. In de peilingen staan ze erg laag. Maar ik gok dat ze 35 zetels halen de volgende verkiezingen. VVD ook 35.
PvdA 45
GL 5
SP 10
LPF 5
SGP 1
CU 5
D66 8
En misschien een zetel voor PvdD of anders nog 1 voor D66.

Misschien iets voor een nieuw topic alvast. "Gok hier alvast de verkiezingsuitslag 2007"

Moderator zondag 31 augustus 2003 @ 15:26:48 #55
41894 du_ke
Wansmakelijk Surrealist.
pi_12848999
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 15:13 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Heerma? Nooit van gehoord, maar ja, het CDA stelde toen ook helemaal niets voor tijdens Paars1. Zelfs onder Paars2 was het CDA nog nergens te bekennen eigenlijk.

En het was nog wel een fries!

http://www.parlement.com/9235000/p/028/02819m.jpg

Friese antirevolutionair, die als wethouder van havenzaken een rol speelde in de Amsterdamse politiek. Werd daarna staatssecretaris, eerst kort van buitenlandse handel, vervolgens van volkshuisvesting. Bracht de Huisvestingswet tot stand en herstructureerde de financiering van de woningbouw. Werd in 1994 fractieleider van het CDA en oppositieleider. Wist zich die rol niet goed eigen te maken en trad in 1997 af. Overleed betrekkelijk jong, nadat ziekte hem eerder al hadden genoodzaakt af te zien van het burgemeesterschap van Hilversum. Noeste werker, vasthoudend bestuurder en als politicus wars van flauwekul.

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 31 augustus 2003 @ 15:29:12 #56
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12849046
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 15:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

En het was nog wel een fries!

http://www.parlement.com/9235000/p/028/02819m.jpg

Friese antirevolutionair, die als wethouder van havenzaken een rol speelde in de Amsterdamse politiek. Werd daarna staatssecretaris, eerst kort van buitenlandse handel, vervolgens van volkshuisvesting. Bracht de Huisvestingswet tot stand en herstructureerde de financiering van de woningbouw. Werd in 1994 fractieleider van het CDA en oppositieleider. Wist zich die rol niet goed eigen te maken en trad in 1997 af. Overleed betrekkelijk jong, nadat ziekte hem eerder al hadden genoodzaakt af te zien van het burgemeesterschap van Hilversum. Noeste werker, vasthoudend bestuurder en als politicus wars van flauwekul.

Hij heeft idd flink gefaald als oppositieleider, aangezien Rosemuller bekend stond als de oppositieleider.

Maar erg vreemd dat ik niets over deze man gehoord heb. Ach, het is ook voor mijn (politieke) tijd.

pi_12849104
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 15:25 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ze moeten het mijn inziens hebben van tactische stemmen. In de peilingen staan ze erg laag. Maar ik gok dat ze 35 zetels halen de volgende verkiezingen. VVD ook 35.
PvdA 45
GL 5
SP 10
LPF 5
SGP 1
CU 5
D66 8

Misschien iets voor een nieuw topic alvast. "Gok hier alvast de verkiezingsuitslag 2007"

Ja lache

ik denk:

PvdA 46
VVD 36
CDA 32
SP 11
D66 7
GL 7
CU 4
SGP 2
Andere partijen: stuk of 5, 1tje voor NieuwRechts, 1tje voor PvdD en misschien Herman Heinsbroek met een LPF-kloon of nog een andere partij(en). Ik verwacht iig veel van nieuwe partijen.

Waarschijnlijk een PvdA-VVD kabinet.

pi_12849150
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 15:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Relatief gezien is het ook wel goed gesteld bij de CDA, het aanleveren van drollen lukt ze nog steeds!

Mr. Hankey wordt lijsttrekker in 2007
  zondag 31 augustus 2003 @ 15:38:51 #59
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12849291
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 15:32 schreef pberends het volgende:

Ik verwacht iig veel van nieuwe partijen.

Echt waar? Het lijkt me dat mensen heel voorzichtig zullen zijn om op nieuwe partijen te zullen stemmen. De LPF heeft dat voornamelijk verprutst.
quote:
Waarschijnlijk een PvdA-VVD kabinet.
Ik denk en hoop het ook. Als de VVD maar weer wat liberaal wordt, dan kan dat een heel mooi kabinet worden.
  zondag 31 augustus 2003 @ 15:39:40 #60
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12849318
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 15:33 schreef pberends het volgende:

[..]

Mr. Hankey wordt lijsttrekker in 2007

Ik gok op Ep Oorklep.

Nog 9 posts

pi_12849349
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 15:38 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Echt waar? Het lijkt me dat mensen heel voorzichtig zullen zijn om op nieuwe partijen te zullen stemmen. De LPF heeft dat voornamelijk verprutst.
[..]

Ik denk en hoop het ook. Als de VVD maar weer wat liberaal wordt, dan kan dat een heel mooi kabinet worden.

Nieuwe partijen zijn niet amateuristisch zolang ze niet met meer dan een paar zetels de kamer binnenkomen. Met 26 zetels professioneel blijven kan natuurlijk nooit, en daarnaast had de LPF PF zelfs helemaal niet meer, dus daar lag het ook deels aan.
pi_12849362
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 15:39 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik gok op Ep Oorklep.

Nog 9 posts

wat bedoel je

pi_12849371
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 15:38 schreef Sidekick het volgende:

[..]

[..]

PvdA-VVD rocks, lekker economisch/liberaal/sociaal etc. hehe
pi_12849431
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 15:25 schreef Sidekick het volgende:

[..]

PvdA 45
GL 5
SP 10
LPF 5
SGP 1
CU 5
D66 8

mmmh.

Ik denk dat het CDA nog wel wat meer gaat zakken. Ze hebben niks 'origineels'. Ja, het christelijke. Maar dat worden er ook steeds minder in Nederland.

VVD en PvdA zullen waarschijnlijk allebij wat meer krijgen. Misschien ook D66 als ze de kenniseconomie goed naar voren weten te brengen.

SGP wordt verboden voor de volgende verkiezingen (vanuit Europa). CU dus iets meer...

Klein links (GL+SP) gaat naar 20 zetels of het klapt helemaal in elkaar omdat mensen al dat gezeik nou onderhand zat zijn.

En dan nog 1 zeteltje voor de LPF ... en misschien partij van de dieren wel een zeteltje.

Ik ben trouwens wel voor een kiesdrempel van 2-3 zetels. Maar dat zal er wel niet van komen onder het CDA omdat het de SPG zal treffen.

D66 + VVD regering is denk ik de beste regering (van de huidige partijen).

Those who know do not speak
Those who speak do not know
  Moderator zondag 31 augustus 2003 @ 15:44:28 #65
41894 du_ke
Wansmakelijk Surrealist.
pi_12849440
Ik verwacht ook niet veel van die nieuwe partijen maar ik denk wel dat de SP en GL weer groter zullen worden. Men heeft gemerkt dat tactisch stemmen niet heeft gewerkt en zal weer meer op idealen gaan stemmen. Dat zal ook resulteren in een zetel voor de PvdD en flink meer stemmen voor de CU.

Ook ben ik bang dat een rechts extremistische partij (of lpf opvolger ofzo) een zetel zal krijgen .

De lpf wordt gedecimeerd.

zondag 31 augustus 2003 @ 15:45:13 #66
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12849458
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 15:41 schreef pberends het volgende:

[..]

wat bedoel je

Mijn 10.000ste post natuurlijk
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 15:41 schreef pberends het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op zondag 31 augustus 2003 15:38 schreef Sidekick het volgende:

[..]

[..]

Ik denk en hoop het ook. Als de VVD maar weer wat liberaal wordt, dan kan dat een heel mooi kabinet worden. <hr></blockquote>PvdA-VVD rocks, lekker economisch/liberaal/sociaal etc. hehe

Sociaal-Liberaal zonder democratische overkill.
En vooral geen christelijke invloeden.

Een 2de quote wordt helemaal verneukt.

pi_12849484
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 15:44 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

mmmh.

Ik denk dat het CDA nog wel wat meer gaat zakken. Ze hebben niks 'origineels'. Ja, het christelijke. Maar dat worden er ook steeds minder in Nederland.

VVD en PvdA zullen waarschijnlijk allebij wat meer krijgen. Misschien ook D66 als ze de kenniseconomie goed naar voren weten te brengen.

SGP wordt verboden voor de volgende verkiezingen (vanuit Europa). CU dus iets meer...

Klein links (GL+SP) gaat naar 20 zetels of het klapt helemaal in elkaar omdat mensen al dat gezeik nou onderhand zat zijn.

En dan nog 1 zeteltje voor de LPF ... en misschien partij van de dieren wel een zeteltje.

Ik ben trouwens wel voor een kiesdrempel van 2-3 zetels. Maar dat zal er wel niet van komen onder het CDA omdat het de SPG zal treffen.

kiesdrempel van 3 zetels roeleert. Dat zou het parlement veel efficienter maken. SGP eruit, geen one-issue partijen meer, en AEL ook
  Moderator zondag 31 augustus 2003 @ 15:48:00 #68
41894 du_ke
Wansmakelijk Surrealist.
pi_12849526
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 15:46 schreef pberends het volgende:

[..]

kiesdrempel van 3 zetels roeleert. Dat zou het parlement veel efficienter maken. SGP eruit, geen one-issue partijen meer, en AEL ook

Neuh geen goed idee, ik vind dat partijen zich rustig moeten kunnen ontwikkelen. En de stap van 0 naar 3 zetels lijkt me te groot.

[Dit bericht is gewijzigd door du_ke op 31-08-2003 15:48]

pi_12849536
quote:
Wat is er nou leuker dan je werkdag te beginnen met het dat enge hoofd van Ferry Hoogendijk. Je stelt deze pagina in als je startpagina en je bent iedere dag verzekerd van een stevige glimlach. Waarschijnlijk bulder je het wel uit. Stel dus nu deze pagina in als je startpagina en begin iedere dag met een lach.

Mooiste citaten over FH:
"Ouwe lul!" (JS)
"Van ferry komt herrie" (NRC)
"Hij moet oprotten" (Winny de Jong)
"Enge Ferry" (Youp van 't Hek)

http://www.begindedagmeteenlach.nl/hoogendijk.html

[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 31-08-2003 15:51]

zondag 31 augustus 2003 @ 15:48:56 #70
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12849553
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 15:44 schreef UnderWorld_ het volgende:

SGP wordt verboden? Ik denk het niet (jammergenoeg). Maar het CU gaat wel winnen denk ik tov CDA en SGP.
quote:
De aanhangers zijn helemaal niet zat van het gezeik, dus ik denk niet dat de boel inelkaar klapt.
quote:
Waarom? Waarom mag een partij van 1-2 zetels niet in de kamer komen?
quote:
Zeer realistsch.
pi_12849554
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 15:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Neuh geen goed idee, ik vind dat partijen zich rustig moeten kunnen ontwikkelen. En de stap van o naar 3 zetels lijkt me te groot.

van ineens 3 zetels krijg je toch niet zo'n grote puinhoop neem ik aan
  zondag 31 augustus 2003 @ 15:51:01 #72
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12849607
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 15:46 schreef pberends het volgende:

[..]

Efficienter? Als er nou allemaal partijen van 5 zetels zijn? Dan heb je er nog niets aan.

En de AEL komt niet in de kamer.
Ze halen echt geen 60.000 stemmen als ze op deze voet doorgaan.

pi_12849644
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 15:51 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Efficienter? Als er nou allemaal partijen van 5 zetels zijn? Dan heb je er nog niets aan.

zou zal de kiezer nooit stemmen.
  zondag 31 augustus 2003 @ 15:53:20 #74
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12849666
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 15:49 schreef pberends het volgende:

[..]

van ineens 3 zetels krijg je toch niet zo'n grote puinhoop neem ik aan

Het kan zorgen voor vrij drastische veranderingen hoor, zo'n kiesdrempel.

Een partij die net niet die 3 zetels haalt, verliest zijn stemmen aan andere partijen. Dus stemmen op een partij die al niet in het parlement zit, wordt niet populair doordat mensen vooral niet willen dat hun stem naar een andere partij gaat.

pi_12849697
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 15:53 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het kan zorgen voor vrij drastische veranderingen hoor, zo'n kiesdrempel.

Een partij die net niet die 3 zetels haalt, verliest zijn stemmen aan andere partijen. Dus stemmen op een partij die al niet in het parlement zit, wordt niet populair doordat mensen vooral niet willen dat hun stem naar een andere partij gaat.

Das waar, maar dan moet dat veranderd worden bij een kiesdrempel. Snap dat hele verhaal van stemmen naar andere partij sowiezo niet, das toch onzin als je het realistisch bekijkt

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')