abonnement Unibet Coolblue
pi_12776556
Discriminerende leuzen op woning
Door Tineke Louwerse

Donderdag 28 augustus 2003 - TILBURG - De Tilburgse woningcorporatie Tiwos heeft bij de politie aangifte wegens discriminatie gedaan van bekladding van een van haar huurwoningen. Op het leegstaande huis, Ringbaan Noord 422, zijn deze zomer voor de tweede keer leuzen gekalkt. Teksten als vol=vol zijn volgens buurtbewoners een reactie op de komst van een Turks gezin. Een eerste buurtonderzoek heeft volgens de voorlichter van de politie nog niets uitgewezen.

Op de Tilburgse Ringbaan Noord wordt met discriminerende leuzen gereageerd op de komst van nieuwe bewoners.
(Foto PVE/John Schouten)


De toekomstige bewoners worden door Tiwos op de hoogte gesteld van de bekladding, zodra ze van vakantie in Nederland terugkomen. Volgens Tiwos-directeur O.-van der Meulen betrekken ze in september de woning. Buurtbewoners zeggen niet te weten wie achter de actie zit. Ze reageren op geruchten die in het stukje Ringbaan Noord de ronde doen. Die houden in dat in het bewuste huis een Turks gezin van acht personen komt wonen.
Enkele omwonenden is het grote aantal personen een doorn in het oog. "Als die mensen meerdere auto's hebben, is daarvoor nauwelijks plaats. Onze woningen zijn gerenoveerd en we moeten zorgen dat de Ringbaan hier een net aanzien houdt", aldus mevrouw W. van Amersfort die wat verderop woont.
Tiwos-directeur Van der Meulen zegt dat het helemaal niet gaat om een gezin van acht personen, maar wil het exacte aantal om privacyredenen niet bekendmaken.
Toch blijkt ook de Turkse afkomst van de toekomstige buren niet bij iedereen goed te vallen. "Achter ons, rondom de Textielstraat wonen al veel allochtonen", zegt Van Amersfort. De huurwoning van Tiwos ligt tussen twee koophuizen. In de buurt wordt verondersteld dat die woningen door de komst van huurders van buitenlandse afkomst in waarde zullen dalen.

Gezinsgrootte
Volgens buurtbewoonster W. de Leeuw zou Tiwos ooit hebben beloofd dat een huis waar een Nederlands gezin uitkomt weer wordt toegewezen aan een Nederlandse gezin. Een woning waar allochtonen wonen, zou ook weer voor die doelgroep beschikbaar blijven.
"Dat is absoluut niet waar en daar kan met het huidige woningtoewijzingssysteem ook nooit sprake van zijn", reageert Van der Meulen. Met het systeem 'Woning in Zicht' wijzen corporaties geen woningen meer toe maar worden alle vrijkomende huurhuizen in Tilburg via advertenties aangeboden. Gezinsgrootte en inkomen bepalen onder meer of woningzoekenden in aanmerking komen voor de woning waarop ze reageren.
Urgentiegevallen hebben wel voorrang. Het gezin dat naar de Ringbaan Noord verhuist, komt volgens Van der Meulen uit de omgeving van de Trouwlaan en Uitvindersbuurt waar woningen van Tiwos worden gesloopt.
"Door de maatschappelijke ontwikkelingen en de verkleuring van Nederland gaan veel sociale huurwoningen naar mensen van niet-Nederlandse afkomst. Iedereen heeft in dit land een woonrecht", zegt Van der Meulen. De actie op de Ringbaan Noord keurt hij daarom af.

Mijn commentaar: triest maar discriminatie? Nee.

pi_12776580
Welkom
  donderdag 28 augustus 2003 @ 10:04:59 #3
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_12776650
sinds wanneer ligt de Jordaan in Tilburg ?
  donderdag 28 augustus 2003 @ 10:06:07 #4
47495 The_Punisher
Judge. Jury. Executioner
pi_12776675
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 10:00 schreef Wokschotel het volgende:
Mijn commentaar: triest maar discriminatie? Nee.
Het is wel degelijk discriminatie.
Ze willen niet dat er buitenlanders in komen dus maken ze onderscheid in ras.
Why God? Why are the innocent dead and the guilty alive? Where is justice? Where is punishment?
Or have you already answered, have you already said to the world.
Here is justice, here is punishment. Here.... In me...
  donderdag 28 augustus 2003 @ 10:09:08 #5
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_12776712
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 10:06 schreef The_Punisher het volgende:

[..]

Het is wel degelijk discriminatie.
Ze willen niet dat er buitenlanders in komen dus maken ze onderscheid op ras afkomst.


  donderdag 28 augustus 2003 @ 10:13:13 #6
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_12776779
quote:
In de buurt wordt verondersteld dat die woningen door de komst van huurders van buitenlandse afkomst in waarde zullen dalen
Nee, racisten die de buurt bekladden zijn goed voor de verkoopprijs....
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_12776835
Ach ja zo worden we tenminste weer eens met onze neus op de feiten gedrukt, Dat er in nederland ook autochtone eikels rondlopen.

En zelfs hier op fok rondzwerven als ik de topicstarters reactie ook erop lees.

pi_12776836
Als die Turkse mensen goed integreren en zich aanpassen dan kopen ze zelf ook even een spuitbusje of wat
pi_12776905
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 10:06 schreef The_Punisher het volgende:

[..]

Het is wel degelijk discriminatie.
Ze willen niet dat er buitenlanders in komen dus maken ze onderscheid in ras.


Ik doelde meer op de tekst 'vol=vol'. Om dat te bestempelen als discriminatie gaat mij te ver. Het feit an sich dat ze geen buitenlanders in die woning willen is uiteraard wel een vorm van discriminatie.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 10:20:39 #10
14806 CrashOne
100% compliant
pi_12776915
Huis ziet er nou niet echt vervallen uit of zo waardor de waarde van omstaande huizen zou dalen...

Lekker zinloze actie.........

  donderdag 28 augustus 2003 @ 10:21:48 #11
47495 The_Punisher
Judge. Jury. Executioner
pi_12776936
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 10:20 schreef Wokschotel het volgende:
Ik doelde meer op de tekst 'vol=vol'. Om dat te bestempelen als discriminatie gaat mij te ver.
Wat denk jij dan dat ze bedoelen met "vol=vol" ?
Why God? Why are the innocent dead and the guilty alive? Where is justice? Where is punishment?
Or have you already answered, have you already said to the world.
Here is justice, here is punishment. Here.... In me...
pi_12776947
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 10:20 schreef CrashOne het volgende:
Huis ziet er nou niet echt vervallen uit of zo waardor de waarde van omstaande huizen zou dalen...

Lekker zinloze actie.........


De meeste huizen in de omgeving zullen sowieso wel huurwoningen zijn, dus dat die mensen zich druk zitten te maken over de waarde van hun huis zou dan ook al onzin zijn.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 10:23:02 #13
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_12776968
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 10:21 schreef The_Punisher het volgende:

Wat denk jij dan dat ze bedoelen met "vol=vol" ?


Nou, de tekst "1 op 1" komt mij daarentegen weer niet echt racistisch over.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 28 augustus 2003 @ 10:24:01 #14
47495 The_Punisher
Judge. Jury. Executioner
pi_12776982
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 10:20 schreef CrashOne het volgende:
Huis ziet er nou niet echt vervallen uit of zo waardor de waarde van omstaande huizen zou dalen...
Er hebben dan ook Nederlanders in gewoond.
Why God? Why are the innocent dead and the guilty alive? Where is justice? Where is punishment?
Or have you already answered, have you already said to the world.
Here is justice, here is punishment. Here.... In me...
  donderdag 28 augustus 2003 @ 10:26:42 #15
47495 The_Punisher
Judge. Jury. Executioner
pi_12777023
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 10:23 schreef robh het volgende:

[..]

Nou, de tekst "1 op 1" komt mij daarentegen weer niet echt racistisch over.


Bedoelen ze daarmee dat er al evenveel buitenlanders als Nederlanders wonen?
Why God? Why are the innocent dead and the guilty alive? Where is justice? Where is punishment?
Or have you already answered, have you already said to the world.
Here is justice, here is punishment. Here.... In me...
  donderdag 28 augustus 2003 @ 10:30:08 #16
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_12777082
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 10:26 schreef The_Punisher het volgende:

Bedoelen ze daarmee dat er al evenveel buitenlanders als Nederlanders wonen?


Dat lijkt me wel.

Nou ja, het visitekaartje van "de buurt" is afgegeven. Het komt op mij over als echte dorpse bekrompenheid (vergelijkbaar met de komst van een AZC in Kollummergat oid).

Jammer dat deze nieuwe bewoners geen kans hebben gekregen.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_12777158
Wees dan een echte held en zet je naam er onder. Stiekem racist zijn
pi_12777265
Overigens: de wijk in kwestie is een echte Tilburgse volkswijk waar een hoop (discutabel) autochtoon volk woont. Af en toe staat er ook een koophuis, maar over het algemeen is het een wijk waar de mensen 's zomers buiten op straat bier drinken op het bankje voor hun huis In die wijk wonen niet zoveel allochtonen en blijkbaar vindt iemand dat dat zo moet blijven.
pi_12777291
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 10:40 schreef Wokschotel het volgende:
Overigens: de wijk in kwestie is een echte Tilburgse volkswijk waar een hoop (discutabel) autochtoon volk woont. Af en toe staat er ook een koophuis, maar over het algemeen is het een wijk waar de mensen 's zomers buiten op straat bier drinken op het bankje voor hun huis In die wijk wonen niet zoveel allochtonen en blijkbaar vindt iemand dat dat zo moet blijven.
Wel meer iemanden als je het verhaaltje leest.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 10:41:28 #20
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_12777294
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 10:40 schreef Wokschotel het volgende:
Overigens: de wijk in kwestie is een echte Tilburgse volkswijk waar een hoop (discutabel) autochtoon volk woont. Af en toe staat er ook een koophuis, maar over het algemeen is het een wijk waar de mensen 's zomers buiten op straat bier drinken op het bankje voor hun huis In die wijk wonen niet zoveel allochtonen en blijkbaar vindt iemand dat dat zo moet blijven.
Dat heet een "volksbuurt". Als er allochtonen zouden wonen dan heet het een "achterstandsbuurt"
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_12777346
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 10:40 schreef Wokschotel het volgende:
Overigens: de wijk in kwestie is een echte Tilburgse volkswijk waar een hoop (discutabel) autochtoon volk woont.
Ja van die mensen waar geen mens naast wil wonen en zelf dan andere mensen gaan uitkotsen.
pi_12777481
wow, bonafide racsisten, ik dacht dat die uitgestorven waren.

maar ben ik het nou of lijkt vol = vol een behoorlijke tamme uitspraak voor rascisten? Waar zijn de hakenkruizen, de verwensingen en de duitse schuttingtaal?

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_12777606
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 10:52 schreef Kugari-Ken het volgende:
wow, bonafide racsisten, ik dacht dat die uitgestorven waren.

maar ben ik het nou of lijkt vol = vol een behoorlijke tamme uitspraak voor rascisten? Waar zijn de hakenkruizen, de verwensingen en de duitse schuttingtaal?


als de kinderen die dat gedaan hebben oud genoeg zijn dan komen ze met hakenkruizen. Sommige mensen worden nooit volwassen.
pi_12777966
Als het kinderen waren, moeten ze wel lang zijn geweest. Of ze moeten een trap hebben gebruikt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_12778729
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 10:26 schreef The_Punisher het volgende:

[..]

Bedoelen ze daarmee dat er al evenveel buitenlanders als Nederlanders wonen?


Oh ik dacht dat dat 1 persoon per 1 kamer was ofzo, gezien de gezinsgrootte van het te verwachten gezin.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 28 augustus 2003 @ 11:54:24 #26
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_12778917
quote:
Het is wel degelijk discriminatie.
Ze willen niet dat er buitenlanders in komen dus maken ze onderscheid in ras.
Is "buitenlander" een ras dan?
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 00:24:53 #27
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_12797494
Straks stond doodleuk een leraar in huppeldepup kunde op de TV te verkondigen dat dit soort gedrag (anti- buitenlander) vooral voorkomt bij laag geschoolde mensen.........wat een Einstein moet je zijn om zo iets te durven concluderen, de beter geschoolden, of de politici die het allemaal zwaar overtrokken en normaal vinden, dat de volksbuurten afgeladen worden met allochtonen, wonen zelf verrasend genoeg niet in zulke buurten.
Makkelijk om te stellen dat het allemaal wel kan, terwijl je zelf op grote afstand van de problematiek in je luxe huisje in een blanke buurt woont
Ik zou willen voorstellen, ga der zelf tussen wonen ontwikkelde heertjes, ipv de problematiek bij de "domme" burgers neer te leggen.
Kijken of dan de leuzen achterwege blijven........
Sterker nog het zou verplicht moeten worden dat de verantwoordelijken voor dit wanbeleid er zelf tussen gaan wonen.
Makkelijk oordelen en een ander beschuldigen zo........
Hevig kunne kwatsu is een gave
pi_12797546
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 00:24 schreef Midioot het volgende:
Straks stond doodleuk een leraar in huppeldepup kunde op de TV te verkondigen dat dit soort gedrag (anti- buitenlander) vooral voorkomt bij laag geschoolde mensen.........wat een Einstein moet je zijn om zo iets te durven concluderen, de beter geschoolden, of de politici die het allemaal zwaar overtrokken en normaal vinden, dat de volksbuurten afgeladen worden met allochtonen, wonen zelf verrasend genoeg niet in zulke buurten.
Nou, dan klopt het toch ?
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 00:37:19 #29
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_12797688
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 00:27 schreef gelly het volgende:


Nou, dan klopt het toch ?


De manier waarop die het zei sprak me in het geheel niet aan.
Zelf heeft ie ongetwijfeld een riant salaris, makkelijk om dan "domme" en kansloze mensen op zo'n manier te bestempelen.
In mijn ogen kun en mag je pas oordelen als je weet waarover je praat.
In dit geval kan dat maar op 1 manier, ook er tussen gaan wonen, niet eerder dan dan kun je vertellen hoe het zit/moet.
Dan kun je een beslissing nemen die ergens op gebasseerd is.

Wat mij dus niet totaal bevalt aan Nederland is dat de mensen die beslissen over de huisvestiging van allochtonen zelf niet in de buurten wonen waar ze komen te wonen.
Tegelijkertijd schrijven ze dan wel ff de wet voor aan de mensen die als het ware gevangen zitten in die overvolle buurten, en dat vind ik dus ongepast.

[Dit bericht is gewijzigd door Midioot op 29-08-2003 00:40]

Hevig kunne kwatsu is een gave
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 00:38:55 #30
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_12797714
edit: dubbelpost
Hevig kunne kwatsu is een gave
pi_12797770
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 00:37 schreef Midioot het volgende:

[..]

De manier waarop die het zei sprak me in het geheel niet aan.
Zelf heeft ie ongetwijfeld een riant salaris, makkelijk om dan "domme" en kansloze mensen op zo'n manier te bestempelen.
In mijn ogen kun en mag je pas oordelen als je weet waarover je praat.
In dit geval kan dat maar op 1 manier, ook er tussen gaan wonen, niet eerder dan dan kun je vertellen hoe het zit/moet.
Dan kun je een beslissing nemen die ergens op gebasseerd is.

Wat mij dus niet totaal bevalt aan Nederland is dat de mensen die beslissen over de huisvestiging van allochtonen zelf niet in de buurten wonen waar ze komen te wonen.
Tegelijkertijd schrijven ze dan wel ff de wet voor aan de mensen die als het ware gevangen zitten in die overvolle buurten, en dat vind ik dus ongepast.


Ben je ook laag opgeleid ?
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 00:54:34 #32
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_12797918
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 00:42 schreef gelly het volgende:


Ben je ook laag opgeleid ?


What's the point ?
Hevig kunne kwatsu is een gave
pi_12797924
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 00:54 schreef Midioot het volgende:

[..]

What's the point ?


Ja dus.
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 00:56:18 #34
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_12797941
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 00:55 schreef gelly het volgende:


Ja dus.


Vreemde conclusie uit mijn vraag
Hevig kunne kwatsu is een gave
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 01:07:33 #35
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_12798120
Gatverdamme, ook nog eens in roze. Homofiele rascisten?
The Internets, I needs it..
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 01:58:29 #36
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_12798731
Kende ook eens een Surinaamse familie die een hakenkruis op de deur had, dat gaat je niet in de koude kleren zitten.

degene die het had geplaatst was trouwens... een halve Indo

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 02:40:20 #37
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_12799208
t zal eens niet in tilburg gebeuren.

knakestad

[b]@RemiLehmann[/b]
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 02:41:31 #38
23377 Bier-Broeder-R
Ik zeg maar wat...............
pi_12799224
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 02:40 schreef reem het volgende:
t zal eens niet in tilburg gebeuren.

knakestad


Verhuizen dan
Een ondertitel is niet belangrijk... | http://www.neger.tk Nu met nieuwe neger!
pi_12799244
Het is dat het roze is gespoten, anders zou ik die gasten die het hebben gespoten misschien nog bedreigend vinden overkomen...
This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
pi_12799310
Wat is de volgende stap ?
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 03:00:18 #41
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_12799413
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 02:41 schreef Bier-Broeder-R het volgende:

Verhuizen dan


Tis een knakestad... maar wel mijn knakestad.. mij krijgen ze niet zo snel weg
[b]@RemiLehmann[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')