En de bijsmaak waar MuadDib het over heeft, daar had ik 8 jaar terug uiteraard geen last van. Maar ik ben daar toen ik er vorig jaar alleen heen ging uiteraard ook niet 's avonds alleen in een Dolmus-busje gestapt...
[Dit bericht is gewijzigd door Larissa op 25-03-2001 22:54]
quote:Ik bedoel juist dat er weinig te doen was, qua excursies. Dat heeft nix met het aantal toeristen te maken, Alanya heeft gewoon niet echt een handige ligging.
Op 25 maart 2001 22:52 schreef Larissa het volgende:
Goldengirl, misschien was er weinig te doen omdat er toen weinig toeristen waren.
Excursies waren ook mooi (watervallen, markten, oude steden).
En dat van die drie vrouwen had misschien overal kunnen gebeuren, maar ik heb nog nooit ergens zoveel problemen gehad op vakantie als in Turkije. Terwijl ik gewoon m'n grote sterke vader bij me had!!
Probeer Dalyan en Fethye of trek wat rond.
Alanya is een grote toeristische stad met veel centra en uitgaans mogelijkheden. Het is er overdag ook vrij druk.
Marmaris vond ik zelf meer een wat romantischere smaakje hebben. Je kan goed uitgaan en leuke dingen doen als je een beetje rond reist. Ik ga in ieder geval volgend jaar weer naar marmaris. Er zijn veel meer jongeren in Marmaris en partyen en gekke dingen doen kan altijd.
Maar ik zou echt niet weten welke ik moet aanraden. Als je in Alanya bent kan je namelijk meer zien van Turkije en heel goed( misschien beter dan Marmaris maar niet beter dan Bodrum) uitgaan, maar Marmaris is meer mijn smaak.
Uiteraard kan je in Marmaris ook vet uitgaan en gek doen.
Maar goed, veel succes nog.
quote:
Op zondag 17 november 2002 16:46 schreef La_Chatte_Noir het volgende:
Euh, volgens mij is de topicstarter al ruim een jaar geleden naar Turkije gegaan hoor! Maar goed.
b.v.d.
Eigenlijk kan je beter naar Kusadasi gaan, das beter dan deze alle 3. Zie andere topic
Ik zit namelijk te twijfelen tussen PRECIES dezelfde plaatsen, en wil nog graag wat ervaringen weten van mensen die er afgelopen jaar nog geweest zijn.. Of iig niet TE lang geleden..
Onze eerste keuze is Marmaris, aangezien ik hele positieve dingen heb gehoord van ooms, kennissen etc.
Alanya lijkt me minder, aangezien ik daar slechte dingen over heb gehoord over de stranden enzo.
Bodrum heb ik eigenlijk geen idee van..
Even het lijstje met belangrijke zaken
1) Uitgaansleven (Aantal goede discotheken en barren)
2) Beziens/Belevenswaardigheden.. Winkelstraten, Markten etc.
3) Stranden, liever geen kiezelstranden maar mooie zandstranden met als het ff kan een prachtig schone zee...
Naja, verder moet het natuurlijk niet al te duur worden
1) In 1 woord... TOP! Verwacht geen massale super grote discotheken ala Pacha ofzo, meer leuke kleine discotheken (vaak openlucht) met veel verschillende soorten muziek. Niet per se trance ofzo dus, vanalles is mogelijk. Barretjes zijn er genoeg, ook genoeg van die engelse kroegen dus zuipen kan je genoeg Uitgaan in Marmaris is TOP!
2) De markt en de bazaar zijn erg leuk, je kan genoeg nepkleding kopen haha. Nee is erg leuk en je kan lekker afdingen. Ook zijn er genoeg echte merken te koop! Verder zijn er qua bezienswaardigheden genoeg mogelijkheden, maar zijn vooral de boottochtjes erg gaaf!
3) Helaas geen echt zandstrand, ook geen heel erg breed strand verder. Het water is wel schoon! Het leuke van die boottochtjes zijn de leuke baaitjes waar je aanmeert en waar je kan duiken en zwemmen. In het naastgelegen Icmeler heb je wel een zandstrand.
Genoeg info?
quote:Tnx wij hebben dit weekend geboekt naar Mamaris zo te zien een goede keus
Op maandag 27 januari 2003 00:11 schreef LuckyLoek het volgende:
Verhaal
Ik vond het strand in Alanya wel mooier dan in Bodrum maar in Bodrum vond ik de mensen weer sympathieker en minder opdringerig.. Ook heb ik het idee dat Bodrum een wat schonere omgeving is. Als ik eerlijk ben, dan geef ik toch de voorkeur aan Bodrum. Schitterend stadje overigens met veel leuke winkeltjes en veel horeca.
De tweede keer in Alanya was voor ons een afknapper (reis slecht begonnen omdat die tuthola aan de telefoon de verkeerde vliegtijden had doorgegeven terwijl ik diverse malen naar haar had gebeld en wij dus met een spoedtaxi naar Schiphol moesten, zeer laat bij hotel aangekomen omdat het busje van de reisorganisatie een ongeluk had gehad en wij dus uren moesten wachten in Antalya in één of ander amateuristisch reisbureau, hotel met irritant personeel in een shitbuurt, domme reisorganisatie geen ANVR ) en de mensen leken ook irritanter en opdringeriger, dus daar hoefden we niet meer zo gauw naar toe.
quote:Ik weet niet wat het nu kost, maar weet wel dat je in de dolmus niet met euro's moet betalen. Ze kunnen nml alleen papiergeld aannemen-inwisselen en daar niet van teruggeven. Mijn schoonouders zijn pas naar Side geweest.
Op maandag 6 januari 2003 16:39 schreef hvessum het volgende:
Even over Marmaris, weet iemand wat de beroemde Dolmus busjes daar kosten? Het schijnt sinds de euro flink duurder geworden te zijn.b.v.d.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |