abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_844409
Wij gaan eind juli naar Turkije, voor een strand-, relax- & partyvakantie . Maar welke van de drie plaatsjes is 't leukst/gezelligst/heeft 't mooiste strand Onze eerste keus was op Marmaris gevallen, maar ben nu weer sterk aan 't twijfelen. Andere tips/suggesties zijn ook erg welkom.
pi_844612
ik ben zelf van de zomer naar Bodrum geweest, of eigenlijk een dorp ernaast, Gumbet. We zaten in het hotel Ayaz, en dat lag direct aan het strand èn de winkelstraat. Het strand is er schoon en je kunt er lekker zonnen, en op het water kun je dingen doen als jetskiën, met zo'n parachute de lucht in en op zo'n banaan een ritje maken. De winkelstaat is altijd gezellig druk. Als je uit wilt gaan is bodrum ook de perfecte plek met al z'n disco's en bars. Er wordt tot vroeg in de ochtend door gefeest. Als je besluit om naar Bodrum te gaan weet ik zeker dat je een geweldige vakantie zult hebben ! Als je nog wat te vragen hebt merk ik het wel !
  dinsdag 20 maart 2001 @ 16:53:36 #3
10900 Hades-333-
 The God from Hell
pi_844678
Ben zelf in Alanya geweest en heb echt een toptijd gehad. aardige mensen, gezellige stad en goede uitgaans mogelijkheden. Echt een aanrader.
When a man can face his fears, his real life begins.
  zondag 25 maart 2001 @ 09:15:16 #4
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_862948
Ik ben zelf ook 2 keer naar Alanya geweest. Vorig jaar een week alleen en 8 jaar geleden met een vriendin en haar dochtertje.
De mensen waren er nog net zo vriendelijk!
Ik kan het dus zeker aanraden.
Mooie badplaats, goedkoop en lekker eten, mooi strand (Cleopatra-strand), zat excursies in de omgeving.
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
pi_863296
Ik vond Alanya niet erg bijzonder, omdat er niet zo veel te doen was in de omgeving! Verder kan ik niet zo veel over zeggen, want toen wij er waren was het er nogal uitgestorven. Het was net nadat de PKK had gezegd dat ze aanvallen gingen doen in dat gebied. Wij waren dus ongeveer de enigen die de vakantie niet geannuleerd hadden.
Ik vond Kusadasi heel leuk, maar ja das natuurlijk geen antwoord op de vraag: Naar Alanya, Marmaris of Bodrum?
If you reincarnate, I will have to shoot you again
pi_864476
Ben nog nooit in Turkije geweest maar Alanya heeft voor mij altijd een negatieve bijsmaak omdat er destijds 3 nederlandse vrouwen zijn afgeslacht. Kan overal gebeuren maar ik zou daar niet snel naar toe gaan.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zondag 25 maart 2001 @ 22:52:54 #7
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_864555
Goldengirl, misschien was er weinig te doen omdat er toen weinig toeristen waren.
Excursies waren ook mooi (watervallen, markten, oude steden).

En de bijsmaak waar MuadDib het over heeft, daar had ik 8 jaar terug uiteraard geen last van. Maar ik ben daar toen ik er vorig jaar alleen heen ging uiteraard ook niet 's avonds alleen in een Dolmus-busje gestapt...

[Dit bericht is gewijzigd door Larissa op 25-03-2001 22:54]

Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
pi_867017
quote:
Op 25 maart 2001 22:52 schreef Larissa het volgende:
Goldengirl, misschien was er weinig te doen omdat er toen weinig toeristen waren.
Excursies waren ook mooi (watervallen, markten, oude steden).
Ik bedoel juist dat er weinig te doen was, qua excursies. Dat heeft nix met het aantal toeristen te maken, Alanya heeft gewoon niet echt een handige ligging.

En dat van die drie vrouwen had misschien overal kunnen gebeuren, maar ik heb nog nooit ergens zoveel problemen gehad op vakantie als in Turkije. Terwijl ik gewoon m'n grote sterke vader bij me had!!

If you reincarnate, I will have to shoot you again
pi_867184
Nou eh allemaal beretoeristisch. Bang iets bizonders te doen? Wat ik nog weet uit 91: Bodrum is een beetje kneuterig mondain en hip, Marmaris is wat groter met meer hoogbouw maar met aardige winkelmogelijkheden en een riool dat midden in de baai leegstroomt, Alanya ken ik niet.

Probeer Dalyan en Fethye of trek wat rond.

Jusqu'ici tout va bien...
pi_867192
O je wil party lees ik net. Kies Brodrum. En vergeet vooral Istanbul niet.
Jusqu'ici tout va bien...
  zondag 17 november 2002 @ 16:04:58 #11
20137 Volcanus
M.Kemal Atatürk
pi_6850207
Ik ben zelf naar Marmaris geweest en had een vette vakantie!
Alanya is ook the place to be, naar bodrum ben ik nooit geweest.
Maar welke van de drie ik zou aanraden weet ik echt niet.

Alanya is een grote toeristische stad met veel centra en uitgaans mogelijkheden. Het is er overdag ook vrij druk.

Marmaris vond ik zelf meer een wat romantischere smaakje hebben. Je kan goed uitgaan en leuke dingen doen als je een beetje rond reist. Ik ga in ieder geval volgend jaar weer naar marmaris. Er zijn veel meer jongeren in Marmaris en partyen en gekke dingen doen kan altijd.

Maar ik zou echt niet weten welke ik moet aanraden. Als je in Alanya bent kan je namelijk meer zien van Turkije en heel goed( misschien beter dan Marmaris maar niet beter dan Bodrum) uitgaan, maar Marmaris is meer mijn smaak.
Uiteraard kan je in Marmaris ook vet uitgaan en gek doen.

Maar goed, veel succes nog.

Tha best place to be is Turkey!
pi_6850911
Euh, volgens mij is de topicstarter al ruim een jaar geleden naar Turkije gegaan hoor! Maar goed.
Il faut mieux vivre avec des remorts qu'avec des regrets
pi_6850981
quote:
Op zondag 17 november 2002 16:46 schreef La_Chatte_Noir het volgende:
Euh, volgens mij is de topicstarter al ruim een jaar geleden naar Turkije gegaan hoor! Maar goed.
  vrijdag 22 november 2002 @ 16:29:09 #14
20137 Volcanus
M.Kemal Atatürk
pi_6947565
Ja en? Dan gaat ie toch ff nog een keer...
Tha best place to be is Turkey!
pi_7740513
Even over Marmaris, weet iemand wat de beroemde Dolmus busjes daar kosten? Het schijnt sinds de euro flink duurder geworden te zijn.

b.v.d.

maandag 13 januari 2003 @ 14:42:12 #16
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_7873382
Bodrum!
Geen stranden (alleen kiezels), maar wel een mooie natuur in de buurt, gave discotheken (wat dacht je van een catamaran met glazen vloer) en excursies naar Efese zijn mogelijk.
Ben er 2 jaar geleden in Mei geweest. Heerlijk weer toen!
Alles is wel reteduur geworden in Turkije sinds de euro, zelfs dolmussen zijn nu best duur.

Eigenlijk kan je beter naar Kusadasi gaan, das beter dan deze alle 3. Zie andere topic

dinsdag 14 januari 2003 @ 16:19:09 #17
41593 Ab_Normaal
Schunnig konijn
pi_7893479
Bodrum is toch een beetje de goedkopere versie van Lloret, maar dan nog wat minder?
...'s avonds ligt het stelletje in bed. De man heeft wel zin om even te olie te peilen en begint wat te friemelen........ [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/233937][Klik hier voor leuke grappen!!][/url]
pi_7992853
marmaris is een te gek .:p
pi_7996951
Uitleg in 1 woord:

Alanya: strand
Marmaris: romantisch
Bodrum: feesten

zondag 26 januari 2003 @ 23:16:27 #20
31087 tummeke
(place disclaimer here)
pi_8124923
Flinke Schop Geeft

Ik zit namelijk te twijfelen tussen PRECIES dezelfde plaatsen, en wil nog graag wat ervaringen weten van mensen die er afgelopen jaar nog geweest zijn.. Of iig niet TE lang geleden..
Onze eerste keuze is Marmaris, aangezien ik hele positieve dingen heb gehoord van ooms, kennissen etc.
Alanya lijkt me minder, aangezien ik daar slechte dingen over heb gehoord over de stranden enzo.
Bodrum heb ik eigenlijk geen idee van..

Even het lijstje met belangrijke zaken
1) Uitgaansleven (Aantal goede discotheken en barren)
2) Beziens/Belevenswaardigheden.. Winkelstraten, Markten etc.
3) Stranden, liever geen kiezelstranden maar mooie zandstranden met als het ff kan een prachtig schone zee...

Naja, verder moet het natuurlijk niet al te duur worden

pi_8126046
Ik kan het alleen over Marmaris hebben, aangezien ik alleen daar ben geweest. Ik ga komend jaar voor de 3e keer, dus ik denk dat ik een aardige indruk heb

1) In 1 woord... TOP! Verwacht geen massale super grote discotheken ala Pacha ofzo, meer leuke kleine discotheken (vaak openlucht) met veel verschillende soorten muziek. Niet per se trance ofzo dus, vanalles is mogelijk. Barretjes zijn er genoeg, ook genoeg van die engelse kroegen dus zuipen kan je genoeg Uitgaan in Marmaris is TOP!
2) De markt en de bazaar zijn erg leuk, je kan genoeg nepkleding kopen haha. Nee is erg leuk en je kan lekker afdingen. Ook zijn er genoeg echte merken te koop! Verder zijn er qua bezienswaardigheden genoeg mogelijkheden, maar zijn vooral de boottochtjes erg gaaf!
3) Helaas geen echt zandstrand, ook geen heel erg breed strand verder. Het water is wel schoon! Het leuke van die boottochtjes zijn de leuke baaitjes waar je aanmeert en waar je kan duiken en zwemmen. In het naastgelegen Icmeler heb je wel een zandstrand.

Genoeg info?

pi_8169005
quote:
Op maandag 27 januari 2003 00:11 schreef LuckyLoek het volgende:
Verhaal
Tnx wij hebben dit weekend geboekt naar Mamaris zo te zien een goede keus we gaan 12 dagen en zitten midden in het centrum hoorde dat het allemaal dicht bij mekaar zit en je niet al te ver moet lopen als je uitwil of naar het strand wil.
-
pi_8188607
Wij zijn naar Bodrum, Kusadasi en Marmaris geweest!... Marmaris is verreweg het allerleukste!!!
Veel plezier
I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
  zaterdag 1 februari 2003 @ 19:09:51 #24
521 ruby
Hell yeah!
pi_8223832
Ik ben in Alanya en Bodrum (Bitez) geweest en ik moet zeggen dat beide badplaatsen allebei de moeite waard zijn.

Ik vond het strand in Alanya wel mooier dan in Bodrum maar in Bodrum vond ik de mensen weer sympathieker en minder opdringerig.. Ook heb ik het idee dat Bodrum een wat schonere omgeving is. Als ik eerlijk ben, dan geef ik toch de voorkeur aan Bodrum. Schitterend stadje overigens met veel leuke winkeltjes en veel horeca.

De tweede keer in Alanya was voor ons een afknapper (reis slecht begonnen omdat die tuthola aan de telefoon de verkeerde vliegtijden had doorgegeven terwijl ik diverse malen naar haar had gebeld en wij dus met een spoedtaxi naar Schiphol moesten, zeer laat bij hotel aangekomen omdat het busje van de reisorganisatie een ongeluk had gehad en wij dus uren moesten wachten in Antalya in één of ander amateuristisch reisbureau, hotel met irritant personeel in een shitbuurt, domme reisorganisatie geen ANVR ) en de mensen leken ook irritanter en opdringeriger, dus daar hoefden we niet meer zo gauw naar toe.

Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  † In Memoriam † dinsdag 11 februari 2003 @ 18:13:14 #25
7074 moussy
kuttekop
pi_8417258
quote:
Op maandag 6 januari 2003 16:39 schreef hvessum het volgende:
Even over Marmaris, weet iemand wat de beroemde Dolmus busjes daar kosten? Het schijnt sinds de euro flink duurder geworden te zijn.

b.v.d.

Ik weet niet wat het nu kost, maar weet wel dat je in de dolmus niet met euro's moet betalen. Ze kunnen nml alleen papiergeld aannemen-inwisselen en daar niet van teruggeven. Mijn schoonouders zijn pas naar Side geweest.
Je zou er haast een boek over schrijven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')